Prima
Am fost zilele trecute până undeva în județul Argeș, să duc copiii la bunic-su. Drum pe care l-am mai făcut de multe ori, doar că, de data asta, pentru că minunata centură a capitalei era o uriașă parcare întinsă pe kilometri întregi, când am vrut să fac stânga spre autostradă (lucru care ar fi necesitat să merg câțiva kilometri pe centura despre care tocmai am vorbit) waze a început să se panicheze disperat „nu pe acolo, bosule, NU PE ACOLO!!!” și m-a scos pe drumul vechi către Pitești.
Băbăieți, băi oameni buni, m-am speriat. N-am mai condus de ceva vreme printre căruțe, tractoare, combine și mijloace de deplasare improvizate. Serios, am văzut cel puțin două chestii care se deplasau pe carosabil (adică pe șosea), deși eu nu mi-am dat seama exact ce sunt. Erau un fel de căruțe cu motor artizanale, în sensul că erau făcute de oameni pe la ei prin curți cu ce mai găsiseră, cu ce mai rămăsese de pe la tractoare scoase din uz, cu d-astea.
Fumegau, pârăiau, păreau că abia se țin închegate la un loc piesele, dar asta nu interesa pe nimeni câtă vreme se atingea scopul: deplasarea din punctul A în punctul B. Ce mai contează că n-ar fi avut niciun drept să se afle pe un drum public?
De șoferi și mașini nici nu mai zic, se conducea în sistem legea junglei, care pe care. Pe scurt, era haos, era un haos atât de bine organizat, încât mi-am jurat că la întoarcere o iau pe autostradă și pe centură, indiferent cât ar fi de lungă coloana de mașini.
Ei, în aceste condiții, vă las pe voi să ghiciți câte echipaje de poliție de la rutieră am întâlnit pe drum. Aveți dreptul la o singură încercare.
Și a doua
Eu locuiesc pe o stradă cu sens unic. Pentru cei care nu posedă permis de conducere, stradă cu sens unic înseamnă o stradă pe care, conform legii și normelor rutiere în vigoare, se poate circula într-un singur sens.
Ei, treaba e că balconul în care-mi petrec câteva ore bune pe zi (acolo ies la țigară, acolo lucrez, acolo stau cu telefonul în mână și scrolez) este exact la marginea acestei străzi cu sens unic. Vreau nu vreau, observ și traficul din zonă, că n-am cum altfel.
Unde voiam să ajung, nu există să treacă doua zile fără să văd pe câte cineva cum rulează liniștit pe sens interzis. Pentru trei minute, că exact atât ar dura să ajungă pe strada mea fără să încalce legea, preferă să se pișe pe el de sens unic. Și dacă e să le zici ceva, evident că sar de cur în sus: „Da’ ce-am făcut boss? Am mers dăcât 50 de metri, n-am dat în cap la nimeni”.
N-om avea noi drumuri și autostrăzi, dar și dacă le-am avea, mi-e tare teamă că la fel de prost s-ar circula în țara asta. Că șoferii sunt tot ăia.
sursa foto: pixabay.com
Da, asta mă tem și eu, autostrăzi mai faci, dar mentalitatea nu o schimbi.
Comentariu beton!49
mentalitatea se schimbă în câteva luni … pe vremea cealaltă, dacă te vedea milițianul că ești cu roata pe linia continuă îți lua carnetul instant. Lipsa lor și a marcajelor a dus la durerea asta în pix a unora. Educația se face și cu bâta din când în când
Comentariu beton!67
Eu sunt sigura ca nici spre Vâlcea, nici pe strada ta cu sens unic nu vine poliția. Cat despre străzi…eu stau la casă. De 21 de ani nu s-a turnat nici măcar O lingura de asfalt pe strada mea. Având în vedere ca strada e paralela cu un bulevard mare, or fi considerat ca nu ne trebuie. Cat a fost fiica-mea mica, pe de-o parte îmi părea bine, ca nu puteau circula bizonii cu 825 la oră, și nu exista posibilitatea sa dea vreo mașina peste ea când se ducea la magazin. Dar deja mi s-a acrit de ” avantajul” ăsta, pentru ca nici taxiurile nu prea vin la comanda pe strada mea 😑
Comentariu beton!21
Nu vezi poliție nicăieri. Cel mult dai de câte un radar la pândă, pus pe făcut cașcaval, dar atât.
Avem dar ce folos? Se pot căuta liniștit filmulețe oriunde (YT, FB, etc.) cu ce gogomănii fac în trafic românii: de la chestii inofensive la accidente grave. Vorba lui GabiI: scoți românul din România dar România din român…
Comentariu beton!26
Și pe la mine este la fel. Partea frumoasă, din punctul meu de vedere, este că nici nu poți trece unu’ pe lângă altul, da’ nici nu mă dau o parte ca să treacă, și atunci îi învăț să meargă în marșariér dacă la școală n-au învățat. E chiar distractiv. Bine, unii se mai inervează, mă mai enervează și pe mine, da’ na, realizez că sunt în București totuși.
Comentariu beton!23
Casa părinților mei,amplasată pe colt cu o stradă cu sens unic,la fiecare doi ani se pomenesc cu o mașină că le distruge gardul. Și începe circul cu firmele de asigurare, filmele de construcție, plus că trebuie ceva improvizat pe acolo până îl repari. Sora mea a ajuns la capătul răbdării gandindu se chiar să vândă din cauza asta.
Comentariu beton!15
Hehe, îmi amintește de citit ceva asemănător, tot cu o casă pe colț. Până la urmă proprietarul a construit un parapet solid, înalt de vreo 40-50 cm și lat de vreo 60, a pus și poze. De atunci s-au tot lovit mașini de parapet dar el nici o grijă n-a mai avut cu gardul și asigurările. Era perfect legal, pe proprietatea sa.
Comentariu beton!21
a)nici unul
b) semnul ala cu sageata alba in chenar albastru este o necunoscuta pentru multi participanti la trafic, indeosebi pentru cei pe doua roti. Si daca nu este chiar necunoscut atunci este adesea ignorat pentru ca : vezi punctul a). Eu am patit cu o doamna pe bicicleta care toata s-a impleticit in fata masinii venind pe invers pe sensul unic si trezindu-se cu mine in fata ( eu mergand regulamentar), cand i-am zis ca putin a lipsit sa dau peste ea mi-a replicat ofuscata ca ea acolo are de mers . asa ca din nou mergem la punctul a).
Am condus prin toata Romania vreo 30 de ani. Bine, in vremurile in care nu erau asa de multe masini, cand singura autostrada era drumul comunal Bucuresti-Pitesti, cand circulai o duminica da si una ba si cand stateai 2 zile la coada pentru 20 litri de benzina.
Acum, nu mai am curaj. E asa o jungla de parca singura regula de circulatie ar fi ca nu exista nicio regula.
Ah! Acum vreo 10 ani, cand se deschisese A2 pe o portiune, am vazut caruta trasa de o martoaga, pe autostrada. Asa ca… Despre ce vorbim?
Problema nu e săgeata în chenar albastru, e linia albă orizontală pe cercul roșu 😉 Că de acolo intri greșit pe sensul unic.
Comentariu beton!44
Exaaaaaact. Problema e când vezi indicatorul rutier și alegi să te piși pe el.
Patru scurte:
1. În Austria, în clasele primare, se-nvață sortarea gunoiului. Țin minte ce mândru era nepotul cel mic în clasa I că știa de ce tomberoanele au culorile care le au și de ce trebuie sortat gunoiul.
2. Nepotul ăl mare, anul trecut a făcut 12 ani și pentru a putea circula cu bicicleta pe drumurile publice a dat examen cu poliția și a primit un permis de biciclist de care-i tare mândru. Frate-su mai mic abia așteaptă să facă și el 12 ani să-și ia permis de biciclist.
3. Pe o porțiune de autostradă ce face parte din centura Vienei, limita este de 100 km/h. Sunt radare care verifică treaba asta. Amenda începe de la €50, în funcție de viteza avută peste limita admisă. Amenda vine direct în poștă. Nu există varianta că nu plătești amenda pentru că poliția financiară te ia la puricat de iadul ți se pare un spa de 7 stele.
4. În zonele rezidențiale unde locatarii au semnalat poliției abuzuri rutiere s-au instalat radare fixe.
P.S. Când ajung în România conduc precum aș avea o bombă gata să explodeze. 😀
Comentariu beton!54
5. Stau cu trotineta electrică degeaba în casă. Mi-am promis că nu mai merg cu ea până nu se reglementează în vreun fel.
La noi n-am văzut, cred că-s ilegale. Austriecii-s bătuți în cap aka fixiști când vine vorba de siguranța rutieră, ceea ce nu poate decât să mă bucure. 😛
Comentariu beton!25
Mda, iar la Viena chiar ai avea cum să mergi cu ele fără să calci vreodată pe carosabil, pentru că efectiv sunt piste de bicicletă peste tot.
@MV: Trotinetele electrice implică viteză, iar cum austriecii-s pe lejereanu’ preferă bicicletele. Aici nimeni nu se grăbește nicăieri, parcă-s toți pe sedative. 😀
Comentariu beton!37
Singura dată când am mers cu mașina din D în Ro a ținut soția să conducă prin Austria spre desfătarea mea (găsesc ca austriecii au idei tâmpite cu autostrăzile lor) și a ochit-o un ochiometrist cum ca conducea peste suta de km. Nici vorbă de poliție. Evident, venit prin poștă amenda de 82 euro. Decât circ cu contestația mai bine lipsă.
Conduc și eu în Ro mai ‘relaxat’ dar numai când sunt singur. Știu cei cu verighetă de ce.
„…Că șoferii sunt tot ăia…” Șoferii sunt tot ăia peste tot în lumea asta, diferă doar metodele de prevenție și amendă.
N-ai întâlnit echipaje de poliție pe drum? Nici eu, în ultimii 4 sau 5 ani. Și nu până în județul Argeș, ci până în Satu Mare. Dus – întors. Indiferent de zi, oră sau anotimp, n-am văzut nici un echipaj de poliție în 800 km. Mai nou, nici măcar în intersecțiile problemă din București nu mai apar prea des. Unde sunt și cu ce se ocupă? Poate ne lămurește careva de ce a dispărut poliția din țara asta și au mai rămas câțiva milițieni care dorm la umbră în loganuri pe străduțe lăturalnice.
Comentariu beton!26
Săptămâna viitoare mă duc la Buzău, voi da piept cu vestitul E85. O să revin cu vești despre poliția rutieră.
@MV: ești invitat de onoare la târgul agricol unde-i Edelweiss, acum c-or mărit intrarea? 😀
Mai rău. Sunt în juriul de film de la BIAF. Sper c-au mărit scaunele de la cinematografe. 😁
@MV: ți-e or să-ți dea jilțu’ lu’ Ditai Pașa ca să stai comod. 😀
As da un contra-exemplu, pentru ca, de cand s-a intamplat, nu ne revenim din uimire. DN Roman-Bacau, sat, suntem pistonati de un camion sa ne grabim. Noi 50, el mai mai 80 (in sat). Noi 50, el sicane sa ne depasasca. Se termina satul, marim viteza, camionul ne depaseste si intra inapoi pe banda, fortandu-ne sa incetinim si sa ne tragem spre sant (altfel ne-ar fi sters aripa fata stanga – si ar fi sters-o bine). Sunat 112, explicat situatia, ne da la politia judetului, trimis coordonate, explicat traseu, ne zice ca trimite masina. Si a trimis. L-a prins pe camion (la vreo 30 km de unde se intamplase faza). Ne-am oprit si noi. Camionagiul ca nimic. Noi aratam camera. Concluzie: puricat acte, marfa, descoperit camionagiu fara pauza pe tahograf, amenda. Concluzie: mai sunt si surprize din partea autoritatilor. Dar si camera de masina care face toti banii. Disclaimer: nu traiesc in Ro de vreo 10 ani, nivelul
Colesterolui a scazut de cand ne-am mutat, pe fond de nestres, mai ales nestres rutier.
Comentariu beton!35
Poliția rutieră (și nu numai) lipsește și din București, inclusiv când ar fi cazul să-și miște fizicul rapid. Adică sunt, dar… îi urnești greu. Acum vreo 2 săptămâni, în zona Rahova a fost un incendiu la un transformator electric de pe un stâlp, extins și la o mașină parcată alături. Au fost cel puțin 15, poate 20 de fucking minute până când a sosit primul echipaj de poliție în zonă, timp în care mașinile de pe sens au trecut foarte aproape de flacăra mare de pe stâlp. (Secția de poliție e la 3 străzi distanță.) Pompierii încercau, cu ceva dificultate, să-și facă treaba de pe trotuar. Bonus – șoferii claxonau nervoși și se auzea sirena unei autospeciale blocate în trafic. Am sunat mai mulți la poliție, prin 112, cerând să fie oprit traficul și să fie izolată zona, fiindcă încurcă pompierii. Mie mi-a răspuns un sictirit: „Daaaa, biiine, știiiim!”
Comentariu beton!16
Aseară am văzut câteva mașini de poliție (nu locală, ci cu numere de mai) pe lângă Arena Națională, oprite astfel încât să înjuri în sfânta zi de duminică. Nicăieri altundeva, deși am traversat Bucureștiul de la Cora Pantelimon până în Drumul Taberei via Bulevardul Basarabia. În rest, liniște și pace, că toată lumea respectă regulile de circulație în București (aici a fost ditamai sarcasmul, ca să nu avem discuții). Atâta liniște și pace a fost în restul drumului, că mă gândesc dacă mai merită să țin mașina măcar pentru weekenduri și drumuri lungi la părinți sau să mă bazez exclusiv pe șoferi plătiți și transport în comun, că îmi este foarte teamă să mai urc la volan. Deși la cum sunt unii șoferi plătiți, este deja lose-lose dacă merg pe mâna lor.
Succes pe E85!
Conduceți cu prudență și ignorați flash-urile, pe cât posibil. În zona cu vânzare de pepeni etc, mare grijă la mașinile care vor să reintre în trafic și doar semnalizează în sensul ăsta. Am văzut un accident pe tema asta chiar înainte de Buzău…
Am avut vara asta câteva drumuri pe E85. Veți întâlni și căruțe, veți întâlni și bicicliști înafara localităților. Partea bună e că mai erau și mașini de poliție, pe ici, pe colo – nu știu dacă își și fac datoria, conduc legal.
Păcat că nu treceți de Bacău. Porțiunea de autostradă arată impecabil, momentan, și se simte pe măsură.
Lumea a zis să fie și autostrada mai pă tradițional, așa… Că tot ne place nouă mediev…ăsta, tradiționalu’…
Foarte sănătos sistemul cu educație rutieră, sanitară, sexuală, religioasă, civică. La unele din ăstea ar trebui să se dea chiar teză. Nu, nu e glumă. Românii sunt niște maimuțe cu smartfon (mulți din ei).
Comentariu beton!31
Drum național: o cireadă de vaci, o căruță care a blocat un giratoriu întreg (am mai fost și înjurați de toare neamurile că ce căutăm cu mașinile acolo, că ei au treabă), un cetățean călare pe bicicletă, cu coasa în brațe (nici nu vreau să mă gândesc ce s-ar fi întâmplat dacă ar fi căzut), munți de gunoaie pe marginea drumului, inclusiv în pădure. Și, ca să nu discriminăm, nici pe autostradă nu fu’ mai frumos. La un singur drum am prins două accidente (deh, bizonii se grăbeau), și am rămas uimiți să constatăm că s-a schimbat codul rutier. Acum depășirile se fac pe partea dreaptă, uneori chiar pe banda de urgență.
Ce mi se pare amuzant e că poliția lipsește cu desăvârșire, iar de înregistrările de pe camerele de bord nu se poate ține cont, că nu sunt omologate divaisurile. Cumva, habar nu am cum, la alții sunt bune, în România n-au bască.
Șerif, am îmbătrânit zece ani în trafic, în cele șase săptămâni. A început să fie relaxant abia când am ajuns pe autostrăzile din Germania unde, deși am prins o vreme groaznică, cu ploi torențiale și furtuni, deși erau șantiere peste tot și erau restricții de circulație, nu am văzut pe nimeni care să încerce măcar o singură manevră periculoasă.
Dar da, mitul cu șoferii români care sunt foarte buni șoferi e musai să se perpetueze. Nu știu de ce, dar e musai.
Comentariu beton!38
Păi ăia care nu sunt proști sunt buni. Totul ține de cum se împart procentele între cele două categorii.
Gizăs, @Vasilescule! 😂 De la spaghete ai devenit așa înțelept? Ăia care nu-s proști sunt buni, auzi la el. 😂😂😂 Măi, nu zic că nu ai dreptate, până la urmă și apa aia tot udă e. Da’ știi și tu cum e, că cu o floare nu se face primăvară. 😜
Da, au ăștia ceva în mâncare de simți neuronii cum zburdă altfel. Amândoi.
Am făcut în ultimele trei săptămâni peste 3000 de km prin țară. Am brăzdat-o în lung și-n lat și pe autostrăzi, și pe DN1, și pe DN2, și pe drumuri județene și doar în Maramureș n-am ajuns (de data asta). În drumurile astea lungi (și mamă, ce lungi au fost unele) nu am văzut picior de polițist de circulație!
Iată. QED.
Sunt câteva domenii în care nerepsectarea legii/regulilor se poate lăsa cu urmări foarte grave. În minte îmi vin regulile rutiere și regulile din construcții. Eu mă confrunt frecvent cu cele din primul domeniu, soțul cu ambele. Acum vreo 2 ani, într-o frumoasă zi de weekend, în București. În apropierea casei, noi pe o străduță cu sens unic, din față vine o mașină. La volan, o domniță. Drăguță, zâmbitoare, ne dă flash-uri și ne face semn din mâini că ea vrea să intre pe strada din dreapta ei, stânga noastră, să dăm olecuță în spate. Atitudinea e amabilă, politicoasă. Bărbatul la volan, ii transmite verbal că e ”pe interzis”, să dea ea în spate. Mașinile se opresc, ea se irită, pe sitemul ”dom’le ce încăpățânat, faci așa pentru 1 m”. Stăm vreo 2 minute în așteptare, ea își aprinde o țigară. Eu cobor, îi zic că să facă bine să dea în spate, că nu e altă cale. Ea îmi zice că stă în blocul cutare. Mă duc în capătul străzii, fac o poză la semnul rutier (zicându-mi în gând că o fi genul pentru care o imagine face cât o mie de cuvinte), revin, îi arăt poza, îi zic c-a încălcat flagrant legea și că nu se face așa ceva. Îi fac și o poză la mașină, să prind și numărul de înmatriculare. Se enervează, face și ea o poză la mașina noastră. După care îi zic că noi avem timp berechet, putem sta și până la noapte acolo, la o adică, până vine poliția, pe care o voi apela ca următor pas. Dar că o ajut, dacă e, să dea în spate. S-a descurcat și singură, am trecut apoi pe lângă, în timp ce ea ne-a aruncat niște prea necuvioase sudălmi.
Comentariu beton!26
Astăzi plec înapoi acasă… Am stat 2 săptămâni în țară, timp în care am mers până la Sinaia – Bușteni și pe Transfăgărășan… Am ajuns la o singură concluzie : oamenii când se urcă la volan, parcă se duc la război. Ori ajung la destinație luptându-se efectiv cu ceilalți șoferi, ori mor încercând, NU EXISTĂ CALE DE MIJLOC. Trist 😔
Comentariu beton!34
E mare lucru cand acasa nu mai e in tara…da,e trist, de-asta nu m-am bagat in jungla capitalei, da’inca bag bani multi in sedinte de condus. Parca nu vreau sa renunt.
Pățit. Am scăpat un „săptămâna viitoare mă întorc acasă” și se uitau oamenii ciudat la mine, eu fiind în viziunea lor deja acasă (la părinți, în România).
Păi și pe autostradă se circulă pe contrasens. Ce te ataci așa, boss?!
Azi dimineață, în fața mea o duamnă conducea un Hyundai Tucson nou nouț. Mă întreb dacă avea și permis că, de pe banda de stânga, cu semafor dedicat, a plecat pe roșu, habar n-avea să se încadreze pentru stânga în intersecție și s-a plimbat de pe o bandă pe alta prin pasajul Unirii (peste banda continuă) fără vreun stres. Și mai și stătea cu telefonul în mână deși mașina are sistem handsfree.
Comentariu beton!14
Pe „hanțfri” nu se vede telefonul bengos, așa că musai trebuie ținut la ureche. 😀
Stau in Sofia de un an. Colt de strada intre un bulevard si o strada cu sens unic. Nici claxon, nici mers pe interzis. Nimic. In mijlocul orasului. Si e Bulgaria, nu Germania. Parcarea in loc interzis? Sigur, poti incerca. In max o ora iti ridica masina. Daca ai noroc, doar platesti amenda – cam 160 leva. Pentru bulgari e mult, asa ca…nu parcheaza aiurea. In nicio tara regulile nu ai fost implementate cu dragalasenie, ci cu amenzi. Cand e pe bani (multi si sistematic), brusc invatam
Comentariu beton!38
Carutele alea improvizate cu motor, la care faci referire, cred ca sunt motoare pt taiat lemne.
Eu le-am vazut de prin anii 90 pe la sate si e un mod de a face bani.
Nu stiu ce cauta pe sosele.
De cand au scos camerele fixe si nu-ti mai vine amenda acasa, toata lumea circula cum vrea.
Cand treci granita si vezi cate camere fixe sunt pe sosele, te gandesti de 5 ori inainte sa depasesti limita de viteza.
Radarele fixe n-au nici o problema in alte tari (din punct de vedere legal), dar la noi au fost scoase pt ca se pierdeau f multe procese de catre stat.
Taxa de poluare/prima înmatriculare/impozit diferentiat pe baza vechimii autovehiculului funcționează f bine in Vest, dar la noi nu se poate pt ca deja statul a înapoiat vreo 3-4 taxe din astea.
Cred ca adevarata problema pleaca de la legiuitor.
Degeaba ai politie daca legea e slaba si poate fi rapid contestata si chiar preschimbata decizia politistului.
Acu’ ceva luni mi-a ajuns pe wall o postare a unui tanar cunoscut vlogger roman care se plangea cat de nasoale sunt legile in Romania si cata biroctatie este pt ca pieduse permisul pe 90 de zile pt depasirea limitei de viteza.
A INITIAT PROCES DESI RECUNOSTEA EXPLICIT IN VIDEO CA A AVUT VITEZA AIA si pe urma se plangea de biroctatie (?!?!)
Asta inseamna tupeu si sa te usurezi pe ea de politie (pt ca poti).
Comentariu beton!17
Sper să nu zic vreo minciună, dar știu că dacă inițiezi proces pentru contestarea deciziei de suspendare a permisului, ai dreptul să conduci în continuare până la decizia definitivă a instanței. Poate asta urmărea micul vloger.
„Asta inseamna tupeu si sa te usurezi pe ea de politie”
De fapt asta inseamna sa profiti de legile aiurea si de birocratie.
El a avut nevoie de permis fix in perioada aia si de aia a facut contestatia. Nu e primul si nici ultimul. Nu e nici tupeu nici ilegalitate. E doar legea romaneasca.
@Lucian M
Da, asa e.
A pierdut procesul, a ramas fara permis si acum se plangea de birocratie pt ca voia sa dea examen ca sa-l recapete mai repede.
@Ionut
Asta am zis si eu: adevarata problema pleaca de la legiuitor.
Dar cum se numeste ca te plangi ca suporti consecintele faptelor tale si pe urma mai esti si suparat ca n-ai reusit sa castigi procesul intentat pt ceva ce AI FACUT si plangi cu lacrimi de crocodil ca „ce naspa e Romania”?
Pleaca si de la oameni pt ca s-au invatat ca ei nu trebuie sa dea socoteala pt nimic.
Lor li se cuvine totul.
Copy Paste mode ON
Gheo și Maria vin seara de la cosit. Și cum mergeau ei pe marginea drumului, trece pe lângă ei un motociclist. Maria privește după el, peste umăr, și urlă:
– Gheooo! – No, tu, fă, de ce țipi? – Mi-e frică, Gheo! Tu ai văzut motociclistul ce-a trecut pe lângă noi? – D-apăi, l-am văzut. – Mă, Gheo, mă, n-avea cap! – Tulai, doar n-oi fi nebună! Cum să n-aibă cap?
Mai merg ei ce mai merg, și iar trece pe lângă ei un motociclist. Maria se-ntoarce după el și urlă:
– Gheooo! Nici asta n-are cap! – Tulai, fă, n-oi fi nebună, cum să n-aibă cap?
Iar mai merg un pic și iar trece pe lângă ei un motociclist. Maria urlă iar:
– Gheo! Mă, mi-e frică, mă! Nici ăsta n-are cap! Gheo stătu puțin, se gândi ce se gândi, și zise: – Fă, Marie, ia mută tu coasa pe umărul celălalt!
Comentariu beton!39
Oare dacă pentru autostrăzile praf de la noi a apărut Dacia Duster … acum că apare Dacia Jogger or să se facă piste de jogging ?😉
Comentariu beton!22
N-am mai văzut poliție rutieră nici prin oraș, dar pe drumuri naționale, doamne ferește 🙄
În concediu din iulie am mers o bucată de drum pe A2, până la Drajna.La 7 dimineața tot Bucureștiul pleca la mare. Ghinionul meu că-mi începeam concediu sâmbăta, dar nu aveam multe zile libere și voiam să profit. Amandoua benzile ocupate,se mergea în coloana,nu puteai să depășești,nu aveai practic cum să mergi mai repede. La un moment dat, din spate vine un unul cu un Audi și începe să dea flashuri.Le dădea degeaba că nu aveam cum să mă duc în dreapta că banda era ocupată și ar fi trebuit să fac niște manevre destul de riscante ca să mă încadrez pe prima banda, având în vedere că se circula în două mari coloane. Eu nu merg pe stânga, folosesc banda 2 doar pentru depășire, dar așa era situația atunci.La un moment dat a prins un loc mai mare între mașinile de pe dreapta, m-a depășit pe dreapta și ghici ce? Mi-a pus frână în fața. Doar faptul că țin distanța față de mașina anterioară și am ceva experiență la volan m-a făcut să evit accidentul. Și eram la o zi după ce se întâmplase accidentul pe A2 cu cele 50 de mașini tamponate.Despre asta vorbim.
Viteazul cu Audi a mai depășit și pe cel din fața mea la fel cum mă depășise pe mine și până la Drajna (unde eu am ieșit de pe autostrada) a stat la o mașină distanta în fața mea, pentru că efectiv nu aveai cum să mergi mai repede.
Și atunci stai și te întrebi ce-i face pe acești cercopiteci să fie inconștienți, să nu-și dea seama că pot provoca tragedii? Doar lipsa unei legislații dure și aplicarea ei.
Comentariu beton!29
Păi asta este una dintre principalele cauze ale accidentelor de pe puținele autostrăzi dacice: frâna de pedepsire a „fraierului” care nu s-a dat la o parte. Eu, personal, i-aș băga în pușcărie pe cei care fac asta.
Nu suntem nici mai breji si nici mai prosti decat altii. Doar ca la noi autoritatile suny slabe din cauza coruptiei si incompetentei. Romanul a inventat „whataboutismul”. Daca maine ar incepe politia sa dea amenzi pentru trecerea neregulamentara sa zicem, ar sari romanii de cur „dar vai, pe aia nu ii vedeti cat fura? Altii fura miliarde”.
@zanghe: nesimțirea majorității populației, în România, este din cauza statului român aka Infractoru’ Puțămoale. Acest infractor face tot ceea ce-i stă-n putere să țină acea nesimțire astfel încât el, infractorul, să-și facă mendrele nestingherit, fără bătaie de cap.
Am mai spus-o ș-o repet: alinierea legislației românești la cea europeană nu costă mult, informatizarea serviciilor statului s-ar putea face pe bani europeni, la fel și autostrăzi, spitale, școli, dar statul nu vrea asta pentru că nu este parandărăt.
Plm, parcul de lângă mine a fost reabilitat cu fonduri europene.
La Oradea, Bolojan a „capturat” majoritatea fondurilor europene, în timp ce București abia a luat 0,3%. Cine crezi că-i vinovat de treaba asta? Sigur nu tolomacul care circulă cu căruța nesemnalizată pe drumurile publice.
Comentariu beton!16
Băi, cu tot regretul, o să-ți spun că nu e adevărat, suntem needucați urât de tot. Așteaptă articolul de mâine și să te văd ce mai zici atunci.
Pe lângă ”whataboutism”, românul e veșnic în gură cu ”doar am…”. Mi-am luat odată amendă pentru ”oprire interzisă” pe un bulevard bucureștean. Nu doar că oprisem, dar și staționasem câteva minute, la fel ca multe alte mașini de la fața locului. După ce-a terminat cu mine, polițistul s-a dus la următoarea mașină staționată ilegal, în spatele meu. Până să plec din loc, l-am văzut pe șoferul mașinii respective venind în galop, justificându-se din mers: ”Am stat doar 2 minuteeeee”. Așa de rău mi-a părut că n-am putut să rămân martor la urmare. Adică aș fi putut rămâne, dar nu fără să fiu nesimțită și să-l insult grav pe omul legii, din cauza prejudecăților mele legat de ”negocierile” ce pot apărea în unele dintre astfel de situații.
Catre toti; exista studii care au aratat ca, in acele tari unde s-au construit autostrazi la greu, numarul accidentelor si incidentelor de trafic nu a scazut, ba uneori a fost mai rau, pana cand s-a pus picioru in prag, s-au bagat sanctiuni, camere, radare bata si S_A SCHIMBAT FELUL IN CARE SE DA CARNETUL DE SOFER…in multe tari bagi scoala si 2 ANI pana il iei si inveti; legislatie, condus pe strada, poligon, condus defensiv samd, ba in unele tari inclusiv curs practic de condus iarna si pe munte esti obligat sa faci, mi se pare ca in tarile nordice.
Degeaba faci drumuri expres si autostrazi daca nu schimbi felul in care se face educatie rutiera. Punct.
PS ce ai vazut sunt motocultoare, adica un fel de cositori/prasitori, cu carute atasate, o mizerie.
Către Radu. ”Punct.”? Propun să fie ”punct și virgulă”, că nu ești televizor să vorbești și noi să ascultăm, fără posibilitate de a interveni. Eu n-am înțeles ce-ar fi, așadar, de făcut și de ce. Așa că poate ai vrea să ne mai spui despre cum vezi tu acel fel schimbat de-a face educație rutieră. Personal, mi-ar plăcea mult un side by side: cum se face educație rutieră în România vs cum ar trebui să se facă. Ce e rău la felul în care se face acum educație rutieră de trebuie schimbat. Din astea.
P.S. nedumerirea/neînțelegerea mea vine din faptul că educația mea rutieră consider că a fost una ok. Și nu numai, știu mulți șoferi buni, foarte bine educați rutier. Dar nu știu ce s-a schimbat între timp, ce se întâmplă acum la școlile de șofat, fii bun/ă și dezvoltă puțin.
Că eu mă gândesc așa: dacă aș avea la dispoziție câteva miliarde de euro de împărțit între a se construi autostrăzi și a se schimba modul în care se face educație rutieră, eu una i-aș băga pe toți în autostrăzi. Sunt curioasă de un motiv bun ca să fac invers, de vreme ce pari așa sigur că ”Degeaba faci drumuri expres și autostrazi daca nu schimbi felul in care se face educatie rutiera. ”
Sunt de la tara, stiu o gramada de bombardieri care se mai duc prin germania dupa tigai. Intr-un fel conduc in romania, in altfel cand treg granita spre ungaria. Si in romania exista trepte, prin oras esti mai atent, cu cat te apropii de zona rurala cu atat dispar regulile. Pe drumul spre sat s-a umplut de cruci, pacat ca sunt si oameni nevinovati printre ei
Nu știu dacă am spus, și dacă nu am povestit, repet acum.
Am fost în iulie în concediu cu mașina. În România. Primele cuvinte pe care i le-am zis mamei când am coborât au fost: „asta cred că e ultima oară când vin cu mașina în țară.”
Dacă ar fi să ma întind la povești despre idioții întâlniți în cei ~520 de km dus și încă 520 la întors pe minunatele drumuri ale patriei, n-aș mai ajunge săptămâna asta la muncă.
Iar referitor la ghicitoarea din prima situație, nici nu trebuie să-mi bat capul. Numărul este nici mai mic, nici mai mare de zero.
2. Deci o zi mai trece fără să vezi pe nimeni mergând în sensul interzis? Sau stai cam puțin pe balcon, sau dacă zici că nu stai puțin, deja este peste aşteptări!
În vestul țării mai merg pe cei puțini km de autostradă, spre Nădlac sau spre Lugoj. De fiecare dată văd maşini oprite pe banda de urgență fără să fie avariate şi maşini care circulă pe banda din stânga fără să fie în depăşire.
In Romania se conduce salbatic. E o jungla in care intri si nu mai stii daca si cum iesi.
De ce? Pentru ca sansele de a lua o amenda sunt aproape nule.
Solutia? Camere fixe + radare fixe + un portal in care oamenii sa poata incarca filmari de pe camerele de bord.
Mai am puțin și ajung pe plaiurile mioritice. De asta o să îmi fie cel mai silă, condusul pe minunatele noastre șosele. Sunt curios cât mă va ține zenul. Polițiști pe străzi zici, bună asta. Anul trecut în aproximativ 5 săptămâni în țară unul nu am văzut. O să iau viile și cramele la picior, iar marea (încă) mă gândesc dacă să o văd sau nu.
Hai recunoaște că vii în România la cules de struguri pentru că ai auzit că se plătește bine. Tocmai a zis unu la tv că dă 100 de lei pe zi, din când în când o masă caldă, și vin la alegere.
Si eu stau pe o strada de asta.
Si sunt 2 categorii care se baga pe interzis.
1.livratorii de mâncare, ăștia întra pe oriunde si lasa masina oriunde, pe motiv ca stau „decat” 5 minute.
2. boșii de bani gata, mertan de 180 000, 2 uși w12, întra pe interzis si ne blocam. Ii arat cu degetul semnu de deasupra mașinii. Se da jos unu din dreapta și imi zice
-nu e
Ce nu e?
-Interzis
Cum nu e?
-Pai s-a scos. Zice el. Sa dau io in spate sa treacă el cu doamna de la volan.
Ia auzi, plm.
Intru in joc. As da zic, da mai am 3 mașini in spate, cum facem?
Doamna de la volan încearcă sa dea cu spate si blochează pe diagonală tot traficul, cu vaporul. Se da jos, se urca expertul din dreapta ei, da cu spatele, trecem toti ;)))
Șamd.
Am filmarea cred.
Treaba cu waze-ul e cu dus întors, părerea mea. Ca să eviți traficul intens, ăsta te bagă pe tot felul de rute lăturalnice și te trezești cu trafic prin cartiere, în condițiile în care căile ălea de acces au fost proiectate strict pentru traficul intern al zonei. Așa ne-am trezit cu un autocar prin mijlocul cartierului, străzi înguste, în pantă, a fost circul de pe lume să reușească ăla să facă drum întors. Așa l-a adus wazeul, asta a spus șoferul. Csf, ncsf.
Idem, ajungi pe drumuri județene sau comunale, unde dai fix de aceleași probleme. Salvezi timp dar nu este corect față de localnici. La mine la țară, comuna este străbătută fix pe mijloc de un drum, devenit în timp drum județean. Dar oamenii au vaci, cai, animale, acareturi, fix ca pe vremuri, este o firmă care a luat în arendă pământuri și le lucrează mecanizat dar mai sunt și țărani care umblă cu căruța sau pe biciclete sau pe trașcalete d-astea. Așa umblau și acum 50 sau 100 de ani. Dacă nu ar avea voie pe drumul ăsta nu ar mai putea ajunge la pământuri și ar trebui ca onor primăria cu drdp-ul să găsească o soluție. La momentul x, ar fi trebuit proiectat un drum nou, județean sau național, care să lase comuna cu viața ei. Dar a fost mai simplu așa. Deci canci soluție, canci drum, canci primărie, canci poliție, că nu ai cum. Csf, ncsf. Că și la izlaz ajung direct doar vacile de din jos, alea de din sus trebuie să traverseze strada. Și sunt multe zone rurale traversate de drumuri din astea, care acum 70-80 de ani erau ce trebuie dar acum nu mai sunt și nici altele nu s-au făcut.
Comentariu beton!19
Educația rutieră o faci cu “paru”, in sensul: ai depășit viteza legală cu 15-20 km/h, iei o amenda de $400 și 3 puncte luate. Cu banii mai e cum mai e, dar cu punctele ai pus-o. Avem 12 puncte, și le primești înapoi după 3 ani!
Dacă in zona de 100 km/h te-a prins cu 130, iei o amenda de vreo $800-900, 4 puncte penalizare, și carnetul suspendat pentru o luna.
Aici poliția este peste tot, si faza tare este ca au multe mașini “civile” si nu sti cine este in spatele tău. Nu va mai plângeți ca stau cu radarul la panda. Aici stau efectiv “la panda”. Au dat la televizor acum câțiva ani, in NSW, își făcuse poliția ascunzătoare in copac, in pădure. 🤔😮
Comentariu beton!13
@Emil, ce comentezi la asta : https://www.hotnews.ro/stiri-international-25015460-australia-adoptat-una-dintre-cele-mai-invazive-legi-privind-mediul-online-din-lume-politistii-vor-avea-puteri-totale-controleze-conturile-oricarui-suspect-fara-mandat-judecatoresc.htm
Nu zic că unele măsuri nu sunt bune dar dacă sunt duse la extreme, cam dăunează. Nu știu să fi auzit de ceva activități teroriste notabile pe teritoriul Australiei ca să se impună o astfel de lege.
Exemplu din parcarea subterana de la mine din bloc: avem un singur sens de mers pe etaj, stabilit de asociatia de proprietari (adica de noi, cei care locuim in acel bloc). Cei care au parcare la -2, de ce sa mai ocoleasca parcarea la -1??! Pierd cam 2 minute din viata si combustibil, cum intra in parcare, o iau pe sens interzis, ca-i mai scurt. Iar cei care ies de la -1 si sunt pe partea cu usa de la garaj, dar ar trebui tot asa, sa ocoleasca putin ca sa poata iesi, o iau pe contrasens. Frecvent ma intalnesc cu „vecini” care o iau pe contrasens, de ce sa respecte sensul de mers?! Le explic de fiecare data ca acel sens de mers si semnul ala a fost stabilit de noi, asociatia de proprietari, oare de ce am pus noi acel sens de mers?!!! Aud aceleasi cacanarii, lasati, ies repede, nu ma asteptam sa veniti, ce va deranjeaza atat sa mergeti mai pe margine ca sa incapem amandoi, etc.?! Cel mai frumos e daca esti lovit in parcarea subterana, e loc privat, nu e public, nu prea ai cum sa apelezi la RCA-ul aluia care te-a lovit. Esti bun de plata pe buzunarul propriu, sau te duci la tribunal.
Cat despre soselele patriei, azi dimineata m-am intors de la Campulung Muscel; era un accident groaznic pana in Pitesti, o coloana de masini…ceva de groaza, pe cativa km, cu greu am vazut o masina de politie aparand, apoi, dupa inca vreo 10-15 minute a mai trecut una. Trec prin dreptul accidentului, erau 4 tovarasi-militieni, 3 stateau si isi dadeau cu parerea pe langa TIR-ul derapat si masina storcita, unul se apucase intr-o sila sa dirijeze circulatia… In rest, cand am plecat spre Campulung, vineri, nici un politist, la intoarcere, cu exceptia celor de la accident, nici unul. Nu imi mai place sa conduc in Romania de cativa ani buni, cand nu am nici o alta varianta si trebuie sa conduc…sunt deja ca pe ace. Sunt multe locuri pe care am renuntat sa le mai vizitez din cauza ca ar trebui sa conduc si nu mai suport.
Vineri..pe un DJ pe lângă Urziceni , linie continuă , din sensul opus , un tractor cu un plug agățat de el , are vreo 4 metri plugu’ , fix peste linia aia continuă , un Logan MAI depășește tractoru’ , tractor care avea semnalizarea pornită pe partea dreaptă , sa facă omu’ dreapta…. fix când a făcut dreapta , plugu’ ăla a luat și Loganu’ de MAI cu el ! Stăteam și ma uitam , ma gândeam: „care plm o fi România, tractoru’ sau Loganu’ ..
Și eu stau pe strada cu sens unic, cel puțin 3 pe zi intra pe interzis, că de ce să respecte legea?
Evident, nici o politie, niciodată. Și mai vin și cu viteză, că așa mergi pe interzis, ca să se termine mai repede.
Un tip, să-i zicem Vasilescu, șofează pe noua autostradă A6, Satu Mare-Vama Veche, ascultând radioul.
Crainica tomite ce anunță:
– Pe autostrada A6, un nebun merge pe contrasens cu 200 la oră.
– Nu unuuuuul, suteeeeee, suteeeeee!
Cea mai șocantă situație întâlnită în trafic de curând: dădea cu spatele într-un rond foarte circulat, cu mai multe benzi, pt că ratase ieșirea care îi trebuia. Nu o să înțeleg niciodată de ce nu a făcut tot rondul până să ajungă iar la ieșirea dorita.
0 0
Prima: Mvaii, a ajuns orășeanu din greșeală prin România rurală și s-a speriat :)) Boss este campania de toamnă și este o cursă contracronometru pentru strângerea recoltelor și în perioada asta cam trebuie să belești ochii când circuli prin sate. Îi doare la bască pe ăia când ies în drum cu tractorul care are două remorci pline cu porumb că tu treci prin satul lor cu renoul tău nou, pentru că stă combina după ei.
A doua: Semnul ăla cu linia albă pe fond roșu care seamană cu un cap de femeie afgană care poartă o burka roșie l-am ignorat și io o dată pentru că smartelefonul îmi zicea că este drumul cel mai scurt pe acolo. Cine sunt eu să contrazic un smartfon ?
Era voce de femeie sau de bărbat? La smartfon, zic.
A fost voce de femeie… proasta naibii. Ultima experiență a fost la piață unde toate locurile de parcare erau ocupate și am oprit în dreptul unei zone unde se vând adidași secondhand și am auzit altă voce de femeie:
– Serios, aici lași mașina ?
– Păi ce are, nu încurcă pe nimeni.
– Sunt ăștia care vând adidași.
– Mai dă-i în plm, ce, crezi că așteaptă un camion cu marfă și le blochez accesul ?
– Mbine, te pui tu cu ăștia din piață.
După vreo oră eram cu plasele în mână și mă uitam de departe cum era o dubă băgată la milimetru pe lângă mașina mea din care descărcau niște tipi cu cefe late, cutii de carton. Mă rugam să-mi fi înjughiat doar un cauciuc.
Boss, chiar mă faci să râd. Serios. Pai la noi se merge pe interzis și pe autostrăzile alea amărâte și puține care sunt. Ce, ai uitat?
În altă ordine de idei, joac-o pe asta: accident undeva intre blocuri, la o intersecție între 2 alei. Un șofer venea regulamentar, dar avea cedează trecerea, celălalt pe drumul cu prioritate, dar…pe interzis. Cine e de vină? Menționez că e caz real din Cluj-Napoca. Cel de pe interzis NU venea cu spatele (poți merge maxim 50 m pe sens interzis cu spatele).
Știu eu unde sunt polițiștii de la rutieră! Sâmbăta și duminica dimineața, pe bd. Poligrafiei la Romexpo. În condițiile în care în fiecare zi a săptămânii acolo e coloană și se circulă pâș-pâș, în weekend e complet pustiu. De bucurie că toată strada e a ta ți se umple sufletul… mnu. Radar. La 8.30 dimineața. Super control de trafic, ce sa zic.
În intersecția de la Romexpo, care e totuși sens giratoriu, deci cu aceeași regulă valabilă pt toată lumea, dimineața când ma duc eu la birou se joacă mațele încurcate. Nici picior de polițist să ne descurce.
În altă ordine de idei, eu cred că-i de la popor pur și simplu.
Nu știu cum o fi în Palermo, dar la Napoli e distracție mare în trafic. Tocmai ce m-am întors și nu încetez să mă minunez. Cred că în afară de culorile semaforului și sensurile străzilor (nu de alta, dar sunt foarte înguste), nu se respectă nimic. Trecere de pietoni? Nu există să se oprească toți în linie ca ai pus tu piciorul jos. Tre’ să te miști repede și uite așa treci și tu și nu opresc nici ei. Toată lumea mulțumită.
Străzile înguste sunt folosite în comun, în bună pace și înțelegere de pietoni (turiști căscați cu harta în mână), mașini și scutere. Te dai elegant la o parte când vine câte un vehicul și toată lumea își vede de drum. Claxonează doar ca să își facă simțită prezența. Scuterele sunt joase și silențioase și nu le vezi în mulțime. Opresc și se dau jos brusc și demarează tot asa, pe nepusă masă. Dar nimeni nu face scandal, nimeni nu se revoltă. Nu sunt pe nervi și pe război ca la noi.
Am fost în principal pieton și o singură dată am mers cu un uber. Era sa fac infarct. Deși nu ne grăbeam nicăieri și șoferul avea rating excelent, a condus ilegal non stop. A luat-o pe linia de tramvai care e mărginită de un soi de refugii pe toată lungimea ei. Odată ce ai intrat pe linie, adio, nu te mai poți înscrie în trafic decât când se termină. N-avea omul nici o emoție. S-a strecurat printre mașini la semafor, a semnalizat cu mâna, acompaniat de semnal sonor din gură. Dar nu pe nerv și aroganță, ci mai degrabă ceva gen „vezi ca trec”. Plus că se saluta cu toți șoferii din trafic, vocal și plin de voie bună. Nimeni nu claxona din spate că șoferul meu se conversa liniștit cu cel de lângă el deși se făcuse de ceva timp verde.
Pace și voie bună.
Am prins o fază când o tanti într-un smart a greșit drumul pe o străduță de-aia de 4m lățime cu pietoni. După 5 m s-a prins că nu e bine și a dat să dea înapoi. Mașinile din spatele ei au dat calm înapoi, pietonii s-au dat și ei la o parte iar ea, complet nestresata, a executat manevrele și si-a văzut de drum. Asta apropo de sens unic. La noi ieșea cu scandal și cu sudălmi.
Acum ceva timp au fost resistematizate niște străzi de pe lângă piața 16 februarie, în sensul ca le-au făcut cu sens unic. M-am dus eu pe unde știam, surpriză, toate mașinile veneau spre mine. Ce dragălașenii mi-a fost dat să aud, deși era evident că voiam să dau înapoi… no mercy.
Pe scandal poporul nostru. Fiecare crede despre sine ca este cel mai bun șofer și toți ceilalți sunt cei mai proști și TREBUIE corectați și reeducați.
Numai azi dimineață am văzut 5 mașini accidentate pe o distanta de 2 km. Una într-o curbă, intrase în stâlp, alte două pe sensul celălalt destul de storcite și alte două, atinse mai ușor, pe Kiseleff. Cât am stat în Napoli, cu tot balamucul și aparenta lipsă de reguli, nu am văzut accidente, scuteriști pe caldarâm sau pietoni prin aer.
Am văzut și eu asta în Reggio Calabria ca pasager într-o mașină condusă de un localnic. Am apăsat pe frâna imaginară din dreapta de zeci ori și am zis tot de atâtea ori : NU, nu are cum să încapă două mașini pe străduța asta.
Acuma, mi scuzi, dar ce era la gura italianului vero… numa mascarpone și pizza mă-tii așa că mai ușor cu pianu italian pe scări. Mbine, Napoli o fi un oraș micuț unde toată lumea se cunoaște și de aia sunt simpatici unii cu alții.
Era taximetrist, de fapt. Deși am chemat Uber prin aplicație, a venit un taxi. Avea firma luminoasă deasupra și aparat de taxare, dar nu nu era galben si nu avea nici inscripționare exterioară. Ma gândesc ca de-aia se știa cu alții, uberi incognito.
Dar m-a intrigat cum își povesteau viata la semafor și nici o pizza ma-sii* de la colegii din trafic.
*mi-a plăcut mult expresia 😀
NU exista „Sens unic” daca ma grabesc 🙂