Eu sunt genul de individ care nu-și face vacanțele, excursiile, city break-urile sau ce mai există în materie de colindat aiurea, prin agenții de turism. Nici măcar agregatoare de zboruri nu folosesc. Mai mult de-atât, n-am putut nici măcar o singură dată în viața asta să mă bucur de o ofertă din aia șmecheră gen „boss, ce tare sunt, am prins bilete la Berlin cu cinșpe euro dus și întors”.
Mă rog, de prins am prins, dar n-am luat, pentru că prețurile ultra-mega-mici nu sunt în perioadele pe care le vreau eu, ci atunci când vor companiile aeriene, adică în cele mai nasoale perioade pentru vizitat locul respectiv. Or nu mă încântă cu absolut nimic c-am prins un Berlin la cinșpe euro, în decembrie sau ianuarie, când tot ce poți să faci p-acolo e să înjuri frigul și să te adăpostești din berărie în berărie.
Revenind, ziceam că nu prea apelez la serviciile agențiilor de turism dintr-un motiv pe care îl consider cât se poate de întemeiat: nu văd de ce banii mei ar mai trece printr-un terț (agenția), atâta timp cât sunt și eu în stare să găsesc zboruri și cazări la prețuri similare sau chiar mai bune. Unde mai pui că-mi și place să fac asta.
Caut zboruri și cazări cu îndemânarea unui agent de vânzări în tursim. Ah, ba nu, având în vedere că le caut pentru mine, cred că sunt un pic peste orice agent de vânzări. Probabil aș cumpăra printr-o agenție doar dacă n-aș avea alternativă. Și, dacă e să mă iau după cum au arătat ieșirile mele din ultimii zece-cinșpe ani, se pare c-am făcut alegerea corectă.
Iar acum ajungem la ce voiam să vă povestesc de-am făcut introducerea asta lungă. Tot văd pe Facebook oameni care ar fi trebuit să fie plecați pe te miri unde în perioada asta și, pentru că pandemie, acum stau în casă și se plâng că agențiile de turism prin care cumpăraseră se coiesc să le dea banii înapoi.
Așadar, iată încă un motiv pentru care mă felicit că fac totul cu mânuța mea, și că la o adică nu trebuie să-mi pierd timpul și nervii certându-mă cu duduile și cetățenii de prin agenții pentru banii mei. Asta dacă ai cu cine să te cerți, desigur, că există șanse să nu-ți răspundă nimeni.
Ca să nu mai spun c-am citit și o poveste penibilă despre o companie aeriană (am uitat care era, că n-aș fi avut nicio jenă să-i dau numele) care refuza să-și anuleze zborurile înspre și dinspre Italia, deși autoritățile deja le interziseseră. Evident, ca să nu dea banii înapoi sau măcar ca să mai tragă de timp, pe sistemul „noi te-am așteptat, dar tu n-ai venit”.
Pe 4 aprilie ar fi trebuit să plecăm la Palermo. Din păcate, s-a întâmplat nebunia asta și n-a mai fost să fie. Biletele de avion le luasem la Ryanair și vă spun foarte sincer că le pusesem cruce. Numai când mă gândeam câte sute de mii de oameni au de luat banii înapoi, și mi-i imaginam p-ăia de la Ryanair scoțând telefoanele și serverele de email din priză.
Well, exact în ziua în care s-a anunțat închiderea traficului aerian cu Italia, cei de la Ryanair mi-au trimis un email și mi-au dat două opțiuni: să-mi returneze banii în maximum 7 zile sau să-mi dea un voucher pe care să-l folosesc când vreau io. Evident, am optat pentru prima vairantă. Și ce credeți, în cinci zile aveam banii înapoi în cont fain frumos și elegant. Chestie care m-a făcut să-mi crească până la cer respectul pentru băieții ăștia de la Ryanair. Repet, în mintea mea le pusesem deja cruce banilor.
Iar cum cazarea era prin booking, iar eu iau ÎNTOTDEAUNA cu posibilitate de anulare, a fost floare la ureche să-mi recuperez și banii ăia. Mno, uite de-aia uneori e bine să nu te zgârcești la câțiva euro, diferența dintre „cu posibilitate de anulare” și fără, măcar stai liniștit că, dacă e ceva, îți iei banii înapoi.
Acestea fiind zise, sfatul meu pentru voi e unul singur. Da, o fi mișto și comod să cumperi pachetul gata făcut de o agenție, că nu mai stai să pierzi timp cu căutat zboruri sau hoteluri, dar după capul meu e mult mai bine să fii la mâna ta. Nimeni, niciodată, n-o să stea sa caute cazările cum ai face-o tu, iar la zboruri, să mă scuzați, dar niciodată n-am văzut la vreo agenție preț mai bun ca ăla pe care l-am găsit eu direct la companiile aeriene. În plus, dacă e să se ajungăbla situații din astea nasoale măcar te cerți direct cu ăia la care ajung banii tăi, nu prin intermediar.
De altfel, am așa o bănuială că mulți dintre voi ar fi trebuit să plece pe câte undeva în perioada asta, că venea și vacanța de Paști, venea și 1 Mai, lumea începea să umble. Cum stă treaba, v-ați recuperat banii? Că de plecat e limpede că nu mai plecăm nicăieri ceva vreme.
Cum ziceam si saptamana trecuta, la vremea asta trebuia sa fiu la Bologna si Florenta. Diseara era avionul de intooarcere. Si eu imi iau singur, mereu, si biletele de avion, si cazarea. La cazare am ezitat cand am vazut ca incep italienii sa se imbolnaveasca, asa ca nu am mai apucat sa iau. Biletele de avion, tot la Ryanair. Tot povestea cu cele doua optiuni, tot optat pentru returnarea banilor, tot mesaj ca imi intra banii in cinci zile lucratoare. Numai ca, la mine, banii canci!
Serios? Și câte zile au trecut?
@MV
Cam o luna. Am facut pe site-ul lor cerere de returnare a banilor pe 5-6-7 martie si pe 9 martie am primit mail de confirmare si de informare ca imi trimit banii inapoi in cinci-sapte zile lucratoare…
Uuuups. Deci, nasol. 🙁
Buna. Impreuna cu sotia, am hotarat in toamna trecuta sa mergem in Thailanda-Phuket. Am ales totusi o agentie, deoarece am dorit neaparat sa avem si ceva asistenta acolo la „capatul lumii”. Luna asta in 25 trebuia sa plecam, insa evident ca in urma cu o luna am cerut anularea si restituirea banilor. Nu am primit banii deoarece nu aveam asigurare(efectiv nu concepeam ca o sa ratam asemenea vacanta), insa am primit un Voucher valabil 2 ani cu exact suma platita pana in momentul acela, adica vreo 1050 Euro. Sincer, este cea mai buna solutie pt. noi, deoarece daca primeam banii ar fi fost posibil sa renuntam la idee. Asa suntem siguri ca in viitor o sa mergem in vacanta noastra exotica mult dorita. 😁
Comentariu beton!25
@Alphas
Schimbă-ți repede numele și prenumele în Mihai Vasilescu și retrimite cererea. Ar mai fi o opțiune, dar Șerif este băiat salon și nu ar face o intermediere la recuperare debite de la operatorii de zboruri. Sau…?
Ce sa zic…că tot ai pomenit de 1 mai, cred că anul asta se va strica Vama cu adevarat.
Dacă până acum nu mai era ce-a fost, să vezi acu’. 😀
@Redoo, ba acum va redeveni ce-a fost!…pe vremea mea…
Am apelat la serviciile unei agenții de turism o singură dată, pentru niște cursuri de ghid montan, in studenție. În scop turistic, aș face-o în anumite situații. Precum e cazul grupurilor acelora de turiști seniori care coboară veseli și zgomotoși din autocare. Mă văd să fiu și eu ca ei pe la 70-80-90 de ani!
Ești optimistă tu așa. 😀
Bine, bine, las’ că mai vorbim noi peste vreo 50 de ani și vedem dacă am fost optimistă!😛
Noi ar fi trebuit să mergem pe 5 mai la Veneția – cazarea am anulat-o acum câteva zile; în schimb, cei de la WizzAir îmi oferă AZI posibilitatea să fac check-in la zborul de dus (ce noroc am că la zborul de întoarcere pot face check-in de mâine). :))
Bineînțeles, în afară de telefon (care e cu suprataxă – am auzit caz care a stat la telefon să fie preluat până aproape că a ajuns cu costul minutelor la prețul biletelor), nu mai există altă posibilitate de a lua contact cu ei – a dispărut formularul de reclamații de pe site, dar anunță unul mai șmecher de pe 14 aprilie. O să văd atunci ce și cum.
Dacă ar fi să aleg, voi opta pentru voucher, eventual reprogramare undeva prin septembrie.
Dacă nu, mă pregătesc să le cânt veșnica pomenire banilor dați pe bilete (cred că am să găsesc undeva versurile :)).
Si noi am rezervat tot la Wizz, pentru 7-12 mai, spre Romania. Deocamdata, nu avem nicio informatie pe site. La telefon, nici macar nu ma obosesc sa sun. Am facut o data sportul asta si mi-a raspuns un robot in maghiara. Dracu’ stie ce zicea, ca n-am priceput nimic. Deja am pus cruce banilor. Asta, in conditiile in care nici la Dortmund, nici la Iasi, nu zboara nimic.
Cat despre excursiile noastre, facem traseul pe Google Maps, rezervam prin Airbnb, cu posibilitate de anulare, ne suim in masina si…valea! Mai ales ca, deocamdata, n-am terminat de vizitat toate chestiile din Germania pe care vrem sa le vedem.
Cel mai departe a fost Neuschwanstein, in Bayern, la vreo 700 km de noi. Dar a meritat cu varf si indesat. Avem si avantajul de a fi la vreo 40 km de Olanda (220 pana la Amsterdam), la vreo 150 km pana in Belgia (Spa Francorchamps), vreo 400 pana in Franta, asa ca masina e baza fundamentului temeliei. Am un gandac de Toyota Aygo care imi consuma 3 l/100 km. pe autostrada, asa ca, oricum, ne ajunge mai ieftin decat cu avionul.
Deci până acum de wizz se plânge lumea cel mai tare. Cel puțin în ceea ce privește returul de bani, cu vouchere văd c-a mai mers treaba și la ei.
Eu trebuia sa zbor azi spre Romania, cu Wizz, si am primit ieri reminder de check-in…Si nu, nici o posibilitate de a-i contacta…O sa incerc via Mastercard pentru eventual refund, dar din moment ce Wizz nu a anulat zborul, nu sper mare lucru.
Vacanta 15 aprilie 22 aprilie Madrid, zbor wizz, cazare airbnb, wizz a trimis mail cu anulare zbor (Craiova-Madrid-Craiova) trimis in cont suma platita +10% bonus, am optat pentru rambursare bani in cont prin transfer bancar in 23.03, nu au ajuns banii. Cazarea primit banii de la Airbnb in 3 zile.
In ultimii 5 ani, avand copil mic am invatat ca nicio vacanta nu e „garantata” in sensul ca oricand se poate intampla ceva care sa-ti dea planurile peste cap. Asta e motivul pentru care niciodata nu am rezervat vacante fara ASIGURARE STORNO & ASIGURARE MEDICALA. Asta e fost regula nr. 1.
Acum, pentru ca pe diferitele site-uri de rezervari (cazare, zbor, etc) nu intotdeauna exista optiunea asigurarilor, am fost obligati sa apelam (si) la agentii de turism. Dupa ceva verificari/recomandari de la prieteni, am ajuns la concluzia ca NU MERITA sa lucrezi decat cu agentiile de turism de TOP. Daca au si un „gigant” european sau mondial in spate (da, stiu, am vazut in 2019 ca si aia mari mai dau faliment dar statistic nu se intampla asta in fiecare an), cu atat mai bine. Tarifele garantat vor fi cele mai bune din piata, explicatia fiind simpla – e un business de volum, cine garanteaza volumul cel mai mare va avea cele mai bune preturi de la hotel/linie aeriana. Cei mici, uneori si tine mai mult de persoana cu care vorbesti si nu de o politica standard de firma, acorda mai multa atentie clientului (comparativ cu aia mari) sau, din cand in cand, mai „pleznesc” si cate o oferta de nerefuzat. Dar, per total si avand in vedere industria, nu merita „riscul” pe care il implica colaborarea cu un jucator cu forta financiara mai redusa. Asta ar fi regula nr. 2.
Asa cum ziceam la inceput, avem copil mic. Regula nr. 3 ar fi sa corelezi riscuri vs. beneficii si in functie de tipul de „iesire”. Adica, daca pleci 2-3 zile si e vorba doar de adulti, ai flexibilitate mai mare la companie aeriana/orar de zbor/clasificare hotel/etc. Daca pleci 8-10 zile, cu copil de 3-4-5 ani, NU MERITA riscul. Asta daca nu vrei sa te filmeze aia prin aeroport in timp ce te plangi ca nu mai ai ce sa-i dai de mancare copilului 2-3 zile pana vine avionul urmator care sa te duca acasa.
D.p.d.v. financiar: preturile excelente prin site-urile de rezervari DIY sunt, din ce in ce mai mult, un mit. Un exemplu scurt – anul trecut am rezervat o vacanta prin agentie. Pentru RO era „extra-sezon” dar pentru locul unde am mers era anotimpul perfect. Pachetul luat de noi l-am gasit pe booking (dupa ce semnasem contractul cu agentia) cu 25% mai scump decat pretul platit de noi. Plus, pe booking nu aveam optiunea de asigurare si era fara zbor. Estimez o diferenta de minim 40%, daca faceam rezervarile „din bucati” comparativ cu ce am platit la agentie pentru un pachet „la cheie”. Probabil ca exista experiente de toate felurile si sunt convins ca exista si experiente fix pe dos fata de ce am spus eu. Ce vreau sa spun e ca nu exista „retete” sigure, morala e sa cascam bine ochii.
Comentariu beton!27
Adevărul e c-am omis partea cu plecatul în vacanță cu copiii. Pentru că da, când pleci cu ei, s-ar putea (nu sunt convins) să fie mai avantajos prin agenție.
Încă nu ne-au returnat banii, or să (zic ei). Noi să fim sănătoși (zic eu). Tot pe cont propriu plecăm și noi, întotdeauna.
@didino, cine sunt „ei”? Oculta mondială? 😀
Ah, nu, oculta mondială ne dă întotdeauna banii la timp. 😜 Ei (în cazul de față) = compania aeriană = Ryanair
Să fi fost eu foarte norocos?
Tu ai avut zbor spre Italia, alea s-au anulat primele. Al nostru (spre Rhodos) s-a anulat târziu, la grămadă cu multe altele.
Da, corect.
Aveam bilete pentru Paris pe 3 aprilie, via Tarom. Le-am scris mail de cand a inceput sa se imputa situatia la francezi(de dinainte sa anuleze la noi toate zborurile) si i-am intrebat ce se intampla daca se anuleaza zborul. Au spus ca daca vreau pot sa imi anulez biletele si am timp un an sa ma hotarasc la alte zboruri in aceeasi bani, am zis ok la faza asta. Acum vad pe site la ei ca de cand s-au anulat oficial zborurile ofera si banii inapoi daca vrei, asa ca s-ar putea sa ma fi grabit un pic. Aia e acum.
Cazarea era prin booking tot cu anulare gratuita, asa ca aia e rezolvata :).
Lasă, că la anul o să-ți pară bine că nu mai dai banii pe zbor. 😉
Buna ziua,
Ati primit banii de la Tarom? Eu din mai ma conversez cu ei si numic.
Cu Riana air am avut și eu o experiență…acum vreo 2 ani…dă zile. În martie trebuia să zbor, m-am răzgăndit și am anulat. Nu era nicio pandemie, doar că ieșiseră panseluțele lu’ dom’ primar și voiam să le pozez. În căteva zile am primit banii înapoi și am zis „sarumâna”.
Nu recomand! Nu am avut cu cine mă certa, nu m-am simțit împăcat!
Comentariu beton!18
Stai așa, că nu e așa. Dă-mi mai multe detalii, că în mor normal la low-cost dacă te răzgândești nu-ți dă nimeni banii înapoi. Ai optat pentru vreo caluză specială când ai cumpărat biletul?
@MV, și eu m-am mirat, mai ales că renunțasem relativ apropiat de zbor. Luasem bilet prin decembrie, iar prin februarie am anulat. Cursa era 308 lei (Londra), și acum țin minte. M-am uitat în extrasul de cont și banii erau acolo…I am a lucky bastard!
Clauze la banii ăștia? Da, să mă primescă în autozburătoare mestecând cingo…
Jur că nu înțeleg cum de ți-au dat banii.
Trebuia să mergem la Florența în 18-22 martie. Bilete luate la Wizz, cazare prin booking.
Cei de la Wizz mi-au returnat prețul biletelor + 20% sub forma de voucher, ceea ce pt mine e ok.
Cazarea am anulat-o fără costuri suplimentare pt că și eu am căutat să fie cu posibilitatea anulării.
În rest, s-auzim numai de bine!
Bun, deci se poate. Cel puțin sub formă de voucher se poate și la wizz.
Pe 2 Apr aveam zbor spre Istanbul, cu Tarom dar luat prin GoToGate. cu 4-5 zile inainte Tarom a anulat zborurile spre Ist si aia a fost, da-i si lupta acum sa dai de cei de la GoToGate la care nr de Romania nu mai e disponibil, call centerul din India te tine 1 ora in coada si inchide iar Tarom zice ca ei ar rambursa…dar trebuie sa ceara GtG asta. Distractie.
Well, iată cum încă o dată mi se adeverește că n-am de ce să apelez la terți.
Mulțam pentru info, țin pumnii.
Si ai reusit ceva? Am primit si eu mail aseara ca s-au anulat 2 zboruri din cele 5 cu gotogate.
@Marius, nimic, am deschis tichet, de pe 1 aprilie la ei, am sunat cred de 20 de ori pana acum. Nimic pe nr de UK și nici SUA. Ei zic ca dacă ai un tichet deschis, te cauta ei și sa nu ții linia ocupată. E deja a doua sapt însă de radio silence. Never again gtg, momondo e mult mai comunicativ.
Și noi am luat biletul de pe momondo prin GoToGate ,am discutat cu cei de la Ryan air ,ei spun ca au făcut rambursarea banilor în contul agenției…. de aceștia nu dam ,ai rezolvat ceva pana la urma ?
Io nu folosesc agenții de turism pe motiv de țeapă. Indiferent de țară. Prefer să-mi caut singur cazarea și zborurile cu avionul.
Anul ăsta aveam în plan Amsterdam, dar mai este timp anul ăsta, că doar n-oi fi carantinat la muncă tot anul.
Tot anul, cu siguranță nu, dar până vine vara… 🙁
De la vară mi-am luat deja gândul, nici poveste. Dar nu-mi surâde ideea să merg în Amsterdam pe frig și ploaie. Să vedem ce-o să iasă și cum o să iasă.
In martie aveam platita vacanta la Roma cu wizzair. Zbor anulat de ei, banii s-au pus in contul de wizz 120% din valoarea platita. Pot utiliza oricind. Alt zbor spre Iordania la sfirsitul lui aprilie cu Ryanair, anulat de ei, banii deja primiti in cont. Cazarile numai cu anulare gratuita, nimic pierdut pina acum.
Bun. Mă bucur când scrie lumea și de bine.
Si eu am cump.bilete la Roma pt 4-9 aprilie 2020, zborul a fost anulat de catre WIZZ AIR, eu stiam ca era anulat prin ord.militara dar am asteptat anularea din partea companiei aerieneAm primit 3 variante:credit 120%, reprogramarea zborului sau rambursarea integrala.Am ales rambursarea integrala, am primit pe email factura de storno a valorii platite catre Wizz, termenul de rambursare a banilor fiind 60 zile de la data facturii.Sper sa nu intre in insolventa pana atunci…
0 0
Dragă Irene, problema noastră se întâmplă mult după… luna aprilie. Ca să n-o lungesc: spune-mi, te rog, cum ai solicitat rambursul integral de la Wizz? Nouă ne-au schimbat ambele date (plecare/întoarcere) iar pe pagina Wizz (în contul propriu, la biletul respectiv) am numai opțiunea cu așa-zisul ramburs sub forma unui voucher de 120%. Banii ți-au fost returnați în 60 de zile? Mulțumesc anticipat pentru răspuns.
Si eu am cump.bilete la Roma pt 4- aprilie 2020, zborul a fost anulat de catre WIZZ AIR, eu stiam ca era anulat prin ord.militara dar am asteptat anularea din partea companiei aerieneAm primit 3 variante:credit 120%, reprogramarea zborului sau rambursarea integrala.Am ales rambursarea integrala, am primit pe email factura de storno a valorii platite catre Wizz, termenul de rambursare a banilor fiind 60 zile de la data facturii.Sper sa nu intre in insolventa pana atunci…
0 0
0 0
03.04-12.04 Londra
– asigurare de calatorie Eurolife Zen, recuperata; oricum nu acoperea cazurile de pandemie;
– bilete avion Blue Air, cerere de rambursare in curs, dar dupa cum o lalaie cred ca va trebui sa imi iau gandul de la ei;
– cazarea TravelLodge de tip saver rate adica nerambusabila, recuperata; dupa ce initial mi-au oferit posibilitatea de a schimba data, dupa introducerea starii de urgenta au dat banii inapoi la toata lumea, respect!!!
Trebuia sa plecam cu inca o familie in Bulgaria de 1 Mai, pentru 4 zile. Am facut rezervarea prin Booking, ca si tine, platind putin in plus pentru posibilitatea de a anula gratuit pana cu 7 zile inainte de data de incepere. Am primit banii inapoi fara schimb de mesaje, in 3-4 zile de la solicitare.
19,,,,,,29 mai wizzair, mi am luat gandul de la zbor, sper sa primesc un voucher ,astept e mail ceva de la ei, deocamdata e prea devreme …naiba stie ce o fi pana atunci ,s or hotara sa zboare si atunci adio bani returnati Groaznic sa iei legatura cu ei,telefonul sigur nu e o solutie …..
Salut Mihai,
Te urmăresc de mult timp si mă hlizesc sau mă întristez alături de tine la fiecare postare, după caz, since “Mărirea și decăderea unui tata de fată”. Pe lângă calitatea de fan al tău, o mai am și pe cea de agent de turism și te rog lasă-mă să îți spun de ce nu sunt chiar nasoale agențiile.
Agentul de turism poate recomanda destinații pe care le-a vizitat, poate oferi oamenilor care nu știu exact unde doresc să meargă anumite hoteluri sau stațiuni pe care le-a văzut și i s-ar potrivi cel mai bine (unele sunt potrivite pentru cei cu copii, altele pentru cei care vor liniște). Vara, dacă vrei să mergi în Antalya sau în Zakynthos, dacă nu apelezi la o agenție, zbori până acolo cu escală. E mai incomod, mai ales dacă ai copii. Dacă te atrag croazierele, nu le poți lua online, ai nevoie de un agent. Și chiar și o cazare plus un avion, dacă le iei de pe booking sau de pe vola, tot de la un fel de agenție le-ai luat, practic.
Iar în ceea ce privește rambursarea banilor încasați ca avansuri pentru vacanțele de vară, sunt plătiți mai departe către hoteluri și companii aeriene, și se încearcă într-adevăr reprogramarea vacanțelor pentru a nu se compromite total acest an, de aici coiala. Plus că oamenii încearcă anularea cu toți banii înapoi, pe loc, a unor vacanțe din iulie sau august. E complicat.
Deci, în concluzie, cum spune prietenul nostru comun de la Rock FM, agențiile de turism sunt și ele oameni. Care se luptă acum să supraviețuiască. Și nu pe banii clienților. Și în acest scop facem o adevarată echilibristică între calcule matematice, empatie, anxietate și zâmbete. Sperăm să ne iasă, că nu avem plasă sub noi. Sănătate și toate bune ție, reginei feșănului, fetelor, lui Suzana și Vasile și telecititorilor 😊
Comentariu beton!25
Da’ io n-am zis că agențiile sunt nasoale, ci că eu prefer să fac așa. 😉
Nu-s nasoale, dar eu n-am avut nicio experiență remarcabilă sau măcar bună cu agențiile când am încercat ultimele dăți așa că mă lipsesc. Am internet, am card, știu engleză, n-am niciun motiv să nu mă descurc să-mi fac planificarea și rezervările necesare. Ba mai mult, am fost în ultimii ani în locuri cărora nu prea li se face reclamă la agențiile de turism. Sau am cerut ofertă pentru ceva în paralel cu căutările mele și ori nu mi-au găsit, ori mi-au găsit ceva mult mai scump decât am cerut și tot singură mi-am găsit ce căutam.
Vrei să zici că dacă intru pe site-ul costacrociere (sau costacruises), nu pot să-mi rezerv singură croaziera? A, că mai trebuie organizat și drumul până la și de la port, da, așa e, dar nu e mare brânză.
Pt Zakynthos este zbor Wizzair în sezon din Budapesta sau Viena cu Ryanair. Pentru cei din vestul țării e o opțiune foarte bună, nu toată lumea e din București.
Înțeleg că pot fi persoane care au un oarecare sentiment de siguranță dacă au totul băgat mură-n gură de o agenție, așa e, trebuie să existe soluții pentru fiecare. Dar la noi nu e cazul. Nici în excursii exotice nu m-aș duce prin agenție dacă ar fi să merg.
@Ileana, in teorie sună bine și apreciez ce încă mai fac unii agenți de turism. Doar că sunt și mulți șnapani apăruți in ultimii 30 de ani (aici mă refer la aproape toți marii proprietari de agenții de turism). Au „evoluat” ca și clasa politică. Da, știu e greu, dar toți, acum strigă la unison (apreciez unitatea lor, deși în realitate se mănâncă ca niște hiene) să intervină guvernul și să le dea bani pt că ei nu mai au de unde, culmea strigă mai tare cei care mai au și alte afaceri. Să continui, cum se termina un sezon bun (apropo acele vouchere primite de bugetari o mare japcă la adresa oamenilor, faci tu legătura de ce am zis sezon bun și vouchere) își schimbau mașina, schimbau mașina amantei/ amantului după caz și tot așa. Aaa salariul unui agent de turism e cel minim sau in majoritatea cazurilor e cel minim. Aha și vă mai aruncă câte un infotrip. Mda. Să nu mai zic de pregătirea multor agenți ( nu e vina lor, ci a proprietarilor, nu investesc un ban în resursa umană). Să nu cunoști puțină Geografie e dureros.
Scuze, dacă vreau să îmi iau croazieră pe Princess, Royal sau care mai vrei, mi-o pot cumpăra singur de pe net.
Eu nu aveam de gând să plec nicăieri. Abia mă întorsesem din vacanța la ski, în Austria. Am ratat milimetric să aduc și niște viruși cu mine.
Dar fii-mea avea în plan să plece pe 25 aprilie la Praga. Tot singură și-a făcut aranjamentele de călătorie. Pe la mijlocul lui martie vorbeam cu ea să-și anuleze măcar cazarea ca să-și recupereze banii că probabil, pe ăia de avion o să-i piardă oricum.
În ziua în care Cehia a anunțat că-și închide granițele a primit mail pentru returnarea banilor de avion și pentru returnarea celor pentru cazare. Nici n-a mai apucat să ceară ea ceva. Și tot așa, în 5 zile a avut banii în cont.
eu lucrez la o agentie de turism si toate vacantele si mini- vacantele le fac prin agentie, dar , sigur fiecare face cum crede el de cuviinta ca i mai bine.
Nu apelez la agenții din aceleași motive spuse de tine în text.
Am avut un zbor intern, cu Tarom (6 aprilie), s-a anulat și agenția de ticketing m-a anunțat că îmi voi primi banii înapoi, dar să am răbdare că sunt multe anulări și mai durează un pic.
De ce agenție de ticketing? Pentru că nu pot cumpăra online bilete direct de la Tarom, mă direcționează automat spre agențiile care le fac vânzare. Sau poate n-am găsit eu butonul potrivit?
Noi trebuia să fim in Thailanda, am luat totul pe același principiu descris de tine. In general închiriem și mașini și schimbăm cel putin 2-3 hoteluri pentru a vedea zone diferite ale țărilor. Deci pe Booking nu a fost o problemă să anulăm. Zborul a fost cu Air China, oprire in Peking și la dus și la întors. Așa că nu a fost o problemă să returneze banii. Am bilete și eu cu Tarom din 30 Aprilie la București, să vedem dacă se sinchisesc să îmi dea banii înapoi.
Tata e in Italia la munca. Voia sa vina acasa de Paste, insa a venit pandemia. L-am sfatuit sa nu anuleze nimic, sa astepte Ryanair-ul sa anuleze. Ryanair-ul a anulat acum 2 saptamani, tata mi-a transmis mailul si datele si am incercat sa aplic pt refund. M-am chinuit 2 zile, nu-mi acceptau numele, pana cand am incercat sa pun la nume numele + prenumele, iar la prenume tot numele + prenumele. Asa a mers, am primit confirmare ca cererea se va procesa. Totusi asteptam de 2 saptamani banii in cont.
P.S. Voi, norocosii care ati primit banii inapoi de la Ryanair, ati primit si un mail in care sa vi se spuna asta? Sau se poate vedea doar in contul bancar?
Am primit un singur email, cel în care-mi confirmau c-au înțeles opțiunea mea pentru primit banii înapoi și tot în el spuneau că vor face plata în 7 zile lucrătoare. Banii i-am văzut verificând extrasul de cont.
Mihai, multumesc de info. O sa stau sa tot verific contul atunci. Oricum ne-au spus 60 de zile de la ridicarea starii de urgenta. Cum starea de urgenta tocmai s-a prelungit, sigur o sa stau mult si bine sa ma uit ca matza in calendar.
Paris, Roland Garros, pentru începutul lunii iunie, doar cazarea rezervată prin Booking, apoi anulată fără probleme.
Noi ne organizam de obicei singuri( după o vacanta prin agenție în Mauritius, care nu a fost tocmai cea mai wow,cum ne asteptam). Anul trecut am vrut sa ii facem puștoaicei o surpriză și am ales o săpt în Februarie in Egipt. Prin agenție, că deh…Egipt, că doi copii ( unul acea 6 luni),etc.
Cu 16 ore înainte de zbor am aflat că nu mai plecam nicăieri pt că Thomas Cook s-a gândit să îl anuleze. Vacanta era achizitiinata prin Expedia. In 2 zile am avut banii in cont și după un email și 2 săptămâni de așteptare, am primit și 600€/persoana compensații 😎.
Am zis sa mai dam o șansă Egiptului și am mai rezervat o dată. Ieri trebuia sa zburam. Normal, toate zborurile sunt anulate. Expedia ne-a anunțat acum doua sapt sa ne luam gândul de la vacanta și să așteptăm emailul de confirmare de la FTY (agenția care a vândut vacanta) și banii in cont. Încă așteptam. Sper doar sa nu primim voucher.
Prin agentie, Canada, cu plecare pe 17 iulie. Agentia a anulat totul cu plecare pana pe 30 aprilie, iar in zilele urmatoare vor decide ce vor face cu calatoriile de la 1 mai incolo. In cazul in care anuleaza ei, atunci sumele platite se restituie complet.
Noi aveam zbor Geneva-Bucuresti cu Swiss pe 7 aprilie (oh, adică ieri :)), am sunat cu 3 zile înainte, am așteptat în jur de 15min să răspundă cineva (decent, totuși); ne vor returna banii în următoarele săptămâni. Nu știu dacă s-a „rezolvat” așa repede din cauză că biletele erau la Business Class sau pentru că și eu și soțul suntem Frequent Flyers, oricum am apreciat că într-un minut la telefon cu ei am rezolvat ce era de rezolvat. Drăguț și smart, sunt sigură că mulți vor rezerva pe viitor la ei. Inclusiv noi. Oricum Swiss va fi ajutat de statul elvețian in aceasta perioadă, nu le plâng eu de milă, dar felul cum gestionează lucrurile în perioada aceasta este tipic elvețian, adică eficient și rapid.
Nu mai merg in concedii cu agenții de turism din 2011, când copilul cel mare împlinea in vara aia 14 ani și toate agențiile la care apelasem mă înnebuniseră cu telefoanele (un agent chiar mi-a sugerat să lăsăm acasă copilul cel mare-noaptea minții 🙄),cel mai bun caz a fost acela în care plăteam pentru 3 adulti și un copil.Am spus”pas” și am organizat singură vacanța, e drept că doar cazare in străinătate, drumul făcut cu mașina personală.Ne-am asumat riscuri,am plecat cu bani pe card in caz de ceva,dar totul a fost la superlativ și de atunci n-am mai fost in nici un concediu prin agenție.E adevărat,atunci când copiii sunt sub 14 ani, sunt agenții care fac pachete pentru familii și este rentabil cu copii minori.
In perioada 30.04.-03.05 rezervasem un apartament în Sarajevo prin Airbnb și când am fost convinsă că nu o să mai putem merge am cerut anularea rezervării.Am primit mail că o să mi-se returneze suma integrala in 5-10 zile lucrătoare, dar după 2 zile banii îmi intraseră deja în cont. Cu biletele de avion nu am experiență, că niciodată nu am anulat vreun zbor.
N-am avut nimic programat pe anul ăsta. Oricum, noi mergem cu agenție de obicei, și agenția noastră, deși mică și necunoscută, nu ne-a făcut niciodată probleme când a fost cazul de returnat banii. Și s-a întâmplat de vreo două ori din cauză de plimbat piticii cu SMURD-ul. 😀
Părinții mei, în schimb, au dat avansul la Christian Tour pentru un sejur în Deltă de Paște. Au zis că le pot da banii înapoi, dar va dura destul. În schimb, le-au oferit aceleași condiții, la același preț, pentru perioada de Paște 2021. Și au acceptat.
M-a bucurat treaba asta fiindcă astfel au un motiv serios să se păzească și să aibă grijă pe unde umblă în această perioadă. Păi, să se îmbolnăvească și să piardă sejurul de la anu’? Nu se face așa ceva! 🤣🤣
@Ioane, da’ cu plecarea AIA ce mai e?
@Mihai, nu se mai aude nimic. Momentan ne concentrăm să evităm plecarea „într-o lume mai bună”, vorba poetului. 🤣🤣
@Ionut, te rog spune care-i agenția aia mică și necunoscută, dar ok. (fie public, dacă ai chef, fie pe mail-ul pe care îl găsești la Mihai). mă bate un gând.
părinții mei primiseră cadou de la frate-meu în octombrie trecut 3 ”zile” la paris în perioada 10-13 aprilie. ajuns acolo vineri seara pe 10, plecare luni dimineață la prima oră, pe 13. avion separat, cazare separat, etc.
numa’ că:
1. nu și-au dat seama să verifice și ar fi picat de paștele catolic. chiar și fără covid ar fi avut timp pt vizitat chestii doar sâmbătă.
2. ai mei nu știu engleză și au uitat toată franceza pe care au știut-o vreodată. nu sunt obișnuiți să caute pe net metode de transport, plăți la muzee și mai știu eu ce pe care voi/noi ăștia un pic mai tineri sau doar mai umblați le faceți/facem cu ochii închiși.
ai mei voiau să anuleze de la începutul lui martie, înainte să se închidă franța, să se anuleze avioane, să chestii, nu știu ce-au făcut.
dar mă bate un gând să încerc să le iau pt la anul sau cândva un bilet prin agenție, să aibă cineva grijă de ei, să-i plimbe încolo și încoace fără ca totul să devină un stress pe care nu-l pot gestiona.
Pe 12 aprilie trebuia sa aterizam in Cipru cu Tarom. Pe 10 Martie, m-a luat panica si m am grabit ca fata mare la maritat: am sunat in call center, anulati, anulati, vreau banii inapoi repede, oricat… Ieri am primit 620 de lei din cei 1900 dati pe bilete. Bine, rau, asta e acum, poate daca anulam zilele astea primeam integral banii. Altfel, noi sa fim toti sanatosi ca eu in cipru ma duc la anul negresit, dar nu cu tarom.
Nu am recuperat nici un ban. Si nu neaparat din industria de turism/transporturi ci si de la alte servicii platite in avans.
Cumva, inteleg. Cumva, nu. Dar sa zicem ca in final sunt normal la cap si nu am de ales decat sa inteleg situatia. Desi nu-mi convine :))
E ceva de genul: daca toata lumea ar cere banii inapoi pe ceva simultan de la aceeasi companie, firma aia se blocheaza si nu poate plati. Si eu sincer sa fiu cred ca asa s-ar intampla si la banci. Daca am cere toti simultan sa ni se elibereze toti banii din conturi, nu ar reusi sa ne onoreze cererea.
Nu trebuia sa plecam noi in perioada asta, ci trebuiau sa vina la noi multi invitati din strainataturi pentru a ne boteza fata. Culmea a fost ca low-costii au fost mult mai cooperanti in a returna banii pe biletele musafirilor.Magnifică a fost si este comunicarea cu restaurantul in vederea returnarii avansului conform prevederilor din contract.. mumu. Sincer pentru unii ma bucur de criză😡
Aveam bilete spre Japonia,cu plecare in 21 Aprilie,cumparate prin GoToGate, zbor cu ANA.Am reusit sa luam legatura telefonic cu GoToGate,la callcenter-ul din Romania,acum 2 saptamani si ne-au confirmat pe e-mail ca au facut cerere de anulare si refund catre ANA si ca ne vor restitui integral costul biletelor,dar ca va dura pana la 5 saptamani.inca nu am primit banii in cont,dar cred ca daca avem confirmarea e ok.
Buna Irina,
Ati primit banii in cont? Sunt in aceiași situație.
Primesc lunar un email, prin care mă informează că solicitarea este în curs de rezolvare.
Mulțumesc
Noi tot cu agentie le luam de cand calatorim cu avionu’. 20 de ani azi’ maine…niciodata n-am avut probleme, dar adevarat e ca numa odata mi s-a intamplat sa anulez. la inceputuri cautam eu pe net si dupa, apelam la agentie (de fapt e un singur agent cu care lucrez de 15 ani) si-mi gasea intotdeauna mai jos decat gaseam eu. asa ca nu am mai cautat. hotel sau casa pt vacanta, imi caut eu.
no, anu’ asta trebuia sa venim in ro in iunie, cand am apelat sa vad cum sta treaba mi s-a raspuns ca acum trateaza cazurile din aprilie, asa ca, sa mai asteptam putin. si daca nu-mi recuperez banii mai mult ca sigur reporteaza zborul in interiorul unei perioade de un an. tot e bine. asta, cu reportatul intr-un an, mi s-a mai intamplat cu alta ocazie. no, pâna acuma a fost ok. fac un update prin iunie 🙂
24-29 mai, Viena cu LaudaMotion, prin e-ski.
Mi-au trimis notificare ca zborul s-a anulat si vor face refund, dar mai dureaza.
Austria zice ca vrea sa dea drumul la zboruri, la tot… si s-ar putea ca pana atunci sa se reia treaba in tara. Zborul e anulat totusi. Cazare nu rezervasem.
Am facut si asigurare de calatorie tot prin e-ski la Collonade. Tb sa mai studiez treaba asta.
Nu m-am crizat prea tare si sper sa-i recuperez, ptr ca ne-au venit nesperat banii castigati ca daune morale dupa accidentul din 2018. Atat ce s-a lungit procesul asta!!!
O experienta relativ similara și la noi. Pe 7 aprilie trebuia sa plecam în Lisabona cu wizz ul. Am primit email imediat ce s a anulat zborul și am avut 2 optiuni: credite wizz în valoare de 120% raportat la costul biletului sau 100% refound dar în max 60 de zile. Am optat pt ramburs, iar acum așteptăm. Cazarea a fost prin booking.com parca, cu anulare gratuita pana în ziua cazării și plata la hotel, deci s a anulat ușor.
30 aprilie, ziua mea 🤔, și 1 mai rezervare în țară, prin Travelminit, achitat tot în avans… agenția a sunat să întrebe dacă vreau banii înapoi sau… Am convenit să amânăm rezervarea până la o dată nedefinită, că să fie bine pentru toată lumea, inclusiv pentru pensiune. Aștept să vedem ce va fi până în luna iulie, cu rezervarea achitată 50% prin Airbnb, pentru Grecia. Și eu, de vreo 7 ani, rezerv de capul meu: deh, să accepte animale de companie, fumători și singuri pe plantație.
Eu aveam zbor blueair acum de Paște din Italia în Ro. A fost anulat încă din 17 martie și mi-au emis un voucher valabil 1 an. Pot cere și banii, am făcut cerere, toate bune și frumoase dar acum s-au răzgândit și au hotărât să dea banii la 120 zile după ce se ridică starea de urgență. 🙄
Rezervasem pe booking hotel de 2.200€ in Italia. Din păcate pt noi, fără opțiune de storno. Și booking și hotelul refuză să returneze banii. Singura oferta: sa îmi mut perioada de stat la ei pana la 31. decembrie. Având în vedere ca rezervarea era în august, iar în septembrie începe școală, nu prea am ce sa mut.
Asta e. Scumpa lecție am primit 🙁
Ieri, fiind ziua de intoarcere de la Bologna, pe seara, cam la ora aterizarii programate dar cu totul esuate a avionului Bologna-Bucuresti, am primit un prea frumos e-mail din partea Ryanair, prin care eram informat ca sunt norocul castigator al unui voucher de calatorie, valabil un an. Si ca, daca propunerea nu ma coafeaza, atunci sa ma pun frumos si civilizat la coada, in asteptarea unei destul de improbabile restituiri a banilor platiti, solicitare care va fi analizata dupa terminarea crizei. Zi buna!
Pe 6 martie ne-au anulat zborul programat la Viena pt Paste. Era un subcontractor al lui Ryanair, doar pentru retur. Am primit banii inapoi la vreo 2 zile dupa ce am facut cererea ca vreau sa ii primesc pentru tur-retur.
In schimb mai multi prieteni trebuiau sa plece pe 14 martie in Austria la schi. Norocul a fost ca era grup foarte mare si s-a negociat centralizat. Au recuperat cam 2400 din 2800 (era deplasare cu trenul), dupa vreo 3 saptamani. Austriecii s-au tinut tari destul de mult timp, negocierile incepand cu aproape o saptamana inainte de plecare.
Salutare,
Asta daca mai citeste cineva…
Desi a trecut ceva timp de la discutiile cu cei de la Tarom , nici pana azi nu am primit banii inapoi. In schimb dupa un tir de mesaje din partea mea, au resusit in cele din urma sa raspunda :
„Va precizam ca in aceasta perioada, avand in vedere contextul global actual, departamentul financiar se confrunta cu o situatie fara precedent, avand un numar foarte mare de solicitari de rambursare, prin urmare procesarea acestora si transferarea sumelor in conturile aferente poate fi de minim 60 de zile lucratoare. Apelam la intelegerea dumneavoastra si va asiguram ca depunem tot efortul si luam toate masurile pentru a solutiona solicitarile intr-un timp cat mai scurt.”
Iar ca sa fiu mai specific, am mai avut o convesarstie cu ei acum o luna si jumatate prin care specificau, in scris, ca vor vira banii in 30 zile….. dar au trecut 45…. Probabil trebuie sa apelam la mai marii preoti pentru rugaciuni.
Crede cine, ce vrea! Eu cred ca aceasta companie este la fel ca cei care ne guverneaza ….otrava romaneasca ….
In 15 Martie trebuia sa plecam cu Wizz, bilete luate prin Gotogate, am anulat deoarece s-au modificat orele de zbor si am ales returnarea banilor. Bineinteles am anulat cand a izbucnit pandemia mai tare. Un singur raspuns de la Wizz ca ni se proceseaza cererea si 3 mail-uri de la Gotogate ca procedura de returnare a banilor poate dura mult timp. Nu stiu ce sa zic, am sunat apoi si la Wizz sa intrebam daca e valabila anularea noastra si dansii au spus ca da, banii au fost deja returnati intermediarului. Astia de la Gotogate spun foarte vag in mailuri cum ca inca nu au primit banii de la wizz, mai exact „We would like to inform you that due to the current situation with Covid-19, the handling time for your refund request has been longer than usual. Please note that your application for a refund is still pending from the airline. ….bla bla….You will receive an email when your refund has been processed, if approved by the airline…” am impresia ca trag de timp, nu au bani sau nu stiu, dar cert e ca Wizz ne-a spus ca au returnat banii. 😦
Pe 21 martie 2020 Wizzair mi-a anulat zborurile pentru aprilie, am cerut in aceeasi zi 100% refund din creditul 120% incarcat automat in contul de client. Azi, 30.09.2020, dupa multiple reclamatii, inclusiv la ECC Romania, nu am primit inca niciun leu.
Pe 22 mai 2020 Blueair mi-a anulat zborurile pentru iulie. In aceeasi zi am sunat si am inregistrat cererea de rambursare integrala a banilor. Factura pentru banii platiti in decembrie am primit-o in august 2020. Dar niciun ban pana acum, m-au anuntat saptamana asta prin mail ca dupa ce primesc ei ajutorul promis de statul roman, in maxim 1 luna de cand le vireaza statul banii, imi dau si ei banii respectivi. Daca nu le da statul roman imprumutul, probabil nicio sansa de restituire bani.
In total am de recuperat cca. 900 euro de la ambele companii, platiti in decembrie 2019. Si, daca e sa mai ies din tara prin Europa in viitorul apropiat, o voi face numai cu autoturismul, cert e ca la cele doua companii nu mai apelez.
Nu recomand Travelminit 0 stele nu merită serviciile lor!
Sunt nepăsători la cerințele clienților.