Ieri m-am jucat toată ziua cu un Mercedes AMG EQE 43 4Matic.

 

Nu știu ce-aș putea să vă povestesc despre o mașină în care se prăvălește tehnologia peste tine la orice mișcare faci, despre o mașină care poate elibera la orice apăsare pe accelerație 476 de cai putere. Cai pe care i-am simțit din plin când am avut nevoie să fac o depășire din scurt și efectiv l-am băgat în scaun pe Adi Dima, colegul de echipaj.

Ocazie cu care am verificat și dacă sunt pe bune cele 4,2 secunde în care mașina ar trebui să ajungă de la 0 la 100km/h. Sunt pe bune. Ok, n-am cronometrat chiar exact, dar la cum s-a simțit din mașină, cam pe-acolo a fost timpul.

Nu, serios, n-am ce să vă povestesc despre o uzină pe roți care se prezintă în felul ăsta. Mi-e foarte clar că Mercedes a înțeles bine de tot care e treaba cu piața mașinilor electrice și a intrat în forță și pe segmentul ăsta.

Altceva mă întreb eu. Cele trei litere din denumirea mașini, AMG, au o semnificație aparte. In cazul motoarelor termice, indiferent de clasă, un AMG este un AMG, adică garantul pentru senzațiile pe care ți le dă un motor puternic. Știai că ești într-un AMG doar după sunetul pe care-l scotea motorul.

Întrebarea mea este asta: în ce măsură fanii AMG vor fi satisfăcuți de sunetul care se aude din boxele unul AMG full electric? Pentru că, dacă senzațiile de forță și putere ale motorului există, se simt din plin la orice apăsare a pedalei de accelerație, sunetul motorului nu mai există. Adică de auzit se aude, doar că este doar un soft care-l face să se audă prin boxele mașinii, în realitate motorul AMG-ului electric fiind mai silențios decât o mâță care toarce.

Ei, asta mi-ar plăcea mie să aflu. E suficient că ai aceeași putere ca în cazul unui motor termic AMG sau îți trebuie musai și sunetul motorului?

Atât pentru azi. Acum vă las câteva poze cu AMG-ul, iar aici aveți videoul cu rezumatul zilei.

P.S. La poze, am schimbat strategia, o să vă las doar fotografii cu mașina despre care povestesc, că până la urmă despre ea e vorba.

Parteneri ROCHARGE:

➡️ Vitesco Technologies, producător de tehnologie pentru mașini electrice.

➡️ BT Leasing – Green Partner al ROCHARGE.

➡️ Michelin

➡️ Autonom – partener de mobilitate modernă.

➡️ Server Config – partener tehnic.

➡️ Renovatio e-charge – cea mai vastă rețea de stații de încărcare din România.

➡️ MOON Româniastații de încărcare ultrarapide de până la 300 de kW.

➡️ MOL România – cu stațiile din rețeaua proprie.

➡️ Enel X Way – pune la dispoziție rețeaua de stații.

➡️ Euronews România – partener media al evenimentului.