Ieri am plecat de la Brăila și-am ajuns, hăt, tocmai la Sighișoara, unde suntem cazați fix în mijlocul cetății.

Am avut ceva de mers. Și, pentru prima dată, am avut parte și de un drăguț ambuteiaj. Noroc că n-a ținut extrem de mult.

Tot ieri a fost ziua în care am condus Suzuki S-Cross, de-aia cred că e cazul să vă spun câte ceva despre mașina asta.

Când te urci în Suzuki S-Cross după ce vii de pe oricare altă mașină din turul ăsta, îți faci așa o impresie de austeritate și ai tendința naturală să începi să gândești urât despre ea: „că nu are aia, că nu are ailaltă, că nu face, că nu drege”.

După care îți dai seama că nu e vina mașinii, ci a ta, că te-ai obișnuit cu modele mult mai dotate.

Pentru că da, mai mult ca sigur Suzuki S-Cross este mașina cu cel mai jos nivel de dotări din #CarsAndRoads, daaar, pentru că toate lucrurile vin cu un „dar”, să nu uităm că Suzuki este, de departe,  și cea mai ieftină mașină prezentă în acest tur.

Prin urmare, este ușor nedrept s-o compari cu SUV-uri care costă 40.000, sau 60.000 sau chiar 100.000 de euro. Păi cu 43.000 de euro, cât costă Subaru Forester, îmi iau Suzuki-ul și-mi mai rămân bani și pentru avans la o garsonieră. Să vă mai spun că deși are cu 20 de cai putere mai puțin decât Subaru Forester, datorită cuplului Nm mai mare reușește să fie mult mai sprintenă decât o mașină care costă cu 20.000 de euro mai mult?

După ce m-am uitat la ea din unghiul ăsta, am reușit să văd și că vorbim despre o mașină care e 4×4 permanent (vorbesc despre modelul din tur), că e o mașină pe care am scos un consum mediu 5,9 l/100.

În plus, Suzuki are și tot felul de opționale gen lane assist și cruise control, camere peste camere.

Da, e o mașină cinstită care îți livrează exact ce te aștepți de la ea, pentru banii pe care-i plătești.

De-aia ziceam că e vina mea, nu a mașinii, că am așteptări nerealiste.

Prețul lui Suzuki S-Cross pleacă de la 21.420 euro. Modelul pe care îl avem noi în tur ajunge la 25.560 euro. Sau prin leasing operațional de la Autonom: rată 386 euro/lună.

Azi nu vă mai las nici poze, nici rezumatul zilei, c-am ajuns târziu în cameră azi-noapte și-am picat blană.

Partenerii Cars and Roads:

➡️ Michelin, producătorul francez de anvelope este partenerul principal al evenimentului și promotor al siguranței și sustenabilității. Nu doar că o parte dintre mașini au fost echipate cu anvelope Michelin, dar locurile pe care le vom vizita au fost alese din Ghidul Verde Michelin, un fel de atlas turistic plin cu idei și zone pe care să le vizitezi în concediile lungi sau în weekenduri.

➡️ Autonom se alătură Cars & Roads din postura de Green Partner. Prin gama sa completă de servicii de mobilitate, compania românească se recomandă ca soluție optimă pentru cei care caută soluții de mobilitate pe termen scurt, mediu sau lung. Fie că vorbim de mașini electrice sau hibride – pentru care există programe dedicate cu facilități majore -, de clienți fizici sau juridici, de închiriere pe termen scurt sau de leasing operațional, Autonom are pregătite oferte specifice fiecărui tip de solicitări.

➡️ MOL România este partener tehnic, oferind carburantul de calitate necesar pentru mașinile din tur.

➡️ Server Config, companie specializată în echipamente IT profesionale, va susține road trip-ul oferindu-le fotografilor și specialiștilor video laptop-uri de performanță dedicate profesioniștilor pentru a le ușura munca on-the-go.

➡️ VARTA este unul dintre producătorii de baterii auto cu o experiență de peste un secol în domeniul în care activează. Odată cu era electrificată, producătorul german a introdus o gamă de baterii la 12V dedicată mașinilor hibride – de toate felurile – și electrice.

➡️ Pago se alătură în premieră proiectului Cars & Roads. Aplicația poate fi folosită pentru a achita facturi la utilități, dar și pentru alte câteva plăți care te-ar putea interesa direct: RCA, rovinietă, taxa de pod de la Fetești-Cernavodă sau asigurări de călătorie. Toate, într-o singură aplicație.