Ia fiți atenți aici, că p-asta n-ați mai auzit-o:
„Pietonii sunt cei care aglomerează și produc ambuteiaje în trafic, pentru că traversează singuri”.
Să ne înțelegem, cetățeanul cu revelația nu e vreun nimeni de pe stradă care-și dă cu părerea pe la televizor, este însuși Andrei Carabelea, primarul din Piatra-Neamț.
Care primar a ajuns la concluzia că oamenii care traversează așa de capul lor, de unii singuri, ca niște nesimțiți, sunt vinovații pentru ambuteiajele rutiere din urbea pe care o păstorește.
Domnule primar, cetățene Carabelea, știu c-o să vină ca o lovitură pentru dumneavoastră, dar în loc să vă plângeți pe la televizor că nesimțiții de nemțeni traversează singuri, n-ar fi mult mai eficient să faceți un micuț studiu referitor la trecerile alea de pietoni unde sunt probleme? Și EXACT în acele locuri să instalați semafoare cu sistem automatizat pentru traversarea pietonilor?
Știți dumneavoastră semafoarele alea prevăzute cu buton special pentru pietoni? Hai că trebuie să le știți, precis le-ați văzut când ați mai fost prin orașe unde primarii nu sunt în funcție doar ca să vorbească prostii pe la televizor. Ei bine, semafoarele alea au fost gândite exact pentru situațiile expuse de dumneavoastră: să se strângă mai mulți pietoni care să traverseze prin același loc, în același timp.
Iar dacă sunt prea multe treceri de pietoni și nu va ajung banii pentru semafoare, mai desființați din ele, domn’ primar. Uite-așa o să redirecționați pietonii către cele unde instalați dumneavoastră semafoarele și-o să constatați că nu mai traversează un grupuri de câte unul. Hai că e simplu, trebuie doar să vreți să faceți ceva, orice altceva în afară de a da din gură pe la televizor.
Despre pasarele sau pasaje subterane pentru pietoni nici nu vă mai spun, deși folosesc și astea aceluiași scop: fluidizatul traficului auto prin redirecționarea de pe carosabil a pietonilor care traversează.
Băi, voi înțelegeți cam cât de rupți de realitate și cât tupeu au oamenii ăștia care ne conduc? Plus nivel de implicare zero în viața de zi cu zi a oamenilor. Domn’ primar Carabelea n-are nici cea mai vagă bănuială că cetățenii din Piatra-Neamț l-au ales primar fix ca să-i scape de ambuteiaje, nu ca să dea vina tot pe ei și pe pietonii care traversează.
Te-n dinți, viață!
P.S. Pentru conformitate, iată și videoul în care îl vedeți spunând enormitățile de mai sus.
Ah, și bicicliștii sunt vinovați. Pentru ca merg câte unul pe bicicletă. =)))
Comentariu beton!86
Atat il duce mintea !🙈
@Nicoleta, nu-nu, nici gând! mintea-l duce muuult mai mult pe dl. primar Carabelea!
l-am auzit eu acum vreo 2 luni spunând că va tăia câteva sute de pomi fructiferi din oraș, pe motiv că provoacă disconfort pietonilor! pt început, ca să-și facă mâna, a tăiat toți castanii de pe str. Ștefan cel Mare.
a, și a desființat iluminatul stradal de Paște, dar le-a trimis câte o caricatură locuitorilor, cu bani de la bugetul primăriei, normal.
a desființat și parcul zoologic și l-a mutat într-o comună limitrofă.
omul e o sursă inepuizabilă de idei, livrează „realizări mărețe” pe bandă rulantă 🫣
Comentariu beton!26
… cred ca e a 2a oara in 4-5 ani de cand te am in feed cand comentez:
stau intr-un capat de oras de provincie(oras, nu sat limitrof; mai nou cel mai poluat oras din tara, n-are industrie) in care pana sa ajung la un bulevard cu mai multe benzi trec pe langa 3 licee si o universitate. la ora ~8 sau ~9 coada de masini ajunge lejer la 3-4 km(poate si mai mult, n-am fost niciodată suficient de curios sa merg in sens invers). cateodata mai e cate un politist local care-i mai organizeaza pe studenti in grupuri de cate 5-10, altfel se trece in sir mai mult sau mai putin rarefiat. la elevii care-si cumpara chipsuri de la magazinul de vizavi, niciodata.
norocul meu e ca nu am nevoie sa circul in fiecare zi la orele respective, dar de absorbiti de telefoane sau despre unii care merg ca prin muzeu pe trecere sunt satul
Comentariu beton!12
Da dom’le! Cine nu are mașină să stea în casă! Sau mai bine să se mute cu totul din oraș că consumă aerul degeaba!
🙄
Comentariu beton!24
Pietonii sunt vinovați! Din cauza lor un polițai trebuie să numere studenți. Oare ii și legitimează? „Studenții la coada din stânga unde se face traversarea in grupuri de 5 sau 10” Banuiesc că dacă sunt 12 studenți 2sunt ținuți pe loc până mai vin 3, să nu încurce numărătoarea. Daca langa fiecare liceu ar exista un chioșc cu chipsuri, elevii n-ar mai traversa aiurea. Când eram studentă pe strada care despărțea complexul studențesc de politehnică, universitate , chimie, drept sloganul era „daca trecem ajungem la timp, dacă ne lovește mașină primim motivare” . Între timp s-a pus semafor. Nu pentru protectia studenților ci pentru a oferi o șansă mașinilor. Acum sunt babă. Farmaciile sunt pe partea opusă a străzii. Dar cum sunt sensibilă la suferință șoferilor voi convoca ședință cu babele și moșii din bloc sa traversăm împreună, sa nu plimbe fiecare reteta când vrea el.
Comentariu beton!16
Adică și care ar fi soluția domnului? Prin exercițiu de imaginație. Dacă mi se întâmplă să mă deplasez doar cu propria mea persoană ce sa fac când tre’ să trec strada? Să aștept până fac o gașcă? Beau și o cafeluță? Sun doi prieteni “băi, hai să mă treceți și pe mine strada”? 🙂 😃
Comentariu beton!106
@Ana Giorgia 😄😄😄😄😄, bună tare, am râs cu lacrimi!
Pai sa stai la trecere cum se sta la microbuz sau la unele rate, domle, pana se umple.
Vai de plm!
Băi, sunt conducător de conservă, pieton și biciclist (ordinea e aleatorie), dar îmi crește instant tensiunea când aud/citesc/văd astfel de enormități care arată orice, mai puțin orientarea față de OM, de cetățeanul ăla care muncește, plătește taxe și are dreptul să meargă în siguranță din A in B, indiferent de mijlocul de transport pe care-l folosește.
Mai sunt și pe-aici, prin Germania, indivizi pe care i-a fătat mămicile lor în mașină și pe care-i vezi umplându-se de spume când se mai anunță câte o măsură în favoarea bicicliștilor și defavoarea șoferilor, fără să conștientizeze idioții că un biciclist în plus (dintr-un șofer care n-are neapărat curajul să schimbe mașina pe biclă din cauză de alți participanți la trafic lipsiți de empatie), înseamnă o mașină mai puțină în ambuteiajul ăla în care își ține el curul.
Noaptea minții!
Comentariu beton!33
Normal, încă unul care s-a plafonat săracu, pen’ că și-a atins nivelul maxim de (in) competență.
Unde să-l promovăm, asta e problema, că deja a făcut un munte de biluțe și reumatism la dește de jucat Tetris.
Găsim o sinecură, ceva, pe la vreun consiliu de administrație al unei bănci?
E pe motiv de socializare. Singur în fața trecerii de pietoni. Cu căști.
Oprești mașinile. Nu observi că pe stradă mai sunt oameni.
Vine dl. primar cu soluția. Un indicator cu mesaj: loc de adunare pentru traversare, minim 4 persoane.
Așa începe discuția: de unde mai luăm 2?
Aaa, uite-l pe vecinu’!. Vecineee, hai să trecem strada! Mergem la o bere?
Ambuteiaj rezolvat o oră.
Funcția de primar, nu e de ajuns pentru un om așa capabil. Prefect sau ministrul transporturilor.
Comentariu beton!23
Mai e un primar, cam din aceiași categorie, la Pitești. Acesta, Gentea fie-i numele ……slăvit, a umplut orașul cu semafoare. Sunt zone cu 4 semafoare pe 100 m. A pus semafor și la o alee de ieșire dintre blocuri, în cartierul Craiovei. In cartierul Nord sunt doua semafoare la ~ 20 m distanta unul de altul. Eu le-am propus sa elimine iluminatul public că-i lumină destulă de la semafoare. Zici că-i orgă de lumini această reședință de județ.
Comentariu beton!23
„Piatra-Neamț va deveni orașul celor 700 de semafoare”
Patru semafoare in cincizeci de metri… semafoare la iesirile din parcarile dintre blocuri…
Confirm. Această idee inteligentă s-a extins și spre Topoloveni, unde sunt 6 semafoare pe 300 m 🙃
Normal, încă unul care s-a plafonat săracu, pen’ că și-a atins nivelul maxim de (in) competență.
Unde să-l promovăm, asta e problema, că deja a făcut un munte de biluțe și reumatism la dește de jucat Tetris.
Găsim o sinecură, ceva, pe la vreun consiliu de administrație al unei bănci?
PS. Unde-i tot găsesc pe ăștia, că văd că rezervorul de înțelepciune nu se golește defel.🤔🤔
Lucrurile sunt si mai triste de atat. „Pietonii” e o notiune dezumanizanta. Daca in loc de pietoni spui oamenii, incepe sa sune altfel. Pentru unii, oamenii aflati in spatiul public sunt niste intrusi care ar face bine sa nu se mai plimbe brambura ci sa stea cuminti in cusca lor.
Un secol de propaganda agresiva a industriei auto, de deformat mentalitati, a facut ca omul sa devina un intrus in spatiul public. Un paria si persona non grata. Un intrus care atunci cand isi paraseste casa, are voie sa circule doar pe culoare bine delimitate, sa nu calce pe unde nu trebuie, sa astepte cuminte sa i se dea voie sa treaca dintr-o parte in alta, sa fie permanent atent sa nu deranjeze, sa nu incurce, sa nu (se) puna in pericol, sa „ia” aer curat doar in zone delimitate ca niste țarcuri, sau undeva departe de „civilizatie”, sa faca totul pentru ca maria sa automobilul sa aiba libertate totala de stationare si de miscare.
Cel putin 80% din spatiul public este acaparat de forme/constructii artificiale care asigura confortul si libertatea automobilului si care atenteaza la libertatea si sanatatea omului. Calculati cat spatiu ocupa 1000 de oameni si cat spatiu si resurse publice acapareaza 1000 de automobile. [Da, sunt oameni la volan (discutabil 😛 ), dar argumentul ramane in picioare. 1000 vs 1000. ]. Si a ajuns sa ni se para firesc si natural. Anormalul a ajuns norma si normalitate. Nici nu e de mirare ca exista indivizi ca cel din articol…
Comentariu beton!49
@Radu frumos spus! Pe de alta parte facem clăbuci la gură că schimbările climatice, că mediul, că resursele….Simți că o iei razna😔☹
Ca vrea sa mearga cu bicicleta sau sa facă carpooling, toate bune si frumoase. Dar asta cu pietonii in gasca m-a dat pe spate. Sfatul meu e, daca ni il duce capul sa scoata o idee mai buna, ar trebui sa se inconjoare de consilieri care stiu sa dea sfaturi bune. Dar ma indoiesc ca angajatii din primarie ar face si ceva research. Nu de alta, dar ca sa faci ceva sa te voteze din nou cetateanul de rand pentru ca esti bun, trebuie sa te documentezi si sa arati ca ai facut ceva pentru urbea pe care o conduci.
M am născut, am crescut, acum locuiesc tot în Piatra Neamț. Big mistake 🤦. Primar mai prost ca asta nu a mai fost, și crede mă că nu am avut decât primari prosti, vârful fiind Pinalti. Părerea mea: au fost niste bani de papat de la UE care trebuiau împărțiți rapid între ei. Așa ne am ales cu toate podurile în reparație concomitent (din care unul închis, restul restricționate parțial). Cu stații de autobuz care nu erau necesare, dar au fost foarte scumpe. Cu pavele și borduri schimbate, deși cele anterioare erau foarte bune. Cu piste pentru biciclete și pentru autobuze puse peste locuri de parcare anulate. Zona noastră nu e pentru biciclete. Iarna e frig și zăpadă, bate foarte tare vântul. Vara te bate soarele in cap că au tăiat toți copacii. Nu ai unde merge cu bicicleta de aici până peste câteva sute de metri, decât dacă te plimbi, sub nici o forma la serviciu, că ce sa vezi nu exista joburi in zona. Daca îmi mai amintesc acte de vitejie ale primarului, revin și va mai zic
Comentariu beton!23
Aștept cu nerăbdare.
Te cred, norocul meu ca lucrez in Suceava, nu exista comparatie
Mi am mai amintit doar de sistemul foarte performant de semafoare puse din 10 in 10 metri care oricum nu funcționează și dacă ar funcționa probabil că mai mult ar încurca. Am făcut o sesizare pe site ul primariei la un moment dat: am solicitat autobuze suplimentare pe o stradă foarte aglomerata, măcar între 7,30-8,00 (când sunt fix două), in ideea că vor mai merge copii și părinți, daca sunt mai dese, și nu vor mai fi nevoiți să apeleze la mașină. Mi s a răspuns foarte politicos, dar esența a fost că dacă nu mi convine, sa traversez jumate de cartier ca sa iau un autobuz care merge pe alt traseu, dar aproximativ în aceeași zonă. De aia când vin din vreun citybreak intru in depresie când dau iar nas in nas cu mărețele realizări ale primariei
Comentariu beton!14
#M.V. daca ai curiozitatea sa gogalesti oleacă sa vezi ce minuni i-au fătat creierii respectivului primar o să ajungi la o concluzie deloc favorabilă numitului primar, daca ar fi un concurs ,,Cel mai incompetent primar ” cred că asta ar fi etalon… Nu stau in Piatra , stau la vreo 40 de km de oraș dar am drum destul de des in măreață reședința de județ, așa că pot confirma și ce spun colegii pe aici.
Acum in Piatra e o situatie speciala, repara podul de pe unicul bulevard care traverseaza orasul dinspre Bacau spre Bicaz si e poezie.
Problemele au inceput cand au inlocuit toate intersectiile in cruce cu sensuri giratorii, pe vremea lui Pinalti, iar trecerile de pietoni le-au mutat cu 100 de m mai incolo, incat ca sa traversezi pe jos orasul trebuia sa faci slalom. Minte de oameni care nu-si dau fundul din masina si nu-i intereseaza de sarakii care n-au.
Cu timpul, si din cauza ca transportul public e varza, cel mai rau din cate orase am locuit, toti si-au luat masina, asa ca Piatra a devenit un infern, efectiv sufocat de masini.
Toate au culminat cu refacerea podului si tot traficul se sufoca la sensul giratoriu de la Unic.
Dar mi-am dat si eu o palma peste frunte cand l-am auzit.
Oricum administratia lui e varza, nici ca-mi mai vine sa trec pe-acolo, dar n-am ce face, ca tre sa-mi vizitez rudele.
Comentariu beton!12
E de bun simț să treci grupat, pe cât se poate. Nu zice nimeni să aștepți 5 frați săraci care merg pe propriile membre. Eu mereu mă „agăț” cu alții și nu trec taman când altul dinaintea mea a ajuns pe malul celălalt al străzii cu 2 benzi pe sens, ca să tot frânez coada de mașini. Căci acele mașini stau pe loc și polueaza și mai mult. Asta până ne va pune și nouă, pe unde se poate, semafoare cu buton, care-s ideale.
Primarul a vrut el să zică ceva, dar…nu i-a ieșit. Asta e pe principiul: „de ce să astupăm gropile, când putem să ne luam Dustere?!” De ce să punem semafoare, când putem strânge turma la bordură, că tot suntem pe plaiuri mioritice?!
Comentariu beton!14
Lasă că avem noi în Galati semafoare cu buton. Și dacă nu ți se aliniază chakrele, nimerești pe partea unde nu funcționează butonul, și stai ca vițelul la poartă noua până vine altcineva pe partea cealaltă, unde funcționează blestemăția😁
Pentru ca, ce sa vezi, chiar dacă ești pe trecere, nu oprește nici o mașină, ca nu-i roșu semaforul pentru mașini
Cand aud/citesc chestii din astea, iarasi ma bucur ca am plecat. Ieri, iesind de la metrou, putin dezorientata, m-am oprit sa ma uit in telefon pe trotuar. Soferul de autobuz s-a oprit, mi-a zambit si mi-a facut semn sa trec. Si, nu eram langa trecere ci la iesirea de metrou.
În Piatra Neamț sunt semafoare ca la nebuni. Nicăieri nu am văzut mai multe ca în orașul ăsta. Sunt din 50 în 50 de metri în unele zone. Și nu exagerez. Dar funcționează cu galben intermitent, atât
Ce vrea sa spuna domnu’ primar este ca e mai bine sa faci chestii in grup decat singur.
Comentariu beton!23
Aaa…In cerc??
Aaa… in cerc??
Gen sârba popilor eventual….
Să se dea câte o mașină la fiecare s-ajungă la tătă lumea. Ia uite, dom’le! Ce atâta umblat pe jos ca săracii?
Hai, cu curu’-n mașină tătă lumea.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Comentariu beton!17
Intr-un oras cu 85000 de locuitori avem ambuteiaje ?
Traficul urban prost gestionat poate face minuni.
Da, vezi mai sus la JT, s-a dat cate o masina de fiecare, da strazile tot alea 😁
Serios acum, fata de 1998, cand am plecat la facultate, s-au inzecit masinile.
Si cand gatuiesti drumul principal la un oras deja sufocat obtii haos.
@SAM: Wait a minute!!! Adică s-avem pardon! V-am dat mașini, acu’ vreți și șosele???
Băi, da’ cât tupeu „are” unii!!!
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Well, primarul ăla e imbecil. Dar vreau să zic că nici cu pietonii nu-mi e rușine: cu ochii-n telefon, capul între umeri, sar pe trecere că e dreptul lor.
Ambuteiajele înseamnă gestionarea proastă a traficului: prea multe semafoare, prea aproape unul de altul sau sensuri unice făcute ca să decongestioneze cine știe ce străduță unde locuiește cineva sus-pus, chit că traficul va trebui să se înghesuie pe alte străzi sau să se gâtuie într-un bulevard cu două benzi pe sens dintre care una a devenit parcare (acum în linie, deși înainte fuseseră locuri de parcare în spic, dar a făcut-o cineva din pix bandă de circulație). Sau dezvoltarea într-o zonă a clădirilor de birouri deși până acolo nu te duce decât un singur drum, pe care circuli cu 30-50 km/h pentru că ori e plin de gropi, ori se revarsă în el niște străzi (neasfaltate) din noile „residence”-uri. Idem cu birourile din centrele unde s-a demolat o uzină ceaușistă și s-a umplut cu turnuri dar zero locuri de parcare adiacente. Nici măcar o parcare cu plată.
Apropo de asta, îmi „plac” instituțiile statului cu program cu publicul, dar care au parcare exclusiv pentru angajați, și-s puse parcă în ciuda cetățeanului la minim 1 km de cea mai apropiată stație de transport în comun.
Stai ca nici cu șoferii nu-mi e rusine. Nu știu in alte orase, dar in București statul cu ochii-n telefon in trafic e sport municipal. Aseară, pe trecerea de pietoni, singură, ca ce sa vezi toti ăilalți trecuseră in partea cealaltă, era unul într-o ditai mașină, cu ochii-n telefon, mai mai sa nu frâneze deloc. Iar asta e nimic…dimineața între semafoare, toți sunt cu ochii-n telefon. Si conduci o chestie de o tonă care poate omorî ființe… Nu e ok nici când eu ca pieton stau cu ochii-n telefon si încerc la traversare sa nu ma uit deloc la telefon, dar nici cu soferii nu-mi e frică. Eu ca sa rezolv cu telefonul, merg cu bicla, n-am nicio șansă sa stau cu ochii-n telefon 😉
Pot să aleg cine să vină să mă treacă strada de mânuță?
Nu. Trebuie să fie rude gradul 1 sau 2 sau cu derogare de la primărie dacă nu mai sunt rude în viață 🙂
Nu degeaba se spune ca “De unde nu e nici Cel de Sus nu poate lua” iar asta se incadreaza perfect in zicala aia.
Am așa o vagă bănuială că primaru din Piatra-Neamț este un fel de Gigi Becali care se pricepe la toate în loc să pună un city manager competent care să se ocupe de astfel de probleme. I-a uitați aicișa ce face city manageru de la Oradea:
https://www.ghidulprimariilor.ro/ro/businesses/articles/view/Cum-poate-un-City-Manager-s%C4%83-%C3%AEmbun%C4%83t%C4%83%C8%9Beasc%C4%83-performan%C8%9Ba-sistemului-de-guvernare-local%C4%83-%C8%99i-ce-atribu%C8%9Bii-presupune-exercitarea-acestei-func%C8%9Bii/305
La mine nu mai e bănuială…
Mai vin cu un exemplu de pe la noi:
https://www.mesagerulhunedorean.ro/edilul-sef-al-orasului-uricani-premiat-la-bucuresti/
Uricaniul are rang de oraș și a fost campion la atragerea de fonduri UE spre deosebire de Municipiul Vulcan, unde am io reședința, care a atras fix o pwlă și unde primaru pe pagina lui de feisbuk postează poze cu el în genunchi în biserică pentru că de acolo vine ”puterea” alegătorilor lui și a celor care trăiesc pe ajutorul ăla minim pentru care nu sunt deranjați să presteze ceva pentru comunitatea care plătește impozite și taxe.
PS: Avem și noi City Manager dar este doar un job remunerat cu mulți bani degeaba probabil ca în foarte multe adiministrații din România.
Oahahahahaaa.. La orele la care circul eu pe jos nu e tipenie de om pe strazi dar o sa astept daca trebuie si o ora alti cetateni sa trecem strada impreuna si de mana.😅
Lăsaț’ că au făcut mișcarea la mine în sat acu’ vreo 3 ani. Au pus 9 semafoare, din care 4 concentrate in centru, cam la 200 m unele de altele. 6 luni le-au ținut pe butoane, cică să le găsească programarea ideală. Apăsai azi pe buton și-ți luai verde joi (stiu că trebuie să existe un delay, dar nici chiar așa). În acest timp niște animale au distrus butoanele iar acum, după 3 ani funcționează două sau arareori 3 dintre cele opt. Ambuteiajele sunt aproape la fel ca inainte, practic s-a rezolvat canci dar s-au cheltuit niște bani.