Am niște vești pentru toți ăștia care sunteți convinși că, dacă vaccinul nu e obligatoriu, e discriminare să-ți interzică accesul undeva doar pentru că nu te-ai vaccinat. Bune pentru mine, dar un pic mai neplăcute pentru voi.
Da, este foarte probabil să aveți dreptate, în sensul că firmele de turism și companiile aeriene, în goana lor de a-și reveni după pierderile din ultimele 12 luni, nu vor cere niciun fel de document care să ateste vaccinarea. În schimb, țările unde vreți voi să mergeți, cu siguranță vor cere. Iar asta, deși va veni ca un șoc pentru voi, nu este în niciun caz discriminare. Pentru că sănătatea publică a fost, este și va fi mereu un motiv întemeiat pentru limitarea accesului într-un stat.
Sau ați uitat că vara trecută nu intrai în Grecia decât cu test covid? Și-am pomenit doar despre Grecia, că pentru mers acolo se făceau cozile alea interminabile la centrele de testare covid, dar nu prea existau țări care să-ți dea voie fără test. Și n-a mai urlat nimeni că e discriminare, v-ați așezat frumos la coadă și-ați făcut ce vi s-a cerut. Bine, nu că i-ar fi interesat pe greci dacă urlă cineva, ziceam doar așa.
Sau vaccinurile pe care trebuie OBLIGATORIU să le faci pentru o serie întreagă de țări tropicale și nu numai. Vaccinuri fără de care nici gând să calci acolo. Tot discriminare, este?
Așa că vă urez succes, dar pe partea asta cu „discriminarea” or să cam facă toate statele pipi pe voi. Și pe bună dreptate. Având în vedere ce sume cheltuiesc în momentul de față majoritatea statelor lumii ca să-și vaccineze cetățenii, ar fi culmea să-l lase să intre pe Relu, spirit liber din Ciorogârla, doar pe motiv că se simte discriminat. Dar du-te, Relu, și fă-le plângere la Haga pe motiv că nu vor să te lase nevaccinat pe plajele lor mișto și în orașele lor civilizate, după ce-au băgat niște miliarde de euro să-și vaccineze proprii cetățeni. Îți urez succes.
Da, știu, e simplu acum, când afară e ger și nu prea pleacă nimeni pe nicăieri, să declari că foarte bine, să nu te lase, oricum tu nu te vaccinezi nici mort. Well, mai vedem ce-o să mai fie de prin iulie încolo, când toți prietenii tăi vor pleca în vacanțe prin toată lumea, iar tu o s-o arzi libertarian pe la Sărata Monteoru.
Iar toate astea se vor întâmpla doar în primă fază, dar pe măsura ce se vor vaccina din ce în ce mai mulți oameni, deci vom fi din ce în ce mai aproape să obținem imunizarea de turmă, care înseamnă și finalul pandemiei, veți ajunge niște paria. Pe măsură ce business-urile se repun pe picioare, deci nu vor mai fi dependente de orice încasare, vi se va interzice accesul în din ce în ce mai multe locuri. Restaurante, cluburi, parcuri de distracții, concerte, festivaluri și multe altele vor fi pentru voi doar la nivel de dorință. Că nu riscă nimeni un focar de covid, doar pentru că vrea Relu cel nevaccinat să meargă la cârciumă sau la Untold. E posibil să mă înșel, dar nu prea cred.
Iar dacă vă imaginați că veți obține certificate false de vaccinare, am început să ma îndoiesc și de varianta asta. După ce-am văzut cu toții că nu prea te poți vaccina cum și unde vrei tu, deci în cazul unei eventuale anchete se poate ajunge extrem de rapid la cel care a eliberat certificatul fals, încep să cred din ce în ce mai tare că acest lucru nu va fi posibil. Sau dacă va fi, va fi doar la nivel de câteva zeci sau sute de cetățeni, adică total neglijabil. Deci, încă o dată, vă urez succes.
Cam astea ar fi motivele pentru care eu sunt convins c-o să vă vaccinați. Toți. Da, toți ăștia care vă bateți acum cu pumnul în piept că mai bine muriți decât să faceți așa ceva. Unul câte unul, pe mutește, fără să vă oblige nimeni.
Acum, ca să închei, pentru mine a fost o veste incredibilă că platforma pentru programarea vaccinărilor a fost luată cu asalt, în faza 2. În aceste condiții, sunt convins că în faza 3, când intră toată lumea, va fi prăpăd. Chestie care mi-a reîntărit convingerea că oamenii cu creier sunt majoritari în această țară. Ceilalți doar dau din gură mai tare.
Eu am obosit cu discriminarea asta. Orice om care nu poate face tot ce îi dă prin cap e discriminat. Cuvântul ăsta și-a pierdut din sens, cam ca „democratie” în anii 90, când toată lumea credea ca poate face orice, că e democrație.
Statul, privații au voie sa stabilească reguli pe domeniul lor, altfel e ararhie.
Comentariu beton!86
Da, exact. Dacă e s-o iei așa, majoritatea legilor discriminează pe câte cineva.
Zicea Nicolae Iorga (citez, din pacate din memorie): ,, Libertatea este dreptul cetateanului de a face orice…ii permite legea”
referitor la ultimul tau paragraf, tind si eu sa cred ca astia care urla anti vaccin sunt doar o „vocal minority”‘
Comentariu beton!30
Exact. Dacă apare vreun articol de genul „în Israel, 13 persoane au suferit ușoare paralizii faciale TEMPORARE, în urna vaccinului Pfizer”, o să vezi 300 de comentarii inepte ale imbecililor care vor începe imediat să urle. În schimb, vei vedea maxim câteva ale oamenilor cu creier care să explice că la acest procent, 13 din 2 milioane, aspirina e practic mai periculoasă.
Ca si completare la cele ce ai zis: o vocal minority cu foarte mult timp liber.
Se dezbate încă. Ce zici?24
La mine, la muncă, a 2 persoana care s-a inscris pe platforma de programare a fost un mare sceptic care se batea cu pumnul in piept ca mai așteaptă un 1-2 ani, sa vadă efectele-pe principiul sa moară capra vecinului. Ca la mama prietenului tău.
Am prieteni, deținători de hotel in altă țară din Europa, pe care i-au sfătuit asiguratorul sa pună o politică de no-vaccine-no entry.
Companiile aerieni o sa le ceară vaccinul, dacă țara de destinație impune. Ca nu o renunță la rută de dragul a 20%.
Sunt mulți prețioși care fac pe afectații, dar o sa sufere cumplit că sunt dați deoparte.
Comentariu beton!38
Compania aeriana este obligata sa transporte inapoi la aeroportul initial pasagerul refuzat la granita. Primeste si o amenda frumusica pe langa asta. Iar uneori doar retinerea avionului la poarta de imbarcare pentru a expedia refuzatul implica costuri operationale (taxe aeroport, pierdere slot decolare, pierdere slot aterizare la aeroportul destinatie, consum carburant) ce obliga compania din prima la a sufla in iaurt 🙂
Comentariu beton!33
@danezul, ca sa evite ceea ce spui tu compania aeriana cere dovada vaccinului inainte de a urca pasagerul in avion
„Psychologists note that when a good or service is perceived to be scarce, people want it more”
Psihologie de clasa a 9-a.
Deocamdata ne aflam sub acest impuls. Vedem ce va mai fi. Dar intre timp eu sunt ceva mai optimist. Daca acum o luna credeam ca imi va veni randul la vaccin cel mai devreme in toamna (sub 65 ani, fara boli cronice, nu lucrez in asa nymitele categorii esentiale), acum cred ca sunt sanse sa ma vaccinez la vara.
Comentariu beton!28
Atata timp cat ei refuza si eu ajung mai repede la programare chiar ma avantajeaza bravada lor. Probabil multi merg pe principiul „las’ sa faca fraerii acu’ ca pana la vara deja vedem daca sunt efecte, ne descurcam”
Poate in 20 22 vom face vaccinul belgian ce pare sa ofere imunitate pe viata.
„Un vaccin împotriva coronavirusului care oferă imunitate pe viață, asta promit mai mulți cercetători din Belgia. Oamenii de știință de la Institutul Rega al renumitei Universităţi Catolice din Leuven susțin că vaccinul produs de ei va fi o alternativă viabilă la celelalte de până acum.” stirea pe Digi24
Asta cu discriminarea este ca aia cu „specialii” de cand eram prin scoala. Atunci cine nu reusea sa invete a citi, era mai greu cu calculelele, cu intelegerea era numit intr-un singur fel. Incepea cu pro si se termina cu stule. Acum chestiile astea au tot felul de denumiri medicale iar copii nomali trebuie cumva sa resimta tot rahatul asta de corectitudine americana.
Comentariu beton!28
Sunt mulți (foarte mulți) normali la cap care vor să facă vaccinul, doar ca nu urlă în gura mare ce fac. Urlă mult cei care nu vor vaccin.
Am reușit să programez 2 persoane la vaccin, dar nu in Arad, în Lipova la 30 km, si in zile diferite. Acuma lupt pentru mama sa o programez dar nu reușesc ca nu apare in evidență cu boală cronică.
Incerc prin medicul de familie, dar omu e total fără chef sa se implice.
Se dezbate încă. Ce zici?16
Pai daca nu are boala cronica, de ce sa faci sau sa faca o ilegalitate medicul de familie?
Numai ca esti tu destept?
Se dezbate încă. Ce zici?14
@Jean: sunt mulți oameni cu boli cronice (înscriși la medicii de familie), care nu sunt introduși în baza de date a celor cu boli cronici, ca atare nu-și pot face programare pe platforma online și nici măcar cei din call-center nu îi pot ajuta. Doar medicii de familie pot face programare trecând peste acest filtru, doar că nu prea îi interesează pe majoritatea: din totalul programărilor doar 4% s-au făcut prin medicii de familie.
„Jean” Culmea este ca nu vreau sa fac nici o ilegalitate. Mama mea chiar are 2 boli cronice de 10 ani, dar minunatul de medic de familie nu a trecut-o in baza de date CASS.
Daca nu cunosti situatia nu comenta aiurea.
Comentariu beton!24
Eu m am programat singura (am diabet),doar am bifat categoria bolnav cronic,nu trebuie implicat medicul de familie !
Eu nu eram sigura ca figurez în SIUI cu bolile mele, asa ca m-am dus la vaccinare cu adeverinta de boli cronice in dinti😁 Și da, m-am vaccinat😁
@DeVinSpin,
Cum zice și @Nico Milla, poți programa și tu (fără medicul de familie).
Sistemul dă rateuri, dar trebuie să insiști de mai multe ori. Asta o știu de la medicul meu de familie care mi-a spus că și lui îi face probleme. Dar rpetă operațiunea până îi dă OK.
Am stat 2 ore pe cont sa programez un pacient si nu am reusit. Incerc si la ora asta de acasa. Sunt as la mf,avem cont pe platforma, pe dl dr si pe mine m-am programat rel usor. Avem pacienti cu boli cronice care s-au programat personal, figureaza in siui,m-am straduit din rasputeri sa completez tot ce trebuia la timp. Am salariul 4400 brut 2500 net,muncesc la turatie maxima 8-9 pre pe zi cu 20 zile de concediu ,luate cate maxim 2-3 odata. Daca leg o saptamana, e deja dezmat. M-am pregatit singura,pe timpul, creierii si nervii mei,am scotocit programul prin care lucram cu casa din toate incheieturile,sa fac tot ce trebuie,in interesul nostru si al pacientilor. Am gasit persoane particulare care ne-au sponsorizat cu materiale suplimentare in lupta cu pandemia. Raspund la 3 numere de telefon,voce,sms,watsapp,email. Activitatea am desfasurat-o aproape la fel ca in vremuri normale,cu consult fizic, cu tratamente,pansamente,imunizari ,activitate de suport-adeverinte,concedii,avize epidemiologice,absolut tot ce a fost necesar. Voi pleca.
Comentariu beton!17
@Irinoush dragă unde vrei să pleci? Ia-mă și pe mine please..
@ Irinoush: daca te pasioneaza insula mare a lu’ coana Lizuca da-mi de veste (via Vasilescu) si ajut cum pot.
Pur si simplu nu mai pot sa vad sfaturi ca mi se modifica ADN-ul si o sa devin reptilian, ca o sa fiu sclavul 5 G-ului, ca Oculta mondiala, ca medicul dermatolog din cuca Macaii a descoperit ca vaccinul are in el particule de Klingonian. Toate astea postate de savanti care scriu cam cum ar scrie fiara mea daca ar fi facut jumatate de clasa 1-a. Si m-am saturat si de descoperitori ai ARN-ului mesager sau cum i-o zice, sustinatori ai vaccinului supersigur ca au citit ei. Ma vaccinez si gata, sper ca Gheiț n-o fi asa tembel sa renunte la un geniu ca mine modificandu-mi neuronul. Plm, poate am noroc si-mi creste parul, mai stii?
Comentariu beton!68
@Marius, asta cu creșterea părului AMIN frate… da ce ne facem dacă va crește pădure în toate zonele mai puțin acolo unde vrea fiecare … chelios!
Sigur că vă crește, domnu’ @Mî. În palmă.
Comentariu beton!23
Eu sunt printre cei care nu au o problema cu vaccinul si l-ar face maine daca ar putea. Ca este o anumita „discriminare” sunt oarecum de acord atata timp cat eu nu imi pot face vaccin cand vreau eu. In cazul testului, il puteai face pe banii tai. Asa, nu poti face anumite chestii ca nu esti „lucrator esential”…
Păi încă nu ți-a interzis nimeni nimic din cauză că nu ești vaccinat. Și nici nu-ți va interzice până nu se va încheia oficial și faza 3.
Sper sa ai dreptate. Dar nu stiu daca foamea de bani mentionata si in articol a multor entitati va ajuta la rabdare. Dar privim cu optimism si asteptam. Important e ca se misca lucrurile in directia buna
Nici testul nu ti-l faceai asta vara ‘cand vroiai tu’ pt ca erau cozi de 3 saptamani. Asa si cu vaccinul. Nu se pot face 500000 de vaccinuri pe zi din motive obiective. Oricum, in cateva zile platforma a devenit functionala. Acum se pot face programari si in martie
Mama ce le-ai dat in dimineata aceasta!
Fierbe fierea in ei fratioare. Te-ai gasit tu sa le strici anul asa, de prin ianuarie. Daca pana acum nu te-a asteptat nimeni sa iti aplice vreo corectie, tin-te bine ca o sa-ti auzi azi.
Pe de alta parte nu e frumos sa-i pacalesti chiar asa. O sa le ceara hartia cu vaccinul pana si la Sarata, dar tu vrei ca ei sa bata drumul degeaba pana acolo. Raule, huoo
Comentariu beton!29
În primă fază, la Sărata n-o să le ceară. Dar după ce faza 3 va fi declarată încheiată, well, s-ar putea să ai dreptate.
Sigur nu vor fi primiti la Sarata fara adeverinta, eu unul le dau reject de la inceput 😜
Discriminarea în cazul de față este pozitivă, chiar și în betoniada aceasta, de comentarii😷🙏👊
O sa fie ca la referendumul pentru familie.
Era plin netul de traditionalisti de credeai ca o sa fie prezenta de 70% … realitatea a fost alta.
Comentariu beton!30
Corect. Aia a fost prima surpriză pozitivă pentru mine, ca trăitor în bulă. Că de obicei se întâmpla invers.
Chestia asta cu discriminarea functioneaza si aici, in Nemtia unde, un destept de pe la nuj ce partid obscur cere sa se deschida carciumi, sali de cinema, de spectacole si concerte NUMAI pentru cei vaccinati.
Asta, in conditiile in care, pana acum, nu au fost vaccinati decat cei peste 80 de ani din aziluri. Mi-e greu sa cred ca astia vor da navala la carciuma, la cinema sau pe la concerte rock.
M-as vaccina si maine, daca ar fi posibil. Dar, cum nu am boli de niciun fel, nu am (inca) 80 de ani, cred ca va trebui sa mai astept pana ii vine randul categoriei mele profesionale. Si cred ca asta se va intampla mai la vara, incolo.
Păi să le deschidă, dar deocamdată nici măcar vârstnicii n-au făcut rapelul.
Eu m-am hotărât să nu mai zic nimic de vaccinare aici. Consider în continuare că a folosi ultimatumul (te vaccinezi ACUM sau) și pedeapsa, mai ales în subiecte atât de inflamante, nu e cea mai bună soluție. Nu mi se pare o idee bună nici în educația copiilor, nici în educarea oamenilor mari care pare că au ratat niște lucruri importante când erau copii. Că, dacă am înțeles eu bine, s-a cam ajuns la concluzia că asta e cheia problemei – educația, informarea corectă a oamenilor etc
În fine, mie mi-a venit o poveste drăguță cu discriminarea, din Amsterdam, de acum câțiva ani. Eram cazați la un hotel care asigura serviciu de transport la și de la aeoport. Într-una din zile a fost foarte aglomerat și a trebuit să așteptăm vreo două shuttles până să putem urca. Găsim două locuri, ne așezăm, intră la un moment dat două tipe tinere, care încep: ”But what is this? Where will we sit?” Liniște. Ele continuă. ”O my Goood! But this is sooo unfaaair!!!” Eu una deja eram intrigată. Noroc că n-apuc să întreb unde e nedreptatea, că ele continuă ”But this is so discriminating! We are the only black persons here and the only ones that don’t have a sit”. Într-adevăr, așa era. Erau singurele persoane cu pielea închisă la culoare și ar fi trebuit să coboare, la fel cum coborâseră și înainte toți cei ce nu găsiseră loc.” Din păcate, cineva care ori a rezonat la treaba cu discriminarea, ori a vrut să facă scandalul să înceteze s-a ridicat și a coborât, altcineva i-a urmat exemplul și cele două fete s-au așezat mulțumite.
La asta cu vaccinarea, pe Arafat l-am tot auzit zicând de discriminare pe subiect și omul se bucură de încredere destul de mare din partea multor români, cumva e firesc să se tot invoce. Poate că n-ar strica să se explice, totuși, ce e cu adevărat discriminarea și de ce nu e vorba de așa ceva în cazul vaccinării.
Se dezbate încă. Ce zici?20
De acord cu tine că ultimatumul nu e cea mai bună soluție, mai ales la copii, totuși pentru unii, e singura care funcționează. Nu prea mai ai ce educație să-i faci lu’ Relu (ca să fiu în ton cu articolul), el le știe pe toate deja, așa că nu cred să meargă altfel. Și pe principiul ăsta sunt multe legi, cu restricții, altfel e haos.
@MV Cred că vara asta o să fie numai cu teste, cu vaccinul poate de la anul. Nu sunt foarte multe țări capabile să finalizeze vaccinarea până la vară, mai apar și tulpini noi, etc.
Eu zic să găsim un astfel de ”Relu” și să vedem dacă chiar nu se poate altfel decât prin amenințări și/sau constrângeri. Eu trăiesc cu credința că se poate. Doar că nu oricine poate s-o facă.
Se dezbate încă. Ce zici?12
@Anduța, deci tu trăiești cu impresia că mai poți să educi oameni maturi care au ajuns cum au ajuns tocmai din lipsa educației. Ce să zic, ești o idealistă.
Am o veste pentru tine, pe Relu nu-l mai poate educa nimeni. Tot ce poți să faci, pe termen lung, e să mai scazi procentul de d-alde Relu. Dar asta nu se poate fără un sistem de învățământ perofmant și fără o societate în care non-valorile sunt modele. Altfel, îți recomand o vizită pe pagina mea de Facebook (nu pe profil) și încearcă săp-i educi tu pe toți ăia care nu sunt în stare să citească mai mult de titlul.
Mihai, bine, poate că ”să educi” nu e termenul corect. Dar altfel, da, eu chiar trăiesc cu impresia că un/o Relu poate ajunge să înțeleagă mai bine niște treburi, fără să fie nevoie de amenințări sau constrângeri. Iar atunci când gradul de înțelegere al unui/unei Relu crește (în general, nu neapărat pe problema vaccinării), eu una consider că e un mare câștig pe termen lung atât pentru el, cât și pentru cei din jurul său.
Am intrat pe pagina indicată, dar n-am văzut niciun Relu. Și, mai ales, niciun/nicio Relu pe care să-l cunosc personal, deci nu am nimic de încercat.
PS Ca să nu avem neînțelegeri, numim ”Relu” persoanele cu convingeri destul de/foarte puternice pe anumite subiecte, corect?
@Anduța Mi-aș dori să fie cum spui tu, dar eu nu mai sunt așa optimist. Eu cam prefer să mă îndepărtez de genul ăsta de oameni fără a le mai explica ceva, e mai ușor pentru mine. Dacă sunt unii care au răbdare, bravo lor!
@Anduța, ți-l dau eu pe Relu (de fapt Reluța) dar cu condiția să citești fără să rîzi/enervezi despre cum putin nu e putin ci putin2.0 că p-ăla originalu’ l-au condamnat și ucis prin 2011…
nu dau link-ul că mă spionează gheiț prin telefon ș-apăi…
și declar public faptul că voi încerca să mă programez în etapa asta ca hipertensiv! sîc!
Anukoi, legat de primul tău comentariu, n-am să contest prima ta afirmație. Am fost de față și am auzit cu urechile mele de la o femeie, psiholog de profesie, care înfiase două fetițe abuzate și cu diverse traume că, uneori, în anumite situații, doar bătaia funcționează pentru a se înțelege cu ele. Cumva îmi imaginez că și faza cu ultimatumul poate fi privită la fel, în cazul anumitor copii sau oameni adulți. O soluție disperată pe moment, în cazuri excepționale, în contexte extrem de greu de înțeles pentru unii dintre noi.
Legat de al doilea comentariu, zici o chestie pe care, iarăși, o aud/văd/citesc foarte des. Respectiv treaba cu explicatul altora, dezamăgirea provocată de insucces și renunțatul la a mai avea vreo legătură cu omul respectiv. Din punctul meu de vedere, la înțelegerea de care vorbesc nu se ajunge nici pe bază de explicații. Sincer, eu una n-aș asculta în vecii vecilor pe cineva care mi-ar explica de ce să nu mă vaccinez. Chiar nu văd de ce invers, să explic eu altuia de ce să se vaccineze, ar funcționa.
Costică, e vorba de o persoană pe care-o cunoști tu personal?
ce-i @Anduța, dai înapoi, se puede? sigur că personal din moment ce suntem rude…
Costică, la ce să dau înapoi? Dacă nu mi-e rudă și mie (sau e?) cu siguranță tu ești mult mai în măsură să vezi ce se poate face. Dacă mi-e rudă sau cunosc și eu persoana, atunci chiar mă interesează să mă implic și eu cum pot.
La noi firma deja face listele cu cine doreste sau nu sa se vaccineze (firma aia privata de care spuneau unii ca nu le da nimeni 1000 de vaccinuri) simedia este cam de 33% pro / 66% contra vaccinare.
Am cunostiinte (anti masca / anti vaccin / anti mortii ma-sii) care au schimbat macazul, citez:
„port masca nu ca vreau ci ca sunt obligat, iar vaccinul o sa-l fac fiindca vreau sa merg afara la concerte si festivalui)
Se vor vaccina dar tot vor urla că li s-au încălcat drepturile. Până una alta, noile tulpine sunt mult mai contagioase. După ce vor trece prin boală mulți vor alerga după vaccin.
Am fost in Papua Noua Guinee, și mi-au trebuit vreo 5-6 vaccinuri, toate înregistrate frumos in carticica galbena. Fara ele nici nu te puteai gândi sa intri in țara respectiva, și bine-nțeles, ca in primul rând erau australienii interesați sa nu vin înapoi cu te miri ce boala.
Se discuta tot mai mult chestia cu “no jab – no fly” sau “no jab – no entry” in unele tari. Singapore a anunțat deja, ca după ce se va încheia perioada de vaccinare, nu vei putea intra in țara fără vaccin.
Aici, de-abia pe la mijlocul lui Februarie va începe vaccinarea. Deocamdată e scandal cu Australian Open, deoarece i-au pus pe mulți jucatori in carantina. Nu țin ăștia cont ca ești numărul 1 mondial sau 169. Carantina-i pentru toți.
Comentariu beton!33
Emil scuze! Am dat roșu din greșeală.
@Victor, nu-i bai! Dai o bere când ajung in Brașov (cel mai probabil anul viitor). 👍🍺
Știu un medic, pe care-l cunosc personal, n-o să-i dau numele , care toată perioada asta de carantină a folosit mască doar atunci când a fost obligat. Altfel nu dădea doi bani pe măsurile de protecție, nici el, nici cei din familie, și nu dădea detalii altora. Dar a zis că s-a vaccinat, iar vaccinul este sigur pentru l-a studiat și merită să-l faci. Așa că eu deja mi-am ridicat mâneca de la tricou.
Vezi tu Mihai, unii nici nu știu atâtea detalii despre cum va fi mai încolo. Nu au nici viziune. Parte din ei nu-s de condamnat decât dacă și de acum încolo persistă în încăpățânare. Eu personal zic merci de cum ai explicat tu azi pe aici.
Și dacă se creează precedentul ăsta, aș vrea să se ajungă la același tratament cu toți antivaxerii. N-ai vaccinul anti polio, anti TBC și ce-o mai fi? Nu mergi nicăieri. Nu, nici în resort la all inclusive, nici la Disneyland, nici altundeva. Îl ai pentru că ai avut părinți normali, dar tu te-ai tâmpit cumva și nu l-ai făcut copiilor tăi? Stați toți acasă.
Cât mi-o fi de frică de covid că ăsta e acum „hitul” momentul, covidul o să treacă și în continuare o să-mi fie frică de celalalte boli ca până acum. Pe cât cresc rândurile antivaxerilor (=generatori de copii nevaccinați) pe atât cresc șansele să ne confruntăm în viitor cu reapariția bolilor care au fost eradicate în regiunile noastre, inclusiv epidemii locale sau extinse.
PS. Sper că nu tre’ să explic ce-mi pasă mie că sunt unii nevaccinați dacă eu sunt.
Comentariu beton!29
Nu știu cât de afectați de treaba asta vor fi ei. Pare (cel puțin la mine în bulă) că cei care sunt antivaccin și cei care își fac veacul pe afară (vacanțe / muncă, și nu vorbesc doar despre corporatriști), sunt grupuri diferite de oameni.
Sunt curioasă prin alte bule cum e balanța 🙂
Când zici ”bulă” la ce te referi, mai exact? Bula de FB, bula de oameni cu care interacționăm în off line, sau?
Sa aiba ei, intai,atatea vaccinuri cat sunt nevoie, pentru noi ,astia care il vrem ,pe urma om vedea ce om face si cu ceilalti.Apropo de asta, in UK, 72 la suta din comunitatea BAME nu vrea sa se vaccineze ,culmea e ca o alta statistica arata ca ei sunt si cei mai expusi imbolnavirii.
Bame? Excuse my ingnorance.
cucurigu,bame e denumirea ptr black asian minoritatile etnice altele decat cele albe din uk
E posibil sa fie asa dar de la anul poate. Din moment ce nu asiguri suficiente vaccinuri nu poti impune asa ceva, ar fi absurd.
Evident. N-o să apară nicio restricție până ce țările nu vor incepe să termine cu vaccinatul populației.
A specificat Andreea Moldovan clar la tv: la nivelul UE, nu se pune ÎNCĂ problema dovezii de vaccinare la intrare, pentru ca sunt state care nu sunt membre si au probleme cu achizitioanrea vaccinului, gen Macedonia. Cand o sa fie doze suficiente pentru toata lumea, ghiciti ce ?
Cum o sa auda ca nu mai pot merge in Antalya din cauza ca nu s-au vaccinat, cum o sa se vaccineze.
Iar pentru Grecia, testul COVID costa, vaccinul este gratis. Gusterii n-o sa ezite in a se vaccina, ca doar ‘trag linie’ si ies pe plus.
Asta nu o sa le impiedice clantza sa mearga mai departe, capul lor fiind iremediabil stricat.
Lasă Antalya, sunt convins că nici măcar bulgarii nu te vor mai primi fără vaccin.
Ma intreb daca o discriminare mai de ordin financiar, asa, n-ar fi binevenita pentru astia care refuza vaccinul. In sensul ca ok, nu faci vaccin, nu te fortam pentru ca drepturile omului, dar daca te imbolnavesti de covid si ajungi la spital, platesti binemersi toate costurile de spitalizare. Nu vrei vaccin gratis, nici noi nu-ti dam ATI gratis.
Se dezbate încă. Ce zici?15
Cică boschetarii au prioritate.
Cum identifica statul că o persoană e boschetar?
Până la urmă poate sa se prezinte oricine la vaccin și să spună că e boschetar?
Întreb pt un homeless.
Comentariu beton!16
@Cucurigu,
Tre’ să ai un boschet în brațe 🙂
În strînsă corelație cu lunea albastră, platforma s-a declarat nefuncțională🤔🧐🙄👹🙏
La noi 99.99% dintre oamenii din corporatie s-au vaccinat cu prima doza.
Am dat acordul, in aceeasi zi a venit programarea de la HR, ne-am dus fara comentarii si gata.
Cei din staff au zis ca vor sa faca sedinta de inceput de an si daca nu ne vaccinam nu ne putem aduna cu totii. Vreo 150+.
La tele-sedinta de vineri… surpriza.
Se pare ca nici un hotel din RO nu are ( inca) optiunea de a lasa oamenii sa se adune daca fac dovada vaccinarii. Cica nu exista legal, nimic scris in acest sens.
Asa ca bossu mare cel mai mare a zis ca o sa faca sedinta peste hotare undeva.
Poi imunitatea este parțială după prima doză, chiar și după a doua doză trebuie să mai aștepți puțin,nu e ca și cum bang bang ai devenit batman așa că nu înțeleg cum vrea boss ul tău să pună 150 de oameni într un loc. Poate doar afară cu măști si distanțare 😀😀
Scuze, n-am zis eu toate amanuntele!
Sedinta aia ar trebui sa fie pe la sfarsitul lunii februarie.
Daca gaseste loc undeva.
Pana atunci cred ca toti vom primi a doua doza.
Acum vreo 2-3 ani era mare scandal ca nu se gaseau vaccinurile pe care TREBUIE sa le faci copiilor 0-3 ani. Spagi, cumparat (pe bani seriosi) din afara, toate romanismele, numai si numai sa fie vaccinat copilul. Vaccinuri pe care si noi le-am facut la timpul lor, ca d-aia sintem atit de multi. Unde mama zmeului erau toti tembelii care azi oracaie impotriva vaccinului anti-covid? Cazurile absolut punctuale cu copii care s-au imbolnavit de tot felul de boli nastrusnice si au murit erau al naibii de rare si prezentate la stiri ca iesite din comun.
Astazi aceiasi indivizi se opun vaccinului, cu pretexte absolut idioate. Am caz concret niste amici (pe punctul de a deveni fosti) care au patit toti nitel Covid. Ea, luata cu izoleta, manifestari mai nasoale, sechele si la o jumatate de an de atunci; el, o forma mai usoara; fiul lor (actualmente student) o forma foarte nasoala. Cine e acum ferm convins si vocal anti-vaccinare? Dap, familia Adams. Si nu-s genul de prostanaci cu 3 clase, una mai mult ca trenul, nu au tigla dezordonata sau lipsa pe casa. Sint curios unde isi vor executa concediile, ca ieseau de doua ori pe an cite 10-12 zile p-afara, Maghreb, insule, chestii spalate.
Separat, personalul medical. Cine era vocal si scandalagiu impotriva vaccinarii? Corect, tocmai ei. In momentul actual cine-s campionii la procentul de vaccinari si cum s-a ajuns aici? Pai… nu vrei vaccin? no problem, da’ nu mai ai voie sa intri in contact cu cei care au nevoie de servicii medicale, ca s-ar putea sa-i imbolnavesti. Si daca nu poti munci, iti oferim varianta de concediu fara plata, apoii mai vedem.
Brusc si fara motive evidente, avem 85% vaccinati.
Pun pariu cu tine pe orice că se vor vaccina. Exact ăsta este genul de oameni despre care vorbesc în articolul de azi. Un pic de răbdare trebuie să avem, să înceapă să se cam termine vaccinatul populației de prin țările cu potențial turistic.
Unde dau eu cu sapa suntem „eligibili” pentru valul 2 de vaccinare.
Dar ce sa vezi sunt angajati care sunt antivaxeri.
E dreptul lor sa aleaga.
Dar e si dreptul angajatorului sa le ceara test covid saptamanal PE CHELTUIALA LOR.Ai test cu rezultat negativ, vii la munca.Nu ai ? Concediu medical automat cu girul clinicii de Medicina muncii.
Asta e.Daca vor sa plateasca 300 lei pe saptamana sau sa stea acasa cu 75 % e treaba lor.
Stai un pic, de ce 300 de lei pe săptămână? Nu, boss, le ceri test covid ÎN FIECARE ZI. Că într-o săptămână ai timp căcălău să iei virusul și să-l dai și altora. Nuuu, serif, în fiecare zi, maximum o dată la două zile. Pentru că, da, e dreptul tău să nu te vaccinezi și nu-ți pot impune s-o faci, dar e și dreptul meu, de proprietar de business, să mă asigur că nu-mi infectezi ceilați angajați care n-au vrut să se vaccineze.
Nu am nimic importriva mersului la doctor/analizelor/medicamentelor/vaccinului in general si nici legat de COV-19 in particular. Problema mea e ca fix genul asta de discurs (pe baza de EXCLUDERE) ma face sa mi se ridice parul pe spinare de nervi si reactionez fix pe dos decat as face-o in mod normal, doar de dragul de a sublinia un punct de vedere.
Ce vreau sa zic – pornesc de la argumentul ca suntem in UE, nu ma intereseaza modul de lucru in alte tari/continente – prima grija a RO (si a fiecarei tari din UE in parte) este sa faca TOT ce se poate ca sa asigure logistica si accesul la vaccin. Asta e discutia, cum facem fiecare dintre noi sa contribuim la succesul campaniei de vaccinare, nu daca Gigel crede sau nu crede in vaccin si cum fac eu sa il marginalizez pe Gigel si sa-l fac de kkt in public.
Momentan la noi treaba e varza pe logistica, iar pe pulifriciul asta de Vlad Voiculescu nu il ia nimeni la intrebari de ce tace ca mortu sau cand vorbeste de ce spune numai prostii. Sau de ce site-ul iti refuza inscrierea daca nu stie el din bazele de date ca esti inscris pe lista de bonavi cronici. Sau de ce medicilor de familie nu le-a clarificat nimeni procedurile si daca/cum sa inscrie pacientii. Sa nu mai vorbim de faptul ca acum, in faza 2, avem cateva sute de mii de oameni iar in faza 3 vor fi MILIOANE si abia acolo vom vedea care sunt problemele REALE de organizare. Si prin alte tari treaba nu e mai roza, iar Pfizer tocmai a anuntat ca o sa fie niste reduceri de cantitati livrate in Europa asa ca nu avem despre ce discuta pe tema asta a restrictiilor.
Dar sa revenim, abia DUPA ce RO se asigura ca a REUSIT vaccinarea (cu tot cu rapel) unui (%) semnificativ si relevant d.p.d.v. stiintific (* as arunca asa un minim 80-85%, fara sa fiu specialist, cat sa fie de o masa critica), ne coordonam cu toate celelalte tari din UE si vedem ce avem de facut astfel incat media sa fie peste tot cam cam la fel. Ca altfel nu are sens discutia deoarece virusul nu intelege conceptul de frontiera si nici nu tine cont de faptul ca in RO avem 50% vaccinati si in HU avem 80% sau invers. Plus ca in HU sau in PL e posibil sa fie vaccinati cu Sputnik, dar asta e alta discutie.
Abia DUPA ce faci toate treburile astea (daca nu le facem asa, coordonat in UE, atunci solidaritate, efortul comun in fata pandemiei & shit nu mai conteaza asa cum nu mai conteaza nici conceptul de UE pe care, de exemplu, GB tocmai s-a pishat cu jet) poti incepe sa discuti, la nivel de Guverne, despre masurile de “restrictionare” a circulatiei sau a altor drepturi pentru aia care nu au facut vaccinul doar pentru ca sunt fanii Olivei Steer. Repet si subliniez, STATELE discuta si iau masuri de restrictionare a drepturilor si, pentru ca suntem in UE, TOATE statele cad (sau NU) de acord asupra acestor eventuale masuri. Firmele private o pot suge cu gratie pe tema asta pentru ca nu ele iau ei decizii de genul, atata timp cat nu exista o LEGE in sensul asta.
Daca firma X ia in calcul ca in mod unilateral sa il trimita pe unul sa faca saptamanal/zilnic testul, pe banii lui – repet, FARA o legislatie UE sau alt suport legal – din punctul meu de vedere ESTE discriminare si asa va ramane. Si noi, ca cetateni, avem DATORIA sa boicotam acea firma si sa o ducem in faliment. Pentru ca altfel, maine sau cand ne va fi lumea mai draga, ne va veni si noua randul sa ne trezim exclusi sau privati de vreun drept, doar pentru ca asa i s-a “sculat” unui CEO mai hipster sau cu vederi mai neo-comuniste sau cum dracu’ s-or numi ele.
@Cryptoprocta ferox, ți-aș da dreptate dacă ai avea, dar n-ai. Sau, poate ai, de-aia aș cam vrea să-mi explici și mie cam ce discută și stabilesc statele (la nivel de UE, desigur), dacă astă vară/toamnă, pentru Grecia îți trebuia test PCR negativ, iar la bulgari intrai cu buletinul? Păi nu era discriminare la greci?
De fapt, la greci nu trebuia doar test PCR negativ. La vamă, dintr-un grup prezent într-o mașină, se desemna câte o persoană care să refacă testul. Acoloșa, pe loc, pe trotuar.
De două ori am fost în Grecia vara asta. Prima oară, regula era că doar cetățenii străini trebuie să prezinte test PCR negativ. În cazul nostru, din cei 4 oameni ai familiei, eu fiind singura în situație, eu a trebuit să-l prezint. Și tot eu am fost invitată frumos să-l refac, pe loc.
A doua oară, nu mai conta cetățenia, așa că a trebuit să prezentăm și eu și bărbatul teste PCR negative (copiii nefiind cu noi, ci rămași în Grecia de la primul dus). La vamă, același lucru, unul dintre noi, la alegere, să refacă testul.
Aștept cu interes concluzia grecilor în cazul certificatului de vaccinat, dar sper să existe și metode de verificare a veridicității acestuia. Că parcă n-aș vrea să mă trezesc că voi fi nevoită să mă re-vaccinez înainte de intrarea în țară. Dar o să studiez un pic despre frecvența re-vaccinării, că nu se știe niciodată.
Cryptoprocta ferox, nu rezonez nici eu cu ideile de excluziune socială sau profesională pe bază de nevaccinare anti-covid, dar nici cu cea de boicot întru excludere de pe piață pentru firmele cu manageri care îmbrățișează aceste idei de excluziune. ‘Si noi, ca cetățeni, avem DATORIA sa boicotam acea firma si sa o ducem in faliment.” Așa că eu rog frumos a fi scutită de această ”datorie”. Mulțumesc.
Restricțiile de acu la călătoriile în UE sînt posibile fiindcă este stare de alertă sau de urgență în țările membre. Ceea ce conferă cadrul legal în care se pot pune bariere liberei circulații în UE. Și menținerea acestor restricții se poate face numai cîtă vreme se menține starea de alertă. Altfel, UE trebuie să aibă politică comună vizavi de călătoriile în interiorul uniunii. Cam asta am înțeles din ce zic diverși politicieni, care se cam grăbesc să ne asigure că nu se poate implementa momentan vreo discriminare pe bază medicală.
Altă modalitate de a condiționa circulația de un anumit vaccin este obligativitatea vaccinării respective. Alt lucru despre care politicienii declară că nu intră în planurile de viitor. Foarte puține vaccinuri au statut obligatoriu, nu prea văd cum vor vota toate țările UE pentru obligativitatea vaccinării anti-covid, cînd în general în țările membre puține vaccinuri sînt obligatorii, dacă nu chiar nici unul, cum e în Germania.
Cam despre asta e vorba. Problema pusă corect este: va deveni vaccinul obligatoriu? În UE cel puțin, unde drepturile omului sînt vigilent vegheate, limitarea unor drepturi în funcție de un dosarul medical, care e confidențial, e discriminare. Astăzi nu ai voie să întrebi la angajare informații personale, printre care, alături de etnie, religie etc., intră și situația medicală. Cu excepția afecțiunilor care au directă legătură cu locul de muncă, și care se stabilesc la vizita de medicina muncii.
Numai statutul de vaccin obligatoriu ar da voie să triezi populația în funcție de vaccinare. Nu ar mai fi vorba de discriminare, ci de o condiție legală. Cum e să porți ochelarii potriviți ca să poți conduce mașina.
0 0
Nici nu mi-am pus problema să nu fac vaccinul. Între timp am citit că noi, ăștia cu tiroida în pioneze poate ar trebui să ne intrebăm endocrinologie. Dar unde am citit, tipele deja intrebaseră și nu erau contraindicații.
Între timp mi-am amintit că am o cunoștință validator de medicamente, a lucrat mai întâi într-o fabrică de medicamente, dar n-a avut stare nici după pensionare, a primit-o Institutul Pasteur cu covorul roșu, nu se fabrică validatori de medicamente așa ușor.
Mi-a zis „nu contează boala, este contraindicat doar celor cu cancer aflat în stadiul fix înainte de metastaze”. So, nu mai întreb pe nimeni.
Sper să înceapă repede la birou.
sper ca e o greseala aia cu ‘stadiul fix inainte de metastaze” – in primul rand ca nu vine cu un cronometru care-ti ticaie aratand cat mai e pana la aparitia primei metastaze, in al doilea rand pentru ca-s metastaze si metastaze – de exemplu cu alea osoase (dar fara covid) mai traiesti cativa ani, si in al treilea rand pentru ca eu inteleg ca daca astia-s exclusi, aia care au depasit momentul cheie, deci au deja metastaze, au indicatie de vaccin. practic doamna ar exclude un stadiu intermediar?
contraindicat nu, dar neindicat – sau mai bine zis cu indicatie de temporizare – e la pacientii oncologici in tratament; dar si acolo depinde de tratament, gradul de imunosupresie e diferit. si n-are sens sa faci doua chestii care se bat cap in cap – pe de o parte deprimi imunitatea, pe de alta parte o stimulezi (sau ma rog, incerci); aici decizia o ia oncologul, el stabileste cand se poate face vaccinul.
Am aproximativ 24 de ore de când am o linie de comunicare directă cu Billy. Totul decurge conform planului secret, cel pe care îl am cu el. Nu intru in detalii pt că ar însemna să vă omor. Don Vasilesco altceva voiam să spun, nu prea e ok nici cu idioții guvernului lu’ pește de pe aici. S-au gândit ca rapelul să ni-l amâne cu vreo 10 săptămâni, adică a doua doză o voi face la sfârșit de Martie. Momentan e un fel de șah la regină cu șanse mari de mat.
Hai să discutăm discuții.
1- Ne vaccinăm cam 10 mii pe zi, mai suntem în țară cam 10 milioane de adulți, să zicem că 3 milioane nu se pot vaccina că probleme, să vaccinăm 7 meleoane ne ia 2 ani.
Să presupunem că pandemia asta urmează modelul celorlalte, nu face surpriza la frac-so, SARS-COV1 de-o evoluat la bară în 2002-2004, că în cazul ăsta se pregătește să muteze non-mortal și adio și-un praz verde, dar luăm cel mai nasol model, șpaniola din 1917-1920, păi tomite ce se pregătește valul 3, februarie-aprilie, mai mic ca cel de sfârșit de an, mai mare ca cel de primăvară, și ar mai urma valul 4 în primăvara lui 2022, care va lovi doar zonele iertate de celelalte 3 valuri și gata pandemia.
2- În baza a ce poți obliga pe cei sănătoși ce sunt sub 60 de ghiocei și n-au boleșnițe grave să se, când 95% din decese sunt la popor cu comorbidități și 85% din morții Covid sunt cu vârste de 60+? Moralitatea, altruismul sunt faine, dar nu pot fi impuse prin lege.
Am (ne)norocul de a mă ciocni cu bule diverse, de provincie arghelenească, capitală corporatistă și studențească, plus țărănoaia sudistă, majoritatea celor de 16-36 nici nu vor să audă de vaccinare, excepție bula corporatistă care-i jumi-juma, la țărănoaia cei care acceptă ideea de vaccinare sunt excepții excepționale, în frunte cu popa și premarele nimeni nu vrea vaccin.
3- Restaurante, cluburi, parcuri de distracții, concerte, festivaluri, vacanțe, concedii și multe altele?!?
Voi realizați că majoritatea românilor nu știu ce-s alea?
Nu vor mai primi constructorii români sau străini muncitorii nevaccinați?!
Statele vestice, în primul rând Italia, Spania, Franța, Germania și UK să impună vaccinarea?
Le urez spor, dar citiți presa lor, mere bine Gogu-translatorul, în Germania, de paregzamplu, majoritatea personalului din centrele de îngrijirea bătrânilor refuză vaccinare, în Tirolul talian cel supra-lovit de pandemie, se discută despre posibilitatea introducerii obligativității la personalul medical fiindcă mai mult de jumătate refuză, bine, n-au reușit să impună obligativitatea nici în cazul rujeolei, oreionului, rubeolei și meningitei meningococice, Franța are gradul de refuz și mai mare.
https://www.volksstimme.de/lokal/burg/corona-pandemie-impfskepsis-groesser-als-virusangst
https://www.freiheit.org/impfstrategie-impfstart-italien-vom-populismus-ueberschattet
Toată discuția asta este o furtună într-un pahar cu apă, dacă se va muri masiv în continuare anti-vaxerii vor vedea că vaccinați sunt bine-mercic și își vor revizui poziția, dacă rata mortalității scade, rata de refuz va crește abrupt.
Părerea mea.
Comentariu beton!23
Discutie in microbuz intre un sofer si calator: „Pai, toate prostiile astea cu covidu’ ca de fapt nimeni n-a murit de covid, ca ONU(!) asta a refuzat sa faca vreo autopsie pana acuma, prosteala mare, am citit eu pe facebook…”. La nivelul asta vrei sa discuti chestii gen „rata de vaccinare” sau „imunitate de turma”? Si nu, nu cred ca ai nostri is cei mai cu mot, prostia e o resursa distribuita democratic.
Ai și tu un pic de răbdare. Va crește ritmul vacinării pe măsură ce se vor aproba și alte vaccinuri. Cu Pfizer există probleme pentru că are nevoie de condiții speciale și-ți trebuie o logistică bine pusă la punct. Dar la Moderna nu mai e așa. După umila mea părere pe la începutul verii se va vedea cu adevărat cum stăm.
Servus Tiberiu!!
Si eu mi-s pesimist la modul general pe subiectul asta si cred ca lupta cu covid19 va dura ani de zile, dar tu faci un calcul bazat pe situatia de azi 18 Ian si capacitatea de productie actuala. Va creste atat capacitatea de productie (pfizer, moderna si oxford) cat si infrastructura centrelor de vaccinat, asa cum s-a intamplat pe parcursul lui 2020 cu testele si mastile. deci nu ne va lua 2 luni dar nici 2 ani sa vaccinam toti romanii care vor sa se vaccineze. A, ca vor putea aparea mutatii si peste 1 an, 2 , o luam de la capat cu noi vaccinuri/rappelluri, asta e altceva.
Iar referitor la concluzia ta, nu le cere anti-vaxxerilor sa traga concluzii logice, ca nu ai de unde.
– daca pe parcursul 2021 nr de morti/infectari va continua sa creasca vor zice: vedeti? vaccinul e apa de ploaie cu concentrat de microcipuri!
-daca pe parcursul lui 2021 nr de morti/infectari va scadea vor zice: gata, au inceput big pharma si Bill sa isi faca cifrele din astia vaccinati pana acum, nu mai e nevoie sa ne omoare, incep sa umble la statistici.
Singurul scenariu in care astia se vor vaccina e ala descris de Vasilescu, cand statutul, distractia sau serviciul lor vor depinde de asta. Ceea ce totusi nu se aplica multor oameni de la Cuca Macaii De Sub Prundul Vasluiului.
Mi- a mers la suflet postul ăsta! 😁
Și eu abia astept să îi văd pe nevaccinați cum se uită printre gard la Untold! 🤣
Dupa care te vei intalni cu acelasi ne-vaccinat la coada la Mega. Si nu va mai fi niciun gard intre voi. Succes!
Cand citesc din astea, dupa ce imi trece durerea de cap, stau si ma intreb cam cat o sa ne ia pana intelegem ca problema noastra va ramane tot nerezolvata, chiar daca vecinului i-a murit capra.
@Cryptoprocta ferox, păi dacă sunt vaccinat, mi se rupe lupa că e un antivaxxer nevaccinat la coadă la mega. A, dacă mai sunt și alți antivaxxeri nevaccinați la coadă la mega, iar ăsta-i poate trimite spre veșnicele plaiuri ale vânătorii, e cu totul altă mâncare de pește. Ghinion, cum ar spune președintele culturist.
@Crypto,
Nu cred că se poate compara Untold cu 3-5 minute de stat la coadă la Mega.
La cum merge procesul de vaccinare peste tot in lume, haida-ha, haida-ha, adică foarte foarte prost, teoria ta nu sta in picioare never-ever, euroscepticii sunt cam 55%, iar restul lumii călătoare se cam pişă pe el de vaccin, sau vin cu vaccin chinez, cu Sputnik, cu vaccin indian, toate falsificate bineînțeles, deci cu turismul se va rezolva cel mai uşor.
Despre firme şi afaceri e şi mai uşor, că dacă-ți pleacă aitistul nambăr uan din firmă, ai cacarisit-o, că nu vrea vaccinare şi tu-l dai afară. Pierzi 30% din clienți.
Dai faliment dacă ai măcar 5 antivaccinişti de top în firmă,
Da, cam 60% dintre români nu se vor vaccina, şi atunci ce faci, îi bagi pe toți in şomaj??
Economia de piață se va regla natural, nu te mai impacienta aiurea, Zeul Ban va face ce ție chiar nu-ți trece prin cap, indiferent de vaccin sau nu, va merge mai departe profitând de prostia omenească, fentând sistemul la greu, deci mai uşor cu stimate de-astea gen: nu te vaccinezi, vei fi paria în societate atâta timp că 65% din personalul medical din România NU s-a vaccinat anti-covid!
Pe undeva, pe mai multe undeva, chiar nu-ți iese ideea, io zic să mai găvăreşti cu medici de renume, ți-l propun aici pe Astarastoaie……..
Se dezbate încă. Ce zici?17
Mai un pic de răbdare și ne mai auzim la vară spre toamnă.
Iar la aia cu firma care a cacarisit-o că i-a plecat un om, am râs și acum, nu mai trebuie să aștept toamna. Pentru că, da, așa funcționează lucrurile, firmele stau într-un singur om, ca să dea faliment dacă ăla pățește ceva. Hai că mai râd un pic.
Fănele, tată, de obicei nu mă obosesc să dau mînuțe roșii dar în cazul tău m-am simțit obligat moralmente; să zicem că, în focul creației, ți-a scăpat g-ul din stiGmate (deși noi, ca bărbați, nu prea avem voie să ratăm G-urile); dar, te rog, cînd ai timp liber, scrie pe o foaie/device/asfalt wherever : Astărăstoaie este medic LEGIST! adică medicul ăla a cărui părere nu mai contează pentru subiect…
Eu beau pipi proaspăt și curat (evit primul jet) în fiecare dimineață. De 30 de ani nici măcar n-am răcit.
I-auzi. Tare.
Auzi, dar, în loc să bei atâta pișat, nu preferai să răcești de două-trei ori?
Haoleooo, Fane! E clar si cum îți întreții tenul 😀
Si nu s-a intamplat sa ai probleme cu logureea, coane Fanica?
@Stefan
Ce naiba, bre, n-ai 2 lei/zi de-o apă plată?
P.S. Și cum faci? Stai cu paharul lângă wc? Îl bei cald sau îl lași să se mai răcorească? 🙂
Eu de 4 ore am 5G fara telefon🤪 si cand am vrut să urc in autobuz, s-au deschis usile singure😁 Beat that! 😂😂😂
Stai s-ajungi la mall! Acolo e și mai și: după ce se deschid ușile singure-n fața ta, și scările te urcă ele, de capul lor. Și dacă vrei te și coboară! Aia jmekerie!
Comentariu beton!16
Salut, sunt Relu din Ciorogârla. M-a căutat cineva? 🙂
Comentariu beton!24
Depinde. 😁
Te-am tot urmarit pentru ca imi place stilul in care scrii si am zis sa-mi scriu si eu parerea acum. Sunt clar pro vaccin, dar cu obligativitatea vaccinului anti covid nu prea sunt de acord. Din cate am citit copiii sub 16 ani nu il pot face si nici multe alte persoane cu diferite afectiuni (nu am retinut care pentru ca nu suferim de nimic deocamdata). Deci clar eu si sotul nu mai calatorim pentru ca nu ne vom putea lua copiii cu noi ca nu avem cu cine ii lasa. Si si daca am avea cu cine sa ii lasam poate nu o sa vrem sa calatorim fara ei. Si ca noi vor fi multi care nu vor vrea sa plateasca mai mult cu peste 75-100 euro pe cap de copil pentru test ca sa dovedesti ca nu sunt asimptomatici. Sunt putine tari in lumea asta care impun obligativitatea vaccinarii pentru boli cu mult mai mortale decat cea data de covid19 deci nu cred ca se va crea un precedent cu acest vaccin. La o adica nu este obligatoriu nici vaccinul antigripal ( ca poti compara covid cu gripa nu cu poliomielita ). Tinand cont de capacitatile financiare ale anumitor tari in achizitionarea tuturor dozelor necesare de vaccin precum si de faptul ca ai nevoie de rapel la vaccin si ca poate categoria ta de varsta este in ultima etapa de vacinare, se poate ajunge la finalitatea pandemiei pana atunci. Noi am facut coronavirus de 2 ori deja. O data in august cand fetita de 2 ani a facut febra 2 zile, eu gravida in 7 luni am avut doar dureri in gat timp de 2 zile si slabiciune si sotul dureri de cap si musculare timp de 3 zile si inca o data acum 1 luna cand doar sotul a avut simptome de raceala usoara. Deci am vazut de 2 ori deja in mai putin de 6 luni cum este acest virus. A treia oara sincer nici nu mai declaram nimic la DSP pentru ca nu ne permitem financiar sa stam carantinati la fiecare 5 luni cate 2 saptamani (cat crezi ca o sa accepte angajatorul sa ii carantinezi tot biroul si sa ii scazi incasarile? Iti cauta nod in papura si te zboara imediat). Si da, am respectat toate impunerile, dezinfectam prin casa, ne descaltam pe scara blocului si tot am cules virusul cumva (cel mai probabil de la copil). Si daca faci vaccin poti face corona si sa o dai mai departe si atata timp cat copiii nu se pot vaccina o sa tot circule virusul deci nu prea vor putea guvernele sa-si distruga economia pentru cine stie cat timp. Si de la o „disperata” in ale protejarii am ajuns foarte sceptica dupa ce o ruda rezidenta mi-a spus de tatal unui prieten mort de metastaza cu 3 teste negative si trecut ca mort de covid ( nu dau nume pentru ca respectiva persoana a zis ca vrea sa-si termine rezidentiatul si nu sa fie zburata, asa ca nu ma intereseaza daca ma credeti sau nu). Deci stiu de un caz 100% adevarat de la o persoana din sistem si eu chiar credeam inainte de vinerea trecuta ca astea sunt conspirationisme pe facebook. Dar daca am auzit de unul cine stie cate altele sunt de fapt si acest lucru imi scade si increderea in acest vaccin.
Se dezbate încă. Ce zici?16
Începusem să-ți răspund, după care mi-am dat seama că n-am cum. Ce-aș putea să-i răspund cuiva care zice c-a „făcut coronavirus”? Sau că dacă mai face covid o dată, nu mai anunță la DSP, ca să meargă în continuare la muncă. Ce importanță are că poate vreun coleg ia virusul de la tine, îl duce acasă, și în felul ăsta moare cineva? Well…
Altfel, poate că e un lucru bun că nu mai călătorești, dacă nu-ți permiți să-ți testezi copiii.
Mda, până la urmă se pare că ți-am răspuns.
@Nora:
1) Ținând cont de gravitatea sechelelor cu care au rămas unii oameni, eu cred că poți liniștită să compari covidul și cu poliomielita. Da, la unii a fost ca o gripă, dar nu la toți, la unii a fost mult mai grav.
2) Dacă chiar va exista vreo restricție de călătorie în funcție de vaccinare, este evident că se va referi la acele persoane care s-ar putea vaccina, dar nu o fac, nu la copii. Așa că nu ați putea călători din cauza voastră, nu a copiilor.
@Rox, dacă se va ajunge la condiționarea de vaccin ca să poți călători, n-am nici cea mai mică îndoială că se va introduce și obligativitatea testării copiilor. Tocmai pentru că nu pot fi vaccinați. Dar de transmis virusul îl pot transmite. Prin urmare, pot să pun pariu că va fi exact așa: adulții vor prezenta dovada de vaccinare, copiii vor avea nevoie de test PCR negativ. Mă rog, așa cred eu, om trăi și om vedea.
Testele ies negative daca bolnavul a asteptat prea mult timp pana sa fie testat. Un prieten s-a imbolnavit – la inceput ca o raceala usoara, dar apoi s-a agravat. Dupa ceva vreme era clar ca are nevoie de spitalizare, se simtea rau de tot, dar ii tot ieseau testele negative (si antigen si PCR), si nu-l primeau in centrele covid din cauza asta (in Bulgaria).
Cand in sfarsit nu mai putea respira si facuse dubla pneumonie, l-au primit in centru covid si i-au facut test de anticorpi – care a iesit pozitiv. Asa ca test negativ nu inseamna ca pacientul nu a trecut deja prin infectia cu coronavirus (care a produs daune substantiale din cauza carora a survenit decesul).
@Nora,
”cel mai probabil de la copil” – așa, și? Nu ți-a trecut nicio clipă prin cap că dacă adulții sunt vaccinați atunci nu mai pot lua covid de la copii? Și cu cât mai mulți adulți vaccinați, cu atât mai puțini copii infectați?
Băi, pe bune, unii nu gândesc dincolo de pragul casei…
Și eu știu caz în familie (mama), decedată din cauza covid și neraportată la nivel național, doar pe site-ul prefecturii, și asta doar după scandal la spital, așa că eu ce ar trebui să cred? Dacă verifici raportările naționale pe luna septembrie pentru Cluj te poți convinge singură. Mama a decedat in șapte septembrie. 63 de ani ,in afară de obezitate gr. II, nici o altă boală, cu toate tratamentele care se administrau pentru covid.
pana se gata vaccinarea la adulti vor fi aprobate si alea pentru copchii – deja au demarat studiile pediatrice, pana la sfarsitul anului probabil vor putea depune dosarele pentru aprobare.
@Mihai Vasilescu referitor la “făcut coronavirus”. Ghilimele nu isi au sensul si daca doresti iti pot dovedi cu forward de la DSP pentru carantina din august. Pentru carantina de Craciun am dat delete la mail de ciuda. O simpla cautare pe grupurile de Brasov va arata si ce experienta am avut noi in august cu DSP (asta daca nu a fost sters postul intre timp). Referitor la „Sau că dacă mai face covid o dată, nu mai anunță la DSP, ca să meargă în continuare la muncă. Ce importanță are că poate vreun coleg ia virusul de la tine, îl duce acasă, și în felul ăsta moare cineva?”: stai linistit ca nu ma refer ca sotul va merge la munca cu simptomatologie nasoala, dar nu vom mai face test la o durere in gat. Da, stiu, suna foarte egoist si naspa, dar nu imi platesti nici tu nici nimeni de aici de pe blog ratele la apartament daca sotul isi pierde locul de munca (indemnizatia de crestere copil sa stii ca nu e grozava) si nu-mi cumpara nimeni scutece si mancare pentru copii. De la inceputul pandemiei am respectat absolut tot. Cat a fost lockdown nici macar la plimbare nu am iesit desi aveai voie in proximitatea locuintei. Am stat efectiv 2 luni doar in casa facand cumparaturi online, cumparaturi dezinfectate cu spirt dupa preluarea de la curier. Spalat cu clor pe jos si cu spirt pe maini…deci toate masurile pe care le-ar adopta o persoana germofoba si duse la extrem. Masuri pe care si acum le tinem, dar cand dupa al doilea concediu covid ti se zice pe fata ca la un al treilea mai bine iti cauti de munca… te gandesti de 2 ori. Nu toti avem luxul de a lucra de acasa sau de a avea un job exceptional platit pentru a pune bani deoparte in caz de.
Referitor la „Altfel, poate că e un lucru bun că nu mai călătorești, dacă nu-ți permiți să-ți testezi copiii.” suna de genul: e foarte bine, saracilor, ca nu mai calatoriti. Adica daca nu ne permitem 200 euro in plus pentru teste pentru 2 copii meritam sa stam acasa? (posibil si hormonii de lauza sa ma faca sa inteleg gresit ce ai vrut sa zici, dar daca am inteles corect ma dezamagesti). Concediile la mare ni le facem cu last minute la 100-200 euro/ persoana cel mult. Atat ne permitem si nu cred ca suntem de judecat pentru asta. Si ca noi sunt foarte multi. Oameni de bun simt care respecta masurile si care totusi raman in plop cu jobul pentru ca dacii liberi nu respecta masurile impuse de autoritati.
@Rox Sunt oameni cu sechele naspa si dupa gripa nu doar dupa corona. Stiu asta. Soacra mea a avut si ea corona de Craciun si a fost internata si inca se resimte deci stiu si cum e cu sechelele date de covid19. Referitor la punctul 2: am zis clar ca nu suntem contra vaccinurilor deci nu am zis ca nu o sa ne vaccinam ever. Copiii au toate vaccinurile facute (inclusiv cele optionale) si noi cand am fost in Tailanda in luna de miere imediat dupa nunta (cand mno…exista darul de nunta) ne-am facut toate vaccinurile recomandate, ca nu sunt vaccinuri obligatorii pentru Tailanda. Fac poza la carnetelul galben pentru cei care nu ma cred. Am zis doar ca nu cred in vaccinul asta pentru ca 1 – nu am incredere in raportarile facute de autoritati (in august sotul a aparut in raportari dupa 1 saptamana de carantina). Zicea si o alta doamna ca mama dansei nu a aparut in raportari si sigur sunt multe cazuri de genul acesta si 2 – Nu am incredere ca este tinut in conditii optime pana la livrarea la centrele de vaccinare pentru ca Romania nu este Germania sa retraga imediat de pe piata doze doar susceptibile a fi fost tinute in conditii improprii, iar vaccinul de la Pfizer are conditii foarte pretentioase de stocare.
@Laura G. Fara tutuieli si fara injurii va rog. Nu ma cunoasteti ca sa stiti ce si cum gandesc.
Nu poți să faci coronavirus. Coronavirus este virusul, ceea ce faci, adică boala, se numește COVID în plm.
@Nora,
Asta-i gluma zilei, jur 😂
Schiuzemoa că n-am formulat ”dumneavoastră”. Deci mai întâi tre’ să te cunosc, apoi să aflu cum gândești și-apoi dăm drumul la tutuială. Să trăiți, am înțeles 🙂
Ce n-am înțeles este unde-ai văzut tu injurii?
@Laura, îți răcești gura de pomană. Femeia vrea respect, dar nu e în stare să ofere. Ea s-ar duce la muncă având covid, dar are pretenția să i se vorbească cu „dumneavoastră”, deși mie-mi vine să-i spun doar un „marș, mă, în pwla mea d-aici”.
Stai sa vezi cand vor intra societatile de asigurari pe fir. Sau voi credeti ca, daca exista vaccin si posibilitatea de a evita boala, asigurarile nu vor elimina covidul din asigurarea de sanatate pentru calatorii.
Si atunci, statele singure se vor proteja contra imbecililor.
Credeti ca vor aloca bani si resurse pentru tratarea idiotilor?
Nu nene, marca banul pentru tratament daca esti prost si nu vrei sa te protejezi GRATIS.
Pana la urma banul dicteaza totul.
Mihai am o veste proasta sa-ti dau: Pin diverse locuri pe unde ar vrea sa se plimbe „Relu-nevaccinatu” care nu vrea sa se vaccineze ca el e spirit dac liber, n-o sa ai acces nici tu.
Din acelasi motiv: nu esti vaccinat.
Nu crezi?
Vezi rata zilnica de vaccinare. Exclude-l pe Relu de mai sus dar include toate personajele care se vor baga in fata „pe pile” – vorba actualului ministru al sanatatii care a declarat ca a facut exact asta – (pentru alt vaccin dar ideea e aceeasi).
O sa constati ca te vaccinezi in 2024. Poate…
Mai ai varianta sa te ingrasi la loc ca sa ai comorbiditati sa ai motiv sa te bagi si tu in fata ceea ce iarasi nu-ti doresc.
O zi buna!
Păi, da, că rata de vaccinare va rămâne tot asta acum în momentul în care vor mai aproba încă două vaccinuri. Șef, o să crească rata de vaccinare.
Ce te face sa speri ca va creste rata de vaccinare?
Strict din punct de vedere logistic e greu de facut mai mult: Vaccinurile alea trebui cumparate (de la cine?) (*) , aduse, pastrate undeva, plimbate pana la toti Cucuietii din deal si din Vale, injectate de o asistenta care stie ce face si inregistrate undeva. Si vedem ca platforma de programare, care cea mai simpla parte e facuta pe genunchi (**) si sta sa crape.
Nu zic ca nu se poate mai rau. Se poate mult mai rau..
Zic doar sa-ti iai gandul ca poti sa te plimbli brambura – tu personaj oarecare – prea curand.
(*) China isi permite sa cumpere tot la orice pret, daca nu le place ce-au produs ei isisi. Romania poate in mare parte sa mai astepte.
(**) Kudos pentru aia care au facut platforma asta pe genunchi. Puteau alege sa sa nu faca nimic.
Să se deie o reducere la cei cu vaccin, să poată cumpăra la promoție biletul în Bulgaria. Ar fi bine.
Buna seara doamna sotia lui domnu Cucurigu
Babaieti (si fete, ofcors), eu nu stiu ce sa mai zic… Ieri am fost in vizita la parinti (amandoi bat spre 80) sa vad daca s-au lamurit ce si cum. S-au lamurit!…Cel putin deocamdata, nu se vaccineaza. Acum vreo doua-trei saptamani, de Craciun, mai-mai ca ii convinsesem sa se vaccineze. Numai ca intre Craciun si Revelion aveau programare la medicul de familie pentru medicamentele lor de bolnavi cronici. Iar baiatul asta (cred ca si el joaca macar in liga 60+, daca nu a trecut deja la 70) le-a zis ca sunt liberi sa faca ce vor, dar el unul nu se vaccineaza.
Poti sa ai o autoritate medicala mai mare ca dom’ doctor? Nu prea poti! Bine, eu as fi avut un argument aici, dar m-am abtinut sa il folosesc… Acum vreo sapte-opt ani, cand taica-meu avea probleme serioase de sanatate si umbla sor’mea cu el pe la medicul de familie, primul sfat medical al lui dom’ doctor a fost sa ii cumpere sicriu. Al doilea ca daca are bani si timp de pierdut, sa mearga la consulturi si prin spitale cu el, dar tot degeaba. L-am adus eu la mine, l-am plimbat prin jdemii de spitale, policlinici, la controale, tratamente, iar controale (de data asta onco), iar spitale si, slava Domnului!, cat de cat l-am pus pe picioare. Cat de cat, in sensul ca de atunci nu doar ca este complet autonom, dar face si treaba prin jurul casei, culege via, o curata cand ii vine vremea, mai tunde iarba de pe sant, mai frecventeaza cate o inmormantare a unui prieten ori a vreunei rude… De-astea…
zic mersi ca medicul de familie care si-a dat cu parerea in legatura cu vaccinul pentru o persoana foarte apropiata s-a multumit sa spuna „nu stiu ce sa zic” cand aceasta a intrebat-o daca sa se vaccineze sau nu. persoana asta fiind doamna care are grija de mama – iar pentru mama mai astept pana se prinde Gheorghita cum vor functiona centrele alea mobile, fiindca-i nedeplasabila.
de mentionat ca si eu sunt medic. ei as! a avut vreo importanta? nope, pana nu-si da binecuvantarea doctorita de familie. am incercat sa-i explic ca aia n-are niciun interes, au am, ca e clar cata nevoie am de ea s-o ingrijeasca pe mama, si nu-s tampita sa o indemn sa faca ceva care i-ar face rau. da, bine, dar stai sa vedem ce zice si ea. ii sunt etern recunoscatoare ca n-a zis nu si nu ne-a impartasit statusul vaccinarii ei. dar na, asta a insemnat sa astept pana azi, cand platforma… oha. ieri am facut o programare pentru cineva aproape strain. de ce sa nu mai pierd cateva ore cu refrsh si erori?
iar Gheorghita are momente in care e chiar idiot! mda, facem centre mobile, dar staaaai, sa vedem cum, sa vedem cum ii socotim pe cei nedeplasabil si cum ii bagam in aceeasi oala, ca un flacon are 5 doze si tre’ sa calculam cum facem sa nu expire pana ne plimbam la aia 5. baaaa! ai centru fix de vaccinare la 200 m de casa mamei. fa dracului 4 doze dintr-un flacon, pe a 5-a pune-o-n poseta si fugi pana la mama. dar nu, noua ne trebe calcule si proceduri.
@Mianna: si aviz de la DSP.
Din momentul dilutiei, tragi 0.3 in seringa, pui seringa in cutie de transport si ai 6 ore la dispozitie sa ajungi la pacient sa administrezi vaccinul.
Daca nu ai posibilitatea de a-l pastra la 2-8C, ai max 2h la dispozitie.
Nu tre’ sa plimbi flaconul …
Apropos de personalul medical care nu se vaccinează. Tot trâmbițam pe aici că am programare pe 28 ianuarie. Astăzi surprize-surprize: mail că mi-a fost anulată programarea. Cer detalii: nu mai sunt doze pentru spitalul meu decât pentru cei care trebuie să facă rapelul. Să mă descurc cu medicul de familie (fiind și bolnav cronic). Cu chiu cu vai mi-am făcut cont pe platforma lui pește. Până să ajung să mă programez a picat de vreo câteva ori. Locuri în Tg Mureș momentan 0. Până la urmă am reușit o programare pe 3 februarie într-o localitate la aprox 20 km depărtare (prin intermediul clinicii la care lucrez cu jumătate de normă). Ceilalți ce facă? Așteaptă să mai apară locuri/centre sau se trambalează pe unde pot. Nu mai am cuvinte..
Mda, haos d-ăla bunu, cum știm noi să facem. 🙁
Scrisesem si eu ceva..da nu mai reiau ca nu mai pot..
Am rezolvat eu, îți fugise comemtariul în trash.
In continuare pe mine ma depaseste ardoarea aceasta cu care explica anti-vaccinistii, pe liniute si subpuncte, teoriile lor.
Oameni buni, potoliti-va, alearga cineva cu vaccinul dupa voi, v-a bagat careva mana in buzunar mai mult decat pana acum, odata cu campania de vaccinare…, stati acas’ si vedeti-va de ale voastre cum ne vedem si noi d’ale noastre..
Poza zilei de azi este cea cu harta Romaniei, iar in descriere: “ aici traiesc 18 de milioane de EXPERTI”
Eu m-am vaccinat, in urma cu 2 sapt, si nu am nici 5G si nici nu se parcheaza singura masina ( bine ar fi fost :))) )
0 0
Babaeti(asta e un post pt antivaxeri si covidioti-stiu, nu sunt prea multi pe aici, din fericire;luati-o si ca pe o descarcare).
Eu am luat covid de la o ruda apropiata, ruda care s-a urcat la mine in masina fara sa-mi spuna ca, de o saptamana, avea febra peste 38, dureri musculare etc.Eh, dupa ce a plimbat-o baiatu’ vreo 2 ore, unde aveam treaba, a inceput sa tuseasca si, dupa ce am luat-o la intrebari, mi-a spus ca se simte rau de cateva zile.Pfff, am dus-o acasa, am chemat salvarea(deja respira greu), au venit baietii in aprox 5 h si au zis direct:suspiciune de covid.Ruda, fiind una care a umblat toata vara prin pelerinaje, a inceput sa strige ca ea nu are covid, ca are credinta🤦♂️
Pe scurt:a fost dusa direct la ATI, a stat intubata vreo 2 saptamani, alte 2 pe oxigen si s-a externat dupa o luna si ceva pozitva, cu plamanii fibrozati si cu aparatul de oxigen dupa ea.
Concluzie: nu a invatat prea multe din asta, ii da inainte cu biserica si nici nu vrea sa se vaccineze ca si asa nu mai merge nicaieri, zice ea.Aia e, pe rude nu ti le alegi.
Mihai, scuze pentru textul prea lung, dar asa a iesit desi ar mai fi fost multe de povestit.
0 0
Eu sunt gravida, deci nu am voie sa fac vaccinul; si din cate am inteles, nici in timpul alaptarii. Asta inseamna ca 2-3 ani nu pot sa merg unde nu te primeste fara vaccin. Asta da, mi se pare discriminare, pt ca nu e alegerea mea daca fac sau nu vaccinul…..
https://www.acog.org/en/Clinical/Clinical%20Guidance/Practice%20Advisory/Articles/2020/12/Vaccinating%20Pregnant%20and%20Lactating%20Patients%20Against%20COVID%2019?fbclid=IwAR1GVYkU00QF0vqvCN63zJpGBnnkhH5OCGMWIZT1wdWovTcEEVASvbHbvwc
Nu se contraindică nici în sarcină, nici în alăptare. E drept că recomandarea este bazată pe ideea că e mai rău să faci boală decât vaccinul. Pe tot globul multe femei au ales să facă vaccinul (atât în sarcină, cât și în alăptare) și cu timpul vom avea și studii. Și aici în Ro multe colege de ale mele au luat această decizie.
Referitor la cazul dvs particular, depinde de comorbidități (dacă le aveți), în ce mediu lucrați, etc și ce risc aveți de a contracta boala. Indiferent la ce concluzie ajungeți, vă doresc sarcină ușoară și multă sănătate dvs și copilașului 💖
Nu, cine ti-a spus ca „nu ai voie”? Nicidecum.
Uite aici:
POZIȚIA SOCIETĂȚII DE OBSTETRICĂ ȘI GINECOLOGIE DIN ROMÂNIA (SOGR)
FAȚĂ DE VACCINAREA COVID-19 A FEMEII GRAVIDE ȘI CARE ALĂPTEAZĂ
15 Ianuarie 2021
SOGR recomandă tuturor medicilor obstetricieni să discute pe larg cu pacientele lor gravide sau care alăptează aspectele subliniate în continuare în acest material.
Discuția trebuie să ofere informații echilibrate, balansate, nedirecționate, să prezinte într-un limbaj accesibil datele științifice și consensurile elaborate de grupurile internaționale de experți prezentate în continuare.
Trebuie subliniat ce se știe sigur dar și ce nu se știe încă, explicând riscurile mamei și fătului
în momentul îmbolnăvirii cu Covid-19 și severitatea bolii, eficiența vaccinului, datele limitate
încă de siguranță a vaccinului la gravide și motivul acestei limitări. De asemenea, faptul că reacțiile adverse sunt aceleași ca în populația generală, și ca frecvență și ca intensitate.
Decizia de a se vaccina sau nu trebuie să rămână a pacientei, după ce a primit toate
informațiile și răspunsurile la întrebările ei din partea obstetricianului. Trebuie să fie
discutate și gradul de expunere al gravidei la locul de muncă, la domiciliu precum și măsura în care îmbolnăvirea ei pune la risc membrii familiei, și mai ales dacă aceștia au
comorbiditățile cunoscute pentru Covid-19. Decizia legat de vaccinare trebuie să fie
autonomă și asumată de gravidă sau de femeia care alăptează.
Gravidele sau femeile care alăptează care la finalul discuției aleg să nu se vaccineze trebuie susținute în decizia lor, la fel ca și cele vor dori să se vaccineze. Pentru prima categorie medicul trebuie să reitereze importanța prevenției îmbolnăvirii prin metodele foarte cunoscute: mască, distanțare, igienă, etc.
SOGR solicită autorităților să nu restricționeze accesul gravidelor sau femeilor care alăptează la vaccinarea Covid-19, așa cum nu este restricționat nici în UE sau SUA. De asemenea, solicităm nuanțarea mesajului de către cei aleși ca vectori de promovare, pentru a nu mai auzi cuvinte precum: „nu vaccinăm gravidele, nu este sigură vaccinarea la gravide, etc”
Următoarele date sunt certificate de studiile științifice (date publicate sfârșit Decembrie
2020 – Ianuarie 2021):
– Gravidele simptomatice cu boală Covid-19 sunt la un risc mai mare de a dezvolta
forma severă decât femeile simptomatice Covid-19 care nu sunt gravide.
– Deși riscul absolut pentru forma severă Covid-19 este mic, există un risc mai mare de internare în ATI, de necesitate de suport ventilator, ECMO și deces la gravidele
simptomatice Covid-19 față de femeile Covid-19 simptomatice negravide.
Gravidele cu diabet, obezitate sunt la un risc și mai mare de boală Covid-19 formă
severă decât gravidele fără aceste comorbidități.
– Grupurile de experți internaționali (ACOG, CDC, JCVI, RCOG) sunt de acord că
gravidele reprezintă o populație cu risc înalt, alături de pacienții cu cancer, obezitate,
diabet, boli renale, cardiace, fibroză chistică, imunosupresie etc, toți dezvoltând
forme severe de Covid-19; aceasta cu atât mai mult cu cât gravida are oricare dintre
aceste comorbidități.
– Cele două vaccinuri Covid-19 existente acum în România nu au fost testate pe
gravide. De aceea nu există date specifice de siguranță pentru sarcină. Studiile DART
(Data from Developmental and Reproductive Toxicity) elaborate de Moderna și
publicate în 4 Decembrie 2020 arată lipsa oricăror efecte adverse asupra reproducerii
și dezvoltării embrionare la șoarece. Studiile DART ale lui Pfizer-BioNtech sunt
așteptate în scurt timp și sunt date preliminare că vor arăta aceeași lipsă de efecte
adverse asupra reproducerii.
– Ținând cont de mecanismul de acțiune al acestor vaccinuri și de rezultatele studiilor
clinice de fază II și III, este de așteptat ca eficiența și siguranța vaccinurilor la gravide
să fie aceleași ca în cazul femeilor negravide (ACOG, 2021).
– Sunt planificate să înceapă în SUA studii pe gravide încă din Ianuarie 2021.
– Există doar un lot foarte mic de femei (voluntare în studiile clinice) care au rămas
gravide accidental pe parcursul administrării vaccinului. Datele acestora sunt
urmărite, dar nu au fost încă finalizate.
– Se așteaptă date de la cele 330.000 de gravide care lucrează în sistemul de sănătate
SUA și care beneficiază de vaccinare prioritară în prezent. Se estimează că
majoritatea se vor vaccina.
– Numeroase vaccinuri se administrează în timpul sarcinii de zeci de ani (cele care nu
conțin virus viu atenuat). De exemplu: vaccinul gripal, vaccinul DTPa (diftero-tetano-
pertussis) sunt adminstrate în sarcină și nu au fost descrise efecte adverse la mamă
sau la făt. Vaccinurile Covid-19 au îndeplinit aceleași standarde înalte de siguranță în
procesul aprobării lor ca și cele amintite mai sus.
Recomandările ACOG (21 Decembrie 2020):
1. Nu există date că vaccinurile Covid-19 sunt contraindicate în sarcină. Gravidele
trebuie să fie libere să decidă dacă se vaccinează sau nu.
2. Nu este necesară amânarea obținerii sarcinii după terminarea vaccinării cu ambele
doze de vaccin.
3. Prin mecanismul lor de acțiune, se consideră că vaccinurile nu cresc riscul de
infertilitate.
4. Dacă o femeie rămâne gravidă după prima doză, a 2-a doza trebuie administrată
conform protocolului.
5. Testul de sarcină nu este necasar înainte de administrarea vaccinului.
6. Vaccinul antigripal și vaccinul DTPa trebuie făcute în sarcină la interval de minim 14
zile de la administrarea vaccinului Covid-19.
7. Imuoglobulina anti-D nu interferă cu răspunsul imun al vaccinului și trebuie facută în
continuare conform protocolului.
Recomandările ABM (14 Decembrie 2020):
1. Femeile care alăptează nu au fost incluse în studiile clinice, dar datele sugerează că
vaccinul nu trece în lapte și în orice caz nu poate acționa asupra nou-născutului. Dacă
vaccinul Covid-19 este înghițit și nu injectat intramuscular, este supus digestiei și
inactivat imediat.
2. O gravidă vaccinată Covid-19 în sarcină este foarte probabil să transmită anticorpi
nou-născutului prin lapte și să îi ofere astfel acestuia o anumită imunitate, imunitate
ce va fi crescută ulterior prin continuarea alăptării.
Recomandările RCOG, JCVI (30 Decembrie 2020):
1. Ca măsură de prevedere, nu este încă recomandată de rutină vaccinarea la gravide,
din cauza lipsei de date. Cu toate acestea, este recomandat gravidelor clinic
vulnerabile să discute opțiunea vaccinări cu medicul lor, deoarece comorbiditățile
acestora le conferă un risc foarte crescut de a dezvolta complicații grave ale bolii
Covid-19. De asemenea, gravidele care lucrează în sistemul medical sau de îngrijire
socială trebuie să discute opțiunea vaccinării.
2. Nu există nici un risc cunoscut al vaccinării Covid-19 pentru femeile care alăptează.
3. Aceste recomandări se bazează pe situația de moment, până când datele clinice vor
permite ca vaccinarea să fie recomandată de rutină tuturor gravidelor.
SOGR va updata actuala poziție pe măsură ce vor fi disponibile noi date stiintifice. SOGR își
exprimă convingerea că un vaccin eficient în pandemia Covid-19 trebuie să fie un vaccin
care să poată fi administrat și gravidelor. Până atunci, ne dorim o comunicare corectă a
informației adresată pacientelor din partea membrilor noștri și din partea autorităților.
ACOG – American College of Obstetricians and Gynecologists
CDC – Center of Diseases Control
JCVI – Joint Committee on Vaccination and Immunisation
ABM – Academy of Breastfeeding Medicine
Biroul Executiv SOGR
Președinte,
Prof. Univ. Dr. Radu Vlădăreanu
Ai aici toate raspunsurile.
@Mihai Vasilescu Mda…asa gandeam si eu prin martie. Ii injuram pe aia care ies din casa si care nu declara nimic si ii judecam fara sa stiu conditiile in care traiesc si ce ii face sa actioneze asa. Intre timp s-au terminat economiile si suntem imprumutati in vreo 3 locuri si avem rate si intretinere si alte facturi de platit. Cand nu esti in situatie e usor sa bravezi si sa te bati cu pumnul in piept ca te intereseaza sa il protejezi pe vecinul, dar cand ajungi in situatia mea de acum, crede-ma ca te va interesa sa iti hranesti copiii si nu te va mai interesa de vecin. Te protejezi cum poti mai bine si cu Dumnezeu inainte. Dar e usor sa judeci si sa te legi de exprimare (ca m-am referit la virus si nu la boala) daca nu esti in situatie. O paralela putin exagerata poate: te prabusesti cu avionul. Cat ai provizii te gandesti si la colegi. Cand se termina proviziile nu o sa te mai gandesti la colegul ci o sa ii dai in cap. Stai linistit ca o sa ma mut singura pe un blog de “saraki”.
@Laura G. Formularea folosita a fost de natura sa ma faca sa ma gandesc la injurii voalate. Daca nu a fost intentia dumneavoastra, “schiuzemoa”.
@Nora, îți spun extrem de serios că nu m-aș duce bolnav de covid la muncă, să infectez alți oameni, indiferent ce ar înseamna asta pentru mine, din punct de vedere financiar. De altfel, dacă angajatorul tău este serios și respectă legea și reglementările, nici mmăcar n-ar trebui să poți intra în incintă, blonavă de covid fiind.
@ Mihai Vasilescu Te rog citeste atent ce scriu ca sa nu dam in analfabetism functional. Am zis ca „nu vom mai face test la o durere in gat”. Nu faci test, nu ai covid ci doar o raceala. Declarat oficial ca bolnav de covid este clar ca nu te duci la munca pentru ca nu este legal. Unde ai vazut tu ca am scris ca merg ilegal la munca bolnava fiind? O durere in gat poate fi de la orice, dar ti se recomanda test covid. Anyway, eu nu sunt atat de nesimtita sa iti spun “marș, mă, în pwla mea d-aici” pentru o diferenta de opinie. Eu voi da doar unfollow si unlike.
Am citit foarte atent, ai spus exact așa: „A treia oara sincer nici nu mai declaram nimic la DSP pentru ca nu ne permitem financiar sa stam carantinati”. Deci, practic, a treia oară hotărăști tu, cu de la tine putere, că n-ai covid și te duci la muncă. Fix asta înseamnă ce ai scris. Hai să nu mai mâncăm căcat, da?
Tanara nu vreau sa ma vaccinez. De ce? Treaba mea – consider ca n-am nevoie.
Da, probabil c-or sa ne oblige dar ce sa fac? Insa nu inteleg bucuria ta.
Ca si cum eu femeie misto cu job bun vad pe sora ta care-i somera si o bate barbatu’ dau caz extrem si zic: Aah, ce ma bucur ca o bate asa merita.
Vorba vine ca eu nu-s misto.
Rautate gratuita- de ce as face-o?
PS in Europa sunt proteste si lupte de strada, astia nu stau ca noi moace acasa.
Bine, e greșeala mea că mă cobor la mintea ta, dar trebuie să fii extrem de prost ca să compari cele două situații. Scuze, extrem de proastă.
Iar în Europa nu e niciun protest și nicio luptă de stradă. Că doar nu vă obligă nimeni să vă vaccinați, doar că, fiind atât de proști, efectiv nu reușiți să înțelegți asta.