Cam așa ar putea suna titlul manualului demotivațional pe care îl vor scrie cei de la usr.
Știu, o să-mi iau munți de înjurături, dar mi se rupe, pentru că, după capul meu, lucrurile stau exact așa: în șase luni usr a scăzut de la 21% la 16%. De la alegerile pentru parlamentul european, adică de pe 26 mai, până ieri, s-au dus în jos cu aproape un procent pe lună. Să vă mai zic că procentul ăla de 21% le-ar fi permis acum să aibă candidatul în turul doi? Nu vă mai zic. Iar astea sunt cifrele după exit-poll-ul de la ora 21.00, în realitate se pare că Barna ar avea sub 15%.
Tehnic, habar nu am de ce s-a întâmplat asta și nici nu e treaba mea să aflu. Din păcate, se pare că n-a fost nici treaba celor de la usr care pur și simplu s-au îmbătat după rezultatele din primâvară, doar că au uitat să se mai și trezească.
Din punctul meu de vedere marea lor greșeală a fost că ori n-au avut consilieri, ori au avut unii foarte proști. Iar când li s-a semnalat asta, au ridicat cu nonșalanță din umeri pe sistemul „căutați-ne p-afară și ziceți-ne dacă ne-ați găsit”. Nu poți să ignori puterea PR-ului și a online-ului, nu poți să ignori orice sfat, nu poți să te uiți cu dispreț la toți cei care te trag de mânecă să te atenționeze că greșești, nu poți să vorbești doar cu diaspora, nu poți să te transformi peste noapte din cerșetor în prinț arogant, când tu ești un partid ale cărui rezultate s-au bazat aproape exclusiv pe voturile bulelor de internet. Ah, și nu în ultimul rând, nu poți să-l lași pe Andrei Caramitru să mănânce căcat la infinit fără să faci nimic. Pe scurt, nu poți să mergi din greșeală în greșeală, din gafă în gafă si să ridici nepăsător din umeri bazându-te pe faptul că oamenii oricum or să te voteze că n-au alternativă. Well…
Dar chiar și-așa n-am crezut. Vă jur că n-am crezut nicio clipă că va ajunge Dăncilă în turul doi. Deși am mai scris pe aici c-o să se întâmple, de crezut nu credeam. Când am văzut aseară rezultatele, am rămas cu gura căscată. După care mi-am dat seama încă o dată că nu mai am voie să mă îndoiesc de poporul român, pentru că el poate întodeauna mai rău. Eu sunt cel care uită mereu asta.
Nfine, mai bine tac, că mă mai trece o previziune. Din ce-am mai văzut pe la tv ieri și din ce-am mai citit pe interneți, răzbătea o singură concluzie: obiectivul doamnei Vio a fost să ajungă în turul doi, dar acum gata, peste două săptămâni nen-tu Klaus o s-o zdrobescă, o să spele pe jos cu ea, o s-o trimită direct în lada de gunoi a istoriei.
Iar eu mă gândeam că există șanse extrem de mari ca peste două săptămâni prezența la vot să fie sub cea de ieri, că toate voturile lui Mircea Diaconu se vor duce spre Dăncilă, că sunt mulți usr-iști care nu-l suportă pe Klaus și pe pnl-ul lui, că sunt mulți cetățeni obișnuiți care nici ei nu-l mai suportă pe președintele ficus, și că toate astea la un loc s-ar putea să ducă la un rezultat cu totul și cu totul neașteptat în turul doi.
Greșesc?
Mihai, toata lumea a zis ca vot ca o fi ca o pati. Nimic… Ne-am pisat pe el de vot. Oficial. Prezenta sub 50%…
Well…
Prezență peste 60%. Nu s-a pișat nimeni pe el de vot, acest procent se încadrează într-o medie europeană.
Mai trebuie să explic de ce acest procent? Adică, încă mai sunt naivi care cred că există 18 milioane de români cu drept de vot pe lumea asta?
Cifrele și listele sunt măsluite cu largul concurs al INS-ului, BEC-ului și altor (multe) organe ale statului. Pentru că, pe baza numărului (fictiv) de locuitori din fiecare cătun din țara asta, se redirecționează niște bani, se țin ocupate niște posturi bugetare, se justifică niște cheltuieli.
Nu mai fiți naivi și gândiți-o logic! De unde 18 milioane de români cu drept de vot? Că dacă mai adaugi vreo 4 milioane de copii fără drept de vot, ajungi la 22 de milioane. Nu mai suntem atâția de ani de zile!
Comentariu beton!90
@Ionut, prezenta la vot e aproape 48%. Până la 60% mai e cale lungă…
@Ionut,
Am făcut parte din comisie aseară. Am avut cam 55%. Puțin, foarte puțin. Dar, să stii, ca veneau rude ale celor decedati si ne rugau sa verificăm dacă ei mai figureaza pe liste.
@Marius U, este că ai citit doar prima propoziție din comentariul meu și ai zis „Jbam!…îl ard pe fraier, că habar n-are cât a fost prezența la vot!”?
@Timmy, și? Figurau pe liste decedații sau nu?
@Ionuț, din punctul meu de vedere ai dreptate cu numărul de persoane cu drept de vot, este artificial. D-aia nu mă uit la procente, ci la numere. Uite aici:
– 2004: 10,79 mil
– 2009: 9,95 mil
– 2014: 9,72 mil
– 2019: 9,36 mil
Este eronat să concluzionez că interesul românilor pentru alegeri este, în cel mai bun caz, constant? Alegerile europarlamentare de anul ăsta le consider o excepție pentru că nu am nimic altceva care să susțină contrariul, prezența mare la vot a fost alimentată de furia anti Dragnea (să nu uităm că a doua zi s-a emis sentința) și de referendum.
Comentariu beton!20
@ Ionuț,
De data asta nu.
@Ionuț, și eu am fost într-o comisie.
morți nu figurau pe liste, dar ceea ce spui e extrem de adevărat, veneau în special bătrâni și spuneau ”dacă pe liste mai e cutărică și cutărenul cu același nume și adresă, nu-l/o așteptați, e în Anglia/Germania/Canada/plecat(ă) din țară”.
mi s-a întâmplat de mai multe ori, fiecare făcea referire la minim două alte persoane.
Aș vrea sa vad un reporter tv , intrebandu.l pe Barna : de ce credeti că a.ti pierdut atâtea procente din luna mai și până acum ?
Inițial , am vrut sa votez cu Paleologu , dar apoi m.am gândit că așa ii cresc șansele tutei interplanetare și.am votat Barna .
Se dezbate încă. Ce zici?16
@Ionut, am citit și continuarea și am înțeles ce ai vrut sa zici. Și dacă ar fi așa tot lipsesc multe milioane și din câte am inteles milioanele alea sunt chiar tinerii care după fiecare alegeri se plâng pe rețelele sociale…avem pretenția să iasă diaspora la vot iar în țară unii nu își mișcă curul câteva sute de metri pentru a vota.
@Marius U, nu lipsesc atât de multe. Findcă, real, după mintea mea, sunt vreo 15 milioane de români cu drept de vot. Și au ieșit la vot cam 60% dintre ei. Real, nu cifre oficiale aberante care nu au suport logic. 60% nu e mult, dar e totuși ok comparativ cu alegerile de prin alte părți (nu vorbim despre excepții).
Cât despre tineri, vezi că i-am răspuns mai jos lui @MAS. Nu văd nici un motiv pentru un tânăr între 18-25 de ani să meargă la vot. Absolut nici unul. Și nimeni nu face vreun efort în acest sens.
Toate ca toate, dar dacă iese Vio, eu am plecat.
Hehehe presedintă. Barbat’su va fi prima doamnă?.. plm i-ar s-au pisat pe el de vot. Dar aici este vorba si de ego.. cit a „furat” Paleologu din voturi, cit independentu plulii de Diaconescu ca de aia cu 1.x%nu vorbim… Si asa se mai fac 5 ani de vacante si observari cu mare atentie a situatiei…
Se dezbate încă. Ce zici?12
Veo a obtinut aceleasi procente ca PSD-ul la europarlamentare.
Barna a obtinut cu vreo 7 procente mai putin decat USR-ul acum 6 luni.
Iohannis a obtinut cu vreo 7 procente in plus fata de PNL-ul la europarlamentare.
Concluzia zic eu ca e simpla:
– o parte din oamenii care au votat USR acum 6 luni, au schimbat cu Iohannis.
– PSD-ul si-a mentinut votantii
Comentariu beton!43
@VALENTIN ,EXACT.Asta e semnalul de alarma ….PSD ul si a mentinut votantii chiar si cu Dancila la conducere,votantii veoricai sunt votantii PSD si vor veni alegerile parlamentare cand chiar va fi jale daca USR ul continua sa si dea cu stangul in dreptul .
Am votat Barna, desi nu imi spune mai nimic. L-am votat ca nu-i sufar nici pe ficus nici pe dănsil (asa ii zice cineva din famile).
Desi a fost o campanie mega slaba nu ma asteptam sa aiba asa un scor mic si pesedeul asa mult. Uit, uitam cine e pesede si ce poate.
In turul al doilea nu ma duc. Nu am de ce.
Trist, foarte trist ce sa intamplat.
Se dezbate încă. Ce zici?23
Asta așteaptă și pesedeul: să nu se mai ducă oameni aștia decepționați la vot. Căci ei tot 2 milioane de votanți vor fi. Asta nu a priceput lumea: ei merg constant si votează, dar procentul lor poate fi modificat semnificativ de ceilalți votanți….lipsă.
Comentariu beton!42
Ananas, ficusul m-a dezamăgit tare de-a lungul mandatului. L-am votat crezand ca o sa faca si o sa dreaga si ca ce fain o sa fie cu neamtul molcom ca si presedinte.
De dănsil ce sa zic, s-a cam zis tot ce e de zis.
Ficusul va castiga indiferent daca ma duc sau nu la vot. Dar efectiv nu pot sa pun stampila nici pe el nici pe coc vesel.
Se dezbate încă. Ce zici?18
Maria, eu zic sa te gandesti bine inainte de a zice va nu te duci in turul 2.
Nu de alta, dar nu cred ca o vrei pe Veo presedinte.
PSD-ul isi va mentine numărul de voturi si va mai lua cateva procente de la Diaconu.
O absenta de la vot al celor ce au votat USR nu face decat sa creasca sansele lui Veo.
Comentariu beton!20
Valentin, ai dreptate, ai perfecta dreptate…
Dar acum, la cald, asta mi-e simtământul.
@ s-a intamplat… la primul comentariu. Bai, ce naiba, nu mai stiu sa scriu?!. E a doua greseala facuta aici pe blog.
Rog sa mi se atraga atentia, macar sa-mi fac si io coc cu burete, daca e 🙂
@Maria, ficusul e ales de oameni. El nu va câștiga dacă oamenii nu se duc la vot. Ca tine, sunt milioane care nu se vor duce la vot, că „va câștiga indiferent”. Aici ai dreptate…cu multă indiferență se câștigă prostul mers al țării. Oare va câștiga în ritmul ăsta ?!
Nu sunt fan ficus…dar mereu voi vota răul mai mic, în viziunea mea, pentru că, ghici ce, oricum cineva va fi ales! Dar să fie ales ăla pe care EU îl aleg!!!
Iar de la an la an (4/5 la electorale), voi alege răul din ce în ce mai mic…până cănd voi putea alege si binele !
Mi-ar plăcea ca toți care votează să aibă prioritate peste tot: la eliberat acte (buletin, pașaport, carnet auto), semnături, autorizații, credite bancare, proiecte europene etc.
Comentariu beton!25
Uite asa se întâmplă când viata își bate pu.la de sfintele si preadreptele bule.
Comentariu beton!35
Gându’ no 2.
Toate analizele de pe net sunt la fel de practice ca lătratu’ la lună.Pentru o viată ferita de dezamăgiri,sperante distruse, urmati pasii,mai ales dacă aveti peste treijdeani si vreti să trăiți aici:
1.Scrieți / printati pe foi a4 speranțele voastre/analize,chestii.
2.Cautati o cameră cu ecou si oglindă,sound teatral,faze.
3.Aplecati-va in fata oglinzii până ajungeți in pozitia de schi.
4.Depărtati usor,cu o mână,buca stângă de cea dreapta.
5.Aer mult in piept si spuneți cu voce tare: ÎN TIMPUL VIEȚII MELE IN ROMANIA NU ARE CUM SĂ FIE MAI BINE.
6.Vă infigeti în c.ur foile alea a4,făcute în prealabil,sul.
7.Trageți pe voi andărueru’ si restu’ de toale.
8.Repetați punctu 5 de cate ori aveti sperante.
9.Vedeti-va de viata/familie etc.
Comentariu beton!26
Eu nu am mai fost așa supărată de mult timp. Nu de grija lui Barna, că nu mor de dragul lui (no offence, îi lipsește ceva), dar sunt îngrozită că proasta satului a luat atâtea voturi. De data asta nu mai e vorba că au votat ăia de la ţară, că turism electoral, că fraude electorale. De data asta, ăștia suntem, trebuie să vedem ţara asta așa cum e: fără mândrie, fără rușine și fără coloană vertebrală. Au votat proasta pe același principiu de care nu scăpăm: o fi proastă, dar măcar ne dă și noua.
Comentariu beton!30
Nu tuta a luat voturile, ci PSD-ul…și o cărămidă daca ar fi candidat din partea PSD ar fi luat tot atâtea voturi cat hehe
Comentariu beton!24
Nu se iau multe voturi mângăind pisici și, nespălat pe mâini, făcând tocăniță pentru Olguța-dragostea mea.
Mişule, să fim optimişti, poate reuşim noi ce nu au reuşit americanii.
Încă nu îmi vine să cred.
Tara de masochiști, analfabeți, și asistați social. Asta suntem. Masochiștii sunt aia care nu au ieșit la vot…
Se dezbate încă. Ce zici?15
initial voiam sa-mi anulez votul…in cabina efectiv ma gandeam pe cine dracu’ sa votez….oscilam intre ficus si Barna…l-am votat pe cel din urma, dar cand am iesit am avut un feeling tare naspa…nu ca nu va intra el in turul doi, ci ca oricum nu e omul potrivit…
Nu gresesti. Deloc. Klaus, in astea doua saptamani, tre’ sa dea din gura cat n-a dat in astia cinci ani de presedentie. Va reusi, zic, daca e sfatuit bine si iese pe piata cu ceva nou, greu, care sa atraga lumea, sa o scoata la vot. Si daca mai potoleste marioneta de Orban, sa nu mai debiteze osanale la nesfarsit, va fi si asta un castig.
Tre’ sa ne placa ficusul, fratilor, daca nu vrem sa ne umplem de rosu…. Si-asa suntem plini ….
Comentariu beton!21
Nu stiu ce va reusi dar speech ul lui de la ora 21 a fost de-a dreptul grotesc si penibil .
Cel puțin așa s-a văzut de la mine .
Daca ar fi fost de votat pana acum dupa acel speech nu l-as mai vota ever … se bucura ca proasta satului ca se va infrunta in turul doi cu cealaltă proasta a satului . Bleah.
Comentariu beton!26
Bai, nu m-a impresionat deloc Barna dar deloc ca si candidat, l-as fi preferat pe Ciolos daca e sa o iau asa daaaar:
– nu am votat cu el pentru el;
– am votat pentru schimbare;
– am votat cu Barna pentru ca in restul partidelor se plimba aceleasi hiene de 30 de ani incoace;
– am votat cu Barna pentru oamenii din spate(sunt multi de calitate si care ar face treaba buna).
Romani nu inteleg ca nu se voteaza doar cu omul si omul care candideaza ci si ce e in spatele lui, istoria partidului, realizarile sau nerealizarile lor politice.
La noi in familie a avut 100% din voturi, inclusiv pensionari(neinfluentati de noi, ex PSD-isti inraiti) si diaspora.
Comentariu beton!35
Eu încă și acum ma gândesc:cât să fii de analfabet să nu vezi prăpastia în care ne-a băgat blonda cu coc de burete, cum să te pretinzi a fi om cu studii,când, dpdv financiar, dacă îți dă 100 de lei îți ia cu 300-400 în plus la cheltuieli obișnuite, și să crezi că poți fi veșnic dator dacă mai pleci maxim o săptămână în vacanță…aici imi dă cel mai rău cu virgulă.
Nu greșești deloc. Și eu am aceeasi teama!
Eu sper, spre a fi aproape convinsa, ca va iesi Iohnnis invingator in turul II, fara emotii prea mari. Si ar fi a 4-a bastarca consecutiv (in aproximativ 1 an) pe care o ia PSD in mufa: referendumul pentru familie, alegerile pt parlamentul european, motiunea de cenzura, (sper) votul din 24).
Eu sper sa se trezească ăia care nu au fost la vot și să meargă in turul 2. Matematic, tuta poate câștiga, vrem sau nu să credem 😠
Bun, până la urmă cum s-a ratat? Pe Caramitru nu ai cum sa îl învinovățesti ca nu îl cunoaște nici vecina sa, nu mai vbesc de 95% din țară. Când începeți sa înțelegeți că alegerile ți le câștiga partidul și oamenii cu influență din teritoriu, nu programele, nu consilierii? Alegerile în Românica sunt câștigate de partid, de manipularea presei, iar câteodată de un val de emoție pe un anumit subiect… Atât!
Comentariu beton!19
Cand eu mancam kkt ca bugetarii , pensionarii si cei de la sate or sa voteze Veorica, imi luam manute rosii.Mare parte din ei, mai exact, ca sa nu avem discutii. Usr ul a pierdut pentru ca a ales candidatul nepotrivit, pentru ca n au stiut sa si faca reclama si pentru ca si psd si pnl au dat in Barna ca surdu n clopot deoarece era cel mai incomod candidat. Iar Barna le a servit pe tava motive.Asta e.
Nu m ar mira sa ne pomenim cu o motiune de cenzura si psd ul sa pice guvernul Orban.Ca multe voturi nu au nevoie…
Viorica presedinte! Muhaha:))))
Se dezbate încă. Ce zici?14
@Marius M, dupa numarul de manute rosii pe care le ai azi, se pare ca sunt pe aici multi dintre aia enumerati de tine… spre marea mea dezamagire… 🙁
Din punctul meu de vedere nu gresesti, insa vreau sa indic niste nuante pe care le-am observat:
– in mai voturile nu au fost ale USR-ului, nici anti PSD. Au fost anti-Dragnea, nu anti PSD. USR-ul nu s-a prins de asta.
– Dancila dupa disparitia lui Dragnea a fost spirt. Cu alte cuvinte, nu e suficient de proasta incat sa nu realizeze ca e proasta si s-a inconjurat de consilieri mai destepti de care asculta. De la evolutia fizica (cum arata la inceput ca prezentare si pana acum), la faptul ca a taiat in carne vie in PSD eliminandu-i pe aia cu bube in cap care au produs probleme in ultimele luni, pana la faptul ca voturile astea au fost obtinute fara o implicare prea entuziasta din teritoriu si terminand cu discursul de aseara care pe langa ‘puiemsd’ a lui iohannis si ‘sa vina diasporaaaa’ a lui barna, a sunat incredibil de decent. Sa mai zic ca femeia a realizat ca pentru 2-3% maximum care pot veni din diaspora nu merita sa ii enervezi pe cei din tara ca sa iasa 5 impotriva ei pentru fiecare diasporean care sta cu orele la coada si atinge corzile sensibile din popor si a actionat in consecinta? Sa mai adaug ca nu am auzit de autocarele din anii trecuti care se plimbau intre localitati si nimic despre fraudare, asta coroborat cu prezenta mai mica in rural si faptul ca aseara la sediul PSD-ului femeia mai ca era singura? E clar ca partidul nu a crezut in ea si nu si-a facut datorii inutil pentru o cauza pierduta si nu a scos artileria grea. Astea sunt voturile ei, nu ale partidului si sincer, nu e rau deloc. Posibil ca ea sa fie aia care salveaza PSD-ul, oricat de improbabil ar suna.
– USR au fost talibani aroganti pana in ultima secunda. Ei stiu mai bine, ei sunt desteptii, cine nu e cu noi e prost si jignit cu fiecare ocazie. Cu un asemenea discurs nu ajungi departe.
Acum asteptam sa se uzeze PNL-ul pana la alegerile urmatoare, ca acum nu au scuza, au si presedinte si guvern si or sa li se sparga toate oalele in cap (bravo USR aici ca nu s-au bagat la guvernare) in timp ce Dancila isi pune partidul pe picioare. Si nu e putin lucru asta, chapeau pt femeie care in asemenea conditii (scheleti in dulap si intelect cam slabut) face treaba asa buna si cu mana de fier.
Comentariu beton!67
Pai dupa cum o prezinti, e cam singura care merita sa ajunga intr-adevar presedinte 🙂 🙂 🙂
Si multi sunt de parerea asta….Me included 🙂
Se dezbate încă. Ce zici?19
Iti zic sincer: am votat cu Barna si voi vota la toate alegerile ulterioare cu USR-ul, atata vreme cat vor fi o optiune. In turul II USR-ul nu e o optiune, iar prezidentialele sunt mai personale, adica mai degraba votezi candidatul, nu partidul. Iar daca pun candidatul Iohannis langa candidatul Dancila, vad ca Dancila e agramata, dar om de actiune, iar Iohannis un robot arogant. Si asta or sa vada multi, mai ales daca PSD-ul profita de ocazie si scoate masinaria de vot de la naftalina.
O sa merg cu Iohannis pentru ca sunt anti-PSDista hardcore, deci nu am de ales, dar daca te uiti strict la oameni si nu la partidele din spate… Parca Dancila nu e atat de varza. A fost peste tot, spirt. Cred ca o subevaluam, stie sa se inconjoare de consilieri buni. Pe bune, ‘Victorie, am invins PSD-ul, suntem cei mai tari’ dupa o perioada de 5 ani de tacere versus ‘Ne-am indeplinit obiectivul, multumesc echipei, acum ne concentram pe turul al doilea, presedintele e al tuturor romanilor, noi nu vrem sa distrugem PNL-ul pentru ca pluralismul e necesar democratiei’ dupa ce a taiat si a spanzurat in PSD, a organizat ireprosabil votul si a fost peste tot?
Comentariu beton!70
@Didi, ăsta e unul dintre cele mai pertinente comentarii, pe subiect, pe care le-am citit.
Recunosc, aseară, după ce am văzut rezultatele, exact la asta m-am gândit. Ca peste 2 săpt să merg și să o votez pe Veorica. Se pare că, aproape 60% din români, o vor pe ea (includ in cei 60% pe cei 22% care au votat-o pe ea si restul care nu s-au prezentat la vot pt ca au o durere maximă de cur), deci, asta ar trebui să primească. Poate, după incă nșpe mii de ani de chin, ne vom trezi cumva. Sau, poate suntem masochiști și ne place. Nu știu motivul, dar, sunt dezamăgită maxim de tot. De prezență, de rezultate, de tot.
… Mihai, de data asta imi doresc sa gresesti….
Surprinzător, da.
După cum v-am spus, ieri am votat pe liste suplimentare, într-un loc în care Psd-ul făcea ravagii în trecut. Spun asta pentru că acum Klaus a avut peste 249 de voturi, VV a avut 139, Barna 59, Paleologu 40, iar „un om” vreo 28. Surprinzător a fost că Ioana Bruynseels a avut 21 de voturi.
Mă bucur nespus că mediul rural s-a trezit și nu mai votează pe baza găleţilor și a uleiului. M-a întristat faptul că, din peste 1100 de votanţi, 50% nu au ajuns la vot. Motivul? Sunt plecaţi cu toţii „la muncă, în afară”. M-am bucurat din nou că dintre cei rămași, mulţi pensionari, au votat ALTCEVA. Asta înseamnă că suntem pe drumul cel bun. Apoi, m-am întristat din nou. Că Barna nu a intrat în turul 2. Și că acum o să trebuiască să votez, fie ca un „domn”, fie „un pom”…
P.S. Iar suntem în situaţia de a alege „răul cel mai mic”…Bine, nu că Iohannis ar fi ceva rău, dar nici implicat nu prea este.
Comentariu beton!14
da’ oare nu-i mai bine ca oamenii noi si-au luat-o peste nas acum cat sa se trezeasca pana la urmatoarele alegeri?? oare nu ne place mai tare de doamna viorica sef peste psd decat de un alt dragnea sau viorel?
Nu pot fi suparata pe cei care au votat-o pe tuta, de aia e democratie, fiecare sa voteze ce simte ca le-ar aduce un plus de ,,bine”, na, madama vorbeste si gandeste ca ei , e una de-a lor si apoi nu trebuie sa ignoram 1500000 de persoane cu carnet de membru PSD. Sunt suparata pe categoriile astea doua de varsta , care au avut prezenta cea mai mica la vot , 18-25 ani si 25-35 ani.Cu riscul de a imi mai face cativa prieteni,imi pare foarte rau ca generatia tinerilor ignora cu gratie insemnatatea votului lor si da voie lui mamaie sa le croseteze conversii . Daca va uitati prezenta la urne pe categorii de varsta a fost asfel:
1. categoria 45-64
2. categoria 64+
3. categoria 35-45
4. categoria 25-35
5. categoria 18-25
Deci despre ce vorbim, urla tinerii ca nu au conditii in tara, ca de aia pleaca in alta parte, dar adevarul e ca ei isi taie craca de sub picioare,constient sau nu, si lor dar si noua. Copiii mei au fost la vot si chiar daca nu au foarte multe informatii din plaja politicii ne-au intrebat ,, pe cine sa…” si ,, de ce” ei si nu altii.
Turul 2 , va rog convingeti tinerii din familie sa mearga la vot.
De ce credeti ca o ignora? Pentru ca multi au planuri sa plece din tara. La prima oferta. Sau credeati ca o sa ramana aici de patrioti, sa vaneze pokemoni tricolori ?
@MAS, să presupunem că sunt un tânăr între 18-25 de ani. Tocmai am ieșit dintr-un sistem de învățământ tâmpit, unde nu am învățat nimic practic, ci doar că șpaga și incompetența sunt la putere. Perspectivele sunt sumbre: „sclav” pe vreo plantație pe „minim”, fiindcă, nu-i așa, toată lumea caută „tineri de 20 de ani cu 30 de ani de experiență”, sau un post călduț obținut cu mari sacrificii prin intermediul PCR (pile – cunoștințe – relații). Nu mi s-a dat și nu mi se dă posibilitatea să fac performanță în vreun domeniu din lipsă de interes, programele gen ” prima casă, prima mașină, prima veioză” sunt doar pentru cei care le inițiază și pentru cei care vând produsele respective. Cu excepția câtorva orașe mari, nu am mijloace să mă culturalizez, să fac sport (de performanță sau nu) sau să mă distrez, pot doar să beau la cârciumă sau să bag la păcănele. Din când în când câte un guvern mai bagă o gratuitate la transport, de parcă visul oricărui adolescent e să facă naveta. În politică nu am loc de dinozauri și beizadele (asta deja am învățat încă din școală), nu văd în discursul nici unui candidat ceva care să mă privească pe mine și pe cei de vârsta mea. Mă uit cum părinții mei „se vând” la fiecare votare pentru ceva, fără să-i intereseze viitorul meu. De ce m-aș duce la vot? De ce m-aș băga în „jocul celor mari” când mi se dă de înțeles că nu e treaba mea și că nu mă pricep?
Nu mai fiți supărați pe copiii și tinerii acestei țări că nu se duc la vot. Îi băgăm în seamă o dată la 4 sau 5 ani și atunci ne mirăm că nu ne bagă ei în seamă pe noi.
Comentariu beton!28
Eu cred ca prezenta la vot ar trebui sa fie obligatorie. Stiu ca pare o prostie dar cred ca daca toata lumea s-ar duce la vot candidatii ar fi altfel, campania ar fi altfel, programul de guvernare ar fi altfel. Este mult mai greu sa convingi pe cineva care trebuie sa aleaga ( pe tine sau pe altul) decat pe cei adusi de sentimente si afinitati personale sau convinsi de masinaria de partid. Macar odata ar trebui incercat sa vedem cum ar fi.
@Ionut , am doi tineri in familie, unul lucra pe 2000 net lei ca arhitect de la ora 8.30 la ora 19 si am scrijelite in suflet toate cele spuse de tine, copiii mei mi le repeta zilnic, iar eu ii incurajez sa plece in alta tara desi imi plange sufletul . Pai de aia trebuie sa mergi la vot, doar voi puteti impinge jegurile astea in prapastie, neprezentadu-va la vot, le dati inca o data sansa sa isi bata joc de voi in continuare , pt ca ei sunt condusi de ideea ca pe prosti ii putem conduce usor asa ca nema scoala, nema viata.Nu ma pot supara pe cei fara de carte, ei atata pot, cum sa ma supar pe un om pe care tot societatea l-a impins la necunoastere? Atata timp cat ticalosii vor fi acolo (si sunt acolo de prin 89), va exista coruptie si bataie de joc si lipsa posibilitatii de a accesa cunoastere si scoala. Uita-te doar la Colectiv , indiferenta, coruptia a dus la macelul de acolo, de bataia de joc de dupa, mie imi tremura mana doar cand scriu ,,Colectiv”pt ca imi aduce in minte suferinta supravietuitorilor. Cei ce au permis asa ceva ar trebui inchisi pe viata. Si sa mai stii ceva, in firma in care lucrez eu, se angajeaza multi tineri, am o satisfactie enorma cand vad ca ei nu mai pot fi ingenunchiati, cand vad ca nu sunt tratati corect pleaca si asta e cea mai mare satisfactie pt ca vad ca incet incet se schimba ceva, iar dinozaurii tremura pt ca nu mai au mana de lucru calificata pe 2 lei si da, trovantii exista, si se misca chiar daca imperceptibil. Da, voi puteti schimba ceva, dar cine v-a spus ca va fi usor, sau ca se va produce schimbarea peste noapte? Eu aveam 21 de ani la revolutie si inca nu s-a produs schimbarea aia,sau nu asa cum mi-am dorit dar asta nu inseamna ca mi-am pierdut speranta. Te rog voteaza in turul 2, eu te chem in jocul nostru chiar daca asa cum ai spus multi iti spun ca nu te pricepi.Sunt convinsa ca te pricepi suficient de mult si ca poti trece peste supararile personale pt ca uite, generatia noastra inca nu a reusit sa schimbe ceva in bine pt voi ( asta doar in aparenta, dimineata discutam cu colegii mei si calculam ce avantaj enorm aveti voi fata de noi pt ca aveti posibilitatea de a alege daca stati in tara sau daca plecati in alta parte,ceva ceva totusi am schimbat in bine, nu eu, cei care au stat pe baricade). Deci Ionut, te rog nu ignora turul 2 , si te mai rog ceva , sa convingi inca un tanar sa voteze.Daca reusesc sa conving 2 oameni tineri sa voteze e ca pe luna, un pas mic pt om , un pas mare pt omenire.
Comentariu beton!15
Degeaba, Miorița si balada lu’ constructoru’ Manole ne reprezinta ca popor. Și echipa naționala de fotbal e la fel ca poporul român, daca in ultima jumatate de oră iau un gol si sunt conduși, pică psihic si desi mai au timp sa egaleze macar , nu mai joacă nimic,ba mai mult ii lasa pe adversari sa mai dea un gol, asa, de ai dracu’ ca oricum sunt infrânti. Ăștia suntem bă, am votat antipsd si pentru ca nu ne-a iesit ce am vrut, mergem si o votăm pe Viorica, măcar să fim satisfacuți că ne-am fwtut singuri, nu alții.
Felicitări si nu vă mai plângeți, cand o să mergeți și o să votați Dăncilă in turul doi o sa dati dovada de ,, patriotism ” și va puteți plânge ca sunteti condusi de Veorica. Ați ajuns la dilema câinelui care sta in cwr și se linge la pwla: Eu dau sau iau?
S-o zidim pe Ana, zic !
Comentariu beton!34
bine punctat!
Nesuferit,nesuferit dar ai dreptate cam asa e….
Totuși, cum ar fi să reușească Viorica unde au ratat Năstase, Geoana si Ponta, oameni infinit mai mobilaţi intelectual?
Bertha, majoritatii oamenilor daca le spui: va dau pensii marite, va maresc salariile , va scad taxe, or sa inteleaga ca le dai si n-o sa ii intereseze ca ai sau nu de unde. In schimb daca le vorbesti de dezvoltare sustenabila, crestere macroeconomica si alte avioane, or sa zica: pleaca ba in plm , dar de dat ce ne dai?
Asa a castigat PSD ul alegerile si asa le castiga, cu oameni care spun lucruri simple si la obiect, nu cu filozofii de economisti titrati.
De aia e periculoasa Dancila si de aia i-a mers lui Dragnea, au vorbit simplu si la obiect.
Comentariu beton!22
Dupa cum am mai zis, experienta psd-ului in materie de aburit electoratul este inegalabila. Stiu ca lumea ii uraste dar stapanesc bine tehnica.
Recunosc ca am votat cu Dancila , ca persoana, nu ca reprezentant al psd. Daca tot vom avea un presedinte care nu face nimic, macar sa radem de noi insine.
@razvan: inițial injurasem, dar n-am pe cine. Am editat comentariul.
Sunt multe de spus… Discursul lui Barna de aseară mi-a demonstrat încă o data în plus ca nu are experienta politica. Cat ar fi de bun sau rău nu voi avea de unde ști… Sa mai crească vreo 5 ani, sa – l mai tavaleasca ăștia, sa se rodeze puțin și apoi mai vedem.
Votanții PSD rămân fideli, indiferent ce ar face restul. Când o mana are 20% și la masa mai joaca alte 13 mâini, cei 13 ori fac front comun (ceea ce nu ii definește) sau ii fac primei mâini cadou jocul.
Cât despre Klaus, dacă nu învață să facă mahala e ficus. Câți dintre voi i-ați analizat politica externa? Cu ce s-a dus în vizita și cu ce s-a întors? Sau când a avut musafiri… Germania, Franța, SUA, Japonia…
@Ioana R ,in 5 ani Barna nu va mai fi nici macar istorie ,nici dracu nu va mai sti de el cine e
Cronica unui eșec anunțat sau unde ajungi dacă te minți singur!
Am votat USR la euro, voi vota USR la locale și legislative.
Ca toți ai mei, de când și-a anunțat candidatura, am spus că NU votez cu Barna, ci cu Iohannis. Mă scoate din săritele proprii și personale, mă calcă pe nevul nervos grav de tot Mutul săsesc, nu l-aș hali pe Klaus ca prezumitiv amic, cred că nu l-aș scoate din miștouri a la grobianul Băse, dar ca președinte, părerea mea, este CEL MAI BUN pe care l-am avut de 3 decenii, neamul ăsta chiar că a halit rahat cu polonicul, avem mare noroc cu el, cel puțin la politică externă, unde s-a dovedit neașteptat de bun, asta-i principala treabă a preșului, bine, s-a dovedit bun jucător politic și în lupta cu mafioții, curajos și vulpoi versat, să i-o tragi alunecosului Dragnea nu-i di-colo.
De când și-o anunțat candidatura mă întreb același lucru, cine vrea să scape de Barna și să-l sinucidă, bănuiesc pe Clondir Armand și Șordan, Barna este halit, zboară din politica mare, vlahul nu agreează luzării, nu va mai fi votat nici ca șef de scara blocului.
Mă mai macină o întrebare:
Câte dintre voturile luate de Barna sunt de fapt ale lui Iohannis?, și eu m-am gândit să votez cu Barna împotriva Dăncilei, m-a oprit doar convingerea că un turul 2 Barna-Iohannis ar fi dezastros ca impact, la câte lături și-ar fi aruncat taberele. Care se presupune că în 2021 ar trebui să guverneze împreună.
Deci Barna s-a înscris DIN START ca luzăr de locul 3, chiar cu toate voturile la fic-so la conul Alecu Paleologu n-o egala pe neconflictuală, să nu mai punem că 70% din voturile lui „Romi, dacă-ț dau o palmă” sunt luate de la ea.
Am aruncat un ochi acum pe postarea de sâmbătă când am votat cu Barna. Of, of! Bine, nu că m-aș fi așteptat să fie ăsta rezultatul alegerilor, dar tot speram să nu intre Dăncilă în turul doi. Eu și bărbată-miu am votat cu Barna, chiar și soacră-mea a votat cu el. Socrul mi-a dat-o pe-aia cu votul e secret. Tata nu a fost la vot, mai bine pentru că mereu a votat cu PSD-ul. Mama locuiește în Italia, nu a votat niciodată de când e acolo. Surorile sunt în Anglia de câțiva ani, nici ele nu au votat. 😔 Dar nepoată-mea face 18 ani pe 18 noiembrie, așa că vom merge împreună la vot pe 24. Chiar dacă va pleca și ea în afară în mai puțin de un an.
Azi refuz să mă gândesc că ai dreptate și că scenariul făcut de tine e foarte plauzibil.
Te rog, pune-ți un coif de staniol, ceva….. numa’ nu lăsa gândurile astea să devină realitate!
So sad …. sa te bucuri ca prostu’ ca ai picat in turul 2 cu cineva mai prost ca tine …mai ca as vrea sa ii dea peste bot realitatea daca nu mi-ar fi mila de ce a mai ramas din tara aceea .
Si daca era posibil asa ceva , Veorica a aratat mult mai decent aseara decat ranjetul lui… scary … scary si felul in care , in secunda doi a inceput sa linga pe unde scuipase ca sa adune voturi …Trista Romanie fara optiuni .
Intreb si eu , pentru un prieten , poate nu i-ar fi fost mai bine Romaniei mai bine in situatii similare cand a ales ” raul cel mai mic” ?
Eu am votat bârna, tocmai ca să nu ajungă vvd în t2… well shit.
Exact cum spunea gazda noastra, in turul 2 sint sanse foarte mari ca VeVe sa fie cistigatoare.
Personal, am spus de pe la inceputul anului ca voi vota impotriva lui Joianis indiferent cine ii va fi adversar in turul 2. Faptul ca peneleu-l sprijina ma face doar sa-l urasc cu patima. Pentru orice fel de aleegri, se aplica aceeasi regula ca la T2 actual: indiferent cu cine ajunge minunata banda de hoti/mascarici penelei in confruntare, aceia vor primi votul meu.
Nu, nu sint membrache si nu inghit nici o adunatura d-asta de-si zice partid din tot ce inseamna politica in tara asta.
… A punctat foarte bine Marius M: „Ăștia suntem bă, am votat antipsd si pentru ca nu ne-a iesit ce am vrut, mergem si o votăm pe Viorica, măcar să fim satisfacuți că ne-am fwtut singuri, nu alții.”
Domnule Mihai,nu gresesti.De ce sa nu recunoastem ca singura preocupare reala a d-lui in functie au fost vacantele ,plimbarile si excursiile. Sa nu uitam ,totusi,cum a ajuns dumnealui in functie. Acum ,cred ca e posibil in proportie de 80 % sa se repete scenariul ,dar invers. Pana si picarea guvernului Dancila cred ca a avut tot menirea asta. Avantul pe care si l-a luat noul guvern,modul in care s-au aruncat declaratii ,modul in care s-a subliniat faptul ca nu mai sunt bani si vor urma taieri peste tot,de personal si de salarii, totul,dar absolut tot se va reflecta in mod negativ asupra rezultatului domnului Klaus.
Acuma una ADMIRATIVĂ despre neconflictuală:
Voi realizați că voturile sunt luate de ea, nu de PSD, ați văzut-o ce singură era aseară, când a vorbit după încheierea alegerilor?
Nu cred că doar aici, la mine, la țărănoaia, PSDii nu s-au agitat să o ajute, cred că a fost un non-combat generalizat, la nivel de țară, a fost ordin pe unitate de abandon al Veoricăi.
Pentru turul 2 cred că situația se va schimba și PSDii se vor activa, măcar de frica repercursiunilor, Veo s-o dovedit că are testicoae.
Părerea mea.
Comentariu beton!24
Așa m-am simțit după ce a ieșit Trump președinte. Vreo doua saptamani am fost in transă, nu-mi reveneam. Nu puteam sa cred ca sunt atât de mulți americani prosti, așa cum nici acum nu pot sa cred ca sunt atât de mulți romani prosti.
Oricum sunt printre cei care nu au fost la vot din motive de logistica: nu mai am acte românești, așa ca nu am voie sa ma plâng.
Nu greşeşti! Voturile lui Diaconu nu se vor duce către Vio! Poate 1%! În rest nu se vor duce nicăieri! Băse a zis că cu mutu, aşa că Vio poate să spere la cei care au absentat! Dacă face în două săptămîni vreun reviriment, atunci bănuiala ta, nespusă, se va confirma! Oricum bulibăşala este enormă!
Sigur că greșesc, așa cum am greșit și când am zis că doamna Vio intră în turul doi și râdea lumea de mine.
Inca nu mi-am revenit…Nu voturile putine primite de Barna,cu toti kilometri de deplasari inclusi,sunt surpriza pentru mine..Cele ale Veoricai! Sunt un partid mare, de acord ..Cred ca au fost ajutati si de simpatizanti PNL ieri, pentru a avea ficusul un contracandidat slab in turul 2(stiu cazuri concrete,din pacate..)..Logica asta exclude cei 16% ai USR-PLUS,multi din diaspora, care s-ar putea sa nu se mai prezinte la vot,(poate chiar si votanti ai ficusului),si sa ne lase sa ne descurcam cu ce avem pe plan local..Gata, mi-am pus coifu ala de staniol!!!
Eu pe ăsta nu l votez. Cum nu l-am votat nici ieri. Poate să iasă tanti Veo, atâta s-a putut…
Viva la Revolucion!
Dăncilă Președinte!
Duamn’ajută. 😁😂
@tata vasilescu ai perfectă dreptate, în turu 2 ORICE E POSIBIL
umila mea părere este că usr a ales un candidat slab, impus de securiștii împuțiți a lu coldea, și s’a ajuns la dezastru de ieri
mai bine rămânea nicușor dan președinte usr și candidat, avea mai multe șanse
și încă ceva, usr e plin de „tineri” de peste 50 de ani și traseiști politici, veniți în partid după europarlamentare și puși în funcții de conducere, cel puțin în județele din moldova
așa că să nu vă mirați dacă tinerii își bagă pu!a în el de vot, că până și usr a fost infiltrat de tot felu de dubioși și fosile, veniți la ciolan
Eu nu înțeleg de ce sunteți atât de surprinși și supărați.
Un partid care în urma cu 4-5 ani nu exista, a luat 15%.
Iar un partid care ne freacă ridichea de 30 de ani și părea invincibil acum 1 an, a luat 22%.
Da, știu, s-a votat președintele, dar votanții au fost membri sau simpatizanți ai partidelor.
Ce-ați fi vrut? Ca PSD-ul și tot aparatul stufos din spate să dispară peste noapte? Asta după ce a crescut salariile? 🙂
P.S. Am votat cu Barna, voi vota cu Johannis. Și niciodată nu voi vota PSD sau ce reprezintă el. Niciodată!
Comentariu beton!26
Exact. Votat Klaus in 2014 contra lu’ VVP, l-oi vota si in 2019, contra lu’ VVD. Pacat ca romanii au avut sansa de a da un sut serios in dosul psd in turul 1, dar deh, daca farfuria nu-i pictata perfect, facem zob tot setul si luam o tingire.
Am tot votat raul mai mic ani la rand. De ce sa nu votam si cu cocul cel mare, sa vedem ce iese? La ce discurs a avut ficusul si ce paiate are pe langa el…parca sunt tentat sa vad o femeie frumoasa, cu un corp de sportiva si o desavarsita mama a acestui popor la Cotroceni.
Adaptare a unui cunoscut banc: doi alegatori pe strada: „bai Vasile, ce-i asta un rahat de caine?” „nu stiu,bre, parca ar fi dupa culoare, da nu sunt sigur”. Dupa ce se apleaca, il ia in mana si gusta o bucatica: „Da,ba, rahat este, noroc ca n-am calcat in el! ”
D-aia nu votez cu politicianca cu mantie.
@Florr, pentru că răul cel mai mic e mai mic decât răul cel mare. Și pentru că „hehe” și „meic ă foto” sunt bune doar de meme-uri pe FB, dar nu dau bine la „export”. Dăncila o da bine la popor, dar la politică externă e praf, vezi de exemplu idioțenia cu mutarea ambasadei la Ierusalim.
@Didina, politica externa e singurul lucru care ma tine sa nu votez cu hehe. Noroc ca am memorie scurta si o sa uit de dezamagirea actuala, iar in doua saptamani o sa fiu precum Doris din Finding Nemo :)).
Buna Mihai! E primul meu comentariu pe blog si va fi unul lung. Dar poate comunitatea de aici ma poate ajuta sa rezolv o dilema.
Nu am fost un om implicat civic multa vreme, am votat rar si nu ma interesa politica. Cu toate astea in seara ordonantei 13 s-a produs un declic. Am ajuns acasa ca de obicei, am deschis fb si am vazut ce se intampla si am vazut negru. Si am actionat din impuls si am iesit in strada. De atunci am iesit de nenumarate ori in frig, zapada, ploaie sau canicula. Am iesit si pe 10 august la inhalat de gaze, am iesit si a doua zi sa vad cum oamenii din piata se hlizeau cu jandarmii.
Dar pentru mine ord. 13 a fost un trigger si in acel moment mi-am PROMIS ca nu voi mai lipsi niciodata la vot.
Asta este prima parte a dilemei.
Partea a doua : l-am votat pe Iohannis in turul 2 in 2014, l-am sustinut ulterior si am incercat sa il inteleg de cate ori mai dadea o sansa PSD-ului, ca asa spunea constitutia si CCR-ul. Dar in 2 momente nu ii pot gasi nici o scuza:
1. Modul in care a anuntat demiterea d-nei Kovesi, prin purtator de cuvant, fara sa-si asume nimic si aratand o totala lipsa de respect fata de cei din strada si ceea ce reprezenta Kovesi pentru noi, ca simbol.
2. Lipsa de reactie din 10 august, cand alegatorii lui erau gazati in strada. Daca il interesa intradevar si avea sange in instalatie isi lua toti SPP-istii pe care ii avea la dispozitie si iesea in piata. Iar jandarmii s-ar fi oprit, pentru ca era atentat la viata sefului statului.
Sau daca asta era too much putea macar sa cheme toti ziaristii la Cotroceni si sa ordone public jandarmilor sa se opreasca, in calitatea lui de sef al statului si CSAT.
Dar nu a facut nimic din astea, a iesit cu o declaratie lesinata in care iar privea cu ingrijorare.
Ala a fost momentul in care mi-am PROMIS ca nu il voi vota niciodata pe Iohannis.
Acum…cum sa fac eu sa nu-mi incalc cele 2 promisiuni in contextul actual ?
:)))))))))))))))))))))
10.08.2018 23:36
Mesajul lui Klaus Iohannis:
„Într-o democrație autentică este dreptul fiecărui om să protesteze, dar violența nu este acceptabilă, indiferent de opțiunile politice.
Condamn ferm intervenția brutală a Jandarmeriei, puternic disproporționată în raport cu manifestările majorității oamenilor din Piața Victoriei.
Încercarea de a înfrânge voința oamenilor printr-o reacție violentă a forțelor de ordine este o soluție condamnabilă.
Ministrul de Interne trebuie să dea urgent explicații pentru modul în care a gestionat evenimentele din această seară!”
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/primja-reactie-a-lui-klaus-iohannis-la-violentele-din-piata-victoriei-978574
„Președintele României, domnul Klaus Iohannis, i-a solicitat astăzi, 11 august a.c., Procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, domnul Augustin Lazăr, demararea de urgență a cercetărilor în vederea stabilirii situației de fapt și elucidării modului concret în care s-a produs intervenția Jandarmeriei, pentru restabilirea ordinii publice, la protestele de aseară din Piața Victoriei din București.
De asemenea, Președintele Klaus Iohannis a solicitat Procurorului general stabilirea legalității intervenției și identificarea persoanelor și a gradului de implicare sau vinovăție a tuturor celor care au luat parte la incidentele violente petrecute în Capitală”, se arată în comunicatul emis de Administrația Prezidențială.
„PSD vrea investigarea declarațiilor președintelui Klaus Iohannis în legătură cu violențele din Piața Victoriei.
Liderul europarlamentarilor PSD Dan Nica cere înfiinţarea unei comisii parlamentare de anchetă pentru declaraţiile șefului statului referitoare la proteste.
Nica susține că președintele a făcut acuzaţii dure la adresa Jandarmeriei, fără să aibă dovezi.
Senatorul PSD Mihai Fifor, ministrul apărării naţionale, susţine ”cu tărie” propunerea colegului său de partid, eurodeputatul Dan Nica, de înfiinţare a unei comisii parlamentare de anchetă pentru analizarea evenimentelor din 10 august, precizând că acesta a fost ameninţat cu moartea pentru demersul său.”
imi cer scuze, nu a privit cu ingrijorare, a condamnat interventia. My bad. Oricum aseara am aflat cu stupoare ca a fost cu noi in strada…sau mai degraba noi cu el. Ne-a si multumit pentru asta. Probabil ca tipul ala inalt de langa mine cocosat de gazele jandarmilor era el si nu l-am recunoscut.
Tot nu imi rezolva dilema, cum fac eu sa nu imi incalc nici una din promisiuni?
Cătalina, cand Mutu’ Săsesc a ieșit în piață, când cu Colectivul, inclusiv eu l-am injurat, ce să caute un politician la proteste apolitice?!
Acu’ ce să facem să-l înjurăm că nu-și ia gaze?!
Cătălina, ca un om care se ferește să folosească ”niciodată” sau să(-și) facă promisiuni pe care nu e 100% sigur că nu le va și respecta, nu te pot ajuta cu rezolvarea acestei dileme, dar am o mare curiozitate în urma comentariului tău. Poate pentru că mă regăsesc în prima parte, cea cu neimplicatul civic, on&off-ul la vot, urmat apoi de un declic/trigger, doar că ușor diferit.
Tu de ce ți-ai făcut acea promisiune de a nu mai lipsi de la vot (și de a proceda în așa fel încât votul tău să fie unul informat, bine intenționat și să conteze, bănuiesc. Că există și posibilitatea să-ți anulezi votul pe 24, caz în care dilema ta s-ar rezolva foarte simplu. Nu vei fi lipsit nici nu vei fi votat cu Iohannis)? Întreb pentru că și eu mi-am propus (nu promis, că pot găsi repejor câteva motive pentru care aș lipsi și aș avea apoi mustrări de conștiință că nu mi-am respectat promisiunea. Cum ar fi o comă temporară, Doamne ferește, de exemplu) același lucru, după ce am înțeles că e mai bine să aleg răul cel mai mic decât să nu votez deloc, ca în trecut, pe motiv că îmi era efectiv scârbă de politică. Dacă vrei să-mi răspunzi, desigur.
Scriu tot aici și ce am de zis pe subiectul de azi, e în zona absenței la vot. După cum am menționat și zilele trecute, m-am dus ieri observator la vot și partea care mi-a plăcut și folosit cel mai mult a fost însoțirea urnei mobile prin satul Crânguri, județul Giurgiu. Pe parte de misiune observatoricească am insistat pe respectarea măcar a chestiilor de bun simț – neinfluențarea votului și respectarea procedurilor. Adică cei doi membri ai secției de votare să nu influențeze în vreun fel alegerea cetățeanului și să nu se voteze fără buletin. Că a fost o situație, mamaie înscrisă pentru urna mobilă și două femei mai tinere care insistau ca votul să se producă în lipsa buletinului, uitat la București.
În fine, revenind la absenteism, așteptând pe uliță să vină nea Marin să-i aducă buletinul unei votante, intrăm în vorbă cu o rudă mai tânără și mamă de Marie cu ochi mari, de vreo 7 anișori, care se juca pe-acolo cu mingea și cu prietena ei mai mare și rușinoasă foc, Flori. O întreb dacă a votat sau urmează. ”Nu mă duc, că n-am cu cine s-o las pe cea mică”. ”Păi puteți să o luați cu dumneavoastră” o asigură coechipiera mea. ”Nu, nu. Nu se poate, că nu e botezată.”
Asta așa, ca fapt divers…
@Anduta : da, am posibilitatea sa-mi anulez votul sau sa-l dau dancilei.
Cam astea sunt variantele si e trist rau ca dupa 3 ani de strada astea sa-mi fie alternativele.
Si nu e vorba ca ar fi Barna un minunat si mor de dragul lui, probabil ca scorul lui este cel corect. Dar mi se pare dubios de mic scorul lui Iohannis comparativ cu toate sondajele si exit-poll-urile. Iar asta ma face sa iau in considerare faptul ca Dancila e in 2 si datorita faptului ca pe ea a dorit-o PNL-ul. Ei bine…asta este cel mai trist pentru mine, ca iar am fost vanduti de „ai nostri”.
@Cătălina, nu există ai noștri și ai lor. Există calcule politice reci și atât. Cinism, care va să zică, asta e politica.
Să te ajut cu dilema pe care zici c-o ai. Dacă îți poți imagina că-ți vei putea ține nepoții pe genunchi, te vei putea uita în ochii lor și le vei spune că știi cât de nasol e după cincizeci de ani de PSD, dar ești împăcată că ți-ai respectat promisiunile, atunci e ok.
@Catalina,
Zici: ”asta este cel mai trist pentru mine, ca iar am fost vanduti de “ai nostri”
Și-acum, în turul 2, tu ce vrei să faci? Să continui cu vânzarea aia?
@didina @laurag : zici ca e mai bine sa ma vand pe mine si sa nu-mi tin o promisiune facuta mie? Asta nu pot face, am invatat de la ai mei ca cuvantul dat este cel mai de pret lucru pe care il am.
Probabil voi anula votul, desi si asta e tot un fel de ” ma p*s pe el de vot’.
Cătălina, având în vedere că cuvântul este cel mai de preț lucru pe care îl ai, dacă viața ta ar depinde de un vot valid exprimat, să-nțeleg că preferi să mori decât să votezi cu Iohannis?
Înțeleg perfect valorificarea cuvântului dat, dar în acest caz, de la mine se vede că procedând cum zici, tot îl vei încălca. Cu ce e diferită prezența în secție a unui alegător al cărui vot va fi dat deoparte peste câteva ore, de absența altuia? Să nu mai zic de risipa de hârtie…
@Anduta : Hai sa fim seriosi, nu depinde viata nimanui de un vot, ca sa ajungem atat de departe cu argumentatia. Nici macar soarta tarii :).
Si difera a anula votul de a nu vota deloc, macar prin prisma procentajului de participare. Prefer varianta asta in locul alternativei care mai ramane.
Din punctul meu de vedere, ca personaj Klaus nu este departe de Viorica: nu face dezacorduri, dar vorbeste mai lent; vorbeste bine engleza, dar n-are talentul ei de a intra pe geam cand este data afara pe usa, etc.
Vezi, poti gasi calitati oricui daca te chinui destul.
Ca sa nu mai vorbim ca in aceasta campanie PNL-isti au fost mai mizerabili chiar si decat PSD-istii, ceea ce nu creadeam ca este posibil. Poate doar Cumparasu i-a intrecut.
Va multumesc oricumpentru feedback tuturor!
Cătălina, am mers cu argumentația acolo pentru că „cuvântul dat este cel mai de preț lucru pe care îl am”. Nu înțeleg de ce ți s-a părut neserioasă abordarea mea, mai ales că oameni au murit acum 30 de ani ca noi să avem azi drept la prețiosul cuvânt liber de dat unde dorim, la proteste, la interacționat democratic cu autoritățile (inclusiv cu presiune) și la vot. Să nu mai amintesc de luptele duse pentru ca femeile să beneficieze de acest drept, care și ele s-au lăsat cu pierderi de vieți omenești. Ce ai tu nu mi se pare că e o dilemă, ci „importanța votului meu este mai mică decât învățătura părinților „. Și, culmea, respectarea cuvântului dat face parte din setul de valori după care viețuiesc și eu, dar și valorile democratice sunt acolo și nu se bat cap în cap. Din fericire. Mulțumesc și eu pentru ocazia de a mă gândi la asta.
@Mihai, nu usrplus a pierdut procentele alea, ci Barna. Procesul de votare în cazul persoanelor (președinte, primar) e simplu: există partidul, cu votanții fideli, care votează sigla indiferent dacă candidatul e om, animal sau obiect – și asta se vede mai ales în procentul psd; apoi există restul care votează pentru sau împotriva cuiva. Diferența între procentele usrplus din vară și cele ale lui Barna de acum o reprezintă acest „restul” care nu au găsit în personajul respectiv ce sperau să găsească. Ba chiar trendul a fost să se voteze împotriva lui Barna. Nu-i chiar așa tragic.
Devine tragic în momentul în care acest „restul” nu va găsi nici în candidații usrplus de la locale acel „ceva” care să-i determine să voteze cu ei. Pentru că nu e de ajuns votul împotriva psd. A vota împotriva psd pentru mulți nu înseamnă neapărat a vota usrplus (asta s-a văzut ieri). Le trebuie candidați care să convingă „restul” altfel vor pierde la fel de glorios ca în 2016.
Din păcate, eu prevăd un viitor sumbru pentru această grupare. Tâmpenia făcută cu schimbarea guvernului se va întoarce împotriva lor mai rău decât împotriva pnl-ului. Astfel că, la anu’, s-ar putea să avem de ales între psd și pnl (fiecare cu „sateliții” lor), sau, cazul și mai nasol, între un fel de usl nou și usrplus. Deci, șansa lor ca, peste încă 4 ani, să ajungă la un fel de majoritate parlamentară și la guvernare este să convingă la anu’ pe plan local. Și, dacă mă uit că, inclusiv la primăria Bucureștiului habar n-au ce candidat să susțină, nu văd cum ar putea s-o facă în restul teritoriului. Știu, încă 4 ani cu „aceeași mizerie” e cam mult, dar s-a văzut ieri că asta ne așteaptă. Sper să mă înșel.
P. S. Rămâne cum am mai zis aici. Am votat Barna în primul tur, votez Veorika în al doilea. Urăsc psd-ul, îmi displace profund să văd o asemenea persoană lipsită de pregătire în asemenea funcții înalte, dar, dacă tot e circ, să fie până la capăt.
Vai ce supărare, ce zbucium, ce jale… mai urmează să piardă naționala meciu cu suedejii și gata, putem declara doliu național.
Adică tu speri la victorie cu Suedia??? 🤣🤣
@Ionuț, da, că nu apără Prunea. 😛
Vin si eu din urma cu alta parere. Daca Viorela e cea mai buna solutie? Daca e paiul care o sa umple paharul celor care nu le pasa? Lasati profesoara de lucru manual sa fie presedinta.
Nu votez pe Johannis. Niciodată. E din Sibiu. Eu trăiesc în Sibiu și știu despre el prea multe ca să mă mai convingă de altceva. Plus că are în spate tot pdl-ul băsescian. Singurul liberal vechi e Orban. Restul din guvern îmi dă impresia că îl așteaptă la ședință pe Boc.
Nu votez psd. Vreau altceva aici.
Nu mă duc la vot în turul doi. Alegerile de acum sunt cu rezultat așteptat. Ar fi mare minune să se schimbe spre Dăncilă rezultatul.
In calitatea mea de prezicator apolitic cititor in globul de cristal prevad ca nu va conta cine iese presedinte, ca e ficusul ca e doamna , dar va conta cine va avea majoritate in parlament la urmatoarele alegeri. si ghici cine va fi din nou? Globul prevede ca psd va fi din nou pe val ( nu. nu este suporter al psd) cel putin din urmatoarele motive:
– si daca iese ficusul se va cufunda in tacerea obisnuita, nu il va interesa nimic pentru ca nu mai urmeaza oricum un al treilea mandat si de altfel nici nu pare sa aiba oamenii in jur necesari. Sustinatorii lui morali si financiari il vor lasa cel mai probabil din brate si se vor reorienta catre urmatorul candidat posibil.
– Orban va face cel mai probabil k k t-ul praf si il va arunca si in ventilator, pentru ca nu au suportul necesar in parlament , asta chiar daca ar avea si initiative bune ( deja au inceput cu povestile cu greaua mostenire )
– masinaria de vot PSD functioneaza si au avut 30 de ani sa o calibreze asa cum trebuie ( uite cate voturi are doamna, de altfel proaspat debarcata prin motiune de cenzura si blamata de toata lumea)
– Toata campania PNL USR si altii se bazeaza pe ura impotriva PSD dar nu exista nici un program practic de masuri ( Orban deja a luat in brate initiative PSD), dar odata ce castigi trebuie sa si faci ceva. Cand ai ajuns la putere nu mai tine povestea cu sa ne luam tara inapoi , deja ai luat-o inapoi , problema este ce faci mai departe . Iar ei nu stiu ce sa faca mai departe . Astea cu dat afara oameni pusi de psd si trimis comisii de control sunt praf in ochi.
-momentul pentru motiunea de cenzura a fost prost ales si nu cred ca cineva a calculat ce vor face mai departe. Masinaria PSD va exploata orice slabiciune a lor si o va transforma in voturi. Trebuiau sa lase PSD-ul sa se scufunde pina dincolo de nas in c–t si sa moara de mana lui. Asa motiunea la salvat de la pieire si ii da timp sa se regrupeze pentru alegerile care chiar au miza. Stiti zicala cu ala pe care nu il lasi sa moara nu te lasa sa traiesti? O veti vedea pusa in practica la urmatoarele parlamentare.
Oricum e jalnic pentru ca nu il alegem pe cel mai bun ci pe cel mai putin prost si asta spune multe despre clasa politica actuala. Diferenta de nuanta este foarte mare. Daca nu ati citit 1984 ar trebui sa o faceti si numai pentru a vedea ce inseamna conducerea prin ura. Acolo in carte este obligatorie, la noi se incearca inocularea ei in noi. Refuzati sa urati un partid sau altul pe baza unor sloganuri pentru ca atunci nu vor mai putea sa ne indemne la ura si vor trebui sa vina cu un program de guvernare adevarat, plapabil si cu care te poti identifica sau nu. In rest nu conteaza cine iese presedinte, sunt toti la fel de slabi , conteaza ce pretindem noi de la ei.
„Refuzati sa urati un partid sau altul pe baza unor sloganuri”
Foarte corect. Imi bazez dragostea netarmurita fata de tot ce inseamna psd pe memorie, nu pe sloganuri ;).
„In rest nu conteaza cine iese presedinte, sunt toti la fel de slabi , conteaza ce pretindem noi de la ei.”
Insa modul in care ar putea raspunde pretentiilor depinde de persoana cui le adresezi. Sfanta relativizare totala va duce la obtinerea celui mai prost rezultat posibil.
Este deja cea mai jalnica campanie cu cei mai jalnici actori. Dar nu e timpul pierdut, vine si urmatoarea peste ceva ani.
Din păcate, nu…
Guvernantii astia ar trebui sa se mai uite la South Park. Stiu ca desi teoretic sunt desene animate necesita un oarecare nivel intelectual pentru a prinde mesajul ascuns dar ar fi foarte instructiv pentru ei pe post de material ‘ asa nu se face’. Chiar am vazut aseara un episod in care asta era si problema imecilului (principalul candidat, contracandidata se chema sandwich cu k k t, nah stiu ca se potriveste) cand a vazut ca conduce in sondaje: ce face daca este ales si cum pune in practica toata ura de care a facut uz in campanie ( ii f–te pe toti pina la moarte) caci nici el nu avea un program adevarat, experienta ceruta sau consilierii necesari. Dar publicul aclama si inghitea toata ura si orice facea omul nu reusea decat sa creasca in sondaje. Cred ca e de prin 2017 episodul dar sigur ala care l-a scris vedea in viitor.
Uf. As putea sa zic ca acu 6 luni eram sustinator USR convins. Insa ceva s-a rupt de atunci.
Nu mi-au placut atitudinea lui Caramitru din campanie si nici separarea partidului, balacareala externa.
Ma asteptam la civilizatie din partea lor nu la limbaj de Antena3.
Iar lipsa asta de unitate, pe care unii o vad ca „libertate de exprimare” pe mine nu ma convinge. Si nici o companie care ar avea atatea discutii interne nu cred ca ar avea un viitor stralucit.
Barna a dat cu bata’n balta de fiecare data cand a avut ocazia. (s-a comparat cu Hagi cand a zis ca „nici Hagi nu da gol in fiecare zi”, s-a pus in postura de presedinte vindecator „daca eram eu presedinte asta nu se intampla”).
Eu ma asteptam la civilizatie, respect, discutii constructive nu la circul lui Caramitru sau discursuri indecise.
Asa ca am votat Barna cu inima stransa, si nu stiu daca era mai bine cu el presedinta. Dar clar era mai bine fara Veorica in turul 2.
Greseala USR PLUS a fost Dan Barna. Ei au fost sustinuti de popolatie datorita lui Ciolos insa acesta a fost trecut pe locul 2 pt ca acest “neasumator” doritor de putere, Barna, a vrut sa fie in fata. Nu a dovedit nimic si atunci cei care sustineau cultura, asociata cu USR PLUS, au ajuns la concluzia ca si cu acest partid nu se face nimic….
Îţi place sau nu: 0 0
Imi amintesc ca radeam de americani ca au permis maimuta aia sa candideze. Cand a iesit presedinte am invatat ceva: nu zi niciodata „nu are cum sa fie ales/aleasa”
Îți recomamd documentarul „Trump” de pe Netflix. O să înțelegi și de ce ăla nu e o maimuță și cum de a câștigat alegerile.
Aș vrea să spun că greșești, dar după ce o planetă întreagă nu a crezut că iese Trump, s-ar putea ca într-adevăr să avem niște surprize enorme în turul doi.