Nu v-am povestit aici că, de ziua mea, am primit cel mai mișto cadou pe care l-am primit vreodată în această viață.

Mi-a făcut Mara cadou mașina pe care o puteți vedea în videoul de la final, iar partea și mai frumoasă a fost că n-am bănuit niciun moment că ăla va fi cadoul. Știa că-mi place mult și că mi-o doresc, pentru că are una identică unul dintre prietenii mei și mă jucasem de vreo două-trei ori cu ea, de fiecare dată exprimându-mi zgomotos încântarea.

Pentru că, prieteni, deși la o primă vedere n-ai zice, experiența de a o conduce este plină de adrenalină.

Ce trebuie voi să știți este că nu e o mașinuță pentru copii, deși așa ați putea fi tentați să credeți.

Nici pomeneală, dacă o să dați un search pe google după “bashing RC Cars”, o să vedeți cum stau lucrurile cu adevărat. O să constatați că mașinuțele astea sunt un fenomen în sine la nivel mondial și că există o grămadă de oameni în lumea asta pasionați de ele. Adulți, gen.

A mea e electrică, dar există și pe benzină, doar că, evident, cea electrică este mult mai ușor de întreținut. Așa cum, de altfel, se întâmplă lucrurile și în viața reală: mașinile electrice sunt mult mai ușor de întreținut decât mașinile pe motoare termice.

Ca să înțelegeți de ce nu e pentru copii, șmecheria asta pe care o vedeți voi în videoul de mai jos atinge și 90 de km/h. Da, da, fucking 90 de km/h! E un monstru. Nu vă puteți imagina satisfacțiile orgasmice pe care le încerci când îi dai să meargă blană.

Singura problemă a fost că am primit mașina de ziua mea, după care a plouat patru zile fără să se oprească vreun moment. Pur și simplu mă uitam pe geam și nu-mi venea să cred că stau cu mașina în casă, nu pot s-o scot să mă joc cu ea.

Și nu, nu prea poți s-o scoți pe ploaie, pentru că apa nu prea face bine la motoare în general, nici măcar la cele electrice, și nu aveam chef să-mi stric mașina încă dinainte de a mă apuca să mă joc serios cu ea. Videoul de mai jos este făcut fix în prima zi în care n-a plouat.

Până aici a fost partea bună a poveștii, acum o să aflați ceea ce nu știam nici eu când am primit-o. Și anume, că tocmai l-am băgat pe dracu’ în casă.

Nu în sensul clasic și biblic, ci în sensul că, în prima săptămână de utilizare, am mai scos din buzunar peste 1200 de lei ca să cumpăr chestii pe care trebuia neapărat să le iau: spray de întreținere cu vaselină pe bază de litiu (vă urez succes să îl căutați prin magazinele de bricolaj), spray cu aer comprimat (la fel de mult succes vă urez să îl căutați).

Dar, pe lângă toate astea, necesare la întreținerea ei, am simțit și nevoia de un upgrade.

Mașina a venit cu doi acumulatori pentru începători care nu-i permiteau să dezvolte o viteză mai mare de 50–60 km/h și nici o autonomie mai mare de 30-40 de minute. Total nesatisfăcător, nici nu începeam bine să mă joc, că trebuia să mă întorc acasă să-i încarc.

Doamnele și domnișoarele știu exact ce zic, că sunt învățate de la partidele apocaliptice de sex care se sfârșesc brusc după 3-4 minute. 😛 Cam același gen de senzații încercam și eu când mă trezeam cu acumulatorii ăia descărcați. 😛

Așa că am pus mâna și am făcut upgrade la acumulatori, adică am cumpărat unii care-i permit să ajungă la 80–90 km/h și care au o durată de viață mult mai mare. Acum mă pot juca cu mașina în jur de două ore, treabă care sună cu totul și cu totul altfel? Nu, fetelor? Fix ca și cum alea 3-4 minute s-ar transforma în 20-25? Aproape că-ți vine să te măriți în condițiile astea, este? 😛

Dar stați că asta nu e tot.

Ce nu știam eu, de fapt e greșit spus „ce nu știam” mai corect ar fi ce nu m-a dus capul să înțeleg a fost că nu te poți juca pe bitum sau pe ciment cu o mașină care este făcută pentru off-road. Adică te poți juca, că nu te oprește nimeni, dar treaba asta are niște consecințe.

În cinci zile în care am ieșit zilnic să mă dau cu monstrul, am făcut praf prima pereche de anvelope. Cele de pe spate, acolo unde e tracțiunea, nu mai aveau niciun pic de profil pe ele. Erau slick-uri, prin urmare zero aderență. Ca să nu mai spun că arătau ca și cum în curând urmează să se desprindă de pe jantă.

Așa c-a trebuit să comand și anvelope care nu vin singure, vin sub formă de roți gata montate. De fapt, vin și separat, dar nu știam dacă se potrivesc la jantele mele, așa c-am preferat să comand roți gata montate.

Să vă mai zic c-am văzut roți second hand pentru mașini normale (d-alea cu care mergi pe stradă) cam la același preț cu ce-am comandat eu? Nu vă mai zic.

Ei bine, prieteni, dacă stai să le aduni pe toate astea pe care le-am înșirat, ajungi la frumoasa suma de 1200 de lei. De aia zic că l-am băgat pe dracu’ în casă, ca probabil sunt doar la început cu cheltuielile pentru acest nou hobby.

Dar partea cea mai și cea mai nasoală este că nu prea ai unde să te joci cu ea în București. Pe bitum sau ciment am stabilit că nu mă mai duc, că încă n-am câștigat la loto ca să cumpăr câte un set de anvelope pe săptămână.

Zilele astea am încercat să mă joc în Herăstrău, unde am găsit un loc cu zone mai mari de iarbă, fără prea mulți copaci. Am fost, m-am dat cu mașina, e mișto, dar după ce-am terminat a trebuit să scot tone de iarbă udă și noroi din interiorul ei. Am spălat-o cu chiu cu vai cu furtunul la cișmeaua din curte, dar n-am reușit să scot toată iarba și tot pământul din ea.

Aș avea nevoie de un spațiu care să arate precum cel de la finalul videoului de mai jos, unde am pus o bucățică din clipul de prezentare al mașinii. Dar de unde să scot eu teren din ăla de off-road aici, în București? De unde să-l iau?

Probabil că singura mea șansă e să aștept să vină vara și să mă duc să mă joc cu ea pe plajă, la mare. Altfel, dacă voi fi nevoit să mă joc pe asfalt, după ce ce-i termin și setul ăsta de anvelope, o s-o bag într-un dulap și-acolo o să uit de ea.

Așa că, dacă aveți idei de terenuri virane care să aducă a macadam sau off-road, nu vă sfiiți să le lăsați aici. Doar că mi-aș dori să fie în București sau prin apropiere. Dacă știți așa ceva, lăsați-mi în comentarii pin-ul de google maps cu locația exactă.

Ar fi minunat, pentru că, credeți-mă, chiar o să mă duc, o să le iau la rând să văd dacă e vreunul care se potrivește pentru ce am nevoie.

Acestea fiind zise, n-am nicio concluzie. Am vrut doar să vă arăt mașina.