După titlu poate credeți că o să vă povestesc ceva despre natură, faună și floră. Din pacate, nici pomeneală de așa ceva. Deși, până la urmă, tot despre un fel de „faună” ar putea fi vorba. Mai precis despre cea care populeaza Parlamentul României. Instituția unde, fără îndoială, se regăsesc toți cei care aveau tot interesul să dispară Uber-ul, poate cel mai puternic concurent al firmelor de taximetrie, în care sunt băgăți până la gât.
Klaus Iohannis a semnat, miercuri, decretul care scoate în afara legii aplicaţia de taxi UBER.
Potrivit actului normativ, transportul în regim de taxi sau transportul în regim de închiriere se execută numai de către transportatori autorizaţi, care deţin autorizaţii taxi valabile, în cazul transportului în regim de taxi sau copii conforme valabile, în cazul transportului în regim de închiriere, eliberate în condiţiile prezentei legi, pentru fiecare autovehicul utilizat.
De asemenea, este interzis transportul public de persoane contra cost cu un autoturism fără a deţine pentru acesta, după caz, autorizaţie taxi valabilă sau copie conformă valabilă. (sursa)
Cam așa stau lucrurile. Desigur, nu s-a mai gândit nimeni la amănunte de genul că aceeaşi lege interzice activitatea companiilor de transport privat la aeroport, închirierea de limuzine, Black-cab, serviciile VIP driver etc, care au fost interzise și ele prin aceeași lege. Astea-s victime colaterale. Important este că a fost distrus inamicul numărul unu al companiilor de taxi, aplicația celor de la Uber, care amenința să subțieze din felia zdravănă de cașcaval pe care o gestionează unii dintre „aleșii” neamului.
Mișto, ce să zic. Doar că mi s-a făcut cam scârbă.
P.S. Dacă nu știți ce legătură are articolul cu pasărea din titlu, dați un search pe google după „ilegalități taxi Pelicanul” sau ceva asemănător. O să vă lămuriți repede.
Mihai, este voie să spun că, după ce am citit articolul tău, m-am deplasat urgent către încăperea din propria garsonieră care găzduiește tronul pe care mă așez cînd am necesități și am vomitat? Și asta nu ar fi cine știe ce dar, după ce am terminat de regurgitat conținutul fermentat și atacat de suc gastric al stomacului, am privit în gaura budei și am văzut acolo figuri ale unora dintre cei care populează scaunele din parlamentul României. Așa că am realizat că mă trece și altceva în afară de un simpul reflex de vomă încît m-am așezat în poziția cunoscută de noi toți și am produs și ceva material dorsal numai bun de utilizat ca și ciment pentru consolidarea viitoarelor decizii ce le vor lua cei ce cu atîta sîrg veghează la bunăstarea noastră a tuturora.
@Chircu Victor, cred că ai făcut cea mai bună treabă posibilă, în condițiile date. 😉
ACTUALIZARE. Reprezentanții Uber arată, într-un comunicat de presă, că legea promulgată astăzi nu le afectează activitatea.
🙂
@Ica, păi să vedem dacă se mai poate accesa aplicaţia de mâine.
Cum poti interzice o aplicatie….? Intreb si io….
@Marius Mitea, cum au făcut în Spania. Cu ajutorul providerilor de internet. Nu se mai poate accesa aplicaţia şi aia a fost.
Pentru că în România se poate!
@Chircu Victor, ca să fiu sincer, asta cu interzicerea Uber s-a putut în mai multe ţări. 🙁
@Mihai, ai dreptate. Am citit și eu despre asta. Zău dacă nu îți vine să urli cîteodată cînd vezi cît de repede ne raliem la ce e rău, la nereguli, la a ne pune curmeziș.
@Chircu Victor, păi pentru că toate firmele de taxi au şmecheri în spate.
@Mihai, Subscriu la ceea ce ai spus. Doza de șmecherie colectivă de care dau dovadă ăi de mînă firmele de taximetrie de la spate este direct proporțională cu numărul de legături sus-puse și de cunoștințe prin partide cu trimitere mai mult sau mai puțin indirectă prin dele două camere ale Parlamentului.
Deci mafia taximetriei romane are „tentacule” in mai multe tari din Europa…
@Valentin, nu, are tentacule doar aici. Ei doar au profitat de ce s-a înttâmplat în alte ţari ca să dea legea. la noi Uber-ul încă nu era o ameninţare pentru ei, dar au vru să-l elimine din faşă. Ei bine, se pare că nu au reuşit. Cel puţin aşa zic cei de la Uber.
Mihai,Victor. Oamenii functioneaza la firul de par al legii. 99% sunt ilegal.Nu înțeleg de ce-i plângem. Nu ar trebui ca toți sa fim corecți? Eu plătesc o grămada de bani pe acte si impozite sa fac ce fac ei cu un cazier si un ITP! Este echitabil?
@Valentin, cei de la Uber zic că sunt în negocieri cu autorităţile pentru a găsi forma leagal prin care pot să plătească şi ei taxe. Eu tind să-i cred. De urmărit cum va evolua situaţia.
Nu stiu ce sa mai zic, ramai surprins cate se intampla. Buna faza cu voma Chircu Victor.
Daca a fost interzisa in mai multe tari, poate ca nu e o chestie chiar asa grozava. Acuma, ma indoiesc ca in toate tarile, iaca parlamentarii sunt parte a acestei industrii, exista o gramada de alte domenii unde banii se fac garla, hai ma, serios, taximetria e aducatoare de profituri uriase???? Sa fim seriosi. Iar faza cu Pelicanul aia e valabila pentru Bucuresti, am auzit destule povesti despre taximetristi bucuresteni care sunt abia coborati din copac… Te poftesc la Cluj Mihai sa vezi cum se face aici taximetrie. Totul este legal, fiscalizat, ordonat.
@Claudia Cristina, te cred. Dar eu mă refer la București, că doar aici trăiesc. Şi da, taximetrist asigura venituri banane pentru cei din spate. O licență se închiriază cu 5000 de euro. Ştii câte taxiuri sunt in București?
5000 EURO? Cred ca doar la voi (stii ca nu-s provincialul chitit pe „miticii” bucuresteni, gata oricand sa le caute nod in papura)!. Maine revin cu detalii sigure despre cat e la Brasov o licenta (am un prieten taximetrist licentiat, dar e tarziu si nu-mi permit sa-l mai deranjez la ora asta.
@Victor, da, 5000 de euro. Am vorbit cu multi taximetriști. Chiar sunt curios cum stă treaba în Brașov.
Pai daca la Cluj sunt 2800 de taximetre, Bucurestiul trebuie sa sara de vreo 7000, zic la prima strigare. Cum adica inchiriat de licenta? N-am auzit de asa ceva… Eu stiu, si asta s-a facut si aici, de vanzare, sau, ma rog, cesionare pretentios spus. Cunosc pe un tip, care, anul trecut si-a vandut licenta, cu masina cu tot ( bine, o gioarsa…) la 6500 de euro. A vandut-o fortat oarecum pentru ca anul trecut s-au facut reautorizarile, iar daca nu te incadrai cu masina in 10 ani, (iar el nu se incadra si nu a putut sa isi cumpere alta masina, fiind in pericol de a-si pierde licenta) iti pierdeai dreptul de a mai fi autorizat/licentiat… Tipul asta de care iti spun e taximetrist foarte vechi, amarat vai de mama lui, acum este chirias la ala de i-a cumparat licenta… Pe bune, nu e mare scofala taximetria asta, e de supravietuit, dar cam atat… Da-mi niste detalii despre faza cu inchirierea…sunt uluita, repet, n-am mai auzit de asa ceva…
@Claudia Cristina, păi tu ai impresia că taximetria este bănoasă pentru amărâții ăia de soferi care trag să facă planul? A propos, ai idee cât este „panul” despre care vorbesc? 100 de lei pe zi. În București, cu tot cu Ilfov, sunt vreo 15.000 de taximetre. Ia fă tu înmulțirile și vezi la ce sume se ajunge pe lună. Iar dacă tot nu te-ai lămurit, citește asta: http://www.tolo.ro/2015/01/21/nebunia-banoasa-a-taxiurilor/
In Bv o „bulina” se închiriază cu 100€ pe luna. Acum nu am inteles ce înseamnă cei 5000€…1 an sau 5 ani?
@Valentin, nu pot să jur, dar cred că pe an.
Ceva scris din suflet pentru cei ce țin strîns în mîini frîiele căruței în care suntem cu toții, vis-a-vis de o altă problemă care ne interesează în mod direct pe toți: https://chircuvictor.wordpress.com/2015/06/03/pe-vremea-mea-se-facea-scoala/
@Chircu Victor, da, citisem articolul. Lasă-l aici ca să-l mai vază și alții. 🙂
Si șoferii? Atestate,mașini agreate RAR,metrologie,asigurari de persoane si bagaje,licența de transport si licența taxi,cu astea ce fac?
@Valentin, nu ştiu cum este cu asigurarile, dar restul trebuie să fie la zi, altfel şoferii nu sunt acceptaţi.
Si licențe cum si-au făcut? Hai Mihai…toate astea cu Uber sunt cusute cu ața albă! Chiar nu înțeleg de ce voi clienții sunteți atât de incantați. Ok,ai avut super mega experiențe si ai fost nevoit sa Asculți manele pt 10-15 minute de 2-3 pe luna…probabil altul cine știe ce ti-a mai spus…dar nu-i chiar atât de greu sa ai 4-5 nr de tel de la niște băieți ok pe care sa-i suni când ai nevoie.
Uber nu e solutia la transportul mizerabil din RO. Daca autoritatile si-ar face treaba (fara spagi pt autorizatii), taximetristii ar plati toate taxele (fara bani la negru) iar clientii s-ar respecta pe ei insasi si ar fi mai selectivi la serviciile alese, taximetria s-ar curata singura iar Uber nu ar intra in discutie. Babaiete (sfarsit citat :)) cand te urci intr-o masina impecabila si soferul te saluta si te ajuta cu bagajele si te duce pe ruta optima de ce ai scuti cativa euro pt o calatorie mai ieftina cu o masina sau sofer necontrolat? Doar pentru ca soferul uber are 324432 de stele de la clienti? Poate e soferul mafiei :).
@ioexist, fără îndoială ai dreptate. Dar deocamdată este acel „dacă” pe care l-ai pus în față și pe care nu ai cum să-l ignori. 😉
plm iara trebuie ales intre raul cel mai mic. al dreq blestem…
@ioexist, dap. 🙁
Super firma de nesimtiti Taxi Pelicanul! Comenzile facute prin aplicatia mobila nu sunt luate in seama. Ulterior la telefon iti spune o voce plata si ofuscata ca nu s-a confirmat comada, dupa ce astepti in strada 10 minute, si ca nu au masini in zona. Asta fiind pe Bd Carol la 50 de metri de firma lor de NESERIOSI. Apelati la alte companii, sfat prietenesc.
@jack, nu-mi place să zic asta, dar… Pelicanul??? Cine naiba te-a pus?
Din fericire Uber intra la transport in comun datorita faptului ca mai multi oameni pot merge in acelasi Uber cu destinatii diferite. Ideea de baza: parlamentul nu e numai corupt e si prost.