Miercuri dimineață, adică ieri, ora 8:47. Îmi sună telefonul. Mă uit pe ecran, era Rin, despre care v-am mai povestit pe aici. Mă mai uit o dată la ceas. Hmm, foarte dubios, nu mă sună niciodată la ore din astea. Trag concluzia că ceva s-a întâmplat.
Răspund și aud din partea cealaltă:
– Bă, peste o săptămână fac 43 de ani și e prima oară în viață când am pierdut un avion.
Încep să râd:
– Ce, n-a sunat alarma?
– Nu, nu, alarma a sunat, dar a plecat avionul fără mine.
Aici trebuie să fac o micuță precizare: Rin are niște sute de zboruri la activ. Călătorește mai mult decât mine, de exemplu, deci nu era vreun novice care ajungea prima oară într-un aeroport. O să vedeți de ce e importantă această precizare.
Și-acum, haideți să vă spun povestea, pentru că e frumoasă. Merită s-o citiți.
Omul meu avea avion la 7:05 dimineața, cursă de Iași, operată de compania aeriană AnimaWings.
A ajuns în aeroport la timp, așa că la 6:30 deja era la coadă la poarta de îmbarcare. Stă ce stă, se face ora 7:00, moment în care li s-a comunicat că, din cauza condițiilor atmosferice de la Iași, zborul este amânat cu o oră. În loc de 7:05, urma să plece la 8:09 (iată).
„Perfect”, își zice al meu, „și-așa mi-era foame, mă duc să mănânc ceva.”
S-a dus, a mâncat, a băut o cafea, la 7:35 era înapoi la poarta de îmbarcare, că ce să mai și facă prin aeroport?
La poartă, ce să vezi, surprizăăă. Oamenii care se ocupau de îmbarcare i-au comunicat senini că avionul a plecat fără el. Fără el și fără alți câțiva pasageri aflați fix în aceeași situație.
Se uitau stupefiați unii la alții și nu înțelegeau cum a fost posibil așa ceva, în timp ce reprezentantul companiei le explica de zor că ei au anunțat prin difuzoare că avionul va pleca mai devreme.
Doar că nimeni nu anunțase nimic. Că niciunul dintre cei rămași în aeroport nu era nebun să piardă avionul așa, de plăcere.
Dar povestea nu se termină aici, pentru că omul meu trebuia neapărat să ajungă ieri la Iași, unde avea de onorat un contract.
Așa că n-a mai stat să se certe cu ăia de la poartă, că era total contraproductiv. S-a uitat rapid ce opțiuni are să ajungă la Iași până la ora la care trebuia să fie acolo și-a ajuns la concluzia că n-are timp nici măcar să se ducă acasă să-și ia mașina sau să sune vreun prieten care să-l ducă.
Așa c-a făcut singurul lucru pe care-l putea face ca să ajungă la timp: a luat un Uber din aeroport până la Iași.
De altfel, în Uber era când m-a sunat pe mine. Dacă aveți curiozitatea nebună să știți cât costă un Uber de la aeroportul din Otopeni până la Iași, să știți că e 1.000 de lei.
După ce m-a sunat să defuleze un pic, dacă tot n-avea ce face în cele cinci ore până la Iași, a zis să-i sune și p-ăia de la AnimaWings, să-i întrebe dacă au vreo idee de ce-a plecat avionul fără el?
Curiozități din astea de om nebun, auzi ce-l interesa pe el, că de ce-a plecat avionul cu juma’ de oră înainte de ora anunțată? De-aia n-avem, bă, lucruri frumoase în țara asta, că ne preocupă rahaturi din astea minore. A plecat avionul, aia e, vezi-ți de treabă, smiorcăitule, nu începe să te plângi în stânga și-n dreapta.
Nfine, cu nebunii nu te pui, așa c-a ținut el morțiș să sune la AnimaWings.
Știți ce i-a zis tipul ăla cu care a vorbit la telefon? N-o să vă vină să credeți, vă spun.
Omul i-a reproșat că e vina lui și că: „de ce-a plecat de la poarta de îmbarcare?”. Că trebuia să stea acolo să aștepte, lipit de scaun. Sau în picioare dacă n-avea loc.
Este că nu v-ați fi așteptat ca o companie aeriană să dea vina tot pe pasagerul care n-a greșit cu nimic? N-ai cum să te aștepți la așa ceva în țara unde întotdeauna victima e de vină, a făcut ea ceva.
Degeaba a încercat omul meu să-i explice că n-avea de ce să aștepte la poartă, atâta vreme cât zborul a fost comunicat ca având delay de la 7:05, la 8:09. Să aștepte ce? Dacă ai zis că pleci la 8:09, ce naiba mai era de așteptat?
Bă, voi înțelegeți ce zic eu aici? Reprezentantul AnimaWings îl certa tot pe al meu că de ce n-a stat lipit de poarta aia de îmbarcare. Că de ce nu s-a gândit că pleacă avionul mai devreme de ora afișată pe panouri și comunicată pe cale orală? Pe sistemul: „ai pățit-o și tot tu te plângi?”.
Vă spun, bine c-a avut loc la telefon discuția asta, că dacă erau față în față, nu scăpa Rin fără să-l tragă ăla de urechi sau să-l bată cu rigla la palmă.
Pe scurt, dialogul telefonic nu s-a soluționat în niciun fel. A rămas că dacă vrei să știi că te urci în avion, atunci stai la poartă, nu pleci să mănânci de nebun prin aeroport. Că uite ce pățești.
Probabil pentru ăștia de la AnimaWings orele de îmbarcare afișate pe panouri (și comunicate oral, la poartă) sunt pentru fraieri. Și cel mult orientative. 🤷♂️
Ca să nu v-aud că începeți cu: „dar reclamație oficială a făcut?”. Da, a făcut, tot în Uberul ăla era când le-a trimis email celor de la compania aeriană. Până la ora când am publicat textul ăsta nu primise niciun răspuns.
Ziceți voi că nu e o poveste mișto. Să-ți tot începi ziua într-un Uber cu care mergi spre Iași.
Dar stați, că asta nu e tot. La ora 11:24 primesc pe whtsapp această poză, însoțită de doar trei cuvinte: „i-a fiert apa”. Dacă nu vă e foarte clar ce e în poză, să știți că e un Logan, cu capota ridicată, fotografiat din interiorul mașinii. 😛
Următorul mesaj a venit fix 30 de minute mai târziu, la 11:54. De data asta era doar o poză, fără niciun cuvânt lângă.
Și uite-așa, omul meu care trebuia să zboare cu avionul până la Iași, a ajuns în cele din urmă într-un personal CFR, după ce s-a stricat și uberul. Pe sistemul, cei patru apostoli erau de fapt trei: Luca și Matei.
Cât ghinion să ai, cât?
Ce, aveți impresia că povestea se termină aici? Sunteți naivi, mai e un pic.
Pentru că se grăbea tare, am zis să încerc să-l ajut și eu cum pot, așa c-am postat pe Facebook, în ideea că poate are noroc și-l ajută cineva din Bârlad să ajungă rapid la Iași. Ceva noroc a avut, dar nu așa cum ați putea crede.
Da, mi-a scris cineva din Bârlad că-l poate ajuta, doar că mi-a scris fix când personalul în care era Rin pleca din gară (mulțumesc, Raluca, ești un mare om). Practic, dacă-mi scria două minute mai devreme era rezolvată, dar nu se putea să meargă totul așa de simplu.
Deși era prea târziu, i-am pus totuși în legătură pe Rin cu Raluca, mai mult ca să-i mulțumească pentru gest. Și cum îi mulțumea el la telefon, odată îi vine fetei o idee: ce-ar fi să trimit pe cineva după tine și să te preia la Vaslui? Gen, să cobori din tren și să te ducă la Iași, că e mai rapid așa.
Vă zic foarte sincer că la cât ghinion avusese deja, eu, în locul lui, n-aș fi coborât din personalul ăla nici mort. Lasă, mai bine să mă târasc două ore și-un sfert până la Iași, decât să mi se mai întâmple ceva și-n gară la Vaslui.
Dar a coborât. Și chiar era cineva în gară care-l aștepta. Până la urmă a ajuns la Iași, nu cu mult mai târziu decât ora la care începea ce-avea el acolo de făcut. Asta deși a admirat de pe drum, stând la barieră, cum trece trenul în care fusese el. 😁
Păi nu era păcat să nu vă zic eu vouă povestea asta?
Altfel, în continuare sunt extrem de curios ce-or să-i răspundă ăia de la AnimaWings. Dacă, desigur, se va întâmpla vreodată.
Asta e de citit de mai multe ori! Bine că am doar 2 pacienți pe sala și nu șochez mai multi cu rasul meu care se aude peste 10 blocuri! 🤣🤣🤣🤣
PS! As vrea tare mult sa l cunosc pe Rin! E un erou!❤️
Comentariu beton!16
E Florentin de la Masterchef. Sau vrei „face tot face”? Azi am aflat și eu cine este Rin. Mai citisem despre Rin, dar nu-l asociam cu Florentin
Cine știe ce planetă a avut în retrograd. Sau l-a supărat pe kundalini și i s-a disturbat câmpul akashik. Dacă AnimaWings nu răspunde cumva, o să îi lovească karma la un moment dat 🤷. Acu’, bine că a ajuns sănătos.
Comentariu beton!23
Da, avea dreptate ăla: păi dacă se amâna până a doua zi, trebuia să stea omul 24 de ore în picioare lipit de poarta de îmbarcare, fwte-m-aș în ea de poartă. Ce, n-avea antrenament, n-a prins cozile dinainte de ’89, când se sta și 72 de ore în picioare?:))
Comentariu beton!22
6000 de articole. La mai multe! Felicitări!
Comentariu beton!29
❤️
Mvai, asta e de ținut minte și de povestit 7 generații de-acum încolo 😀
Am și eu una, cu Eurowings. Zburam anul trecut în Catania. Cu 3 ore înainte de zbor, vine SMS de la operator că vulcanul Etna a erupt din nou cu hărnicie, drept pentru care aeroportul din Catania e închis. Zborul fusese rerutat la Palermo, de unde urma să ne preia un autocar pus la dispoziție de Eurowings, care să ne ducă în Catania (vreo 4 ore de drum).
Informația asta s-a repetat și repetat ad nauseam în aeroport.
Zborul spre Palermo a decurs perfect. La aterizare însă ne-am pomenit în plin balamuc: sute de alți pasageri al căror zbor de asemenea fusese rerutat se îmbulzeau la ghișee (unde ni se spusese și la aterizare că vom primi informații), dar unde niște angajați exasperați dădeau din mâini de ziceai că-s mori eoliene și strigau panicați ”No info! Wait in line! Aspettare!”.
Lumea se înghesuia, întrebările pe ton isteric și vociferările încrucișându-se concomitent în cel puțin 4-5 limbi, într-o versiune modernă a Turnului Babel. Era un vacarm de nedescris și angajații cu priviri hăituite vorbeau panicați la telefon, întrerupându-se doar pentru a mai zbiera la câte-un pasager să-i lase în pace.
Era clar că n-aveam ce obține de la ei, așa că ne-am dus către terminalul de autobuze (pe care-l știam dintr-o călătorie anterioară la Palermo). S-a dovedit a fi o idee bună – foarte mulți pasageri se grupaseră aici și nu peste mult timp au început să fie îmbarcați în autocare, în funcție de compania aeriană cu care veniseră (se verificau boarding pass-urile).
Ne-am așteptat și noi rândul, dar pentru Eurowings nu venea nimic. Era amiază, un soare dogoritor și noi tot mai agasați. Din fericire am găsit un autocar parcat la umbra căruia ne-am adăpostit făcându-ne loc cu generozitate, să încăpem cât mai mulți 😀. Parola, ca să zic așa, era ”și dumneavoastră sunteți cu Eurowings, da? Ați aflat ceva?” ”Încă nu, da’ haideți la umbră!”.
Prin rotație, câte unul dintre noi se ducea în aeroport să vadă ”ce se mai aude” (nu se auzea nimic în afară de răcnetele angajaților, fiindcă vacarmul nu încetase deși mulți pasageri plecaseră deja cu autocarul; veniseră alții, în schimb), iar omul meu a abordat calea clasică, sunând la Eurowings 😀.
Vezi să nu aibă succes… A dat peste un pitpalac înțepat care s-a rățoit că ei nu au ”nicio informație că zborul ar fi fost redirecționat” (ce vorbești, Franz?! Unde zici că lucrezi? Faci cornulețe cu mac?), prin urmare nu au rezervat niciun autocar pentru noi. Soluția pe care ne-a propus-o a fost să luăm un tren spre Catania – ”la clasa a doua!” a subliniat el – și să le trimitem chitanța că ne vor deconta costurile ulterior (adică la Paștele Cailor).
Mulțumim pentru nimic. Am mai stat, ne-am mai învârtit. Niște indivizi ne dădeau târcoale propunându-ne curse private spre Catania, pentru 70 de euro de persoană. Cu chitanță, certamente, precizau ei dând energic din cap. Nu s-a încumetat nimeni; nu doar că suma era destul de mare și asta chiar nu s-ar fi decontat, dar cum să pleci așa în neant în mașina unor necunoscuți? Era clar că suntem turiști veniți în vacanță, ce garanție aveam că nu ne-ar fi jefuit de tot ce aveam?
Aventura asta s-a încheiat cu un happy end pe care nu ni-l explicăm prea bine. O doamnă reprezentantă TUI a venit să ne întrebe dacă suntem cu Eurowings. Rămăseserăm singurii care nu plecaseră. Yes, am strigat vreo 30 de inși, cu speranță. ”Și sunt printre dumneavoastră unii veniți cu TUI?” S-au ridicat câteva mâini răzlețe. ”Bine, haideți că am organizat un autocar și din ce văd aveți loc cu toții”.
Și cu asta s-a rezolvat. Am făcut aproape 4 ore până în Catania, gratuit, în condiții absolut confortabile, cu aer condiționat și un popas. Uite-așa am făcut noi un tur al insulei cum nu credeam că va fi posibil.
Nu știu care-a fost treaba cu doamna de la TUI, dar la câte binecuvântări și mulțumiri a primit, cred că și-a curățat karma pentru următorii 20 de ani.
Comentariu beton!68
Foarte tare!
ce simplu e sa faci diferenta in vietile unora si sa ramana atarnati de tine cu un gand bun.
Da, ca TUI e companie serioasă, e musai sa organizeze alternative. Ce bine ca ati avut toti loc.
Când ai ghinion, ai cu carul, nu la porție mică. Nici eu nu m-aș fi dat jos din tren.
Cât despre compania aeriană, și-au bătut joc de clienți. Nu se pot obține compensații, să acopere măcar o parte din drumul spre Iași?
P.S. Felicitări pentru articolul nr. 6000! 🎊
A avut ghinion că nu era şi pistă de biciclete între…Schitu Duca şi Iaşi, că încerca şi varianta asta.
Comentariu beton!20
nope, șoferul vasluian știe ruta corectă! acolo-i la Rateș Cuza, drumul prin Ciurea
băi, da-i șî jina lui, nu ti supara…
păi cîn’ călătorești în Moldova, tre’ sî intri pi modu’ moldovian; așa cum pui tilifonu’ pi modu’ avion! a făcut-o? nu cred!
înainti sî ieșî din casî, ti pui jios șî tu gîndești: „uăi, io am luat tot? tot-tot?”… cîn’ ti rîdiși sî plieși, faci o cruși șî zîci „hai, cu Doamni-ajiutî!”; n-o făcut niși asta, pun pariu…
apăi la aeroport… bre, pînă șî oltenii care-or pierdut trinu știu „așa-i cînd n-ai lucru’ tău!”
altfel, azi e Sofia-Montana-Vidin-Slatina, dacă mai ai vreun prieten!
Comentariu beton!49
Felicitări! Cum se spune la alpiniști? Ești șasemiar! Aștept 10000, 10000+!
Comentariu beton!14
Luni când spuneați că doar o catastrofă feroviară ne lipsește, eu eram în tren. Trebuia să parcurg distanța de 100 km între Timișoara și Caransebeș. Tren personal, 2 ore jumate, ceea ce este normal petru 100 km in secolul XXI. Bilet cumpărat online – veti vedea de ce este important. Dau să ies din bloc, constat că -2 grade și renunț la tramvai, chem un taxi. Gara este (de mult timp) in reabilitare-modernizare. Panouri gigant acopera cladirea și ceea ce a fost odată intrarea in gară. Pe panouri o multime de afișe de spectacole și alte evenimente dar nimic de genul „Bă proștilor pe aici ajungeți in gară”. Am ratacit până când un nene mi-a indicat un tunel pe lângă un Profi pe unde am ajuns pe peron. Acolo era o săgeată „Spre casele de bilete”. Am fost înduioșata, dar aveam bilet, timp nu prea mai aveam. Urc în tren verific pe infofer, trenul pleacă la timp din Timișoara. Dar punctualitatea l-a ținut pana la gara de est, apoi a început să mearga precum un melc obosit. Pe scurt, a ajuns la destinație cu o oră întârziere. Oare de ce nu spune minunatul site Infofer „oameni buni, sunt lucrări pe lângă linie, trenurile știm când pleaca, habar n-avem când ajung, toamna nu-i ca vara”?
Comentariu beton!32
O să vă răspund eu. Îi doare fix în pluă de călători. Dimineața traseul meu spre muncă este așa: 3km pe jos pe strada mea, ocazie până la Zărnești și de acolo trenul (sau autobuzul) până la Brașov. Vorbim de maxim 30 km pe linia ferată. Distanță care te aștepți în secolul minunat să fie parcusă în maxim 40 de minute. Dar, surprize!, surprize!, mai nou facem cam 1 oră deoarece stăm prin stații să așteptăm câte 20 de minute trenul din sensul opus, și zilnic sunt oameni care întârzie din această cauză la muncă. Tot din acest motiv după masa refuz să merg cu trenul înapoi pe același traseu deoarece în loc să plece din gară la 16.20 pleacă la 17.00, se schimbă frecvent liniile de la care pleacă și sincer îmi doresc să ajung cât mai repede acasă, sau măcar să fac un shopping micuț, nu să stau pe peron, în căldură, ploaie sau frig așteptând un tren care nu ajunge niciodată la timp.
Comentariu beton!16
Eu am o întâmplare și mai ”drăguță” cu CFR-ul. Astă vară luam trenul din Mangalia către Bacău, urmând apoi să fac legătura cu Piatra-Neamț. Trenul de Mangalia ajunge cu o oră întârziere la Bacău, ceea ce face ca noi să pierdem legătura. Furioși, am cerut socoteală șefului de gară iar răspunsul a fost de genul: de ce sunteți furioși, că doar veniți de la mare. E vina voastră că ați ales CFR-ul. Altă dată să nu mai luăm trenul….
Fain, nu?
Bineînțeles că am ajuns la Piatra-Neamț după 3 ore jumate ( 2 ore de așteptat alt tren și o oră jumate cu personalul ca să parcurgem 60 km..)
Absolut minunat. Cred ca de dimineata o fi fost somnoros si nu a vazut turma de pisici negre care i-au taiat calea. Sau a plecat cu ginduri necurate la drum si a primit interzis de la Sfinta Paraschiva.
Da, eu am avut si de alelalte cu Wizzu’, pilot moldovean care a uitat mina pe mansa de acceleratie si a aterizat la Iasi cu 20 de minute mai devreme. Oricum zborurile Wizz au ora optionala de plecare si sosire, au devenit un soi de RAT. Am mentionat istoria cu ajuns decreme pt ca e exceptia care confirma regula intirzierii la Wizz.
Totusi exista uneori si contributia consignatiei aeroport Charleroi. O data li s-a stricat softu’ (ghinion). Ne-au numarat pe sistem 4 linii verticale barate cu una orizontala face fix 5 pasageri. Decit ca baietu’ cela o incurcat olecuta un copil cu un infant. Si nu ieseam la numaratoare dupa imbarcare. Ne-au tinut o ora jumate in avion, impreuna cu un fratior de la Ryanair, care a fost deasemeni renumarat. Ryan air a plecat inaintea noastra, ceea ce denota ca au pile la aeroport. La noi a venit o supervaizoare care mai avea putin si ne controla la unghiutz pe batistutz. In tot acest timp, echipajul de zbor (cum insista sa isi spuna duduile alea de sciupa comunicari, parca fac concurs sa vada cine se prinde ce spun ele si cine nu) isi tot cereau scuze si spuneau ca nu e vina lor, ca aeroportu’. S-or fi certat intre ei de la ultima bomboana…
Iar eu, care eram (si mai sint inca) convinsa ca orarul de zbor e o chestie respectata cu sfintenie si extrem de precisa, din motive lesne de inteles. Asta e. Ramin naiva.
Aoleu! Nu cumva era pilotul ala care se credea pe avion de vânătoare si a coborât in picaj spre aeroport, acum un an? Ca m-au durut urechile vreo trei zile după aia.
Wizz, Dortmund- Iași.
Nunu, era Charleroi – Iasi si a fost genial, intepata aia de ii zice sefa de exhipaj ne spunea: stimati calatori, vesti bune, aterizam cu 5 minute mai devreme. Stimati calatori, revenim, aterizam cu 15 minute mai devreme. Stimati calatori, revenim, aterizam cu 20 de minute mai devreme. Genial, genial, jur. Omul baga mare, da-l in ma-sa de kerosen, uite ce bine se tine pe trasa (asta cu trasa e alta trauma de-a mea, generata de conducatori de bemveu)
Era pa transă 😉
O fi prins pilotul super oferta la gramu de cox și era pe tripul lui. Și probabil avea și puritate peste 10%>
In romanica poți să bagi și 10 g că e 90% material de pandispan.
La cât mai multe articole!
Soacră-mea are 83 de ani. E activă și brici în tot ce face. Dar pentru un tic de comportament o urăsc. Care e ăla? Dacă are de plecat undeva e minim cu o oră și jumătate mai repede acolo. Gară, autogară, instituție publică, spital, orice chiar dacă e cu programare. Se înfățișează și nu se dezlipește de acolo până nu îi vine rândul. Degeaba îi tot explic că în zilele noastre e cu programare. Lasă să fiu eu acolo și aștept. Ce am altceva mai bun de făcut îmi zice.
În naivitatea mea îmi închipuiam că odată ce generațiile astea mai vechi „se vor duce” vor pieri și aceste obiceiuri.
Iată că unele companii aviatice nu sunt de acord cu presupunerea mea. Le dau apă la moară celor cu acest tip de comportament.
„Vezi maică ce bine că m-am dus la timp?”
Comentariu beton!30
Asa fac si eu …ca soacră-ta …dar la avion
Problema nu e ca Rin nu s-a dus la timp ci, conform pretenției celor de la poarta de intrare, este că nu a stat lipit de poartă, iar problema cu adevărat de condamnat este ca nu s-a anunțat de către compania respectivă ca s-a schimbat iar ora plecării. Este interesant daca pe panourile cu plecări era actualizată ora plecării corect.
Nasol moment.
Io am pățit-o tot așa, doar că eram la budă-n aeroport, iar avionul a plecat fără mine. Mi-au dat bilet pentru următorul zbor spre București.
Ca niciodată, n-au anunțat plecarea avionului și nici nu m-or strigat. 🤷
Măcar au acceptat că e vina lor spre deosebire de ăștia.
@MV: a fost Turkish Airlines, dacă are vreo importanță. Ș-a fost în 2018.
@JT, cu Turkish am pățit de multe ori boacăne dat fiind faptul ca serviciile lor și ale Qatar Airways le folosesc cel mai des, cea ma tare a fost când mi-ai anulat biletele și eu eram în avionul lor, Bahrain-Stanbul a pleca cu ceva intarzaiere(1ora) naiba știe ce au gândi ei sau nu însă la întors înapoi la muncă în București(până acolo Tarom) când am mers la check in m-am trezit ca nu am bilet și aia m-a trimit la birou la Turkish, norocul meu a fost ca nu am aruncat cotoarele de bilete și i-am dovedit tipului ca am zbura cu ei și aveam bilet dus/intors, tipul de la birou mi-a dat bilet insa numai pana in Stanbul iar acolo trebuia sa merg iar la ei, spre Bahrain aveam doar a doua zi seara loc, in ziua respectiva era plin, m-au trimis in Stanbul la hotel și a doua zi au venit dupa mine, mi-au dat și ceva hârtie pentru la lucru sa nu-mi taie aia zilele de concediu și aia fost atunci, întâmplarea a fost în 2009, de atunci am avut mai multe cu ei însă nu de nerezolvat.
Zbor intarziat peste 6 ore la plecare din Otopeni catre Creta ( Heraklion) cu Animawings…au trecut 2 luni si nici un raspuns clar de la ei, doar 1 sg email ca ma anunta ei cand au mai multe informatii( am facut reclamatie pt intarziere direct la ei, dat emailuri, am sunat la Call Center…). Urmatorul pas e la ANPC…Deci relatia cu clientii exista cand le convine lor, cand nu…liniste 😅
La Tarom au trecut vreo 5 luni si nimic, le-am pus cruce la banii aia, sa fiu multumita c-am ajuns la Suceava, ce mai conteaza o noapte nedormita cand a doua zi ai pacienti programati.
Procedura pe care trebuie sa o urmati este cam asa:
1. se da email la compania aviatica si asteptati 30 de zile
2. deschideti actiune pe platforma de solutionare online a litigiilor a Comisiei Europene
3. se deschide actiune in justitie, unde se pun inclusiv dovezile ca ati trecut prin pasii 1 si 2
La noi Wizz a reactionat abia la pasul 3, teoretic saptamana viitoare ar trebui sa vireze banii
Comentariu beton!11
Am pățit identic și la fel la Paris, cu o cursă Air France de București.Delay, relax, țigări și cafele, când mă întorc la poartă, ușile închise.Intreaba stânga-dreapta,aflu ca de fapt avionul avusese o problemă tehnică , care s-a rezolvat mai repede decât era de așteptat.Si am rămas vreo 7-8 de căruță.Doar ca atunci s-a rezolvat elegant,Air France ne-a dat bilete gratuite la următoarea cursa disponibilă.Am mai stat vreo 8 ore în aeroport, bine ca ma întorceam acasă , nu aveam deadline.
Când e să ai ghinion… Continuări sunt multe.
Mie mi-a adus aminte instant de bancul ăla cu unul care era în metrou, lângă ușă și ținea o cutie de iPhone în mână. Chiar înainte să se închidă ușile, un țigănuș îi înșfacă cutia și fuge. La care omul, descumpănit, zice „să-mi bag plua, mi-a furat hamsterul”!
Comentariu beton!33
Daca nu l-as supăra în plus pe Rin, aș zice că e tare amuzantă povestea despre cum arată o dimineața când ai ghinion în lanț! .))
Dar din păcate întâmplarea povestită atinge, întărește tare mult subiectele comentate aici zilele trecute in care se vorbea despre lipsa de profesionalism, neglijența si ”lasă-mă să te las” -ul cu care ne întâlnim atât de des pe aici pe la noi mai în toate domeniile.
Anima(l)wingsu’ ăsta e companie românească! Nu primește despăgubiri există ANPC, tribunal, etc! Dar la noi în țară de aia merg lucrurile așa bine că toată lumea renunță ori că n-are rost, ori că nu au timp, si uite așa se pișă toate firmele pe noi și seriozitate canci! Las-o bă că merge și așa la Românika! Iar noi tăcem, sau maxim sunăm și le facem scandal ălora din call center, rezolvând astfel fix o laie.
a fost 51% grecească, prin Aegean, da’ dacă și grecii au dat bir cu fugiții…
altfel, vă informez că face parte din Memento Grup; cre’că de la memento mori!?
Comentariu beton!13
Chiar de dimineata m-am trezit cu gandul ca la anul poate zbor din nou cu Animawings la Iasi sau Suceava de data asta. Nu de alta, dar zborul spre Cluj in vara a fost foarte ok. Ma pui pe ganduri😬. Nu de alta, dar nu ma vad ca Rin, facand tot posibilul sa ajung la destinatie dupa ce am pierdut avionul.
Noi mergem des la Londra la copii si am incercat toate variantele de zbor, Ryanair, Wizzair si, in ultimii ani, ne-am stabilit la British Airways. Cu bilete luate din timp, cu troller de cabina inclus in biletul basic, faptul ca ajunge pe Heathrow si nu pe Luton sau Stansted care mai adauga cam 2 ore la calatorie, s-a dovedit a fi mai avantajos. La una din calatorii, la aterizare pe Heathrow, am asteptat o ora in avion pentru ca nu aveau scara disponibila! Echipajul isi tot cerea scuze (evident ca nu era vina lor) si anuntau ca pasagerii cu legaturi sa vina in fata ca vor cobori prioritar sa se suie in primul autobuz (ca si autobuzul a facut cam 5 min de la avion pana la terminal!).
Alta data, tot pe Heathrow, ne-am imbarcat si am asteptat o ora si jumatate in avion pana a decolat. Pilotul ne-a anuntat ca se asteapta mecanicul sa verifice ceva minor (a subliniat minor ca nu cumva sa facem in pantaloni de frica ca zburam cu un avion defect!). Dupa ce a terminat mecanicul, ne-a spus ca deoarece am pierdut slotul de zbor trebuie cautat altul si se fac demersuri sa gaseasca unul cat mai repede. Si asa s-a strans de o ora si jumatate dar totul foarte politicos si cu mii de scuze. Deci se intampla si la case mai mari.
Tocmai ce ne-am intors marti din ultima vizita si totul a fost ok, slava cerului. Desi am plecat cu jumatate de ora mai tarziu (5 min intarziere la punerea in miscare, taxi si coada la decolare), am ajuns cu un sfert de ora mai devreme.
Al tău măcar s-a dus să mănânce.
Prietenul meu care trăiește mai mult prin aeroporturi și avioane decât acasă, a pierdut avionul în timp ce era la poarta de îmbarcare. Nu mai țin minte în ce aeroport era, dar era unul din ăla ”silent”. A ajuns la poartă la timp și a așteptat să se deschidă (vine personalul acolo și se aprinde un bec verde care să te anunțe că e deschisă îmbarcarea). Becul nu s-a aprins, oameni nu prea erau la cursa aia și când i s-a părut că e târziu și ar fi trebuit să se închidă poarta, s-a dus și a întrebat. Și i-au zis că s-a închis îmbarcarea și că avionul tocmai pleacă. Pam pam.
Am râs de el. El care nu stă locului în aeroport și verifică la fiecare 5 minute dacă cumva s-a schimbat poarta de îmbarcare sau ora de plecare! Nu, nu se schimbase nimic. Doar a plecat avionul din fața lui, fără el!
N-a făcut el reclamație că era cu munca și s-au ocupat ăia de la el de la firmă. Deci, din păcate nu știu ce răspuns au primit de la compania aeriană (care nu era low-cost).
Eu tot ma miram ca de ce romulanul sta in picioare la coada sa intre in avion, mai ales la curse Wizz sau alte ieftinaturi.
Dar am aflat: de multe ori se face overbooking. Adica se vand mai multe bilete fata de cate locuri sunt in avion. Daca tu stai relaxat s-ar putea sa ti se explica politicos ca nu mai ai loc in avion. Da, vrei primi despagubiri sau o sa fie un circ in care intreaba in avion care vrea sa se dea jos contra despagubirilor.
Daca nu e nimeni, va trebui sa iei Uber din Spania. 😀
Comentariu beton!12
Nu ese asa. Daca ai check in-ul facut, ai si loc in avion. Coada la imbarcare chiar nu are un motiv rezonabil.
*este
Hmm, retrag cele spuse, am verificat si da, se poate sa-ti fie refuzata imbarcarea pe motiv de oberbooking, chiar cu check in facut. Nasol.
Avion ,Wizz, gașcă ski ,oameni minunati ,prieteni ,numa trei puțîn aghezmuiți din 12 ,ceeeace e record mondial la noi ,minunat totul …uităm de probleme, de neveste ,etc ne așteptau cinci zile de hedonism alb si rece…
Aeroportul metropolitan și sucevean avea însă altă părere și a ținut să o comunice prompt și răspicat
Jbaaang deci problema de softalău ….deci checkin obligatoriu toți ,deci bifă cu pixuțu pe beleturi -cum se face normal in secolu’ nostru extraordinar ….pe care îl trăim plenar zi de zi
totul bun ,nu ne formalizăm pentru o bifă cu pixu’,maxim (ne) râdem …
decât că …cum ar zice un bucureștean născut ,nu făcut , bifa cu pixuțu -ca orce bifă – are o mare problemă,depinde factorul human beeing , carele well… e cam supus greșalei …cum ne-au învățat marii noștri înaintași …errare bețivum est etc etc
Care factor uman a făcut fucking posibilă urcarea unui nene- bonom și simpatic el cumva ftlgtslft-, care mergea la… Londra el așea , dar nu avea nici o problemă să urce în rata de Malpensa …na poate de acolo zboară Londra ,el s-a urcat în avion,a plătit bilet , de acum treaba lor …
Doar că …pixu’ ca pixu’ dar nu funcționează chiar așa …cumva cineva sau ceva mai degrabă a realizat situațiunea și… când aproape își umfla airbuzu’ mușchii de pe la flapsuri si eleroane
de take off …jbaaang oprire, jbaang taxi la locul lui, coborât cetățeanu’ în…. uralele mulțimii (am senzația că îi știți pe vajnicii diasporeni -ctitori de reputație )
Buun, se face o oră și jumate, proceduri etc ,cu sudalmele de rigoare, ironii fine și speranță și mai les Doamne Ajută, Amin,Vecii Vecilor etc …ca la noi
dă să plece invenția neeeah …jbaaang se strică climatizarea …mvaiii și jale ne-au ținut doua ore jumate blocați acolo nu mai era funny deloc …un pahar de apa nu ne au dat -e interzis cica cand se repara cv cu pasageri inauntru –
Moralu’ trupei la pământ, draci ,laci noroc că era dimineață și nu am pierdut mașinile închiriate …
Aveam dreptul la compensație cică …
Din astea cu ovăr bukin nu mai povestesc că alea n-a fost funny mai deloc …
Man, frate, cititorule, Dorreleeeee: NU mai scrie cu atâtea 3puncte, mai lasă și la alții.
Cand scrie mai mult de trei randuri efectiv nu pot sa citesc.
@șloimii: am renunțat să citesc de mult. Dar voi tot comenta, că mă dor ochii.
Asta da film de acțiune, numai suspans tot drumul 💪
Nici n-am teeminat de citit!
Nenea Mișu, scoate și mata la vânzare nește sprei din ăla de ciacre, că e nevoie mare de tot…
Felicitări pentru cifra rotundă! Acuși ajungi la 6048, care a pătrat perfect!
Sau 6084?
Dilema mea e alta: dupa ce te chinui sa il aduci la orgasm pe Scarlatescu cu savarină a la frisque boem, te duci sa mănânci chiftele în aeroport?
Și-a meritat soarta …
PS: gluma de țăran
Eu am patit cu Wizz-ul, sa fie vreun un-doi. Zburam din Eindhoven la Bucuresti, intr-o miercuri cu returul luni dimineata devreme. Zborul de miercuri era pe la vreo 11, daca tin bine minte. Ajung regulamentar cu 2 ore mai devreme insa nici nu ajung bine, ca e anuntata aproape o ora intarziere. Aia e, macar tot am timp sa ajung la programara de la 4 de o aveam in Bucuresti.
Cu juma de ora inainte de ora noua de decolare, se anunta o mica actualizare: inca o ora. Sun sa reprogramez pe a doua zi, nu voia sa par neserios si sa nu ajung. Din aproape in aproape, se tot punea cate o ora la ora de decolare. Era deja 8 seara, nici o alta informatie legat de plecare, un voucher de 5eur primit pe mail (doar o cafea sare de 5 eur, in fine, detalii). Noua ora de decolare anuntata: 9 si ceva. Ceva nu miroase a bine, ca aeroportul din Eindhoven se inchide pe la 10 sau 11, ca nu are zboruri noaptea. Nici nu termin bine gandul ca se si anunta noua ora de decolare: 23:10. E clar, imi zic: zborul e anulat. Macar de spuneau mai devreme, nu stateam ca fraierul o zi intreaga in aeroport.
Insa incepe cursa pentru reprogramare, ca trebuia musai sa fiu in Bucuresti in weekendul acela. Prima reprogramare: va putem oferi zbor catre Buc martea viitoare :)) si intreb: pai intorsul? A, ala e ok, nu are intarzieri, nu putem face nimic. Ii zic: mai uita-te o data: intorsul e cu o zi mai devreme. Cum ma intorc in timp ca sa il prind? :)))
Dupa alte incercari, reusesc vineri dimineata.
Toata experienta a fost super aiurea pentu multi oameni, inclusiv cu copii mici, ca nu toti aveau unde sa doarma ori sa stea pana la urmatorul avion. Doamna de la Wizz din aeroport nu facea decat sa ne directioneze catre call-center.
Am incercat sa fac un claim pe site-ul wizz, insa mi-a fost imposibil sa gasesc formularul asa ca doua zile mai tarziu am apelat la unul din site-urile de ofera asistenta in astfel de situatii si astfel mi-am recuperat mai mult decat dadusem pe zbor dus-intors. Dar nu m-am plans prea mult ca deh, am vrut ieftin, am primit ieftin :))
PS: tocmai mi-am adus aminte, a fost in iunie 2023.
PPS: programarea s-a facut pana la urma sambata, doctorita (ca era la dentist) a venit special pentru mine la cabinet. I-am multumit de multe ori insa n-am uitat asa ca ii multumesc inca o data (si) pe aceasta cale 🙂
Mai exista si o alta parte, doar ca se intampla pe alte meleguri. Situatie: plecat din Bucuresti spre Jakarta via Amsterdam. Ajuns la timp in Amsterdam, doar ca zborul spre Jakarta e anulat.
Esti anuntat rapid ca vei fi despagubit cu o suma nu tocmai neglijabila. Ti se ofera altenativa de catre compania de zbor sa ramai la un hotel platit de ei 2 nopti. De ce nu, te plimbi putin prin oras e fain Amserdamul toamna 🙂 Esti anuntat ca vei avea zbor in doua zile la ora X te imbarci si ti se da un loc la bussines class in loc de economy 🙂 ajungi la timp sa prinzi o legatura spre alta destinatie cu aceiasi companie. Uneori se poate! Bilet cumparat prin Gotogate si compania indoneziana e Garuda… A! Felicitari pentru cifra astronomica de povesti!
Eh, kkt de companii aeriene cu 4-5 avioane în acte, dintre care 2 stricate. Toata vara le țin închiriate către agențiile de turism pentru zboruri charter, iar când trebuie să facă aviație pe bune habar nu au cum. Dar lasă că trece, vin sărbătorile și le dăm iar la charter.
Neplăcerile din călătorie au, în general, darul de a se rezolva.
În Creta, acum vreo lună. Aveam transfer de la hotel. Vine mesajul că pleacă avionul cu 20 de minute mai devreme. OK, ne încadrăm, aeroportul nu-i departe de Heraklion.
Capul meu de ardeleancă se uită pe site-ul aeroportului: aceeași destinație, același număr de zbor (cu excepția codului de litere) – cu 30 de minute mai devreme decât maidevremele anterior. No, mniezo, zâc, e cam strâns. Sun la contactul de la transfer. ”Ci stați calmă, parakalo, că vine mașina la timp, 70 tourists for the flight.” OK.
…
Stau în fața hotelului.
La T-2 minute, apare mașina. Șoferul ia tacticos volanul într-o mână și telefonul în cealaltă și-ncepe a ciripi, aerodromio, daxi, malakas ceilalți șoferi. Io băteam darabana în spate. Și trafic.
Ajung. Aeroport mic (bine că mai fac unul, că e sufocant), puhoi de lume.
Pe tabelă zborul meu la ora corectă. Eu,ardeleancă, nu cred. Las bagajul, sprintez până la control unde, pentru că arătam agitată și roșie la față ca o porodică (n.m. ”tomată”, ”roșie” la noi arghelenii), mă aleg și cu un control vestimentar. Mi s-a uitat doamna și-n șosete. La separeu nu m-a dus, măcar atât.
Am ajuns la timp, totul a fost ok. Atât că nu mi-am putut face damblaua de a mă prezenta cu 2 ceasuri înainte la aeroport. 🙂
Psst. Fieca 12000!
Colega mea (cred ca prin 2015) ar fi trebuit sa plece cu Tarom de la Frankfurt inapoi la Bucuresti. Avea bilet cu loc (!), avea chrck in, tot, a stat in coada de imbarcare la timp.
Cu 2 persoane inaintea ei au inchis efectiv poarta si pa, au trimis lunea acasa ca e „boarding completed” si avionul plin. Au lăsat lumea efectiv pe jos, noaptea minții!
Băej nebun? A trebuit sa cumpere alt bilet platit separat, la o cursa de a doua zi, sa ia hotel, etc. De atunci nu mai zboară cu Tarom. Pe drept!
Am văzut de cîteva ori situații similare. Ce e de învățat e că în situații din astea de întîrzieri nedefinite (rolling delays), care de regulă sînt din cauza vremii, sau din motive tehnice, într-adevăr e bine să stai pe lîngă poartă. Ei anunță o nouă oră de plecare care e mai degrabă orientativă (să afișeze ceva acolo), și care, de regulă, se tot împinge mai tîrziu, peste juma de oră anunță altă oră, mai tîrzie etc., dar uneori se întîmplă și invers, primesc slot de decolare mai repede, neașteptat, și trebuie să plece, dacă ești prea departe nici nu apuci să ajungi la poartă. Asta dacă anunță și auzi anunțul, că uneori (ca în cazul de față) nici nu mai apucă să anunțe, din neglijență, în graba momentului, sau fiindcă nici nu s-a întrerupt îmbarcarea, sau din alte motive.
Cea mai nasoală a fost cînd eram toți îmbarcați, gata de plecare, iar pilotul a anunțat că din păcate a pierdut slotul și are altul abia peste o oră, și că ne permite debarcarea, cine vrea poate să iasă din avion, dar să stea prin preajmă. Peste zece minute ne dădea vestea bună că a primit slot de decolare și plecăm. Și într-un minut deja ușa era închisă. Vreo 3 pasageri, care coborîseră din avion, au avut o mare surpriză, degeaba stătuseră prin zona porții, n-au mai apucat să revină la bord. Noroc că i-au îmbarcat în zborul următor, care era peste o oră.
La unele companii e bine să ai instalată aplicația, sînt șanse să te anunțe acolo modificările de ultim moment.
Credeam ca numai mie mi se intampla chestii de genul, in lant. N-a fost speta asta, dar cand a fost sa fie… s-au legat toate proastele :))