Sâmbătă iar am avut noroc porcesc, în sensul c-am prins o vreme absolut senzațională când am mers să ne plimbăm prin pasurile și prin trecătorile elvețiene, trei la număr: Furka Pass, Grimsel Pass și Susten Pass.

Oameni buni, vă spun cât se poate de serios, chestia asta este ceva ce trebuie să faci măcar o dată în viață. Adică să mergi cu mașina prin trecătorile din Elveția. Atâta frumusețe cu greu se poate descrie în cuvinte. Efectiv îți venea să oprești din minut în minut, să te uiți la ce e în jur și să te minunezi.

Îi știți pe toți oamenii ăia care susțin că Transfăgărășanul este cea mai frumoasă șosea montană din Europa? Vă spun eu ce e cu oamenii ăia: n-au văzut alte șosele montane din Europa și, în niciun caz, nu le-au văzut pe cele din Austria sau Elveția. Pentru că, dacă le-ar fi văzut, n-ar mai fi avut cum să susțină o asemenea aberație.

Pe scurt, Transfăgărășanul nu se poate compara din niciun punct de vedere. Lasă că peisajele în sine, din Elveția și Austria, te lasă cu gura căscată, dar să vedeți cum se prezintă asfaltul, masă de biliard peste tot. M-a pufnit râsul la comparația cu Transfăgărășanul, unde există porțiuni pe care efectiv riști să-ți rupi mașina.

Să ne înțelegem, nu zic că pe Transfăgărășan e urât, dar de aici până la „cea mai frumoasă șosea montană din Europa” e o cale atât de lungă, că mii de ani i-au trebuit luminii să ne-ajungă.

Doamne, de când voiam să spun asta!

Așa, revenind, spuneam că trebuie măcar o dată în viață să treci prin pasurile elvețiene cu mașina. O să înțelegeți de ce spun asta când o să le vedeți.

Vă las și un sfat bazat pe experiența noastră de ieri. Furka Pass este absolut senzațională, dar și absolut plină de mașini și motociclete. Cel puțin în weekend, așa se prezintă situația. Nu, nu se stă în coloană pe nicăieri, dar este foarte aglomerat. Da, trebuie văzută, fără îndoială, dar se circulă ca pe bulevard.

În schimb, dacă vreți să vă și plimbați, să admirați și ce e în jur nestingheriți de alte mașini, sfatul meu este să alegeți Susten Pass și n-o să regretați vreun pic.

De altfel, ca să vedeți cu ochii voștri cum stau lucrurile, v-am lăsat la final foarte multe fotografii (că m-ați rugat mai mulți). Uite, vă mai las și două videouri foarte scurte: unu și doi.

Și cu asta cam gata cu „e mai frumos la noi pe Transfăgărășan”. Nu, nu e. Nici pe departe nu e.

Ce mai vreau să vă zic este că am trecut prin toate cele trei trecători la volanul lui Volvo EX90, care este, de departe, cea mai mare mașină din EUROCHARGE. De altfel, când am văzut că o să conduc Volvo fix în ziua în care mergem pe trecători, m-am strâmbat bine de tot.

Ce naiba să fac cu ditamai balena asta de mașină pe drumurile alea mega-virajate și înguste. Și nu exageram deloc, chiar este o ditamai mașina de 7 locuri în care poți să bagi tot familionul, cu tot cu socri.

Mă și imaginam cum o să merg pe curbele alea ca pe Coasta Amalfi, oprindu-mă în fiecare curbă, până când mă asigur că nu vine cineva pe contrasens.

Nici pomeneală, a fost una dintre cele mai smooth experiențe. Așa mare cum e, lui Volvo EX90 i-au priit virajele alea de minune. Aproape c-aș putea crede că le aștepta și ea, sătulă de asfaltul dintre blocurile bucureștene.

Nu glumesc, dacă aveți în plan o mașină care să poată fi și statement, dar și mașină de familie, poate luați în calcul și EX90-ul. S-ar putea să vă surprindă foarte plăcut.

Ca să nu mai spun că pe lângă modul perfect în care a rulat prin trecătorile alea, stă bine și din punct de vedere al mobilității electrice. Are o baterie imensă de 107 kWh și două motoare care scot 510 cai putere, plus un cuplu de 910 Nm. Practic, bombă. Acum înțelegeți de ce era ea așa agilă?

Dar ce m-a lăsat pe mine cu adevărat cu gura căscată este cât de bine recuperează energia. Pe coborârile spectaculoase din trecători parcă sugea electroni direct din asfalt și-i stoca la loc în baterie.

Ca să înțelegeți și mai exact, balena asta de mașină a avut un consum mediu de 19.00 kWh/100km și o autonomie reală de 563 kilometri.

Dacă nu vă spun nimic cifrele astea, ia gândiți-vă că sunteți la voi acasă, vă puneți la volanul unui Volvo EX90 cu bateria încărcată 100%, și-o luați cătinel spre Grecia, să zicem. Cam cât din drum faceți până să încărcați prima și singura oară?

Acum înțelegeți?

Acum vă las să vă bucurați de fotografii.


EUROCHARGE by Schaeffler este un road trip prin Alpi cu 8 mașini electrice cărora le calculăm autonomiile și consumurile reale.
Susținut de: OMV eMotion, BT Leasing, Michelin, Server Config.