Știți care e partea cu adevărat mișto după ce promovezi un produs sau un serviciu pe blog? Sau, mai bine zis, părțile, pentru că-s măcar două.

Prima ar fi când îți mulțumesc oamenii care au folosit produsul sau serviciul respectiv. Bine, asta se întâmplă foarte rar pentru că, știi cum e, când ceva funcționează și-ți place, iei lucrurile ca atare nu te mai apuci să mulțumești nimănui.

Și până la urmă e foarte bine că se întâmplă așa, asta este normalitatea, ai cumpărat ceva recomandat de un om în care ai încredere, ți se pare normal să funcționeze sau să fie bun, că doar de-aia îl girezi pe omul ăla cu încrederea ta. Extrapolând un pic, cam ăsta e și motivul pentru care fac mișto de cei care apaludă în avioane. Pentru că atunci când m-am urcat în avionul ăla, mă aștept să ajung la destinație cu bine, deci n-am de ce să aplaud pe nimeni, fix ca atunci când mă urc în metrou sau în personalul de Dâlga și ajung cu bine la stația sau în gara unde am treabă.

În schimb, doamne ferește să nu funcționeze produsul sau serviciul recomandat de tine sau să nu fie la înălțimea așteptărilor, că jar mănânci. Fără excepție, or să-ți scrie toți cei care au cumpărat chestia recomandată de tine, Din nou, pe bună dreptate, pentru că dacă n-o recomandai tu omul poate n-o mai cumpăra sau își lua ceva mai bun.

Dar cea mai mișto e partea a doua, adică atunci când folosești chiar tu produsele sau serviciile pe care le recomanzi. Abia atunci te simți cu adevărat mulțumit și n-ai nicio o urmă de mustrare de conștiință.

Uite, de exemplu, astă vară înainte de vacanța în Normandia, m-am trezit cu un mesaj de la cea mai mișto femeie din lume:

– Auzi, cum îi cheamă pe ăia cu asigurările de călătorie despre care ai scris tu pe blog?

– Eurolife, i-am zis, de ce?

– Păi nu trebuie să ne facem și noi asigurări?

Mi-a plăcut tare mult și-am apreciat (deși nu i-am spus-o niciodată) că femeia de lângă mine tocmai îmi transmitea că vrea sa folosim un produs despre care habar nu avusese până să-l recomand eu pe blog. Și din momentul ăla, oriunde am mai plecat, asigurările de călătorie au fost făcute la Eurolife.

N-aveți de unde să știți, dar am ales întotdeauna pachetul Zen dintr-un motiv foarte simplu: este singurul pachet care are clauză și pentru anularea călătoriei.

Da, e mai scump decât celelalte două, Relaxat și Echilbrat, dar cum regina fashion-ului e pățită în mai multe rânduri cu anulări de vacanțe în ultimul moment, ariciul ăla care-și face veacul la mine în portofel a considerat că este un efort minim, pentru confortul psihic pe care ți-l oferă, și nici n-a clipit când am plătit.

Am făcut această mult prea lungă introducere ca să vă spun că dacă aveți de gând să plecați pe undeva în vacanța de iarnă care se apropie, găsiți asigurările de călătorie la un singur click distanță, adică AICI. Mai trebuie să știți că la două asigurări încheiate (polițe, cum se zice în limbaj de specialitate) în perioada asta aveți un discount de 10%. Dar cea mai mișto chestie este că, pe lângă discountul 10%, cei de la Eurolife au fost atât de drăguți să mai dea un discount suplimentar de 5% celor care introduc codul 5MIHAI. Cod pe care n-ai de unde să-l știi decât dacă citești acest blog. Iar chestia asta chiar mi se pare foarte tare.

Mno, cam atât, faceți-vă asigurări, iar eu vă urez să n-aveți nevoie de ele.

Și acum, dacă tot am deschis acest subiect ofertant, pe unde plecați iarna asta? Că eu n-am nicio idee și mi-e tare teamă că e prima vacanță, de când a apărut radarul uman în viața mea, când voi sta în București.