Să vă povestesc, zic. Iar sfatul meu e să citiți până la sfârșit, vă promit eu că merită.

Ieri, pentru c-a fost ziua cu cei mai mulți kilometri de parcurs (gen, 455) onor conducerea turului Volvo (a se citi Mircea Meșter) a luat cu de la sine putere hotărârea să schimbăm mașinile la jumătatea drumului. Nu, nu cu altele, ci între noi.

Și uite așa se face c-am plecat de la igloo-urile din Gura Teghii la volanul unui Volvo XC40 Plug-in Hybrid, iar de la Gheorghieni la Panoramic Colibița, am condus un XC60, tot Plug-in Hybrid și el.

Despre XC40 Plug-in Hybrid pot să zic doar că i se aplică perfect vorba aia veche: „un războinic fără sabie e ca un războinic cu sabie, doar că fără sabie”. Glumesc, desigur, mașina e foarte mișto. De altfel, care dintre toate cele pe care le avem la testat nu e mișto? Că eu n-am reușit să identific vreuna.

Ce voiam să zic este că după ce l-am condus pe fratele lui geamăn, dar full electric, avem aceleași așteptări și de la varianta Hybrid. Doar că nu e mașina de vină pentru așteptările mele nerealiste. Nu ai cum să compari cei 262 de cai putere ai unui motor normal, fie el și hibrid, cu explozia celor 408 cai obținuți de la cel electric la orice apăsare de accelerație. Dar ce vă tot povestesc, când vă pot lăsa fișa completă a mașinii, să vedeți și singuri orice vă interesează.

Trecem la XC60 și-o să vă spun este mașina despre care fashionista a zis că-i place cel mai mult în interior. Și o înțeleg, pentru că la XC60-ul, pe care îl avem în teste, începe să se simtă mirosul de lux din secunda în care deschizi portiera. Dacă mergi cu geamul deschis, lasă în urmă dâră de miros de lux, ce să mai.

Iar pe lângă cum arăta interiorul ăla în două culori, bej și negru, sau mânerul translucid al schimbătorului de viteze, de zici că e din diamant, mai este și mașina cu cel mai puternic motor din tur: 455 de cai putere. Cred că s-a orientat bine distinsa ființă, nu?

Din păcate, n-am prea avut unde să simt cu adevărat toți caii ăia putere, doar în vreo două-trei depășiri în rampă i-am simțit nechezând și tropăind, dar cam atât. Așa că, dacă vreți să știți mai multe despre XC60, vă las și fișa lui completă.

Ah, să nu uit, ce mi-a mai plăcut tare de tot la XC60 (dar și la XC40 Electric) este sistemul Android Automotive. Care este, așa cum bănuiți, tot un fel de Android Auto, doar că dus la nivelul următor. Pe mine mă fascinează modul extrem de rapid în care evoluează tehnologia asta auto, cred că suntem la o jumătate de pas de mașinile complet autonome.

Iar acum să trecem la cea mai tare chestie a zilei de ieri. Dar ce zic eu „de ieri”, este una dintre cele mai șmechere chestii pe care le-am experimentat în această viață. Stați că vă zic imediat, pentru că încă dau pe-afară de entuziasm.

Pe drum, pe undeva pe lângă Toplița, ne-am oprit să facem chestia asta:

Filmarea e făcută chiar de mine, în momentele dinainte să-și ia viteză mare drăcia aia de bob.

Băbăieți, fraților, prieteni, senzațiile încercate și nivelul de adrenalină sunt absolut fabuloase. M-am dat doar de patru ori, pentru că n-am avut mai mult timp la dispoziție, dar aș fi făcut asta o zi întreagă fără nicio problemă. Dar o s-o fac, și-o s-o fac chiar vara asta. O să iau fetele, o să mergem la pista de bob de la Toplița și-o să ne dăm de la prima oră până se închide. Abia aștept.

Senzația este mult mai mișto decât la orice montagne russe sau roller coaster, datorită unui singur amănunt: aici tu deții controlul. Mergi cu viteza pe care ți-o dorești și pe care o suporți. Ca să înțelegeți exact ce zic, o să folosesc argumentul suprem: s-a dat cu bobul ăsta până și fashionista. Și credeți-mă, într-un roller coaster n-o urci nici sub amenințarea cu arma, chiar dacă e din ăla pentru copii. În ăsta s-a dat pentru că știa că dacă i se face frică are control deplin, are posibilitatea să meargă cât de încet sau de rapid vrea. Dar, spre marea mea mirare, a mers chiar foarte rapid. 😀

Treaba e că habar n-aveam de existența acestei pârtii de bob. Și nu cred c-aș fi aflat prea curând despre ea dacă nu mergeam în Volvo Experience Tour. Acum înțelegeți care e treaba cu „Experience” și de ce nu s-a numit doar Volvo Tour?

Altfel, să știți că, după șmecheria asta cu bobul, aproape că mi-a trecut oftica de la tiroliana aia. Și cică ne mai așteaptă două-trei experiențe la fel de tari.

Parteneri:

🚗 Volvo Car România

🎌 Michelin

Acum vă las cu pozele. Zic să vă uitați la ele, că sunt cele mai spectaculoase de până acum (există una, singura de până acum de altfel) în care ne zărim eu și Mara.