Mă țin sa fac review-ul ăsta încă de la 10.000 de kilometri. Dar lenea mea congenitală a intervenit hotărât de fiecare dată când mă puneam să-l scriu. Între timp am trecut de 20.000 de kilometri, mai precis 20.467 km avea mașina ieri seară în bord.
Așa că m-am pus să scriu când mi-am dat seama că-n ritmul ăsta există mari șanse să mă prindă revizia de 30.000 până la finalul verii.
Ca să fie clar despre ce mașină vorbim:
🔸 Renault Austral
🔸 nivel de echipare: Techno Esprit Alpine
🔸 motorizare: Mild-Hybrid, 1.3 litri, 160 cp
🔸 combustibil: benzină
🔸 transmisie: automată, cutie de viteze CVT
Am împărțit review-ul în două părți: ce-mi place și ce nu-mi place.
Începem, evident, cu:
Ce-mi place
➡️ Cum arată. Știu că gusturile sunt subiective, dar, din punctul meu de vedere, Renault Austral este o mașină foarte frumoasă. Iar punctul meu de vedere este singurul care contează, că eu sunt cel care a scos bani din buzunar pentru ea. Prin urmare, o să mă lase complet rece orice altă părere, încă sunt îndrăgostit de mașina mea și mi se pare cea mai mișto din lume.
Mă mai felicit și pentru faptul c-am luat-o roșie, Rouge Flamme, mai precis. Mi se pare că este culoarea care i se potrivește cel mai bine acestei mașini, pur și simplu nu înțeleg de ce ți-ai cumpăra un Austral în altă culoare.
➡️ Îmi mai place și faptul că dotările sunt de mașină din zona Premium. De altfel, m-au întrebat mai mulți dintre voi de ce am ales Austral și nu Arkana. Cei care m-au întrebat știau prea bine cât de mult îmi place și Arkana, deci le înțeleg curiozitatea.
Unul dintre principalele motive pentru care m-am hotărât la Austral este că mi s-a părut mai mașină de familie decât Arkana. Deși de dimensiuni aproape identice, Austral e mai spațioasă la interior și (iar asta este foarte important) la fel de frumoasă sau chiar un pic mai.
➡️ Dar ce m-a făcut cu adevărat să optez pentru Austral este sistemul multimedia. Ecran mare, cu rezoluție la nivelul anului 2024 și cu aproape toate funcțiile customizabile. Sistemul se bazează pe tehnologie de ultima generație, dezvoltată de Renault în colaborare cu Google, sistemul OpenR link (cel pe care-l mai văzusem și pe Megane-ul electric) este mult peste ce are Arkana. Și mult peste ce are orice alt Renault de generație anterioară Australului.
Este, de altfel, sistemul care mi-a plăcut cel mai mult dintre toate cele existente în mașinile pe care le-am condus în ultimii ani, unele dintre ele fiind mult mai scumpe decât Austral. Doar la mașini care trec de 50-60 de mii de euro am găsit sisteme multimedia peste ce are Australul, în rest nu există nimic care măcar să se apropie. Sau n-am dat eu peste ele.
Iar dovada cea mai bună este că de-abia lansatul Renault Rafale are exact același sistem.
➡️ La Austral (dar și la Megane E-Tech sau Arkana) oamenii de la Renault au luat în serios atât ergonomia cât și siguranța celor din mașină. În ce sens? Păi în sensul că ai combinația ideală în materie de butoane fizice și butoane touchscreen. Comenzile pe care le folosești cel mai des sunt pe butoane fizice, nu trebuie să intri prin diverse meniuri digitale ca să le găsești.
O să ziceți că ce mare lucru, dar chiar e mare lucru. Cine a condus mașini de generație nouă și-a căutat de i-a venit acru prin meniuri ca să activeze sau să dezactiveze cine știe ce opțiune, înțelege exact ce zic. E extrem de neplăcut să trebuiască să tragi pe dreapta ca să te descurci prin setările mașinii. N-ai cum să faci asta în mers dacă vrei să știi sigur că ajungi întreg acasă.
Când trebuie să cauți printre diverse meniuri ca să activezi sau să dezactivezi lane assit-ul sau aoto-hold-ul, de exemplu, este imposibil să faci asta fără să iei ochii de la drum, chiar dacă știi exact ce ai de făcut, de unde le dai on sau off. Dar dacă ai comenzile respective pe butoane fizice, creierul le învață automat și nu mai trebuie să iei ochii de la drum, degetul le găsește la marele fix.
➡️ Îmi mai place mult de tot că mașina are propria conexiune la internet și este online oriunde există rețea. Iar sistemul Android Automotive îți livrează un google maps onboard, cu hărți actualizate, la fel de accurate ca aplicația maps de pe telefon. Pe scurt, ai google maps onboard, nu e nevoie să-ți conectezi telefonul pentru sistemul de navigație.
Iar partea și mai tare este că odată ce te-ai logat cu contul tău de google, ți se salvează tot istoricul. La search, îți afișează automat cele mai noi căutări. Treabă care parcă e gândită special pentru procrastinarea mea.
Uite un exemplu. Când sunt plecat și conduc mult, seara caut pe maps destinația de a doua zi, iar dimineața, după ce pornesc motorul, îmi apare automat căutarea în bord, tot ce am de făcut este să dau click pe ea.
➡️ Dar cel mai tare și mai tare mă sparg alte două opțiuni pentru care am ales mașina asta: adaptive cruise control și autopilot. Pe nicio mașină din zona de preț a lui Austral n-o să găsești aceste opțiuni atât de bine puse la punct.
Am condus în ultimii ani foarte multe mașini care aveau cele două sisteme, dar doar cele ale căror prețuri sunt de cel puțin de două ori cât Australul se puteau compara. În rest, mașinile din aceeași zonă de preț sunt la ani lumină de modul cum se comportă Australul trecut pe adaptive cruise control și autopilot.
Lasă că știe să meargă aproape autonom pe autostradă, asta chiar pot mai toate mașinile de generație nouă care au adaptive cruise control, ce-mi place mie mult de tot este cum se comportă autopilotul.
Să presupunem că ești într-un ambuteiaj, oriunde ar fi el, în oraș sau pe autostradă. Cu autopilotul în modul „on”, mașina știe să stea singură în coloană, știe să-și țină banda, știe să pună frână respectând distanța față de mașina din față, practic rulează singură, tu doar ești acolo să asiști.
O să-mi spuneți că sunt multe mașini care pot face toate astea, iar eu o să vă dau dreptate, dar până la un punct. Pentru că Australul este singura mașină (cel puțin singura pe care am condus-o eu) care știe să plece singură de pe loc, la toate celelalte trebuia să calci fin accelerația sau vreun alt buton. La Austral nu trebuie. Nici la Arkana cu echiparea de top.
Dacă staționarea este mai scurtă de 27 de secunde, mașina pleacă singură de pe loc, practic tu, ca șofer, n-ai nimic de făcut. Nici măcar nu-ți cere să ții mâinile pe volan, te lasă să faci ce vrei tu, în timp ce ea își vede de mersul în coloană, treabă care este extrem de relaxantă.
Nu știu de unde au scos francezii fix numărul 27, și nu 26 sau 28, dar ceva semn trebuie să fie, că 27 e numărul meu norocos și ziua în care m-am născut.
➡️ Cutia de viteze CVT este o cutie întâlnită la foarte multe mărci auto, fiind una dintre cele mai zgomotoase care există pe piață. Am condus mașini în care CVT-ul scotea niște sunete atât de puternice, c-aveai impresia că din moment în moment trebuie să se desprindă, te uitai în oglinda retrovizoare să fii pe fază când cade.
Nu și la Austral, prieteni. Habar nu am cum au reușit francezii, dar la mașina mea în niciun caz nu se aude acel zgomot înfiorător de CVT turat. Este mai degrabă ca un mârâit supărat și se aude doar când calc gazul la fund. În rest, toarce ca Vasile când îmi adoarme pe piept.
Acestea fiind zise, să trecem și la ce doare, adică la:
Ce nu-mi place
➡️ Am avut o relație de love & hate (mai bine zis de hate & love) cu maneta/levierul pentru selectarea modului de rulare (drive, reverse, neutral, parking). „Schimbătorul de viteze” cum impropriu i se spune. La Austral este plasat în spatele volanului, lângă maneta pentru ștergătoarele de parbriz. Treabă pe care am urât-o din ficați când m-am urcat prima oară la volanul unui Austral.
Acum nu doar că n-o mai urăsc, dar mi se pare că acolo e cel mai bine să fie. De ce să-mi fi ocupat locul pe consola centrală? Ca să ce? Da, nu contest, e posibil să mi se pară doar pentru că m-am obișnuit, cert este că acum nu mi-aș mai dori să fie în altă parte.
Dar n-am nicio îndoială că toți cei care se urcă pentru prima oară la volanul unui Austral (sau Rafale sau Megane E-Tech) vor strâmba din nas la început, pentru că nu sunt obișnuiți să fie acolo maneta.
➡️ Consumul. De fapt, cu consumul sunt așa într-un fel de zonă gri, că nu pot să zic nici că nu-mi place, dar nici că are cine știe ce consum șmecher. Până să vină canicula, consumul mediu era 7,8 litri. Acum, cu 40 de grade la umbră, nu scade sub 8,8 indiferent cât de eco aș conduce.
Iar în momentul de față, după un drum în Grecia, dus și întors, pe temperatură medie de 40 de grade, consumul mediu afișat pe bord este 9,1 litri la sută. Un pic cam măricel, indiferent de temperatura de afară, dacă e să mă întrebați pe mine.
➡️ Dar lucrul pe care îl detest la Austral din tot sufletul este limitarea vitezei la 180 km/h. Da, știu, o să întrebați si voi cum au întrebat toți prietenii mei: „unde mergi tu cu mai mult de 180 km/h și de câte ori?”.
Teoretic, așa e. Practic, mă enervează gândul că știu că e limitată. Uite că vara asta am ajuns în Germania și-aș fi avut ocazia să merg cu mai mult de 180 km/h, dar nu s-a putut. Știți ce frustrant este să simți că mai ai pedală, dar mașina rămâne înțepenită la 180? Jur, primul lucru pe care îl voi face după ce iese din garanție va fi să scot limitarea.
➡️ Jantele de 20. Mașina poate să vină echipată cu două tipuri de jante: pe 17 inch sau pe 20. Eu am optat pentru cele de 20, pentru că nu suport jantele de 17 la SUV-uri.
Mi se par mult prea mici, subdimensionate în comparație cu restul mașinii, mi se pare că arată ca un uriaș cu picioare scurte. Când văd ditamai vagoanele de mașini cu jante pe 17, îmi vine să-i întreb pe proprietari dacă știu cât de urât arată.
Daaar, pe sistemul „suferă baba la frumusețe”, jantele de 20 inch au un mare dezavantaj: fac să se simtă suspensia mult mai rigidă decât e ea în realitate. Prin urmare, o să cam simți denivelările din asfalt direct în coloană.
Totuși, lucrurile nu stau chiar așa de rău cum am crezut, m-am lămurit tot la drumul ăsta în Grecia. Am dus fetele sa vadă un lac cu țestoase despre care tot auzisem din anii trecuți. Ce nu știam eu era că la lacul ăsta se ajunge pe un drum forestier destul de greuț pe alocuri. Atât de greuț că dacă aș fi știut dinainte cum se prezintă, nu m-aș fi băgat în veci pe el. Dar când am înțeles cum stau lucrurile era deja prea târziu, le promisesem că le duc.
M-a uimit cât de bine s-a comportat mașina și cum nu s-a simțit deloc în interior cât de nasol e drumul. Zic că m-a uimit pentru că dacă trec peste vreun bumper sau peste vreo crăpătură mai adâncă în asfalt, le simt direct în vertebre, de-aia mă așteptam să fac criză de sciatică până se termină cei 4 kilometri de drum forestier accidentat către țestoasele alea. Dar uite că nu, s-a simțit de parcă mergeam pe pernă de aer.
Dar cum mașina asta n-o să mai vadă drumuri forestiere prea curând, rămânem la faptul că nu mă dau în vânt după cum se simt jantele de 20 prin traficul cel de toate zilele de pe drumuri asfaltate.
➡️ Mă mai enervează destul de tare (spre groaznic de tare) că nu mai funcționează aplicația Waze onboard. Mi-am instalat-o pe sistemul Android Auto al mașinii, a funcționat ok de vreo câteva ori, după care a refuzat să mai pornească.
Evident, am căutat soluții pe net, am făcut tot ce ziceau oamenii ăia să fac, am dezinstalat-o și-am reinstalat-o de câteva ori. Rien. Nimic. Nada. Waze pur si simplu refuză să mai ruleze.
Și e frustrant, pentru că în România prefer să folosesc Waze, în detrimentul Maps, știm cu toții din ce motive. De-aia am și zis că mă enervează destul de rău.
➡️ Faptul că trebuie s-o spăl des. O fi foarte mișto culoarea, dar nu e la fel de mișto și faptul că trebuie s-o spăl o dată la câteva zile. N-am cum altfel, pentru că efectiv se vede fiecare firicel de praf pe ea. Da, știu, o să ziceți că o mașină murdară funcționează exact la fel ca una curată. Nu și Australul meu, prieteni, știe când e murdar și stă îmbufnat toată ziua, nu ai cum să te mai înțelegi cu el până nu te vede cu un furtun în mână.
Cam asta e tot ce mi-a trecut prin cap. Dacă mai vreți să știți și altceva, shoot, vă răspund cu cea mai mare plăcere.
Bine că ne-ai zis. Vorbim cu domnu’ George să facă ceva în privința minusurilor, dacă iese:
1. Să scadă cifrele la consum, să fie de doar 5 litri…la 50km.
2. Viteză fără limite pe toate autostrăzile făcute de el!
3. 20 de inci la toți băeți cu suvuri!
4. Waze și Tinder predefinite! Și taraf tv plătit pe toate displeiurile la mașină!
5. Spălare gratis la mașini când plouă!
Să tot votezi…
Comentariu beton!89
Sau măcar să dea câte două la preț de una. 😛
Deja benzina a scăzut la pompe. Al draq domnu’ Semeon ăsta…
Eu tot nu înțeleg.. Dacă nu ai maneta între scaune, cum mai amesteci în benzina? 😁
Îti doresc sa va poarte sănătoși și sa o lauzi și la 200 000!
Comentariu beton!20
Oprești din când în cqnd și amesteci direct în rezervor. Mi-am luat ceva coardă specială pentru asta.
@Adorian, da’ mai pui o frână din când în când, ca să nu mai oprești
Asta cu jantele o inteleg cel mai bine, asta pentru ca am avut masina cu jante de 20 si stiu bine cum sar bordurile la ele. Mai ales in parcari. Ceva de groaza. Nu bun.
Am citit „în parcuri” și mă pregăteam să întreb ce naiba cauți cu mașina în parc. 😀
Chiar că e faină. M-am uitat și eu pe la Renault-uri zilele astea, că vreau să-mi iau (finally) mașină și am vrut să văd și cam cât e și ce știe să facă una nouă. Am plâns în pumnii, practic astea aproape se conduc singure, dar eu n-am mai condus din 2003, sunt un dezastru în ce privește tehnologia și n-aș ști ce sa fac cu una de-asta mai deșteaptă ca mine. Deocamdată. S-o stăpânești sănătos încă mulți kilometri!
@Ligia, știi ce ușor te obișnuiești cu binele? N-ai idee. Tu ia mașina, că-ți promit eu c-o să înveți imediat ce poate.
Nu aici am vrut să scriu, dar na :))))
limitată la 180? vezi dacă nu ți-ai luat beemve!? că aveai ace și/sau încălzire în scaune pă abonament…
altfel, procrastinarea ți-a dus-o la alt nivel, nici nu mai pui toate literele în cuvînt…
Comentariu beton!19
Auziți, șefu, dumneavoastră nu trebuia să scrieți un articol? Că io n-am primit nimic.
Zi-mi și care e cuvântul fără litere, că ochiul meu nu mai poate percepe greșelile dintr0un text scris de mine decât după câteva zile.
Bahahahahahahaha, coane Costică, acu vezi prin ce trec eu săptămână de săptămână? 🤣🤣🤣🤣🤣
În altă ordine de idei, eu aș vrea niște poze din interior. Dada, știu că se găsesc pe net, aș fi curioasă de unele „reale”.
Și în altă-altă ordine de idei, singurul lucru care contează e să îți placă ție, cu plusuri și minusuri, că tu ai dat paralelele pe ea și tu îți pui dosul rubensian în ea, așa că restul e can can, vorba aia.
Să te ducă sănătos pe unde ți-o dori sufletul și pe unde oi vedea cu ochii!
Comentariu beton!24
@(alta) Iulia, ce poze din interior, mă? Cu ce? Cu scaunele? Cu bancheta? Ce naiba ai vrea să vezi la niște poze făcute amatoricește cu telefonul? Zi-mi ce vrei să știi și te lămuresc io.
procrastinarea… chiar ăla e cuvîntul🤣
PS dacă am „noroc” să stau la Ruse în vamă, poate mă apuc…
PS care-ți aduc ceva de la Bansko, Sofia, Veliko?
@MV, bord, scaune, consolă centrală, portbagaj cu trolăre în el 😁
Impresia mea e că în pozele astea „amatoricești” se poate percepe mai bine cum arată în realitate materiale, dimensiuni… Vs alea făcute profi, în care și un interior de Trabant poate fi făcut să arate secsi 🤷♀️
Comentariu beton!12
Ia vezi la oamenii ăștia, că sunt foarte accurate pozele: https://www.autocritica.ro/showroom/renault/austral/
@costicămusulmanu: cu 50 lei se rezolvă încălzirea-n scaune permanent, iar cine are o sculă OBD, o rezolvă gratis.
”Urâtă” mașină! Cred că tre’ să fie chinuitor să o conduci când nu-ți plac atât de multe lucruri la ea. 🙂
De curiozitate, are vreo variantă în care merge numai pe baterie?
Nu, Austral are doar varianta full-hybrid E-Tech. Un hybrid foarte bine optimizat, în oraș te deplasezi 80% electric.
Nu prea sunt utilizator de Waze.
Singurul argument puternic pentru Waze, în cazul meu, este că îmi afișează limita de viteză actualizată pe toate drumurile pe care merg și viteza mea din acel moment. Dar de vreo 2 săptămâni am observat ca Waze a dispărut din AA. La ambele mașini.
GMaps nu îmi afișează limita de viteză pe toate drumurile.
P.S.1 Am aflat că a mai apărut un model de Renault: Symbioz. Arată interesant în poze.
P.S.2 Drumuri lungi, cu bine.
@Drace, dacă mașina are camere care citesc indicatoarele, nu-ți mai trebuie să vezi limita pe waze, că ți-o afișează-n bord. 😛
Eu cam râd de camerele alea care-mi arată limitele de viteze de pe panouri….
La a mea nu face diferența între limitele pentru TIR sau limitele aplicabile în cazuri aparte (ploaie sau pe un anumit interval orar).
În plus camera aia vede și limitele de la prima banda (ieșirea de pe autostrada sau intrarea în parcare/benzinărie): să vezi ce fain e când pune frână de la 130 la 60 sau chiar 45 în mijlocul autostrăzii, prevăd că într-o zi se urcă unul pe mine numai pentru faza asta…
La fel de bine dacă sunt pe banda a doua și am ceva mașină pe prima banda e posibil să rateze semnul (nu peste tot sunt și pe o margine și pe cealaltă a drumului).
@um om, a mea știe exact ce semne vede, îmi și semnalizează vizual c-a văzut un indicator cu limitare de viteză pentru la dreapta. Sau pentru când e ploaie. Sau mai știu eu ce. Dar ai dreptate, se mai întâmplă să rateze câte unul care e pus prost sau obstrucționat de ceva. În special în România mi se întâmplă asta.
Una are. Da’ nu știe când am schimbat regimul de viteză, dacă nu i se „spune în cască”.
Alta are și harta de la mă-sa de-acasă, dar actualizările sunt cel mult bianuale. :d
Pai daca e full hibrida cum de are acest consum ,eu am o full hibrida cu motor mult mai mare 130-150 km/h pe autostrada 6.8 , 130 pe autostrada pe pilot automat 6.00 l/100 km ,în oraș nu am reușit decât maxim 75% pe electric dar condus cu dor de pedala .Despre partea cu praful e supărată până ia vreo 2 portiere pe laterala și se liniștește….
Legat butoanele fizice si comenzile pe ecran, la job conduc o Skoda Octavia 4 care nu mai are decat vreo 4 clape sub ecran, totul se controleaza din touch, clima, incalzirea in scaune, dezactivarea start-stop-ului si multe altele. Sa vezi ce misto este cand se blocheaza tableta vietii si nu poti sa mai raspunzi nici la telefon, moartea pasiunii, urasc abordarea asta minimalista
Comentariu beton!13
Nu ai buton fizic pentru răspuns la telefon? Pe volan?
Altfel, da, știu exact ce zici. Am condus mașini care aveau 90% dintre funcții digitale.
Ba da, ai buton fizic, dar nu functioneaza cand ai telefonul conectat prin cablu la masina, trebuie sa-i dai accept la apel de pe ecranul auto sau telefon, iar la telefonul pe care-l folosesc, Oppo, dispar comenzile pentru apeluri dupa ce-l conectezi la auto
Doamne apără și păzește! Suna destul de nasoluț.
Cred ca e de la telefon. La Formentor care probabil e aceeasi platforma, eu raspund din volan la telefon. Dar nu e conectat prin cablu.
Posibil sa fi adaugat butoanele fizice la varianta facelift, asa cum au facut la Superb. E un fel de hybrid dintre un buton fizic si un touchscreen mic.
S-o stăpânești sănătos.
Io nu pot trece peste poziția schimbătorului de viteze-n spatele volanului.
Daaaar, pot să-ți spun că interiorul Austral se pișă cu boltă pe cel de S-klasse. E cu 7 stele peste. Ai făcut o alegere foarte bună.
Eh, așa am zis și eu de schimbător. Iată că mi-a trecut.
@MV: tu ești mai curajos, mie nu mi-o trecut nici acum. 🤷♂️
Cat costa accesul la internet? Sau e gratis pe toata durata de viata a masinii ? Si nu toate masinile din 2023-2024 care au pilotul adaptiv pot pleca singure de pe loc ?
Nu știu cât e accesul la internt, că primii doi ani e gratis. Înțeleg că vreo 200 de lei pe an sau poate chiar mai puțin.
Nici pomeneală să plece singure de pe loc. Dintre toate pe care le-am condus eu, Austral e singura care știe să facă asta. De exemplu, Cupra cu care am fost la Nordkapp nu știe, dat asta n-o împiedică să fie mai scumpă cu vreo 20.000 de euro. 🤷♀️
Formentorul meu pleaca singur de pe loc, dar parca am bifat ceva prin optiuni. Si e 2023. La fel si kodiaq-ul, se opreste singurel si apoi pleaca singur.
Foarte fain review. As vrea sa stiu, te rog, cat de comod e sa stai in spate. In SUV BMW ul lui taică-meu e groaznic. Te dor fundul si spatele dupa 4 ore de mori. Si de cand o avem pe aia mica trebuie sa stau in spate mult mai des. Ford Focusul meu vechi e ok, dar ne-am lua si noi ceva mai mare.
Dacă nu s-au plâns fetele după 12 ore, din Grecia până acasă, înseamnă că totul e ok.
Și mie îmi sună ciudat maneta din spatele volanului, dar na.. obișnuința e a doua natură.
În rest îți doresc să te plimbi cu ea kilometri mulți de aici înainte, fără niciun fel de incidente!
❤️❤️❤️
F bun si util review-ul tau. Urmatoarea masina va fi Austral. Cat mai multe drumuri in continuare!
Ai dat comandă sau doar începi să te gândești la?
In ianuarie 2025 masina sotiei va face 6 ani. Moment bun pentru un upgrade.
Salutare. Ce masina are sotia ta? Merci
De ce e limitata la 180 kmh?
Din motive de ecologie și combaterea poluării. Renault va limita la 180 tot ce mai produce cu motoare termice.
Iti doresc sa te poarte Australul tau frumos numai pe asfalt (bine, cu exceptiile pe care ti le asumi singurel). Si mentionez inca o data ca Suza (Anti)Manelista (Suzuki SCross) a fost achizitionata in urma unui review al tau, fiind singura care a bifat destule dintre cele dorite la o masina si care a fost si budget friendly. Asa ca, multumesc, si eu sunt ok cu alegerea facuta.
Uitasem. Ce tare! ❤️
Drumuri bune și liniștite, frumoasă mașina, da vezi că franțuzoaicele te ucid la piese… eu am pățit-o cu un Clio de nu mai știam cum să scap de ea… și tot roșie era… noroc c-am vândut-o unui pompier, fără mișto…
Apăi conduc numai Renault de peste 20 de ani. 🤷♂️
chiar ma, cum se mai descurca fetele cu drumu? tot cu solutii minune?
Jumătate de pastilă de ceva ce am uitat cum se numește și cu asta basta.
Probabil de la anul nu va mai fi nevoie de nimic.
vezi, asa trebuia sa incepi. „pana si fetele au scapat de probleme in spate” 😀
😀
am o intrebare: are faza aia ca te avertizeaza sonor cand incalci limita de viteza? Trebuie dezactivata la fiecare pornire de motor sau ramane dezactivata?
Are. Rămâne dezactivată când oprești motorul.
da bah, nu prea stiu in Ro cum e cu ACC si LA (desi, faza cu ambuteiajele e epica), dar pentru suedia bucata aia este simpla. Nici o masina viitoare nu o sa vina fara sistemele alea doua.
Singura exceptie o sa fie cand o sa imi iau o rabla veche, ceva frumos de prin anii 50-80
Renault mi-a ramas la suflet datorita primei mele masini, un 5 Alpine. Acum multi ani in urma. Este singura masina pe care regret ca am vandut-o.
Multi km fara evenimente, nu stiu altii cum sunt, dar eu cand am o masina noua care-mi place, inventez tot felul de motive, care duc la mici drumuri inutile.
Eu am trecut la nivelul următor: îmi inventez drumuri inutile de câte 2000 de kilometri. 🤦
Într-un viitor apropiat, articol: „Unde mănânc o friptură de ren proaspătă și bună?”
Comentariu beton!19
Mild hibrid cu consum de 9 ? Na..m-am lecuit de ele…
La nivel de design arata frumos, nu zic nu…si alea 2 optiuni cu AP suna bine…dar totusi , fata de Ford-ul cu motor de 1.5 ce consuma 5.5 , prefer ultima
Ca n-am nici bani de Austral, asta e alta discutie
Știi că „mild” înseamnă că n-are nicio treabă cu conceptul de hibrid mașina, da? Nu de alta, dar Australul E-Tech, full hibrid, nu sare de consum de 5. Eu am avut chiar și mai puțin.
Să bați 200.000 km cu ea sau să îți iei alta și mai minunată când apare , cele mai mișto mașini sunt cele roșii, se știe 💪 multe călătorii și multe fotografii din locurile alea speciale pe care le găsești.
Pot intreba care a fost motivul pentru care ai ales mild-hybrid si nu full-hybrid?
Îmi place motorul ăsta de 1.3. Și e doar pe mild.
Banuiam ca acesta era raspunsul. Multumesc, dar nu prea 🙂
Ca si eu am dilema mild sau full. Si ma tot opresc la capitolul motorizare.
Acum mi-e si mai greu :))
Salutare și drumuri bune cu el ,
Dețin 1 bucată identică , doar că varianta manuală 140 cp , echipare Tehno,
După 9500 km , este a doua oară în service pentru 4 probleme
-ceva greierași care se aud in fața șoferului , mai ales în momentul în care mașina este puțin subturată , chestiune auzită și de la alți colegi pe forumuri
-de o săptămnă, sa aprins senzorul de camera , fapt care influențează citirea semnelor , iluminatul adaptiv…etc
-la apăsarea ambreiajului are un sunet de zici că freacă fier pe fier
-boxa din ușa dreaptă , cand prinde un bas mai serios bârâie de numai
Nu sunt probleme mari , grave …dar , parcă la o mașină de peste 30k nu te aștepți la atătea …
Ca și pe tine , m-a cucerit cu sistemul multimedia google, nu mi-am permis la comandă , anul trecut în aprilie ,să comand automată ….mor de ciudă și acum , chiar dacă consumul este destul de mare ,
Ai uitat să spui de portbagaj , e MINUSCUL , noi suntem 3 și suntem la limită tot timpul cu bagajele ,
De la service , am venit cu noul Scenic electric…pfauii…e rachetă pe lăngă multe mașini cu nume pe care le-am mai condus …
Concluzia ar fi că, norocul este o parte însemnată la achiziția unei mașini noi, dacă ar fi să mai aleg odată , aș lua doar după ce s-a rodat câteva mii de km (și mai scade considerabil din preț)
multă baftă și mulțumim pentru review
Mi-a plăcut de la bun început, îmi place și acum.
Trebuie doar să mai insist la loto, mai mult de 3 numere nu am prins…
Rămân deocamdată la roșioara mea, un Focus din 2011.
Nu comentez la minusuri, citesc din nou chestiile pozitive.
Să simți cât mai mult timp bucuria și plăcerea de a o conduce!
Să vă ducă în continuare pe unde vă doriți!
S-o stapanesti sanatos. Se pare ca e mai multa dragoste decat ura, deci o relatie normala sofer – Austral.
P.S. ti-ai luat pana la urma inca o husa? Sau ai renuntat? Ni de alta dar te scapa de partea cu spalatul ( sau te baga la cheltuiala daca ti-o fura din nou😀).
N-am mai luat husă.
Super tare! La cât mai mulți kilometri pe unde vrei/vreți!
Bun review ai facut, bravo 🙂. Eu am de 2 ani Arkana RSline Hibrid, fix aceasta culoare… dupa un timp vei vedea ca se vad foarte tare zgaraieturile, mai e si asta un minus 😩 . Consumul la Hibrid e 4.8 mediu doar ca cutia mai are uneori picuri si zmucituri dar m am deprins. Analizez varianta sa fac un upgrade la Austral dar vad peste unul doi ani ☺️
Arkana are altă cutie de viteze, pe cea multimodală, de-aia simți că mai dă în nas.
Sper să n-am gura spurcată, dar cutia aia CVTXtronic făcută de JATCO se punea (se mai pune?) pe Nissan uri și era călcâiul lui Ahile al lor. Săptămâna trecută am fost la Reno hotărât sa îmi schimb Captrurul, că de… nu se prea cade să ți franțuzoaice când le expiră garanțiile, și am plecat când am auzit ca nu se mai fac cu manuală. Ori cu Cvt, ori E-tech, iar în asta din urmă am și mai puțină încredere. De ce rahat au renunțat la DCt? Era un dublu ambreiaj destul de OK.
una peste alta este o masina faina, de-as dispune de banutii aia maine m-as duce sa o comand. imi e greu sa ma despart de passat dar pare ca totusi ar merita
Eu am Renault Austral E tech 200 si in 8 luni de cand il am am fost de 6 ori in service cu el. Problema inca nu s-a rezolvat, astept sa pice motorul complet, sa ma lase in drum, poate asa vor rezolva ceva. Are vibratii pe anumite plaje de viteza si ultima oara au descoperit benzina in ulei iar nivelul uleiului peste maxim. Cei de la Serus au schimbat uleiul si m-au trimis acasa. Nicio solutie care sa rezolve cauza. Astept sa ne unim mai multi, din cate vad pe forumuri FR ei EN este o problema cam la toate Austral E tech. Ma mir cum despre Australe inca nu s-a spus nimic. Am descoprit inca un coleg la munca cu exact aceeasi problema pe aceeasi mtorizare. Incredibil, dau 45 k eur pe masina si stau numai prin service uri cu ea, fara nicio solutie. INSULTATOR.
De asemenea, la minusuri as mai include solutia complet idioata de a pune obligatoriu jante de 20 inch (ivel echipare Esprit Alpine) Toate gropile le simti in rinichi, nu are nicio treaba cu confortul masina asta. Nici nu ai optiune pentru alta dimensiune de jante cand o comanzi. Cred ca au fost pe alta lume cand au hotarat ei ca masina asta trebuie sa aibe doar jante de 20 inch in conditiile in care suspensia este intarita pentru ca masina are 1750 kg. Parca mergi cu tancul fara suspensii nu cu masina.
Scaunele sunt foarte „ferme”, am facut un drum pana in Grecia, ma durea fundul in ultimul hal.
La viteze de peste 100 km/h aerul se aude in habitaclu iar de la 130 se aude chiar deranjant. De asemenea, zgomotul de rulare este destul de puternic la viteze de peste 100 km/h, din nou, din cauza acelor jante idioate de 20. Doamne ce cretinatate cu jantele astea….
Buna ,
Detin un Austral Tehno Alpin din iulie 2023 , motor 1,33 , 157CP , si am parcurs aproape
19 000 km numai in Romania , având un consum mediu 7,6 l/100km .
Problemele aparute la masina in această perioadă de vreo 16 luni , au fost minore , dar totusi deranjante cand stii ca ai dat o sacosă de bani pe masină.
Dupa o saptamana de la achizitionare , imi aparea in bord , ocazional , eroarea , iar cei de la reprezentanța Renault din Constanța mi-au comuncat , ca eroarea apare ca nu a fost montat corect suportul numarului de inmatriculare a masinii pe bara de protectie fata , asa ca am fost la ei pentru rezolvarea problemei ( au ridicat suportul cu vreo 8mm ) .
In aprilie 2024 , m-am trezit ca nu mai functiona radioul , iar posturile de radio selectate la favorite erau blocate . Am conectat un stick cu muzica , iar tableta a functionat cu muzica de pe stick , dar radioul era in continuare blocat.
Am discutat cu cei de la reprezentanță , despre blocarea radioului , iar cei de la reprezentanta mi-au sugerat initial sa mai astept o zi , două că s-ar putea ca tableta să isi revină singură iar radioul sa functioneze ( au avut un caz de genul acesta ).
Nu s-a intamplat nimic timp de o saptamana , asa ca am fost din nou la reprezentanță , au resetat sistemul de operare și au facut un update la sistem , iar radioul si-a revenit, dar minunea nu a durat decat vreo luna de zile , asa ca am resetat singur sistemul , iar de atunci radioul funcționează perfect .
In rest sunt multumit de masina in ceea ce priveste confortul si siguranta oferită si sper sa fi nimerit una fiabilă , citind ce probleme s-au mentionat mai sus .