Trebuie să vă povestesc, că e amuzant. Zilele trecute am primit ceva notificare de la RoStar. Cetățenii producători de biscuiți mă somează să șterg articolul în care povestesc despre cum s-a ajuns la asocierea cel puțin dubioasă (ca să folosesc un eufemism) dintre produsele lor și Adolf Hitler. Ei bine, treaba asta mi s-a părut deosebit de… ăăă… hazlie.

Ia fiți atenți aici

NOTIFICARE
prin care va solicitam sa procedati de urgenta la stergerea articolului mai sus amintit aflat pe site-ul dumneavoastra avand in vedere impactul negativ pe care interpretarile eronate realizate in cuprinsul acestui articol il are asupra imaginii subscrisei.

Începe bine, începe în forță cu un dezacord între subiect și predicat. Pentru că, după capul meu, subiectul este ”interpretările”. Care ”au”, nu ”are”. Nfine, ne legăm de formă, când cel important este fondul: trebuie să șterg articolul, ce mai tura-vura.

Să mai spicuim din acest document deosebit.

Societatea RO STAR SA detine o pagina de Facebook, care este administrata de societatea MORE THAN PUB SRL, pagina care se adreseaza clientilor nostri si tuturor persoanelor care doresc sa se aboneze la aceasta.

Mvai, dar cum așa ceva? Asta înseamnă că doamna proprietară de agenție a eludat adevărul (nu pot să spun ”a mințit”, că mă dă naibii în judecată) susținând că nu agenția dumneaei se ocupă de pagina de Facebook? Nțțț, urât, foarte urăt. Mai ales că dacă n-ar fi existat această minciună, n-ar fi existat nici articolul meu.

Acum trecem la alt fragment din minunata notificare:

Prin publicarea celor doua articole in care apar fotografii cu Adolf Hitler, in niciun moment, societatea RO STAR SA nu a urmarit promovarea altor interese decat cele strict legate de cultura generala si nu am incercat niciodata sa cream o asociere intre RO STAR SA si acel sinistru personaj din istorie.
In realitate, intentia noastra era, asa cum am precizat si anterior, stiinta/cultura, provocarea unor dezbateri care conduc la acumularea de noi cunostinte, nicidecum promovarea unor astfel de insemne sau a ne asocia imaginea cu greu dobandita, in 22 ani de activitate, cu numele unor persoane ce au savarsit crime impotriva umanitatii.

Aproape că-mi vine să plâng. Aproape. Dar nu din pricina mesajului emoționant, ci pentru că avem un nou dezacord. Intențiile noastre erau, că-s mai multe, dacă urmează o enumerare. Eh, detalii.

Poate n-aveți de unde să stiți, dar vă povestesc eu care este procedura client-agenție în astfel de cazuri. Agenția face propunerile de postări și clientul își dă ok-ul. Sau clientul are atât de multă încredere în agenția lui, că nu mai e nevoie de niciun ok și sunt publicate direct, fără aprobare. Și într-un caz și în celălalt, dacă ceva merge prost, dacă se întâmplă vreo nasoală de genul (dau un exemplu la întâmplare) agenția folosește poze cu Hitler, singurul care va pica prost va fi clientul. Că, după pocinog, își va trage la răspundere agenția, asta e altceva. Dar în fața publicului întotdeauna cel care va da socoteală va fi clientul. În cazul de față, RoStar.

Să mai citim, că mai este.

Prin scoaterea din context a celor doua intrebari mentionate mai sus s-a ajuns la o interpretare eronata facuta inclusiv de jurnalistii dumneavoastra.

Trecem peste faptul că mă consideră ziar sau ceva, o iau ca pe un compliment. Cetățenii de la RoStar și agenția lor cea destoinică pur și simplu nu înteleg că nu ai cum să nu ”scoți din context” când vezi că în feed îți apare, măreață, poza lui Adolf. Băbăieți, nu vă ținea nimeni să puneți întrebări de cultură generală pe subiectul Hitler, dacă altul chiar nu vă mai era la îndemână, dar nu puteați să folosiți și voi niște imagini din Germania anilor ’40? Și nu mai scotea nimeni, nimic, din niciun context. Pentru că nu adevărul istoric e problema, ci faptul că v-ați asociat produsele cu fotografii în care apare dumnealui, Fuhrerul.

După cum spuneam și ieri, unul dintre cele mai grele lucruri din lume e să admiți c-ai greșit. Dacă puneau capul în pământ, se linișteau apele imediat. Pe când așa, s-a ajuns la asta:

Afirmatiile din cuprinsul articolului facute prin interpretarea eronata a unor informatii, cu ignorarea oricarui drept la replica al subscrisei sunt nereale si de natura sa prejudicieze interesele si imaginea RO STAR SA.
Prin urmare, va solicitam stergerea articolulului defaimator ce cuprinde informatii eronate si incetarea de urgenta a oricadrei activitati defaimatoare desfasurata impotriva subscrisei.

Mno, acum aștept citația, pentru că de șters nu șterg nimic. Vreau să-i văd fața judecătorului când i se vor băga sub ochi cele două poze, vreau să văd cum o să ridice capul și-o să întrebe:

– Voi vorbiți serios? Vă puneți produsul și logo-ul peste poze cu Hitler și omul ăsta vă prejudiciază imaginea? Ia, hai, toată lumea afară până nu mă enervez!