LATER EDIT

Am promis că revin cu părerea mea pe acest subiect și mă țin de cuvânt.

Ca să fie clar de la bun început, nu cunosc niciuna dintre părțile implicate în poveste. Nu ne-am intersectat nici măcar așa tangențial.

Acestea fiind zise, din punctul meu de vedere cei de la Viscri 32 nu au nicio scuză pentru prostia pe care au făcut-o. Tot răspunsul lor, de la cap la coadă, este un model de „așa nu”. Ca să nu mai spun că, după capul meu, au mari probleme și pe partea de gdpr. Au dat detalii din viața privată a ăluia cu recenzia, detalii pe care poate ăla nu le voia publice. Dacă era acolo cu amanta și în urma postării celor de la Viscri afla nevastă-sa și intenta divorț? Ă, cum sună asta? Aveți idee cam cât sunt amenzile pentru încălcarea politicii de gdpr? Și e suficient un simplu email către organismul de control, de restul se ocupă ei. Plm.

Nfine, vreau să mai spun că dacă eu mă ocupam de pagina de Facebook a unui business și i-aș fi răspuns așa unui client nemulțumit, probabil că mi-aș fi pierdut jobul pe loc. Doar că eu, evident, n-aș fi răspuns așa ceva. După ce-aș fi înjurat zdravăn în gând până mă răcoream, îi scriam omului ceva de genul:

„Salut, Tudor, ne-am bucura să avem cât mai mulți clienți ca tine, care să ne transmită feedback-ul lor, pentru că vrem să devenim chiar mai buni decât suntem. Te asigurăm c-am recepționat mesajul tău și, acolo unde este cazul, vom remedia în cel mai scurt timp. De altfel, te așteptăm din nou pe la noi ca să te convingi c-a fost vorba doar despre o zi mai slabă. Știi și tu cum e în domeniul nostru, numai cine nu muncește nu greșește.”

Mă rog, cam așa ceva, ăsta e scris la prima mână și fără să-mi bat prea mult capul. Mai țineți minte cum i-a răspuns Fuego lui Tudor Chrilă acum câțiva ani (găsiți aici despre ce este vorba)? Well, dragii mei, cam ăla este un răspuns de manual.

Altfel, m-a amuzat foarte tare reacția oamenilor care, într-un fel sau altul, sunt legați de domeniul Horeca. Aproape toți au sărit să le ia apărarea celor de la Viscri și-au scormonit după tot ce se putea negativ despre Tudor ăla. Băbăieți, ce nu înțelegeți voi este că Dragnea să fi fost cel care le-a lăsat review-ul negativ și tot nu aveau dreptul să-i răspundă în halul ăla. Pentru ei era un client și atât, nu avea importanță nici cum îl cheamă, nici ce mai făcuse anterior în această viață.

În plus, părerea mea este că dacă ai un business sănătos și susținut corect, nu te va afecta niciodată un singur review negativ. Pe când rahatul ăsta pe care l-au stârnit ei cu mânuța lor s-ar putea chiar să-i afecteze. Vedem, după cum a zis și orbul.

Ah, încă ceva, cei care susțin că „și publicitatea negativă e tot publicitate” sunt niște frumoși naivi ai zilelor noastre (ați văzut ce frumos am evitat un cuvânt urât și denigrator?). Nu, boșilor, publicitatea negativă nu e tot publicitate, că de-aia marile companii au ditamai deprtamentele de PR sau angajează firme specializate în PR de criză, pentru că publicitatea negativă nu e publicitate decât dacă ești persoană fizică si vrei să audă lumea de tine, indiferent sub ce formă. Dar la companii nu se mai aplică treaba asta, că poți să dai un preafrumos faliment de la prea multă publicitate negativă. 

Am și eu o rugăminte. Mulți dintre voi, cei care citiți pe aici, nu sunteți implicați în niciun fel în industria asta care este online-ul, așa că de multe ori mă bazez pe reacțiile voastre pentru a afla cum stau cu adevărat lucrurile. Pentru că cei din interior foarte des sunt rupți de realitate, dar adevăratul consumator, adevăratul barometru, adevăratul judecător al unui produs sau serviciu sunteți voi.

Chestie pe care mulți dintre cei ce activează în online o uită, având impresia că lucrurile se mișcă după cum se vede din bula lor. Doar că nu e tot timpul așa, fix cum se întâmplă și din patru în patru ani la vot, când bula e convinsă că iese cine vrea ea, iar după alegeri constată cu uimire c-a ieșit tot psd-ul.

Nfine, revenind, ca să trecem la subiect, aș vrea să-mi spuneți și mie care este părerea voastră despre deja celebrul scandal Viscri 32. Iar dacă nu știți despre ce este vorba (ceea ce este foarte posibil, tocmai pentru că online și bulă) vă zic eu pe foarte scurt: niște proprietari de restaurant din Viscri reacționează la un review negativ al unui client (găsiți tot contextul aici).

Ați citit? Bun, acestea fiind datele problemei, mă interesează părerea voastră, indiferent care ar fi ea. Eu am una extrem de clară, dar, pentru că nu vreau să vă influențez în niciun fel, o s-o scriu într-un comentariu sau fac update la text, însă doar după ce-mi spuneți voi ce credeți despre asta.

Ca idee, părerile voastre chiar vor conta, pentru că tot ce-am citit pe subiect până acum, am citit pe Facebook, în timp ce prezentul text va fi indexat de domnul Google.