Să presupunem că ai o fabrică de cuie. După ce produci primul stoc de cuie ai vrea să le și vinzi. Dar, să vezi ce, nu știe nimeni că tu produci cuie. Așa că următorul pas logic este să-ți promovezi fabrica de cuie. Și cum altfel, dacă nu pe Facebook? Faci o pagină, pozezi ăl mai frumos cui care iese de pe linia ta de producție, concepi și un text despre cât de bune, minunate și neasemuite sunt cuiele tale, iar apoi aștepți cu înfrigurare să dea lumea like și, mai ales, să-ți trimită comenzi impresionante de cuie.
Din păcate, ce surpriză neplăcută, se pare că nimeni nu este interesat de cuiele tale. Evident, nu înțelegi de ce. Doar ai fotografiat cu mâna ta cele mai mirobolnate cuie din depozit și Flori de la contabilitate scrie textele pentru pagina de Facebook atât de frumos. Uite așa trec vreo câteva luni pâna te prinzi că ceva parcă n-ar fi în regulă. Moment în care te hotărăști să-ti joci ultima carte: apelezi la unii care cu asta se ocupă și se spune că s-ar pricepe, la o agenție dă advărtaizing.
Client: – Bună ziua, știți, am o fabrică de cuie și aș vrea să-mi promovez cuiele. Puteți să mă ajutați?
Agenție: – Bună ziua! V-ați găndit bine, normal că vă putem ajuta. Haideți să facem ceva frumos și care să producă, să fie bine.
Câteva ore mai târziu.
Agenție: – Bună ziua! Avem o idee pentru promovarea fabricii dumnevoastra de cuie. Dăm drumul la o campanie “Ce s-ar fi făcut omenirea fără cuie?” și venim cu un concept prin care arătăm că până și „Mona-Lisa” a avut nevoie de un cui ca să poată fi pusă în valoare. Pornind de aici, vom evidenția câte mari realizări ale omenirii n-ar fi fost posibile, dacă n-ar fi existat cuiul, și facem legătura cu dumneavoastră, producătorul de cuie.
Client: – Cum adică? Și nu spunem nicăieri că fabrica mea de cuie produce cele mai bune și senzaționale cuie din Univers, la cele mai bune prețuri? Nu punem nicăieri pozele cu cuiele mele, cele mai cuie dintre cuie?
Agentie: – Păi, să vedeți, ați făcut deja asta și nu s-a întâmplat nimic notabil…
Client: – Nu discut! Vă bateți joc de mine! Pe banii mei, ori facem cum spun eu, ori o să lucrez cu alții!
sursa foto
Sa isi bage cuiele in c..r!
@DOINA, doar dacă ajută la promovare. 😛
Haha, dai din casă?
@Alexandra, cine? Eu? Nuuu, mi-a povestit un prieten.
Mișto rău ideea 😀
@Laura, aia cu „Mona-Lisa”, nu? 😀
Yep, aia. Vreau să văd clientul suficient de open-mind să accepte așa campanie.
@Laura, ah, mai sunt și din ăștia. Dar rari, frate.
Dar ce are campania aia, de necesita open-mind? Ca mi se pare un concept foarte bun, care nu e extraordinar de excentric, incat sa necesite curaj. Adica, pentru o fabrica de cuie, ar fi perfect.
Am lucrat 11 ani intr-o firma de web design, intr-adevar acolo am invatat ca „clientu’ are intodeauna dreptate si el este stapanul absolut”:-)))))
Ce pretentii puteau sa aiba… pfuaaai Doamne! Am intalnit un caz care a dorit ca „Designed by” sa fie gif animat…=))))))
@Camelia, well… 🙁
Este trist faptul ca apelezi la profesionisti dar vrei ca ei sa procedeze cum spui tu…
De ce dracu ne mai ducem la doctori?
@Camelia, ca să le spunem ce să facă. Știm noi mai bine de ce suferim.
Ca în bancul ăla: Ce titlu i-ai da tabloului unei femei cu un cui în mână? „În aşteptarea ciocanului”.
E valabil şi la Mona Lisa?
Comentariu beton!29
@GabiI, am râs cu lacrimi. Nu știam bancul. :))))))
Eu as face o campanie bazandu-ma pe Iisus: cuiele proaste genereaza credinte cre(s)tine.
@Emil, dacă ar fi comandată de staniști. 😛
Ca tot e vorba de bancuri, sa zic si eu bancul cu blonda si cu cuiul.
Cica se duce o blonda la posta.
– Vreau si eu un cui.
– Dar aici nu vindem cuie.
– Dar vreau un cui.
– Dar la ce va trebuie?
– Pai am avut telefonul fix stricat, mi l-au reparat si i-am intrebat: „Acum pot da un telefon?”. La care ei mi-au raspuns: „Da, daca ai cui.”.
Comentariu beton!36
@Emil, :))))))))))))))))) Să nu ți-l zic io p-ăla cu „alo, mama”. 😉
P-ala nu-l stiu 🙂
@Emil, eh, o blondă care voia să sune de la „poștă” și nu mai avea niciun ban îi spune dirigintelul că ar face orice ca să poată da un telefon. Ăla când aude, o duce într-o cameră din spate, își dă pantalonii jos și-i spune „acum”. Blonda o ia în mână și zice: „Alo, mama”.
Ca fabricant de „cuie” pot spune ca e cea mai proasta idee (in cel mai imbecil sens comunist) sa te apuci de fabricat un produs si apoi sa cauti cumparatori 😀
Din start orice campanie de promovare va fi inutila. Pe sistemul „dzeu iti da dar nu-ti baga si in traista”
@Cosmin, textul mei era ușor despre altceva.
era un preambul pentru situatia data
@Cosmin, aha. Acum separă preambulul de situația dată și gândește-te că publicitate își face și coca-cola, deși lumea zice că n-ar mai fi nevoie. Acum ai tabloul descis de mine.
Un kil de cuie și niște șurubelnițe nu strică la casa omului. Da’ e adevărat că la astea nu face nimeni reclamă deși n-ar fi rău.
nu vreau sa te contrazic sau sa fiu contra pentru ca nu ma pricep deloc la publicitate.
insa din perspectiva unui care produce produse banale (precum cuiele din poveste) pot sa-ti spun ca o campanie de genul coca cola in afara de cateva likeuri pe facebook nu va rezolva mare lucru.
ps. chiar am vazut o campanie de produs pentru cuie. aveau un ambalaj foarte frumos. http://bit.ly/29fA296
@Cosmin, păi dacă clientul vrea like-uri, îi dai like0uri. Nu ăsta ar fi cel mai rau lucru. Ci de la cine iei like-urile alea.
Cosmin, esti sigur tu ca acea campanie Coca Cola nu produce si altceva in afara de likeuri? 🙂
Greu Mihai! Tare greu sa schimbi ceva prin mentalitatile locale, dar nu imposibil. Super ideea cu mona.
@Marius, tot sistemul de gândire trebuie schimbat.
N-ar fi așa de greu dacă unele cuie ar deveni obligatorii. De fapt ar fi chiar lejer.
@Fido, cum naiba. Ar fi chiar indicat. 😀
@Mihai da asa e musai schimbat.
@Fido este un „must” acel obligatoriu, doar cu „biciul” (masuri coercitive) s-a facut si prin alte parti
Dacă CUI nu e – nimic nu e !
D’aia se mai dzice şi „nu-i cui…”, nu-i cui nenicule, nu-i cui…
Şi dacă tot e vorba de cuie(!), o adaptare în versuri:
Aş da mùìe şi n-am CUI,
Aş da mùìe codrului…
@Sorin, man, nu mă bag peste preferințele tale. 😀
Se duce iepurasul intr-o zi la farmacie.
Iepurasul: – Aveti morcovi?
Farmacistul: – Nu, aici e farmacie, nu piata.
A doua zi vine iar iepurasul la farmacie.
Iepurasul: – Aveti morcovi?
Farmacistul: – Nu, nu avem, ti-am zis ieri ca aici e farmacie, nu piata. Te rog sa nu mai insisti.
A treia zi iepurasul trece din nou pe la farmacie.
Iepurasul: – Aveti morcovi?
Farmacistul enervat la culme: – Auzi urechi lungi, daca mai vii o singura data si ceri morcovi, iti bat un cui in cap. Sa fie clar.
Urmatoarea zi iepurasul la farmacie:
Iepurasul: – Aveti cuie?
Farmacistul mirat: – Nu avem.
Iepurasul: – Atunci imi dati niste morcovi?
Mai multe bancuri: http://mioritice.libertatea.ro/banc/4847/#ixzz4lzUzZvQ6
@Sorin, ştii bancul cu „handsome” ?
Bre,si presupunem ca faci afacerea cu agentia si la final de campanie ramai doar cu cuie sau cucuie si la buget vii cu banii de acasa
Tu zici de campanie de advertising. Sa vezi ce misto e in productia publicitara. ?
Bine, cam 80% din clienti vin cu „vizualul” deja facut de ei sau de altii, si, dupa ce, in multe cazuri, te inchini cu ambele maini, te apuci sa realizezi ce vor ei. Dar mai sunt si cei care apeleaza direct la tine pentru „creatie”. Bineinteles, pe acelasi principiu: vreau sa-mi faci asta, dar sa arate ASA, sa se miste ASA, sa lumineze ASA si „mai baga niste rosu, ca nu prea sare in ochi”. Degeaba incerci sa ii explici niste chestii tehnice de publicitate, sau de compozitie si coloristica etc. etc. „Nu, dom’le, pe banii mei, daca vreau ca printul/caseta luminoasa/firma/bannerul/stand-ul etc. sa arate ca o sorcova, sa irite privirea si sa fie o odiosenie sinistra, asa va fi!!”??
Nu conteaza ca nu stie sa foloseasca nici macar mouse-ul cum trebuie. Doar nu a venit la niste, hai sa zicem, profesionisti, pentru a primi ajutor. Nu, a venit pentru a-si impune „viziunea” si ideile lui de om care nu a lucrat nici un moment in acest domeniu, dar daca are o afacere, e clar ca se pricepe la absolut tot ce tine de ea.
@Ionut, exact, dar exact așa. :)))))
Si cat de des se intampla acest lucru! Mentalitate de doi lei din partea producatorului de cuie.
Si mai sunt si aia care vor poze misto, dar sa fie si gratis si sa aibe si si degetele de la mana nu stiu cum si sa poarte si o camasa verde cu nasturi aurii. Dar nu ar scoate 10 lei sa cumpere o fotografie. Nah, eu de aia ma izbesc cel mai mult. 🙂
@Cezar, păi de ce să cumperi poze? Ce, nu sunt mmoca? Doar sunt pe net.
Haha! Ai batut un cui?
pe vremuri trebuia sa ma duc la un prieten la tara. si maica-mea mi-a zis ca nu-i frumos sa te duci cu mana in fund la oamenii aia si trebuie sa iau ceva. si-l intreb pe prietenul meu ce sa-i iau pentru tac-su mare, ce vin, ce lichior, prostii.
– cuie ma, astuia dacă-i dai un kil de cuie ti-e cel mai bun prieten.
si adevarul asa e. cuiele la tara erau valuta forte. in anii 90 se facea troc de casete porno si kile de cuie…
Dom’le, dar asta-i boală generalizată rău!
Publicitate radio: vine clientul, îi faci spotul (cum vrea el, că așa-i place bunică-sii), îl programezi la ore de maximă audiență pentru target-ul lui și el zice ”vreau la ora 5.40 – știți, la ora aia nu prea e audiență – nu contează! eu atunci îmi beau cafeaua și ascult radio”… Iar după o lună tună și fulgeră că nu i-a crescut vânzarea 🙂
@Laura G., păi dacă-și bea omul cafeaua, na. :)))))))))))))))))))))))))))
Eu am zis mai multor agenții că mai bine să sfătuiască pe client să bage banii pe care voia să mi-i dea mie în facebook ads, fiindcă așa vom câștiga cu toții mai multe. Măcar nu m-aș fi făcut de mândra minune.
@Miruna, și eu. 🙂
Din ciclul ” cine mi-s io”! Pai io mi-s bun la toate! Si daca nu-mi pot atribui ideea ta, da-te dreaqu! Ori faci ca mine , ceea ce e genial, ori vrei sa ma falimentezi! Tu te joci pe banu’ meu?!
Buna ziua,
Astazi am citit articolul din blogul dvs legat de cuie.Daca se expune o idee de promovare este un aspect,dar daca detineti utilajele pentru productie cuie sau exista aceasta firma producătoare ,as fi interesat de o colaborare.
Eu sunt din Braila si pot fi gasit la nr de tel 0745194712 sau pe email la [email protected]
PS: nu am pagina de facebook.