Mi-am pus de multe ori întrebarea „de ce ți-ai cumpăra un Lexus?”. Presupunând că ai banii să-ți cumperi o mașină din clasa premium, de ce ți-ai lua tocmai Lexus? De ce să nu rămâi pe tripleta clasică a oamenilor care au bani și vor să arate că-i au: BMW, Audi, Mercedes.
Și tot singur mi-am dat răspunsul: oamenii care aleg Lexus o fac și pentru că vor o mașină din aceeași clasă premium, dar fără să fie ostentativi. O să ziceți că exagerez, că poți să-ți cumperi BMW, Audi sau Mercedes și fără să vrei să epatezi.
Da, așa e, poți, și mulți chiar o fac, aleg una dintre cele trei mărci pentru că asta își doresc, nu pentru că au ceva de demonstrat. Dar câte Lexus-uri cu volan pe dreapta și numere de Bulgaria ați văzut voi vreodată?
Nfine, ce voiam să spun este că oamenii care își cumpără Lexus o fac pentru că vor o mașină din clasa premium, o mașină de statut social, dar fără să-ți scoată ochii cu asta.
Acum, c-am profilat clientul de Lexus, putem să trecem la mașină în sine.
Oameni buni, Lexus RZ 450e Luxury miroase a calitate încă de când îi deschizi portiera prima dată. E atât de evidentă calitatea finisajelor încât până și fetele mele m-au întrebat „ce mașină e asta? Că pare foarte scumpă”. Da, am fost să le iau de la școală cu Lexusul, în ziua când am preluat mașina de la Toyota. Când am mai apăsat și pe butonul care face plafonul să devină transparent sau opac, le-am smuls chiuituri și aplauze.
Dar dincolo de calitatea evidentă a materialelor folosite (Doamne, cât de fină e pielea de pe volan, de fiecare dată când o atingi zici că mângâi pe botic o căprioară), pe mine, personal, m-a impresionat cu linia aia agresivă, încă de când am văzut-o prima oară. Senzație de agresivitate care este sporită din plin de culoarea neagră care pleacă de pe plafon și se oprește pe grila față. Treabă bună, de altfel, mie-mi plac mașinile care arată ca niște bestii care abia așteaptă să fie îmblânzite.
Bine, mașina în sine chiar e o bestie, dar una mai blândă și foarte stilată, genul ăla de bestie care spune „vă rog” și „mulțumesc” înainte să te devoreze.
Zic asta pentru că deși nu este foarte puternică (are „doar” 313 cai putere), cuplul de 435 Nm își face treaba și livrează senzații destul de tari la orice apăsare mai hotărâtă a pedalei de accelerație. Pe scurt, mie mi-a făcut plăcere s-o conduc, iar când a fost cazul mi-a livrat suficientă adrenalină cât să mă dau jos de la volan mulțumit.
Un singur lucru nu-mi place la ea, dar este, din păcate, unul dintre cele mai importante: autonomia. Bateria este un pic prea mică pentru o mașină de dimensiunile lui Lexus RZ, ceea ce duce la o autonomie aproape modestă: în jur de 350 de kilometri.
La asta se mai adaugă și faptul că nu-ți afișează nicăieri procentul de încărcare al bateriei, trebuie să-l deduci tu din ceva afișaj grafic. Băi, nu știu, dar n-ai cum să nu afișezi cel mai important lucru la o mașină electrică: cât naiba mai ai din baterie. Da, îți arată o estimare a numărului de kilometri pe care mai poți să-i parcurgi, dar este complet irelevantă și doar orientativă.
Nici nu vă mai zic că atunci când mergi s-o încarci, după ce-ai ajuns la 80%, începe să „tragă” curent cu viteza melcului (nu mai trece de 15 kW sub nicio formă, indiferent cât de puternică e stația). Da, ok, toate electricele trag mai încet după ce-au ajuns la 80%, ca să evite supraîncălzirea bateriei, dar nici chiar așa de încet. Ca să înțelegeți, asta înseamnă că stai mai mult la stație, în loc sa pleci unde ai treabă.
Și cu asta, am cam terminat de povestit despre Lexus RZ 450e Luxury, o mașină care mi-a plăcut foarte mult, dar care ar merita o baterie mult mai mare și niște update-uri de soft care s-o aducă în anul 2023.
Prețul pentru modelul pe care îl avem noi în tur este de 85.757 euro. Sau prin leasing operațional de la Autonom: rată 1.301 euro/lună.
Acum vă las poze și rezumatul video al zilei care are niște cadre din dronă senzaționale.
Partenerii ROCHARGE 2023:
🚀 Un proiect susținut de Vitesco Technologies
🍀 Green Partner: Autonom
🚗 Pus pe șosea de: Michelin
🔋 Încărcat de:
➟ MOON
➟ Enel X Way
➟ Renovatio e-charge
➟ MOL Plugee
💻 Tehnologizat de: Server Config
📰 Partener media: Euronews România
Video
Fotografii
băi, da’ cîte mofturi! dacă ai obzășcincidămii sigur ai și om să-l trimiți după curent…; asta pare mașină de doctori, judecători, d’ăștia
Comentariu beton!20
@costicăm, uite că la asta nu mă gândisem.
…
– Nelule, du-te și încarcă mașina lu’ domn judecător.
– Mă duc, mă duc…
– Du-te, bă, acum! Că la doișpe are treabă la Curtea de Casație.
…
Patre fezabil, da.
La banii ăștia, ai un om în portbagaj care produce curent, ca hamsterii pe rotiță. De frumoasă, nu e, că nu e Porsche! Tot nemții, dom’le !
Comentariu beton!17
păi doar nu faci ca sărakii cu tesla
https://m.youtube.com/watch?v=XLUI8R3ky7Y&pp=ygUadGVzbGEgZ2FzIGdlbmVyYXRvciB2aWRlbyA%3D
Prima dată m-am uitat la poze și, la fel ca fetele tale, m-am gândit că-i o mașină scumpă!
M-ai binedispus cu comparația aia cu boticul de căprioară!
Faptul că nu-ți indică procentul de încărcare al bateriei poate fi o problema, pentru că dacă estimezi greșit, nu poți da fuga după un bidon de curent!😀
Comentariu beton!14
😛
E elegantă și confortabilă! Asta contează. In rest e normal ca toate mașinile electrice să aibă lucruri de îndreptat/perfecționat.
Nu pot să nu mă gândesc la ce nivel ar fi ajuns dacă se începea dezvoltarea energiilor verzi și a mașinilor electrice din anii 90, de când au fost trase primele semnale de alarmă privind încălzirea globală. Dar n-a fost să fie, pentru că puterea și influența industriilor bazate pe combustibili fosili au fost enorme și au frânat progresul ani de zile. O prostie colectivă care se plătește scump acum.
Daca as avea indeajuns bani sa imi cumpar o masina premium, prima optiune ar fi tot Lexus, iar motivul pentru care as face acest lucru coincide cu raspunsul gasit de tine la inceput de articol. Dar, pentru ca exista si un dar, sunt curios sa aud din partea ta comparatia intre Lexus si Mercedes, prin urmare astept cu nerabdare articolul in care vei descrie cum este sa conduci un Benz.
Have fun in continuare!
My kind of car! O bestie frumoasă și elegantă. Imperfectă ca și mine. 😛
Asta îmi aduce aminte de bancul ala cu un baiat ce îl întreabă pe un alt băiat care se dădea jos din Ferrari: e buna de ceva mașina asta, ca nu prea am văzut pe stradă din astea…
Comentariu beton!11
Frumoasă foc! S-aveți parte de vreme bună si distracție în continuare.
B0$$, am să-ți stric petrecerea. Interiorul ăla-i vomitiv 100%. Io nu m-aș sui-n așa ceva nici amenințat cu moartea. Bordu’ ăla arată ca al E-klasse din anii când bunica era virgină, doar că-i supradimensionat. Moartea pasiunii, ce să mai.
În altă ordine de idei, în drum spre muncă, pe autostradă am trecut pe lângă un Q8 e-tron care mergea pe banda-ntâi în spatele tirurilor, cu 90 km/h. Se pare c-o uitat să-și pună la-ncărcat aspiratoru’. 🤣🤣🤣🤣🤣
Mergea la aspirație ! 😉
Să faci un cazan de 2.6 tone și să îl etichetezi ecologic, tanti Olivia e fix trânta pe lângă producătorii de mașini.
Nu.mi plac „jeep-anele” de la Lexus, da au niste modele sport beton ! Și nu ,nu.s electrice !
Motivul pentru care nu vezi ceea ce ai zis(masini cu volan pe dreapta) poate fi intretinerea scumpa la masina premium asiatica, lipsa pieselor de schimb(pentru premium europene gasesti la tot pasul in Europa), e acelasi motiv pentru care nu vad nici aici(gulf countries) Mercedes, BMW sau Audi plin pe drum, in schimb Lexus e la tot pasul, la fel cum nu vezi nici in Europa marca premium americana Cadillac.
Am avut ocazia in urma cu ceva sa vad una langa cealalta Lexus LS460 si un Mercedes S500, daca la exterior e chestie de gusturi la interior din punctul meu de vedere nu a existat termen de comparatie intre cele doua, Mercedesul facea sa para Lexus o masina de buget, Lexus era proaspat iesita pe poarta fabrici, avea inca folie de protectie pe scaune si usi, poate sunt subiectiv insa asa le-am vazut.
@MV:
Nu as generaliza motivul enuntat de tine ca fiind principalul pentru care oamenii isi iau Lexus (sau Acura) in loc de MBZ sau BMW.
Eu unul si probabil destui ca mine prefera japoneza pentru ca:
– Calitatea produsului (materiale, interior, vopsea, etc) este mult peste concurentele germane.
– Inauntru nu regasesti ultimele cuceriri ale stiintei si tehnicii ci doar acele dotari testate si ras-testate in timp si carora le-au fost eliminate toate posibilele deficiente, spre deosebire de germanele care afiseaza ultimele tehnologii dar care nu stii daca te vor lasa maine, in cateva uni sau in 2-3 ani. Pentru ca de crapat vor crapa neindoielnic.
– Ergonomia si confortul sunt maxime (aici poate comparabil cu unele modele germane de top) dar fara mizerii gen butoane virtuale. Nu nene, butoane clasice, puse fix unde e nevoie de ele si care ofera o experienta incredibila. Dealtfel, intreg designul interior al japonezelor are o tusa mai clasica decat al germanelor, ceea ce eu unul gasesc a fi senzational de misto.
– Vestita „reliability”, faptul ca nu se strica aproape niciodata. Si chiar cand se intampla, sunt nimicuri, nu este pusa in pericol functionalitatea vehiculului. De aceea piesele la aceste japoneze sunt extrem de scumpe. Pentru ca ai nevoie sa le schimbi extrem de rar.
– Sunt o idee mai ieftine decat omoloagele germane si vin dotate cam cu tot ce ti-ai dori in maxim 2-3 pachete cuprizantoare de optionale in vreme ce la germane gasesti dotari de baza pentru un model mediu, nu de lux, care apar in mod absurd listate ca optionale.
Cred că propun să cumpărăm o scumpică de asta contribuind toți vecinii de pe scara blocului.
Aștept o idee cum să ne rânduim să o conducem, să fie toți mulțumiți.
Masinile viitorului.