Când a venit invitația pentru test drive cu mașinile Chery Tiggo 7 și Chery Tiggo 8, eram în Grecia, pe plajă, și primul impuls a fost să zic „mulțumesc, dar n-am cum”. Mai ales că eu mă întorceam în București pe 5 septembrie, seara, și plecarea era pe 7.

După care m-a pus dracul să mă uit pe traseul propus pentru test drive și, când am văzut că se merge și pe Transfăgărășan, mi-am zis: „stop joc, aia e, măcar o să mă dau pe unde îmi place mie.” Așa că am ajuns acasă, am făcut alte bagaje și-am plecat.

Traseu: București – Transfăgărășan – Sibiu, în prima zi. Iar a doua zi: Sibiu -Budapesta. Întoarcerea cu avionul.

Buuun. Așadar, în prima zi am condus Chery Tiggo 7 CSH, adică plug-in hybrid. Iar acum o să vă las fix ce cred eu despre această mașină și ce impresie mi-a lăsat după o zi și jumătate în care am călărit-o în fel și chip.

1) Are un portbagaj măcar decent. Când am văzut că intră trei trolere plus doi rucsaci (și mai era loc), mi-am zis că e o mașină cu care poți pleca liniștit în vacanță, în Grecia sau Bulgaria, cu tot familionul.

Asta chiar dacă ai în familie trei zâne care vor căra după ele munți inutili de haine pe care nu le vor purta niciodată. Garantez eu c-o să ai loc să bagi tot.

2) Mașina nu este barcă. Și nu, asta nu este o cugetare de genul „apa este udă”, ci constatarea mea, sub formă de mirare, că o mașină de dimensiunile lui Chery Tiggo 7 se poate ține atât de bine și ferm pe viraje. Pe scurt, mă așteptam să aibă tangaj sau ruliu, mă așteptam să o pot controla mult mai greu decât am controlat-o. N-a avut, sau eu n-am simțit.

Mai mult de atât, nu știu dacă voi ați fost vreodată pe Transfăgărășan, dar nu pe drumul clasic, ci pe varianta aia pe la Nucșoara. Prieteni, vă spun foarte cinstit că eu nu mi-aș fi băgat mașina pe drumul ăla sub nicio formă, pentru că vorbim de un drum forestier, pe alocuri extrem de desfundat.

Ei bine, pe acel drum mașina m-a făcut să ridic pentru prima oară o sprânceană, a mirare. Pentru că s-a comportat absolut impecabil. N-a troncănit, n-a boncănit, n-a sughițat, nu ne-a hurducat, a rulat atât de lin de mă făcea să mă întreb ce suspensii are.

Vă zic, am fost realmente impresionat de modul în care s-a comportat mașina pe acel drum care părea făcut pentru experimente off-road.

Dacă eram singur în test drive, nu mai plecam spre nicio Budapesta. Singurul lucru pe care l-aș fi făcut ar fi fost să mă duc să mă dau din nou pe drumul ăla forestier. De mai multe ori.

3) Îmi place că are un ecran central mare, cu rezoluție senzațională și care răspunde la comenzi imediat, de parcă aș fi scrollat la mine pe telefon. Zic asta pentru că am pățit să dau peste ecrane tactile care răspundeau la comenzi în reluare, cred că știți despre ce vorbesc.

Dacă tot vorbim despre ecrane și sistem de infotainment, mi-a plăcut că se conectează Android Auto wireless la telefon, în secunda în care ai intrat în mașină.

Ah, da, aici trebuie să fac o paranteză și să vă spun despre singura chestie care nu mi-a plăcut la Chery Tiggo 7. Din când în când, din motive care depășesc puterea mea de înțelegere, navigația mașinii pe Android Auto (indiferent că vorbim despre Maps sau despre Waze) făcea figuri.

În sensul că pierdea locul în care mă aflam și începea să-l caute din nou, după care dura câteva secunde bune de tot până îl găsea. Treabă care poate fi destul de enervantă când ești într-un loc pe care nu-l cunoști și depinzi de navigație.

Partea bună este că sunt convins că este un bug rezolvabil extrem de simplu printr-un update de soft.

4) Mașina este efectiv înțesată de camere. Practic, suprafața din jurul ei este acoperită în totalitate, 360 de grade. Lucru care este extrem de util atunci când ești în spații aglomerate și vezi pe ecran tot ce ai în jur.

Ba, mai mult de atât, la virajele în ac de păr de pe Transfăgărășan, mașina simțea că ești în viraj în ac de păr și imediat comuta pe camere, tocmai ca să vezi ce e în jurul tău.

Iar asta e o treabă pe care eu nu am mai văzut-o la nicio mașină până acum, cel puțin dintre cele pe care le-am condus.

Tot la capitolul camere, în momentul în care semnalizezi, adică îți exprimi intenția de a schimba direcția de mers, mașina îți afișează pe ecranul central ce se află în partea în care vrei să te duci. Că poate eviți vreun obstacol pe care nu l-ai observat. Iar treaba asta mi-a plăcut tare de tot. Mi-aș pune opțiunea asta pe mașina mea.

5) Producătorii auto cred că, în sfârșit, au înțeles că plasticul ăla lucios nu mai are ce să caute în interiorul mașinilor. Și, în special, pe bord. Sper că știți despre ce vorbesc.

Pe mine mă enervează la culme, mă scoate din minți, plasticul ăla lucios prezent în mai toate mașinile. Ei bine, Tiggo 7 CSH nu are aproape deloc plastic lucios. Me gusta esto.

6) Ce spun acum ar fi trebuit să fie pe primul loc, dar le-am scris și eu cum mi-au venit în minte. Prieteni, m-a impresionat modul în care este optimizată această mașină să recupereze energie ca să reîncarce bateria.

Habar n-am cum au făcut asta, nu mă pricep la tehnologie, dar mi s-a părut unul dintre cele mai bine optimizate plug-in hibrid-uri cu care am mers eu până în prezent.

Uite, ca să înțelegeți mai bine ce spun, am plecat de la București cu bateria încărcată 100% și-am ajuns la Sibiu cu bateria la 20%, în condițiile în care mă așteptam să se descarce complet, iar mașina să folosească doar motorul termic. Dar nu.

Pe Transfăgărășan am ajuns sus, la Bâlea Lac, cu 17% baterie. După care am început coborârea spre Sibiu, moment în care a început și mașina să încarce bateria. Am ajuns jos, la plat, cu procent de 44%, moment în care mi-am zis „wow, asta chiar e tare”.

7) Nu în ultimul rând trebuie să vorbim despre preț. Pentru că vorbim despre un SUV plug-in hybrid, cu dotări spre premium, la prețul de 28.917 euro + TVA.

Nu știu dacă vi se pare mult sau puțin, dar ce pot eu să vă spun este să aruncați un ochi peste alte oferte de mașini plug-in hybrid, din aceeași clasă, să vedeți ce prețuri au și să-l comparați cu ăsta. Cred că o să aveți o revelație.

Și, cu asta, cam gata. Mă opresc aici. O să revin cu detalii și despre Chery Tiggo 8 plug-in hybrid.

P.S. Ah, încă ceva, că era să uit. Nu mi-aș cumpăra-o pe negru în viața vieților mele. Lasă că după ce-am mers pe drumul ăla forestier era praf pe ea de nu se mai vedea culoarea inițială, dar pe negru se vede absolut orice, se vede și dacă s-a așezat un fluture pe capotă și i s-a scuturat un pic de polen de pe aripi. Nope, pe negru ți-o iei doar dacă vrei să te muți într-o spălătorie auto.