Dacă mi-ar fi spus cineva, când hălăduiam prin ținuturile poporului vecin și prieten bulgar, „vezi că miercurea viitoare o să fii din nou la mare, pe plajă”, m-aș fi uitat la el cum se uită fashionista la mine când îi spun că am meci de văzut la tv.

Și totuși, miercuri am fost din nou la mare, pe plajă. Doar că toată treaba asta are o poveste în spate, adică exact aia pe care o s-o citiți mai jos.

Eram încă în Bulgaria în momentul în care am primit o propunere care m-a destabilizat nițel. Pe scurt, am primit o invitație să văd cu ochișorii mei, purtători de multe dioptrii pe plus, că se poate merge la mare și în România. Dar nu numai că se poate merge, atâta lucru știam și eu, ci că se poate sta în condiții fix opuse față de cele pe le menționasem eu în articolul în care povesteam de ce iar am ales Bulgaria.

Pentru că, mă credeți sau nu, dar exact articolul ăla a fost triggerul pentru oamenii de la Epico. Au citit, l-au închis, s-au gândit ce s-au gândit, după care și-au luat inima în dinți și mi-au scris. Ce-ai zice să veniți toți patru până la noi, să vă arătăm că se poate și altfel la noi pe litoral? Să vă convingeți că Marea Neagră nu înseamnă doar Mamaia, Vama Veche sau Bulgaria. Că există și la noi locuri în care o să-ți dorești să te întorci, că sudul litoralului începe să se ridice și el.

Inițial n-am știut ce să le răspund. Și nu glumesc, dar nu mă vedeam din nou urcându-mă în mașină să plec iar spre mare, când încă nici nu reușisem să desfac bagajele de la Bulgaria. Mă gândeam destul de serios dacă să accept sau nu propunerea, când mi-am zis să le întreb și pe fete ce părere au. Mai bine întrebam un cal dacă s-a săturat de ovăz. Răspunsul a venit instantaneu sub forma unui „daaaaaa” prelung, strigat pe două voci. Mă rog, pe trei voci, doar că al distinsei lor mame n-a fost așa de prelung.

Și uite așa se face că miercuri la prânz ajungeam iar la mare, doar că de data pe litoralul românesc, adică exact locul ăla unde zisesem eu că nu mai am de gând să calc.

Și-am ajuns în Olimp. Prima oară am ridicat o sprânceană a mirare în momentul în care am văzut că trebuie să așteptăm să ni se ridice o barieră ca să intrăm cu mașina pe aleea unde se află cazarea. A doua sprânceană s-a ridicat singură când am ajuns la poarta propriu-zisă. Și asta tot automată, a trebuit să așteptăm până s-a deschis. Dacă mai aveam o sprânceană se ridica și aia după ce-am parcat și-am primit o telecomandă pentru cele două de mai sus.

Băi, din postările de pe Facebook m-am prins că mulți dintre voi știați de existența vilelor din Olimp, dar pentru mine totul a fost o surpriză de la cap la coadă. O surpriză extrem de mișto. Să tot mergi la noi la mare în condițiile astea. Nu știu, poate ca acum 20 de ani n-aș fi apreciat locul la justa valoare, dar acum, când suntem patru, tot ce-am găsit la Vila Epico mi-a redat speranța că o să-mi mai pot face concediile și la noi pe litoral.

Mi-a plăcut atât de mult, că mi-am promis să las lene, să las orice și să pun mâna să scriu despre. Că poate mai sunt și alții ca mine care habar nu au că se poate cu civilizația și la noi.

Să le luăm pe rând:

Parcare. Tocmai v-am zis despre barieră și poartă. Sper c-ați înțeles că ambele înseamnă nivel crescut de siguranță, că dacă nu ești cazat aici, nu poți să intri.

Imediat după barieră și poartă, vine rândul parcării. Pentru că, evident, au parcare, care mai e și LA UMBRĂ, da? Nu știu cum gândiți voi, dar pentru mine este un stres enorm ăsta cu parcarea în locurile care prezintă potențial de a fi super-aglomerate, adică exact cum e litoralul românesc în plin sezon. Pai când am fost în Bulgaria și-am trecut prin Vama Veche, mă uitam cu groază la toată marea aia de mașini lăsate peste tot pe unde mai găsiseră vreun colțișor de teren liber. Jur că eu nu pot în condițiile astea. Sau NU MAI pot, că nu mai am 22 de ani. Eu vreau să știu că am parcare și, mai ales, că am un loc garantat, indiferent de câte ori vreau să scot mașina de acolo.

Curtea Vilei Epico. Este exact locul ăla în care știi că poți să-ți lași copiii fără să ai grija lor. Știți, noi nu stăm pe plajă între 12:00 și 16:00. Nu, nici măcar sub umbrele de plajă. Oriunde am fi, între orele astea mergem la cazare sau undeva unde e umbră pe bune. Bănuiesc că vă dați seama cu toții cam cum reacționează fetele când aud că, în loc să se joace pe plajă, trebuie să plecăm? La Epico am rezolvat această problemă.

După cum vă spuneam, nu poți să intri dacă nu ești cazat. Dar cel mai interesant este că nu poți nici să ieși. Pe partea dinspre mare există poarta pe care o folosești când mergi la plajă. Ei bine, dacă nu ai telecomanda sau nu știi codul de acces, nici pe asta n-o poți deschide. Plus că aceeași curte e plină de umbră în timpul zilei. În aceste condiții, n-am avut nicio apăsare să lăsăm fetele afară în fiecare zi, fără să verificăm în permanență unde sunt și ce fac. Dintr-o dată nivelul de stres al adulților din familia noastră a scăzut spre zero.

Plaja. Este privată și este fix în spatele vilei, la treizeci de secunde distanță. Intri pe plajă, apare un băiat care verifică unde ești cazat și te întreabă câte șezlonguri vrei. Fără să existe vreun cost pentru ele, desigur. Ți le trage la umbrela pe care ți-o alegi și asta a fost tot.

De prosoape de plajă n-ai nevoie, că ți le dau cei de la vilă imediat după ce te-ai cazat. Te întreabă de câte prosoape de plajă ai nevoie și atâtea îți dau.

Trei lucruri mi-au plăcut tare de tot la plaja celor de la Epico.

Unu. Indiferent de ora la care ajungi pe plajă, vei găsi șezlonguri și umbrele disponibile. Băiatul de pe plajă știe câți turiști sunt cazați în vilă, prin urmare știe câte să țină disponibile.

Doi. Umbrelele și șezlongurile sunt la distanță destul de mare unele de altele. Practic, nu stai înghesuit cu vecinii de plajă, nu ești nevoit să stai cu ochii, nasul și cu urechile în tot ce fac alții. Iar asta pentru mine este priceless.

Trei. Nu există niciun fel de muzică pe plajă, auzi doar valurile și pescărușii, muzică de îngeri pentru urechile mele.

Cazarea. Sunt opt apartamente în Vila Epico. Noi am stat în unul care avea așa: living, dormitor, balcon/terasă, baie și bucătărie, dar toate sunt la fel. Bucătăria să știți că era complet utilată, puteai să gătești dacă ești genul căruia îi arde de gătit în vacanță. Nouă nu ne arde. Televizoare erau în ambele camere, dar cine naiba le-a deschis vreodată?

Mâncarea. Micul dejun este asigurat și este absolut demențial. Sunt doi băieți care gătesc și pare că se pricep bine la treaba asta și că le mai și place ce fac. De altfel, aveți ceva poze mai jos de la micul dejun, poate sunt suficient de grăitoare. Pentru prânz și cină vă descurcați la fața locului. Dar nu e panică, există terasa Delfinul la două minute distanță. Un loc în care se gătește extrem de corect, iar servirea este foarte rapidă. Nicăieri, niciodată nu ne-a mai venit atât de repede ce-am comandat pentru patru persoane.

Un singur reproș aș avea de făcut: internetul. Miercuri, când am ajuns, mergea țeavă. Seara a căzut și căzut a rămas, și-a mai revenit doar în ziua în care am plecat. O să mă întrebați ce nevoie aveam de internet în vacanță. Iar eu o să vă ignor cu deosebită grație întrebarea. Doar că, disperat fiind că n-am net, vă puteți imagina c-am întrebat în stânga și-n dreapta de ce nu merge. Până la urmă am aflat că n-aveau treabă cei de la Epico cu asta, a fost avarie în toată stațiunea. Well, poate a fost un semn să las naiba statul pe net. 😊

Prețul. Acum trecem la partea cea mai importantă. Pentru că la Vila Epico nu este în niciun caz ieftin. Dacă ați citit tot ce-am scris mai sus, înțelegeți exact de ce n-are cum să fie ieftin. E plin litoralul românesc de locuri mult mai ieftine, dar câte oferă ce-am găsit noi aici? Da, nu este ieftin, dar eu înțeleg perfect, mai ales după ce-am fost acolo, de unde vine nivelul ridicat al prețului.

Vila Epico targetează un anumit public: familiile cu venituri peste medie care vor condiții de cazare mult peste medie, dar, mai ales, vor liniște și siguranță. Ca să fiu și mai direct, targetează familiile care vor să scape de explozia de cocălăreală atât de prezentă pe litoral. Știți, ca familie, cazarea presupune cu totul alte costuri decât atunci când pleci în vacanță în doi. Tot ca familie, vrei liniște și cât mai mult confort, vrei plaja aproape, vrei să știi că ai șezlonguri la orice oră te duci pe plajă, vrei să nu fie aglomerație pe plajă, vrei să știi că la cazare nu trebuie să stai în permanență cu ochii pe copii.

Iar Epico oferă toate astea și targetează familii care și le permit. Da, e normal să nu fie ieftin. Că dacă ar fi fost, probabil c-ar fi dispărut trei sferturi dintre toate cele pe care le-am povestit mai sus.

Am ținut să fac aceste precizări pentru toate comentariile de genul „de banii ăștia, merg într-un resort de 5 stele la Mediterană” pe care le-am primit. Da, mergi, dar resortul ăla nu e la două ore și jumătate de București (fix atât am făcut la dus). Pentru mine este foarte reconfortant la cap să știu că am o opțiune atât de bună aproape de casă, opțiune de existența căreia habar nu aveam până miercurea trecută.

Ah, să nu uit să vă mai spun încă ceva. Pentru care merg la Epico și nu numai, pentru cei care merg în Olimp, dar vor și o altfel de experiență de mers la plajă, există o alternativă despre care am aflat tot acum. Dacă te-ai săturat de plaja de lângă vilă, tot cei care dețin Vila Epico au și plaja Moussay care este tot în Olimp și face parte din Moussay Beach Club. Ca să nu vorbesc din auzite, am fost să văd și eu care e treaba.

Băbăieți, vorbim despre cu totul și cu totul altă mâncare de pește. Dacă te-ai săturat de atâta liniște, pescăruși și valuri, Moussay Beach Club este exact locul în care o să vrei să te duci. Ia fiți atenți aici. Se află pe plaja Olimp și are o suprafața de 5.000 mp.

Prin urmare există spațiu suficient pentru zonă de plajă privată Champagne Lounge, zonă de șezlonguri, terasă cu canapele, bar ș restaurant. Ba chiar există și un magazin de haine: Rogue 8. Bineînțeles, ai toate anexele necesare pentru mers la plajă: toalete, dușuri și vestiar.

Vineri după-amiaza și seara, când am fost noi, era și un DJ care băga muzică. Am înțeles că e DJ-ul rezident, dar că în weekend-uri sunt invitați și alții, plus nume cunoscute. Sună interesant, păcat c-am plecat sâmbătă acasă, c-aș fi fost curios să văd pe cine au adus.

Partea și mai tare este că dacă n-ai chef de zbânțuială, te duci pe zonele din capetele plajei, unde e liniște, că de-aia sunt 5000 de metri pătrați de plajă, ca să poți să te lipsești de muzică și Dj-ială dacă asta îți dorești.

A, să nu uit, la plaja Moussay există și restaurant à la carte cu specific mediteraneean. Cu toată încrederea puteți să mâncați acolo, că e bun, l-am testat noi. Mi-am luat o pastă de măsline verzi și niște fritto misto cum nu mai mâncasem de multă vreme. M-am uitat în meniu după niscaiva bame și praz, dar să știți că n-aveau.

Să știți că după ce-am văzut cum stau lucrurile la Moussay Beach Club, m-am cam întrebat nedumerit de ce ai face un loc ca ăsta la peste un kilometru distanță de Epico? De ce nu l-au făcut tot lângă vilă, ca să aibă totul la un loc și să fie mult mai ușor de gestionat?

Dar am aflat răspunsul de la oamenii care dețin Vila Epico. Pe când ne pregăteam de plecarea spre București, ne-au întrebat dacă ne-a plăcut și la plaja Moussay. După răspunsul nostru afirmativ, ne-au povestit că imediat lângă Moussay Beach Club se construiește VOGH Olimp care este un proiect rezidențial, adică apartamente de vacanță care vor fi operate în regim hotelier.

Abia atunci în capul meu s-a făcut lumină. Păi când o să fie gata și VOGH, o să ai deja imediat lângă Moussay Beach Club, cobori și te duci pe una dintre cele mai șmechere plaje de pe litoral. Și uite așa stațiunea Olimp va deveni o destinație din ce în ce mai căutată. Dacă vrei liniște, valuri, pescăruși, curte cu iarbă și intimitate, te duci la Epico. Dacă vrei toate astea, dar și niște lucruri în plus, alegi VOGH cu Moussay. Cine a gândit-o, a gândit-o bine de tot să știți.

Atât pentru azi. Sper că bătălia mea cu procrastinarea să vă fi fost de folos.

P.S. Vă las mai jos un video pe care l-am luat de pe site-ul Epico și niște poze făcute de mine. Am simțit nevoia să vă las și poze pe lângă video pentru că, spre deosebire de cum se întâmplă de obicei, prezentarea de pe video nu arată realitatea. Serios, la fața locului lucrurile arată mult mai bine decât le vedeți în videoul de prezentare. Dar cu video + pozele mele sper să vă faceți o idee destul de clară despre tot ce v-am povestit mai sus.