Gara de Nord. România. Mă urc în trenul care trebuie să plece la doișpe și-un sfert. Adică exact cât arată ceasul meu. Dar, să vezi dracie, nu pleacă. Și nici nu dă semne c-ar avea de gând. După vreun sfert de ora, lejer impacientat, opresc un cetățean controlor și-l întreb politicos cât mai avem până o luăm din loc.
Cetățeanul controlor s-a uitat lung la mine și-a ridicat din umeri:
– De unde să știu, dom’le, nu vedeți că n-avem locomotivă?
Am coborât pe peron să fumez. Omu’ avea dreptate, chiar n-aveam locomotivă.
Te-n dinți, veață!
Intr-o țară care nu mai are nimic…..ce mai contează o locomotivă-n minus? 🤣
Comentariu beton!34
@Florin, amin!
Mihai, deci tu nu ai văzut singur și cu ochii tăi că nu avea locomotivă? Tz tz tz…Trebuia să întrebi un cetățean controlor? Sau un controlor cetățean, mă rog…
Postare filozofică azi, pe gustul meu: dacă n-ai locomotivă, nu pleci domle!
Comentariu beton!28
GMT și pe gustul meu, doar că eu o văd pe direcția „ai, n-ai mingea, tragi la poartă”, vorba lui Hagi. Ai, n-ai locomotivă, ajungi la destinație. 😀
Comentariu beton!23
Bă, Mihaie, da’ tu numai pe drumuri stai! La ce mai plătești întreținerea?! Hemnesu, dă-mi Hemnesu!!
Aștept cu interes un live de lângă mașina de spălat. D-aci scriu io acu’… și mi-a pus Picea pe cap coronița de la ziua ei. Aia pe care scrie Princess și are luminițe. #feelingfabulous
Comentariu beton!25
@Vera, vine el și live-ul ăla.
Hmmm, ce chestie 🙂 Deci, mai nou, când cumpărăm bilete la tren trebuie să întrebăm dacă e cu sau fără locomotivă?
Comentariu beton!53
@Anduța, nu trebuie, dar ar fi recomandat.
Mihai, pentru mine, în zona de „recomandat” ar fi dacă scopul mersului cu trenul este plimbarea/admirarea frumuseților patriei sau altceva în acest registru, în ideea că întârzierea n-ar fi așa mare bai. Dacă scopul e ajunsul la destinație, eventual și la o oră anume, atunci va intra pe lista lui „trebuie”…
Comentariu beton!14
Trebuie sa vii cu locomotiva de-acasa 😂😂😂
Comentariu beton!19
Alina, cu locomotiva și pachețelul de drum 🙂 Sau cumpărăm bilet all inclusive, să scăpăm de-atâta bătaie de cap 😎
Comentariu beton!11
Plm,este adâncă asta de sâmbătă,îmi trebuie zile să mă gândesc si sigur o să îți răspund luni.Astea de sâmbătă ale tale se pisa în opturi pe filosofia greacă.
Comentariu beton!29
@edelweiss, știam eu c-o să apreciezi.
Locomotivele alea sunt ca blogu’ lu matale,treabă românească.Afișează desktop pe mobil,iar alea nu sunt unde ar trebui,pe sine adică.Fă un buton,să apăsam pe el si să-l mai întinzi matale de la colturi.
Îţi place sau nu: 0 0
Auzi, domnu’, locomotiva nu e pentru toți săracii, da?
Comentariu beton!24
@SorinBj și asta e adevărat.
O țară întreagă n-are locomotivă și tu ai pretenții la un amărât de tren? 🙂
Comentariu beton!42
Exact ca țara asta: un tren fără locomotivă.
P.S. nu dați cu piatra! Am ajuns acasă și mi-am regăsit profunzimea vorbelor..
Comentariu beton!22
@Mihai, dacă întârziai 5 minute era trenu’ plecat de 10 chiar şi fără locomotivă.
Comentariu beton!32
Înțeleg că articolul de azi e o continuare a celui de ieri.
Te-ai urcat într-o jumătate de tren.
Comentariu beton!23
Mona, în jumătatea ghinionistă 🙂 Mergând tot pe ideea articolului de ieri, controlorul îmi pare cumva că-l învinovățește și pe călător (poate nu chiar pe jumătate, dar orișicât) pentru întârziere. Dar nici Mihai n-a fost pe fază „Nu vezi , dom’le, că port ochelari? „. Deci vina ar cam trebui înjumătățită și cu oftalmologul :-p
PS n-ai mai venit pe-aici în ultima vreme, chiar mă gândeam la tine.
Comentariu beton!17
Anduța,
Ghinionul lui, norocul nostru. Cine știe unde și cât dorea musiu Mihai să stea și iar rămâneam cu ochii în soare 😀
Apropo de asta, mii de mulțumiri colectivului, care a susținut cu farmec și inspirație acest blog în lipsa proprietarului. Moșu’ nu o să vă uite 😁 să vedem să vedem ce-o să iaaasăăă … testăm rețeta lui Marius M.
Anduța, acum sunt bine, o să îmi revină și graiul. Sper.
Comentariu beton!12
Vara nu-i ca iarna 😋
Bine că nu era iarnă, furau și T-ul și îți rămânea doar REN-ul 😉
MV Cât te-ai îngrășat în concediu?
I-au dat lacrimile(a suspinat pă la suspensii) trotinetei când te-ai urcat pe ea?
Comentariu beton!17
Am slăbit.
vezi ce rău e să n-ai lucrul tău?
Comentariu beton!20
Nu iei deloc în serios pericolele ce pândesc la tot pasul neamul și tradițiile românești @Mihăiță. Păi când au aflat șefii de la cefereu că românii pierd mai mult timp pe feisbuc decât în tren ce ai fi vrut să facă, să stea cu mâinile-n sân?
Hai sa te acresc si mai rau.
Mi s-a intamplat si in strainatate sa mi se anuleze in prag de noapte cursa de legatura, ultima din ziua aceea, gata, nu mai vine si asta e.
Controlorul mi-a tiparit un bon spunandu-mi ca acesta imi permite sa iau taxiul pana acasa, aprox. 70 – 80 km, eu doar trebuind sa il dau soferului de taxi, acesta urmand sa incaseze c/valoarea cursei. Romanu’ din mine incepuse dintr-odata sa-si faca temeri serioase, mooa’, ia uite frate, au inceput si astia sa dea tzepe, degeaba zic de noi, cum sa arati o hartiuta cat un bilet de metrou unui sofer de taxi si sa te duca ala pana la usa casei ? A fost cel mai indaritor si vesel sofer cu care am circulat vreodata ! Probabil stiind ca-si poate trece putin in plus pe el …
Comentariu beton!21
@Faianțaru’, vreme de un an fiică-mea s-a dus la școală cu tren + autobuz. Știa de la ce peron trebuie să ia trenul, așa că s-a suit fără să mai verifice aplicația sau afișajul de pe peron. Întâmplător în ziua respectivă au apărut modificări, iar mândra mea și-a dat seama, când era deja prea târziu, că s-a suit în intercity în loc de sprinter (tren personal).
S-a dat jos în prima gară (departe de casă) și, cu indicații date prin stație de controlor, a fost preluată de un angajat al gării și suită în următorul tren spre casă. I-au dat suc și biscuiți, iar personalul s-a asigurat că ajunge unde trebuie. Deși ne-am oferit să achităm contravaloarea distracției, ne-au refuzat. Normalitate, aș zice eu. 🙂
Comentariu beton!27
Figurant, comod, cum sunt imi impaturesc biletul si-l arunc in buzunarul drept din spate al blugilor. Si cum calatoream eu asa linistit, apare candva si controlorul sa-si faca treaba, il auzi de cum intra in vagon cu „S-a mai urcat cineva ?” si-n cateva minute ajunge si la mine. Dau sa-i arat biletul, ia-l de unde nu-i ! Deja jenat incep prin a-mi intoarce toate buzunarele, apoi sa cotrobai dupa el prin rucsac, a, uite-l, ete p…, e ala de dus. Dupa ce-a asteptat vreo 5 minute dupa mine ma intreaba pana unde merg. Ii spun. „A, bine, zice el, revin eu atunci mai tarziu.”. Dai si intoarce de 10x lucrurile, scoate-le pe rand din rucsac … nu-i ! Ma resemnez in cele din urma gandului si imi pregatesc scuza gen „Pe cuvant ca l-am avut, da’ nu-l mai gasesc !”. Il vad ca se intoarce dupa vreo 20 – 25 min. tintit catre mine. „Uite de la domn controlor un mic souvenir pentru tine !” (mie fulgerandu-mi gandul ca deja a completat amenda si ca-i unul ceva mai ‘stocar,). Scoate biletul meu impaturit zicandu-mi „L-a gasit o doamna cu cateva vagoane mai in fata si mi l-a dat.”. Cei din jur rad.
P. S. Am mai auzit ca copiii au un fel de statut special pe la voi.
Îţi place sau nu: 0 0
Comentariu beton!17
Persoanele mai slabe, în general (copii, vârstnici, persoane cu dizabilități etc.), au statul special. Copiii beneficiază și de bonus, sunt considerați aiuriți de la natură. 🙂
@didina mie mi s-a intamplat in Olanda sa aiba trenul o intarziere de 10-15 minute datorata unei greve. Am platit biletul cu vreo 4 euro mai putin pentru neplacerile cauzate de intarziere.
Data viitoare cumperi pachetul cu locomotiva inclusa in pret
Îţi place sau nu: 0 0
Comentariu beton!13
😀 😀 😀
Las-o naibii de locomotivă, pleacă aşa! Pe mine mă enervează blogul tău care intră pe telefon în modul desktop! Na, că am postat comentariul şi şi-a revenit instant…
Beii saracule care esti sarac si care te tragi cu trotineta si cu locomotiva,ia-ti bemveu beeei
Comentariu beton!16
Asta-i soră cu pățania mea cu hărtia primită de la finanțe că am de plătit suma x reprezentând … conform hotărârii consiliului local numarul….. din data de…..Stau frumos după o cucoană la ghiseu și când apare o întreb suav ce reprezintă suma aia și-i vâr hârtia sub nas.Da’ ‘mneavpastră nu știți să citiți?Atât a putut,atât a zis.Că restul i l-am spus eu combinat cu aprecieri la adresa ei care stie ce înseamnă ….
Daaa’….un’ te grăbeai așa de-ai luat trenu’ ?
@Ananas, cică la munte.
Era un banc pe vremuri: „De ce caile ferate in Romania sunt serpuite? Sa vada mecanicul daca mai sunt vagoanele atasate”.
Se pare ca situatia s-a schimbat: De ce are trenul conductor? Ca sa vada daca e atasata locomotiva.
complet off-topic acum vreo doiazeci de ani megram cu „sageata albastra” de la Slatina la Bucuresti si in minunata gara Costesti pecanicul a lasat controlorul pe peron. Bine ca n-a fost invers.
Comentariu beton!14
Pana in anul 1869 nu s-au inregistrat intarzieri in sistemul de transport calatori pe caile ferate pe teritoriul romanesc.
La data de 26 Aug.1869 s-a inaugurat prima linie cale ferata destinata transportului de calatori din Romania.
Da’ nu era, ma, clar, ca nu are locomotiva si ca daca nu are locomotiva nu pleaca?!?!
Acum, ca sa iti iau si tie apararea „De ce dracu nu are locomotiva si, cand am platit bilet, mi-ati luat pretul complet, nu?”