Probabil o să vă mai înnebunesc câteva zile cu excursia la Nordkapp. Că deși am ajuns acasă, încă n-am apucat să rumeg cum trebuie toată experiența asta. Probabil mai trebuie să treacă niște zile în care să n-am nimic de făcut, ca să pot să sedimentez și să trec peste.
A fost ceva ce faci doar o dată în viață și sunt atât de fericit c-am făcut-o, cum nu vă imaginați. Apropo, mi-a dat cineva de pe aici ideea și chiar o voi pune în aplicare: voi printa această fotografie și-o voi înrăma.
O să le mulțumesc încă o dată celor de la Autonom. Fără ei și fără Cupra mi-ar fi fost infinit mai greu. E o chestie să-i dai pe mână o mașină mișto unui zărghit care vrea el neapărat să ajungă la Nordkapp. Dacă ridicați din umeri pe motiv de „ce mare lucru au făcut?”, să știți că 14.023 kilometri nu-s chiar de colea. E un drum foarte lung care implică multe riscuri și o uzură iminentă a mașinii.
Dar oamenii ăștia au zis că mă ajută să-mi îndeplinesc visul și asta au făcut. Încă o dată, pălăria mea se află în colbul de la picioarele lor.
Ah, încă ceva foarte important. Dar ca să înțelegeți mai exact, aruncați un ochi pe traseul pe care l-am făcut, că dacă aveți în față și reprezentarea grafică o să înțelegeți mult mai bine ce vreau să spun. A fost extrem de liniștitor pentru creierul meu să știu că orice s-ar întâmpla la drumul ăsta (iar șansele să se întâmple cresc cu cât e mai lung) sunt asigurat din toate părțile.
Dacă pățea ceva nasol mașina aveam asigurarea rutieră internațională. Dacă pățeam eu sau Mara ceva, aveam asigurarea de călătorie. Nu știu ce relație aveți voi cu asigurările, dar pentru mine a fost extrem de liniștitor să știu că la o adică sunt la un telefon distanță de rezolvarea problemelor, pe tot drumul ăsta.
Acum, hai să vă spun și câteva cuvinte despre mașină, nu de alta, dar am primit chiar și mesaje în privat care mă întrebau despre Cupra Formentor.
Cred că nu mai are rost să vorbim despre faptul că e o mașină frumoasă, pentru că este. Uite o treabă amuzantă: de pe la Malmö încolo, am început să văd mult mai multe Formentor-uri pe drum. Deși eram în una identică, tot mă uitam apreciativ după ele.
Dar dincolo de faptul că e frumoasă, ce m-a spart pe mine este cât poate mașina asta la cei 150 de cai putere ai ei. Cum o fi cu motorizarea de 310 cai, nici nu îndrăznesc să-mi imaginez.
Partea cea mai mișto este că traseul mi-a permis să conduc Cupra în regim sportiv, dar m-a forțat să merg și la consum. Și uite-așa am putut să văd cam tot ce știe ea. Să vă spun ce consum mediu am avut în Norvegia, acolo unde am respectat cu religiozitate viteza maximă impusă? 5,5 litri la sută, prieteni. Eu n-am mai întâlnit astfel de consum decât la mașini hibrid. Consum obținut cu mașina în modul „confort”, travel assist-ul activat și respectarea tuturor restricțiilor de viteză. Practic, mașina mergea singură, gândea totul singură, eu doar țineam mâinile pe volan.
Pe de altă parte, în Germania, acolo unde efectiv am scos de la ea tot ce putea, consumul mediu s-a dus la 9,8 litri la sută. Dar, credeți-mă, pe drumul de întoarcere, au fost puține ocazii unde am mers mai încet de 180 km/h. Prin Germania, zic.
Apropo, nu mai știu cine îmi zicea pe aici că la întoarcere să vin pe Dresda și dacă se poate duminica, că sunt drumurile mult mai libere și mai multe segmente de autostradă fără restricții de viteză. Da, cine mi-a zis asta a avut perfectă dreptate, fix așa a fost. Am venit pe Dresda, am mers prin Germania sâmbătă și duminică, a fost de vis. I-am dat cât a putut ea.
Nu aveți idee cum se aude motorul de Cupra când treci în modul „sport” și calci accelerația la fund. Nu e zgomotul ăla obișnuit de motor turat, se aude altfel decât dacă o turezi în modul „confort”, sună ca un mârâit de felină mare care te unge pe suflet, poți să juri că-i face plăcere că în sfârșit arată ce poate.
De altfel, una dintre dotările care mi-a plăcut cel mai mult la mașina asta este că poți trece în modul sport în regim de urgență. Ai modul „S” pe levierul care schimbă modul de rulare. Ai ales din bord modul „confort”, levierul este în poziția „D” (drive) și rulezi așa relaxat. Ei, la un moment dat ai o situație de urgență în care ai avea nevoie de mai multă putere de la mașină. Cu o singură mișcare treci levierul din „D” în „S” (sport) și dintr-odată mașina își schimbă total comportamentul. Calci accelerația și te-ai dus pușcă.
În Norvegia, cel puțin, am apelat la această opțiune de nenumărate ori. Acolo erau drumurile cele mai virajate și pantele cele mai abrupte. Mergeam kilometri mulți în spatele vreunui camper pe care nu aveai cum și pe unde să-l depășești, după care prindeai o zonă scurtă unde aveai cum și aveai voie. Dar ce să vezi, pe lângă că era scurtă, mai era și în pantă abruptă. Mișcam degetul o singură dată, comutam pe sport, îi dădeam gaz și aia era. Până la următorul camper sau la următoarea mașină cu rulotă, desigur.
Dar cel mai și cel mai mult m-au ajutat cele două sisteme pe care le puneam să lucreze concomitent: adaptive cruise control și travel assist. Cele două știu cum să facă mașina să meargă singură. Lasă că la drum întins își ține singură mijlocul benzii, frânează, accelerează, face tot ce trebuie, dar am prins de două ori „stau” pe autobahn și un semafor pe Valea Oltului.
A fost o reală plăcere să asist la modul în care mașina mergea singură în coloană. Se oprea odată cu coloana, pleca odată cu ea. Trebuie totuși spus ca dacă stă pe loc mai mult de 7-8 secunde, nu mai pleacă singură de pe loc. Are impresia c-ai oprit și nu mai pleacă decât dacă-i spui tu să plece. Atingi ușor pedala de accelerație, nici nu e nevoie s-o calci, și ea pleacă. Păi, să mă iertați, dar în condițiile astea să tot stai în ambuteiaje.
Cât despre rulatul la drum întins, doar când mă gândesc c-aș fi fost nevoit să respect toate limitele alea de viteză într-o mașină care n-avea cele două sisteme, mă ia capul. Cu mașina mea sau cu Kuga de anul trecut mi-ar fi fost extrem de dificil. Doar că de toate astea nu poți să-ti dai seama decât când ești acolo și vezi că trebuie să rulezi mii de kilometri cu restricții de viteză pe care dacă le-ai încalcat, jbam, a venit amenda prin poșta.
Uite că uitam să vă spun ceva. Este prima mașină, pe care o conduc eu, care îți semnalizează în interiorul mașinii că-ți vine ceva din lateral. Toate mașinile conduse de mine, care aveau opțiunea asta, o aveau pe oglinzile laterale. Se aprinde pe oglindă un led portocaliu sau roșu care-ți semnalează că se apropie ceva din lateral. Ei bine, la Cupra treaba asta se întâmplă în interiorul mașinii. Tot un led se aprinde și pâlpâie, tot în dreptul oglinzii laterale, dar în interior. Credeți-mă, e muuult mai ușor să-l observi.
Am luat cel puțin trei pietre în parbriz, aruncate de mașinile din față. Știu exact cum sună o piatră în parbriz și, mai ales, ce se poate întâmpla după ce-o iei, am pățit-o de mai multe ori. De la simple ciobituri, până la crăpături care s-au lungit de-a trebuit înlocuit parbrizul, am experimentat tot. Nu știu dacă a fost noroc pur sau parbrizul de la Cupra e tratat în vreun fel special, cert este că nu avea nicio ciobitură, nicio zgârietură, nimic, nimic. Le-am spus și celor de la Autonom, când am predat mașina, să verifice cu atenție parbrizul. Mi-au confirmat că e intact. Încă mă mai întreb cum a fost posibil.
Ca să fiu cinstit până la capăt, hai să vă spun și ce nu mi-a plăcut la Cupra. De două ori, o dată la dus și o dată la întors, sistemul de infotainment (afișajul de pe ecranul mare) s-a restartat din senin în timpul mersului. Evident, odată cu restartul nu mai aveai Android Auto, deci nu mai rula nici google maps pe ecran.
Din fericire, în ambele dăți eram pe autostradă, nu m-a afectat cu nimic. Dar dacă aș fi fost pe undeva pe unde aveam nevoie să mă orientez cu ajutorul maps-ului, ar fi fost neplăcut să mă trezesc brusc că nu știu în ce direcție să merg. Bine, mă rog, totul a durat câteva zeci de secunde, n-a fost ca și cum a durat câteva ore până să am din nou afișaj. Dar dacă s-a întâmplat, am zis că trebuie să vă spun. Oricum, bănuiesc că asta e o chestie care se poate rezolva din soft, odată ce le-o semnalezi celor de la Seat.
O să vă reamintesc și că Formentor se află se află în oferta Autonom pentru leasing operațional cu livrare imediată. Rată: 638 euro/lună. Atât te costă să utilizezi un Formentor, dar să ai și toate costurile incluse în valoarea ratei: asigurări Casco si RCA, taxe si impozite, mentenanță si anvelope, eventualele reparații, mașină de schimb, servicii door to door, dobânzi și alte taxe administrative. Practic, tot ce înseamnă cheltuială cu o mașină este inclus în valoarea ratei.
Gata, atât pentru azi.
Ah, ba nu, dacă tot am vorbit despre mașină, am și eu o curiozitate. Presupunem că banii n-ar fi o problemă, ce mașină v-ați cumpăra? Și când zic că banii n-ar fi o problemă, faceți un micuț efort și imaginați-vă că chiar n-ar fi, că vă puteți duce la orice dealer sau producător să vă comandați orice mașină vrea suflețelul vostru. Care ar fi aia?
Că eu n-am un răspuns clar, dar știu ceva cu siguranță: nu mi-aș lua niciodată un super-car. Da, îmi place să mă uit după ele, mi se par cool, dar eu, personal, indiferent câți bani aș avea, nu mi-aș cumpăra vreodată un Ferrari sau Lamborghini sau mai știu eu ce de genul.
Da, da, știu că probabil o să spuneți „n-ai de unde să știi până n-ai banii ăia”. Ceea ce este și parțial adevărat. Dar știu cu siguranță că în viața mea n-am gândit: „mamă, ce mi-ar plăcea să am un Ferrari”. Or dacă nu tânjesc după așa ceva, de ce mi-aș schimba opțiunile în funcție de câți bani am?
Nu, pentru mine mașina înseamnă mult mai mult decât o super-sportivă pe care n-aș avea unde s-o folosesc. Ca idee, drumul ăsta la Nordkapp ar fi fost aproape imposibil de făcut într-un Ferrari. Și-atunci la ce-mi mai folosea că am un super-car?
Deci? Ce mașină v-ați lua pe buget nelimitat? Atenție! O singură mașină. Nu-mi veniți cu: „îmi iau un Aventador pentru mers prin oraș și un Range pentru mers în vacanță”.
Eu am un Formentor la firma, plus alte masini. Puțin mai puternic – 2.0 Tsi. Și are și tracțiune integrala. Și dacă ar fi sa mai îmi iau o mașină personala, tot un Formentor ar fi
Cred că un Tesla model S. Dacă ar crește autonomia la măcar 1000 km / încărcare, ar fi pentru mine un vis împlinit.
La orice mă așteptam, dar nu la un model electric. Tare asta.
Mercedes S klasse. Atât. Cu o singură condiție. Să NU fie negru. Nici în interior.
Tot Volvo. XC60 să fie. Pune-mă în urna de tombolă, Moș Crăciun!
Comentariu beton!21
Cea mai sigura și elegantă mașină din Univers!
Xc-urile au ajuns niste conserve goale din tabla subtire, fix ca jucariile acelea chinezesti care sunt „ca sa fie”.
@Add, pai crezi ca nu si-au bagat chinezi si mana daca au bagat bani acolo?
@Add &Co, ce va mai plac conspirațiile cu chinezi. Ăia au cumpărat de fapt 60 de ani de inovații in securitate auto pentru că mașina aia a lor se făcea pilaf la toate testele mai serioase și nu aveau cum să intre pe alte piețe cu ea.
Între timp uite ce am găsit la o simpla căutare pe net. Da, am Volvo, dar aveam o lista de posibile mărci în gând. Clipul ăsta a tăcut diferența.
https://youtu.be/M-BKC7R3nCI
Ford Mustang 1968.
Comentariu beton!18
Lexus NX sau Mercedex GLB.
mă dau de vreo 5 zile într-un A8L 3.0 V6, prin județul california; n-aș da banii pe ea;
ioniq iz mai drim pentru străzile noastre;
aaa, dacă aș avea banii lui țiriac, mi-aș lua un ghost; cu șofer!
să-ți fie de bine nordkappu’!
Dacă tot șofezi prin giudețul California poate dai cu ochii pe vreun DeLorean. 😍🤩
That would be the day!
DeLorean este la Iași și, dacă nu mă înșel, se poate chiar închiria;
am văzut cîteva vechituri restaurate bine, pe șușele, iar în garajul casei închiriate în deșert, m-am urcat într-un BelAir ’57; frumos
DeLorean s-au produs ca. 9000 exemplare, din care mai sunt cam 6500, zice wiki. Nu sunt ieftine deloc.
Da, BelAir 57 e frumos, elegant, cu linii curbe, alt stil.
Concediu plăcut in continuare! 👍
https://m.youtube.com/watch?v=u0ZNF3Sqlx8&feature=youtu.be#bottom-sheet
nu’ș ce să zic; mașina ok, cu aspect plăcut, da’ după ce am văzut documentarul de pe netflix impresia mea este că Tata Ion a vrut doar să facă parale…
Daca as conduce si as avea banii necesari, mi-as lua o masina practica. O Cupra poate ar sta pe lista. Nu stiu. Ce pot sa spun e ca in prezent masina familiei e un Renault.
P. S. Felicitari inca o data pentru calatoria la Nordkapp si multumim pentru informatiile oferite.
Comentariu beton!16
Mă bucur pentru tine, că ți-a ieșit a doua oară, că ai ajuns cu bine acasă.N-are rost să mai spun de felicitări cui te-a îndrumat și ajutat financiar la asta.
Deci😀 nu știu ce mașină mi-aș lua ,dar ca și model/mărime aș zice o străbună Dacia dokker,alea de le folosesc mai mult cei de la cablu și internet,care vin cu scara și aparatură din casă.Suntem 5 ,la drum lung ne-ar fi mic și spațiul ăla destul de mare din spate.
Sigur un Volvo XC60
Mi-am luat modelul pe care mi-l doream de mult – Range Rover Sport, varianta din 2014.
Daca acum as avea suficienti bani – Range Rover nou, varianta Long Wheel Base, in echipare Autobiography si cu optiunea de business seats (sau cum se cheama…) – in loc de bancheta spate sunt doua fotolii care se pot rabata incat devin pat.
Al doilea model pe lista – Mercedes GT AMG.
Grand Cherokee sau Nissan Patrol, nu am avut niciodată mașină de teren.
Woah, amândouă sunt vis 🤗 masive și puternice, impunătoare, vorbesc despre cele mai vechi, bune pentru campat, tras rulotă, mers pe orice teren: nisip, noroi.
Eu am descoperit/achiziționat un Opel Crossland X (132hp) de vreo patru luni și mă declar mulțumită de ce poate pe serpentine și forestiere și ce i s-a mai întâmplat în perioada asta, are o mulțime de figuri și opțiuni pe acolo care ușurează condusul, una peste alta îmi doream un Grand Cherokee roșu 🫣 ca ultima mașină în viața asta dar s-a nimerit cel mai roșu Crossland. Cumva mi-a spus karma că atât s-a putut 😂
Felicitări pentru expediția asta și ție și celor de la Autonom! Și mulțumiri că ți-ai rupt din timp și ai împărtășit cu noi experiența asta unică!
Comentariu beton!14
Un Mercedes E Klasse cu tot cu sofer, pentru ca urasc sa conduc si sa parchez
Eu sunt foarte mulțumită de Toyota mea Aygo, pentru ca e fix ce-mi trebuie.
Ma bucur ca sfatul meu cu Dresda si duminica s-a dovedit bun. In octombrie, o sa facem același traseu, prin Dresda, spre România. Cu Toyota aia mica.
Comentariu beton!22
tot aygo avem si noi de 3 ani.
nu sunt eu soferița…nu voi fi niciodata..iubesc prea mult 2 roți.
am deja 52..voi ramâne cu aceasi mentalitate ca de la 25 ..
Mulțumesc pentru relatările de călătorie , poze și info. Autonom a făcut o alegere bună. Felicitări! 🚙
Pe drumuri linistite e foarte economică mașina asta: 5,5 l la sută e impresionant. Bune și sistemele de asistare, la drumuri lungi că ăsta al tău cred că sunt mană cerească.🚘
Însă dacă ai întrebat tre să zic că și eu tot Tesla mi-aș dori, model Y sa zicem 😃 Scuzaț.. 🫢🫢
Corvette Sting Ray 1967.
Încă nu știu dacă (aproape) originală sau adusă la standardele actuale (dar clar nu electrică, sacrilegiul ar fi prea mare).
Comentariu beton!15
Ah, am văzut una prin Oslo și nu știam ce e. A trebuit să mă duc lângă ea să citesc marca.
@Sfantu Dracu, posibil sa fie cu garda la sol mai sus cea din 1967, cele din prezent sunt foarte joase si e greu de crezut ca ai fi putut parcurge traseul facut de @MV cu ea.
mi- a placut tot ce ne ai scris..recunos e pe lista mea de mult,dar se stie preturile de acolo ne „impiedica” cand avem buget de Ro.
acu ca tot sunt in Manchester visez si sint ferm convinsa ca voi reusi..
clar nu 2024..inca ma straduiesc sa construiesc lista de clienti..dar un 2025..cand voi implini 55 in mai..sigur anu ala e belea.
despre ce masina as lua..
nu as putea spune care…ptr ca nu voi fi soferița niciodata.
darrr clarrr eu is mare iubitoare de electrica sau hibrid.
de fapt de vreo 4 luni sint pe escooter.
astept sa ne mai pui..articole post aceasta superba experienta.
Dacă va fi originală, va fi clar ’67.
Dacă va fi actualizată, va fi ’63 (split window). Visez la ea de aproape 40 de ani.
@keepcalm: Minimum Running Ground Clearance: 5.0 inches
Multumesc pentru ca ai impartasit cu noi aceasta experienta.
In ceea ce priveste masina daca ar fi sa aleg as alege din nou ceea ce am in momentul de fata, cu o mica schimbare sub capota, in loc de 6 cilindri as alege 8, momentan conduc zilnic un dodge charger 3.6l V6, stiu, suna naspa pentru mediu dar asta sunt, imi place masina respectiva,
Mașina visurilor este Mercedes Benz AMG G63.
Range Rover Evoque pe alb, va rog 🙂 Eu nu am masina si nici nu conduc, nici nu sunt vreo impatimita intr-ale condusului, dar de cand am vazut prima oara masina asta m-am indragostit de tinuta ei, mi se pare ca la cat este de mare, este extraordinar de eleganta si de supla.
M-ai convins – aș lua o Cupra, clar. Toate dotările și „assisturile” pe care le-ai enumerat mă fac să visez la una 😉. Am mai făcut odată o alegere la recomandarea ta și chiar mă bucur că am făcut-o. Deci da, aș merge pe mâna ta.
Mulțumiri pentru păreri, chiar așteptam aceste păreri despre mașină.
Chiar ți-a ieșit, iar eu mă bucur tare pentru tine!
Clar, așa cum am spus, poza e de ramă, să te bucuri de ea în fiecare moment al zilei.
Cât despre ce mașină aș vrea, nu c-ar fi după dorințele mele, ar fi un Q mare.
Lexus NX 350h! Déjà un vis împlinit, sunt foarte mulțumită de mașina! Și are absolut toate dotările pe care le-ai descris la Cupra. Și consum de 5,5 când o lași sa conducă singura și respecți viteza legală.
UX250h, super (empty nester, ce vrei), foarte multumit de asemenea. Dar daca banii nu ar fi contat, atunci un Lexus LM, evident cu sofer
Ferrari Purosangue,atât.
Multumim pentru toate informatiile prezentate de-a lungul calatoriei.
Daca ar fi sa aleg o masina acum, cred ca ar fi un Bmw I4.
Hopa, tot electrică. Nice.
Fiat 500 electric.
Comentariu beton!13
O ador! Am nimerit-o la închiriat într-un concediu (dar nu electrică), varianta cabrio și mi-a plăcut la nebunie – pe curbe, serpentine, drumuri înguste s-a descurcat de minune, a fost de vis. Dacă am avea 2 mașini în familie, eu de asta aș vrea pentru mine, pentru oraș. Altfel, sper să o mai nimeresc pe undeva (sau să o cer anume).
BMW M3 E46 CSL
Iată un răspuns care merită aplauze.
Da, super masina, CSL a fost editia limitata care a dus la superlativ M3-ul. E o masina gandita doar pentru placerea soferului, singurul pacat pe care il are (pentru mine) fiind cutia automata. Plus ca E46 a avut un design superb care pare ca nu imbatraneste deloc.
Daca ar fi sa aleg o singura masina ar fi Mercedes G alb, motor 6 in linie, ca si CSL-ul.
Un Mini Countryman. Mini, fiindca am iubit-o mereu si n-am apucat sa ma bucur/satur de ea, ca asa a vrut soarta asta de kkt, iar Countryman fiindca nu ma mai tin genunchii sa ma pravalesc in Cooper. Adica ma gindesc ca n-au prevazut, inca, Mini Cooperul cu macara de extras soferul, dar uite o idee buna pentru creatorii de noi modele 🙂
Comentariu beton!17
Eu visez la o Toyota Raw 4 ❤
Eu îmi doresc un CHR, dar mi-a plăcut Cupra de când am văzut-o și după ce ai povestit despre ea, e o concurentă serioasă pentru CHR.
Nu e voie ca la aspiratoare? Adică ai un aspirator mic de mana lipit de aspiratorul mare? Ca eu as vrea un smart cu 2 locuri pentru oras și una mai mare pentru mers în concediu sau pentru carat. Practic ai putea baga smartul în portbagaj la cea mare și e ca si cum ai doar una 😁. La condițiile de trafic de la mine, e nevoie de 2 mașini: nu ai cum sa pleci cu smartul la drum lung, chiar dacă consuma 3%, și nu prea merita sa te târai între 2 semafoare cu seria 5
Un Bentley Continental GT.
Acum dețin și conduc un BMW X5 F15 2017, care îmi place la nebunie!!! Dar, dacă aș putea să’mi iau ce vreau eu, fără limite financiare, mi’ar plăcea un BMW iX M60.
Apreciem ca ai descris mașina pt “băeți”. 😂👌🤗da’ pe noi, femeile, ne interesează dacă au și pe roșu sa se asorteze cu rujul😂😂👌🤗restu’ îs detalii cu care noi nu ne complicăm viața 😂😂😂
Au chiar pe grena. 🙂
io: masina asta are ACC, lane assist, 280 cai, 5.8 de la 0 la 100, consum de 8 mediu
nevasta-mea: SI UMBRELE IN USA!!!!!
Comentariu beton!13
Imi plac povestile tale!
Tot Fiat 500 mi-as lua, ca si Mara (!)..cred ca pe rosu sau albastru marin…
Nu l-am condus dar imi place ca e mica si are un design fff dragut. Nu stiu cum sta la siguranta dar la cat costa cred ca are ceva calitati…
Acum conduc BMW X3 si mi se pare cam mare…
https://www.wayke.se/sok/mercedes-benz/amg-e-63-s-4matic – yes thank you 🙂
masina „fara numar la bani”:
– puternica. Io merg cu 110 la ora, dar imi place sa stiu ca am puterea.
– eleganta.
– comoda la condus lung
– loc de bicle
– am zis puternica?
– nu foarte lunga, imi ajunge rabla mea actuala
in zona de „o sa imi iau in curand” visez la un S90. Eventual un V90 Cross Country. Peste vreo 3-4 ani….probabil nu o sa imi iau 😀
Băi, da, ți-a ieșit și încă cum. M-am bucurat mult pt tine. Niciodata nu am renunțat și am aplicat mai mereu „a doua oară sigur va ieși” și asta în orice context.
Cred Cupra ar fi o alegere bună. Le-am tot văzut și m-am tot uitat la ea. Nu am condus (încă) una. Mă bătea gândul să închiriez una pt câteva zile acum când vin în țară. Altfel, încă îmi este greu să renunț la „există Mercedes și restul”. Pt ai mei va fi un Hyundai i10 (3 luni de când aștept după ea)deși acum li se pare prea mică și ar vrea Bayon.
Toyota highlander hybrid dotata full sau opel insignia gsi diesel / kia stinger awd, ca doar imi permit, daca zici ca nu ar fi problema banilor. 🙂
Super drumul si tot conceptul de fapt.
La capitolul vise umede auto:
Daca banii NU ar fi o problema – dar deloc-deloc – e un singur model pe care l-as comanda in secunda doi: un G-Klasse, daca s-ar putea sa fie un AMG sau Brabus, cu atat mai bine.
Daca banii ar fi OK – dar nu chiar pana la cer si inapoi – foarte-foarte aproape pe lista ar putea fi un E-Klasse T-Modell 4matic All-terrain. Sau varianta T-Model AMG.
Bravo! Faina treabă!
Mașina pe care mi-o doresc eu nu exista. Visez la o lume în care mizeria de automobil personal sa nu mai fie necesară. O lume nedominata de șosele, autostrăzi și parcări care ocupa mare parte din spatiul nostru vital. O lume în care sa nu mai fie o preocupare majora, care ne dictează buna parte din viata, ce mașina ne permitem sau ne dorim. Etc. Utopic, da. Distopic, pentru unii :P. Nu îmi fac iluzii că se va întâmpla curând. Asta e. 🙂
Nu am asa multe pretentii si nici nu stiu eu toate marcile de masini pentru bogatani dar daca n-as avea grija zilei de maine (asta insemnand sa pot intretine fara problema masina fara sa-mi vand un rinichi),nu mi-as lua ceva supersonice cum mai vad prezentate la Supercar Blondie :)) dar un G-Klasse sau un Brabus mi-as lua pentru ca imi place enorm cum arata interior si exterior. Plus ca am avut sansa sa conduc un G-Klasse. Nu vreau sa stiu cum se conduce Brabusul. E wow pentru mine. Niciodata nu mi-as lua o masina doar pentru fala sau sa le arat la x si y si eu sa stau intr-o cocioaba si sa ma manance gandacii.
G-Wagen cu ampatament scurt, versiunea pentru fortele de securitate.
Eu vreau un Abarth electric 😜
Skoda Superb Scout 2.0 TDI
Multumim pentru informatii, mai ales pentru harta traseului, chiar eram curioasa. Multumim si pentru restul de articole, cu explicatii si poze.
Ce masina mi-as lua? Un Ford Mustang decapotabil mi-ar place. Asa…pentru plimbare. Pentru restul, mi-ar place o Subaru Impreza WRX-STI. Intre timp, folosesc un Ford FOcus pe care, desi l-am luat numai pentru oras, l-am folosit si prin afara orasului si am fost surprinsa sa constat cum s-a descurcat.
Plymouth Fury 1958
M3 break sau E63 AMG tot break – inca nu stiu sigur care dintre ele, m-as decide cand m-as vedea cu banii in cont si dupa ce-am facut un test drive cu fiecare
Cupra Formentor…. Evident💪
Eu am fost foarte curioasă de aventura ta pentru că mă tentează un traseu asemănător, în special partea scandinavă, dar nu știu dacă cu mașina noastră de acasă sau cu una închiriată de prin nordul Germaniei (cu zbor până acolo). N-am ajuns așa departe cu planificarea.
Mașină – dacă bugetul n-ar fi o problemă – aș vrea ori un Volvo or Alfa Romeo. Volvo pentru siguranță, Alfa pentru estetică, dar nu știu ce modele. N-am bani de niciuna, așa că n-am aprofundat modele, caracteristici opțiuni, dotări. Și nici nu mă pricep, dar sigur ar fi peste ce am acum așa că ar fi ok.
Un Hummer sau un GLS, să nu mă omoare bombarderii pe E85, DN 1 etc.
Nu m-aș mira să aflu că pe lângă setările din soft care o fac mai fâșneață, inginerii de la VAG să fi umblat la electronică încât să îți bage în difuzoare niște mârâituri de leu. Băieții sunt recunoscuți pentru artificii din astea (și eu pentru că-s sufletul petrecerii).
Iar ca să răspund la întrebarea din final, dacă banii n-ar fi o problemă, probabil că mi-aș cumpăra ultimul model de Civic Type R.
E o mașină care arată atât de cuminte, încât un Matiz cu toba spartă la semafor pare mai agresiv ca ea…
Mmm, nu știu sigur. Io sunt fascinat de autocare. Senzația aia când ai în față ditamai vizibilitatea și vezi tot,… pfff. Ah, da, știu acum. O autorulotă de aia mare.
Mercedes S Coupe sau Lexus LC 500
Da, am o criza a vârstei de mijloc dar n-am bani sa-mi permit criza.
Hummer H1 dar va trebui să iau și permis pentru camioane.
In acest moment conduc exact masina dorintelor si posibilitatilor mele, Skoda Superb 190 cp 4×4 berlina
ce an?
2017
o fosta sefa de-a mea si-a luat nush ce model de mercedes, de ala mai pe suv style, efectiv nu-mi amintesc modelul…aaaa, venea la munca cu bitza electrica ca masina consuma o gramada de combustibil :)))) m-a dus odata acasa cu ea, cu masina, noah, brici nu alta, i-am zis, Donzillia draga, nu mi-as permite nici sa-i schimb cauciucurile sau sa-i fac schimbul de ulei :))))
N-ai idee câți oameni își iau genul ăsta de mașini (adesea sh) ca să le schimbe cauciucurile în rate.
Lucian M….sunt sigura. Fi sigur ca si aici avem cocalari destui dar is de natie portugheza 😉 Io tot ii ziceam lu’ husband sa ne luam un fiat 500 ca e dragut, asa de femei…:))) zice el…si pe unde naiba ne bagam valizele alea imense? noi fiind cu casa dupa noi. cred ca doar o valiza e cat portbagajul aleia. Cred ca ne von limita la o Dacia Duster, posibil SH. Momentan avem un Logan cu care am facut Elvetia Romania deja, eu odata, husbandu’ de vreo 3 ori. inca se tine bine. Logic ca visez la ceva misto….dar nah, imi trebe si locuinta…numa’ pe rand toate.
„venea la munca cu bitza electrica”
nu cred ca am citit ceva mai romanesc de atat. „wow…are masina dar vine cu bicla la munca”
MINI John Cooper Works, probabil decapotabilă sau BMW Z4 (asta mai mult soția).
Concediu plăcut în continuare!
M5 CS sau M3 CS. The jury is out cum ar zice francezu’.
În altă ordine de idei, am avut plăcerea să dau o tură cu o Cupra Formentor VZ5, fratele ăl mai mare, în ediție limitată. O bijuterie de motor, păcat doar de mizeria de sistem de infotainment.
Eu vreau mașină electrică în viitor. Aștept masinile cu bateria nouă solid state de la Toyota. Ei promit că o să aibă 1200 km autonomie. Apar prin 2026-27.
Utmătoarea pe listă ar fi Toyota RAW 4 hybrid. Roșie cu interior de piele bej , dacă întrebi ce opțiuni vreau. În rest , toate alea de care spui tu în articol ( și pe care nu le înțeleg chiar pe toate) sunt binevenite.
Da, știu, am scrus două. Dar doar pentru că prima nu există încă.
Kebab de ren ai gustat? Sau tre’ sa mai faci un drum?;))
Renu la conserva nu e la fel cu kebabu fresh 😉
Daca ar fi sa îmi iau o singura mașină , sigur as lua un camper. Și în oraș m-aș descurca fara ;).
Dar cum am deja o mașină și nu e camper, și că sa îți răspund, mi-aș lua un camper electric ;)).
Pacat ca n-ai trecut pe aici: https://hotel-all.ru/ro/bolgariya/mosty-norvegii-minnesunnskii-zheleznodorozhnyi-most/.
Renault, sau Cupra? 😉
Pentru sufletul meu, un Fiat 500 Rose Gold electric.
Pentru noi toti, un XC90 cu 7 locuri. 🙂
Kuga are aceleasi dotari ca si Formentor, le am testat pe amandoua, Formentor e f stabil cam ca o masina de curse si arata bine si la exterior si la interior, dar e mic inauntru. Stabil e si Kuga, si mai ales pe Sport pt ca si Kuga are asta, se intareste directia, suspensia si e mult mai puternica la acceleratie cand ii dai pe Sport. Deci exemplul negativ cu Kuga nu prea isi are rostul sa amintesti asa subtil in text, doar daca nu iti place tie sau e un competitor pt Formentor si asa a zis Seat sa scrii, dar nu cred ca e un competitor pt Formentor ca e mult mai spatios decat el care e un suv de clasa mai mica, mai de oras asa sau de plimbat pana la Snagov ca n ai loc de bagaje decat daca sunt 2 tineri in ea si vor sa stea la munte doar 2 zile (testat si asta de mine). In rest au aceleasi dotari, dar fiind relativ apropiate la tinuta de drum, spatiul din interior e un plus pt Kuga 😉
Dacă ai ținut să faci de două ori pe deșteptul, o să-ți răspund și eu tot de două ori identic.
Bosule, anul trecut am încercat să fac aceaași experiență cu un Kuga. Un Kuga care era departe de ce zici tu aici, model cu cutie manuală, producție 2019, benzină, 150 de cai De-aia am scris în articol “Kuga de anul trecut”, că m-am referit la un anume model de Kuga, nu la Kuga în general. Dar, hei, suntem pe internet, oamenii pot să vorbească liniștiți prostii, chiar dacă habar nu au despre ce vorbesc.
Kuga are aceleasi dotari ca si Formentor, le am testat pe amandoua, Formentor e f stabil cam ca o masina de curse si arata bine si la exterior si la interior, dar e mic inauntru. Stabil e si Kuga, si mai ales pe Sport pt ca si Kuga are asta, se intareste directia, suspensia si e mult mai puternica la acceleratie cand ii dai pe Sport. Deci exemplul negativ cu Kuga nu prea isi are rostul sa amintesti asa subtil in text, doar daca nu iti place tie sau e un competitor pt Formentor si asa a zis Seat sa scrii, dar nu cred ca e un competitor pt Formentor ca e mult mai spatios decat el care e un suv de clasa mai mica, mai de oras asa sau de plimbat pana la Snagov ca n ai loc de bagaje decat daca sunt 2 tineri in ea si vor sa stea la munte doar 2 zile (testat si asta de mine). In rest au aceleasi dotari, dar fiind relativ apropiate la tinuta de drum, spatiul din interior e un plus pt Kuga 😉
Ăsta e un exemplu clasic de a face pe deșteptul când nu ai cu ce.
Bosule, anul trecut am încercat să fac aceaași experiență cu un Kuga. Un Kuga care era departe de ce zici tu aici, model cu cutie manuală, producție 2019, benzină, 150 de cai De-aia am scris în articol „Kuga de anul trecut”, că m-am referit la un anume model de Kuga, nu la Kuga în general. Dar, hei, suntem pe internet, oamenii pot să vorbească liniștiți prostii, chiar dacă habar nu au despre ce vorbesc.