Vestea bună e că am început EUROCHARGE 2025 conducând Porsche Macan 4.
Vestea mai puțin bună e că sunt în mașină cu Meșter. Poate că asta n-ar fi fost ceva neapărat deosebit, dacă nu m-ar fi obligat să ascult ieri, toată ziua, un cântăreț canadian, pe numele lui de scenă Bahamas.
Bănene, așa cântă omul ăla de dor și jale, de nu-ți mai arde de nimic, vrei doar să ajungi odată unde ai de ajuns. Să vă mai spun că Meșter și-a luat chiar și bilet pentru concert la Bahamas ăsta, la Londra, în noiembrie? Nu vă mai spun. Cert e că azi probabil va urma o nouă sesiune de Bahamas… 🤦♂️
Nfine, revenind.
Ziceam că prima mașină pe care am condus-o în tur, dacă tot mă obișnuisem cu brandul, a fost Porsche Macan 4.
Nu știu dacă o să faceți și voi ca mine, cert este că eu m-am întrebat ce-o fi însemnând 4 ăla. Doar că uneori, fără să-mi dau seama, îmi pun întrebări din astea existențiale cu voce tare. Ceea ce am făcut și ieri, în mașină cu Meșter fiind.
Și uite-așa am aflat de unde vine. Naiv fiind, eram convins că mai mult ca sigur e a patra generație și de-aici cifra. Dar nu, 4 vine de la faptul că este primul Macan cu tracțiune integrală, adică pe toate cele patru roți.
Bine, mă rog, ar fi putut să fie un Macan 4S, ceea ce ar fi însemnat vreo 100 și ceva de cai putere în plus. Sau ar fi putut să fie Macan Turbo, adică vreo 200 și ceva de cai putere în plus.
Nu s-a putut, așa c-a trebuit să mă mă mulțumesc cu cei 408 cai putere ai unui Macan 4 obișnuit. Ceva foarte nasol, vă zic. Glumesc, desigur, are cai putere să mai dea și la alții.
Totuși, mi-a fost imposibil să mă abțin să nu-l compar cu cele trei Porsche 911 testate în Creta. Și mi-am dat seama că mașina asta, Porsche Macan 4, reușește să-ți dea și senzația de eleganță, pe lângă puterea inerentă.
În sensul că, deși îi simți forța la fiecare apăsare de pedală, parcă rulează altfel, parcă e un gentleman calm, dar care e pe punctul să se enerveze.
Dacă în cazul lui Porsche 911 nu știam cum să mă bag mai tare în viraje și să-l fac să scârțâie la fiecare ac de păr, cu Macanul simți așa un fel de liniște și de pace interioară care te face să-l conduci senin, liniștit, dar perfect conștient că, la o adică, ai la dispoziție peste 400 de cai putere la o apăsare de accelerație distanță. Combinația perfectă, nu?
În rest, ca să vă dau și cifrele care-i interesează pe toți când vorbim despre electrice, mașina știe să tragă curent din stație și cu 270 kW, adică să o încarci de la 10 la 80% în sub 25 de minute. Asta în condițiile în care are ditamai bateria, de 95 kWh.
Iar consumul este pur și simplu decent, având în vedere dimensiunile mașinii, greutatea și cele două motoare.
Ca să înțelegeți, am ajuns la Budapesta cu un consum mediu de 22,3 kW, iar pe drum am încărcat doar de două ori, o dată la Miercurea Sibiului și a doua oară la Szeged. În total 55 de minute, dar la Miercurea Sibiului am stat mult, c-am și mâncat. 🤷♂️
Pe scurt, Porsche Macan 4 a avut ieri o autonomie reală de 427 km, în condițiile în care două treimi din drum au fost exclusiv pe autostradă.
În rest, nu prea mai am ce să va zic. E un Porsche, prieteni, și cu asta cred c-am spus tot.
Ah, ba nu, ca să fiu foarte sincer, există totuși un lucru care mă deranjează vizual la Macan 4: plasticul lucios folosit la interior. În special cel de pe bord, că mai are și pe uși, după cum se poate observa.
Personal, am o problemă mare cu plasticul ăsta lucios, pentru că se zgârie, se murdărește și se umple de amprente foarte repede. Ai n-ai treabă, trebuie să stai să-l ștergi și să-l cureți, că altfel se vede ca dracu’.
Dar asta o zic, desigur, în calitate de cetățean care n-o să aibă niciodată bani să-și ia un Porsche și care nici nu prea-și spală mașina la interior.
Bănuiesc că, dacă ai bani de un Porsche, ai bani și să te duci să-ți facă băieții de la spălătorie bordul să arate ca nou, cu tot plasticul lui lucios cu tot.
Și cu asta, cam gata.
P.S. Ca să încep complet în forță, mi-am spart telefonul încă din prima zi. Să sperăm c-o să găsesc un service Samsung, pe undeva pe traseu, să-i schimb ecranul. Altfel o să fie chinuiala naibii, că acum face ca un pom de crăciun. Fmm, veață!
…
EUROCHARGE by Schaeffler este un road trip prin Alpi cu 8 mașini electrice cărora le calculăm autonomiile și consumurile reale.
Susținut de: OMV eMotion, BT Leasing, Michelin, Server Config.

Dacă nu ma pricep la subect da zic ceva- gen, sa-ti fie de bine, nănașule-mai sunt oglinda blogului? Că tare bine mi-o venit când mi-o zis Laur așa!
Comentariu beton!14
Sărna.
Ești… ești… doar să nu ți se urce la căpuț.
Sa inteleg ca una peste alta iti place chiar daca iti canta doar Bahamas tot drumul.
Ăăă… 😁
Acum am auzit prima dată de Bahamas – l-am căutat pe Youtube și îmi place! 🙂
Drumuri bune!
Poate in Porche din ala nu o sa ajung sa ma dau in viata asta. Asa ca ascult Bahamas. E chiar drǎguț, bine, nu o zi intreagǎ.
e chiar minune că mașinile alea au mai plecat de pe loc după ce/cît ați mîncat la Miercurea Sibiului…
să vă fie de bine!
PS zici să căutăm Bahamas, să-ți fim alături în grelele încercări?
Comentariu beton!21
Deja mi-e groază că se apropie ora 9:00, parcă încep să aud în cap Bahamas. 😀
Mihai, ii scriem lui Meșter sa ți-l pună pe Tzanca Uraganu (sau Urangutanul, că nu știu exact cum îl cheamă)? Asta pentru variație și senzații tari. Eleganță și rafinament!!! 🙂
Drumuri bune și curent la pompa!
Comentariu beton!17
@CM, la asta m-am gândit și eu, da’ mi-a fost rușine să zic. Chinuitor pentru mașina aia, cred că și autonomia a scăzut😀
Unul n-ați ajuns până la final, este? Unul n-ați fi citit P.S.-ul. 🙁
Aici merge ‘No depression’ pe repeat.
Eu l-am citit 🫤 Îmi pare rău, e foarte enervant să se întâmple o nefăcută de asta taman când ești pe drum… Țin pumnii să găsești cât mai rapid un loc unde poți schimba ecranul.
Drum bun și parcă văd că izbutește Mircea un fan Bahamas din tine 😀
Ba da, boss, am citit, dar parcă nu-mi vine să întreb cum ai reușit, nici să pun paie pe foc legat de unde și cum să îl depanezi, nici cât costă să o faci. Nu-mi dau seama dacă poți trăi fără telefon o zi-două, bănuiesc că nu. Suntem alături de tine în suferință, dar Macan și Meșter au „luat fața”
Am reușit extrem de simplu: mi-a zburat din mână ca un pește viu. A căzut cu ecranul în jos direct pe o piatră colțuroasă. 😞
Data viitoare, i-ați la drum un Nokia din ăla vechi. Piatra n-ar fi avut nici o șansă de supraviețuire…
Comentariu beton!15
ba da, da’ am zis să nu mai răsucim cuțitu’; însă dacă insiști, iată: măru’ e mai bun! degeaba crezi că-l pune lumea-n rît la purceluș de lapte la cuptor?
Comentariu beton!11
Ba da, cu asta am început, doar că era mai importantă masa…ăăă…mașina😄
Eu încep de cele mai multe ori cu finalul
Așteaptă până în Elveția, acolo sigur sunt cele mai ieftine ecrane de Samsung. 😀
Suntem de aceeași vârstă. De vreo 2-3 ani am inceput sa devin mult mai tolerant cu toți nebunii sau cu cei care mă calcă pe bătături. Dar curios totodată am inceput să zic NU soției ( WTF? ). Am inceput sa le zic verde în față celor care mă deranjează care este motivul. Cu alte cuvinte viața e prea scurta să o mai faci pe Mr. Nice Guy Forever. Asta e, tati!
Toate bune și frumoase, Porsche ca Porsche, DAR ce ai mâncat la Miercurea Sibiului? Articolul merită măcar un LE sau un PPS, că nu degeaba bălim pe tastaturi 😭
Dacă îți puneai un protector de vidrio templado (știi spaniola) nu mai aveai probleme doar îl dădeai jos și puneai altul, și nu te costa mai mult de 5 euro!! 😜 😜 😜
Valentine, ai tot respectul meu. Dar cel mai tare mă enervează când cineva îmi spune ce-aș fi putut face ca să evit o situație. Prietene, răul e deja făcut. Dă-mi o soluție să repar, dacă tot vrei sa faci un bine. Dar nu-mi spune cum aș fi putut evita situația, că nu e relevant. E deja prea târziu.
@Claudiu, da, da, fix așa.
De parcă eu nu auzisem de folie. Și oricum, la cum a căzut telefonul, se spărgea ecranul cu tot cu folie. 🤷♂️
Cine e Mester? (Sunt plecata de 26 ani din România, aruncati cu raspunsuri, nu cu pietre! Multumesc)
Plecarea din România e cel mai slab motiv pentru întrebarea asta. Răspunsul e pe internet, la categoria „Eurocharge”, pe Facebook la MV pe pagină…Hai, că se poate și fără să primești pe tavă descrierea detaliată a organizatorului turului. Succes!
@Andreea, imagineaza-ti ca nu (mai) am Facebook. Multumesc pentru timpul acordat. Ar fi durat mai putin daca scriai doar numele si prenumele.
Google. Durează la fel de puțin
Eu am cautat Bahamas, dar chiar e fain, Lost in the Light si All The Time, deocamdata. Stiu, gustirile nu se discuta, dar ma atinge, la corazon, ca sa zic asa. Eu zic sa continui…
In rest drum bun si experiente faine. Plus ecran intreg in curind.
Ce nu pricep eu e de ce se încăpățânează PORSCHE să folosească eticheta Turbo la o mașină electrică, când ea n-are așa ceva?🤷♂️
o fi vreun turc la marketing și ăla a mestecat multă gumă în copilărie! cu surprize…
Comentariu beton!16
Cel mai probabil.🤣🤣🤣
E că gluma aia: de ce are Belgia un minister al culturii ;). Gluma de la francezi.
„Need money for Porsche” part2
Măcar suna bine sistemul audio? Că altceva nu cred că se aude înăuntru.
Io nu mi am luat că nu suport plasticul ăla lucios. La mine in autobuz am plastic ce imita fibra de carbon. Dar când e deschisă trapa nu se vede scrisul pe butoane;))
Asta e.
Am ascultat și eu acum Bahamas…😭. Sunt alaturi de tine în teribila suferință. Nu știu ce mașina conduci azi, dar pot sa și pun pariu că până la sfârșitul zilei te vei da jos din mașină, poate chiar din mers, și vei continua drumul pe jos. Nu ai cum să suporți așa ceva. Mi-greu sa cred că pot scrie asta, dar ce canta Salam e cor de îngeri pe lângă omul ăsta…🤣🤣🤣
Am asculatat Bahamas 10 secunde. Întregi! Nu mi-am tăiat venele. 🤣🤣🤣
Ai toată compasiunea mea.
La cîte lucruri minunate ți se întîmplă luna asta, chiar nu merită să te oftici pt un ecran de telefon spart.
Iar companionul ar fi frumos să te întrebe dacă e ok pt tine să asculți muzica ce-i place lui.
Marele meu șef, dacă puneam eu laba pe un Porsche Macan cred că eram în stare să ascult și muzică dodecafonică…