Tocmai am primit pe mail întâmplarea de mai jos. Îl ştiu pe Marian (cel care mi l-a trimis) de vreo şapte ani şi sunt convins că lucrueile s-au întâmplat exact aşa cum le-a povestit.
……………………………………………………………………………………………..
Am fost si eu chiar dupa inaugurare, cu familia, la Thermele poporului nostru. In fine, parcarea era atat de plina intr-o zi geroasa de sambata, incat, practic de pe DN1, am fost luati in primire de angajatii termelor cu explicatia ca este prea aglomerat, asa ca ne-au dat niste vouchere in valoare totala de 30 de lei, spunand ca ne asteapta oricand, da’ nu atunci. Am inteles si treaba parea in regula, erau niste pliante stampilate si semnate pe care scria 10 lei.
A doua zi, duminica seara pe la ora 20 am reajuns acolo, nu mai era aglomerat, era aproape gol locul, frumos! Eram un grup de opt persoane, ne au dat niste ceasuri de plastic fiecaruia, pe post de bratara, am platit accesul si am intrat.
Prima impresie a fost ca locul este ca lumea, in afara de faptul ca este cam aiurea vestiarul, adica mixt chiar foarte mixt, intri infofolit si dai de femei, copii si barbati, toti la gramada imbracati sumar in plina iarna, dar toti cu ceasuri verzi la mana Ai senzatia ca, din greseala, ai intrat in camera cuiva care tocmai facea baie, usa s-a blocat pe dinafara si brusc esti obligat sa socializezi, tu bine imbracat cu fular la gat si cealata persoana in chiloti si cu prosopul pe cap.
Te prinzi repede de cum merge treaba si, ce sa mai, locul este cu adevarat impresionant. E super totul, am mai fost si prin Austria la chestii asemanatoare, dar nu suporta comparatie, mai ales vis-a vis de calitatea piscinelor si a bulbucilor care sunt la tot pasul (sar peste senzatii) sau balaceala in noapte afara la minus 15 grade, cand ninge peste tine. Plus reconfirmarea certitudinii ca cele mai frumoase femei din lume sunt romance si ca multe dintre ele iubesc pestii. Clar, am ramas pur si simplu perplex de incantare.
Ora 0.30 noaptea, ne imbracam tot la comun si dam sa plecam. Predam ceasurile verzi si ni se face totalul. Platisem intrarea, dar acum se calcula după ceasurile alea consumatia. Era simplu, voiai o cola, scanai cu ceasul, asa ca dupa ce ne tine o fatuca vreo cinci minute ca sa ne faca socoteala, ne spune: „trebuie sa mai achitati 80 de lei”. Zic „OK, uitati am vouchere de 30 de lei, stati sa va dau diferenta”.
Fatuca face ochii mari si intreaba mirata „ce vouchere?! De unde le aveti”? Mai ca ma suspecta ca le am falsificat. Ii explic si spune ca nu stie ce sunt, asa ca trebuie sa o cheme pe sefa.
Vine sefa (o pitzi in uniforma), de asemenea bulversata de propriile lor vouchere si spune: „trebuie sa il chemam pe Mihai de la bar, asteptati cateva minute”. Eram deja infofoliti pentru iesit afara in viscol, curgeau apele de pe noi, si ei ne tot puneau sa asteptam. In fine, sar peste ce le am spus ca s-ar intampla daca mi-as permite sa ma port asa cu clientii la afacerea mea. Intr-un final, vine Mihai de la bar.
Mihai, asta, vede vaucerele si dupa ce verifica iar ce am consumat, dupa ceasurile alea, da sentinta: „OK, se scad cei 30 de lei, dar trebuie sa mai asteptati sa fac gestiunea inca vreo 15 minute, abia dupa aceea puteti pleca”.
Brusc mi s-a zbarlit parul pe spate, nu era vorba de 30 de lei, era vorba de principiu. Stateam toti opt acolo in noapte si deja era ora 1.00. Zic „bai, nene, noi suntem anagajati aici ca sa stam sa faci tu gestiunea? Ce faci daca iesi lipsa, ne pui si pe noi sa platim? Sau daca iesi pe plus facem jumi juma”?
In fine, m-am enervat, am aruncat 50 de lei pe masa si-am zis „acum toata lumea la masina”. Si-am plecat.
Pe la mijlocul holului un bodyguard vine dupa mine sa ma opreasca, ca cica nu am platit. Ii spun: „ba, baiatule, io vreau acasa! Alt serviciu nu ai gasit? Ca astia par boi de-a binelea!” Omu’ civilizat, zice: „n-am gasit altceva si, culmea, si eu vreau acasa”. 🙂
Cand sa ma intorc cu bodyguard-ul, pregatit sa fac un mare scandal, vine o pitzi si mai sefa, imbracata in uniforma lor si-mi spune scurt: „de azi inainte nu mai aveti acces la Therme cate zile oti avea”! Zic „aoleu, cum asa”? „Nu va mai primim”, si-mi pune ăia 50 de lei in mana si pleaca!
Clar, am ramas masca! Asa pur si simplu am fost exilat? Chiar asa? Fara mila? Nazistu’ cu supa din Seinfeld e mic copil pe langa pitzi asta si cei de la Therme!
Era mult prea noapte, ma astepta familia la masina si nu puteam sa mai stau, asa ca am plecat de acolo, dar sincer imi pare atat de rau ca nu m-am dus la pitzi aia in genunchi sa o rog sa ma ierte! Orice, da’ numai sa nu ma lase asa!!!
De fapt, va dati seama ca impulsul meu a fost sa fac un scandal urias, sa le bag si sa le scot pana le ies ochii! Dar printr-un complex de imprejurari si pur si simplu din respect pentru cei care au facut locul asta atat de bine, am preferat sa ma abtin si sa sper ca situatia (atitudinea lor) se va remedia, totul intamplandu-se practic in a treia zi de functionare.
In incheiere un sfat: daca aveti de gand sa mergeti acolo, duceti-va cat mai tarziu, seara, cand locul nu mai este atat de aglomerat si atmosfera este mai intima.
sursa foto
Omul „sfințește” locul ?
@Florin, cică da. :)))
Mda, frumoasă reacție a angajaților, n-am ce zice! Oare când vor înțelege expresia „clientul meu, stăpânul meu!” ???
@Elly, nici măcar nu-mi place expresia asta. Am şi eu clienţi şi nu-i consider stăpânii mei pentru toţi banii din lume. Când o să înţelegem că ţara este zero din punct de vedere al serviciilor?
Mihai adu-ti aminte de bonusul tau din Elvetia! 😉
Mie asta imi place aici in Germania, te trateaza cu respect ca si cum ai fi rege… chiar daca poate in gand isi spun altceva, nu arata. Peste tot esti tratat cu respect. Doar vor sa revii, nu?
@ilona, păi, da, despre respect vorbesc şi eu. Nu-mi place aia cu „stăpânul”.
cand ai sa intelegi si tu ca asa ceva nu exista
@cipoc, din păcate. 🙁
@Elly „Clientul nostru, stapanul nostru”, este din alte timpuri. De cativa ani incoace, primeaza „Clientul nostru, partenerul nostru”… Asa ca daca vrei sa-ti exerciti calitatea de „stapan”, intoarce-te in acele timpuri si ramai pe-acolo. Slava Domnului, ca nu lucrez in vanzari, cu clienti ca tine care isi cauta respectul la comercianti, mai mult ca sigur m-as fi reprofilat. Sa citesti si sa nu crezi ce atitudine avem in 2016… vrea sa fie „stapana”…. :)))))
Revin la subiect… nimic din ceea ce a patit prietenul tau nu este scuzabil, ok… spunem ca erau si ei la inceput, poate primul job, bla-bla-bla, dar cea din urma care a venit cu banii in mana si-i mai baga si o interdictie, clar nu are ce cauta in acel mediu, iar un caiet, o cutie de reclamatii, tot gaseam pe acolo sau insistam sa vorbesc cu un manager „de mai sus”… 😀
@Scorpya Cristina, era foarte târziu, cred că pur şi simplu n-a mai avut chef de scandal.
am o nelamurire….tanti-le alea, pitzi-urile…pe ce dreaq de competente or fi fost angajate? pe principiul mamei iedului, nu? io asa cred 😀
@nagaq, n-aş putea să răşpund şi nici nu mă interesează. Ideea este că odată ce-ai angajat-o să-i şi explici cam ce presupune interacţiunea cu clienţii.
@Mihai…de explicat niste interactiuni sigur le-o explicat…numa’ duduile n-or priceput nimic :)))))
@nagaq, era complicat, na. :)))
Multumesc de acest articol, aveam de gand sa vin special cu familia in Bucuresti la acest therme dar acum ma lipsesc. La cum ma stiu, daca mi se intampla asa ceva era un „care pe care” cu bodyguarzii.
@Leonard, eu zic să încerci totuşi, poate n-o să ai ghinion. Nu, mă, serios, n-are rost să nu mai vii. Am scris tocmai ca să citească multă lume şi să înţeleagă şi cei de acolo că nu e în regulă ce fac.
Mihai, fac 70km in plus la Brasov, la Paradisul acvatic sau 500km pana la Baile Felix. Bucuria copiilor-nepretuita
@Leonard, am aşa o bănuială că nici pe acolo nu sunt câinii cu covrigi în coadă. Că doar tot România e. 😉
Ok, bun, deci nu a fost vorba despre nici o discriminare etnica in celalalt caz. Pur si simplu, aia de la Therme sunt cretini. Pac, cu reclamatie la Protectia Consumatorului, reclama negativa in presa si online, facut oleaca de agitatie de catre cei care au patit ceva similar si asteptam, cum ziceai tu, pozitia lor oficiala.
Dar, repet, nu a fost nici o discriminare. Asa ca sa nu se mai isterizeze atat minoritarii. Toti clientii sunt tratati la fel acolo, probabil: dupa reguli si regulamente ciudate si misterioase.
@Ionut, păi au fost persoane diferite care au acţionat, din cadrul Therme. Fiecare de pe acolo are regulile lui?
@Mihai, se pare ca da, din doua cazuri diferite, deja. Ori alora de pe acolo nu le e clar ce li se cere sa faca, ori nu sunt in stare, ori e o brambureala desavarsita, cum e in general la noi. Sunt curios daca mai exista si alte asemenea cazuri si, mai ales, de ce oamenii nu reclama si nu le fac publice. Mah, pe bune, eu inteleg treaba cu 1 noaptea, cu grabitul, cu oamenii pasnici, dar daca o lasam moarta de fiecare data, tara asta nu va merge in directia buna niciodata. Nu sunt procesoman, in schimb imi place sa amenint cu ANPC-ul de cate ori vad ca sunt tratat aiurea. Stii ce minuni face chestia asta? Dar, cu ANPC, nu cu consiliul impotriva discriminarii, daca ma intelegi.?
@Ionut, te înţeleg, te înţeleg. 🙂
A scris omul pe final că nu i-a mai ars de scandal.
Ce-o fi totuși cu noi de ne pricepem așa de bine să stricăm orice? …Eu, de ex, nu sunt deloc de acord cu cei care zic că sunt discriminați în alte țări doar pentru că sunt români…nu am observat nici o schimbare a atitudinii angajaților când le-am spus de unde sunt sau le-am arătat actele…Avem noi ceva special…Arată frumos locul, dar merită să riscăm?!!?
@Corina, mie mi s-a mai întâmplat să se uite chiorâş când am zis că sunt român, dar doar în Italia. În rest, nu.
Știu că e aiurea când se întâmplă asta, dar reacționează din instinct și dacă ne-am pune în pielea lor cred că și noi am face la fel…Nu numai în Italia, cam peste tot pe unde au trecut, țiganii au lăsat urme adânci…E ciudat totuși că nu și -au dorit și ei o țară a lor…Mi-ar fi plăcut să văd cum arată…pe net doar…
@Corina, vezi că ai comentat la articolul fără ţigani. :)))))
Doar n-o să mă dai afară de pe blog pentru atâta lucru…Acolo mi s-a șters comentariul și eu a doua oară nu mai scriu ?
@Corina, ha ha, cum adică să te dai afară? :)))
Ba uite că mie mi s-a întâmplat acum ceva ani, in Slovenia. Am fost singurele oprite (io și șefa într-o delegație ptr schimb de experiență cu colegii de acolo), ptr că scria pe pașaport România. Și purtat aiurea. Dacă alții primeau un bună ziua, io am primit doar uitătura.
@Adela, în Slovenia? De parcă ei ar fi mult mai breji.
Nu există posibilitatea de a informa „upper management”, despre măgăriile astea? Sau, la cîtă lume se înghesuie acolo, nu le mai pasă nici ălora ?!?
@Drakiula, am eu o presimţire că „upper management” a cam aflat si la ora asta au convocat agentia de PR ca să vadă cum rezolvă criza. Dar e doar presimţirea mea. 😉
Desi nu erau obligati sa imparta vouchere, cei de la therme fac un gest frumos pentru clientii ce nu au putu intra la un moment dat in complex.
Ce ar fi facut poate un om care nu cunoaste regulile locului, ar fi fost ca atunci cand a platit intrarea (chiar, de ce nu s-au dat atunci voucherele) sa intrebe unde pot fi folosite si in ce conditii. Nu de alta, dar poate erau valabile doar pt bilete, nu si pt consumatie.
Dar nu, asteptam pana la final iar apoi in graba, vrem sa ni se rezolve problemele. Faptul ca prima fatuca nu stia de ele, inseamna ca poate nimeni nu le mai folosise ca sa isi plateasca consumatia. Si pentru ca doreai sa le folosesti pentru cumparaturii dintr-un raion, era normal sa fie chemat reprezentantul acestuia. Ca era 1 noaptea, nu cred ca are mare importanta. Nu te-au tinut aia cu forta pana la ora aia si dintr-o data te grabeai sa prinzi avionul.
Plus ca ne plangem de nerespectarea regulilor dar vrem sa se sara peste una, terminarea unor rapoarte de gestiune, doar ca „sa ne fie noua bine”. Mai ales ca tipul a spus ca ‘se rezolva’. Era greu ca toata lumea sa isi dea jos geaca si sa astepte linistiti?
Nu zic ca trebuie acceptate fel de fel de rahaturi (nu doar la therme), dar haideti sa nu ne prefacem ca in rest totul este perfect, doar la astia se intampla chestii nasoale. Mai ales ca in situatia prezentata, totul se termina cu bine pentru client daca avea un pic de rabdare.
Pe de alta parte…acolo se face autentificare cu buletinul? Ca altfel nu imi explic cum te pot impiedica sa intri.
@Vale, asta n-am înţeles nici eu, cum anume m-ar putea împiedica să ma mai duc, Da, probabil că ţi se iau niste date, în ideea să aibă ceva dacă pelci fără să citeşti. În rest, ai aberat cu spor.
Eu cred că că e vrăjală! Cum să își dea seama că mai vii și altă dată? Nu te pozează sau îți ia amprentele! Dar așa suntem noi românii! Dacă dai un ban, zici că ești rege! Am fost și eu cu familia, într-o marți, plin aproape de full, și ce am observat este că personalul de la intrare și cel de la bufetul de la Galaxy este cam ” pafarist”! În rest, nota zece! Recomand Therme București!
@gheo, ce anume e „vrăjeală? Nu înţeleg ce zici.
Întîmplarea! Nu cred ce zice tipul!
@gheo, e dreptul tău. Eu îl cunosc şi îl cred.
Asa o fi, oi fi aberat.
Dar poate povestitorul ti-a spus el cum s-au desfasurat lucrurile, dar unele le-o fi adaptat. Daca in loc de „facut gestiunea, revin in 15 minute” era „inchidem rapoartele zilnice, dar vedem cum o rezolvam in 15 minute”, situatia se schimba. ai fost pus in situatia de a astepta (pe la miezul noptii) sa alimentezi la vreo benzinarie? tu poate, grabit si cu banul in mana vrei sa o faci, dar oamenii de acolo au niste chestii de facut cand se inchide ziua fiscala si nu pot incasa nimic.
De cele mai multe ori, la raport, casele de marcat scot toate bonurile fiscale emise in acea zi. Cum sunt practic sute, poate mii in weekend, retiparirea lor dureaza foarte mult.
Si daca pana atunci totul fusese bine, deci erau premise sa se intoarca si alta data, grabit si in calduri, de ce prietenul nu a spus „ok, luati banii si vedem data viitoare cum facem cu voucherele astea”. De ce te apuci sa faci scandal la 1 noaptea in conditiile in care in ultimele ore le-ai petrecut relaxandu-te?
@vale: pentru ca la o benzinarie NU esti nevoit sa astepti, te poti duce la alta (mie mi s-a intamplat). Intrebare: daca faceau gestiunea sau inchideau rapoartele zilnice, puteau lua banii dar nu si voucherele de reducere? Nu pare sa fie pe undeva o problema de logica?
Eu aici zic ca este unul din punctele in care aberezi si pentru care ai un dislike de la mine.
La fel pentru @Mihai, pentru comentariul in stilul „asta e Romania” de mai sus
@vale, da, mă, omul abia aştepta să se enerveze un pic inainte să plece acasă.
Te duci și la intrare zici că ești blogger. Să vezi cum te țin în puf. Altfel nu-mi pot explica laudele aduse acestui…Therme de către blogosfera de beauty din România. (fiecare cu ce-l doare, știu).
Dar merită încercat. 😉
@ealeganus, păi laudele sunt pe bani. Ştii ce zic?
Acu’ vreo cîțiva ani, am fost într-un maaaare „hiper-magazin” (nu Mega Image, că in la noi nu există). Am avut pe bon o diferență de zece bani,și m-am simțit înșelată. Știu, diferența nu e mare, dar dacă eu le ceream un produs fără zece bani, îmi dădeau? Așa că m-am dus la Informații clienți. După toată tevatura de rigoare, vine una de pe raion cu o monedă de zece bani „Vă dau eu 10 bani, nu mai faceți reclamație!” N-am făcut reclamație, dar am ajuns la o întîlnire între clienți și directorul de marketing care și-a pus mîinile în cap cînd a aflat asta. Și am fost și „răsplătită” cu un bon valoric de 50 de lei și cu diferite cadouri…
@Roxana, da, toţi ar trebui să facem exact ca tine.
Ma intreb si eu,de ce nu a platit la intrare cu acele vouchere sau sa intrebe ce e cu ele.eu asa as fi procedat cu ceva ce nu stiam cum si unde se poate folosi.
Dar atitudinea celei care a venit cu banii dupa el a demonstrat fié ca e prea prinsa in functie,adica plina de sine,fié au ordine de sus , regulament pt personal,sa nu mai accepte indivizi care nu stau „cumintei” si nu se supun.deci taci si mai intri,nu taci,interzis accesul de azi inainte.
Paí atitudinea asta nu imi place mie si daca mi se intampla sa dau peste cineva cu prea mult zel negativ in diferite locatii,pe acolo nu mai calc. Clientul nu este stapanul dar daca mai esti si un comerciant prost si tot tu sari cu gura mare,tu pierzi.nu oricine poate trata sau lucra cu publicul,aste clar.
@Ninush, poate nu şi-au adus aminte decât la plecare că au vouchere. O să-l întreb.
Mai mult ca sigur ca a uitat,altfel nu inteleg de ce nu a intrebat de ele.eu as fi scapat cat mai repede de ele.
@Ninush, mai există varianta să fi scris pe ele că sunt valabile doar pentru consumaţie, nu şi pentru intrare.
Deci nu ni s-au dat toate detaliile pt a putea opina corect.
Dar poate au procedat corect cei de la Therme si poate prietenului tau i-a lipsit ultimul strop de rabdare pt a incheia seara asa cum trebuia.
Totusi,de la un menager sau ce era tipa aia,astept mai multa diplomatie .
Eu cred ca in general lumea isi pierde cumpatul sau rabdarea prea repede si din tantar se face armasar.
O duminica frumoasa tuturor!
@Ninush, când lucrezi cu clienţii nu ai voie să-ţi pierzi cumpătul, nici răbdarea.
Exact!cred ca nu m-am facut inteleasa mai inainte!
De vina a fost pitipoanaca.
@Diana, asta zice şi prietenul meu. Ba chiar şi eu.
Se plange careva de vestiarele mixte? e cel mai tare lucru inventat ever!
@Mihai, niciodată nu poţi să mulţumeşti pe toată lumea orice ai face. 🙂
clar 🙂 tie cum ti-ar conveni mai mult?
@Mihai, mixt şi nudism. :)))