A venit și ziua în care am condus prima Tesla din viața mea. Care Tesla a mai fost și Model Y Long Range, adică cel mai vândut model al mărcii. Așa o fi, nu știu, nu mă pricep, așa vorbește lumea de prin jur.
N-o să mint, așteptam destul de nerăbdător momentul, nu cred că mai e cazul să explic de ce.
Iar așteptarea mi-a fost răsplătită. Tesla chiar e o super-mașină. Cei 514 cai putere o pun în poziția de a doua cea mai puternică mașină din ROCHARGE, iar cele 5 secunde în care atinge 100 Km/h o fac a treia cea mai rapidă.
Iar toate astea vin cu un consum mediu foarte bun. Noi am scos o medie de 16,4 kWh/100 km, după ce-a mers cu ea 202 kilometri. Și nu ne-am abținut deloc să călcăm pedala de accelerație, n-am mers la consum. Dimpotrivă, am mers să vedem ce poate.
Mi s-a părut destul de sigură și pe viraje, destul de decent insonorizată, pe scurt, are toate ingredientele să poți spune ce-am scris eu mai sus: e o super-mașină.
Și-acum o să vă rog să vă țineți bine, pentru că vine paradoxul: n-a existat niciun pic de chimie între mine și Tesla. În ciuda celor 514 cai putere, în ciuda răspunsului exploziv la reprizele de accelerație bruscă, n-am simțit niciun moment că vreau să-i dau pedală până îmi iese piciorul prin podea, cum simțeam la Porsche.
N-aș putea să vă explic exact de ce, cred că există un cumul de factori care au dus la această concluzie, dar ăsta e adevărul, așa stau lucrurile în ceea ce privește relația mea cu Tesla: zero chimie.
Nu m-a atras niciun moment ecranul ăla central care e atât de mare că-ți dă impresia că ești în fața unei tablete uriașe în jurul căreia s-a construit mașina. Serios, n-am nevoie de un televizor în bordul mașinii, că nu vreau să mă uit la meciuri.
Ca să înțelegeți despre ce vorbesc, că nu toți sunteți familiarizați cu interiorul unei Tesla, cam așa arată:
Poate totuși aș fi reușit să trec peste impresia de tabletă cu roți dacă m-ar fi ajutat și restul interiorului mașinii, dar n-a fost să fie. Totul este atât de spartan și minimalist în jurul tău, încât chiar ai impresia că tableta aia uriașă e tot ce există în Tesla.
Că toate funcțiile și comenzile sunt cu touchscreen pe aceeași tabletă, nici nu mai vreau să pomenesc. E o „plăcere” să trebuiască să-ți iei ochii de la drum și să-i muți în tabletă de fiecare dată când te întrebi lucruri precum: „oare de unde pot să fac mai frig în mașina asta?”. Sau: „oare de unde aprind farurile?”. Sau: „cum pot să fac să reglez oglinzile?”. Și pot să continui la infinit cu lista de „sau-uri”.
Pe scurt, există o singură funcție care se poate controla de la un buton pe care îl atingi cu mâna: deschisul și închisul geamurilor. În rest, totul se face din tableta aia nenorocită. Nu știu cum să vă explic, dar eu îmi doresc o mașină nu un gadget cu roți.
Ba nu, mint, mai există încă un buton pe care-l acționezi cu degetul: ăla de deschis portiera din interior. Doar că, dacă nu știi unde e plasat (cazul meu, de exemplu), ajungi în situația ingrată în care trebuie să-ți suni un coleg de tur să-l întrebi; „auzi, tu ai idee cum ies din mașina asta?”. Și nu, nu e o glumă.
Ah, să nu uit, m-a mai scos din minți și faptul că nu există Android Auto sau Apple CarPlay. Tesla este un sistem închis în care nu te poți băga tu cu telefonul tău care nu aparține de nen-tu Musk. Well…
Nfine, nu mai insist. Pe foarte scurt, e fix ca atunci când întâlnești o tipă (sau un tip) mișto, dar, fără vreun motiv evident, lipsește cu desăvârșire chimia. Și-atunci fiecare pleacă în drumul lui, fără ca cei doi să se mai intersecteze vreodată.
În rest, râmâne cum am stabilit mai sus: Tesla Model Y poate fi o super-mașină. Cu o singură condiție: să fii genul care să apreciezi ce-ți oferă. Eu nu sunt.
Altfel, modelul pe care îl avem noi în ROCHARGE are cel mai bun preț dintre toate mașinile pe care le testăm: 54.240 euro. Sau prin leasing operațional de la Autonom: rată 866 euro/lună.
Acum vă las cu pozele și cu rezumatul video al zilei. Vă recomand să le vedeți pentru că în ambele locuri veți găsi niște imagini din dronă absolut spectaculoase.
Partenerii ROCHARGE 2023:
🚀 Un proiect susținut de Vitesco Technologies
🍀 Green Partner: Autonom
🚗 Pus pe șosea de: Michelin
🔋 Încărcat de:
➟ MOON
➟ Enel X Way
➟ Renovatio e-charge
➟ MOL Plugee
💻 Tehnologizat de: Server Config
📰 Partener media: Euronews România
Video
Fotografii
Porche – dragoste la prima vedere! Tesla, cum spuneai, tableta cu roți! Bine, mi-ar plăcea și o Tesla, dar, cum se spune, strugurii-s acri!
Ca de obicei pozele sunt foarte mișto, iar filmarea din aer – bestială!
să nu mai zicem la ce folosește, în România, o teslă…
Comentariu beton!22
@costicăm, se mai folosește și la altceva decât la dat cu ea în .oaie?🤣🤣🤣
De cand asteptam sa te urci in Tesla, sa ne spui opinia ta. Nu de alta dar, desi e laudata mult prea mult de toata lumea, nu mi se parea nici mie dragoste la prima vedere.
Ce sa zic, vecinul are 2 Tesla. Un model din 2019 si pe care vrea sa il vanda si o alta an de fabricatie 2023. Primita de la serviciu. Omul zice ca e o masina buna si ca se simte diferenta intre modelul din 2019 cu cel de anul asta. Eu in schimb nu ma pricep. Plus ca nu nu am pus piciorul pana acum intr-o Tesla 🤷♀️
După o relație cu Angelina Jolie nu prea te mai pot extazia alte femei😁 Prea devreme ai cunoscut-o pe Angelina în turul ăsta…prea devreme 😁
Comentariu beton!22
Eu as vrea sa stiu unde e facuta filmarea si, daca se poate, ce model de drona a facut asta. 🙂
Valea Cernei.
Drona este Mavic Pro 2
Ăla e defileul Jiului? Foarte fain!
Era Valea Cernei. Dacă zici de porțiunea din dronă. 😉
Tesla 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Un jeg de cutie cu roți supraevaluat făcută de un debil mintal.
Până și Lăstunu’ aka Dacia 500 e mai sexy ca și cocina aia pe roți. Bine, doar un imbecil care-și numește copilu’ ca pe rezultatu’ unei ecuații de gradu’ 4 putea veni cu așa ceva. I-ați văzut „truck”-ul? Zici că-i desenat de-un sugar de 6 luni.
Bine, să fii fan Tesla n-ai nevoie de mulți neuroni, unul e destul. 🤷♂️
Comentariu beton!21
dacă vreodată te lansezi în afaceri, @JT, recomand să fabrici pansamente/plasturi; sau acid sulfuric…
Comentariu beton!39
@costicămusulmanu: gaz, mă bag numa’-n afaceri cu gaz. 😈
Oho, slow down!
@JT, lansează-te pe „funny gas”, că e folosit în mai multe domenii 😀
Comentariu beton!17
Cuvantul cheie aici este „supraevaluat”.
Orice masina electrica in vanzare azi pe pietele accesibile noua este cu cca 25-40% mai scumpa -artificial- decat ar trebui sa fie.
O masina electrica, oricare, nu conteaza, nu are costul mare indus de tot ansamblul motor IC si transmisie. Nu s-a inventat bateria al carei cost sa se apropie macar de costul ansamblului motor+ transmisie. Asa ca diferenta intre o electrica si omologul dotat cu ICE devine fix profit in buzunarul fabricantului (mai putin la chinezi pentru ca acolo PCC dicteaza marja). La care mai vin si puliticienii cu bonusuri pentru electrificare. Ce fac fabricantii? Ajusteaza pretul in sus ca sa inghita in marja si ajutorul de la stat. Tzeapa mai bine marketizata la nivel planetar nu exista (pe locul 2, criptomonedele, ma rog). Scandalos, stiu!
De aceea, pana cand fabricantii nu vor veni cu pretul sub nivelul unei ICE echivalente (fara ajutorul de stat pentru producatori nerusinati) si fara cresterea exploziva a retelelor de statii publice de incarcare, nu cred ca fenomenul electromobilitatii are vreo sansa reala. Dar poate alti producatori seriosi, gen Toyota, vin cu motoare cu ardere interna bazate pe combustibili eco si le rup fasul astora cu tabletele pe roti.
@Mălina: neah, io-s om serios în afaceri. Încep cu șoferii austrieci +60 ani pentru care regulile de circulație au devenit opționale. 👿👿👿👿👿
@Tom: mizeria electrică nu are așa priză la public cum ar fi vrut guvernele, iar asta se va duce-n cap în viitorul apropiat.
Tom, de unde ai scos cifrele alea?
Partea bună e că poți să o accesorizezi după gusturile lu’ fiecare: un preșuleț de cârpă pe jos, un ștergar alb-roșu pe bord, o cruciuliță de alamă aurie la atârnătoare, niște bile de lemn pe scaune (urâte șezătoare de dos, zici că e Logan), iar în portbagaj, o putinică de brânză pișcăcioasă sau gogonele, după preferințe. Tesla tre’ să fie românească, dom’le! Cum se aude manelele pă boxe ? Are sportify cu Vady de la Vijelie, spre exemplu ?
O să se umple Românica de Tesle !
Comentariu beton!16
Un cățeluș care da din cap trebuie pus la lunetă (pe un mileu vintage de la mamaie) ca să fie cu dotări full
Decorul bordului Tesla imi aduce aminte de estetica televizoarelor romanesti din anii 70-80, gen Diamant, Olimp, etc: un cutioi frumos lustruit din lemn masiv cu un tubuloi catodic cat toate zilele in mijloc. Tot ce ii lipseste, ca si la alea, este mileul discret colorat cu pestele de sticla pus deasupra.
Si zi asa, te-ai dat cu tesla-n voie? 😄😄
Eu am ramas cu ochii la Porsche, dar ma uit si dupa BUZ .
Tesla n-a avut inițial nici o treabă cu Elonu’ lu’ Musk. Se dezvolta bine mersi, dar la un moment dat au avut niște dificultăți financiare și Elonu’ i-a acaparat, după care au început concedierile și implementarea ideilor lui. Pe care le cunoaștem….Restul e istorie.
Frumoase pozele și meseriaș videoclipul, mulțam de toate
Eu sunt subiectivă în ceea ce privește Tesla. Nu-mi place deloc de domnul Musk, de aceea nu-mi place nici mașina lui. Este exact ca atunci când te duci în vizită la cineva pe care nu îl placi, și degeaba are o casă super mișto, o casă inteligentă, că tot nu te convinge că stăpânul e mișto.😁 Plus că m-am intersectat în trafic cu niște șoferi de Tesla, care mi s-au părut foarte aroganți. Aroganța aia specifică celor care fac parte din cluburi exclusiviste. Bine, și părerea asta este tot subiectivă.😁
Clubul celor care stau la coada la incarcare dupa toate Spring-urile! 😄😄😄
Mie îmi place Tesla S. Restul sunt degeaba.
Brrr- Tesla! Nicio emoție.
Și… dor de Valea Cernei! Superbă filmarea!
Mulțumim!
‘Neata! Tur, locuri, poze, etc super-mishto, ca de fiecare data.
Frumoase prezentarile – masinile … mai degraba meah! – este o gura de aer proaspat sa pot citi opiniile unui om normal care scrie din postura de utilizator si nu de „jurnalist auto” care copiaza brief-ul de marketing al importatorului.
Personal nu rezonez si nu gasesc rostul si nici logica electricelor si ma bucur pana in varful unghiilor ca, totusi, pana m-oi duce eu spre plaiurile vanatorii, cu orice risc/taxe/shit tot imi voi putea permite sa cumpar si sa conduc o masina care se alimenteaza cu benzina/motorina … end of conversation!
Nissan ARIYA – O masina S-U-P-E-R-B-A. De mult nu mi-a mai placut o masina asa de mult, vizual vorbind. Bine, opinie subiectiva, eu fiind un fan declarat al marcilor japoneze, in general. Am studiat-o de aproape intr-un showroom … superba, nu imi vine alta vorba!
TAYCAN – pot intelege fascinatia cuiva pentru un Porsche de genul asta, nu e cazul meu dar pe bune ca pot intelege. E alt concept de masina, alt gama de preturi, in fine, nu e pentru mine asa ca ma abtin sa comentez ca as vorbi prostii.
OBS – daca as avea bani de aruncat pe un Porsche, ar fi un 911 Turbo cat mai „raw” si cat mai „analogic” posibil, in niciun caz mai NOU de 10-15 ani. Preferabil din alea old-school, racire pe aer, zero gadgetarie inutila.
Dar BUZZ, pe bune? Se stie ca hipiotii care au facut conceptul asta de „bus” celebru aveau buzunarele pline-pline si de-asta a devenit celebru microbuzul asta – fix pentru ca hipiotii aia dadeau (DE LA!!!) 60k Euro – modelul din test fiind pe la 70K – pe un microbuz cu care sa mearga/in care sa doarma si sa manance si pe care sa se bazeze ca sa traverseze (mii de km) SUA si sa cante la chitara. Fix asa … BUZZ-ul asta electric e identic in conceptie si urmeaza fidel traditia (LOL!) stramosului lui din epoca hippie. Sa ai tupeul sa vinzi o masina de 60-70-80K Euro si sa spui ca urmeaza traditia microbuzului hippie (care era un cazan ieftin dar macar era simpatic) … vreau si eu ce au fumat oamenii care se ocupa cu marketingul la VW.
Tesla Y – nu stiu cum arata sau cum se conduce un Y si nici nu am curiozitatea sa aflu. Am vazut si m-am urcat intr-un Model 3 (sedanul ala mai mic, parca asa ii zice) si m-am cam lamurit despre ce e vorba. De la plasticele de Logan, continuand cu asamblarea (calitatea ei, mai precis) sau cu senzatia de tableta/laptop pe roti si pana la sociopatia „inventatorului” marcii asteia … never-ever. Nu as da niciodata banii mei – 54K Euro … hehehe, hahaha! – stiind ca vor ajunge in buzunarul vreunui musk.
Comentariu beton!12
să zicem că butonul ăla din partea de sus a mânerului portierei îl mai găsești și singur, să ieși din mașină. dar să vezi cât de tare e să deschizi ușa din spate, când mașina nu e alimentată 😅 îți pierzi mințile, dacă n-ai pe cine întreba!
și scaunele. doamne, scaunele-n care transpiri de mori.. că AC-ul tot din ecran îl reglezi și direcționezi, nimic manual. bagi degetul în 3 meniuri să dai temperatura mai mică. și tu ești la volan, atenția la drum e pe-acolo 😁
și bordul 🙄 nici-un afișaj, nimic-nimic..
da’ bine că are niște jocuri soft-ul, cred că sunt al naibii de utile 😅 dacă tot n-ai waze-ul direct pe ecranul mașinii și dă rateuri des navigația, stai și te joci, nu? 😁 sau admiri cerul, dacă tot are plafon panoramic.
ca să nu mai zic de timp pierdut grămadă să încarci..
părerea mea, fără supărare, e că asta nu-i mașină. e un robot cam chinezesc, la câte plastice are, făcut pt roboți 🤷♀️ nu, mulțumesc!
frumoase imaginile de pe Valea Cernei, o încântare să le văd 🧡
drumuri bune și distracție!
Comentariu beton!38
Mie îmi place mașina și mi as dori una, electrică să fie. Vânzările la nivel global spun cam totul despre ce poate model y, restul e can can. Când nu ne permitem un lucru, normal că e nasol, tipic românului. Ne merităm soarta, d aia suntem cu 50 de ani (minim) in urma tuturor. Sănătate și să auzim numai de bine! P.s.Taycanul este la alt nivel, însă la cat costă, este un vis frumos!
0
Bosule, nu-mi permit niciuna dintre mașinile din acest tur. Așa că pică aia cu „când nu ne permitem un lucru, normal că e nasol%. Că dacă era așa, erau nasoale toate.
hai că ai teușit să mă activezi, @Ady; fără să fiu la fel de vehement ca @JT (deși îi cam împărtășesc opiniile), despre tesla am să zic doar că nu mi se pare normal că la prețul ăla este, în caz de accident, cum zic italienii „usa e getta”; bine, eu am învățat termenul (disposable, în engleză) cu referire la niște scule de cîțiva cenți bucata…
cum nu înțeleg prețurile de garsonieră confort 1 din ultimii 7-10 ani la mașini;
știu, retrograd, da’ n-am ce face; cum zicea și rapițarul, 15k pe un SH bun iar de restu’, care-o mai avea, bem/mîncăm/ne plimbăm, dăm la un oenge, trăim…
Comentariu beton!15
@costicămusulmanu, dacă tot ai amintit de @Edelweiss, m-ai activat… parcă Marilyn Manson avea un cântec Disposable teens😀
Comentariu beton!16
@Ady: dacă Musk decretează pe x aka fostu’ twitter ca posesorii de tesla să și-o sugă singuri 3 zile la rând ca să crească kW bateriei, absolut toți ar face-o. Căcatu’ se vinde bine pentru că are un marketing bun în spate. Și banii guvernelor prin politicieni mituiți „verde” , că el nu-i capabil să facă nimic din banii lui. Băh, da’ nimic.
SpaceX? Banii USA.
StarLink? Banii USA.
Gigafactory DE? Banii UE.
Atât de jegos e Muistu’ că n-o mai furnizat gratuit internet prin StarLink armatei ucrainiene pentru că „sunt costurile de întreținere prea mari și nu-și mai permite”.
Musk e un milog muritor de foame care suge penisu’ pe caiet. 😎
Ai mei au avut Tesla prin 1965. Mergea perfect, complet electric. Mda, era magnetofon.
Comentariu beton!23
@Elvira, și-ai mei mai au un Tesla. nu e magnetofon, e un pick-up. din păcate are acul rupt 🙂
Comentariu beton!16
Yaki, cum adica nimic în afară de tabletă? Fără „ceasuri”, fără să poți pune navigația?!
Adică o avea navigația ei, dar dacă eu vreau Waze/Maps? Muzică pe stick ai de unde să pui? 😆 Pare așa de goală și de rece, fără imaginație, fără suflet. Așa o fi fost și aia dusă în spațiu? Și da, nici eu nu-l suport pe dl. Musk. 🤷♀️
E un căcat pe roți, visul umed al unui retardat mintal. Nu înțeleg de ce e lumea atât de surprinsă de „calitatea” produsului muskian. 🤷♂️
Nu știam cine, cu mașina electrică, încurcă circulația, pe digul Brăila-Galați. Data viitoare dă-i talpă, încurci lumea care mai și lucrează.
Foaie verde foaie foaie
Azi ne-am dat…cu Tesla-n…
Da, e o super masina. Nu stiu sa existe alta mai ok ca si raport pret / performanta , + retea si viteza de incarcare etc, esential la electrice, lucru de care nu prea se discuta la review. Insa nu la toti le place interiorul, chestie de gust. Pe vremuri, unora le placea mai mult in caleașcă. Haterii de azi 🙂