Și pentru că așa se face turismul. Dar nu doar pentru că așa se face turismul, ci și pentru că asta înseamnă să fii om și, mai ales, să fii un om dedicat jobului pe care-l faci. Imediat vă explic, ca să înțelegeți tot.

Unii dintre voi știu, alții vor afla acum, că mi-am spart ecranul telefonului fix în prima zi de EUROCHARGE. Treabă cu care aș fi putut să trăiesc până la întoarcerea acasă, dacă nu s-ar fi întâmplat ceva mai rău decât să sparg ecranul. În sensul că telefonul pâlpâie ca dracu’, atunci când încerc să filmez sau să fac poze, nu reușesc să văd aproape mai nimic pe ecran.

Chestie care este extrem de deranjantă și îmi taie tot cheful să mai fac orice.

Prin urmare, am hotărât că, dacă am cum și dacă găsesc un service Samsung, îl voi repara. Pentru că mai sunt multe zile de tur și n-am cum să lucrez, practic nu pot să fac aproape nimic cu telefonul.

Problema e că service-urile pentru telefoane mobile care să repare și Samsung nu sunt ca ciupercile după ploaie. Cel puțin în zonele pe unde am trecut noi, nu prea erau.

Da, am găsit vreo două, dar ambele erau din alea care-ți iau produsul, îl trimit la reparat și ți-l aduc înapoi când e gata, adică peste minimum câteva zile Deci nu m-au ajutat cu nimic.

Complet descurajat, m-am gândit că ultima mea șansă să-l repar este la Saalbach (Austria), unde vom sta două zile.

Așa că seara, după am ajuns la hotel și ne-am cazat, m-am dus fix la tipul de la recepție și l-am întrebat dacă nu știe niște service-uri Samsung care-mi pot schimba ecranul telefonului on the spot, pe loc, nu să aștept cu zilele după el, că nu mă ajută cu nimic.

Deși puteam să găsesc și eu pe internet service-uri (cum le găsisem și pe celelalte două), m-am gândit că un localnic știe mult mai bine care e mersul și ce am de făcut. Sau măcar are niște prieteni care știu.

Așa că m-am dus la el, omul m-a ascultat calm, după care m-a întrebat modelul de telefon și l-a notat. Mi-a zis să mă duc liniștit la culcare, că se interesează și-mi spune a doua zi dimineață.

Până aici nimic neobișnuit, abia acum urmează partea mișto. A doua zi dimineață, când am coborât la micul dejun, omul de la recepție deja mă aștepta, cum m-a văzut mi-a făcut semn.

Da, zice, am găsit un service care vă poate repara telefonul de pe o zi pe alta. Este la 15 minute de noi, în orașul Zell am See și vă așteaptă azi, cât mai repede, ca să poată da comanda pentru piesă.

Băi, voi înțelegeți ce zic eu aici? Omul meu nu doar că îmi găsise service în cea mai apropiată localitate, dar a pus mâna pe telefon și-a sunat acolo ca să se asigure că nu bat degeaba drumul până acolo. Chestie care pe mine m-a cam impresionat, vă zic. Putea liniștit să nu facă asta, pentru că deja nu mai era treaba lui. De găsit service, adică ce-l rugasem eu, îmi găsise.

Și da, când am ajuns la service omul de acolo știa exact despre ce e vorba, n-am mai avut decât să-i las telefonul.

440 de euro mai târziu, am din nou telefon funcțional.

Da, știu, cam scump, dar aia e. Austria nu e România, iar comenzile speciale, în regim de urgență, costă.

Nfine, dă-i în mă-sa de bani, că nici nu sărăcesc, nici nu mă îmbogățesc, cu sau fără ăia 440 de euro viața mea va curge fix la fel.

Pe mine m-a impresionat omul ăla de la recepție care ar fi putut liniștit să-și vadă de treabă, dar a considerat că e mult mai important să mă ajute.

Großen Respekt und Danke!

P.S. Comandă specială în regim de urgență a însemnat două zile în care n-am avut telefon. Gen, deloc. Chestie pe care n-o doresc nici dușmanilor mei, dar despre care, desigur, am scris un articol separat.


EUROCHARGE by Schaeffler este un road trip prin Alpi cu 8 mașini electrice cărora le calculăm autonomiile și consumurile reale.
Susținut de: OMV eMotion, BT Leasing, Michelin, Server Config.