Io, pentru că sunt o putoare patentată, frecventez doar cele două sau trei supermarket-uri care se află în aria mea de dat cu piatra. Adicătelea nu mă deplasez mai mult decât pot arunca un bolovan cu mâna dreaptă.
Aseară, am fost la ăla de lângă casă. Și m-am distrat binișor, deși nu ăsta era scopul pentru care mă dusesem acolo. Cred.
Pusesem produsele pe bandă, când am considerat că e cazul să fac o glumă (știți, așa sunt io, mai glumeț, am impresia că lumea e scena mea de stand-up comedy) și am zis foarte serios:
-Să vedem dacă e seara mea norocoasă.
Tipul de la casă, fără să se uite în direcția mea, spune și el pe un ton grav:
-Nu este.
Țâțâi scurt din buze și continui jocul, dau din cap nemulțumit:
-Așa ghinion, mai rar. Aștept și eu ziua când o să mi se spună „azi nu trebuie să plătiți, facem noi cinste”.
Omul dă din cap plin de tristețe și mă îmbunează:
-Știu, vă înțeleg, dar azi aveți de plătit 150 de lei și trei bani. Îmi dați doar 150, deci tot ați avut ceva noroc.
Moment în care pufnim amândoi în râs.
Îi urez weekend plăcut și dau să plec, dar îl aud zicând:
-Asta a fost o glumă reușită. Care weekend? Sunt aici, pe baricade.
Și mi-a venit o idee chiar în timp ce ieșeam râzând. Ce-ar fi să le spun celor de la Lidl România că în magazinul de la Mihai Bravu au un angajat, Gabriel pe numele lui, care-și face meseria cu plăcere și se simte asta? Un tip care într-o vineri seara, aproape de ora închiderii, a mai avut puterea să glumească și să râdă cu un client, deși ar fi putut să n-o facă. Poate că nu e totul pierdut în țara asta, dacă există oameni pentru care e mai important cum fac decât ce fac. Știți, m-am săturat de fețe acre, iar jobul de casier parcă e predispus la „acreală”.
Lidl, să știți că băiatul ăsta al vostru, Gabriel, este un adevărat endorser și v-a adus unul dintre cele mai importante beneficii: clienți care pleacă râzând din magazin. Nu-i de colea, dacă toți angajații din țara asta și-ar face meseria la fel, România ar fi un fel de paradis al serviciilor. Dar nu este. Stăm groaznic la capitolul ăsta.
Mă gândeam, Lidl România, puteți să-i faceți omului o surpiză din partea clientului care a plecat râzând? Nu știu ce anume, o zi liberă în plus sau ceva ce vă permite vouă sistemul. Dar mi-ar plăcea să simtă cumva că în viața asta lucrurile bune se mai și răsplatesc. Ți-aș mulțumi frumos, Lidl România, și aș simți că am făcut o faptă bună, de rele sunt sătul. Ce ocazie mai bună ai avea să-ți pui în aplicare sloganul „meriți să fii surprins” chiar cu unul dintre proprii tăi angajați?
Uite că le-am zis.
P.S. Punem mână de la mână și dăm share? Că tare m-aș bucura să ajungă textul ăsta la Gabriel. Când m-am întors la casă sa-l întreb cum îl cheamă, s-a speriat și m-a întrebat dacă a făcut ceva rău. Să vadă și el că n-a făcut, dimpotrivă.
Mai sunt si exceptii! 🙂 poate ar trebui sa postezi pe pagina de la Lidl, daca au si cine stie, poate simte si omul ca este week-end!
Comentariu beton!16
@Cristina, le-am dat tag. 😉
Bună idee, sper să îi facă o surpriză 🙂 Și tu meriți o surpriză, ar fi fain să ți-o coacă și ție cineva.
@Corina, sper să-i facă lui.
Ah, ce fain, mi-ai făcut ziua mai frumoasă! Lucram în Canada, în domeniul vânzărilor și customer services, iar pentru noi era aur să facem clienții să plece mulțumiți și fericiți. Cei mai mulți scriau într-un caiet de impresii despre noi sau vorbeau direct cu managerii. Și pe baza review-ului respectiv eram plătiți în plus sau ni se ofereau bonusuri (zile libere etc). Am încercat să fac asta pentru o angajata de la un magazin de bricolaj din Bucuresti. A fost extraordinară tipa, s-a dat peste cap, voia sincer să ne ajute. Și când am întrebat-o dacă au un caiet de impresii, mi-a răspuns că nu, au doar unul de reclamații și plângeri. Asta spune multe despre nivelul nostru de înțelegere și recompensă a serviciului care este oferit clientului.
Comentariu beton!43
@Ioana, uite că s-au inventat bloggerii pentru asta.
Baiat de treaba Gabriel ăsta! Ca tot ai adus vorba, nu stiu daca asta e strategia Profi in general, dar ieri la Profi in Medias, dupa o noapte nedormita si cu fata descompusa, trei angajati ai magazinului respectiv mi-au facut ziua de 3 ori mai buna. Pe langa complimentatul ochilor, m-au rugat sa nu mai fiu trista si sa le zambesc ca sa nu aiba restul zilei trista. Nu puteam sa dezamagesc bietii oameni. A trebuit sa zambesc pe toata perioada cumparaturilor.
Comentariu beton!17
@iol, băi, asta asta chiar mai are o șansă.
Mai e unul la Lidl Uverturii care face la fel, rade, glumeste e bucuros mereu chiar si la 10 inainte de inchidere (inalt, slabut si spre blond 🙂 care merita la fel, mai e o tanti la Auchan Militari (grasuta si tot timpul serveste la vitrina de carnati, carne macerata) – trebuie s-o incerci 🙂
Comentariu beton!12
@NB, bun așa!
Like !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
@Sorin, și mie. :))))
Citit, placut, share-uit.
@GabiI, perfect.
Omul face diferența. Întotdeauna.
Comentariu beton!11
@Bogdan, vezi, asta îmi place la tine.
Asta e cel mai bun exemplu ca angajatul e cel mai bun ambasator de brand pe care o companie il poate avea. Si, da, sunt oameni pentru care experientele sunt factor de motivare mai puternic decat banul. Iar Gabriel, este omul ala pentru care te intorci si il cauti din priviri si te asezi la rand la el doar pentru ca a creat cu tine o relatie speciala.
Bravo lui si Bravo tie pentru ca aduci in fata oameni asumati.
Comentariu beton!13
@Elena, right!!!
Dat share. Eu cred că sunt mai mulți, dar n-apucăm noi să-i vedem pe toți. Iar dintre noi, putem ușor să recunoaștem că și noi suntem uneori cam prea ”Gică contra” la te-miri-ce lucruri mărunte.
@VictorR, eu lucrez la asta.
Uite ca mai sunt si casieri care zambesc si au umor. Cam rarut, dar tot e bine si-asa. Poate ca vede, aude si cineva de la Lidl Romania, si il declara angajatul lunii. Dat share, like a lady:)))) ce sunt.
@Cati, au văzut, au auzit. Vor să-i facă surpriză.
Cuuum ? N-a-nteles ca „glumim, glumim si uite asa se pierde respectul !” sau ca nu atentezi la virtutea lui ? Nu se poate !
@Faiantaru’, da, da, unde o să ajungem așa?
Norocosule! Ptr ca mi-a placut ce-ai trait , un MARE LIKE si am si distribuit , poate vede si Gabriel 🙂
@Diana, buuuuuun așa.
Am şi eu casierul meu, la Mega. Cea mai recentă discuţie a noastră a sunat cam aşa: „Vaaaaaai, doamnă, 5 lei aţi dat pe pâinea asta?! Da’ ce-are, doamnă, în ea? Păi eu cu 5 lei iau şase pâini fierbinţi, de la mine din Popeşti”. Din păcate, nu pot să-l propun pentru premiere, mi-e să nu primească prea multe zile libere… 🙂
Comentariu beton!16
@opantazi, gen, pe toate. :))))
Gata, l-ai facut vedeta. Ai stricat treaba! ? In 6 luni il vedem manager, luandu-i la suturi pe aia „mai mici” decat el si dandu-se mai important decat este.? Glumesc (sper!).
Misto gestul tau! Misto si raspunsul prompt al celor de la Lidl. Like si share.
@Ionut, băi, și pe mine m-au impresionat.
Să știi că și la noi sunt oameni, nu mașinării de manipulat produse(Constanta Lidl zona Energia, Kaufland zona Casa de Cultura). Am mai dat si noi peste astfel de doamne/domni la casa ce chiar au inceput o astfel de conversatie(lejer/distractivă, deh cu copilul din dotare, haioasa pana la Dumnezeu si cu mutrita inocentă, are lipici ?). Iar noi ne distram copios și parcă altfel e viata?
@kya, este că se vede altfel viaţa?
Si eu am casierii mei preferati la Mega langa mine.Imi zambesc,mai schimbam o vorba,o impresie.Si de cand au consilier de clienti le pun si o vorba buna:).Recunosc ca am si un mic avantaj:daca e coada si nu sunt toate casele deschise,caut casier in magazin(daca nu sunt la casa aranjeaza marfa pe rafturi),si ii rog frumos sa ma serveasca si pe mine.De cateva ori au deschis casa special pt mine
@chris, trăiam cu impresia că nu ești din București. My bad.
Oups:)
Nascut in Bucuresti,cu parinti nascuti in Bucuresti,bunici nascuti in Bucuresti,5 strabunici nascuti in Bucuresti
@chris, deci o greșisem rău. 🙂
Dar Mega Image nu e numai in Bucuresti, daca asta a fost indiciul…
@Mama Aluniță, știu. Dar în țară sunt puține.
Inseamna ca sunt eu victima unei conspiratii: oriunde ma duc, dau de cate unul. E drept ca nici nu ma duc prea departe 😉
@Mama Aluniță, clar. Te-au înconjurat. 😀
Mihai parca era o vorba omul sfinteste locul. Done, „seruit” si „laicuit”
@Marius, ferpect. 🙂
De când e diabolica-mi consoartă cu burtica la vedere, numai de amabilități am parte. Începând de la mijloacele de transport(în comun sau taxiuri), la magazine( alimentare, de bricolaj sau de elctronice/electrocasnice). Deci, mai e o speranță să intrăm în normalitate 😉
@diabolic, da. Să sperăm că nu trebuie să fim toți gravizi pentru asta. :)))))
„Cum mai faci?” in loc de „Ce mai faci?”- mereu am spus asta prietenilor! Ma crezi ca existau si din cei ce se uitau nauci la mine?
@Gabriel, la fel m-aș fi uitat și eu, deci te cred. Dar acum înțeleg de ce.
Mda. Deocamdata, la Lidl nu poti fi surprins decat de preturile mai mari ca oriunde in Europa si , stiu eu, poate sa te surprinda ca pe ala din Iasi care s-a trezit cu caracatita metalica pe roata masinii, in parcarea Lidl. Dar surpriza ta, asta cu baiatul de la casa care stie sa glumeasca, e super. Io, cu fatza mea, n-am parte decat de altfel de surpriza la Lidl la mine in oras: casiera le spune tuturor clientilor din fatza mea „buna ziua”, dar cand ajung eu sa platyesc e muta ca lebada. O fi moaca mea de vina?
Numele meu este Paco, sunt spaniol si locuiesc impreuna cu sotia mea ( si fetita pe care o avem ) in Barcelona, Spania. Il conosc pe Gabi de 16 ani, pentru ca este prieten cu sotia de cel putin 20 de ani. Intotdeauna a fost o persoana vesela, cu simtul umorului extraordinar si dispus sa scoata zambeturi a oamenilor. A fost o surpriza mare sa stiu despre el; am stiut treaba asta cu ajutorul facebook, si binenteles, eu si sotia ne am bucurat. Bravo Gabi…