Îmi doresc din suflet să-l cunosc pe geniul creativ care s-a ocupat de spoturile publicitare ale ăstora de la biscuiţii Croco. Zău, aş vrea să-i străng mâna şi să mă înclin în faţa imaginaţiei lui debordante. Abia după aceea mi-ar plăcea să-l oblig să se uite o noapte întreagă la cele două „capodopere” devastatoare pe care le-a adus la lumina zilei.
Serios, v-am mai spus, sunt un fan al advertising-ului video şi urmăresc reclamele din pauzele publicitare. Aşadar, nu aveam cum să le ratez. Să începem cu prima:
Cum mă-sa mare ar putea să pară măcar tangentă cu realitatea chestia asta? Mă, nene creativule, pot să pun pariu că ai fost căndva campion zonal la şah, dar pe un stadion ai călcat măcar o dată în viaţa ta? Sau, uite sunt înţelegător, la televizor te-ai uitat vreodată la ăia 22 de golani care aleargă după o minge? Ai avut măcar în treacăt de-a face cu fotbalul, în afară de şuturile în cur pe care ţi le luai de la băieţii din echipa şcolii? Lasă-mă să mă îndoiesc amarnic.
Deci cum? Penaly decisiv in minutul 90 şi portarul moare de fericire că i-a adus unul nişte pârliţi de biscuiţi? Trecem peste tensiunea inerentă unui astfel de moment, în care nimănui nu-i arde de grisinele tale şi peste faptul că ăla nu a fost fault niciodată (arbitrul să fi fost „blat” şi tot nu avea cum să fluiere), voiam să te întreb altceva: matale ai idee cam ce contracte sunt în fotbal? Cam pe ce „caşcaval” joacă băieţii ăia ca să le mai pese de cranţănelele tale? Şi nu mă lua cu „la ligile inferioare nu se joacă pe bani mulţi”, că meciul din clip este în nocturnă, da? L-ai văzut tu pe Mutu vreodată mâncând „Croco”? Or fi ei făcuţi din făină, dar nu din cea pe care obişnuieşte s-o prizeze.
Ca să nu te mai întreb cum ai reuşit să intri cu pungile de biscuiţi în stadion. Ai tu idee ca nu poţi nici măcar cu o punguliţă de seminţe? Ţi le aruncă bodigărzii de la porţi de nu te vezi. Bine, mai reuşeau băieţii din galerie să intre cu petarde şi fumigene, pe care şi le băgau în… hmm… fund. Să înţeleg că tot aşa ai reuşit şi tu cu pungile de Croco?
Până la urmă, dacă mă gândesc bine, cred că ar trebui să-ţi mulţumesc, ai reuşit să mă faci să mă simt mult mai tânar. Pentru că, brusc, m-am întors în timp cu spotul tău şi am avut nostalgia anilor de pe vremea lui „Nea Nicu şi sticla de un litru„. Eşti un adevărat Ana Aslan al creativilor, ce să mai povestim.
Mai voiam să-ţi spun două vorbe şi despre celălat spot. Tot la Croco. Nici cu ăsta nu te-ai orientat prea bine. Ştii de ce? Pute tot a tocilar care şi-a petrecut tinereţea în clubul de şah despre care ziceam.
Bă băiatule, să-ţi intre bine în cap, flăcăul din cea de-a doua ta „capodoperă” este un adolescent. Ştiu că n-o să-ti vină să crezi si s-ar putea să te şocheze informaţia asta, dar reţine ce-ţi spun acum: niciun puşti de pe lumea asta n-o să renunţe la o fată care se arată disponibilă pentru biscuiţii tăi căcăcioşi (mă rog, dacă nu cumva este un micuţ gheianu). În rest, niciunul! La vârsta aia aleargă hămesiţi toată ziua, avand în minte un singur ţel, scop sau deziderat: pizda! Numai asta visează, asta pictează, vorbă unui coleg de-ai tai ceva mai inspirat. Şi tu vii cu tâmpenia asta în care fata aia spune „sărută-mă” iar tânarul onanist se pişă pe ea pentru o pungă de sărăţele? Pe ce lume eşti? Cred că se tăvalesc pe jos de râs şi foştii tai adversari, şahiştii de la a unşpea B.
N-o să închei fără să-ţi spun din nou cât m-ai dezamagit şi că aştept să te revanşezi cu ceva nou. Uite, dacă n-ai idei, îţi dau eu una beton. Ceva frumos, simplu, românesc. Şi spectaculos pe deasupra. O luaţi pe Mădălina Ghenea în rolul soţiei (ai nevoie de extra-buget, dar merită) şi un Gigel oarecare în rolul soţului. Tragi un cadru frumos cu el care caută disperat prin casă şi apoi dă drumul la o serie de înjurături, pentru că fă, futu-ţi morţii mă-tii, iar mi-ai mâncat toţi biscuiţii Croco? Dupa care se întoarce spre cameră, zâmbeşte tâmp şi spune: Croco, de douăzeci de ani împreună! Hai c-ar fi lovitură.
Cu plăcere.
Foto by Flickr
unde dracu le-ai gasit? :))))) ioai penibile is…si evident false pana la stele si inapoi
@NagaQ, cum adică unde le-am găsit? A fost suficient să dau drumul la tv. 😀
serios io nu le-am vazut…si ma ma uit si io la reclame de lene sa schimb canalul…dar poate mi-au scapat…anyway…95 % is proaste calitativ, demult am senzatia ca-s facute pt idioti
mai este una faina…tati a luat raceala de la birou si i-a dat-o si lui mami…serios? zici ca tac-tu o luat o boala venerica de la secretara si i-o data-o si lu ma-ta…cand aud reclama asta…pe bune mor incet
@NagaQ, cum dracu’ am uitat de asta cu răceala luată de la birou? Şi mie imi „place” mult. :))))
Domnule respecte pen`c-ai fost primul de-ai comentat-o p`asta cu mami si tai! Si eu o gandema de mult, dar n-am avunt unde sa ma exprim!
@Victor, nu că vreau să mă bag, dar să ştii că @NagaQ este o doamnă. Mă suzaţi pentru intervenţie. :)))))
You made my day!
@mircelaionelailca, sper. 😉
In fiecare zi ma distez citindu-ti postarile .MULTUMESC.
@dede cati, cu plăcere! Sper să reuşesc s-o fac în continuare.
Creatorul ma duce cu gandul la un veritabil colectionar de servetele!!!! Nuuuu…. nici macar de timbre!!!! :))
@emmanuella, nici măcar. Aş aprecia o colecţie de şerveţele mişto. 😉
…şi în final, el ia banu gros pentru o „creaţie” cu audienţă naţională, ce a primit bun de tipar de la client, iar tu scrii gratis pe un blog, unde „ne” râdem câţiva. Părerea ta, strigată în timp ce cobori la metrou, va fi greu s-o audă din cauza bass boosterului din X6-ul cu care demarează în trombă de lângă noi. Apoi camera focusează uşor pe mâinile noastre care desfac frenetic o pungă de grisine Croco. Hmmm, n-ai cum să-i rezişti! E „dăcât” 2 lei punga. 🙂
@krantzro, zici tu că domn'”creativ”, despre care facem vorbire azi, se deplasează cu un X6? Hmmmm…
O „creaţie” de ici, una de colo, se adună. Că doar nu l-or plăti în pungi de grisine şi brezei…
@krantzro, am aşa un fel de bănuială că cele doua creaţii au cam fost primele şi cele din urmă.
Stii ce-o sa faci pana la urma? O sa ma faci sa ma uit la reclame doar ca sa-mi imaginez ce-ai zice tu despre ele. :)))
@Rossana, o să mă blestemi zilnic. :))))
Sper ca nu. O sa iau partea amuzanta din ele cum faci si tu. Sa vedem daca-mi iese.
@Rossana, la cum se prezinta lucrururile o sa te amuzi fara sa mai iei nicio parte amuzanta. Sunt ele in sine caraghioase.
Boss, poti sa zici ce vrei, dar ala a fost penalty clar.
@zorro, tu şi Crăciunescu. 🙂
Boss, e impingere clara. Era sa-l omoare.
@zorro, da, da, mare noroc a avut că a scăpat cu viaţă. 😀
Bre, si cati bani primesc kk-creativi d’astia! Pe de alta parte, nu inteleg cat de destepti sunt beneficiarii respectivelor k-creatii, cum au putut sa deconteze asa ceva. Dar avand oarece contacte cu reprezentanti ai multinationalelor ori alte firme „cu pretentii”, mai ca pricep cum se cheltuie banii aiurea.
@Gusi, m-am întrebat şi mă întreb asta tot timpul. Cine dracu’ dă aprobările şi banii pentru aşa ceva?
Asta arata cat de „inteligenti” sunt si robotii-sefi de prin firme-firmulite!
@Gusi, daca e sa fiu corect pana la capăt, sunt şanse mari ca ideea să fi venit chiar de la client. Ceea ce este şi mai trist.
@Mihai, sa stii ca aici ai dreptate. De multe ori nu agentiile si creativii lor decid care este produsul final. Clientul vine, bate cu pumnul in masa şi zice „facem asa sau lucrez cu altii”. Iar agentia inghite in sec si ca sa nu piarda contul, accepta. Cam asa stau lucrurile.
@DanB, cam asta am vrut să zic şi eu.
@DabB şi @Mihai, in trei cazuri din cinci exact asa se intampla, clientul dicteaza tot si mai vine si cu ideea. Degeaba se strofoaca agentia si prezinta ceva, pana la urma tot „modificarile” cerute de client se pun in aplicare. Este mult prea multa foame in piata si la fel multa lipsa de „cojones” la agentii, ca sa se intample altfel. 🙁
@cineva, n-am nicio îndoială că aşa este.
Sarmanul ”creator”, e sigur lobotomizat. Antireclama perfecta.
@Diana, nu e mă chiar aşa. Merge, mămâncă, bea apă, face caca şi pişu, deci are funcţiile de bază. Este doar rupt de realitate si se crede un mic Scorsese. 😀
Dar nici tu nu esti prea sanatos daca tot insisti sa te uiti la asa ceva. Nu stiu cum poti, pe bune. Telecomanda mea deaj schimba singura canalele cand e publicitate, in rarele momente cand ma uit pe veun post care da asa ceva.
@sponge bob, nu auzi mă că-mi place? O fac din curiozitate.
Tu stii. Bine ca ies articole din curiozitatile tale ciudate.
In a doua reclama, cea cu sarutul, celalat pusti cred ca e cel descris de tine. Cel care se vede in spate cum profita de momentul de neatentie al tocilarului care vrea sa manance biscuiti.
@mada, păi da, puştiul ăla era ce trebuie. 🙂
Si celalalt era tocilarul din amintirile „creativului” despre el insusi.
Cum le mai nimeresti tu fermecatule, deosebitule, auritule ….. Ca si eu sunt fan al ideilor fermecate deosbite aurite ale unora care nu prea au treaba cu advertisingu. Da nah… sa fie „cat de cat” acolo.. Nu vrem reclama, da ceva sa prostim poporu cu televizoru’ acolo :)))))) https://www.youtube.com/watch?v=6Yi2otmNcoA
@meshteruyoda, clipul ăsta ar fi rupt pe tv. :))))
Da. probabil ca da. Dar , ghici de cine a fost interzis? :)))) de ce? Pai se refera la ceva de produs senzatii.Nu e voie. Am depasit rusia si ucraina la exportul de prostitutie, dar noi cenzuram orice se leaga de sexualitate. Ne plangem ca babele pe la teveu ca vaaaaai , ce partide de amor se desfasoara prin toalete , dar in loc de o pardalnica de educatie sexuala nu o bagam in programa. ( Imi suna cunoscut… ca pe vremea lu ceasca cand se spuneau bancuri cu sex in soapta, si erau trimisi copiii la culcare :))))) ) Dar stai…. suna acum…si vei avea religie pe paine… Nu are cum sa ma mai mire. Vad reclame la teve si ma surprind zicand reflex : „Si ce legatura are fotbalu cu biscuitii?” Daca iau cele doua clipuri de mai sus as putea trage urmatoarele concluzii , judecand prin „ochii” unui telespectator X hipnotizat de tembelovele,si mancand numa „reclama” pe paine.Pentru mai mult farmec o sa o fac sub forma de titlu de tabloid. Ca imi place abordarea.
A. RAMAI PROST cand o sa vezi ce buni e biscuitii astia.
Nu are nici o treaba cu fotbalu, dar constatati dragi tovarasi si pretini, mecla schizofrenica a portarului care zici ca are orgasm cand gusta un biscuite.Aproape subliminal mesaj. „Dorim sa te fraierim. Ai vrea sa faci parte din fraierii impresionati de niste faina cu apa la punga? ”
B. INCREDIBIL. RAMAI PROST A DOUA OARA cand o sa gusti din faina cu apa.
Iarasi nu are nici o treaba mozoleala cu biscuitii. Si iarasi constatati dragi tovarasi si pretini o alta mecla schizofrenica care refuza o guritza de moldoveanca pentru un biscuite. Amandoua clipurile au acelasi mesaj.
Nu intelegem…..adica eo si cu pretenu meu imaginar Gigel , de ce meclele alora seamana izbitor cu meclele unor pacienti in faza terminala de la Sectia Izolare: pacienti cu schizofrenie paranoida. Probabil e …doar o coincidenta…
@meshteruyoda, aoleuuuuu, da ştiu că de data asta te-ai întrecut pe tine însuţi. :)))))
Boss, nu stiu de unde le scoti, dar le zici de rad cu lacrimi. Esti mai dus ca Mihai uneori. :))))
😀
Mihai, cred ca mai degraba este alegerea directorilor de la Croco decat a agentiei. In foame de bani si sa nu piarda contractul agentiile au ajuns sa respecte indicatiile clientului, chiar daca el se pricepe la … covrigi 🙂
uite una buna 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=6-5pVxkoS3Q
@dan, da, da. Nu ştiu dacă ai citit comentariile, dar mai discutam cu cineva asta şi ziceam şi eu şi el acelaşi lucru. Trist. 🙁
@dan, să ştii că şi mie mi-au plăcut spoturile celor de la „Rom”. Chiar şi ăsta cu manelistul. M-a amuzat la vremea lui şi am zămbit din nou acum, cănd l-am revăzut. A făcut treabâ bună agenţia.
frate, calm, reclamele aste-s pentru retardați! Nu te mai emerva! Probabil ca un nene cu opinci si caciula de miel, dar cu functie, de la Croco, a gîmdit el ca asa e bine! Ce vina are cel/cei care au facut sporurile, pe banii lor si pe patul lor, celor de la Croco, asa de tîmpite! Ăsta-i capitalismul, frățică, lucruri tîmpite pentru oameni tîmpiți!
@gheo, sunt calm, doar mă amuz. În rest, ai dreptate. Ce de căcat ar fi fost sa vină cu o campanie mişto la biscuiţii lor. Ceva mişto şi care sa-ti rămână in cap. Ţi-ai găsit.
ding dong
@test, intră! 🙂
Impotenții ăia care au făcut clipurile la Croco ar trebui să te coopteze de urgență în echipa lor. Habar n-aveam că există biscuiții ăștia, până nu te-am citit pe tine. Deși mă uit și eu, uneori, din inerție, la calupul publicitar.
Pe de altă parte, e posibil, cum s-a zis mai sus, ca producătorul însuși să fi ales/sugerat tema spotului și să se fi ținut scai de ea.
E drept că o firmă de publicitate care se respectă ar trebui să… mai bine pierde un contract, decât să comită o asemenea samavolnicie asupra inteligenței umane.
Eu nu cumpăr niciodată ce se dă la televizor, pentru simplul motiv că în prețul detergentului Ăluia 85% e costul cu publicitatea. Firmele care au vânzări bune, grație feedbackului consumatorilor, nu investesc absurd în publicitate. Clientul mulțumit revine la raft și bagă în coș același produs.
Și fug ca dracu de tămâie de unica pastă de dinți recomandată de asociația stomatologilor. Fiindcă sunt cel puțin trei.
Aș cumpăra însă, oricând, cronțănele pentru un îngeraș de cățel. Îmi place reclama, datorită cățelușului protagonist. Din păcate, câinele meu era ciobănesc german și a murit cu ani în urmă. Și nicio reclamă la mâncare de căței nu mă poate face să-mi iau alt câine, oricât de simpatic e clipul. Așa că…
Bine, o să vină acum un psiho-socio-analist să-mi tragă una peste bot și să-mi spună că spotul publicitar, fie el și enervant și ridicol, mișculează nu știu ce molecule ale subconștientului, de te face să cumperi. Dacă apare la tine pe blog, reacția mea, viscerală și prost-crescută e ”Hai, sictir!” Și poți să i-o comunici, din partea mea.
@Renata Carageani, n-o să vină niciun psihanalist, pentru că în că în cazurile de faţă nu este vorba despre niciun mesaj subliminal. Sunt doar două spoturi infecte. 😉
Nu stiu cata treaba sau tangente ai tu cu publicitatea .dar scopul unei reclame e sa iti ramana in cap produsul .ideea este ca nu se fac reclame „medii” ca sa zic asa.se fac doar bune si penibile . fie ca tiau placut sau nu reclamele tu,eu si o gramada de oameni avem tipart acest produs in minte .fiind atat de penibile probabil nu le vom uita multa vreme de aici incolo
deci ideea de pyblicitate mie mi se pare ca ia iesit .
doar o parere ….absurda poate.
@cineva, evident, stiu si eu toate astea. Doar ca as prefera sa-mi inducă ce au ei de zis intr-un mod mai inteligent sau mai amuzant.
Da-i in pula mea cu reclamele lor cu tot.Io mor cand il vad pe pulau de Enache cum se da banatan.Uite aci, ca sa-ti revii ceva fain
https://www.youtube.com/watch?v=nqbFPN0SkLI
si poate faci ceva articol maine sa le mai dai la muie grasilor/graselor.
@Batranu’, mă uit mai târziu un pic. Amu-s la un suc. 🙂
Suc?Baga o bere!
@Batranu’, dorința ta e lege pentru mine. Bere să fie! :))))
Virginul ce a gandit spot-urile astea, in liceu, era bagat in seama de fete doar cand aveau probleme la tema la mate.
@Ashu, nici atunci. Sigur era în clasă un tocilar mai şmecher decât el.
:)))
”Tari” reclamele! Dar de fapt la asemenea produse, ce pretentii de promovare vrei? Ai halit vreodata Croco d-astia? Mie nu mi-au placut de nici o culoare. Beton mi se pare ideia ta cu Madalina, injurata. Apropo de reclame, cine mama dracului a facut muzica de la frunza lu’ udrea cu ”vizitati gradina carpatilor” Ca aia de canta zici ca-i la orgasm cu spume nu in vizita-n Carpati.
@valny, este că am nimerit-o cu spotul cu Mădălina? 🙂
Habar nu am despre ce melodie zici.
Reclama e cu ala de zice ca ar fi dorit sa se fi ”nascut chiar aici” si mai apoi ne recomanda sa vizitam Romania ”gradina Carpatilor” si ne arata frunza, platita de udrea cu j’de mii de euroi.
@valny, in continuare habar nu am. :)))
vai se poate dl? chiar asa sa ratati marea reclama facuta tarii? 😀
@Silvia Duma, n-o să mi-o iert niciodată. 😀
Asta e! https://www.youtube.com/watch?v=1V5yKzzV5f0
@valny, aoleu, o ştiam da. Mega-tare! :)))