Mi-am pus de multe ori întrebarea „de ce ți-ai cumpăra un Lexus?”. Presupunând că ai banii să-ți cumperi o mașină din clasa premium, de ce ți-ai lua tocmai Lexus? De ce să nu rămâi pe tripleta clasică a oamenilor care au bani și vor să arate că-i au: BMW, Audi, Mercedes.

Și tot singur mi-am dat răspunsul: oamenii care aleg Lexus o fac și pentru că vor o mașină din aceeași clasă premium, dar fără să fie ostentativi. O să ziceți că exagerez, că poți să-ți cumperi BMW, Audi sau Mercedes și fără să vrei să epatezi.

Da, așa e, poți, și mulți chiar o fac, aleg una dintre cele trei mărci pentru că asta își doresc, nu pentru că au ceva de demonstrat. Dar câte Lexus-uri cu volan pe dreapta și numere de Bulgaria ați văzut voi vreodată?

Nfine, ce voiam să spun este că oamenii care își cumpără Lexus o fac pentru că vor o mașină din clasa premium, o mașină de statut social, dar fără să-ți scoată ochii cu asta.

Acum, c-am profilat clientul de Lexus, putem să trecem la mașină în sine.

Oameni buni, Lexus RZ 450e Luxury miroase a calitate încă de când îi deschizi portiera prima dată. E atât de evidentă calitatea finisajelor încât până și fetele mele m-au întrebat „ce mașină e asta? Că pare foarte scumpă”. Da, am fost să le iau de la școală cu Lexusul, în ziua când am preluat mașina de la Toyota. Când am mai apăsat și pe butonul care face plafonul să devină transparent sau opac, le-am smuls chiuituri și aplauze.

Dar dincolo de calitatea evidentă a materialelor folosite (Doamne, cât de fină e pielea de pe volan, de fiecare dată când o atingi zici că mângâi pe botic o căprioară), pe mine, personal, m-a impresionat cu linia aia agresivă, încă de când am văzut-o prima oară. Senzație de agresivitate care este sporită din plin de culoarea neagră care pleacă de pe plafon și se oprește pe grila față. Treabă bună, de altfel, mie-mi plac mașinile care arată ca niște bestii care abia așteaptă să fie îmblânzite.

Bine, mașina în sine chiar e o bestie, dar una mai blândă și foarte stilată, genul ăla de bestie care spune „vă rog” și „mulțumesc” înainte să te devoreze.

Zic asta pentru că deși nu este foarte puternică (are „doar” 313 cai putere), cuplul de 435 Nm își face treaba și livrează senzații destul de tari la orice apăsare mai hotărâtă a pedalei de accelerație. Pe scurt, mie mi-a făcut plăcere s-o conduc, iar când a fost cazul mi-a livrat suficientă adrenalină cât să mă dau jos de la volan mulțumit.

Un singur lucru nu-mi place la ea, dar este, din păcate, unul dintre cele mai importante: autonomia. Bateria este un pic prea mică pentru o mașină de dimensiunile lui Lexus RZ, ceea ce duce la o autonomie aproape modestă: în jur de 350 de kilometri.

La asta se mai adaugă și faptul că nu-ți afișează nicăieri procentul de încărcare al bateriei, trebuie să-l deduci tu din ceva afișaj grafic. Băi, nu știu, dar n-ai cum să nu afișezi cel mai important lucru la o mașină electrică: cât naiba mai ai din baterie. Da, îți arată o estimare a numărului de kilometri pe care mai poți să-i parcurgi, dar este complet irelevantă și doar orientativă.

Nici nu vă mai zic că atunci când mergi s-o încarci, după ce-ai ajuns la 80%, începe să „tragă” curent cu viteza melcului (nu mai trece de 15 kW sub nicio formă, indiferent cât de puternică e stația). Da, ok, toate electricele trag mai încet după ce-au ajuns la 80%, ca să evite supraîncălzirea bateriei, dar nici chiar așa de încet. Ca să înțelegeți, asta înseamnă că stai mai mult la stație, în loc sa pleci unde ai treabă.

Și cu asta, am cam terminat de povestit despre Lexus RZ 450e Luxury, o mașină care mi-a plăcut foarte mult, dar care ar merita o baterie mult mai mare și niște update-uri de soft care s-o aducă în anul 2023.

Prețul pentru modelul pe care îl avem noi în tur este de 85.757 euro. Sau prin leasing operațional de la Autonom: rată 1.301 euro/lună.

Acum vă las poze și rezumatul video al zilei care are niște cadre din dronă senzaționale.

Partenerii ROCHARGE 2023:

🚀 Un proiect susținut de Vitesco Technologies

🍀 Green Partner: Autonom

🚗 Pus pe șosea de: Michelin

🔋 Încărcat de:
MOON
Enel X Way
Renovatio e-charge
MOL Plugee

💻 Tehnologizat de: Server Config

📰 Partener media: Euronews România

Video

Fotografii