Introducere și sfat: citiți tot articolul de azi. Știu că e lung, mult mai lung decât v-am obișnuit, dar vă dau în scris că veți găsi în el niște informații pe care sunt șanse foarte mari să nu le știți. Eu nu le știam pe două dintre ele, ambele dovedindu-se extrem de utile. Pe una am scris-o exact la final, că altfel cum puteam să va fac să citiți tot? 🤦‍♂️

Acum să purcedem.

N-aveți idee cum am așteptat ziua asta de 25 iulie. Pentru că azi este prima zi din cea de-a doua mea încercare de a ajunge la Nordkapp. Adică cel mai nordic punct al Europei în care se poate ajunge pe șosea, un pic mai sus de Cercul Polar.

Cei care sunteți de mai multă vreme pe aici știți c-am mai încercat să fac asta și anul trecut, știți și motivul pentru care m-am întors din drum, nu vreau să mai vorbesc despre.

Cert este că a doua oară sper să-mi iasă și să ajung acolo. În plus, sunt convins că va fi cam cea mai tare experiență pe care am avut-o în această viață, în materie de călătorit cu mașina. Singurul lucru pe care-l regret este că nu am o dronă cu mine. Mi s-a părut mult prea complicat tot ce însemna asta, din punct de vedere legal, și-am renunțat.

Nu știu dacă sunteți la curent, dar pilotarea unei drone nu înseamnă doar să ți-o cumperi, după care o ridici tu pe unde te taie capul. Și uite așa voi rata imaginile de sus în niște zone cu peisaje senzaționale. Aia e, data viitoare.

Zic de imagini senzaționale pentru c-am schimbat complet traseul pe care voi merge de la Oslo în sus. Dacă anul trecut alesesem drumul mai scurt și mai anost, acum mi-am zis că o dată în viață ajung la Nordkapp, prin urmare n-am voie să ratez partea cu arhipelagul Lofoten (dați un search pe Google și-o să înțelegeți de ce). Abia aștept să văd cu ochii mei peisajele alea, abia aștept să conduc prin sălbăticie, abia aștept să trec prin zecile de fiorduri, abia aștept să fac fotografia aia de la capătul Pământului.

Partea bună este că, spre deosebire de data trecută, acum o sa vină și Mara cu mine. Nu, n-am plecat împreună, pentru simplul motiv că pe distinsă nu o pasionează să stea în mașină cu miile de kilometri, cum mă pasionează pe mine. Dar o sa vina cu avionul când ajung la Oslo, facem joncțiunea acolo și mergem amândoi la Nordkapp. Adică va fi cu mine fix în cea mai mișto parte a drumului.

La marele fix, aș zice, că n-aveam nevoie să mă frece cineva la cap pe autobahn-urile din Germania. De ce mergi cu peste 200 km/h? Uite, pentru că pot și pentru că aici am voie? 😊

Și dacă tot a venit vorba despre viteză, musai trebuie să vă spun și despre mașina care mă va duce la Nordkapp. Pentru că, prieteni, oamenii de la Autonom mi-au făcut o surpriză extrem de mișto când m-au anunțat ce mașină îmi vor pune la dispoziție pentru această experiență. Este o marcă pe care n-am condus-o niciodată și-mi doream extrem de tare să rezolv acest neajuns. Iată că s-a rezolvat acum.

Cupra Formentor 1.5 TSI DSG7, despre ea vorbim. Mă uit de prea multă vreme pe stradă după mașina asta, ca să nu mă bucur ca în sfârșit ne întâlnim. Pentru că o consider una dintre cele mai frumoase mașini existente, aproape că am un semi-orgasm de fiecare dată când văd sigla aia în bronz. N-aveți idee ce m-am bucurat când m-au sunat să-mi spună care va fi mașina cu care voi pleca. Acum de-abia aștept s-o văd cum se comportă cale de aproape 15.000 de kilometri.

Apropo, să știți că mașina asta, Cupra Formentor, se află în oferta Autonom pentru leasing operațional cu livrare imediată. Rată: 638 euro/lună. Atât te costă să utilizezi un Formentor, dar să ai și toate costurile incluse în valoarea ratei: asigurări Casco si RCA, taxe si impozite, mentenanță si anvelope, eventualele reparații, mașină de schimb, servicii door to door, dobânzi și alte taxe administrative. Practic, tot ce înseamnă cheltuială cu o mașină, în afară de carburant (cum ar fi să ți-l plătească și p-ăla?), este inclus în valoarea ratei.

Fac aici o paranteză. Faza asta cu toate costurile incluse în rată este cea care m-a convins și pe mine. Mara mea își dorește foarte mult o mașină, în timp ce eu nu-mi doresc să mai dăm banii pe încă una. După câteva luni în care ne-am tot contrazis pe acest subiect, a venit și soluția care va împăca și capra și varza: leasing operațional de la Autonom. Și nu glumesc, toamna asta își va alege ce-o coafează din oferta Autonom de leasing operațional, și aia a fost, va avea mașină. Am închis paranteza.

În rest, jos pălăria pentru cei de la Autonom. Au zis încă de vara trecută ca nici nu se pune problema să nu ducem experiența Nordkapp la bun sfârșit, și-au făcut tot ce-a ținut de ei să se întâmple asta. Uite, o să vă spun ceva ce poate nici n-ar trebui să zic aici. Am mai avut două oferte de la doi producători auto pentru drumul ăsta la Nordkapp. Gen, dacă n-aș vrea să mă duc cu o mașină de la ei.

Nicio secundă nu m-am gândit să accept vreuna dintre ele. Pentru mine, drumul ăsta a început cu cei de la Autonom și tot împreună cu ei trebuie dus la bun sfârșit. N-o să uit niciodată modul incredibil de uman în care au reacționat anul trecut, atunci când a trebuit să mă întorc din drum. Cam acestea ar fi motivele pentru care nicio secundă nu mi-a trecut prin cap să plec cu o mașină de la altcineva.

Nu știu dacă sunteți la curent cu ce se ocupă cei de la Autonom, eu sunt, pentru că am tot lucrat împreună în ultimii ani. Motiv pentru care am observat cu ochiul liber cât de mult a putut să crească această companie cu capital sută la sută românesc.

Pornită în 2006, din Piatra Neamț, Autonom de astăzi nu mai are nicio legătură cu Autonom de atunci, care era o simplă companie de rent-a-car. Între timp au devenit liderul pieței de mobilitate din România. Lucru pentru care nu pot decât să-mi scot pălăria.

Repet, vorbim despre o companie sută la sută românească care funcționează printr-o rețea națională unică în 36 de orașe din România, precum și în două orașe din Ungaria. În total, operează o flotă auto de peste 13.ooo de mașini și oferă soluții integrate de mobilitate și finanțare: închirieri pe termen scurt și mediu, leasing operațional, transferuri cu șofer, închirierea temporară de flote, servicii de fleet management, asistență rutieră, servicii de spălătorie auto și închiriere de echipamente.

După cum vedeți, astăzi, acum când vorbim, partea de rent-a-car este doar o componentă a ceea ce poate oferi Autonom în materie de soluții de mobilitate. Ia fiți atenți aici câte acoperă, indiferent că vorbim despre client final sau clienți corporate:

🔵 Rent-a-car

Soluții personalizate de închiriere auto pe termen scurt și mediu (până la 12 luni). Au în flotă o gama variată de autoturisme, începând de la clasa mică, până la SUV-uri, mașini din clasa premium si autoutilitare.

Pentru deplasările naționale oferă număr nelimitat de kilometri și posibilitatea de a prelua și preda autoturismul în locații diferite.

Dacă vă interesează subiectul, toate detaliile despre ce înseamnă să închiriezi o mașină de la Autonom, sunt aici.

🔵 Leasing Operațional

Prin serviciul Autonom Lease, companiile pot externaliza parţial sau total parcul auto, printr-un contract de închiriere pe orice durată cuprinsă între 12 și 57 de luni. Rata lunară este fixă și reprezintă costul total de utilizare al autovehiculului.

Produsul se adresează tuturor companiilor interesate de eficientizare a costurilor și reducerea riscurilor de administrare a parcului auto, indiferent de mărimea acestuia.

Beneficiile serviciului de leasing operațional:

➡️ O soluție cu costuri predictibile și fixe. Mai ales în contextul actual, în care toate costurile cresc, serviciul de leasing operațional poate fi privit ca un produs anti-inflație.

➡️ Toate costurile sunt incluse: asigurări Casco si RCA, taxe si impozite, mentenanță si anvelope, eventualele reparații, mașină de schimb, servicii door to door, dobânzi și alte taxe administrative.

➡️ Contractele sunt flexibile și ajustabile.

➡️ Toate riscurile financiare sunt preluate de către firma de leasing; Riscurile modificărilor fiscale și legislative sunt eliminate.

Dacă ajungeți la concluzia că un leasing operațional v-ar scuti de multe bătăi de cap, găsiți toate detaliile aici.

🔵 Produsul Business Green

Context. Tocmai pentru că sunt liderul pieței de mobilitate, Autonom și-a asumat responsabilitatea de a contribui la dezvoltarea unui ecosistem sustenabil, accelerând procesul de tranziție către o flotă verde, pentru a transforma soluțiile de mobilitate oferite companiilor și pentru a susține creșterea segmentului de utilizare a mașinilor electrice.

În acest sens, a atras o finanțare de 15 milioane de euro de la Banca Europeană de Investiții, a cumpărat 200 de mașini electrice Tesla (Model 3 și Y) și a lansat o soluție de leasing operațional Business Green.

În contextul în care viitorul auto se pare că va fi electric, soluția Business Green, pe lângă că acoperă nevoile de mobilitate ale clienților, le scade si temerile vizavi de ceea ce înseamnă adopția de mașini electrice, precum: autonomia la drum lung, încărcarea, costurile de mentenanță, avansul tehnologic și riscul valorii de revânzare.

Business Green oferă beneficii suplimentare față de serviciul clasic:

➡️ Mașină de înlocuire cu motor termic, timp de 15 zile/an, pentru a reduce grija autonomiei mașinii atunci când se pleacă la drum lung.

➡️ Asistență rutieră națională pentru momentele neprevăzute, inclusiv în cazul în care mașina rămâne fără autonomie.

➡️ Reducerea amprentei de carbon a companiilor. Poate nu știați, dar raportarea non-financiară a emisiilor directe a devenit o obligativitate pentru multe companii.

➡️ Costuri reduse cu mentenanța și carburantul.

➡️ Nu sunt de neglijat nici beneficiile oferite de autorități pentru utilizatorii de mașini electrice. Cum ar fi parcări gratuite sau finanțări la costuri preferențiale pentru proiectele cu impact în mediu.

Tot ce vreți să știți despre soluția Business Green și modul în care vine ea în întâmpinarea viitorului electric, găsiți aici.

🔵 Leasing Operațional Echipamente

Prin serviciul Autonom Equipment Lease, companiile pot închiria echipamentele de care au nevoie, nefiind necesar să le achiziționeze și astfel să blocheze resurse importante de capital.

Evident, închirierea echipamentelor se adresează persoanelor juridice, reprezentând soluția optimă pentru deducerea integrală a ratei lunare și pentru un cash-flow previzibil.

Mai multe detalii despre serviciu găsiți aici.

🔵 Transferuri cu șofer

Servicii premium de transfer, cu șoferi pregătiți și instruiți periodic astfel încât experiența să fie plăcută confortabilă și lipsită de evenimente. Vorbim despre transferuri aeroport-hotel, transferuri urbane și interurbane, circuite turistice și transferuri pentru evenimente speciale sau corporate.

Flota de transferuri este aleasă astfel încât să ofere un plus de confort, indiferent de distanța cursei.

Găsiți toate detaliile despre flotă și șoferi aici.

🔵 Asistență rutieră

Servicii de Asistență Rutieră, tractare, depanare, repatriere și door to door, on spot sau pe bază de abonament, în caz de accident sau defecțiune mecanică.

Asistența este asigurată 24/7 la numărul de telefon: 021.9111. Prezența la nivel național, atât cu platforme proprii, cât și prin parteneri.

Găsiți toate detaliile care vă interesează aici.

🔵 Mașină de înlocuire

Conform legii, în cazul unui accident rutier, dacă sunteți parte păgubită, aveți dreptul la o mașină de înlocuire. Da, da, dacă nu știați, așa spune legea, conform normei 20/2017, aveți dreptul să primiți o zi de înlocuire, clasă similară cu mașina avariată, pentru fiecare 4 ore de manoperă.

Astfel, Autonom oferă mașină de înlocuire pe toată perioada reparației: fără costuri și depozit, oriunde în România, kilometri nelimitați pe tot teritoriul țării.

Dacă vreți să aflați mai multe despre treaba asta, așa cum am vrut și eu, aruncați un ochi aici.

🔵 AutoRulate

Pentru cei care vor să-și cumpere mașini bune, dar nu neapărat noi, indiferent că vorbim despre persoane fizice sau juridice. Autonom oferă mașini rulate dintr-o gamă variată de autoturisme si vehicule comerciale.

Toare provin din parcurile de Leasing Operațional și Rent-a-Car, prin urmare sunt întreținute conform normelor producătorului, cu reviziile la zi și reparațiile efectuate doar în centre autorizate. Vorbim despre auto rulate cu o vechime de maximum 5 ani, kilometri reali și istoric transparent.

Dacă vă sună tentant, găsiți tot ce vreți să știți aici.

🔵 Închiriere vehicule comerciale

Închiriere pe termen scurt sau mediu dintr-o gamă variată de autoutilitare de până la 3.5 tone, cu sau fără dotări de refrigerare sau control al temperaturii, oriunde în România.

Mai multe detalii despre serviciu aici.

🔵 Întreținere flotă

Servicii centralizate de management anvelope sau spălare/igienizare a flotei, oriunde în România. Aplicația CarCentric ajută la gestionarea mai simplă și mai eficientă a operațiunilor de întreținere aferente oricărei flote.

Uite, vedeți aici.

Pe toate cele de mai sus le oferă Autonom în piața de mobilitate din România. Nu prea mai semănă doar a companie de rent-a-car, este?

Ah, am uitat să vă zic ceva. Vorbeam mai sus despre drumurile prin partea sălbatică a Norvegiei și de cei aproape 15.000 de kilometri pe care urmează să-i fac pe traseul București – Nordkapp – București. Ca să nu stau cu un morcov adânc înfipt în partea dorsală, din cauza eventualelor surprize neplăcute legate de mașină, mi-am luat abonamentul de asistență rutieră în vacanță.

De ce? Păi fiți atenți aici ce acoperă: asistență 24/7, tractare în caz de accident sau defecțiune tehnică și parcare. Iar dacă chiar ai pățit necazul, poți să mai alegi și unul dintre următoarele servicii: cazare, mașină de înlocuire, repatriere persoane sau repatriere mașină.

Toate astea pentru doar 119 lei? Adică liniștea mea la cap versus o masă la o cârciumă mai acătării? Nici n-am stat pe gânduri.

Pe bune, dacă aveți de gând să ieșiți din țară cu mașina și n-aveți chef să stați cu grija vreunui eveniment neprevăzut, sfatul meu este să aruncați un ochi peste abonamentul de asistență rutieră în vacanță. Dacă simțiți că ați fi mai liniștiți având așa ceva, să nu ezitați. Da, e foarte probabil să n-aveți nevoie de el, dar nu e mai bine să stai liniștit știind că ești acoperit în caz de ceva nasol?

Cam atât pentru moment. Ah, ba nu, mai am o întrebare: facem jurnal de călătorie, da? Cu articole, cu fotografii, cu tot tacâmul. Sau vreți să ne mai auzim peste fix trei săptămâni?

Iat-o și pe Cupra Formentor: