Am o nedumerire pe care sper s-o lămuresc cu ajutorul vostru. Nu mă duce capul să înțeleg strategia platformelor de streaming care lansează câte un serial nou, dar aleg să difuzeze câte un episod pe săptămână.

Bagi o grămadă de bani, lansezi serialul, faci tam-tam, îl promovezi puternic în toate mediile, după care le dai oamenilor cu țârâita? De ce ai face asta? Mai mult ca sigur e o strategie de marketing, dar pe mine nu mă duce capul să înțeleg cum funcționează și dacă e eficientă sau nu.

Un singur lucru știu: în ceea ce mă privește, funcționează fix pe dos. În sensul că aleg să nu mă uit la respectivele seriale până nu pot să văd tot sezonul.

Uite, ca să vorbim pe exemple concrete, la ora asta există două seriale pe care chiar aș vrea să le văd, dar refuz s-o fac fix din cauză că ambele sunt pe sistemul „dăm drumul la câte un episod pe săptămână”.

Unul este Shogun, pe Disney Plus, iar celălalt este Regimul, pe HBO Max. Pe ambele îmi doresc să le văd, dar efectiv n-am chef să mă chinui cu țârâita, să aștept cu sufletul la gură câte un episod nou. Mi-am luat țeapa asta la „Prietena mea genială” și mi-a ajuns, nu mai fac greșeala asta niciodată.

Da, știu, o să ziceți că la „Game of Thrones” a funcționat au făcut treabă cu pusul fanilor să aștepte, iar eu o să vă dau dreptate, chiar a funcționat. Doar că, vedeți voi, GOT este cel mai vizionat serial al tuturor timpurilor, era normal să funcționeze. Să mă iertați, dar niciunul dintre cele două seriale de mai sus nu e în pericol să ajungă la același nivel cu GOT. Și-atunci?

De-aia vin și vă întreb dacă știe cineva cum ajuta la marketing toata treaba asta cu așteptatul câte o săptămână.