Fetele au plecat în Grecia, eu am mai rămas vreo două zile la București, c-aveam niște programări la analize și cu astea nu te joci.
Apropo, varianta zborului Ryanair către Salonic este una de luat în considerare, să știți, pentru cei care n-au chef să stea atâtea ore în mașină. Variantă de existența căreia nici măcar nu știam până de curând, și-am zis că poate sunteți și voi în aceeași situație.
Noi am prins biletele la un preț extrem de mic, cred c-aș fi trimis fetele cu avionul, chiar dacă nu eram eu nevoit să mai rămân în București. Probabil nu sunt mereu așa ieftine, dar dacă te organizezi din timp…
Revenind, ziceam că fetele au plecat de miercuri spre Halkidiki, dar sâmbătă dimineață le-am luat și eu urma. Cu mașina, evident.
Și-aici vine partea interesantă, adică aia pentru care m-am hotărât să scriu acest text.
De obicei, pe destinația Grecia plecam de acasă la o oră imposibilă, dimineața la 6:00. Mă trezeam la 5:00, după care puneam presiune pe toți din casă să se miște rapid, să nu cumva să întârziem vreun minut peste ora 6:00, să fie bine, să ajungem cât mai repede, să evităm cozile. Că, na, nu era ca și cum alte mii de cetățeni, care plecau tot spre Grecia, gândeau fix la fel.
Uite că de data asta, am zis că să fac altfel. Dacă tot plecam singur, mi-am zis să experimentez plecatul de acasă fără niciun fel de grabă, atunci când o să vrea mușchiul meu.
M-am trezit fără să pun alarma să sune, mi-am băut liniștit cele două cafele, mi-am făcut bagajul, toate astea pe chill și relaxare.
Am învârtit cheia în contact la ora 08:16. 796 de kilometri mai târziu, la ora 17:31 parcam la Vila Despina. Practic, în ciuda orei de plecare, am mai avut timp și de plajă și de baie în mare.
Ce trebuie să știți. Am stat 42 de minute la punctul de frontieră Giurgiu-Ruse. Nu-mi dau seama dacă am stat mai mult sau mai puțin decât dacă aș fi ajuns acolo două ore mai devreme. Tind să cred c-am stat mai puțin.
Spun asta bazându-mă pe ce s-a întâmplat la următorul punct de frontieră, pe cel de la Kulata. Prieteni, pentru prima oară în viața mea am stat doar 16 minute la trecerea din Bulgaria în Grecia. Nici măcar astă primăvară, când nu era sezon, n-am stat atât de puțin.
Mi-a picat fața când am văzut cât de puține mașini erau și cât de repede se mișcau. Mai ales că eram extrem de panicat după ce văzusem niscaiva reportaje, pe la televiziunile noastre, despre „cozile de zeci de kilometri” de la intrarea în Grecia. Ce-i drept, vara trecută coada chiar avea vreo doi kilometri.
Acum n-a mai fost cazul și tind să cred că asta s-a datorat fix orei de plecare. O să mai verific la sfâșitul lui august cât de validă e această teorie, că mai mergem o dată fix în același loc.
Până atunci, nu exclud varianta să fi fost doar o coincidență fericită, de-aia aștept păreri de la cei care au făcut de multe ori acest drum și-au încercat ore diferite de plecare.
Urăsc să plec cu noaptea-n cap undeva. Io mă sui în mașină atunci când am chef, indiferent de oră. Niciodată nu plec cu grabă. Niciodată.
Comentariu beton!75
Și dacă ai de făcut 1300 de kilometri?
@MV: nu contează distanța. Mie nu-mi place să mă grăbesc. Condusul, indiferent de distanță, trebuie să fie relaxant. Altfel, mai bine nu mă urc la volan, stau acasă.
Comentariu beton!68
100% dacă plecai dimineață devreme prindeai cozi la frontieră. Am 3 perechi de prieteni care au plecat săptămână trecută în jur de 5/6 dimineața. Cel puțin câte o oră și la Giurgiu și la Makaza sau Kulata. Ba chiar și 2 ore.
Plecări din București. Cred că ai dormit două ore în plus și i-ai ajuns din urmă.
Comentariu beton!24
@MV: daca ai de facut 1300km ii imparti in minimum doua zile, ca nu esti sofer de TIR 🙂
Gluma, gluma, dar eu o sa ma consider realizat in momentul in care imi pot aloca fara sa ma gandesc de doua ori o zi de condus pentru ~500km, indiferent de distanta pana la destinatie. Cat stam la ski? 7 nopti. Bun, concediu 11 zile, next!
Comentariu beton!40
Subscriu, noi plecam când dorim după ce se trezește fetița și mănâncă și e și ea relaxată. Nu ne grăbește nimeni,mereu ne luam extra zile de concediu pentru drum dus întors.
Având în vedere că locuim în vestul țării, noi am ieșit spre Grecia pe la Porțile de Fier sau Moldova Nouă, unde noi n-am prins niciodata coadă. În schimb, am stat de am căpiat la coada la intrarea în Grecia dinspre Macedonia!
Oricum ar fi, ești acolo, bucura-te de vacanță și, pe cât posibil, fără incidente!
Comentariu beton!23
Când asta?
In Grecia, cu mașina, penultima dată am fost acum 4 ani, că anul ăsta am mers și noi cu avionul!
Ceau Vic!
Și eu sunt din vestul țării și sunt tare curios să știu cum ai reușit să ieși din țară, cu mașina, pe la Moldova Nouă????? Ieri, când am trecut pe acolo era tot naval.
Astazi s.a stat 3 ore la iesirea din Macedonia spre Grecia. Infernal…interval orar 12-15
Neața! N-am fost niciodată cu mașina în Grecia, deci nu am cum răspunde la întrebare.
Dacă mai stați vă doresc distracție faină în continuare, dacă nu drum bun spre casă ❤️
Comentariu beton!14
Mâine venim, dar mulțumesc.
Vacanta plăcută!! Anul acesta a fost prima dată când am plecat fără scandal,gen: ce cărăm după noi, pământ de flori? Sau: nu ești niciodată gata la timp! Exemplele pot continua.🙂 Pe modul chill, am plecat fără grabă, am călătorit fara stres, până la vama dintre România și Serbia, punctul nostru de frontieră, unde veterinarul de serviciu sictirit ne-a cerut testul de anticorpi pentru catzeaua din dotare( nu eu, sa fim înțeleși). Nu a contat că are vaccinările la zi, totul în regulă pe pașaport, a găsit și testul lui peste prăjit, de parcă vaccinarea antirabica, dovedită cu cod de bare nu e suficientă. Normal că a fost singurul loc unde au fost probleme. Fain.
Comentariu beton!27
Am mai plecat noaptea, dar pentru că e traficul mai lejer, mai ales prin munți. La vămi nu știu, n-am prea stat mult până acum.
Oricum, cu partea asta ”c-aveam niște programări la analize și cu astea nu te joci.” sunt foarte de acord. Mai ales de la o vârstă (și o masă corporală, da’ aia e altă discuție 🙂 ).
Comentariu beton!35
😁
Dacă la tine cu noaptea-n cap înseamnă la 6….😀
Mie îmi plac mult călătoriile noaptea și mulți ani am practicat pentru că dormeau copiii ore bune și scurtam cât de cât episoadele de „m-am plictisiiiiit”, „mai e mult?”, „câți km mai sunt?” repetate la fiecare 5 minute😀
Eu cred că până ne lămurim dacă e loterie sau nu, intra România în Schengen și nu mai avem grija asta😀 Sper că ați râs 😀
Comentariu beton!54
Ca să pot pleca din casă la 6, trebuie să mă trezesc la 4:30. Dacă nici asta nu e cu noaptea-n cap… 😁
Fie, 4.30 se include în categoria „noaptea-n cap”. Dar limită 😀
Comentariu beton!13
Pai mai devreme de 4:30 nu mai e cu noaptea-n cap, e ieri
Comentariu beton!60
Mie îmi place cu noaptea în cap. E liber, aer curat, păsărele ciripește…în dreapta, dacă e!
Nu îmi place să conduc, în schimb, seara spre noapte, căci atunci sunt obosit!
Liber, colegu’!
Concediu cu presiune mică pe sneicși !
Comentariu beton!31
E o presiune pe sneicși…
După cele 16 minute, parcă vă venea să mai stați 20-30 de minute dincolo. Prea repede.
Comentariu beton!16
Stai că vedem mâine cât se stă pe sensul de întoarcere…
Io am intrat pentru bancuri noi cu blonde.
Comentariu beton!38
Cred că s-au dat toate ieri. 🤦
Nu e cu blonde, da’ tot la limită poate fi considerat: cică podul de la Brăila se numește LGBT – Legătura Galați-Brăila-Tulcea.
Comentariu beton!126
@Edel, 😂
Doua blonde merg pe trotouar, mancand inghetata.
Una linge inghetata iar cealalta musca din ea.
Care dintre ele e maritata?…😉
R. Aia care are verigheta, dar imi place rationamentul fiecaruia. 😂
Comentariu beton!26
Ăsta e ăla cu „îmi place cum găndești”? 😀
@MV, exact 😉
In ultimii 30 de ani (haha) nu am plecat niciodata cu noaptea in cap ca..una, alta. Intentii am avut, trezit la 5 dar plecat tot la 9..
Eh, s-a stricat aerul condiționat la masina si, pana ajung la service, brusc am devenit foarte harnic, nici nu stiti ce minunat e sa circuli la ora 6 dimineata
Comentariu beton!17
Da, înțeleg, dar cu condiția să ajungi unde ai treabă până la 8:00. 😁
a trebuit să opresc din nou, după ce oprisem anterior, să citesc articolul; a doua oară a fost strict pentru „noaptea-n cap, la 6 dimineața”…
42′ la ruse, hîm-hîm, not great, not terrible; da’ pentru grecia nu înțeleg de ce nu folosiți ruta prin Makaza; n-am mai fost de ceva vreme prin zonă, da-mi aduc aminte că drumul a fost okish; pentru șoferi, zic…
Am vrut să mă duc pe Makaza, dar din ce-mi aminteam traseul e prin munți și fără autostradă. Se poate să mă înșel.
nope, you’re right, că „pentru șoferi” n-a fost pus gratuit acolo 🤣
Comentariu beton!13
plus că eviți nervii inerenți datorați celor cîteva sute de km de autostradă făcuți de ciuca bătăii de joc europene; ce, că doar un român adevărat nu poate spune „bravo lor!” atunci cînd tranzitează centura Sofiei, nu?
Fix despre asta scriam acum.
Când plecam spre România, si noi plecam cu noaptea-n cap, in general duminica dimineața. Aici, prin lege, duminica nu circula camioane, așa ca e autostrada mai libera si nu am parte de zglobii din aia care încep să depășească alt camion pe la ora 10 si termina de depășit la ora 15:30. Intram in tara pe seara, pe la Valea lui Mihai unde, invariabil, vameșii se bat de musca, așa ca trecerea durează fix cat citește unguru´ buletinele, permisul si certificatul mașinii.
In ultimii 6 ani am mers in fiecare an in Thasos la inceput de Iunie, pentru scufundari, cand hoardele de manelisti si cocalari inca ies din hibernare incetisor, sa nu isi zdruncine prea tare neuronul. De partea cealalta, cei care s-au reprodus si considera ca educatia nu este un strict necesar pentru ale lor progenituri sunt inca blocati de lipsa vacantei anului scolar.
Plecarea este la 4 dimineata. La Giurgiu si Makaza am sub 10 masini in fata de fiecare data. Nu ma obosesc sa calculez timpul petrecut in vama.
Comentariu beton!23
Ai mers 6 ani la rând pentru scufundări în Thasos?
@zgriptoru: este deschiderea de sezon pentru grupul meu de scuba. Putem merge cu familia si totul este extrem de… repirabil
Plus ca, locatiile de scufundari sunt usoare spre medii si putem antrena scafandrii cu mai putina experienta
Noi plecăm pe 1 August La oră 24, este mai răcoare și mai lejer, drumuri bune și concediu plăcut!
În ce zi a săptămânii ai plecat tu?
Băi, serios, scrie extrem de clar în text în ce zi am plecat. Gizăs…
Mihai , e text ! Scrie si tu cu cifre !
Comentariu beton!14
🤣🤣
Ziua a 6 a, ziua a 3 a, de-astea 😁
alo, alo, puțină organizare, ce dracu’!? începînd de cînd, numărăm? că unii îs agnostici, alțîi creștini, da’ se egzistă șî adventiști de zîua a 7-a; asta ca să nu pomenim de secta startrec, cărora le trebă musai data stelară…?
Comentariu beton!31
După milioane de km cu mașina, întotdeauna când plecăm în Grecia, Albania, Croatia, facem drumul din două bucăți, relaxați cu cazare, mâncare, duș printr-un oraș sârbesc sau macedon.
Comentariu beton!16
Hai, mă, nu pot să fac 800 de kilometri din două bucăți. Nu mă lasă religia… 🤷♂️
Tu pleci lansat😀 Când alții opresc să se odihnească, tu abia te-ai încălzit 😀
Comentariu beton!12
Am plecat într-un an la 4 noaptea spre Grecia. Până am intrat în Bulgaria, era soarele sus. Sau așa ne închipuiam noi, că de văzut nu-l vedem de ploaie. 😅
După ce-am experimentat diferite ore/zile de plecare, am ajuns la concluzia că nu contează. Dacă e să fie liber, e. Dacă nu, nu. 😅
Comentariu beton!50
Iată… 😁
Am fost…cu avionul. Ca să evitam traficul. Abia am venit de câteva zile. Și fiindcă acolo sus e cineva care își râde în barbă de planurile tale, pe drumul de întoarcere București-Focșani ( mașina lăsată la Park Otopeni), am făcut vreo 4 ore. Am stat în coloană și am circulat efectiv la pas noaptea, asa, pe la miezul nopții, vreo 60-70 km , între intrarea în Buzău și comuna Obrejita din Vrancea🤪
Comentariu beton!13
hă hă hă, v-a făcut la nervii capului ecologia! că blocajul de joi de pe Buzău-Focșani a fost din cauza a 3 agabaritice cu turbine eoliene, în drumul lor spre moldova; bine, tîmpenia a făcut-o un guler alb cu minte creață care a dat autorizație de transport pe timpul zilei;
cu toată poliția și agenții de trafic, mastodonții ăia au reușit să se blocheze în primul sens giratoriu (ăla cu Brăila) de pe centura Focșani, pe la orele 20-21;
folosesc stația radio de cîțiva anișori buni, da’ niciodată n-am auzit așa înjurături meșteșugite…🤣🤣🤣
Comentariu beton!55
I-auzi care era cauza motivului. Noi fiind la coada cozii n-am avut habar ce se întâmplă. Credeam ca din cauza tirurilor care erau, ce-i drept, unul după altul, și aveau grijă să blocheze ambele benzi ca să nu-i depășești!
I-am zis eu lu’ domnu’ soț că nu prea are logică, că ăștia își dau drumul la mers, dacă sunt 2 benzi, da’ altă explicație nu găseam.
Am ajuns pe la 2 noaptea acasă!🤨
Cel mai devreme am plecat la 3 dimineata din Belgia spre sudul Frantei in Provence.
Dar de obicei plecam dupa orele de varf ca sa nu prindem aglomeratie in trafic.
Noi plecăm și mai devreme de 6, tot din București. Acum 2 ani aveam de ajuns până în Lefkada, făra altă oprire peste noapte pe drum. Cred că am trecut pe la Giurgiu Ruse pe la 5 și am trecut repede. La Kulata cred că am prins prânzul ceva și am stat mai mult, dar nu mai mult de jumătate de oră, se putea și mai repede, dar ca de obicei am nimerit coada aia care se mișca cel mai greu. In august vom pleca către Kefalonia, dar vom opri la Metsovo peste noapte. Posibil să plecăm tot cu noatea’n cap de nerăbdare 😀, dar și ca să prindem cât mai multe ore mai pe răcoare.
Ce nu înțeleg la voi e de ce în același loc. Adică înțeleg că totul a fost minunat data trecută și acum mergeți la sigur. Dar sunt atât de multe locuri frumoase în Grecia, nu ne ajunge o viață… Insă fiecare cu stilul lui, noi vrem să explorăm zona unde ajungem, să mergem la alte plaje în fiecare zi. Cu documentare de acasă, firește. 😊
Comentariu beton!17
Hai că-ți zic de ce. Mi-ai dat o idee, poate scriu despre asta.
Unu. Vacanța în Grecia e aia în care vrem să ne liniștim la cap, nu să explorăm.
Doi. Chiar dacă mi-aș dori să explorez, mi–ar fi imposibil să fac asta cu copiii după mine, la 40 de grade.
Trei. E pentru prima oară când repetăm, adciă când mergem în același loc doi ani la rând. Iar asta se întâmplă fix pentru c-am găsit locul ideal pentru mers cu copiii la mare.
Dpmdv, locurile frumoase vizitate sunt de 2 feluri:
● unele care îți plac, te-ai bucura să revii la o adică, dar nu te chinui să organizezi revenirea. Dacă e sa fie, e foarte bine
● unele în care știi din prima clipă că vrei să revii și chiar pui pe listă și te ții de cuvânt peste un an, doi, trei etc
Comentariu beton!11
OK, la partea cu copiii cred că depinde și de copii, clar. Pe a noastră, are 13 ani, am obișnuit-o așa, cu exploratul, prima dată am fost în Grecia când avea 4 ani. De fiecare dată includem și activități pe placul ei sau zile de lenevit la o singură plajă (și nu mergem numai în Grecia așa). In rest, a ajuns și ea să iubească diversitatea de locuri, doar că acum le savurează cu căștile în urechi, cu telefonul în mână, uneori și cu câte o carte (în engleză, ca să nu i se pară că citește pentru școala 😀).
Iartă-mă, dar exploratul cu căști la urechi și telefonul în mână nu se numește explorat. Dacă-ți zic cum se numește te superi pe mine și n-are rost să ne începem săptămâna așa. 😁
Eu am vrut să întreb cum am ajuns de la statul la vamă la paralele despre copii, dar am zis tot așa, să nu începem săptămâna prost😀
@Mihai eu inteleg exact ce vrei sa spui am vacanta de linistit la cap cu copiii si merg unde stiu ca sunt in siguranta si nu tre sa stau ca un uliu si sa ii pazesc( gen apa intrat gradual nu adanca etc) si city brake in lunile mai racoroase cand mergem la explorat. Anul asta am testat loc nou ales pt ca era clar explicat ideal for familes with kids.
😀 Ok, nicio supărare, fiecare cu ale lui. O să încerc să comentez numai la subiect altă dată 😅 că pe aici nu se divaghează niciodată de la subiect 😏
Pentru mine vacanța începe din clipa în care am ieșit pe ușă. Așa că acord importanță și atenție inclusiv primei zile, fără să o sacrific pentru drum. Maxim 5-6 ore de condus, apoi pauză, ideal. Dacă drumul e spre Grecia, asta înseamnă Sofia sau Sandanski sau orice alt loc drăguț de prin munții bulgărești, apoi în funcție de destinația din Grecia, următoarea oprire a fost Mețovo sau Salonic ori (anul ăsta în septembrie) va fi muntele Olimp. În felul ăsta nici vămile nu sunt o tragedie, oricât timp aș petrece în ele, că niciodată nu mă grăbesc nicăieri, sunt în vacanță! La fel, la întoarcere caut de obicei alt traseu, cu alte opriri și iată cum o simplă vacanță în Grecia se transformă într-un road trip de toată frumusețea. Știu, sunt o excepție pentru că gândesc așa, dar pentru noi funcționează perfect.
Comentariu beton!27
Și noi facem cam la fel. Alegem diverse obiective pe traseu și nu mai e doar concediu la mare, e și de vizitat.
Am descoperit că ni se potrivește formatul acesta de vacanță și încercăm să nu abatem de la el.
În primele 2 concedii în Grecia am mers cu niște prieteni, drum fără oprire (doar pauze de cafea, mâncare) și ajungeam deja obosită, până intrăm în starea de vacanță trebuia să fac bagajele de întoarcere.
Acum ajung și relaxată la destinație și văd și locuri noi. Iar la întoarcere nu revin brusc de pe plajă direct în birou.
Dar am observat printre prieteni că majoritatea vor să ajungă cât mai repede la destinație și să se bucure de plajă și mare și nu ne înțeleg cum facem noi 2 zile pe drum la dus…și eventual vreo 3 la întoarcere 😃
Comentariu beton!16
@Catherine, nu esti o exceptie, asa procedez si eu. Plecat pe la 8, desi asta-i cam cu noaptea-n cap pentru mine, max. 4-5 ore de drum pe zi, cu multe opriri de explorat si cascat gura. Asta ia cam toata ziua. Nani, mic dejun relaxat cu un sfert de ora inainte de inchidere 😂, inca doua cafele in camera, apoi din nou la drum. Daca destinatia e mai indepartata, atunci avion si inchiriat masina. Mai putin in city breakuri, evident. Cam toate vacantele noastre decurg asa, si functioneaza perfect pentru noi. Nu santem genul care sa zaca pe plaja, stiu, santem anormali rau, amandoi avem viermi in kur, preferam actiune.
Comentariu beton!17
De vreo doi ani tot aleg avionul la Salonic. Cel mai scump a fost acum in iulie, 120 eur dus intors cu tot cu priority si bagaj de 10 kg. In extra sezon e undeva la 80-90 de eur. De la Salonic se ajunge usor la Volos (de unde poti lua ferry spre Sporade) sau la Kavala / Thassos. Probabil si in Halkidiki, ca e tot in zonă. Autocar Ktel, biletele se cumpara online, este extrem de civilizat si bine pus la punct. La 14.30 am decolat si la 7 beam o cafea la Kavala in marină.
La avion problema e bagajul, că nu poți căra tot ce ai lua cu mașina. Și pentru 2 săptămâni e nevoie de multe, mai ales de cele pentru plajă. Și merge dacă vei sta mult într-un loc, dar pentru explorare e mai bună mașina. Desigur, avionul e cea mai bună opțiune pentru locuri îndepărtate. Iar la avion, deși ajungi repede, îți ia o oră sau mai bine să ajungi la aeroport, 2 ore până la zbor în aeroport, apoi vreo oră să aștepți bagajele la sosire…
@siami Da, clar, fiecare are nevoi diferite. Pentru cei care au copii mai mici, stiu ca trebuie sa care toata casa dupa ei:) Pentru mine, cu toate orele alea in care aștept ori bagajul ori avionul, e mult mai putin obostitor decat condusul. Chiar reusesc sa lucrez un pic sa nu fie timpul ala pierdut. Iar pentru explorare, cel putin in Grecia, preturile sunt foarte ok sa închiriezi o mașină.
@Ramona: În sezon există ferry direct din Salonic către toate Sporadele, nu-i nevoie să mai mergi până-n Volos. SeaJets operează cursele și au catamarane din alea șmechere, faci cam 3 ore. Au mai fost sughițuri din cauza pandemiei, dar anul ăsta sunt curse cam la 2 zile.
@eu…gen mersi de info, bine de stiut. Sporadele merita explorate mai pe larg. In Saronice am mai fost cu ferry rapid, cred ca era flying dolphin, am facut o ora jumate din Piraeus pana in Hydra. Foarte misto experienta.
Mdap. Nu comentez spre Grecia, că a trecut mult de atunci. Îmi aduc aminte că Eforie – Salonic m-a făcut de 16 ore.
Însă ce am remarcat: de la Eforie sat – serviciu (Constanța) sunt fix 13 km. Plec la 07:20, ajung la muncă la 08:00.
Dacă plec la 07:40, ajung la muncă la 08:00. Pesemne că există ceva intervale prin ora de vârf unde nu mergi precum ideile prin capul lui herr Blender.
Decât atât zic acu’.
Nu am plecat cu mașina în afara tarii, am preferat avionul mereu. Însă în tara, de exemplu pe ruta piatra neamt-litoral romanesc, plecam cu noaptea în cap. Asta înseamă ca îmi promit toată ziua anterioara plecării ca voi dormi peste zi măcar 1 ora iar seara ma bag în pat mai devreme de 10. Bineînțeles că peste zi am de făcut altele mai urgente asa ca ma întind în pat pe la 11-12 noaptea. Nu reușesc sa adorm de grija ca nu am pus de toate în bagaj și de grija pisicilor ca rămân singure (vine cineva la ele zilnic). Ceasul suna la 12,30, la 1 plecam, la 7 suntem pe plaja. Preferam varianta asta ca să fie mai puțin trafic, mai puține radare, mai răcoare. Au fost ani in care am plecat si mai devreme, de am ajuns in constanta pe la 4. Referitor la ora 6 ca e cu noaptea în cap, la mine suna ceasul la 6 în zilele lucrătoare, ca sa pot ieși la 7,30 pe usa. Și în week-end bineinteles, ma scol tot la 6, dar fără sa vreau 😵💫. Oricum, distracție faina, bine ca nu ai avut de asteptat mult la vama, va invidiez de aici de la măsuța mea plina de hârtii de la serviciu
Nu cred că e bine/sigur să pleci undeva la drum lung cu mașina fără niște ore de somn înainte. Mai ales să conduci noaptea. Adică noi nu am face asta, nu ne-am simți în siguranță.
Nu am zis ca e bine, ba chiar nu suntem un exemplu pentru nimeni. Noi incercam sa fim cat mai prudenti si atenti. Bărbata miu, care conduce, rezista mai bine, probabil are un rol si adrenalina. Eu care tre sa fiu cu ochii pe waze și pe indicatoare, mai adorm. Mai facem pauze de cafea și uite asa de 15 ani a început sa ne placa sa călătorim noaptea, e tradiția noastră care tine de la începutul relatiei
Eu sunt efectiv dată pe spate de curajul pe care-l aveți, toți, să conduceți mii de kilometri. Am permis din 2000, am condus vreo 3 ani în era glaciară, dar de câțiva ani oscilez între a-mi dori o mașină și a jura că n-o să mai conduc niciodată. Sunt terorizată de spaima că vreun bizon conațional va vrea să ajungă cu 30 de secunde mai repede unde are de mers, va depăși coloana de pe celălalt sens și se va înfige fix în mașina mea cu 120 la oră. La mine sunt dosarele de daune împotriva asigurătorilor și mi se face rău de multe ori, citind ce accidente se pot întâmpla și din ce cauze. 99% se întâmplă din cauza bizonilor sus menționați. N-are a face că toți cunoscuții mei conduc, bine mersi, de ani de zile, fără vreun incident nefericit, mie mi-e frică de crăp să-mi cumpăr mașină.
Comentariu beton!18
@Ligia: atunci nu-ți cumpăra mașină până nu scapi de frica accidentului. E mai bine așa. 😉
Conduc din 1997, am 3 accidente la activ, în toate 3 io am fost cel accidentat (io n-am pațit nimic, doar mașina bușită).
Dar asta nu m-a făcut să-mi fie frică de condus.
Bine, io era să mor înecat la 14 ani că n-am știut să înot, noroc cu taică-miu care m-o scos din apă, dar asta nu m-a făcut să-mi fie frică de apă. Ș-acum mă bag unde-i mai adâncă apa, dar acum știu să înot. 🤷♂️
Comentariu beton!12
You re my hero :))))
Am un prieten caruia ii place foarte mult sa se uite la emisiuni cu dezastre aviatice. Rezultatul: a capatat o frica foarte mare de zborul cu avionul, refuza gandul de a pleca pe undeva care sa implice astfel de deplasare ceea ce implica renuntarea la a mai vedea mare parte din lumea asta. Si-i pacat ca-i tare mare si frumoasa. Concluzie: nu te mai gandi atat, ia-ti masina plimba-te prin toata lumea si fa tot ce tine de tine pentru a fi in siguranta (masina cat mai sigura, conducere prudenta etc) ca nu poti sa le prevezi pe toate.
Ca sa grabesti procesul angajeaza-te in vanzari, de preferat vanzari de masini :)).
@Siami, sunt cel mai prost vânzător ever, n-aș putea vinde nici apă rece în deșert :))))
De fiecare data cand plecam in Grecia startul se ia cand vin eu de la serviciu (ora 17.00). Fetele ma asteapta cu bagajele facute, aliniate langa usa. Incarcam masina si dunga. Iesirea de obicei pe la Ruse dar s-a mai intamplat si pe la Silistra (doar ca acolo depinzi de bac). Partea buna la toata nebunia asta este ca intram in Grecia undeva dupa miezul noptii in jurul orei 1 cand sunt 2-3 masini in vama.
N-am făcut traseul, dar pot să mă dau cu părerea în sensul că și noi practicam tot felul de autostrăzi în sus și în jos, mai mult in Franța, ce-i drept. Ăștia de aici sunt experți în fenomenul de aglomerare pe autostrăzi, uneori 15 min in plus sau minus contrează. Chestia e că în mecanica fluidelor astora de se deplasează în masă, mai există câte un ochi, pe care dacă îl nimerește te-ai scos. Am învățat mai nou că un ochi din asta e pe la jumătatea lui iulie, cand o parte au plecat deja în vacanță și se întorc, așa că tu poți merge liniștit la orice ora vrei.
Na, deocamdată doar la concluzia asta am ajuns. In Franța există și o aplicație „Bison Futé’ care cam de vrei 20 de ani, daca nu de 30, prevede aglomerațiile din trafic. Nu știu dacă se întind până în Grecia, dar cel puțin în Franța nu prea au dat greș.
Vacante Plăcute tuturor!
La aceeași concluzie am ajuns și noi vara asta.
Plecare din Craiova la 5:30, ajuns la Salonic la 14 (escală pentru Parga). Prin vama Calafat am trecut ca prin brânză. Era un afiș pus pe un ghișeu: „Nu opriți aici, mergeți la bulgari!” :)). La Kulata am stat peste 1 oră.
La întoarcere, am plecat din Parga relaxați, mâncați și cafeinați zdravăn la 8:30 și am descuiat ușa casei la 21:10.
Partial de acord. Sunt insa pe un grup de vacante do it yourself si ce imi citesc ochii referitor la zboruri din astea, in special wizz si ryanair, mi se ridica parul pe ceafa. Oameni carora li se spune in aeroport, DUPA check-in ca nu mai au loc in avion, desi alte persoane din grup au „prins” loc, oameni cu zboruri anulate si lasati amanet fara solutii, etc etc. In ultimii ani chiar au inceput sa isi bata grav de tot joc de oameni multe companii si vad ca nimeni nu le face nimic.
Sper macar sa inceapa lumea sa foloseasca airhelp si sa-i arda la buzunare, ca e singura speranta sa se indrepte ceva.
Ca sa nu mai zic de greve si alte evenimente neasteptate, mai ales in plin sezon si unele din ele pe buna dreptate (sunt companii ai caor angajati au contractul colectiv expirat de 6 ani, de exemplu).
Da, poate sunt paranoica dar sunt si patita, din pacate. Asa ca sfatul meu: mare grija cand alegeti bilete si luati-va masuri e siguranta, daca e posibil.
In rest, calatorii cu bine si fara intarzieri pentru ca, da, e muuult mai comod asa decat cu trezit la 5 dimineata si condus ore in sir. 🙂
Mie imi place sentimentul de a fi la drum cu răsăritul in desfășurare, indiferent ca e la 6 sau la 7, sa fie lumina aia.
Momentan suntem de 3 zile in road trip prin Portugalia și am ratat toate diminețile astea cu dormit prea mult sau întârziat cu alte obiective pana să o luăm iar la drum ptr 800-1000km.
Am impresia că pierd ceva cu fiecare zi in care nu ma trezesc la 5🤣, o adevărată încântare pentru a mea șefă de expediție 🤣
Spre grecia nu plec niciodată noaptea ,în jur de 8 dimineața, îmi este foarte greu sa ma refac după o noapte pierdută, pentru mine este o corvoada sa ma trezesc dimineața. Prietenii pleacă în toiul nopții, dacă la început s-au supărat ca nu mergem împreună pîna la urma au înțeles. Cozile la vama, așa și așa…anul asta am plecat în 22 iunie și am stat 15 minute la ruse și 1 ora la kulata
In primul an in care am plecat cu masina in Grecia, am plecat la 1 noaptea :)) , caci aveam de prins ferry in Alexandroupoli spre Samothraki si nu voiam sa-l ratam. Primele ore au fost foarte ok, era drumul liber, racoare noaptea (era inceput de august), la vami erau doar cateva masini si a mers foarte repede, insa a doua jumatate a drumului a fost crunt. Am condus pe rand (caci cu somnul la volan nu te joci), dar chiar daca luam pauze tot nu ne puteam odihni cum trebuie… a fost asa, o serie de power naps care ne mai incarcau. Se sta putin in vami, dar nu recomand nimanui si nici noi n-am mai repetat prostia asta. In anii care au urmat am plecat cu o zi inainte, am luat cazare in port si dimineata am luat ferry. Asta facem si anul asta. Totul e mai bine pe relax si odihna, chiar si statul la coada in vama 🙂
Daca ar fi dupa mine, as merge cu masina, ca-mi place sa conduc. De vreo 7-8 ani insa, mergem cu avionul si inchiriem masina in Salonic. E mult mai confortabil, iar acum, ca zboara si Ryanair e si mai avantajos. Sfarsitul de august in zona aceea e minunat!
ai vreo recomandare de companie de rent a car? ceva sfaturi? ca suntem tentati si noi de avion plus rent a car local…am fost pe roti pana la Sarti intr o singura zi si a fost cam obositor si in doi soferi…in rest thassos ul e de o zi relaxat pe roti de ajuns acolo….
0
Salut Ionut,
De 3 ani inchiriez de la Haniotis Car Rentals din aeroport din Salonic. Am folosit si alte agentii de inchirieri de masini, dar Haniotis se ridica deasupra si indeplineste cerintele de bun simt. Ca si rezervarea biletelor de avion, rezervarea masinii trebuie sa se faca din timp (eu am rezervat in februarie pentru august). Preturile de acum sunt substantial mai mari pentru inchiriere.
Salut Alex. multumesc frumos pentru raspuns. Voi incerca dupa 10 septembrie ..sa se mai calmeze temperaturile si preturile…
De evitat in general vineri si duminica de calatorit(pe cat se poate). Stiu ca s-a stat si 3 ore in vama cu Macedonia. Cum tie norocul. 🙂
Pe mine m-ai pierdut la faza cu mers de două ori într-o vară fix în același loc. Și dacă rețin bine, același loc și de anul trecut. De ce? Că ar fi aceeași țară, hai că înțeleg, că-s mari țările faine, dar același loc? Cum de?
Nu mai explic o dată, am explicat mai sus de ce.
Iar aici am explicat de ce de două ori grecia, pentru că planul inițial era o Bulgarie în iulie și Grecia pe final de august.
@MV: io nu-nțeleg de ce oamenii nu-nțeleg de ce alți oameni merg în același loc în vacanță. 🤷♂️
Nu faci un eseu filosofico-economic cu citate din van Gogh și Pitagora ca să-nțeleg și io? Te rog să menționezi și etapa Vama Veche cu plecare de pe vârfu’ Omu.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
@JT, da, e și greu de înțeles de ce mergi a doua oară în locul despre care crezi că-ți oferă tot ce-ți dorești de la o vacanță în care tot ce vrei e să zaci și să știi că n-ai grija copiilor. Eu find genul ăla care are o vacanța pe an și în aia merg tot unde am fost anul trecut. :))))))))))))
Vreau detalii în legătură cu „să n-ai grija copiilor”, eu fiind genul care stă cu ochii pe el ca pe butelie când e în apă, să nu cumva să-l ia valurile.
@Ligia, uite aici.
Dacă n-ai răbdare să te uiți la tot, uită-te doar de la min 13 încolo. O să înțelegi exact.
@Ligia, ah, nu citisem partea cu apa. Mă, acolo chiar trebuie să stai cu ochii pe ei. Eu ziceam de cum se prezintă restul locului.
@Mihai, da, restul e bijuterie. Dar deocamdată peste bugetul meu 😀
Dadada, ți-am răspuns la asta ulterior, că nu văzusem din prima. Mă, la genul ăsta de frică, mai bine te duci în locuri unde nu e apă. 😛
Să mă bag și eu în seamă cu mers de mai multe ori în același loc. De obicei vacanța din Grecia/Turcia (ultimul an Egipt) este de relaxare, aka zăcut (pentru mine la umbră, cu o carte și un fresh de portocale) și bălăcit. Excursii nu neapărat.
De explorat sunt city break-urile cu ocazia câte unui congres.
În Grecia au fost ai mei cu un cuplu de prieteni într-un an în iunie, iar apoi în septembrie am mers eu cu maică-mea în același loc (Agia Pelagia, aproape de Heraklion).
În Turcia au fost ai mei cu prietenii lor la Marmaris în 2016, ulterior am mers eu cu ei la același hotel, în 2018 și 2019. Am fost mulțumiți de servicii și de apropierea de plajă, așa că why not? Plus că am primit o dată 2 camere deși rezervasem una cu 3 paturi.
Eu am întrebat în primul rând de conversație, de schimb de opinii și apoi tocmai pentru că din postările tale de vacanță părea că ești genul de călător care vrea să vadă cât mai multe în concedii, indiferent câte sunt ele pe an. Pe cuvânt că înțelegeam dacă ziceai din prima „pentru copii”, fără eseuri filosofice și fără răspunsuri în 2 peri. Copiii sunt un motiv foarte bun și mai mult decât suficient să mergi din nou într-un loc la mare.
Nu m-am gândit că o să fii atât de deranjat de întrebarea asta… Oricum să aveți vacanță plăcută, să vă bucurați de ea.
De asemenea, nici nu știu de ce ai aduce în discuție Marea Neagră, cu sau fără riscurile recente. De Bulgaria nu mă pronunț.
@Ametist, pentru mine chiar și concediile la mare sunt parțial pentru explorat, de aceea încercăm să stăm 9-10 zile ca să avem timp și de leneveală și odihnă și de vizitat ceva. Am fost pe mai multe insule grecești, în Croația, în Italia, în Spania, tot în locuri diferite oricât de mult ne-a plăcut câte unul anume. Din motive de costuri cu drumurile nu prea avem cum să facem două concedii la o mare într-un an (ori e departe cu mașina, ori sunt scumpe biletele de avion). Avem mai multe concedii/ieșiri pe an, dar în principiu cam unul din ele la mare, restul pe uscat, mai aproape. În city breaks am ajuns de mai multe ori în aceleași orașe, dar tot ne-am cazat la alte hoteluri.
E ok, suntem oameni diferiți, avem dorințe diferite de la concedii, dar asta nu înseamnă că nu putem face schimb de opinii și preferințe.
@Rox, păi nu era clar că suntem cu copiii? Adică, nu știu, mie mi s-a părut evidentă treaba asta. Și doi, n-am fost deloc deranjat, doar surprins.
Vezi că tocmai am făcut un vlog în care am explicat că mi se pare foarte pertinentă întrebarea ta, doar că sunt de acord doar parțial cu ea.
Am fost de zeci de ori in Grecia cu masina fara a programa ora de plecare. Am pornit atunci cand toata lumea a fost pregatita, fara stres…..
Eu plec cand am chef. Cum ma trezesc, finalizez bagaje, etc. Uneori si la
9 dimineata. Mergem de 16 ani (si) in acelasi loc dar cu oprire in Salonic (iubesc orasul, sper sa ma
mut in el la pensie) si multe pe drum (o cafea, dezmortire, d astea). Nu conteaza cand ajungem dar in maxim 10
ore savuram primul frapedaki pe terasa hotelului, la care de asemenea ne cazam de ani de zile. Nu am
stat niciodata in vame prea mult. Am
stat in schimb cand am
vrut o simpla Bulgaria de un weekend prelungit. Nici nu ma
gandesc la varianta avion-masina inchiriata: eu vreau sa ma
sui in curte in masina si sa parchez la
hotel cu tot ce am
chef dupa mine. Inclusiv o umbrela
uriasa ca niciodata nu se stie peste ce plaja salbatico-superba dai. Altfel, am
explorat multi ani, multe insule, etc. Acum
pe chill si relaxare mergem
si noi. Sanatate si voie buna si racoare tuturor!
Nici eu nu plec nicăieri cu noaptea în cap, normal, sunt in concediu sa mă relaxez. Cel mai devreme am plecat la 7, e destul. Mai devreme e stress curat.
Una, alta, bine că ați ajuns toți la destinație și vă bucurați de mare.
Tricoul cu poza lui Vasile e mortal! 👏👏
Cred că poți să faci o afacere bună din asta!
Vasile4ever 🐈
Nu as trece vama la bulgari la 7-8 dimineata, se face coada de 45 de minute, toti trec atunci.
Legat de timp, am vazut ca vila e in kassandra. E foarte bine daca ai plecat din Bucuresti. Sub 9h 30 m nu am scos pana in halkidiki, plecat de la 4 dimineata. Bine, poate o fi ca aia mici si sotia ma trag cam des pe dreapta, minim 3 opriri prin Bulgaria, pierd peste 1 ora 30 min cu stopurile asta. Legat de mersul cu avionul in Grecia, noi am prins la intoarcere greva, intr-un an. Ne-am copt la propriu 5 ore intr-un aeroport mic. Bagau toti pasagerii inauntru si nu ii mai lasau sa iasa, Aveai noroc daca prindeai loc pe jos. Intr-un final ne-au escortat pe toti care doream o gura de aer afara pe o usa de serviciu, intr-o curte ingradita.
Am făcut 9 ore și-un sfert în condițiile în care nu m-am dat aproape deloc la mașină. Dacă-mi propuneam să scot timp bun…
Cristi, în condițiile astea, cu multe pauze pe drum, ai putea să conduci o electrică.
Depinde si de ziua in care pleci. Am plecat duminica dimineata la 4 spre Grecia, la 5 si ceva eram la Giurgiu, am stat 10-15 min in vama, la Kulata la fel vreo 10-15 min, la 14.00 eram in Sithonia la Vourvouru. Si invers a fost lejer, am plecat sambata de acolo pe la ora 9, la ora 19.00 eram pe sos Giurgiului, fara graba si cu opriri rezonabile ca timp
Perfect de acord, plecatul la 06:00 din Bucuresti nu rezolva chiar nimic. Mai ales ca, pe la 07:00, din ce tin eu minte, se schimba turele prin vama. Deci poate fi total contra-indicat asa ceva.
Pentru context – eu am ajuns de >100 de ori in Gr in ultimii 30 de ani. Dintre care >75% cu masina. Eu mergeam cu masina, in city-break (Joi-Duminica) la Atena prin 2006-7-8 (Buc-Atena, 1200 km aprox) inainte sa se inventeze denumirea de „city-break” sau sa existe autostrada Salonic-Atena. Ieseam pe usa din Bucuresti la ora 03:00-04:00 si seara mancam in Plaka sau Monastiraki.
Am mers in Thassos inainte sa existe Makaza, trebuia sa ocolesti pana aproape de granita cu Tr.
Experienta mea zice asa:
UNU – sambata/duminica sunt mai putine camioane, ceea ce in Bg conteaza, in special acolo unde nu prea ai pe unde sa depasesti. Ex – ultimii 16-18 km, prin munti, inainte de granita Kulata/Promahonas unde iti blestemi zilele. Dezavantajul cu Sambata/duminica e ca tot turistul prefera sa stea pe drum in week-end-uri. De ce? Habar nu am!
DOI – Circulatie noaptea prin Bg, tot asa, sanse spre zero sa dai de camioane.
Anul asta am plecat din Buc la ora 04:00, undeva pe la ora 13:00 eram la carciuma in Salonic, cu 5-10 minute trecerea granitei la Giurgiu/Ruse DAAAAAR cu 90 min coada la granita Bg -> Gr. Ce vreau sa zic cu asta e ca vama Kulata/Promohonas e cam loterie(*).
(*) anul asta ar fi trebuit sa NU fie loterie, ar fi trbuit sa fie civilizatie, doar ca s-a intamplat o mizerie de tara numita Austria. Le-am umplut frigiderul austriecilor pentru orele alea pierdute aiurea, din concediul meu, prin vama.
Din ce am mai vorbit cu oameni care merg in Gr chiar si saptamanal, traseul ideal pentru „dus” (ca timp/aglomeratie) ar presupune plecarea in zile lucratoare, seara, pe la ora 22:00 – 23:00 din Bucuresti. Mergi „glont” toata noaptea si, de dimineata, iti bei cafeaua pe faleza in Salonic sau pe unde ai treaba. Bineinteles, pentru cine suporta sa conduca noaptea, pentru cine nu …
La „intors”, pentru cine vine mai de departe (eu acum veneam din Parga, deci cam 500 km), ideala ar fi o cazare la 5-10 km de Promahonas si plecat la ora 08:00 – 08:30. La 09:00 esti in vama si nu e nimeni acolo. In 5 minute am trecut, bine, jumatatea mea mai buna a „recuperat” cu vreo 45 min. de duty-free … csf/ncsf. La fel si la Ruse, am ajuns pe la ora 15:00 si in cca. 20 min am trecut in RO, fara coada, fara nimic. Drum ziua, dar tot in zi lucratoare (a fost miercuri la noi).
Noi inca avem energie si dispozitie sa facem orice plecare in jur de ora 1( la distanta de maxim 1200 km), drum dintr-o bucata, in asa fel incat sa fiu si la locatie in timp util sa nu pierdem ziua de plaja sau explorat. Si asa ne-am invatat, ca avem adrenalina si nu suntem epuizati, cei drept nu avem copii dupa noi. La intoarcere plecam dupa pranz, si ajungem in jur de 1 -2 noaptea in functie de stat in vama. Am observat ca foarte rar este aglomerat in vama la orele 5-6 dimineata, noi iesim pe la Vama Veche, pentru Grecia( apoi Makaza) si Turcia( Malko Tarnovo). Si totusi am prins la Makaza in zilele de Rusalii din acest an si la dus( 45 min, eram pe sensul gresit care se misca greu) si intors( o ora jumatate ca la 18 eram in vama alaturi de conationalii nostrii). Prieteni mei care au plecat tot la aceeasi ora urmatoarea zi, au trecut fara coada la vama.
Am plecat o singura data noaptea spre mare, când erau copiii mici. Am ajuns acolo varza noi amândoi, copiii fresh. Am zis ca veci nu mai facem asa, și în următorii cativa ani am mers cu câte o noapte de cazare la jumătatea drumului, și la dus și la întors. După aceea, am mai lungit drumul și nopțile de cazare și am reușit sa facem acum doi ani 5 zile pana la Eforie :))) cu opriri si drumeții in Piatra Craiului și Dobrogea. Anul asta am făcut 4 zile pana în Grecia, și 5 zile înapoi, pt ca de fiecare data schimbam traseul, nu mergem de doua ori fix pe același traseu.
Eu zic ca la asta e buna masina, in primul rand – poti sa pleci cand ai chef, nu trebuie sa prinzi nimic, avion, tren etc. de ce te-ai stresa? Nu am reusit niciodata sa plecam la un drum lung inainte de ora 10, asa ca am renuntat sa mai incercam. Ne trezim fara alarma, ne facem bagajele, e mult mai practic sa le faci dimineata – te speli pe dinti, pui petiuta etc., rareori uitam ceva. Cand era pisica, mai pierdeam o ora si cu ea, ca se prindea si trebuia scoasa de sub pat, explicat ca se vine inapoi, ca nu va ramane singura chiar de tot, cei cu pisica stiu :))) Nu conteaza ca ajungem noaptea, enjoy the trip, muzica samd, nu ne alearga nimeni, in fond.
0
Noi am plecat la 3:30 din București și am stat 10 minute la bulgari și vreo 10 la greci. Mi se pare o oră de plecare foarte bună.
Eu prefer să conduc noaptea , intre0 și 6 sunt singur pe șosele și scap de zecile de întrebări tati cat mai avem….;) La 18 plec din Iași, la ora 9 beau cafeaua în Halkidiki …..
Mie imi place sa conduc noaptea, asa ca plec mult mai devreme. Anul asta am plecat pe 28 iunie la 1:30 din Ploiesti si am stat maxim 5 minute in vama atat la Giurgiu cat si la Makaza.
De ~ 10 ani merg in GR si asta cred ca e cel mai ok interval pentru mine.
800 km in 9 ore si un sfert? O medie de aproape 90 km la ora? Pe drumul spre Halkidiki? N-ai intalnit nici un camion pe drum? Nici o localitate, nici o restrictie de viteza? Asta-i medie de raliu. Si nu-i de mers chill. Ii de gogoasa.
Nu, nu a fost nicio coincidenta. E mai bine sa pleci dupa ora 8.30 din Bucuresti.
Pe data de 16 iulie am plecat la 6.00 din Bucuresti, am stat 20 min la noi in vama si fix o ora la Kulata. Am ajuns la Karitsa la 17.10, cu 2 opriri.
Bună seara,
Eu zic ca tine fix de noroc;mergem de mulți ani în Grecia și am experimentat chiar varianta de plecat din București seara, după ora 22,am zis noi ca este mult mai liber drumul, ca este mai răcoare, ca dimineața la ora 6 nu este nimeni la vamă..aiurea..În ultimii 3-4 ani ,plecam de acasă la ora 3.30-4 maxim..în jur de 11 suntem la Kulata..anul acesta am stat fix 5 minute în vamă, anul trecut 1.30 h… so..is about luck i think..
0