După 31 de ani de la revoluție, tot psd-ul câștigă algerile în țara asta. Și le câștigă pe fondul unei prezențe la vot extrem de mici. Practic, după 31 de ani în care au furat ce-au vrut și ce n-au vrut, după toate mizeriile facute de Dragnea și toți ceilalți, după un București adus aproape în incapacitate de funcționare de Gabriela Firea, după un 10 august în care ne-au bătut și ne-au umilit, poporul român s-a răzbunat așa cum știe el cel mai bine: n-a făcut nimic, Miorița style. A stat acasă și s-a uitat la televizor, “că are cine vota, nu stă România în votul meu, boss.”. Uite c-a stat.
Iar faptul că pe locul doi a ieșit pnl-ul, cu cifre asemănătoare, adică partidul care a dat guvernul ce a stabilit noi repere de incompetență în această țară, mi se pare la fel de îngrozitor.
Nu știu cine va forma guvernul și, din momentul ăsta, nici nu mă mai interesează. Pe cât posibil o să încerc să nu mai scriu niciodată despre politică pe acest blog. Da, știu niciodată nu e bine să zici “niciodată”, dar, cel puțin în acest moment, asta simt: dezamăgire, furie și scârbă pentru rezultatele votului de ieri. Nici măcar nu voiam să scriu despre asta azi, dar aseară mi-era prea silă și lehamite ca să mă pot concentra să scriu pe alt subiect.
Iar pentru cei care nu înțeleg cum de s-a putut întâmpla DIN NOU așa ceva, am o posibilă explicație. Am făcut ieri un sondaj pe blog. Rezultatele lui sunt neconcludente și nici n-aveau cum să fie altfel. Cu toate astea, printre rezultatele din sondajul meu, există și un lucru extrem de concludent pe care îl puteți observa în imaginea de mai jos (printscreen-ul este făcut după ora 21.00).
După cum vedeți, la absolut toate partidele diferă cifrele între Camera Deputaților și Senat. Singurul partid care are EXACT aceleași cifre în ambele părți este psd-ul. Ce ne spune asta? Ne spune încă o data cât de disciplinat este electoratul lor. Până și aici, pe acest blog, votanții psd au apăsat hotărâți pe ambele butoane. Iar disciplina asta nu se poate învinge decât printr-o prezență masivă la vot. Well, ieri n-a fost cazul.
Ah, scuze, și Pro România are aceleași cifre în ambele părți. Fapt care întărește ce tocmai am zis, pentru că Pro România este partidul lui Ponta, adică tot un fel de psd. Ce naiba aș putea să mai spun?
P.S. Îmi pare rau că fetele sunt atât de mici și, probabil, s-ar adapta extrem de greu la o viață afară din țară. Este pentru prima oară când mă gândesc extrem de serios c-aș putea să scriu și să muncesc în online și dintr-o țară cu apă cladă. Mda, probabil nu se va întâmpla.
Ne-am pisat pe el de vot. La propriu…
Eu unul nu vreau sa mai aud de politica. Iesim sa votam presedintele cu mare taifas, ca sa nu iasa Dancila. Si unde CHIAR conteaza, am facut o laba…
Comentariu beton!94
Ce au făcut românii din nou? Au făcut căcatul praf de a ajuns până în stratosferă… țară de masochiști…bine că au putut ieși o lună în frig la proteste, dar câteva minute pt vot nu au avut. Lasă că ne plângem pe Facebook după. Soția a votat în spital fiind…iar panseluțele au stat acasă pt că nu li se uscase lacul pe unghiuțe. 🤮
Comentariu beton!39
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Lumea zice că aberezi.20
AUR vă plătește la cuvânt de-ai scris așa de mult? Că psd-ul dă doar la postare…
Comentariu beton!40
@Ioane, dar vezi că oamenii sunt profesioniști, da? Imbecilul ăsta care se semnează @Pascal, și alții ca el, comentează întotdeauna pe threadul de la primul comentariu. Chiar dacă ce zic ei nu are nicio legătură cu ce zice acel comentariu. Dar ei știu, că din asta trăiesc, că așa au șanse mai mari să le citească mai multă lume inepțiile.
Aștept să vină specialiștii să ne spună că pandemie, că teamă de virus, că abureli de-astea. O fi și asta, da’ e marginal. Realitatea e că oamenii uită foarte repede, asta dacă plecăm de la premisa că înțeleseseră ceva prima data.
Comentariu beton!33
Pandemia p…i si virus pe naiba ca erau toti chiorchini la plimbare ieri la noi in oras si pe la ţara ca era vreme buna, terasele deschise erau pline full. O sa planga ei degeaba mai incolo, dobitocii
Comentariu beton!30
Nu mai fac nicio premisa. Nu mai am nicio speranta…
Când eu spuneam că românul nu are cultură civică și habar nu are care sunt atribuțiile președintelui…
România la aceste alegeri a luat AUR-ul. Plm mea, până azi, eu sincer nu am auzit de partidul asta! Și ca mine… sunt mulți!
În plus, nu îmi vine să cred ce prezență la vot s-a înregistrat! Se pare că nouă ne place mai mult să ne plângem și să ieșim la proteste, decât să iesim la vot.
Concluzia: Dezinteres, superficialitate și imbecilitate!
PS. Mă oftic pentru faptul că nu am votat!
Se dezbate încă. Ce zici?24
Ironic să vorbești de superficialitate când tu nu ai auzit de AUR. Ești precum părinții sau bunicii noștri care știu doar de PSD și nu îi mai interesează să afle și alte oferte electorale. Și la piață merg la același țăran pe care îl știu de multă vreme cu toate că uneori primesc marfă de proastă calitate.
Și noi suntem fix la fel. Am descoperit de ceva timp USR și mergem cu ei până
în pânzele albecând ne vor dezamăgi.Deci ironie, dulce ironie.
PS
Nu mă leg de superficialitate și imbecilitate că dezlănțui jihadul.
Comentariu beton!29
@Paul, nu te supăra dar eu cred că confunzi doi termeni. În cazul de față superficialitatea cu ignoranța.
Vorbeam la figurat că nu am auzit de AUR, doar datorită faptului că nu mă așteptam ca un partid nou creat să aibă așa mare succes printre români. În fine, altă discuție ce nu își are rostul!
Mihai, mi se pare corectă opțiunea de a părăsi aceste meleaguri, cel puțin pt binele celor mici. Cel puțin de vreo 15 ani încoace regret faptul că nu am ascultat de sfaturile prietenilor și colegilor de generație de a părăsi țara imediat după „revoluție”. Am fost naiv să susțin faptul că va fi bine și la noi și de fiecare dată, după fiecare rând de alegeri am fost dezamăgit. E clar, această țară nu merită mai multe, atât putem. Du-te.
Comentariu beton!43
Am fost operator PC intr-o sectie din Vatra Luminoasa. Zona imbatrinita… majoritatea votantilor, peste 60-65% nascuti inainte de 1950 cel mai batrin votant – si o super persoana – era nascuta in 1928!
Rezultatele au fost USR / PNL / PSD / CIOLAN / AUR / PMP!!
Voturile pentru PSD (CD / Senat) erau IDENTICE!!! Ciolan a luat din voturile USR / PNL.
Din cei 1200 de arondati, au venit aproape 500, majoritatea seniori care culmea, aveau mai multa energie decit boomerii..
Generatia 35+ a avut o prezenta mai mica decit cei 18+..
Comentariu beton!41
@Adib,
Ceva similar a spus și @Gabriel din Timișoara aseară, și eu azi noapte, chioară de somn:
Fix aceeași situație în Constanța. Abia am venit de la secția de votare unde am fost delegat (din partea USR+). Numărătoare corectă, comisie decentă, totul ok.
Pe grupul wapp al delegaților USR+ fiecare delegat a declarat situatia celor 3 partide: PNL, USR+, PSD – în majoritatea secțiilor PSD pe locul 3.
P.S. Într-un cartier ”bătrân” al orașului, 1681 pe liste, prezența la vot 30%.
Aici, veteranul e născut în 1927 🙂
Comentariu beton!19
@MV: B0$$ să-ți spun o treabă: frate-miu a plecat în Austria din România când cel mic avea 4 ani, iar cel mare 7. Ambii copii au fost supărați că nu se joacă nimeni cu ei, că nu știu limba șamd. Toată acomodarea copiilor a durat sub un an. Crede-mă că fetele tale se vor acomoda extrem de repede la noile condiții, fie ele nemțești, franțuzești sau englezești. Cu cât mai repede, cu atât mai bine.
Cu părere de rău îți spun, dar România nu se va vindeca în următorii 50 ani.
Mark my words.
Comentariu beton!66
Subscriu. Din pacate din afara se vede mai bine realitatea din tara. Nu stiu de ce se autosugestioneaza lumea in tara ca de fapt daca ar iesi mai multi la vot rezultatul ar fi altul.Eu cred ca si la 100% prezenta la vot tot asta ar fi rezultatul. Trist dar adevarat.
Și eu subscriu. Fii-mea avea 5 ani jumătate când am venit în Germania. în Ro ar fi trebuit să intre în clasa 0. Am făcut testare sa vedem daca o putemn inscrie la școală; cognitiv era pregătită dar nu știa nici un cuvânt în germana. A mai stat un an la gradi și în mai puțin de 4 luni, ne învață pe noi germana. Acum e in clasa a 6a la Gymnasium (colegiu) și fără falsă modestie, are rezultate mai bine decât mulți nemți nemțești 😁.
Daca adaptarea fetelor e singura preocupare, eu zic sa vă căutați bilete de avion. Limba se învață rapid, prieteniile se leagă imediat:)
“Le roi est mort, vive le roi !…” aș zice.
S-a mai întâmplat și la alții deci chiar nu e cazul să ne punem cenușă in cap.
Părerea mea este că dreapta a luat cu mult mai multe voturi decât stânga, doar că stânga este mai disciplinată și conservatoare fiind, s-a orientat mai mult spre un singur pol, de unde și numărul mai mare obținut.
Comentariu beton!15
Am fost extrem de dezamăgită de prezența la vot, doar că am crezut că tot Sică va lua locul 1. Ce o să vedem acum, o alianță PNL-PSD?
Va fi clar o alianță PSD-PNL (USL 2.0?), la care va adera neaparat UDMR, că doar n-o să stea-n opoziție cu AUR, nu? 😀
Se anunță vremuri interesante.
FMM!!! este ultimul comentariu politic, în ce mă privește…
circul adevărat abia acum începe, mă duc să-mi iau drojdie…
Comentariu beton!14
Hai boss, macar in bula ta a castiga USR…Barna e premier. Cam tot asa a castigat si in bula mea.
PS. Ca idee de tara cu apa calda, cica Costa Rica ar fi cu apa calda cam toata perioada anului.
Comentariu beton!17
„… Apoi voi privi amuzat cum psd face majoritate cu udmr, aur și pro romania, și mai stă încă 4 ani la butoane. Eventual cu Dragnea prim ministru prin vară…” – din comentariul meu de la articolul cu sondajul. E un fel de „v-am zis eu!” amar.
Eu observ altceva la sondajul tău, @Mihai. Observ că procentele USRPLUS diferă la Senat și Camera Deputaților din cauză de….Ciolan. Știi ce-mi spune mie asta? Că, aparent, în bula asta mică a ta, ești influencer. Și, la fel ca tine, toți ceilalți blogeri și vlogeri și ce alte ocupații de acest gen mai există pe internetul ăsta.
Și ce am văzut eu la această categorie de influenceri? Indiferență sau chiar dușmănie pentru USRPLUS.
Oferta electorală a fost simplă: PSD, PNL, USRPLUS. Restul doar niște atârnache de partide necesare pentru un parlament cât mai variat, dar nu destul de relevante. Urmăresc vreo 6 sau 7 bloguri de top și pe nici unul nu am citit vreun îndemn să merg să votez USRPLUS. Dimpotrivă. S-a aruncat cu căcat în ei cam pe peste tot prin online, mai pe față sau mai voalat.
Culmea e că tocmai cei mai vocali în direcția asta se întreabă acum inocenți de ce naiba nu a ieșit lumea la vot (și nu mă refer la tine neapărat, ci la alții, știi tu care). Păi fiindcă PSD e rău, PNL e rău, USRPLUS e și mai rău. Cu cine să votez, boss? Cu AUR? Aparent unii chiar asta au făcut, iar restul și-au băgat picioarele din nou. Să nu vină cineva să zică că mai existau și alte alternative la cele trei mari. Nu, nu existau. Dar a apărut una, născută fix în urma tendinței tuturor de a băga în aceeași oală și PSD, și PNL, și USRPLUS, o alternativă periculoasă care peste 4 ani va fi la mare luptă cu PSD-ul pentru putere. Și ăștia chiar sunt legionari naționaliști pe bune, nu ca Caramitru jr.
„Hai, bă, tu ai nevoie să-ți spun eu cu cine să votez?” m-ar întreba acum șeful de blog sau alți șefi de la alte bloguri. Eu nu, dar cam 70% din populație, da. Dacă nu ești convins, uită-te iar la sondajul tău, și uite cât a contat acolo că ai scris de nea Ciolan ăla. Nu zic că ai făcut rău, zic doar că influențezi oameni. Și alții ca tine influențează oameni. Și, aparent, influencerii pro PSD au dat-o mult mai bine decât cei anti PSD care au plutit într-un fel de ceață principială, așteptând unicorni călare pe cai albi și alte asemenea tâmpenii de oameni care trăiesc în bule, nu în realitate.
Comentariu beton!61
@Ioane, la ora asta încă nu știu ce rezultat a scos Valeriu Nicolae, dar faptul că l-a votat lumea, faptul că la alegerile parlamentare, unde de obicei se votează liste de partid, oamenii au ales să pună ștampila pe un tip care a dovedit că poate face lucruri bune, pentru mine este singurul lucru bun care s-a întâmplat ieri.
Da ma Vasilescule, dar ce vrea Ion să zică este ca politica se face prin partid….Ce crezi că or să-i zică ăia din aur lu Ciolan când s-o duce să discute despre ceva lege care sa faca bine la ceva in care crede el? Marș buiei sburătoare de aici ….Da, n-or să-i zică direct da Ciolan o să priceapa și o să zică ca e discriminat..
Comentariu beton!25
Eu nu cred ca bloggeri de top sunt asa influenceri, pana la urma e o bula si aici, care are limitele ei. In afara de NW Radu, intr-adevar, toti au aruncat cu rahat in mod echidistant. Ce se face unul ca Cetin ca nu intelege, sub armura echidistantei si verticalitatii, e ca atitudinea asta inainte de niste alegeri care vin dupa multe altele anii astia demobilizeaza lumea, mai ales cand vorbim de un electorat de opinie si nu de ideologie. Deci nu e pesedist, nu e vandut, nu e nimic, dar da a demobilizat lume. Si el si altii. Poate pentru trafic. E painea lor pana la urma.
Singurii pozitivi: Radu si Mihai.
Foarte bine ca a votat Mihai pe Ciolan. Pacat ca a iesit prost aranjamentul asta. Dar putea sa voteze si AUR, de gustibus. Important e ca a avut un mesaj mobilizator.
Comentariu beton!25
@Mihai Vasilescu
„Singurul lucru bun” are ca rezultat obiectiv ca aproximativ 15k voturi (printre care si al tau) vor fi redistribuite, cele mai multe dintre ele ajungand la PSD.
Comentariu beton!19
Să nu se înțeleagă din comentariul meu că preferința lui @Mihai pentru domnul Valeriu Ciolan Nicolae a făcut ca PSD să câștige și USRPLUS să piardă. Nu asta am vrut să zic.
Am vrut să zic că USRPLUS nu a avut sprijinul online-ului aproape deloc, sprijin care a contat altădată. De ce nu l-a avut? E o discuție lungă în care nu am chef să mă bag fiindcă aș putea fi considerat (din nou) taliban userist. Online-ul a preferat altceva (de parcă erau prea multe alternative) și se vede ce a ieșit. Atât.
Comentariu beton!22
Stai cul ca pro romania m a intrat in parlament si udmr cu aur nu se pupa. Va fi pnl usr UDMR si pmp.
@VLADigital – voturile independenților nu se redistribuie.
Când de câteva săptămâni presa presează pe Aur cu un entuziasm cel puțin dubios, să spui că nu ai auzit de ei, niște extremiști anti-europeni care ar face din PRM un rai al democrației, înseamnă că ar trebui să îți scoți ochelarii de cal și să ieși din bula aia călduță.
Când ai doi băieți care au farmecul a doi pești morți,barna și ciolos,la ce să te aștepți.
Am văzut de prima data multi ansamblul dar mă iau de ciolos și dacă poartă 42 de ce nu poartă 43.Pentru că a ajuns premier pe o dramă, a avut ocazia să schimbe aia cu un tururi dar s-a tras pe cur. Un incompetent castrat care prin dă impresia de lidership și competenta suprema prin vorbirea aia molcoma. O săgeată a Franței.
Sunt mândru că am convins cel puțin 20 de persoane, mai în vârstă ca mine să voteze USR, la mine în comuna. Știam că este degeaba dar am și eu orgoliu meu. Urăsc PSD și PNL din rarunchi, niște FSNeuri cu alte litere.
Iar talibanismul ăsta in orice condiții față de Usr face un mare deserviciu partidului.
Comentariu beton!36
Nu trebuie sa fi dezamagit. In general poporul are mereu dreptate. Iar la o prezenta atat de mica, putea iesi si mai rau. Ma miram ieri de AUR dar mi-am adus aminte de partidul Dan Diaconescu care impusca dublu( vreo 15%) acum 8 ani. Pana la urma si astia au aparut tot ca USR, adica anti-sistem, doar ca la polul opus al valorilor umane (conservatorism si nationalism extrem vs progresisti).
Eu unul ma bucur ca nu mai vad Ponta si Tariceanu in Parlament si sper nici PMP.
Iar dupa redistrubuire pnl+usr+udmr fac lejer 60% pt guvern. PSD se va conserva frumos in opozitie iar cercopitecii aia aurii vor fi responsabili cu scandalul.
La CD Bucuresti Ciolan a luat fix din electoratul USRPlus, a iesit cam nasol pana la urma, nici el in parlament si la jocul redistribuirii USR pierde minim un mandat la faza asta.
Vedem ce rezerva viitorul: ori Barna se agata de scaun si USR se erodeaza la guvernare pana se intoarce sub 10% ori fac treaba buna cu numr noi ca Fritz, atat local cat si central si atunci sunt perspective bune pt 2024.
Sunt optimist stiu, dar o centura Bucuresti, un pitesti-sibiu si partial comarnic -bv, 2 spitale si 10 scoli si ar fi un bilant minunat pt 4 ani.
Comentariu beton!19
@Morrissey, sper să ai dreptate. Pentru că eu sunt convinsă că noi încă trăim într-o bulă ideatică, și mă refer la noi toți visătorii la o Românie evoluată de la momentul 1989. Și din acest motiv am votat mereu fără ideologie, am votat împotrivă, am votat cu furie sau din furie, am votat un om în detrimentul unui partid care făcea mult mai bine treaba pentru care îl votăm, nu am votat pentru nu am avut chef să dau cuiva girul meu (ca și cum nu va fi plătit un altul, tot cu girul tău/al meu), am votat cum a spus popa pentru că, și-atât. Nu mai scriu că mă enervez. Cireașa de pe tort este votul dat din diaspora unui partid extremist că ne unește, că e partid de (h)intelectuali încă.
P.S. e veche totuși alegația cu mintea românului din urmă, nu? (mintea din urmă sau românul din urmă, că cine mai înțelege din lecțiile cu care ne tot pocnește istoria?! )
Barna, Ciolos sau Voiculescu (Vlad) …. progresisti? Buahahahaha!!!
Cand asta? Cand l-au “macelarit” pe Nicusor, cand au pus pe liste pe toti “atarnache” de serviciu sau cand toate urmele lor duc spre zone cu parfum de securisti batrani si/sau bani dubiosi (dincolo de povestile cu fondurile europene, nevasta lu’ Barna ia salar’ ca sa vorbim ca la Sibiu/Cluj tot de unde ia si sotul lui Dancila, remember)?
Fara sa fiu vreun fan Nicusor, dimpotriva, m-a busit rasul si mi-am revizuit partial parerea despre el cand le-a dat genunchiul ala in coaie si a zis ca el voteaza PNL.
Daca am inceta sa ne mai kkm pe noi, am discuta despre singura mizerie REALA si anume intrarea in parlament, din nou, a UDMR-ului. Si, inca mai sper ca nu, a turnatorului de la NAVROM.
Fetele se vor adapta! Voi va veți adapta.
Daca aveți ocazia, plecați. Țara asta nu are scăpare. Mie îmi pare rău ca a trebuit sa ne intoarcem. Stau cu ochii praștie pe orice oportunitate de a pleca. Am 48 de ani și vreau sa trăiesc intr-o țara normală.
De ce crezi ca fetele nu s-ar adapta in strainatate?! Eu sunt optimista din punctul asta de vedere. Nu stiu cum m-as adapta eu, dar copiii mei sunt sigura ca s-ar adapta. Anul trecut era cat pe-aci s-o fac. Le spusesem ca daca va fi Dancila președinte, plecam. Acuma nu le-am zis nimic, îi iau prin surprindere.
Comentariu beton!21
Ăia care au stat acasă sunt în mare parte cei care de 30 de ani repetă într-una: „ce, îmi dau ăștia să mănânc, îmi pun ăștia ceva pe masă”. Eu m-am săturat să tot aud de 30 de ani:”să am să pun o pâine pe masă”, da’ ce plm, dezvoltarea unei națiuni este doar să ai șuncă și cârnați pe masă.
n-ai prins esența, problema nu-s cîrnații și pîinea per se, ci modul de obținere a hranei…”să-mi dea” iar nu “să fac” este chintesența poporului ăstuia de milogi puturoși…
să fure, da’ să-mi dea și mie!
disclaimer: ăsta este un comentariu sociologic, nu politic
Comentariu beton!21
@cm, știu persoane care nu au ieșit niciodată la vot, asta pentru că i-a interesat doar mâncare și căcare(viața porcului)
Fetele nu sunt prea mici pentru a se adapta intr-o altă țară, pot să-ți spun din experiență că este mai greu pentru adulți.
Ceea ce s-a intâmplat ieri era previzibil, politicienii noştrii stiu cel mai bine cum se pot faulta intre ei dar nu au reținut că lumea e sătulă de circ, iar alegătorii PSD sunt şi au fost mereu mai determinați decât ceilalți.
nu e degeaba, ca am imbatranit 31 de ani. separat de asta ma surprinde cat de prost au putut calcula politic cei din PNL si au insistat cu alegerile in plina pandemie. Totusi nu au avut si ei un consilier/consilieri care sa le explice cum sta treaba? PSD a castigat prin non-combat , PNL a facut toata treaba pentru ei , USR nici nu mai conteaza. M-as astepta la mai multa gandire strategica pe termen lung mai ales la acest nivel.
Un singur lucru am sa iti/va spun. Fetele, si in general copii se vor adapta extreme de repede. In 3-4 luni vor fi acasa, oriunde…
Iar pentru parinti… daca scarba e destula, in 6 luni iubesti ploaia zilnica din Belgia, frigul si raceala din Danemarca, sau te intrebi cum ai trait pana acum fara siesta…
Comentariu beton!22
Citind comentariile, bag seama ca prezenta la vot a fost undeva pe la 30%.
Daca ma gandesc putin, ajung la concluzia ca alti vreo 30% sunt asa, ca mine si ca multi altii care, desi stabiliti prin tari cu apa calda, inca figuram pe listele de votare din Romania. Iar daca tot am plecat din Romania, nu mai suntem chiar asa de motivati sa conducem sute de kilometri pana la o sectie de votare in fata careia trebuie sa inghetam vreo 10-12 ore ca sa votam. Ca sa nu mai vorbim de oprobiul public la care e supusa diaspora dupa fiecare scrutin; vezi, doamne, daca ati plecat, de ce mai votati pentru Romania? Perfect; nu mai votez. Votez aici unde, desi nu am inca cetatenie, pot sa am un cuvant de spus la alegerile locale.
Alta explicatie (PUR PERSONALA) pentru slaba prezenta la vot:
Pai, intr-o tara asa de profund ortodoxa, pui tu alegeri se Sf. Nicolae? Ca doar n-or fi mai importanti urmatorii patru ani decat ciocolatica din ghetute! Sau decat mersul la biserica. Deh…si duminica, si sarbatoare mare (nu se spala, maica; e mare pacat si sa pui mana pe sapun).
Se dezbate încă. Ce zici?16
Eu locuiesc langa Frankfurt si am intrebat de curiozitate la sectie, sambata, cum e prezenta. Mi s a zis din anii trecut, pe zona Frankfurt: 850 la parlamentare 2016, 15.000 la presidentiale. Romanul inca nu stie cine ii administraleaza bugetul si ii asfalteaza gropile si ca nu suntem o republica presidentiala. Am aici o prietena care a terminat studii politice. Ne am cunoscut stand la coada la vot cand cu dragnea si europarlamentarele. Am intrebat o acuma daca a mers la vot, la care ea, ce vot? Pe bune, lumea nu stie. Am facut si eu aceeasi greseala acu 10 ani fiind studenta la viena, m am dus la consulat ca era ceva vot, vad coada lunga, era frig, I’m like, ce vot e asta? Deputati senator? Nu presedinte? Atunci nu conteaza nu? Pa.
Cred ca o majoritate covarsitoare face greseala asta, altfel nu imi explic zelul de la presidentiale si laissez fire ul la parlamentare.
Comentariu beton!19
Eu nu prea inteleg de ce lumea se astepta la altceva?
Ironic privind un pic printscreen-ul, e ca la alegerile din 90 unde Ratiu a primit doar 4%, dar pe oricine ai intreba in ultimii ani, mai ales in spatiul public spune ca a votat cu Ratiu atunci, dar el tot 4% a avut.
Romania nu este compusa doar din cei care citim 3-4 bloguri (tu, vali, cetin, nwradu, etc), deci nu este compusa doar din bula asta.
Spuneai la un moment, sper ca am retinut bine si nu gresesc, ca preferi sa ramai in bula ta si in acest fel ramai cumva mai ‘protejat’ din toate punctele de vedere.
Generalizand pe moment este ok, interactionezi cu semeni la fel, te simti bine dar a la long nu cred ca duce la nimic bun. Doar scindari adanci ale societatii si tinzi sa pierzi simtul realitatii (valabil pentru toti dar a fost mai usor sa ma refer la tine).
Votul arata perceptia populatie – cand anume s-au simtit mai linistiti, cand au simtit ca au mai multi bani, cand au trait mai bine.
Lumea tinde sa retina un anumit moment al vietii si voteaza dupa acel moment.
Muie PSD, faptul ca toata lumea blameaza profesorii si doamnele de la finante doar pentru ca sefii sunt politici si iau spaga, injura toti doctorii pentru ca sunt unii care iau spaga, huiduie pensionarii care se bucura la o crestere de pensie de cateva zeci de lei scindeaza societatea.
Toti tin minte si voteaza. Pentru binele lor, pentru linistea lor, pentru ca la un moment dat i-a durut.
Comentariu beton!26
Mihai, copiii se vor adapta primii la viata în alta țară…
separat de orice, pare ca nici un partid nu a reusit sa adune la vot nici cate like-uri are Delia pe fb. Aia care cerea bani moca in celebra scrisoare si care mai inainte era simpatica dar acuma nu mai e . Asta este ce se cheama un esec politic de proportii.
Ai ramane surprins sa vezi cat de repede s-ar adapta fetele, oriunde ai merge cu ele. Plecarea mea a fost condusa mai ales de ele si viitorul lor in Romania. Aveau 3 si 7 ani cand am plecat, acum au 6 si 10 ani , ambele fluente in noua lor limba in mai putin de un an de cand am ajuns in noua tara.
Ce este extrem de diferit in invatamantul de aici , conduce o mare din spiritul civic (prezenta la vot, curatenie in oras , lucru in echipa etc).
De curiozitate m-am uitat pe istoricul prezentei la voi si cea mai scazuta prezenta la vot a fost in 2009 – 70.8% …. cred ca spune suficiente
Cand am vazut ieri ca incep USR-istii sa se laude, exact ca acum 4 ani, cu rezultatele din Noua Zeelanda, mi-am zis ca trebuie sa fie groasa rau, asa ca nici nu mi-am mai pus ceasul sa sune, fiind sigur ca ma va trezi dimineata corul de miorlaiti cantand aria cu plecatul din tara.
Se dezbate încă. Ce zici?18
Mihai Vasilescu, noi am fost de multe ori în dezacord și parțial suntem și acum. Unde naiba ai vrea să pleci?!? Am văzut ieri și vedem în fiecare zi că țara asta are multe probleme. Stai aici și ajută la rezolvarea lor, așa cum faci de niște ani buni! Sunt mulți care te citesc, te ascultă – și din țară și de-afară; ai creat un loc unde oamenii pot fi mai buni și mai deștepți și asta ne arată că există speranță, că ne putem strânge într-o echipă și schimba lucrurile, chiar dacă lent și cu efort.
De asta nu sunt de acord cu tine; nu cred că ar trebui să pleci nicăieri, ci să rămâi aici, să fii la curent cu tot ce se-ntâmplă, să critici sau să lauzi și să ne ajuți să reparăm ce e de reparat. Și nu sunt de acord că nu ar trebui să mai scrii despre politică doar pentru că unii oameni încă votează aiurea. Ai face fix ca ăia care nu merg la vot, fiindcă „nu au pe cine să voteze”, în genul m-am predat, nu mai am speranță și mi se rupe de tot.
Eu sper că vei continua să stai aici, să te lupți cu problemele de zi cu zi și cu alea din patru-n patru ani și să ne ajuți să le rezolvăm. Și printre subiectele grele e și politica. Așa că vorbește, scrie, lasă naibii pesimismul, că încă suntem în picioare!
Se dezbate încă. Ce zici?18
Trolling așa de fin n-am mai văzut de ceva vreme…. Frumos!
Ionuț, te rog explică-mi!
Nu e prea taziu nici pentru fete: usor nu ele-ar fi vreun an asa, dar nici foarte greu. Tot voua, adultor v-ar fi mai greu…dar nu imposibil. Vorbesc dintr-o oarecare experienta: am plecat cu aceeasi hotarare, dupa acel 10 august, dar cu copiii un pic mai mici. Aici e plin de expati care vin cu copii si adolescenti de toate varstele si par toti ok (majoritatea aleg scoli internationale sau bilingve, e adevarat ca putini au curaj cu scoli locale; noi am avut, caci ai nostri erau un pic mai mici si sunt foarte fericiti; copilul mare e deja la scoala acum, iar noi mult mai linistiti in legatura cu sistemul de invatamant, liniste pe care nu o aveam in tara).
Am votat, desigur, si am acelasi gust de amar, desi incerc sa nu mai urmaresc atat de indeapoape ce se intampla in Romania, ca doar de aia am plecat…M-am scarbit aseara si am zis ca “romanii au ce voteaza” si un prieten (roman) m-a contrazis ca totusi prezenta la vot: exact aia, cine nu voteaza, nu conteaza.
Nu umbla nicaieri cainii cu covrigi in coada, e greu la varsta adulta (spre foarte adulta :)) sa faci acest pas si inca ne luptam sa ne gasim echilibrul (social mai ales, familia si prietenii de-o viata fiind departe, plus cu pandemia vietii care ne-a tinut tot departe…), insa cand vad ce se intampla in continuare in Romania…ne linistim rapid ca am facut ceea ce a trebuit.
La absenteism de 2/3 PSDul ar fi trebuit să aibă peste 50%, asta fără sateliți, în 2016, la prezentă de 39,5%, luaseră singuri 45,5%, acum ar fi trebuit să ia mai mult, dar electoratul lor n-a mai ascultat comanda primarilor și a stat acăsică, mai de lehamite, mai de frică.
Mie încă nu-mi vine să cred că au așa puțin.
Uitați-vă la legionaroizii de la AUR, aia-nseamnă electorat hotărât și fără frică.
Nu-l halesc pe Barna nici cu lămâie, dar memoria îmi funcționează incă, după alegerile locale 2020:
„Câtă vreme Barna rămâne la conducerea USRului nu vor lua mai mult de 9%, să vedeți țeapă la parlamentarele din iarnă!”
Boss, nu ti-as dori sa vezi ce rece e apa calda in strainatate.
@Alin, depinde “cine ți-o furnizează, și la ce preț”! Sunt tari unde “apa rece nu prea mai trebuie încălzită”. 😉
@Emil Traiesc in tara cu cea mai fericita apa calda din lume, stiu ce zic 😉
Eu eram de ieri întoarsă pe dos. De când am văzut care e prezența la vot.
Mă simt complet ruptă de realitate. Nu credeam într-o schimbare bruscă, dar mă așteptam la mai multă lume la vot și, în nici un caz, nu la procentele alea la PSD și PNL.
E fix ce am incercat eu sa spun mai sus, iesi un pic din bula si o sa vezi realitati si probleme diferite.
Eu nu prea înțeleg diferențele dintre CD și S. Adică de ce ai vota diferit la una față de cealaltă? Pe bune întreb, că nu mă pricep.
Poate pentru ca unii au votat omul si nu partidul?
Ieri am fost foarte rezervat, v-am urat „bafta” si am zis ca poate ,poate… Se pare ca nu prea „se poate”.
Am scris mai de mult ca, dupa cum stiu eu poporul si tara aia, Romania are nevoie de inca 25-30 de ani sa intre pe un fagas normal.
@Mihai, eu as zice sa nu iti faci grija fetelor. Ele s-ar adapta mai repede ca voi. Avem pe langa noi in Adelaide, patru familii de romani, toti veniti in ultimii trei ani. Nici una dintre familii nu a dus-o rau in Romania, ba dimpotriva. Trei dintre familii au copii, care copii s-au adaptat foarte repede, au invatat limba (prima familie, venita acum 3 ani, baietii vorbesc engleza mai bine decat parintii) si le place aici.
Daca va bate gandul pe careva sa „stati cu capul in jos”, cunosc un agent de emigrari foarte bun (toate cele patru familii au venit prin aceasta doamna).
hm, cei mai multi au impresia ca, daca ar vota 80%, PSD ar fi istorie. fals, e efectul bulelor, care ne impiedica sa vedem tara reala cu probleme nasoale, ignorate de toti, dar la care PSD ajunge mai usor. iar la o prezenta mai mare AUR ar fi trecut peste USR.
Cu cat sunt mai mici cu atat mai usor se adapteaza! Da, rezltatul e dezamagitor, dar poate cu timpul invata si USR cum sa creasca un electorat disciplinat si consecvent.
Mie mi se pare extrem de pagubos sa se dea in continuare vina pe electoratul psd. Adica oamenii aia sunt previzibili, oricine stie la ce sa se astepte. Calculele ar trebui facute contand pe restul. Ori acolo mi se pare ca esueaza grav partidele. Eu sincer sunt satula pana peste cap de campanii electorale in care unii zic nasoale de ceilalti. Nu asa se obtin voturile. Cred ca in contextul actual ar trebui ca intrebarea sa fie de ce a esuat lamentabil usrul cand avea toate atuurile? Nu cumva pt ca au sfarsit prin a se balaci cu porcii precum toti ceilalti? Cred ca ar fi o dovada de maturitate sa intelegem ceva din greseli. Pt ca esecul n-a venit de la votantii psd, ei sunt mai previzibili ca timpul, esecul a venit din tabara opusa
Comentariu beton!13
Lipsa votului prin corespondenta se vede aici. Sunt foarte mulți (tineri, destul de destupati la minte) care stau in alte orașe si nu au putut vota. Si ăștia nu sunt votanți PSD. Soțul meu e super ofticat ca nu a putut vota pentru ca e in deșert.
Si altceva, am fost la Londra, acum câteva zile si, dupa ani in care am frecat aeroportul săptămânal, cunosc o parte din fetele de acolo. Am stat puțin de vorbă. Horror stories despre români pe care ii doare undeva să se înregistreze online pe site-urile de covid ale diferitelor țări. Proces care durează câteva minute.Ca ei nu pot, nu vor, nu știu și de ce nu ma ajutați. Ca va dau in judecată, vă tai, va fac vedeta pe Facebook! Toate categoriile de oameni: vedete, clasa de mijloc, influenceri, români stabiliti de ani de zile in diferite părți ale UE. Puțini dispuși sa pună osul la treabă.
Ăștia suntem o țară de leneși, miserupisti, cărora trebuie sa le facă întotdeauna altcineva ceva, tari in gură, dar incapabili sa ne asumăm consecințele. Asa tratam votul de 31 de ani.
AUR a crescut frumos, pe fundalul pandemie si a zanaticilor care o contestă. Si mulți au lasat-o sa crească crezând ca o sa ia din electoratul PSD-ului si PMP-ului si ProRomania. Si și-au luat-o! Cum dreacu o grupare cu legături cu Rusia, a putut candida la parlamentare într-o țară NATO?
Cred ca ar fi cazul sa acceptam ca suntem o natie de hoti, cersetori si pcr-isti in proportie de 60-70%. Altfel nu am cum sa explic acest PNL+PSD=60% dupa tot ce s-a intamplat in 30 de ani. Ori suntem foarte prosti…
PS: cum au mai zis si altii mai sus, eu cred ca fetele s-ar adapta primele oriunde v-ati duce. Eu stiu copil de 11 ani care e mult mai bine in tara in care s-au mutat parintii.
Din pacate,ne meritam soarta.In 89 au iesit in strada si tineri si batrani, unii au fost impuscati (degeaba….),altii au profitat si si au procurat certificate de revolutionar,ieri ,tineretului nu i a pasat de viitorul lor,pr ca majoritatea traiesc pe banii sau invartelile parintilor ,nici macar nu le pasa ca nu au un loc de munca,traiesc azi,maine nu exista pt ei, noi care avem 50+…ne gandim oare cine ne va plati pensia ,in cazul fericit ca o mai apucam.
Marea mea dezamagire a fost in 2016. Acum nu aveam asa mari asteptari. Mereu observ acelasi lucru, toate judetele din sud care sunt si cele mai sarace mereu voteaza cu PSD. Nu o sa zic ca PNL e mai grozav , dar… judetele care voteza cu PNL sunt mai ok (judetele din vest).
Oamenii de la PSD își doresc stabilitate(bonuri de masa, tichete de vacanta,sporuri,salarii,pensii,etc.),pe când ceilalți vor doar să muncească.
Nu stiu cat s-a numarat la Bucuresti si cat nu. Cand media nationala era de mai putin de 70% VN avea peste 11.000 de voturi si mai avea nevoie de vreo 2000. Daca mai sunt sectii de numart, are sanse…
De ceva timp băiatul meu cel mare care locuieste in UK îmi spune că îl bate gândul să se întoarcă in România. A făcut facultatea acolo si lucrează in departamentul IT la o bancă mare din Londra. Job bun, bine platit, tara civilizata. A zis ca a a urmărit ce s-a întâmplat in domeniul IT din România i se pare ca si-ar gasi usor un job bun, bine platit. Acum ceva timp i-am spus sa facă ce simte , ce crede că ar fi mai bine pentru viața lui. De când a plecat la facultate in UK am avut perioade cu mustrări de conștiință pentru că eu am fost cea care l-a convins sa plece. Aseară i-am trimis un mesaj în care am pus toata dezamagirea si toată supărarea acumulată în anii ce au trecut peste noi cei de aici si care aseară au ajuns la limita suportabilitatii.. Toate frustrările si nemulțumirile acumulate, speranțele pe care le-a avut si s-au dus i le-am scris la liniuță . Eu am aproape 50 de ani. Consider ca nu o sa să apuc niciodată sa trăiesc într-o țară civilizată, în care să mă simt respectată de cei care o conduc, în care sa nu ma gândesc că muncesc de imi sar capacele să ii platesc salariul lui madam Şoşoacă și a altora ca ea. Și mă pregătesc să vorbesc cu celalalt băiat, student la medicină. Să plece, să se duca undeva unde să se simtă mulțumit si respectat, sa nu-i hotarasca soarta niste nemernici semianalfabeti, vânduți…cui le-au dat/ promis mai multe, niște hoți care îl vor trata ca pe un sclav care munceste pe plantația lor. Am doi copii. Si vreau ca amândoi sa traiasca undeva unde sa nu se simta cum ma simt eu aici, acum. Îmi este foarte greu să fac asta. Sa fi mama si să iti trimiti copiii la mii de kilometri si sa ii vezi de una,doua ori pe an este ceva ce te rupe in fâșii, te face sa te intrebi dacă e bine ce faci si sa iti faci procese de conștiință. Dar…lor le va fi mai bine, vor fi mai fericiti, mai mulțumiți, mai. ..mai. Si asta este mai important. Tineretea mea a trecut sperând la ceva mai bun, o schimbare in bine a țării ăsteia. Nu vreau ca și a lor sa fie la fel. Nu vreau sa treacă prin ce trec eu acum. Pentru că eu cred că țara asta nu mai are nicio speranță.
Comentariu beton!31
31 de ani fix degeaba. Nu ai cum să câștigi alegeri și/sau scoți poporul la vot cu atitudine de superioritate și cu un limbaj de lemn. Cei de la usrplus au făcut fix ca echipele (noastre „mari”) de fotbal. Exact ca într-un meci de fotbal cu tot cu prelungiri. Prima repriză, europarlamentarele, a doua prezidențialele și pierzi lamentabil in prelungiri când aveai un avantaj consistent la pauză. Au fost trase semnale de alarmă tot timpul, băi, schimbați din oameni, nu mai puneți oportuniști, aveți probleme de imagine, nu comunicați și la nivelul celor mulți și mai săraci cu duhul etc. Nimic, nada, niente din partea „corifeilor” iar când au primit critici constructive au dat-o gen, lăsați- ne să ne pregătim de liga campionilor ca o comparație cu fotbalul. Unul dintre cei doi corifei nu a făcut un pas în spate. Acum dăm vina pe suporteri (votanții) eventual și pe arbitri (autorități) sau ne batem cu pumnul în piept și declarăm, am obținut un scor bun (a se citi am pierdut în mm de treabă, că iar mă apucă nervii) și ne gândim la guvernare.
După 31 de ani să ai 3 partide de nenorociți cu aproape 70 la sută (aur fiind al treilea) e jalnic. Și nu, aur nu este o surpriză, iar cei care spun că nu au auzit de aur înseamnă că sunt pe lângă cu multe și da, ne merităm numele de popor ignorant, uituc și superficial.
Comentariu beton!15
Comentariul meu vine cam tarziu dar poate mai citeste cineva:
„Moama nu a iesit cum am vrut eu, incredibil cati prosti sunt in tara asta”.
Las aici cu copy-paste un comentariu de pe blogul lui Vali: ” USR la locale au avut 800.000 de voturi, au avut 9% că au fost la vot >7 milioane. Acum au luat 900.000 de voturi, dar au fost 6 milioane la vot, de aici 15%.” Cam asta e electoratul lor. Daca votau mai multi romani, USR ar fi luat un procent mai mic deci automat un nr mai mic de mandate.
Trebuie sa intelegeti ca fiecare categorie sociala voteaza in functie de interesul pe care il are. USR se adreseaza in principal corporatistilor si antreprenorilor, dar se lamenteaza ca iau doar 15 %. Realist vb, in afara de o Romania fara hotie si muie PSD/Dragnea programul lor electoral e cam slabut. Va invit sa cititi mai mult aici, omul e plecat demult in UK deci nu e afiliat politic si explica mai bine decat pot eu sa o fac
https://economie101.ro/uitat-peste-programul-economic-usr/
Stiu ca pe blogul asta e mai pe pozitivitate, mai pe chill dar hai sa iesim din bula noastra si sa privim in jur mai cu intelegere, cu mai putina superioritate. Voi daca ati avea pensia de 1436 de lei (asta e pensia medie, dar ganditi-va ca sunt pensionari ca Tudorel Toader care mananca cu 10 guri; TT are pensie 30k lei/luna, deci va dati seama cate pensii mici trebuie sa fie luate in calcul pentru ca media sa ramana atat de jos da ?) ce partid ati vota ? PSD sau PNL care au stipulat clar in programele lor electorale ce planuri au pt marirea lor pana in 2024 sau USR care nu au stipulat nimic, doar plafonare sau impozitarea pensiilor speciale? E teribil de usor sa aruncam cu pietre in votantii PSD cand noi suntem cu burtile pline.
Comentariu beton!17
Să torn şi eu sare pe rană:
‘ACTUALIZARE 12:50 BEC a anunțat că s-au numărat 99,91% din voturi, fără diaspora.
Camera Deputaților
PSD 1703893 30.00%
PNL 1482309 26.10%
USR PLUS 902531 15.89%
AUR 532827 9.38%
UDMR 338972 5.97%
PMP 283818 5.00%
PRO România 241528 4.25%
Senat
PSD 1730310 29.71%
PNL 1507509 25.8 %
USR 932235 16.01%
AUR 539236 9.26%
UDMR 348279 5.98%
PMP 290936 5.00%
PRO România 243961 4.19 %’
Pe mine cel mai tare mă îngrozeşte al patrulea partid din clasament şi anume AUR. Iar rezultatele de mai sus sunt fără voturile din diaspora, care se pare că ar fi votat masiv cu acest partid.
Comentariu beton!17
Mereu mi s-a parut amuzant cand cineva pune un comentariu cu statistici, nu pareri sau zvonuri si altcineva vine si da dislike ca nu ii place adevarul :)))) Scoateti capul din fund ostenii mei 😀
Adevărul e că şi eu mi-aş da dislike, la cum arată clasamentul ăla…
Sau poate că e un adept aur, căruia nu-i convine părerea mea de la final de comentariu.
Sau doar haterul de serviciu.
Nu inteleg cum a putut inghiti atata lume precum pelicanii ca simion ar fi pro rus.. pai baiatul asta militeaza de 15 ani pro unire, ii inmana lumanari si porcaieli lui iliescu de ziua aluia… Alta gogomanie ca ar face alianta cu udmr si psd.. pai baiatul asta vine direct din tribunele stadioanelor, n o sa faca alianta cat o trai cu ungurii, mai degraba o sa bata cativa prin parlament:)) mai filtrati si voi informatiile, nu le rumegati asa direct…
Un partid care in mai putin de un an, fara acoperire media mainstream ia aproape 10 %. Asta necesita bani si cunostinte. Cum sa te promovezi, cui sa te promovezi, fara sa faci valuri ca sa nu scormoneasca cineva trecutul glorios si sa dai prost la public inainte de alegeri.
Rusia sustine, mai mult sau mai putin fatis, fiecare partid si partidulet la vest de Nistru care are macar o sansa de a destabiliza un stat considerat -de facto- inamic- pentru ca baietii, spre deosebire de Vest care s-a cam pierdut intr-o letargie hiperoptimista dupa razboiul rece- inca isi pastreaza doctrina sovietica in privinta prioritatilor. Practic orice parasuta care reuseste sa scoata un stat din UE sau sa decredibilizeze UE/NATO aduce puncte, deci este o investitie pe termen mediu.
Asadar avem un partid ce vorbeste pe limba … patilor (inserati ce vreti, de la „daco” la „psiho”), ce a crescut ca pe drojdie si avem un stat….neprieten Occidentului care se ocupa exact cu pupatu’ pe crestet al unor asemenea formatiuni. Ghici ciuperca cat fac 2+ 2 in baza 10?
Si, sa te parafrazez pe tine. „O sa bata ungurii in parlament”. Cui oare ar folosi o explozie a tensiunilor interetnice in Transilvania, poate chiar un pic de sange varsat intr-un stat NATO? „Militeaza de 15 ani pro unire” Unirea cu Basarabia e un proiect de perspectiva. Facut cu cap, si s-au ratat cateva sanse formidabile pana acum, ar fi un castig strategic. Facut rapid si de-amboulea, ne poate duce instantaneu intr-un conflict asimetric cu un anume stat de la est.
Asadar, un pic de citit istorie, un pic de gandit la rece, si mai greu sa pui botul la toate vrajelile poleite. Cu aur acum, cu fier in secolul trecut….
Buahahaha… Babaeti,ii recomandati omului sa plece afara,doar cu „argumentul” ca fetele se adapteaza ??Si jumatate dintre recomandarzi sunteti in tara? (e unu care la 48 de ani (!!!) asteapta sa-i vina curajul sa plece ).Iar cealalta jumatate,fatarnici abjecti,mintiti ca va e bine afara,comunismul ioropean v-a primit cu bratele deschise,sclavi chiriasi degraba platitori de impozite… 🙂 Ii spuneti vreunul ca tre sa faca doua credite babane pentru a urma fetele o facultate ??(si sa ajunga la mecdonaldu vegan debarasatoare )
Vai mama voastra de saraci frustrati,ce va mai place aia cu „sa moara si capra vecinului”… :))
Se dezbate încă. Ce zici?14
@xxx, moama ce destept esti! Vrei sa fii capitanul nostru? Asta daca te lasa aia, din tara in care traiesti, sa te intorci aici printre noi, astia de suntem in halul descris de tine. Ca ma gandesc ca nici aia nu o vor duce prea bine dupa ce pleaca becul dintre ei…
@Florr, chill. După ziua de ieri au apărut analfabeții funcțional ca puii la cloșcă. Simt și ei că e momentul lor de glorie.
MV, și dacă sunt analfabet funcțional ce? Semințele același gust are.
[Nota deținătorului blogului – Boss, aici NU E DEMOCRAȚIE. Pwp, pa]
Am venit aici doar ca să vă spun că îmi place să-mi sug degetul după ce mi-l bag în cur.
Și că sunt handicapat mintal. Uitasem se precizez asta.
Bună ziua, numele meu este Goga Ioan, am 50 de ani și literalmente, azi dimineață am plâns, cum nu am plâns nici la decesul părinților. Restul e tăcere.
Eu am plâns asa singur in prima noapte la hotel in Franta, in ’92. Dupa ce vazusem din prima zi pe-acolo si mi-am dat seama ca Romania n-are nici-o sansa si ca va trebui sa plec de tot. Aveam 26 de ani.
Asa prosti ca liberalii astia si ca amicii lor cu fețe de culți , băieți cu ochelari si giuben monșer -useristii -mai rar … inca au luat multe voturi
cum pula sa închizi piețe care sunt eminamente aerisite …si oamenii care merg(mergem) la piață …merg si la vot si să lași hipsterii să și vânture bărbile lumber si hipsterițele lor smart-oaice prin mall uri si alte asezaminte de tras bani de la fraieri neștingheriți …
Cum pula sa declari ca vei ajusta salarii si personal bugetar ca e vina pesede ca s umflate schemele
cum pula sa inchizi 🤦♀️ cică localități din jurul Bucurestilor si sa lași mainstream-ul infectiei -capitala prostiei neamului – neatins
usr cum p mea ati tras cat ati putut in penelei cand stiati ca s singurii aliati posibili dupa alegeri
cum v a dus capu peneleu sa puneti pe fast forward atatia tolomaci in functie sa va mai scada procente ….
Astea plus altele pe carele le stiti domniile voastre au dus la deznodamantul extrem de cacacios de ieri-azi
cam ca vaca care da lapte bun si da cu picioru’n șiștar p’ormă
Noi am votat psd pentru că psd, pe lângă muie, ne mai dă și bătaie. Ca să știți.
[Nota deținătorului blogului – Mă întreb cam cât de proști trebuie sa fie băieții ăștia care apar pe-aici înjurând, dacă au impresia că or să le și apară comentarile pe blog. Cam cât trebuie să te ducă creierul ca să crezi așa ceva?]
Mihai, azi nu am vrut sa iti citesc articolul, atat de greata imi e de partidele astea ale noastre. Am plecat la 7 dimineata (cu mama dupa mine) la vot sa dau bifa pt PNL nu pt ca ii plac, ci pt ca am simtit ca au sansele cele mai mari sa urce peste procentele PSD (in sondaje PSD era cu 3 procente mai sus de PNL si din pacate s-a adeverit sondajul), adica am ales raul cel mai mic, pt ca nu sunt PNLista.PNL e juma PNL restul PSD inclus. USR a ratat pt ca incet incet le-am vazut ticalosia(se pare ca nu doar eu), cel putin la nivelul orasului meu am vazut cateva filmulete facute de catre USRisti in scopul de a ,,tavali” pe cineva de dragul tavalitului in campanie electorala incat am sters aceasta formatiune din mintea mea, iar la Bucuresti, surpriza, primarul USR indeamna vot PNL, e un start de traseism politic si apucaturi binecunoscute. De dimineata ma intreb de ce nu a votat Moldova? De ce e prezenta asta atat de mica? Pai raspunsul e inclus, am luat atatia ani m.uie de la PSD, am luat aceeasi m.uie de la PNL, USR sunt pe acelas val, de ce ar vota oamenii, Moldova a dat la randul ei m.uia. Indiferent ce faceau, daca votau sau daca nu votau, Moldova exista pt politicieni doar pt promisiuni. Chiar si acesti AUR, in Moldova au un bucurestean din partea lor care ne va reprezenta in senat, cum Doamne iarta-ma sa votez AUR, cum Doamne iarta-ma ma va reprezenta pe mine bucuresteanul? Pe bune, cine ii crede? De data asta promisiunile false au ramas doar promisiuni care nu au mai amagit pe nimeni, oamenii au intuit ca votul lor nu le va aduce nici autostrada mult promisa si nici prosperitatea. Acum urla lumea? Ca ce? Ca nu au iesit oamenii la vot?Regret doar ca a iesit PSD pe primul loc, sperante de mai bine nu am avut nici de la PNL, nici de la USR, trist, dar adevarat.
@MAS, am o nedumerire:
„… USR a ratat pt ca incet incet le-am vazut ticalosia…” – când le-ai văzut ticăloșia? Că ăștia abia au prins acu’ o lună câteva mandate de primar. Comparativ cu pnl-ul de care tu zici că sunt jumate psd, cam cât de ticăloși sunt cei de la usr?
Zici că ai luat mwie de la pnl, mwie de la psd și usr sunt pe același val? Cum ai tras această concluzie? De ce e mwia primită de la pnl mai bună decât EVENTUALA mwie pe care PRESUPUI că ai fi primit-o de la usr?
Toată lumea, inclusiv tu, se miră de AUR. Păi, știi care e diferența între susținătorii AUR și restul? Ăia a lu’ AUR nu și-au pus probleme d-astea existențiale. Au mers, au pus ștampila acolo și aia a fost. Fără drobul de sare pe care ar putea să îl dărâme preferații lor. Și așa vor face și la următoarele alegeri. Fiindcă îi doare undeva că șeful partidului lor se bate cu jandarmii prin galerii la fotbal, că alții sunt condamnați sau cercetați penal pe acolo, și că, în general, în partidul ăla se întâlnește o colecție impresionantă și periculoasă de tâmpiți naționaliști fanatici. Publicul USR în schimb….. Oooo, Barna are o scamă, Cioloș are două, Ghinea are trei, Goțiu nu mai are, Presadă nici nu a avut dar mai bine avea etc. Ticăloși, mwiști, ratați, tocilari, fasciști, securiști, ce să mai, mai bine mort decât userist!
Când voi ajunge să înțeleg de ce niște oameni presupus inteligenți, care își doresc schimbarea de ani de zile, au ajuns să voteze psd sau pnl sau pmp sau pro romania sau orice alt partid care A MAI FOST LA PUTERE, orice, dar NU USR, voi considera că universul nu mai are nici o taină pentru mine și că inteligența mea a ajuns la un nivel nemaiîntâlnit în specia umană. Dar mi-e teamă că voi muri prost și nedumerit.
@Ionut, eu sunt dezamagita de USR local,am refuzat sa ii votez pt primarie pt chestii concrete la nivel local. Imi place de Nicusor Dan, dar am fost surprinsa de indemnul lui, care adunat la ceea ce simteam vizavi de USERistii locali m-au facut sa inclin balanta spre PNL ( asa cum am precizat, am sperat sa ia coronita in loculPSD),dar nu mi-am oprit mama sa voteze USR (e pensionara si ar fi votat orice in afara de PSD PNL) Indiferent de ceea ce simt si de cat de dezamagita sunt, am fost la vot dar in acest moment stiu ca actualii ajunsi la putere,indiferent de aliantele pe care le vor face,nu vor reprezenta bucata mea de tarisoara, mai bine zis nu mai cred.Ma intrebi cat de ticalosi sunt cei din USR? Nu stiu, poate am aruncat prea multa manie in cuvantul ticalosi, dar mereu ma intreb cum pot eu crede ca ar face Ciolos ceva pt Moldova ca reprezentant USR+ si de ce nu a facut asta cand a avut ocazia, cand a fost prim ministru.Cum as putea sa cred din nou o promisiune frumos ambalata?
Am observat un lucru acuma după alegerile astea și-anume că suntem un popor de nervoși , foarte nervoși și extraordinar de nervoși.
Și culmea: cei mai nervoși sunt aceia care au câștigat alegerile și/sau cei care i-au susținut pe cei care au câștigat dreptul de-a fi parlamentari.
Pe mine mă cam roade absenteismul la vot. În sensul că mi-aș dori să aflu motivele pentru care oamenii nu votează și ponderea fiecărui motiv în totalul general. Personal nu prea cunosc oameni din zona “nu stă România în votul meu, boss.”, ci mai degrabă din ”toți sunt la fel”, sau ”niciunul nu mă reprezintă”. Dar chiar și-așa, la nivel general aș vrea să știu cum stăm, dar n-am găsit ceva studii sau sondaje.
În fine, mâine e ziua Constituției și n-am cum să nu mă întreb dacă articolul 36 (cel cu dreptul de vot) n-ar merita un pic revizuit. Fie și în joacă, sub formă de exercițiu de imaginație. Gen: cum ar fi fost să nu-l avem, după acești 31 de ani?
Cu gandul la ce viitor au ( sau mai bine zis N-AU) copiii in tara, ne-am luat inima in dinti si am plecat la inceputul acestui an. Cu toate provocarile, s-au adaptat surprinzator de bine, chiar daca sunt acum clasa a 7-a si a 3-a…si invata totul intr-o limba pe care o cunosc destul de putin. Sa auzi dupa o saptamana de scoala “mami, e super scoala aici!!” ma face sa cred ca am facut alegerea corecta! Deci, niciodata nu e prea tarziu!
Cum zicea unul:”Ai noștri au dubii! Ai lor,nu!”
Toti astia care nu ati fost la vot, CIOCU MIC. 😦
Niste rezultate de mega rahat. A castigat (cum altfel) psd, si nici o alta combinatie in afara de psd + pnl nu poate forma o majoritate stabila care sa poata guverna in criza asta de cacao. We are fucked.
Tocmai ca fetele sunt mici e cel mai mare avantaj. Pot sa învețe repede limba si sa crească intr o tara civilizata. E adevărat ca s costuri cu școala, dar….
PSD-ul (PDSR-ul/FSN-ul) au castigat intotdeauna alegerile parlamentare din 90 pana in prezent.
Si lucrul asta s-a intamplat indiferent daca a fost prezenta crescuta sau scazuta la vot.
Poate explicatia e in alta parte si ne scapa (nu vorbesc de teorii ale conspirației).
Te asteptai ca oamenii sa voteze USR-ul? (cam asta inteleg din articol)
De ce?
Oamenii astia par ca se afunda in propria lor mediocritate si merg din bâlbă in bâlbă.
Dau impresia ca nu vor sa-si asume nimic.
Si eu i-am votat ca n-aveam ce altceva sa votez, dar sa nu ne imbatam cu apa rece.
Ma enerveaza la culme cand vad pe unii ca ii critica/jignesc pe ceilalti ca nu au votat cum vor ei (pai tocmai aici e democratia).
Prezenta scazuta la vot nu inseamna ca poporul e „prost” (cum citesc in comentariile de mai sus), ci inseamna ca nu exista o alternativa reala care sa-i motiveze.
Scuzam USR-ul ca nu sunt in stare sa atraga votanti spunand ca poporul e prost?!
Sa fim seriosi.
Problema e la USR (sau orice alt partid), nu la popor.
Poate asa se explica si saltul AUR.
+1 Mihai.
Și când un om ca Valeriu pierde alegerea pe post eligibil din lipsa a 67 de voturi…parca îți vine să aprinzi o țigară deși te-ai lăsat de ani de zile.
Am votat și eu și doamna pt el, iar la Senat am dat pe USR, desi au fost acaparați de Plus care au fost școliți la Aspen institute adică un fel de liceul CIA pentru tinere speranțe est europene, și alte mâini întinse celor dispuși să spună o poveste și s-o ducă mai departe ocupând posturi cheie. Și au numai marionete birocrate ce nu au făcut o zi in privat. Excepție Valeriu care și demisionase din plus.
A mai rămas un om de valoare acolo, Tenita.
In continuare aceeasi problema: obstacolele se depasesc separat nu toate odata.
1. Trebuia scapat de PSD – nu ne apucam sa dam simultan in USR si PMP si sa aratam paiul de acolo. Era suficient sa rememoram ororile PSD :10 aug, ord 13, pilonul 2 de pensii, etc. Noi incapatanati: Barna mrr, Orban = PSD = PNL = USR. Partidele: USR – PNL miroase urat dar vom guverna impreuna, PNL – USR sunt marxisti dar vom guverna impreuna etc. etc. Rezultat: vezi scorurile
2. Scapai de PSD ( daca lua un 20% sau macar era pe locul 2 ) in 4 ani se dilua atat de mult incat in 2024 nu mai era candidat decat la accederea in parlament
3. Spre sf. actualului ciclu electoral incepeai sa toci ministerele liberale. Sunt sigur ca aveai suficiente argumente. Concomitent scoteai in evidenta realizarile USR si obtineai primul loc in parlamentul viitor.
Principala cauza pe care o vad ptr prezenta mica este pct 1.
Alta cauza este incrancenarea – cu cat mesagerul este mai incrancenat cu atat mai greu mesajul lui va penetra ( ma refer la cei care au sarit de cur in sus cand era criticat USR )
Alta cauza: nu face din superioritatea ta intelectuala si morala un motiv de discriminare. E o eroare pe care o fac des la cei care nu au lucrat decat in birouri si toti stim cat de iubiti devin in timp…
Speranta moare ultima. Ce va fi in 2024: „sa vedem” cum spune orbul.
Ce-mi doresc? O gasca de politicieni care sa afle ca niste alegeri nu se castiga in campania electorala si votul lor trece si prin stomacul multor oameni si depinde si de culoarea painii de pe masa alegatorilor.
PS: Daca cineva spunea ca vrea sa impoziteze averile bisericilor lua minim 3-4% in plus..
Sa știi ca fetele sunt la vârsta ideală pt a se adapta intr-o țara cu apa calda 😉😉😉
Interesant e ca toata lumea ii considera responsabili pentru rezultatele alegerilor (ce-i drept, nasoale) pe cei care nu au fost la vot dar ideea ca fix cei pe care i-a durut undeva de vot, faceau niste mici la gratar intre timp sau se uitau la meci, ar fi fost cei care ar fi votat exact cum trebuie (decizie complicata pt oricine) salvand astfel societatea, mi se pare contradictorie si nerealista.
Sunt sigur ca intre toate aceste comentarii, exista un puturos ce nu s-a dus la vot!!!!
Vrem schimbare, dar stam acasa la caldura cu burta plina de sarmale decat sa iesim la vot sa facem o schimbare!!!
Schimbare cu ce?
Care candidat reprezinta schimbarea?
Povestesc încă odată, în 1990, când o dat-o oracolul din Dămăroaia p-aia cu schimbarea vine în 20 de ani, eram la o beută rockerească, toți cei prezenți erau revoltați, amicul Karol, bun consumator și umpiq cam secui, în rest fără defecte majore, o trebuit să se puie în fața tembelizorului, să nu arunce amicii cu sticle în Brucan, io am fost singurul care-o zis că Saul Bruckner e un bou bătrân și naiv, cât au drept de vot cei care-or apucat să fie defectați de sistemul PCR, pile, cunoștințe, relații, deci minim 2-3 generații, peste o juma` de secol, nu se va schimba major mare lucru.
Mno, 40% dintre actualii votanți eram în câmpia muncii ceaușiste, sclaveți cu „Nu ciordim, ci completăm!”, cum ați vrea ca majoritatea să nu fim nostalgici votanți de mafioți de sorginte activisto-securistoidă?!
https://www.digi24.ro/alegeri-parlamentare-2020/rezultate-finale-alegeri-parlamentare-2020-cine-sunt-senatorii-si-deputatii-din-fiecare-judet-1415723
Ai de plm!!!
Gizăs Cristoșelu’ și Mniezău mulțam c-am plecat!!!
Efectiv nu pot să cred că România-i ROȘIE până-n măduva oaselor.
Nu îmi vine să cred:chiar au supt-o Bețâvanu’ și Buzata ?