Când am văzut că vom avea și Volkswagen ID.4 în EUROCHARGE, m-am întrebat: oare de ce?. Pentru că am mai avut mașina asta într-o ediție anterioară și nu înțelegeam de ce am mai testa-o o dată, având în vedere că asta s-a întâmplat deja.
Așa că vineri, când am condus-o toată ziua, la un moment dat l-am întrebat pe colegul meu de echipaj, pe nume Mircea Meșter, elegant și cât am putut eu de diplomat:
– Auzi, dar mașina asta de ce plm e din nou în tur, că a mai fost o dată?
La care și el mi-a răspuns la fel de elegant și diplomat:
– Pentru că e altă mașină, prostule, deși ție ți se pare că arată la fel.
Și de aici a început o întreagă polemică bazată pe alegații și diatribe. Eu l-am făcut oligofren, el m-a făcut zdreanță, dar nu ne-am jignit.
Glumesc, desigur. Și mi se pare foarte trist că am ajuns să trăim vremuri în care trebuie să specific că glumesc, ca să nu sară vreun ofuscat de cur în sus, crezând că eu chiar l-am făcut oligofren și el chiar m-a făcut zdreanță. Ofuscat care, desigur, nu are de unde să știe această replică celebră deja în istoria post-decembristă a României.
Nfine, revenind. Volkswagen ID.4, deși pare că arată la fel ca vechiul ID.4, a suferit mici modificări exterioare, dar mari modificări interioare. Practic, mașina a fost regândită și redesenată complet din punct de vedere al performanței dinamice.
Și dacă nu vă plac termenii ăștia pompoși și tehnici, mașina a fost făcută să fie mai bună. Adică să fie mai puternică, să meargă cu viteză mai mare, dar în același timp să se încarce mai repede și să consume mai puțin.
Pe scurt, cei de la Volkswagen au luat în considerare feedback-ul clienților și-au regândit mașina astfel încât să se adapteze mai bine nevoilor lor.
Și acum, ca să vorbim pe exemple concrete: vechiul ID.4 avea o baterie de 77 kWh, baterie care a rămas neschimbată și pe noul ID.4.
Ce s-a schimbat? Puterea a crescut de la 204 CP la 286 CP, iar cuplul de la 310 Nm la un senzațional 545 Nm. Și, credeți-mă, chiar se simte diferența asta când apeși pedala de accelerație la fund.
Ca dovadă, mașina ajunge acum la 100 km/h în 6,7 secunde, față de 8,5 la modelul anterior. Dar probabil cele mai importante schimbări sunt la viteza de încărcare a bateriei și la consum.
Dacă vechiul ID.4 nu știa să tragă curent din stație decât cu 125 kW, cel nou trage cu 175. Având în vedere că bateria e aceeași, vă dați seama că timpul de încărcare a scăzut simțitor. Iar consumul, care pe vechiul model era de 17,2 kWh/100km acum a scăzut la 15,9 kWh/100 km.
Iar eu pot să vă spun că, în realitate, este chiar mai mic. ID.4 testat de mine a reușit un consum mediu de 14,7 kWh la suta de kilometri, după mai bine de 400 de kilometri parcurși. Ceea ce înseamnă că inginerii din Wolfsburg și-au făcut bine treaba.
Altfel, a fost aproape reconfortant să simt din nou niște scaune manuale, aproape că uitasem senzația. Iar când am mai văzut și că poliția spătarului se ajustează din rotiță din aia, ca la Dacia 1300, mi-au năvălit copilăria și adolescența la loc în cap.
Alooo, doamnele și domnii de la Volkswagen, serios? Scaune manuale, în 2025, pe o mașină efectiv înțesată de tehnologie? A sunat 1986 râzând.
Gata pentru azi.
…
EUROCHARGE by Schaeffler este un road trip prin Alpi cu 8 mașini electrice cărora le calculăm autonomiile și consumurile reale.
Susținut de: OMV eMotion, BT Leasing, Michelin, Server Config.

Politia scaunelor? 😁. De sters comentariul, multumesc
Aș paria că e „poziția” scaunelor. Eu zic să-l iertăm pe nenea Mișu de data asta, măcar pentru peisajele pe care ni le arată…
Se numește „vintage”, B0$$. Ca să trezească nostalgia-n client. 😎
așa, manje ton pen, bagă articole, că dăstul ai admirat ghețari și copaci…
altfel, bravo lu’ inginerii care au făcut mai bun!
Comentariu beton!11
Pentru scaunele alea nu pot decât să mă gândesc că le-au pus pe cele cu buton în ceva pachet și cineva ar trebui să plătească suplimentar pentru a se simți în 2025, altfel rămâne în 1986, dar cu zâmbet pe față.
😁
Azi ne-am cumparat masina noua ca nu mai aveam. Si uite asa am ratat sa cumparam una electrica. Si nu Volkswagen.
P.S. am vazut azi si le-am „pipait” pe R4 si R5. Frumoase rau.
Păi zi ce-ați luat. Chiar sunt curios.
@Adina E: Porsche GT3 RS cumva? 🤔
@JT n-am luat „Por(s)che”😀
@MV, un Renault Captur, full option, roșu si capota neagra. Nu prea am avut multe optiuni. Aveam nevoie de masina, singura pe stoc, model nou. Altfel stateam sigur pana in februarie fara masina. Singura conditie a fost sa aiba portbagajul incapator. Are.
– Ce mașină ați luat?
– Roșie.
Comentariu beton!18
Mulțumim Mihai !
Să o stăpânești sănătoasă AdinaE !
Aveți versiunea mai ieftină, Pro Performance.
Versiunea Pro MAX e full, cu scaune electrice cu memorie, masaj în scaune, suspensii adaptive, etc.
Am eu pe Pro Max 2022…
Megane-ul E-tech a împlinit 2 ani și 6 luni și 85000 km de curând. Ziceți că tot n-au ajuns ăia de la VW să aibă o mașină elegantă și modernă? Că un amicus curiae care voia să mă convingă să îmi iau VW, că are el ID3, și-a luat Renault Scenic.
Azi merg cu soția după R4 🤘