Dacă-mi place ceva la Mircea Meșter, îmi place că este unul dintre oamenii ăia care reușesc să pună în practică lucruri care inițial erau doar la stadiul de visuri sau de „cum ar fi?”.

Îmi amintesc exact unde eram, în parcarea unui hotel din Târgu Mureș, când l-am auzit pentru prima oară pe Meșter că-mi zice:

– Știi la ce mă gândeam? Cum să fac să duc Cars & Roads la nivelul următor.

După care mi-a și explicat cum vrea să facă asta: să-l ducă în afara României.

Sincer, suna foarte bine tot ce auzeam, dar am zis că nu prea are cum să fie transpus în realitate. Adică da, e mișto să visăm, dar ce visa el părea extrem de greu de înfăptuit din punct de vedere logistic. Dacă nu înțelegeți ce-o fi atât de greu, o să vă întreb dacă ați plecat vreodată în vreo vacanță sau excursie, în grup? Gen, să fiți măcar trei-patru familii.

Cam cât de ușor v-a fost să vă coordonați cu ceilalți? Este că reușeați extrem de greu să ajungeți la un numitor comun? Ei bine, acum translatați treaba asta la 18 oameni și 8 mașini care sunt pe drumuri 9 zile. Dacă tot nu vă sună complicat, vă felicit, înseamnă că sunteți niște ași ai organizării, ceea ce eu nu sunt.

Prin urmare, nu pot decât să admir faptul că Meșter chiar a reușit ce și-a propus în parcarea unul hotel din Târgu Mureș: a dus Cars and Roads în afara României. Mai precis, l-a dus în Grecia.

Da, prieteni, începând de azi, timp de nouă zile, fratele vostru va face parte din ceea ce anul ăsta poartă numele de Cars & Roads Greece by Michelin.

Suntem 18 oameni cu totul, dar nu asta cred că vă interesează cel mai tare, ci mașinile pe care le vom testa. Toate sunt SUV-uri hibrid pe care abia aștept să le conduc. Iată-le:

👉 Dacia Duster Hybrid 140 Extrem;

👉 Honda CR-V full-hybrid 4×4;

👉 Hyundai Kona full-hybrid Premium;

👉 MG eHS (plug-in hybrid) Exclusive;

👉 Suzuki Across plug-in hybrid;

👉 Toyota C-HR hibrid 4×4 GR Sport;

Plus, desigur, cele două mașini care-i transportă pe cei care ne vor face viața mai ușoară:

👉 Mercedes-Benz Clasa V (V 300 d extra lung Exclusive) – mașina organizatorilor de la Autocritica;

👉 Volvo EX30 Single Motor Extended Range – Safety car;

Vă spun foarte sincer că cel mai curios sunt de MG și de noul Duster. Sunt curios de MG pentru că efectiv era plin în Europa de ele. La drumul ăsta în Spania cred c-am văzut zeci de MG-uri, prin urmare sunt extrem de curios ce poate mașina asta.

Cât despre noul Duster, am vorbit cu mai mulți oameni din industria auto, oameni în care am mare încredere, și toți mi-au spus că noul Duster nu prea mai are legătură cu generațiile anterioare. În sensul că e mult peste. Unde mai pui că până la ora asta l-au testat doar oameni din lumea auto, deci voi fi unul dintre puținii „civili” care urcă la volanul noului Duster. Cum naiba să nu fiu curios?

Stați liniștiți, am vești și pentru aceia dintre voi pe care mașinile îi interesează mai puțin, așa că fiți pe fază. Fraților, prieteni, oameni buni, am văzut traseul și locurile în care ne vom opri. Să vă mai spun că aproape toate sunt WOW?

Pentru că da, Cars & Roads n-a fost, nu este și nu va fi niciodată DOAR despre mașini, ci și despre experiențe. Adică despre toate locurile super-mișto în care poți ajunge cu ajutorul mașinilor.

A trebuit să fac precizarea asta, pentru c-am primit întrebări (unele chiar de la oameni apropiați, de la care nu mă așteptam) de genul: „dar de ce tot povestiți despre restaurante, mâncare, hoteluri și alte lucruri care nu au legătură cu mașinile?”.

Uite de-aia povestim, pentru că turul ăsta este și despre experiențe, nu doar despre testat SUV-uri hibrid.

De-aia vă zic să stați pe aproape, că vom ajunge în niște locuri care arată demențial, numai bune de pus pe listă pentru următoarele voastre vacanțe.

Ca să vedeți mai multe, sfatul meu e să urmăriți hashtag-ul #Cars&Roads în Social Media, așa o sa vă fie mult mai ușor sa vedeți ce postează cei 18 oameni puși pe descoperit locuri mișto.

În încheiere, tot ce pot să mai spun este că sunt extrem de mândru că fac parte dintr-un proiect atât de mișto.

Nu știu dacă mi se trage de la ciacre sau de la ce-am mâncat când eram mic, dar nu glumesc, chiar mă simt mândru și norocos că sunt printre cei care au privilegiul să participe la Cars&Roads Greece by Michelin.

Sper din suflet că v-am făcut suficient de curioși cât să nu vorbesc singur pe-aici în următoarele 9 zile.

P.S. V-am avertizat că vara asta am de gând să stau pe-acasă trei săptămâni adunate, da? 😛

Parteneri:

➡️ Cars & Roads Greece vă este oferit de Michelin. Producătorul francez de anvelope este partenerul principal al evenimentului. Pe lângă anvelopele de mașini, o parte dintre locurile pe care le vom vizita au fost alese din Ghidul Verde Michelin. Adică un fel de atlas turistic plin cu idei și zone pe care să le vizitezi în concedii. De parcă toate astea nu erau de ajuns, vom ajunge și în niște locuri care apar în Ghidul Roșu, adică ghidul ăla care se ocupă de restaurantele cu stele Michelin. Sună binișor, este?

➡️ PPC Blue (fost Enel X Way). Toate mașinile plugin hybride din tur (plus Safety car-ul care este sută la sută electric) vor fi încărcate la stațiile PPC Blue.

➡️ DKV se va ocupa de carburantul necesar. Fiecare mașină din tur va fi alimentată pe baza unui card (Fleet Card) care poate fi folosit la multe dintre benzinăriile din țară și din Europa.

➡️ 9695 este unul dintre partenerii pe care e bine să-i ai, dar e de preferat să nu-i suni. Parte a grupului Autonom România, 9695 este divizia de asistență rutieră, pe numele ei Autonom Assistance.

➡️ BT Leasing este partenerul care propune, printre altele, servicii de leasing pentru achiziționarea de electrice și hibride prin programe speciale pentru persoane fizice (Green Mobility) și juridice (Green Finance).

➡️ Server Config, unul dintre partenerii de tradiție ai turului. Companie specializată în echipamente IT profesionale, cei de la Server Config le asigură fotografilor și videografilor laptopurile performate care le ușurează munca pe tot parcursul turului.