Când a venit invitația pentru test drive cu mașinile Chery Tiggo 7 și Chery Tiggo 8, eram în Grecia, pe plajă, și primul impuls a fost să zic „mulțumesc, dar n-am cum”. Mai ales că eu mă întorceam în București pe 5 septembrie, seara, și plecarea era pe 7.
După care m-a pus dracul să mă uit pe traseul propus pentru test drive și, când am văzut că se merge și pe Transfăgărășan, mi-am zis: „stop joc, aia e, măcar o să mă dau pe unde îmi place mie.” Așa că am ajuns acasă, am făcut alte bagaje și-am plecat.
Traseu: București – Transfăgărășan – Sibiu, în prima zi. Iar a doua zi: Sibiu -Budapesta. Întoarcerea cu avionul.
Buuun. Așadar, în prima zi am condus Chery Tiggo 7 CSH, adică plug-in hybrid. Iar acum o să vă las fix ce cred eu despre această mașină și ce impresie mi-a lăsat după o zi și jumătate în care am călărit-o în fel și chip.
1) Are un portbagaj măcar decent. Când am văzut că intră trei trolere plus doi rucsaci (și mai era loc), mi-am zis că e o mașină cu care poți pleca liniștit în vacanță, în Grecia sau Bulgaria, cu tot familionul.
Asta chiar dacă ai în familie trei zâne care vor căra după ele munți inutili de haine pe care nu le vor purta niciodată. Garantez eu c-o să ai loc să bagi tot.
2) Mașina nu este barcă. Și nu, asta nu este o cugetare de genul „apa este udă”, ci constatarea mea, sub formă de mirare, că o mașină de dimensiunile lui Chery Tiggo 7 se poate ține atât de bine și ferm pe viraje. Pe scurt, mă așteptam să aibă tangaj sau ruliu, mă așteptam să o pot controla mult mai greu decât am controlat-o. N-a avut, sau eu n-am simțit.
Mai mult de atât, nu știu dacă voi ați fost vreodată pe Transfăgărășan, dar nu pe drumul clasic, ci pe varianta aia pe la Nucșoara. Prieteni, vă spun foarte cinstit că eu nu mi-aș fi băgat mașina pe drumul ăla sub nicio formă, pentru că vorbim de un drum forestier, pe alocuri extrem de desfundat.
Ei bine, pe acel drum mașina m-a făcut să ridic pentru prima oară o sprânceană, a mirare. Pentru că s-a comportat absolut impecabil. N-a troncănit, n-a boncănit, n-a sughițat, nu ne-a hurducat, a rulat atât de lin de mă făcea să mă întreb ce suspensii are.
Vă zic, am fost realmente impresionat de modul în care s-a comportat mașina pe acel drum care părea făcut pentru experimente off-road.
Dacă eram singur în test drive, nu mai plecam spre nicio Budapesta. Singurul lucru pe care l-aș fi făcut ar fi fost să mă duc să mă dau din nou pe drumul ăla forestier. De mai multe ori.
3) Îmi place că are un ecran central mare, cu rezoluție senzațională și care răspunde la comenzi imediat, de parcă aș fi scrollat la mine pe telefon. Zic asta pentru că am pățit să dau peste ecrane tactile care răspundeau la comenzi în reluare, cred că știți despre ce vorbesc.
Dacă tot vorbim despre ecrane și sistem de infotainment, mi-a plăcut că se conectează Android Auto wireless la telefon, în secunda în care ai intrat în mașină.
Ah, da, aici trebuie să fac o paranteză și să vă spun despre singura chestie care nu mi-a plăcut la Chery Tiggo 7. Din când în când, din motive care depășesc puterea mea de înțelegere, navigația mașinii pe Android Auto (indiferent că vorbim despre Maps sau despre Waze) făcea figuri.
În sensul că pierdea locul în care mă aflam și începea să-l caute din nou, după care dura câteva secunde bune de tot până îl găsea. Treabă care poate fi destul de enervantă când ești într-un loc pe care nu-l cunoști și depinzi de navigație.
Partea bună este că sunt convins că este un bug rezolvabil extrem de simplu printr-un update de soft.
4) Mașina este efectiv înțesată de camere. Practic, suprafața din jurul ei este acoperită în totalitate, 360 de grade. Lucru care este extrem de util atunci când ești în spații aglomerate și vezi pe ecran tot ce ai în jur.
Ba, mai mult de atât, la virajele în ac de păr de pe Transfăgărășan, mașina simțea că ești în viraj în ac de păr și imediat comuta pe camere, tocmai ca să vezi ce e în jurul tău.
Iar asta e o treabă pe care eu nu am mai văzut-o la nicio mașină până acum, cel puțin dintre cele pe care le-am condus.
Tot la capitolul camere, în momentul în care semnalizezi, adică îți exprimi intenția de a schimba direcția de mers, mașina îți afișează pe ecranul central ce se află în partea în care vrei să te duci. Că poate eviți vreun obstacol pe care nu l-ai observat. Iar treaba asta mi-a plăcut tare de tot. Mi-aș pune opțiunea asta pe mașina mea.
5) Producătorii auto cred că, în sfârșit, au înțeles că plasticul ăla lucios nu mai are ce să caute în interiorul mașinilor. Și, în special, pe bord. Sper că știți despre ce vorbesc.
Pe mine mă enervează la culme, mă scoate din minți, plasticul ăla lucios prezent în mai toate mașinile. Ei bine, Tiggo 7 CSH nu are aproape deloc plastic lucios. Me gusta esto.
6) Ce spun acum ar fi trebuit să fie pe primul loc, dar le-am scris și eu cum mi-au venit în minte. Prieteni, m-a impresionat modul în care este optimizată această mașină să recupereze energie ca să reîncarce bateria.
Habar n-am cum au făcut asta, nu mă pricep la tehnologie, dar mi s-a părut unul dintre cele mai bine optimizate plug-in hibrid-uri cu care am mers eu până în prezent.
Uite, ca să înțelegeți mai bine ce spun, am plecat de la București cu bateria încărcată 100% și-am ajuns la Sibiu cu bateria la 20%, în condițiile în care mă așteptam să se descarce complet, iar mașina să folosească doar motorul termic. Dar nu.
Pe Transfăgărășan am ajuns sus, la Bâlea Lac, cu 17% baterie. După care am început coborârea spre Sibiu, moment în care a început și mașina să încarce bateria. Am ajuns jos, la plat, cu procent de 44%, moment în care mi-am zis „wow, asta chiar e tare”.
7) Nu în ultimul rând trebuie să vorbim despre preț. Pentru că vorbim despre un SUV plug-in hybrid, cu dotări spre premium, la prețul de 28.917 euro + TVA.
Nu știu dacă vi se pare mult sau puțin, dar ce pot eu să vă spun este să aruncați un ochi peste alte oferte de mașini plug-in hybrid, din aceeași clasă, să vedeți ce prețuri au și să-l comparați cu ăsta. Cred că o să aveți o revelație.
Și, cu asta, cam gata. Mă opresc aici. O să revin cu detalii și despre Chery Tiggo 8 plug-in hybrid.
P.S. Ah, încă ceva, că era să uit. Nu mi-aș cumpăra-o pe negru în viața vieților mele. Lasă că după ce-am mers pe drumul ăla forestier era praf pe ea de nu se mai vedea culoarea inițială, dar pe negru se vede absolut orice, se vede și dacă s-a așezat un fluture pe capotă și i s-a scuturat un pic de polen de pe aripi. Nope, pe negru ți-o iei doar dacă vrei să te muți într-o spălătorie auto.

„nu știu dacă voi ați fost vreodată pe Transfăgărășan, dar nu pe drumul clasic, ci pe varianta aia pe la Nucșoara” – știe cineva mai multe detalii despre această variantă?
Adică? Ce ai nevoie?
stînga în Domnești de Argeș (a doua după centru/monument, mergînd spre Cîmpulung) către Nucșoara și îi dai talpă
Comentariu beton!15
Mulțumesc, costicămusulmanu!👍
Adică pe platoul Ghițu, prin valea Vâlsanului, Mihai? Că eu din Argeș stau să îmi fac calculele ce drum am ratat și unde trebuie să mă duc :)).
Pare că e vorba de DJ703I, niște prieteni din Curtea de Argeș îi zic „pe Moliviș”, leagă Valea Vîlsanului de Transfăgărășan (iese la vreo 2 – 3 km mai sus de baraj). Poți ajunge prin Brădet, adică direct pe Valea Vîlsanului, dar (mai lung) și pe Valea Doamnei, prin Domnești – Corbi – Nucșoara.
@Emil Ion, dacă de ăla e vorba, m-am liniștit. E un drum spectaculos, mai ales toamna. Iar stâna de acolo vinde și brânză făcută-n vârf de munte.
În fiecare an merg pe traseul ăla, niciodată nu-mi scapă din mână. Tot din Argeș mă duc și eu când merg și mi-e mai ușor că țara mi-e pe drumul ce duce către Brădet.
Vreo 35000 de euro – pretul nu e rau, dar nu cred ca e competititv cand vine vorba de comparatii cu alte masini.
am un amic șef pe vînzări la un dealer cu amestecate; omu’ a văzut mașini la viața lui, s-a dat și pe circuite și este foarte încîntat de tehnologiile care se pun pe chinezești; n-o să mă lansez în considerații economice, că la mine și chinezii și europenii au parte de mumu; din motive diferite, but still…
auzi, m-ar interesa dacă în pădure, pe stînga după Nucșoara, mai este gaterul ăla? că n-am mai fost de vreo 17 ani; merci
Păgâne, în acest moment mai mult europenii au parte de mumu, că dragii de chineji, atât am tot râs de ei, că încet dar sigur răsul nostru s-a transformat în râsul lor.
Să vezi ce s-au adunat la motoare. După 27 de ani de japoneze, am ajuns să gândesc serios la o chinezărie la anul.
bre, am rîs de chinezi (io nu!) cînd fake-uiau orice; doar că ei, de la tehnologiile alea furgăsite și avînd o disciplină de fier au evoluat exponențial; în timp ce noi, europenii, n-am făcut altceva decît să ne batem pe umeri „mamă, ce buni suntem!” și să creștem prețurile…
sunt multe de discutat aici, da’ cînd vezi că la banii de o europeană îți iei 2 chinezești, parcă merită să ai una de bună și una în service!
Comentariu beton!11
Oamenii ăștia de la Chery fac mașini din 97. Mi-a picat fața când am aflat.
Mulțumesc Mihai, chiar citisem despre Chery Tigo 7 și eram curios.
Când am fost cu mașina la AutoItalia din Colentina, la revizie, showroomul era în reamenajare pentru Chery. Băieții de acolo erau foarte încântați de cum arată și ce știe să facă Chery, dar, mai ales, că este o mașină la care ai acces foarte ușor la schimbat chestii la ea.
Să te bucuri de experiență!
Eu sunt foarte curios cum stau în sectorul service. Deoarece o masina are nevoie și de service. Unde găsești piesele, cât aștepți după ele, cât costa, unde le poți repara etc.
Păi în cazul de față, concret, Chery vine prin Autoitalia. Prin urmare, unde există reprezentanțe și service Autoitalia, vei avea și pentru Chery.
Cât aștepți după piese n-am de unde să știu, dar având în vedere că eu am așteptat 5 luni pentru un parbriz de Renault… 🤷♂️
Chiar acum când citesc articolul tău mă aflu într-o spălătorie iar în fața mea se șterge un RAM 2500 heavy duty(hemi 6.4l), da, știu ca nu sunt mare prieten cu ecologiști dar asta e.
Am dat pe gugal să văd mașina testată de tine, faină tare la exterior însă la interior partea din față cu tableta aia ce ține loc de bord și dispariția butoanelor fizice parcă nu mă încântă, în rest no coment, ar mai fi ceva de adăugat, motorul termic mic, însă nu poți să îi condamni, downsizing-uk afectează pe toată lumea.
Dacă ai văzut tabletă în bord probabil te-ai uitat la Tiggo 8, la Tiggo 7 nu seamănă a tabletă.
Asta.
Check out this video from this search, chery tiggo 7 https://share.google/KyOPubSZ6QFHK7qCD
Da, asta. Dar aia chiar nu e tabletă.
Ne poti spune la cat s-a stabilizat consumul pe termic? Nu de alta, dar am avut si eu un plug in de la MG, 2 saptamani in Spania (eHVS cred, sau ceva de genul). Masina placuta, dotata, confortabila. Dar de la 1.8l/100 km, am ajuns la 8.2l/100km, e drept ca in regim de autostrada cam70% si fara sa incarc vreodata la priza, dar am mers absolut legal (adica maxim 120-130). Asta in aproximativ 2500km.
Consum mediu până la autostradă: 3,8.
Consum mediu după mers exclusiv pe autostradă: 7,9
E logic să fie așa, bateria se descarcă la regim de mers constant cu viteză și crește consumul pentru că mașina o încarcă în mers. În plus, mai e și destul de grea, deci încă un motiv pentru creșterea consumului.
Offf, nu mai pot cu toate chinezăriile astea. Opaaa, scriam io mai multe, dar mi-a ajuns coletul de la Temu 😂😂😂
Comentariu beton!17
😁😁😁😁😁
Din ce-am văzut acum pe net, bordurile la variantele Pro Max (Tiggo 7 și 8) sunt în stilul BMW (ecran lung și ergonomic așezat), iar la variantele simple, ecranele arată precum cele din Dacia.
Nu arată rău, da’ o variantă Pro Max Plus cu motor de 2 litri n-ar strica.
P.S. Sigla aia chiar arată aiurea. Dă impresia de „Chinese fake”. Chiar n-au reușit să deseneze alta?
Să știi că n-am întrebat. 🤭
@MV: spune-le să facă și ei un concurs de desenat sigla, iar premiul să fie un Tiggo 8 Pro Max. 😎
In cativa ani, 2-3 nu mai mult, daca masinile astea vor avea si un istoric pozitiv legat de fiabilitate, nu-i vad bine pe producatorii europeni. Un Tiguan cu dotari a ajuns sa fie aproape 50K, un Captur 30K. Au luat-o razna cu totul.
So true…am un plugin hybrid negru și deja am comandat câteva prosoape speciale de șters mașina că rămâne cu pete după spălare altfel. O spăl săptămânal deși o țin în garaj sa fie sticla de pe trapa curata ;)) să vad ceru’ fara pete. Prima din probabil ultima mașina neagra. Nu e cherry e ceva mai mare.