Cu greu poți găsi pe șosele ceva mai periculos decât șoferii de cazane. Unde „cazan” înseamnă rable care n-ar mai trebui să fie de mult în circulație sau, dacă tot circulă, ar trebui măcar să fie utilizate corespunzător de către șoferii lor.
De ce sunt periculoși? Pentru că șoferii de cazane întotdeauna au câte ceva de demonstrat. Iar pentru asta sunt dispuși să facă orice și să meargă până în pânzele albe, n-au nici cea mai mică problemă să riște viețile tuturor celor din jur (inclusiv pe-a lor, dar ăsta e ultimul lucru care mă interesează) pentru a le arăta tuturor că doar printr-o întâmplare nefericită conduc acel cazan, ei au abilități de la Carlos Sainz în sus (despre senior zic).
Din păcate, deși pare glumă, nu există drum prin România în care să nu dau pese câțiva din ăștia. Personal, îi consider la fel de periculoși ca pe inconștienții care depășesc pe linie continuă în curbă.
Am condus extrem de mult și-n țări cu apă caldă, vezi și-acolo cazane, dar jur că nu-mi amintesc să văd vreunul făcând slalom printre mașinile mult mai noi și mai puternice din jur, doar că să demonstreze șoferii ceva ce e doar în mintea lor.
Oamenii își văd de treabă, sunt conștienți că sunt la volanul unor mașini vechi, probabil că sunt mulțumiți că încă le mai pot folosi să se miște din punctul A în punctul B.
Nu și la noi, prieteni, nu și la noi. Ziceți-mi de câte ori n-ați văzut cu ochii voștri câte un Matiz prăvălindu-se vijelios pe curbele de pe Valea Oltului sau de mai știu eu pe unde. Puteți înlocui Matiz cu ceva similar, ați prins ideea, știți la ce mă refer.
Când veneam de la rapane, mă uitam cum trece pe lângă noi pe autostradă un Logan care avea cel puțin 15 ani și de pe care curgeau tablele la propriu. Bine, nu era ok ce făcea nici dacă era țiplă mașina, dar la modul cum arăta, părea doar o bombă cu explozie întârziată.
Ochiometric, omul avea undeva între 170 și 180 km/h și părea extrem de hotărât ca nimeni și nimic să nu-i stea în cale, nici măcar propria-i viață. Da, știu, nici eu nu credeam că un Logan poate să ajungă la astfel de performanțe, și nu eram la vale. Dar vă garantez că atât avea.
Asta după ce la drumul de dus, fix același lucru îl făcea un băiat într-un Fiat Panda roșu care, la fel, arăta de parcă în restul timpului era coteț de găini. Fiatul, nu băiatul. Nici ăsta n-avea nicio problemă să dea flash-uri și să treacă în trombă pe lângă toată lumea. Noroc că nu l-a ținut mult, la un moment dat a făcut dreapta și-a ieșit de pe A2.
Mai exista o țară, în afară de noi, în care șoferii de cazane rup pedalele de accelerație: Grecia, desigur.
O, doamne, în Grecia pare un permanent concurs prin intermediul căruia posesorii de cazane au de demonstrat ceva întregii Europe. Grecii oricum au un parc auto de toată jena, măcar jumătate dintre mașinile lor n-ar trece ITP-ul la noi nici cu șpagă, dar pe lângă rablele lor obișnuite, de multe ori vezi pe șosele mașini care cred că mai pornesc doar prin voință divină.
Ieri, de exemplu, am trecut pe lângă un Fiat Seicento care părea că stă să se dezmembreze. Jur că n-aș fi avut curajul să mă urc în mașina aia, darămite să mai plec și la drum. Credeți că grecul de la volan avea vreo problemă să meargă cu 150 km/h? Nope, niciuna. Nici n-aveai curaj să te uiți spre el, de teamă să nu prinzi fix momentul când se dezmembrează în mers. Era galben. Fiatul, nu grecul.
Trecând peste ce fac grecii, că e treaba lor, și revenind la cazanele de pe drumurile noastre cele de toate zilele, nu pot să nu mă întreb: de ce? De ce ți-ai risca viața? De ce i-ai pune în pericol și pe cei din jur? Iar dacă de vieți nu-ți pasă, de ce ai scurta viața mașinii forțând-o în halul ăsta? Jur că nu mă duce capul să pricep.
cazanele astea merg mana in mana cu analfabetismul, lipsa de educatie, frustrarile multe acumulate in viata ( ca altfel nu conduceai cazanul ala), totul condimentat cu prostie din cel mai bun filon. mai adauga lipsa politiei rutiere si cam asta e rezultatul. nici nu mai zic ca de regula cretinei astia sunt cei care nu au asigurare sau carnet valid.
normal masinile alea ar trebui confiscate pe loc si turtite cu excavatorul ca sa fii sigur ca nu le mai poate folosi cineva.
Comentariu beton!89
De ce? Simplu: de prost.
Comentariu beton!26
Eram la un pas sa te întreb dacă Loganul ăla nu era cumva în cădere liberă, că se știe…gravitația face minuni. Sau poate primise un șut în eșapament de la vreun camion și zbura la propriu pe lângă tine…:)
Comentariu beton!18
Am un Peugeot 207SW de 16 ani într-o stare foarte buna, iar în urma cu vreo 3 săptămâni i-am făcut ITP-ul. Pentru început am dus mașina la reprezentanță (niciodată n-o duc la service-uri de șanț) să schimb discurile, plăcuțele etc. fiindcă m-am gândit la siguranța mea, dacă te protejezi pe tine la fel este și cu cei din jur. Știți ce mi-au zis: „discurile mai merg vreo 7000-8000”, dar am insistat pentru că nu vreau să mă întorc după câteva luni să mi le schimbe. Bine, am pe cineva acolo în care am încredere. Altfel te urci în mașină când o știi în siguranță.
Puteam da o șpagă și trecea…
Comentariu beton!45
Nu cred că discuția era despre cat de veche e mașina, ci fix despre cat e de întreținută, și, mai ales, cum e folosita. Că și eu am Hyundai Tucson de 15 ani și, momentan, nici nu mă gândesc să o schimb. Dar întreținerea e la zi cu tot ce trebuie, și numai cu piese noi (nu din dezmembrări, cum mai fac unii) și nici nu îi dau mai mult de 130 (și aia, pe autostrada). Iar slalom și chestii din astea…pur și simplu nu se pretează, decât poate printre gropi
Comentariu beton!12
Hai că la 140-150 poate ajung dacă sunt în depășire pe autostrada 😏. Am vrut o singura data să vad cat poate, am ajuns la 180 (pe autostrada, normal) și mai ducea un pic. Pur și simplu mi s-a făcut mie frica (deși mașina se comporta decent, pur și simplu mi s-a părut prea mult) așa că m-am declarat mulțumit că poate și am redus la un mult mai pașnic 130
@Mircea, a, nu, voiam doar să spun că dacă ai grijă de ea este bună indiferent de vârstă. Bine, până la o limită, dacă începi să investești mult în ea nu se mai merită. A mea are 190 000 km, dar sunt foarte mulțumit de ea
A, am uitat să spun că are motor de la BMW, pentru că a fost un schimb de motoare benzină și diesel între Peugeot și BMW.
Idem am am MB C CKLASS și mai are de trait încă 7 ani când probabil o sa umblu să o trec pe vehicul istoric și un Focus categoria măgar, care a avut majoratul anu’ trecut. Da’ in nici un caz nu îs la categoria cazane… Întreținute , cu schimburile făcute la timp, servisate la mecanic de nota 10 +. In afară de asta înainte de orice drum care trece de 7-800 km trec pe la nea Doru pentru o verificare suplimentară, nu că ar fi neapărat nevoie dar să fiu sigur. Sincer, la viteza încă duc, s-a riscat imbecilul de proprietar in drumul către mare să vadă cât mai duc… MB duce … De la 219/h n-am avut eu curaj să-i mai dau că el n-ar fi zis nu. Dar subscriu la ce zice sefu’ de blog, am văzut enorm de multe mașini pe lîngă care ți-e frică să sa treci in viteza să nu se dezmembreze de la curent …
Am avut dcie veche, am condus zeci de mașini dar nici eu nu ii înțeleg.
Alături de șoferii de cazane îi poți pune liniștit pe șoferii de Duster. Deși majoritatea sunt limitate la 158, îi vezi pe autostrada cum dau flashuri când tu ai deja 150 ;)). Nu mai zic de depășiri la limita pe valea Oltului. Io zic că e de.la frustrare. Io cu Dacia din 80 nu făceam vitejii că dacă îmi intră un audi in fața și frana brusc pe mine nu mă țineau frânele așa de bine și îl bușeam. Deci conduita preventiva era proporțională cu vechimea cazanului la mine.
Comentariu beton!23
@Cucurigu, in legatura cu Duster ai perfecta dreptate, in tara conduc bmw(nu dati cu bata, imi place masina si gata) nu de putine ori am primit flash-uri de la Duster, eu conducand in limita legala pe autostrada.
Comentariu beton!12
Sunt de acord ca si cei de duster sunt niste tembeli. nu stiu care este explicatia. poate ca sunt masini de firma, poate ca in final au ajuns si ei sa isi cumpere un suv si confunda cotetul cu motor de trotineta cu o masina de raliu, chiar nu stiu, dar am patit-o si eu de multe ori. si chiar ca duster e masina pentru santier, agricultura , etc, dar in nici un caz mers tare pe autostrada. multi frustrati pe la noi care confunda succesul in viata cu mersul tare pe sosele. niste nefericiti.
Comentariu beton!12
Cel mai cazan cazan văzut de mine: in Bulgaria. Se auzea cu vreo 10 minute înainte de a-l vedea si, in fata era VW iar in spate, Seat.
Au si nemții cazane de te miri cum de mai merg. Bine, multe sunt mașini istorice; au la număr, litera H dar sunt verificate anual si circula.
In plus, aici e un sistem de „buline” puse pe parbriz. Mașinile care pot circula peste tot, majoritatea, au bulina verde. Mai exista buline albastre, galbene si roșii. Cazanele cu bulina roșie nu pot circula decât pe platforma. Celelalte culori restricționează circulația pe autostrada, respectiv prin centrul orașelor.
Comentariu beton!19
Unde ai văzut bulina albastră, că eu încă o caut?
În altă ordine de idei, bulinele de pe parbriz de care vorbește Ruxandra sunt clasificarea în funcție de norma Euro
– Roșu E2
– galben E3
– verde E4 și peste.
Cele mai multe orașe unde s-ai instaurat zone de protecție a mediului au interzis tot ce nu are bulină verde.
Chestia aia cu auzitul de departe mi s-a întâmplat şi mie când conduceam în Tirolul de sus. La un moment dat a devenit soția mea nervoasă şi starea ei se amplifica. Îmi tot zicea cā s-a defectat toba. Când am intrat într-un tunel am perceput şi eu gălăgia şi am văzut în oglindă venind pe stânga un Porsche nervos, deloc vechi. Ăla era, o fi pus şi el o tobă Akrapovič luată de la vreo motocicletă pe post de girofar audio.
Acum două săptămâni chiar un Matiz de CT ne-a zăpăcit pe autostradă, îl lăsai să se ducă doar ca să nu iasă vreun accident, complet inconștient tipul conducea doar cu o mână ca un șmecher ce era, nu lăsa pe nimeni să îl depășească, piloții de NASCAR ar fi fost invidioși. Mulți tembeli supraviețuiesc ca prin miracol, Loganul roșu este în top 🤭 cred că toți am pățit diverse cu asemenea exemplare.
Comentariu beton!11
am avut Matiz (Doamne, cat am iubit masina aia, prin ce locuri ne-a dus si ce aventuri am avut)
N-are servo, tre sa tragi cu doua maini de volan ca sa virezi, deci daca-i drumul drept si gol poti sa tii volanul cu nasul, ca esti in regula.
Daca, insa, te depaseste/depasesti(miraculos) un tir, tre sa tii volan zdravan, sa te opintesti putin chiar, si tot te-mpinge curentul de aer 5 cm in lateral.
In general mergeam cu 90 km/h cu matizul ala, dar a prins 155 km/h. la vale. cu vant din spate
Am o masina-cazan de 2000 eur (diesel tractor, evident) si una noua de 50mii. In Bucuresti prefer cazanul, se feresc toti din cale fie pietoni sau masini. Cand merg cu cea noua e cosmar, toate cazanele taie banda, intra in fata, merg sau parcheaza periculos de aproape..
Comentariu beton!23
am si eu ceva de genul. conduceam cotetul prin oras si ii spun la fata, stii de ce e buna masina asta in oras? fata zice ca nu. pentru ca ne feresc toti iar noua nu ne pasa de ea. lasa-i pe ei sa le pese de ale lor. eu conduc civilizat, dar chiar si asa.
De ce sa merg cu autobuzul sau metroul in oras, mai bine merg cu un diesel cu euro 0 si ii otravesc pe toti 3 milioane care stau acolo, inclusiv pe mine, si pot si sa am impresia ca sunt destept cand ma laud cu asta pe net, nu?
Comentariu beton!20
E diesel euro4 mult peste majoritatea cazanelor, cu itp pe bune cu mixe cu tot. Cat despre mersul prin oras cu cazane si intoxicat pe altii, o sa iau masuri fix cand vor spune autoritatile ca nu mai e voie. Sau cand motorina va fi 20 lei litrul. Pana atunci voi sta cu motorul pornit fix cand vreau, e ieftin si legal.
Imi amintesc si eu de cazanele din Grecia si din România. Sunt si in Belgia cazane din astea. In special Golfurile vechi. Astea sunt conduse de anumite paturi sociale. Nu e nevoie sa te uiti la sofer ca sa stii ca e de nationalitatea x si drugsdealer. Oricum conduce ca un nebun in zone cu limita de 30 km/ora, ceea ce il deosebeste de cei batrani care inca mai o rabla acasa si cu care se duc la cumparaturi.
In Belgia orice masina trecuta de 25 de ani e un „old timer” si inmatriculat cu numere care incep cu 0.
Dacia Nova, albastră-meclem neidentificat, la intrarea în Cta dinspre Ovidiu, venea vijelios. Am vazut-o în oglindă, am luat frumos Pumița pe banda 1 și am fost fericit când mi-a dispărut din raza vizuală. La volan? Doi băjeți râzând năprasnic, geamurile lăsate, șepcile întoarse la sfert.
Sincer? Prefer cazanul că știu că trebuie să mă feresc. Dar dacă la volan e un tătăiță sau o mămăiță leat cu Ferdinand…prefer să trag pe dreapta și să aștept 5 minute. Nu glumesc.
Nu cazanele sunt problema ci conținutul lor. Când cel de la volan are IQ-ul mai mic decât numărul meu de la pantof, poate conduce și ultimul model de Mercedes ca tot bomba cu ceas rămâne. Pe lângă alcool test și drug test politia ar trebui sa fie dotata și cu un IQ-test și driving skill-test. Cred ca de aia nici nu inventează ăștia deștepți teleportarea. La câți prosti sunt s-ar putea trezi ca fac baie in oala de ciorba deși ei și-au dorit plaja de la Navodari.
Comentariu beton!39
Unii au tot timpul ceva de demonstrat. Se cred artiști. 🤭
Acum multi ani in copilaria mea inconstienta, pe drumul vechi spre mare eu intr-un Ford Scorpio de peste 200 CP goneam ca nebunul. La un moment dat mergand in regim de croazieră cu 120 km/h imi face flash-uri un Matiz (gri, nu rosu) ca vrea sa ma depaseasca, din fata venind o masina. Am zis ca sta cuminte si isi da seama ca nu are cum sa intre in depasire dar omul nu s-a abtinut sa nu incerce sa isi treaca in palmares depasirea unei limuzine mari si puternice. Asa ca omul nostru intra frumos in depasire si cand ajunge in dreptul meu realizam amandoi ca nu are timp sa ma depaseasca asa ca eu pun frana sa il las pe nebun sa ma depaeasca cu gandul ca scap de el dupa. Dar stupoare si el calca frana in acelasi timp cu mine si mergem asa paralel timp de o secunda cand imi dau seama ca singura varianta viabila in acel moment este de fapt sa accelerez maxim astfel incat el sa revina din nou in spetele meu. Zis si facut, situatie detensionata. Dupa acea faza eu am mai depasit 2 masini lejer ca masina ducea, dar cand ma uit in oglinda super matizul venea sa ma depaseasca. Sincer m-a speriat inconstienta acelui om. Era un tip pe la 50 de ani deci copt la minte nu pusti cu gargauni in cap ca mine. Pana la urma am rezolvat situatia devenind un pui de Carlos Sainz depasind tot ce prinde din urma si in 5 minute m-am facut nevazut. Acum ca stau sa ma gandesc, cred ca totusi nu am procedat corect, cel mai bine era de fapt sa trag putin pe dreapta sa fumez 2 tigari si sa il las pe nebun sa ma depaseasca sa dispara in zare, fericit de performanta sa, iar eu sa nu risc acele depasiri in mare viteza. Menționez doar ca era inainte de 1 Mai si drumul era relativ gol.
Comentariu beton!33
Sunt curioasa care e statistica de accidente la populația de cazane.
Da, e logic ce spui tu, insa realitatea e doar în cifre. Ce procent din cazane (și șoferii lor) fac accident/ cauzează accident, versus non-cazane. 😉
Ți-a răspuns @Ligia.
100%
Partial off topic: Ioana,din experienta personala, aproape zilnic am de a face cu idioti care conduc masini cu mai putini cilindri si care dezvolta maximum 2 treimi din caii putere detinuti de „cotetul” meu de masina veche de (sic!) de 15 ani. Singurele dati cand sar de 200km/h sunt pe autostrada (Germania), dar zilnic conduc cu maxim 120-130. Ei, si in conditiile astea totusi dau peste „minunatii” astia. Sunt mai multe subtipuri:
Megalomanul la volan , testosteronus stupidus. Cred ca pur si simplu nu rezista, cand vad o femeie la volan, sa nu demonstreze ce ” tari” sunt. Si evident fac tampenii . Zici ca le pleaca sangele catre pedale si uita sa se mai urce catre creier. Astia fac cam 70% din „fauna”.
Pe locul 2 , pot pomeni, in afara de acesti super viteji, tot in topul meu, categoria pensionar /pensionara posesor de cotet (pe bune) de mers strict la cumparaturi, fara lumini pe drumuri la ora 7 dimineata , fara semnalizare ( ar trebui demontata,ca nu o utilizeaza veci), care in zona de 100 conduc cu 70 si in in zona de 30 cu 50 . Superb!
Urmeaza pe locul 3 fantasticii pensionari care au constatat ca nu merita sa tii banii in banca (inflatie, bla-bla) si, cum tocmai au terminat de platit casa, isi baga banii intr-un bolid sau SUV imens , plin de butoane si chestii user-friendly pe care nu le folosesc. Stii genul care nu poate pasi fara rolator,dar are SUV de X0.000 de euro – Lexus, Maserati saú Jaguar? No,ala. Astia conduc ca niste molii. 90% din herghelia de sub capota doarme. La fel si creierul lor. Pentru ca nu conduc masina zi de zi, ca sa nu o ploua,zgarie, buseasca. Iar apoi in parcare confunda pozitiile la cutia automata si zbang!
Non-cazanele adevarate ,cele de la 300 CP in sus, merg bine. Extrem de rar se produc accidente din cauza lor. Mai fac smecherii, dar procentul e mic. Plus ca flash-urile le asigura o „gaura” in cont.
Adevarul este ca accidentele nu sut provocate de masini, ci de conducatorii lor , care isi supraestimeaza reflexele, rezistenta la oboseala, puterea motorului. Aceiasi care „uita” sa faca inspectii regulate ,care merg cu masinile pe baza de „las’ ca e bine”,lasa ca mai am frane..pana nu mai are.
Am permis din 2000, am condus până în 2003, după care am pus volanul jos din motive obiective. În ultimii 12 ani, mi-au trecut prin mâna dosarele de daune morale ale victimelor accidentelor sau rudelor lor, dacă victimele nu mai existau, și mi-am promis că, toată viața mea, trăiască transportul în comun. Băi, absolut toate erau cotețe de-astea. N-am avut unul care să se fi înfipt undeva cu o mașină nouă. Niciunul! Am avut un dosar, pe ăsta nu-l uit niciodată, ambii șoferi au murit pentru că unul din ei s-a crezut Schumacher, la 180 s-a înțepenit acul. Efectiv zbura prea jos. În mașină plin de tineri sub 25 de ani. Nu-ți spun cum arăta autopsia. Problema e că faza cu „nu-mi iau mașină” a mers cât am stat în civilizație, în orășelul ăsta uitat de lume e un handicap lipsa mașinii, așa că trebuie să cumpăr una. Mi-e groază dar n-am încotro. E loterie treaba asta cu mașina, știi că pleci, dar nu știi dacă te mai întorci, că te-a luat unul de-ăsta din plin.
Comentariu beton!36
Principiul e simplu, ca sa-ti maresti sansele de supravietuire in jungla romaneasca ia-ti cea mai mare si cea mai grea masina pe care ti-o permiti, fie cazan sau noua. Un tir ar fi ideal dar deh, nici chiar asa, deci suv.
@Add exact aşa. Am şi acum flash-uri cu o emisiune în care unul a cumpărat un UNIMOG. Mişto camion, doar că ăla era cabrio şi transformat în sauna mobilă că avea o fată într-o echipă de ski. Trecut cu brio de TÜV, dar frate să conduci cabrio iarna! Acum sunt în Algarve şi-s pe acolo nişte drumuri de numai cu camionul ăla aş merge.
…pentru că e bine să ai măcar o „coajă” de mașină în bătătură :))) mai cari una, alta cu ea, dacă te dă nevasta afară, poți să dormi în mașină, se justifică astfel apelurile către Gigi Mecanicu sau Costel Vulcanizare etc :))) practic, ai mai multe șanse în viață dacă deții așa ceva. Ai șanse să mori, e adevărat, dar de ceva tot trebuie să murim, nu? 😉
In Grecia am avut ocazia sa mai vad relicve de tip Datsun sau Daihatsu. Functionale. Spre diferenta de noi, grecii nu simt nevoia sa epateze, nu au complexele noastre. Masinile, hainele, telefoanele, sunt niste chestii utile si cam atat.
Desi conduc si ei cu viteza, la fel ca turcii, nu sunt agresivi si nu sunt iresponsabili cum din pacate vedem pe la noi. Apropos de turci, cine a condus spre si in Istanbul stie despre ce vorbesc.
La capitolul depasiri absurde, vedeam frecvent bombardieri care conduceau masini “da pa Anglea”, cu volan pe dreapta. Depaseau voios, pe Valea Oltului.
Bine ca macar am scapat de carute. Nu total, dar au ramas putine.
Îmi pare rău să te contrazic, dar doar la drumul ăsta de Grecia, mi-aș fi dorit să scot cel puțin trei căzăniști greci din cazanele și să-i lovesc elegant cu dinții de bordură.
E clar ca au si ei cretinii lor, dar parca mai putini ca ai nostri.
Ma tem ca si eu te contrazic. Anul acesta si noi am avut vreo cateva experiente deosebite in Grecia, cu cazane de masini – am avut si drum lung, 14 ore dus, 14 ore intors. Mergeau cu viteza mare, taiat calea, tot tacamul. La intors, am facut o chestie pe care nu credeam ca o vom face. Nu suntem genul turnator, dar am sunat la siguranta autostrazilor din cauza unui…nene la 80+ care mergea cu viteza si in ZIG-ZAG pe autostrada cu tuneluri, intr-o Toyota de la 1900 toamna. Am mers cam 10 minute in spatele lui si era sa loveasca cel putin 5 masini. Nu stiu daca era neatent, in varsta, beat, poate ii era rau. Cert este ca era un pericol public.
Unii dacă nu au cu ce altceva să impresioneze, bagă raliu cu cazanele.
Ai mei au o Skoda Fabia de 13 ani, cu toate verificările la zi. Dar taică-meu o conduce cu prudență, inclusiv pe autostradă nu depășește 130-140 km/h. Chiar de curând am discutat despre limitele de viteză și mi-a spus că de la 150 km/h încolo crapă motorul.
Cu amețiții ăștia care se cred zmei din păcate nu crapă doar motorul ci și oameni nevinovați..
@ametist, depinde de motorizare. In general, nu le crapă motorul, sunt motoare de VW. Dar sa știi că ceva dreptate tot are tatăl tău, fabiile sunt mașini foarte ușoare. La viteze mari scăpa ușor de sub control, așa că…mai bine sa fii prudent.
Auziti, da’ in România viteza pe autostrada e ca in Germania, nelimitata?
Depinde ce mașină conduci. 😛
Ori nu remarc eu cazanele, ori mi-am facut un raspuns pavlovian din a sta cu ochii pe BMW-uri si „Mertzane. Jur ca in 99% din cazurile in care am avut parte de dobitoci cu taiat fata, depasit in curbe, pe linie continua, „break check” din ala cretin dupa depasire, de draci ca nu m-am miscat mai repede etc etc, masinile care procedau asa erau BMW sau Mercedes.
Restul de 1% se impart intre…Dacie papuc (deci da, cazan) si….ambulante!!!! Imi amintesc cel putin 3 cazuri de ambulante care nu erau in misiune, dar probabil in cautare de clienti :))
Concluzia mea e ca pentru unii soferi din Romania exista doar prioritatea de marca si a fi „meserias” al volanului 🙂
PS: am prieteni cu parinti cu „cazane”, pentru ca nu isi permit mai mult si nici tata nu e departe, dar sunt oameni linistiti la volan, care isi vad de drumul lor si isi cunosc limitele varstei lor si a masinii. Deci se poate si altfel.
PS2: Ma surprinde observatia Ligiei pentru ca majoritatea accidentelor monstru de pe sosele implica mereu o masina „tare” si un sofer care nu ii intelege capacitatea sau fizica elementara. Daca numai pe astea le „aleg” pentru stiri este posibil, dar in ce vad in jurul meu pe sosele, mira-m-as.
PS3: Ca sa nu uit, un alt pericol major: masinile cu volan pe dreapta 😐
@Reya, pentru mine mașinile cu volan pe dreapta intră la categoria „cazane”. Toate. Mă refer la cele înmatriculate în România, desigur.
@Reya, în zona asta cazanele omoară oameni. Nu știu dacă șoferii de mașini noi sunt mai precauți sau care e explicația, dar nu știu să fi avut accident grav cu mașină nouă. Nu că nu sunt deloc, sunt și cu mașini noi. Dar n-am văzut accidente de genul „armonică” în care să fie implicată o mașină nouă.
@Reya o mică corectură. Break e pauză iar brake e frână. Deci „brake check”.
Cat de adevarat ai grait! Am avut matiz pe mana 3 ani si l-am vandut de frica (nu glumesc), dupa care logan 1 cu motor de 1.4 (cunoscatorii stiu ce demaraj (n)are…) si acum cand vad ca ma depasesc unii cu masini de genul si chiar fac slalom nu altceva, in conditiile in care eu merg cu 110 – 120 km/h pe DN-uri, nu stiu ce e in mintea lor… si ma refer la drum aglomerat, nu liber.
Cea mai tare faza a fost cand unii cu un ford fiesta benzina mai vechi cu masina plina (5 idioti), au intrat in depasire in linie dreapta iar dupa vreo 20 sec de chin ma claxoneaza sa-i las sa ma depaseasca, in conditiile in care eu mergeam normal cu 100 km/h. Am luat piciorul de pe acceleratie si au reintrat pe banda, urmand ca in 2-3 km sa opreasca la un popas pe marginea drumului… cam atat pot unii. Am mai patit chestia asta cu claxonul de la 2 baieti cu o solenta care la fel, sa ii las sa ma depaseasca ca nu mai poate masina, dar de bagat inapoi pe banda nimic.
Auziti, dar la noi care e limita de viteza pe autostrada? 150, dupa cum deduc eu aicia??? Si pe alte drumuri nationale, etc? Are România limite de viteza diferite de-si permit astia sa mearga de la 130 in sus????
Btw, trebuia sa suni la poliție, sa se miste si aia un pic din toropeala.
Să sun la Poliție să ce? Serios întreb.
Sa spui ce vezi. Sa dai un numar de înmatriculare. Ca nu se întâmplă nimic dupa? Poate. Dar daca ati fi fost mai multi sa sunați, poate daca ati face presiune….
Stiu, știu, știu stiuuuuuuu. Nu se întâmplă nimic la poliție? suna la presă …
Mna, nu știu, eu una as fi sunat la poliție, si doar asa, ca sa-i deranjez un pic. Pacat ca in Ro nu există radiouri rutiere, sa suni acolo sa zici bă, e un nebun, care goneste aiurea, feriți-vă. Sau poate waze ar trebui sa scoata un nou serviciu de semnalizat cazane sau idioți….
Știi că poliția nu ia în considerare nici măcar filmările cu camere de bord, da? Abia acum se preconizează să iasă o lege în sensul ăsta, dar încă nu e aplicabilă.
Deci să sun la poliție să le spun că e unul care merge tare, când ei nu iau în considerare imagini video? Pentru ce să fac o acțiune din start inutilă?
Am sunat la politie de doua ori (in Romania, in orase diferite) pentru ca erau blocate doua strazi din cauza traficului. Au trimis in max 5 minute o masina sa deblocheze traficul in primu caz (eram in trafic). Dupa cateva saptamani au transformat strada in strada cu sens unic si s-au rezovat blocajele. In al doilea caz locuiam pe o strada care se bloca din cand in cand. Au trimis un echipaj de politie, au vorbit cu locuitorii din zona (au mers din usa in usa) si dupa cateva saptamani s-a transformat strada in strada cu sens unic.
In trafic pe autostrada nu am sunat inca pentru ca de fiecare data mi-am dat seama ca nu am retinut numarul/caracteristicile masinii cu problema, dar daca reusiti asta e posibil sa functioneze, mai ales in Germania.
Politia nu a venit sa dirijeze traficul (aproape) toata ziua, nu mergeau semaforele in intersectia Mircea Voda – Bd Unirii. Am sunat, au trecut masini de politie ca doar e Udristei in zona, nimic. Claxoane, nervi, autobuze blocate-n trafic. Din astea.
De dimineata, au stat pana la 8:30 in intersectia aia, apoi probabil a devenit prea greu de dirijat traficul si au plecat.
Dar da, suna la politie ca merge unul tare, mai ales daca ti-e dor sa vezi cum te ia unul la misto zicand: “o sa trimitem un echipaj sa verifice” sau va fac legatura cu x
@Minaosi din exleriența soției, că ea a pățit-o, doar în Austria acționează poliția la telefoane privind vitezomanii mai ales dacă e vorba de maşini cu numere germane.
Am fost într-o mașină care mergea cu aproximativ 120km/h și vedem în față un cazan Dacia Logan. Și distanța dintre noi nu se prea micșora. Șoferul mașinii în care eram zice „Hihihi, ce merge ăla cu rabla” . Ne apropiem, Loganul accelerează și el. Până la o curbă unde ăluia i-a zburat efectiv luneta, cu ramă cu tot și a trecut milimetric pe lângă noi. Menționez că domnul din mașină avea cel puțin 50 de ani. Și pălărie.
Eu vad la fel de multi, cel putin la fel de periculosi, de obicei in masini mari, opulente. Astia pur si simplu sfideaza orice regula legata de prioritate. Din punctul meu de vedere, ar fi foarte bine sa se simplifice legislatia, si pe baza unor filmari+reclamatii sa se mai rareasca posesorii de permise. Macar a celor care ne pun viata in real pericol. Si, nu, nu am frustrari, am o masina mai mult decat decenta, de gresit, mai gresesc, dar niciodata nu sunt magar in trafic.
Am avut până la începutul anului un Civic vechi de aproape 20 de ani.
După cum arăta caroseria (bară de altă culoare după întâlnirea cu o căprioară, zgârieturi și indoituri de jur împrejur – cele mai multe nefăcute de mine), putea fi încadrat lejer într-una din categoriile – cazan, coteț, căruță.
Am făcut de două ori România – Germania și retur cu ea, dar niciodată nu m-am băgat în vreo manevră care să-i facă pe alții să își schimbe direcția sau să frâneze din cauza mea.
Acum, cu ceva mai nou și o nuanță mai puternic, confirm ce spune Mihai: sunt depășit de toți cazangii care vor să îmi demonstreze cum ajung la următoarea trecere de cale ferată cu 20 de secunde înaintea mea…
pentru ca prostie si inconstienta.. la fel e la mine la Focsani vesnicul e85 cu o banda si acostament unde lumea crede ca-i a2-a banda.. primesc flash de la opel de 20 de ani, de la logan ruginit mai ceva ca bucsa si alte specimene..
Educația.