O să povestesc despre mașină, dar după ce ajung acasă și mă liniștesc. N-am cum să nu vă zic, că mi-a plăcut de-aș schimba-o mâine pe-a mea cu un Rafale, dacă aș avea cum (a se citi „dacă aș avea banii”). Dar cum nu-i am…
Dar până atunci o să vă las mai jos ce-mi place mie cel mai mult la Renault Rafale. Bine, îmi plac mai multe chestii, dar opțiunea asta mi-aș pune-o mâine pe mașina mea dacă ar fi posibil. Și nu glumesc, chiar mi-aș pune-o, dar, din păcate, nu se poate.
Atât vă mai spun, nu e singura mașină care are așa ceva, dar e singura pe care am condus-o eu niște sute de kilometri, exclusiv pe serpentine. N-aveți nici cea mai vagă idee cât de mult se simte diferența față de o mașină normală.
Bine, diferența se simte bine de tot și când vrei să ieși dintr-o parcare, trebuie să faci un viraj la 90 de grade și ieși din prima, fără să mai faci o a doua manevră. Doar că asta nu mă încălzește pe mine, pentru că nu e fun.
În schimb, pe serpentine, pe niște coclauri absolut pustii din nordul Spaniei, unde n-am văzut altă mașină cale de zeci de kilometri, a fost exact ce mi-a recomandat doctorul. O să vedeți ce vreau să zic dacă vă uitați la video.
Gata, vă las, vin vijelios spre casă, la noapte ar trebui să dorm la Timișoara.
Sper să vă placă videoul c-am muncit la el câteva ore bune.
@mihai.v73 Da, foarte mișto. Vreau și eu! #masini ♬ sunet original – Mihai Vasilescu
No, așe da! 😎👍
Îmi place ideea că șmecheriile găsite-n mod normal doar pe segmentul premium își fac loc și-n cel „mainstream”.
Acum mi-am dat seama că până acasă mai am doar Dealu Negru cu viraje. 😞
Bun ș-ăla decât nimic. Zâ-i și tu „Bogdaproste” și dă-i bice. 😎
Ma trimite direct la geta sterp! Asta da, viraj!
Mea culpa, nu am conturi social media, dar pe tine te-am mai vizionat!
Mai incerc, poate se ia si la mine niste luciu de ciacre…
@Irinoush: merge, că nici n-am tiktoace, e de la chakrele tale. Mai dă-le un lustru, ceva acolo. 🤭
Nu vrea, acu-mi intră un ieduț…
Va țin la curent!
In cazul asta mi-as dori si eu un Rafale. Dar cum noi folosim putin masina, nu stiu daca se merita investitia. Pacat, ciar e o masina faina.
Ieșirile astea devin periculoase. De câte ori pleci, îți vine să schimbi mașina 😀 Bine, tot cu Renault, da’ orișicât 😀
Comentariu beton!14
Des liesons dangereux…
Aici vezi? https://www.facebook.com/share/r/198wfNZ6d3/
Vazusem deja, am zis ca sa te tin alert
Renault face într-adevăr lucruri minunate..design, motoare, sisteme de asistență și infotainment..dar e ca in bancul ăla cu românii, Dacia Duster și gropile..ar face orice doar sa nu alinieze chederele corect.
Habar nu am despre ce vorbești. Nu există vreun cheder aiurea nici la Rafale, nici la Austral.
@Mihai, Să știi că tot asta mi-a sărit și mie în ochi când ai apropiat imaginea de de îmbinarea portierelor ca să ne arăți unde scrie 4control. Chederul de la portiera din față e puțin mai jos decât la cea din spate. Se rezolva cu un reglaj ușor la ușă. 😅
@Marius U & Dark_Age: nu fiți cârcotași. De aceeași boală suferă și Mercedes-Benz Maybach S650. 🤷♂️
@John, nu suntem. Aceeași bubă am avut-o și eu la alta marcă și s-a rezolvat cu un reglaj ușor și rapid. Era doar o constatare 😁
@Marius U: din păcate, azi CTC-ul e făcut de client, nu de producător.
Bine, adevărul e dacă ai supune orice mașină la testele facute-n anii ’70-’90, la sfârșitul testelor ai putea arunca mașina direct la fier vechi.
Nu știu dacă al meu seria 7 din 2017 ar trece cu brio testele făcute pe seria 7 din 1977. 😤
Nu sunt cârcotaș, dar cum n-am bani de maibach, mă uit și eu la ce mă interesează. Se pot regla/presa probabil; problema e că sunt așa la o mașină nouă de 40.000 de euro.. adică așa a ieșit pe poarta fabricii cu ele. Si o spune unul căruia îi place Renault și direcția în care merg, chiar daca au scăzut un pic la fiabilitatea și calitatea motoarelor ( adică alea vechi și bune precum K4M, K9K, F4RT, F9Q)
Banuiesc ca virarea rotilor spate. Da, este o chestie care ajuta enorm…am avut placerea sa conduc o Honda Prelude cu 4WS, ma gandesc ca Rafale e mult mai avansat, caci au trecut peste 30 de ani de cand Honda avea asa ceva…nu este deloc ironic, daca va intrebati.
@Flaviu este un muzeu tehnic tare fain în Sinsheim, Germania. E acolo un exponat Mercedes cred că vechi de vreo 80-90 ani care vira cu roțile spate tot aşa dar la un unghi mult mai mare. Şi acum mulți ani am văzut la TV o maşină de la Jeep demonstrând chestia cu roțile ălea, se învârtea pe loc! Cred că totuşi există unele probleme tehnice care fac dificil să apară pe stradă tot mai multe maşini cu aşa ceva.
@AleBlaga: nu-i mare șmecherie. Sunt folosite două casete de direcție-n loc de una care-s legate-ntre ele.
Nu s-a implementat asta peste tot deoarece economiștii dictează TOT ce se pune pe mașină și ce nu, nu inginerii.
Dacă ar fi dictat inginerii, azi n-am fi avut pe străzi căcaturi cu „motoare” de 0,9 litri și 110 cai. 🤷♂️
@JohnTemple
Da, cea mai mare tampenie e downsizing-ul la motoare.
Plus bi tri si quatro turbo si puteri de peste 100CP/litru la motoare sub 6 cilindri si 3 litri cilindree. Se poarta dar se duce dracu fiabilitatea si creste NVH-ul (noise, vibration & harshness). Inclusiv poluarea e mai mare (proportional evident) la trei cilindri.
@whitewolf: da, până nu scăpăm de târfele ecologice n-avem ce face, vedea-i-aș pe toți cu iarba verde pe piept.
P.S. Există din 2019 technologie care reduce poluarea motoarelor Diesel aproape de zero, dar nu se implementează să nu se supere chinezii cu căcaturile lor EV.
Ș-apoi cum să meargă baba germană, Imgard, cu S-klasse la cumpărături, când poate merge cu A-klasse.
@whitewolf, până și pe americani i-a prins downsizing-ul, Dodge a oprit producția de hemi din ce am citit.
@keepcalm
da, deja au pus pe truck-uri (Silverado si Sierra) motoare 4 in linie. 2.7l care noua ni se pare mare dar e mic copil fata de un v8 de peste 5l cand e vorba de carat pe flatbed o tona.
O sa isi revina (maybe) dupa ce le va lua fata Toyota sau alt producator japonez. Oricum Tundra e un hit in SUA.
@whitewolf, in zona unde dau cu sapa(Golful Persic ) e plin de Toyota insa Tndra nu e populara, truck-urile americane sunt la putere, Ram, Ford, Chevy și GMC e plin de ele, din ele ce mi-a atras atenția mai mult sunt Ram și Raptor, chiar sunt ceva frumos și eu nu sunt fan suv sau truck, cele două însă îmi plac, pe Ram încă se mai pun v8 de 6.4, Raptor vin cu 3.5 twin-turbo și cu 5.2 supercharged de pe Shelby, e greu cred pentru Toyota sa se bată cu ele.
Nivel maxim 13!?
E de dat cu aghiasmă.
Singurul lucru pe care l-am inteles este ca trebuie sa ma uit la masina si daca are 4control e de bine pentru ca face niste lucru extraordinare, cu adrenalina, alea, alea…
O opțiune de masina premium, interesant.
Nici o altă mașină zeci de kilometr? Ăsta da vibe de horror american din ăla clasic, care de regulă se termină nasol rău
Mihai, poate ai mai scris pe undeva si am ratat eu, ce ochelari sunt aia ?
P.S. ca bani de Austral sau Rafale n-am, poate poate de ochelari
Ochelarii mei de vedere cu lentile de soare.
Pentru viraje din astea 4 control asta e chiar bun de tot. Noi avem niste rable cu 4WD, care nu sunt atat de avansate, sa faca treaba asta electronic, dar barbata-miu a dorit sa avem sistemul in cauza pentru cand da al de sus zapada (chiar si in aprilie) si e cam greu sa te mai descurci cu tractiune normala. La curbe stranse chestiile astea sunt exact ce prescrie doctorul. Acu’ trage tare cu bloaga, ca acus’ au fetele varsta de carnet si poate le faci cado’ Australul 🙂
O fi bun 4controllu ăla, da mai simți mașina?
Am răs pe bune, cu sunet. :)))))))))))))))
lasă, șoricule, nu e de noi; unii cu forcontrol, alții schimbăm O-ring de 55 RON la pompa de ‘naltă, poate nu mai scapă ulei…
noi să fim sănătoși și la vară cald!
mă rog, o să fie dacă pleacă al nost’ prin alte vacanțe, că văzuși cu ce se întoarce…
O sa cam razi, dar sistemul exista de prin 1988 – am condus (cum se pare ca a facut si Flaviu mai sus) prin ’92-’93 o Honda Prelude cu 4WS, ca asta: https://youtu.be/8DVMj9-qrmQ
sistemul 4 control exista de mult la Renault, prima data pus pe Laguna si pe mai recentul Talisman.