În general sunt destul de dispus să analizez spoturile publicitare cu blândețe. Mai ales pe cele slabe sau foarte slabe. Plm, mă pun în pielea oamenilor care le-au făcut, mă gândesc cât or fi avut de tras pentru bugete, cum s-or fi luptat cu clientul pe care nu reușeau să-l scoată din clasicul concept „mai bine facem un spot cu o fată frumoasă care spune de trei ori că noi avem cel mai bun produs și cu asta basta”. Înțeleg perfect toate astea și înțeleg perfect că multe dintre reclamele infecte pe care le vedeți pe tv sunt după chipul și asemănarea clientului degrabă vărsătoriu de replici de genul „pe banii mei faceți cum zic eu”.

Dar să mor io dacă găsesc vreun sens pentru reclama de mai jos. Poate-oi fi idiot, nu zic nu, dar oricât aș încerca nu-mi dau seama care e șpilul. Așadar copilul ăla mergea prin pădure cu un Chupacabra uriaș după el? Ca să ce? Unde se duceau sau de unde venea? Da’ părinții lui știu ce face el și cu cine? Și de parcă toate astea nu erau de ajuns, pe Chupacabra ăsta la un moment dat îl mai taie și-o căcare soră cu moartea.

Aia e, mi-am zis, se mai întâmplă, pe toți ne-a trecut căcarea prin pădure într-un anumit moment al vieții noastre. Da’ de-aici încolo m-au pierdut. În capul meu îmi imaginez că blănosul ăla cu față de monstru efeminat ar avea nevoie de ceva frunze de brusture rugoase sau de un băț mai noduros ca să se șteargă la fund. Nicidecum de zewa cu pernuțe moi, absorbante.

Mi-a mai venit ideea că poate Yeti ăla e prietenul imaginar al puștiului. Ceea ce e mai mult decât posibil și probabil. Dar în acest caz copilul cam are nevoie de un consult psihologic de urgență și de terapie. Multă terapie. Nu de alta, cu toții am avut prieteni imaginari, dar niciunul dintre ei nu se căca gingaș într-o căsuță din pădure.

Gata. Dacă găsiți voi mesajul ăl bun și corect al spotului, shoot me. Ca să nu mor prost.

P.S. În română n-am găsit varianta lungă a spotului și se pierde ce e mai important, plimbarea prin pădure. O vedeți aici dacă vreți, dăcât că în maghiară. 

 

mihai_vasilescu_zewa