Ieri, în prima zi de ROCHARGE by Vitesco Technologies, am condus Lexus UX. Deși nimic nu anunța asta, mai ales în cazul unui simplu și scurt drum până la Brașov, s-a dovedit că lucrurile nu sunt așa simple cum par. În sensul că a fost cu oleacă de emoții. Stați că vă zic imediat.

Partea mișto la Lexus UX ăsta este că e o mașină care arată bine spre foarte bine. Partea mai puțin mișto este că e și singura mașină din acest tur care are pe ea tehnologie de acum patru ani, mă refer la sistem de propulsie și acumulator.

Cum s-a tradus asta în drumul de ieri? Păi s-a tradus în felul următor: am plecat din București cu acumulatorul încărcat în proporție de 85%, crezând noi că ne e mai mult decât suficient să ajungem până la Brașov, acolo unde se încheia prima zi de tur. Dar n-a prea fost.

Deși am condus mașina mai mult decât decent, nici gând să ne dăm la ea, nici eu, nici colegul de echipaj, ne-am trezit că, pe când mai aveam vreo 50 de kilometri până la destinație, mașina a început să ne indice pe bord mai puțină autonomie decât ne-ar fi trebuit ca să facem tot drumul fără să mai oprim s-o încărcăm.

Și pentru că nu aveam niciun chef să ne apucăm să căutăm stații de încărcare când mai aveam atât de puțin până la final, am început să conduc având un singur scop: recuperarea de energie. Am oprit toți consumatorii electrici de la bord (muzica, climatizarea, luminile, tot, tot, tot), nu mai acceleram decât dacă era imperios nevoie, iar la coborârea pe pante o frânam doar din padelele pentru frână regenerativă, ca să consum cât mai puțin, dar să și recuperez cât de multă energie se poate. Dacă nu știați, mașinile electrice recuperează energie la frânare și se încarcă la coborâre.

Până la urmă am izbândit. Am reușit să ajungem în parcarea hotelului fără să mai fie nevoie să căutăm vreo stație de încărcare. Dar am avut parte de adrenalină, m-am simțit exact ca-n episodul ăla din „Seinfeld” când testează Kramer o mașină de la un dealer auto și conduce, cu vânzătorul în dreapta, multă vreme după rezervorul ajunsese pe zero.

Da, colegii de tur s-au distrat destul de tare când le-am povestit cum am oprit toți consumatorii electrici de la bord, am râs chiar și eu. Dar, știți, una e să râzi când ești liniștit la cină, și alta când ai parcat la hotel având rămași doar 11 kilometri de autonomie. Dap, exact atât îmi arăta pe bord când am băgat-o la încărcat: 11 kilometri. Adică vreo 3% din ăia 85% pe care-i aveam la plecarea din București. A fost greu, dar și dificil.

Dar lasă că de mâine voi conduce numai mașini lansate în ultimele 12 luni, toate având autonomia pe la 500 de kilometri. Asta așa ca să vedeți cam cât de rapid avansează tehnologia în domeniul ăsta. Astăzi, de exemplu, mă voi juca toată ziua cu această bijuterie.

Ah, stați că uitam să vă povestesc ceva extrem de tare. Ieri seară, la invitația celor de la Vitesco Technologies, am jucat fotbal. Nu, nu fifa sau fotbal de masă, fotbal d-ăla pe teren de iarbă sintetică, cu porți, cu minge, cu tot ce trebuie. Ne-au provocat, cum s-ar zice, echipa Vitesco împotrivă echipei ROCHARGE. Până aici nimic neobișnuit, nu? Dar ce ziceți voi că unul din echipa noastră, colegul Restivan, a alergat de la hotel până la locul de desfășurare al partidei. Gen, s-a echipat, ne aruncat un „ne vedem acolo” și-a luat-o efectiv la fugă pe distanța celor 10,3 kilometri care ne despărțeau de teren. După care n-a avut nicio probelmă să alerge și pe tot parcursul meciului (două reprize a câte 30 de minute). Bine, că asta nu ne-a folosit la nimic, și-am pierdut la un glorios scor de neprezentare (aș putea zice chiar dublă neprezentare), e mai puțin important. 😛

Gata, atât după prima zi. Mai jos vă las un video cu rezumatul zilei. V-aș fi lăsat și poze, dar internetul de la hotelul unde am stat la Brașov era atât de lent, c-am căutat prin cameră să văd unde e ascuns modemul pentru dial-up. Nu l-am găsit, dar nici poze n-am reușit să încarc.

Parteneri ROCHARGE:

➡️ Vitesco Technologies, producător de tehnologie pentru mașini electrice.

➡️ BT Leasing – Green Partner al ROCHARGE.

➡️ Michelin

➡️ Autonom – partener de mobilitate modernă.

➡️ Server Config – partener tehnic.

➡️ Renovatio e-charge – cea mai vastă rețea de stații de încărcare din România.

➡️ MOON Româniastații de încărcare ultrarapide de până la 300 de kW.

➡️ MOL România – cu stațiile din rețeaua proprie.

➡️ Enel X Way – pune la dispoziție rețeaua de stații.

➡️ Euronews România – partener media al evenimentului.