A venit și ziua în care am condus prima Tesla din viața mea. Care Tesla a mai fost și Model Y Long Range, adică cel mai vândut model al mărcii. Așa o fi, nu știu, nu mă pricep, așa vorbește lumea de prin jur.

N-o să mint, așteptam destul de nerăbdător momentul, nu cred că mai e cazul să explic de ce.

Iar așteptarea mi-a fost răsplătită. Tesla chiar e o super-mașină. Cei 514 cai putere o pun în poziția de a doua cea mai puternică mașină din ROCHARGE, iar cele 5 secunde în care atinge 100 Km/h o fac a treia cea mai rapidă.

Iar toate astea vin cu un consum mediu foarte bun. Noi am scos o medie de 16,4 kWh/100 km, după ce-a mers cu ea 202 kilometri. Și nu ne-am abținut deloc să călcăm pedala de accelerație, n-am mers la consum. Dimpotrivă, am mers să vedem ce poate.

Mi s-a părut destul de sigură și pe viraje, destul de decent insonorizată, pe scurt, are toate ingredientele să poți spune ce-am scris eu mai sus: e o super-mașină.

Și-acum o să vă rog să vă țineți bine, pentru că vine paradoxul: n-a existat niciun pic de chimie între mine și Tesla. În ciuda celor 514 cai putere, în ciuda răspunsului exploziv la reprizele de accelerație bruscă, n-am simțit niciun moment că vreau să-i dau pedală până îmi iese piciorul prin podea, cum simțeam la Porsche.

N-aș putea să vă explic exact de ce, cred că există un cumul de factori care au dus la această concluzie, dar ăsta e adevărul, așa stau lucrurile în ceea ce privește relația mea cu Tesla: zero chimie.

Nu m-a atras niciun moment ecranul ăla central care e atât de mare că-ți dă impresia că ești în fața unei tablete uriașe în jurul căreia s-a construit mașina. Serios, n-am nevoie de un televizor în bordul mașinii, că nu vreau să mă uit la meciuri.

Ca să înțelegeți despre ce vorbesc, că nu toți sunteți familiarizați cu interiorul unei Tesla, cam așa arată:

Poate totuși aș fi reușit să trec peste impresia de tabletă cu roți dacă m-ar fi ajutat și restul interiorului mașinii, dar n-a fost să fie. Totul este atât de spartan și minimalist în jurul tău, încât chiar ai impresia că tableta aia uriașă e tot ce există în Tesla.

Că toate funcțiile și comenzile sunt cu touchscreen pe aceeași tabletă, nici nu mai vreau să pomenesc. E o „plăcere” să trebuiască să-ți iei ochii de la drum și să-i muți în tabletă de fiecare dată când te întrebi lucruri precum: „oare de unde pot să fac mai frig în mașina asta?”. Sau: „oare de unde aprind farurile?”. Sau: „cum pot să fac să reglez oglinzile?”. Și pot să continui la infinit cu lista de „sau-uri”.

Pe scurt, există o singură funcție care se poate controla de la un buton pe care îl atingi cu mâna: deschisul și închisul geamurilor. În rest, totul se face din tableta aia nenorocită. Nu știu cum să vă explic, dar eu îmi doresc o mașină nu un gadget cu roți.

Ba nu, mint, mai există încă un buton pe care-l acționezi cu degetul: ăla de deschis portiera din interior. Doar că, dacă nu știi unde e plasat (cazul meu, de exemplu), ajungi în situația ingrată în care trebuie să-ți suni un coleg de tur să-l întrebi; „auzi, tu ai idee cum ies din mașina asta?”. Și nu, nu e o glumă.

Ah, să nu uit, m-a mai scos din minți și faptul că nu există Android Auto sau Apple CarPlay. Tesla este un sistem închis în care nu te poți băga tu cu telefonul tău care nu aparține de nen-tu Musk. Well…

Nfine, nu mai insist. Pe foarte scurt, e fix ca atunci când întâlnești o tipă (sau un tip) mișto, dar, fără vreun motiv evident, lipsește cu desăvârșire chimia. Și-atunci fiecare pleacă în drumul lui, fără ca cei doi să se mai intersecteze vreodată.

În rest, râmâne cum am stabilit mai sus: Tesla Model Y poate fi o super-mașină. Cu o singură condiție: să fii genul care să apreciezi ce-ți oferă. Eu nu sunt.

Altfel, modelul pe care îl avem noi în ROCHARGE are cel mai bun preț dintre toate mașinile pe care le testăm: 54.240 euro. Sau prin leasing operațional de la Autonom: rată 866 euro/lună.

Acum vă las cu pozele și cu rezumatul video al zilei. Vă recomand să le vedeți pentru că în ambele locuri veți găsi niște imagini din dronă absolut spectaculoase.

Partenerii ROCHARGE 2023:

🚀 Un proiect susținut de Vitesco Technologies

🍀 Green Partner: Autonom

🚗 Pus pe șosea de: Michelin

🔋 Încărcat de:
MOON
Enel X Way
Renovatio e-charge
MOL Plugee

💻 Tehnologizat de: Server Config

📰 Partener media: Euronews România

Video

Fotografii