Am plecat spre casă, prieteni. Nu mai avea niciun rost să stau, odată ce România nu mai avea nicio șansă de calificare. Păcat, eu, sincer, chiar am crezut că se poate.
Nu știu cum s-a văzut la tv, dar de pe stadion impresia mea a fost că echipa a jucat mult mai bine decât în meciul cu Italia și că nu merita să piardă. M-am enervat atât de tare când am luat golul de 2-1 cum nu vă puteți imagina. Aia e.
Așa că acum sunt în drum spre casă, mi-o fi plăcând mie fotbalul, dar nu suficient de mult încât să mai stau patru zile prin Slovacia pentru meciuri fără nicio miză ale naționalei U21.
Dar trebuie să vă povestesc ceva, mai ales că vorbeam zilele trecute despre ce înseamnă să faci turism.
Sâmbătă, în ziua meciului cu Spania, m-am mutat din Trnava în Bratislava, pentru că aici se jucau următoarele două meciuri ale României.
Ei bine, imediat după ce s-a terminat meciul cu Spania și mi-am dat seama că nu prea mai am de ce să rămân în Slovacia, m-am dus la recepția hotelului să văd dacă mă înțeleg cu oamenii ăia să plec mai devreme cu două zile.
Aici trebuie să fac o paranteză: hotelul era deja plătit. Eu plătesc când mă cazez, ca să îmi iau de o grijă, treabă care e importantă, având în vedere ce să vă povestesc în continuare. Am închis paranteza.
Așadar, m-am dus la recepție și i-am spus femeii de acolo că vreau să plec pe data de 16, în loc de 18, și dacă mă poate ajuta. Ce înțelegeam eu prin „ajutor” era să recuperez banii pentru două nopți de cazare plătite deja, după cum v-am spus, și pentru două nopți de parcare.
Ca idee, hotelul era destul de scump, cam cu 50% mai scump decât cel din Trnava, iar parcarea nu era nici ea ieftină: 20 de euro pe noapte. Deci aveam tot interesul să recuperez ce se mai putea recupera.
Revenind, i-am zis femeii că vreau să plec pe 16 în loc de 18, dar nu aveam foarte mari speranțe să mă ajute cu ceva. Da, ok, banii pentru parcare cu siguranță îi primeam înapoi, dar pentru cele două nopți de cazare șansele erau cam ca ale naționalei României: zero spre minus infinit.
Și până la urmă pe bună dreptate, n-avea hotelul nicio vină că România a pierdut și că eu nu mai aveam de ce să stau. Făcusem o rezervare pe 4 nopți, deja o plătisem, aveau toate motivele din lume să se ridice din umeri și să-mi zică: „vă urăm drum bun, dar noi nu avem cu ce să vă ajutăm.”.
De plecat oricum aș fi plecat pentru că nu mai aveam de ce să stau și să mai cheltui și alți bani pe lângă cei pe care deja îi dădusem pe cazare. De-aia vă ziceam că așteptările mele erau zero și că nici măcar n-aș fi avut ce să le reproșez dacă îmi spuneau că n-au cu ce să mă ajute.
Doar că, ce să vezi? N-a fost deloc așa cum mă așteptam eu.
Femeia a înțeles ce-am rugat-o, mi-a spus „așteptați un pic” și-a dat un telefon. După care, în jumătate de oră, aveam banii înapoi în cont și rezervarea mea fusese modificată de pe 18 pe 16.
Fără târguieli, fără rugăminți, fără să-mi scoată ochii că nu e ok ce-i rog, pur și simplu au rezolvat pe loc și mi-au returnat 361 de euro. V-am zis că nu era mică deloc suma? V-am zis. Puteau să fie scârțari pentru banii ăștia? Oho, și ce mai puteau. Aveam ce să le reproșez dacă nu mă ajutau? Nu prea.
Treabă care m-a umplut de respect, să știți, pălăria mea se află în colbul de la picioarele celor care conduc Hotel Set din Bratislva (inițial n-am vrut să vă las numele hotelului, după care mi-am dat seama că oricum o să mă întrebați și, mai ales, de ce să nu le fac și eu un bine la rândul meu?).
Da, așa se face turismul: încercând să-i ajuți pe oameni atunci când poți. Pentru că, dincolo de orice, tot oamenii sunt cei care îți bagă bani în buzunar și e bine să nu uiți asta când lucrezi în această industrie. Uite că la un hotel din Bratislava omenia a fost mai presus de ăia 361 de euro.
Respect!
Și acum o să vă întreb, desigur, de câte ori ați pățit ceva asemănător? Sau, dimpotrivă, de câte ori ați fi avut nevoie să fiți ajutați, dar în loc de ajutor vi s-a oferit, cu imensă generozitate, mumu.
P.S. Puteți lăsa nume de hoteluri, de branduri, de ce vreți voi.
Our House Sozopol – Bulgaria.
Oameni care chiar stiu sa faca turism pentru oameni. Am inregistrat sejur si clar am vazut ca orice plata este nerambursabila. Achitat. Din motive de sanatate nu am putut sa onorez. Am anulat pe booking – fara pretentii, stiam ca am agreat pierderea sumei. Am anuntat totusi hotelul cu 24 h inainte – sa stie, poate reuseau sa ofere apartamentul rezervat altei familii. Oamenii mi-au multumit ca am anuntat, au aratat parere de rau pentru situatie. Uimitor apoi, au revenit cu un mesaj si au insistat sa-mi ramburseze suma integral. Au cerut doar sa sun si eu si au scris si ei mail catre booking in acest sens. Asa ca in 3 zile suma a fost rambursata via booking!
Cinste lor!
Comentariu beton!58
In Romania, anul acesta la Buzau, la hotel Avenue, am insotit copilul la olimpiada nationala de matematica. Dar fiind ca rezultatele, nu a mai meritat sa stam pana la festivitatea de premiere, deci am plecat cu 2 zile mai repede. 500 ron pe zi nu i-am mai vazut pentru ca, nu-i asa, platisem la cazare, pentru ca asa ni s-a cerut. In conditiile in care se cazau masiv fictiv copiii care nu erau prezenti (pentru ca stateau cu parintii pana la examen) pentru ca erau pe listele de la inspectorat si inspectoratul platea…
Comentariu beton!13
La polul opus, am patit odata, chiar in Cluj ca am rezervat telefonic o camera pentru un client, dupa care am anulat rezervarea tot telefonic, cu ceva timp inainte, ca nu a mai venit clientul. Au zis ok, nici o problema, ca doara nu era. Dupa o vreme m-au sunat ca am o factura neplatita la ei. Am intreb ce factura, ca nu am stat acolo. Au zis ca pentru rezervarea la care nu s-a prezentat nimeni. Le-am zis niste cuvinte pe care nu le pot scrie, dar acesta este turismul extrem in stil romanesc.
Comentariu beton!32
Un gest foarte frumos din partea lor. In Franta poti sa ai surpriza ca desi esti in perioada in care poti anula hotelul gratuit, sa faca nazuri. Patit.
La fel și în România… Ajung la Constanța și la fix 10 minute după ce m-am cazat aflu ca tatăl meu a făcut un infarct cu complicații și va fi luat în scurt timp de ambulanță. Ma duc la recepție, povestesc ce s-a întâmplat și îmi spun ca le pare rău dar nu au cum sa ma ajute ca am făcut rezervarea prin Booking și doar ei ma pot ajuta. Scriu mail la Booking și primesc răspunsul așteptat : doar cei de la hotel va pot ajuta în această privință. Deci fix la fel numai ca altfel.
Comentariu beton!13
Toate întâmplările din călătoria asta au fost despre normalul ăla de care ne cam este dor și sperăm să revină în atitudinea și comportamentul cotidian, exceptând faptul că echipa noastră nu s-a calificat mai departe nu cred că ești pe minus cu experiențele bune. Drumuri bune 🤗
Comentariu beton!14
Am pǎțit tot aşa, pe pozitiv, cu emag: am returnat un produs electrocasnic pe care l-am folosit de 2 ori ca sǎ fiu sigurǎ cǎ nu mi se potrivește.
E vorba de un blender, l-am spǎlat si impachetat cum am reușit mai bine.
Din pǎcate nici ambalajul nu mai era 100% ca la inceput si totuși mi-am fǎcut curaj si am fǎcut cerere de retur, la easybox, cu opțiunea sa-mi inapoieze suma pe un voucher.
Eram ok si dacǎ imi dǎdeau cu 50% mai puțin, dar nu, la 2 zile am avut voucherul pe cont, toti banii 350 lei fǎrǎ alte discuții.
Ramân client fidel, jos pǎlǎria pentru serviciile lor.
Comentariu beton!47
Mie Temu mi-a dat banii înapoi. 😁 Comandasem mai multe trasnai, printre care o rochie de vara. (Da, stiu🙄) Meam, era ciudata rău. Am făcut cerere de retur în aplicație, m-au pus sa-i fac doua poze, dupa care am primit mesaj ca nu trebuie sa returnez produsul. În trei zile aveam banii în cont😁
Noi, tot asa, cu Emag ! Am returnat un ditamai FRIGIDERUL, la un an de folosinta, timp in care se stricase si fusese depanat (de doua ori) de reprezentanta. Cand s-a stricat si a 3-a oara, am zis pas, si am facut toate demersurile necesare cu Emag. Am spalat si dezinfectat frumos frigiderul, apoi l-am infoliat cum am putut noi mai bine (ca ambalajul nu-l mai aveam) si a venit curierul si l-am returnat ! Totul pe banii E-magului, evident ! Banii in cont au intrat, inapoi, in cateva zile, pana la ultimul leut. Si nu au fost putini !!! Baiatul meu a facut, exact la fel, cu o trotineta ! Fara piedici sau alte comentarii ! Am ramas fani E-mag !!!
PS : Hotel Aurora – Mamaia – aug. 2011. A trebuit sa plecam cu doua zile mai devreme si ne-au returnat banutii fara nici o problema ! Acum nu stiu daca mai sunt asa draguti, ca e ceva timp !!!
Acum vreo trei ani, am fost, pentru o săptămână, la Paris. Am rezervat cazare prin Airbnb, undeva in buricul centrului, la vreo 500 de metri de Luvru.
Cum gugalisem in căutarea unor locuri de parcare, am constatat ca, in zona nu prea erau iar cele care erau, ne-ar fi costat mai mult decât sejurul, am purces cu trenul.
Am ajuns la cazare cu vreo doua ore înainte de ora stabilita pentru check-in. Gazda, Francoise, si-a cerut un milion de scuze pentru ca încă nu se făcuse curat in camera. Am stabilit sa ne foim pe afara vreo doua ore si, când ne-am întors, totul era curat si, după doua zile, aveam in cont 50 de euro, pentru ca nu fusese gata camera când am ajuns.
Comentariu beton!62
Apropo de cum se face business in Slovacia am eu una:
Acum cativa ani aveam de cumparat niste chestii. Caut. Producatorul nu livra direct in Ro, dar gasesc in Slovacia la un pret decent (cu tot cu transport) si in Ro fix acelasi lucru cu 75% mai mult, chiar daca ma ofeream sa asigur transportul. Vorbesc cu „anteprenoru” roman, incerc sa negociez cu el, imi zice sec „pretul nu e negociabil”. Ii explic ca pretul e f mare comparabil cu ce am gasit pe afara, inteleg ca vrea sa faca profit, si prefer sa iau de la el ca sa intru mai repede in posesie, dar nu la preturile lui de acum. Nu e negociabil. Nici macar un 10-15%? Nu. Las o carte de vizita (am uitat sa spun ca eram fizic in biroul lui, se pare ca n-a apreciat ca am batut drumul pana la el), salut si plec. Bineinteles ca am luat din Slovacia.
Stiti cat era marja de profit a slovacilor? 12%. La patronachele roman jepcar era de 6 ori mai mult si a ramas cu produsele in depozit. Am mai luat de la slovaci. Inca ma mai uit in Ro cand cumpar, dar pur si simplu ai nostri sunt pusi pe jupuit.
Comentariu beton!50
noooo, nu cred așa ceva! se știe că o culta face ca oamenii dă afaceri români să nu poată cumpăra din china la aceleași prețuri ca slovacii…
ai noștri chiar fac muncă patriotică, vai de finanțele noastre!
Comentariu beton!21
La Brașov, la apartamentele de pe lângă Coresi. Luat un apartament pentru 2 nopți, living+dormitor, la parter (nu prea mă dau în vânt după el, dar asta e, căutam ceva ok, funcțional). Tipul nu era ”vorbitor de limbă română” că ne-am dat mesaje numai în engleză. Și ajungem cu vreo 2 ore mai devreme pentru că trafic lejer (venit pe Lepșa) și trezit devreme, natural, dimineață. Și dau mesaj, si vine răspunsul ”room not ready, go Mall and have a coffee” și eram perfect ok cu răspunsul ăsta pentru că știam că check-in-ul e la 14. Și cât ne-am mai fâțâit pe la mașină (februarie) vine următorul mesaj – mai am un apartament la etaj 4, peste drum de Penny. E gata acum, îl vrei? Normal că, da. Și ne ducem, descărcăm trollere și ce mai aveam…și apartament cu 2 dormitoare + living (având în vedere că eram 3 adulți și un copil) a fost super. În acceași bani, aproape de Penny.
Comentariu beton!40
Patit de toate. Ca eu (probabil v-am zis) ma ocup cu organizarea de evenimente, preponderent pt sectorul public. N-are mare importanta, dar are. Fiindca e o arta (da, sunt modesta) sa te incadrezi in bugetele disponibile si, de cele mai multe ori, costul cazarii nu se incadreaza. Asa ca orice no-show e problema si depind f mult de mila hotelurilor. Si de aici avem cazuri si cazuri. Hotel mic micut care-mi da si gratuit pt omul meu la fata locului si nu-mi incaseaza no-shows. Hotel de lant la care am avut contract pe juma de an, cate 3 zile pe saptamana, de le duceam cate 100 de oameni si le ocupam si salile de conferinta si….pardon, ai rezervat, n-a venit, platesti, ca noi puteam sa vindem camerele alea altora. Hotel care-mi incaseaza doar o suma modica pe anulari cum ai povestit tu, fiindca trebuie „sa faca” de 2 ori camera in intervalul respectiv. Altii care nu-mi accepta reducerea numarului de portii la pranz si cina fata de cel estimat ca nu se poate, uite asa, desi e clar ca ei nu le mai gatesc, deci raman cu materia prima pe care o vand, cum ar veni, si la altii. A, si fostul RIN care mi dadea peste mana cand luam o punga de croissante de la coffee break, ramase si pplatite de mine, sa duc colegilor la birou fiindca „nu se scot produse din incinta”. Unii de le-am umplut pensiuna o saptamana, inclusiv sala de conferinta si mi-au pus pe nota si singura cafea suplimentara pe care am cerut-o pe langa coffee break-ul grupului.
Asa ca da, cand dau de unii pt care omenia e mai presus de bani, mi-s tare fericita. Locuri in care primesc biroul meu „acolo in colt, ca stiu ca-ti place lumina naturala” sau „pentru tine am comandat canile astea noi la coffee break, ca stiu ca particinatii tai nu le sparg” si o gramada de alte chestii.
Si incerc, la randul meu, sa pun si eu picatura de omenie dincolo de contract, fata de toti, fiindca mi-am dat seama ca de multe ori oamenii sunt oglinzi si dau inapoi ceea ce primesc. Roata se invarte, cum ar veni.
Comentariu beton!63
Foarte importanți sunt participanții la evenimente. Că poți fi tu zâna zânelor dacă oamenii lasă jale în urmă.
RIN a fost unul dintre cele mai nasoale hoteluri în care am stat ever.
Da, da, am “patit-o” si noi! In Grecia, in Neos Marmaras pe Sithonia, la Hotel Bara. Fugit in septembrie anul trecut pentru 5 nopti. Prima zi superba, urmatoarele 2 ploaie si furtuni in perspectiva. La fel, am cerut sa plecam mai devreme, ca nu aveam efectiv ce face acolo si nu numai ca ne-au dat banii pe 2 nopti inapoi fara sa clipeasca, dar ne-au facut si discount pentru celelalte 3 zile care am stat mai mult in camera sau la ei la taverna, jucand carti. Ma bucur ca mai exista si astfel de oameni!
Comentariu beton!39
am și eu una, da’ are legătură doar tangențial cu hotelul, în sensul că a fost implicată o recepționeră, pă persoană fizică 🤣
mă sună, să tot fie vreo 6-7 ani, un cunoscut; un italian cu care ne știm de peste 20 de ani și care atunci lucra la Deva;
– salut, ești cumva pe la Pitești?
– nu! nu încă, diseară ajung pe acolo; de ce?
– uite, am un prieten (s-a dovedit că nu era) căruia i-au furat portmoneul cu acte și carduri, tot; n-are bani nici să ajungă acasă, nici documente să primească transfer… poți să-l ajuți cumva? e în Carrefour-ul din capătul autostrăzii;
– stai puțin, te sun imediat;
și dau un telefon la Celly Hotel, este chiar la intrare în Pitești; acuma să nu vă închipuiți că acolo eram ca la mine acasă (am cîteva locuri unde sunt ca și), stăteam la ei cam 1 noapte la 1-2 luni, e drept de vreo 10 ani; eram cunoscut, da’…
și vorbesc cu fata de la recepție, îi explic că am nevoie să-l lase să alimenteze în stația lor și eu le plătesc la noapte, cînd ajung; și vine răspunsul:
– naaa, nu pot! dar să vină omul și îi dau eu, din banii mei, 250 de lei și așa își vede el de treabă; vedeți că eu ies din tură în 2 ore, ori îmi lăsați banii la colegul meu, ori data viitoare cînd mai treceți…
da, știu, o să înceapă glume cu… nope! nici măcar nu știu cum se numește doamna, în plus nu mai lucrează acolo de ceva vreme;
PS eu banii mi i-am recuperat de la italian, dar el nu!
Comentariu beton!20
Ceva de genu cu benzinărie am pățit-o și eu unde muncesc, făcut un plin de benzină și când dau să plătesc sula bani, sula card de salariu, aveam doar cardul de credit în mașin iar ei nu acceptau card de credit, benzinaria era la 500m de unde stau și cred ca ma știau, ca altfel nu ar fi spus ca sa plătesc data viitoare, nu am făcut așa, am mers acasă am luat cardul de salarii și m-am dus să plătesc, era totuși un plin de benzină, dacă pentru mine nu a fost o sumă mare pentru cel de la pompă sigur a fost.
Comentariu beton!18
Am uitat în camera de hotel o agendă cu toate notele de lucru (contacte, comenzi, cantități etc.).
Am primit-o acasă prin poștă trimisă de o fată de la recepție pe banii ei.
Se mai întâmplă și lucruri bune.
Am pățit în urma cu vreo 2-3 ani, cărăm rezervat în Bologna un apartament pentru un weekend. Joi dimineața gemenii cu febră. Vineri înainte să plecăm situația la fel tot cu febră. Banii pentru biletele de avion erau deja pa, așa că am contactat proprietatea unde aveam rezervare, am explicat situația și au anulat dânșii, pentru că altfel booking mi-ar fi reținut suma completă. Erau totuși 200€.
Comentariu beton!11
Probabil în Slovacia nu au tichete de vacanță, așa că oamenii trebuie să se bazeze pe amabilitate și servicii de calitate pentru ca un client să revină și să-i recomande prietenilor.
Comentariu beton!57
👏
Comentariu beton!12
Pățit chiar weekendul acesta. Aveam bilete la concertul lui Bruce Springsteen in Praga, concert amânat de anul trecut. Rezervare plătită 3 nopți la un hotel minunat, lângă castelul Praga, unde am mai stat și anul trecut. Joi dimineață mă trezesc cu febră, muci și dureri musculare, mă duc la medic și ce să vezi, trebuie să iei antibiotic, vezi ca poți să dai și altora, este clar, nu pleci nicăieri 😩. Abia așteptam ieșirea asta, iubesc Praga. Bon, aia e, nu -l vedem pe Boss, pierdem biletele la concert, avion, cazarea. Intr-o doară, scriu celor de la hotel să le spun ca nu mai venim, aia e, nu am nicio pretenție, pot să vă trimit 3 bilete la concert, măcar să se bucure cineva de ele. Mi se răspunde ca nicio problemă, sănătate, aia e. Răspunsul clasic. Aseară pe la 20 mă trezesc cu mesaj ca am primit bani în cont. Toți! M-am crucit, am verificat de două ori, de unde naiba?? Imi luasem gândul, nici nu-mi trecea prin cap ca mai vad ceva înapoi. În România, Iasi, am pățit opusul..
Comentariu beton!34
2023 aprilie. Aveam programata o vacanta in paris cu familia (4 persoane). Si am rezervat un airbnb. Aveam avion la 6 dimineata iar in seara inaintea plecarii a inceput un viscol care a facut ca totul sa fie blocat – nici macar pilotii nu au ajuns la aeroport. A fost blocat tot orasul pentru o zi jumate.
Am incercat sa vorbesc cu proprietara, i-am dat dovezi, poze etc. I-am zis ca-i platesc 2 nopti dar sa-mi dea banii inapoi pentru urmatoarele 4. Mi-a dat cu flit.
Am incercat sa vorbesc cu airbnb – nicio sansa sa rezolv.
Am zis ca daca anulez rezervarea si frantuzoaica poate sa-si inchirieze o sa fie mai intelegatoare. Neah, a ramas si cu banii mei si a inchiriat rapid altuia.
Cu booking am rezolvat mai usor diferite chestii de acest fel.
De atunci rezerv airbnb doar cand ajung in tara aia, nu ma mai risc.
Da, proprietarii pensiunii Darius La Mare din Năvodari (https://maps.app.goo.gl/SdSZ7FdNGfBcaiEGA). Am avut un eveniment care mi-a scurtat vacanța…nici nu a trebuit să le cer…mi-au returnat banii, fără tva, că ăla era al statului!
Jos pălăria!
Patit in sens invers, Corner Hotel in Amsterdam, locatie grozava dar etajul 3 pe scarile alea ingrozitoare si fara minibar. Am dormit o noapte dar restul ne-am mutat la alt hotel mult mai bun, am gasit oferta in noaptea aia pe booking. Banii dati inainte, si eu platesc cand ajung, n-am primit nimic inapoi si nici raspuns la reclamatie.
@SAM: ăia din Amsterdam au o scuză și te rog să-i înțelegi: erau fumați, iar banii nu i-am primit înapoi pentru că s-a luat mahoarcă de ei. 🤣🤣🤣
Răspuns la reclamație? Erau deja afumați și ți-o zis un „chill, dude” ș-aia a fost.
Reclamatia am facut-o la booking, da’ na, sediul lor in Europa tot in Amsterdam e 😁
Din 2008 am rezervat numai prin ei, am mai avut hoteluri proaste, dar nici un altul din care sa fie nevoie sa plec.
@SAM: io ce ți-am zis. Amsterdam e pe relaxare, nu pe stres. 🤣🤣🤣
Aoleu, păi și noi cum facem? Că avem cameriste plătite și dacă plecați mai devreme trebuie să-i dăm bani degeaba, că n-are unde să facă curat. Trebuie să mai plătiți câte 20 de euro pentru fiecare zi la care renunțați.
Si v-am pus și pe blacklist pentru neseriozitate 🙂
Comentariu beton!12
Weekendul trecut, putin obosit si dornic sa scapam cateva zile de zgomotul Bucurestiului, in drum spre munte am “rezervat” de pe drum o pensiune in magura, moeciu. Am platit direct pentru 2 nopti, 280 lei/noapte, daaar ce sa vezi: in loc de linistea mult dorita am gasit sunet de flex si bormasini pentru ca proprietarii mai construiau ceva in curtea pensiunii, alti turisti se considerau singuri si nu stiau sa respecte intimitatea celorlalți iar ca sa avem si o bomboana de pe coliva: toata noaptea au latrat cainii pensiunii, au cantat manele de la o petrecere din zona iar dimineata nervoși si nedormiti ne-am dus la doamna sa ne dea banii pt a 2a noapte. Nu i-a convenit dar ni i-a dat si ne-a zis “ la revedere!” 😅
@Vlad: ce neînțelegător ești. Ți-au oferit ăia zgomotele naturii gratis și tu n-ai apreciat. Pasărea bormașină și păsărelele flex cântă numai în prezența oamenilor, iar câinii exersau colinde. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
1.Rezervat cu optiunea nerambursabil in octombrie 2024 cu 11 zile inainte de ajungere la Silver Mountain Resort in Poiana Brasov, am anuntat cu 2 zile ca nu mai pot ajunge – deces in familie. Am intrebat dc pot primi voucher in loc de rambursare si am primit voucher valabil 6 luni, fara niciun comentariu.
2. Am mers in Elvetia acum 18 ani, de Revelion, intr-un anume context. Ar fi trebuit sa stam 4 cunostinte la un hostel 4 nopti. Am achitat integral cu cardul si a trebuit sa plecam dupa 1 noapte. La fel m-am dus si eu, fara nici cea mai mica speranta; n-am apucat sa zic decat jumate din cat voiam si receptionerul mi-a zis sa-i dau cardul. A urmat ceva maxim de amuzant. Eu l-am intrebat contrariata ce face cu cardul meu si el s-a uitat si mai contrariat la mine si a zis: sa va pun banii pe card, eu: acum?, el: da’ cand?. Intr-un minut mi-a zis: gata, v-am inapoiat intreaga suma. Eu am plecat cu ideea, da, da, mi-a pus mie banii ala, sigur nu. Evident ca ii pusese. La noi, nici azi nu se restituie banii pe loc pe card darmite acum 18 ani. Mi s-a parut ceva SF.
Comentariu beton!18
Cu niște anișori în urmă, aveam rezervate niște bilete la Duni, în Bulgaria. Fix cu o zi înainte de plecare dă colțul un membru de familie. Sun la ei și mi se spune „știți, nu putem anula, dar la anul ne mai achitați o diferență și vă dăm un apartament superior”.
Zis și făcut. Achit eu diferența (eram eu și cu familia din dotare, trei inși cu totul) și ne trezim cu un apartament cât o juma de vilă… puteai să cazezi o echipă de fotbal american în el.
Chapeau!
Comentariu beton!16
In Bucuresti, nu mai stiu hotelul, golaş de tot, dar pt ca eram presata, era tarziu, mi-a bagat o camera dubla, deşi eram singură…
Invers, la un schimb de incaltaminte cumparata de pe taby.ro, cand am predat curierului perechea de returnat mi-a si predat perechea cu marimea solicitata! Fara verificare!
Eu sincer sper ca începând de anul ăsta, odată cu dispariția mizeriilor alea de tichete de vacanță (deja mai sunt destul de puține pe piață) și horeca din România să învețe să vorbească frumos, să ofere servicii și condiții mai bune, prețuri corecte (nu 750lei/noapte in kktul ăla de eforie) sau pur si simplu să dea faliment dacă nu merită.
Comentariu beton!15
750 lei/noapte????
Da-i cu harem (sau Chip’n Dales pentru doamne) noaptea aia? WTF????
@JT: e dăcât cu mwie și nesimțire, ca 90% din horeca românească. Aaaa, că uitasem: și check-in după ora 18 – altă mare mizerie.
Am patit asa ceva in Arad. Booking.com nu mergea bine in Ungaria (eram in drum spre Romania si mi-am dat seama ca dupa 2000km, ar trebui sa dorm)… Am aflat la pensiune ca facusem rezervare si platisem doua camere in loc de una. Doamna de la receptie mi-a explicat cum sa fac si s-a rezolvat destul de repede.
Ianuarie 2020. Luam cazare in Cavtat, un satuc langa Dubrovnik, Croatia, unde trebuia sa se intample a 9-a vizita a noastra in zona (e locul nostru de vacanta, suntem ciudatii care merg de 1000 de ori intr-un loc – e drept ca mergem si in altele, dar asta e boala noastra).
Platesc pe booking 1500 de dolari, avem biletele de avion luate etc. Cu aprox 6 luni avans, ca asa se circula la noi.
Vine pandemia pacii.
Se intra in lockdown, reusesc sa iau banii inapoi pe zbor, in conditiile in care nu se mai zboara dinspre noi in Europa si inapoi. Fara prea multe probleme.
Intru pe booking, ca, daca nu zbor pana in Europa, cum ma-sa sa ajung in Croatia. Booking iau de la ei 7 zile sa frece duda. In a 7-a zi, intru pe Twitter si ma iau de ei, ca am aprecia si noi, daca s-ar raspunde totusi la intrebari. (pro-tip: X acum e mereu o idee buna, ca le apare pe feed si le muti zen-ul. Asa am mai facut in trecut si cu hostgator si altii mai „surzi” initial).
Booking intr-un final se uita pe cazul meu de anulare si raspund: sorry, nu se poate.
Bun. Deschid caz pe Paypal, ca platisem cu ei. Dupa cateva zile, sorry ca nu se poate.
In ultima instanta ii scriu mesaj la gazda, ca nu vom veni oricum, pentru ca nu avem cum ajunge decat daca inot Atlanticul si asta este am mutut niste bani pe care nu ii voi mai vedea vreodata.
Si gazda imi scrie ca e OK, si anuleaza el (ca era tip) cazarea si primesc banii inapoi.
Asa ca acum iau DOAR cu posibilitate de anulare si cu plata cam o luna inainte. Asa, daca se intampla ceva in cele 6-7 luni pana la plecare, nu mai depind de minunatul customer support de la Booking sau Paypal.
Articolul tău a picat la tzank, tocmai am sfârșit o conversație cu providerul meu de celular și care mi-a făcut “ cadou” un charge de $80, eminamente din vina mea! Am sunat-o pe mama din mașină, și din neatenție nu am ales opțiunea de pe app! Azi am sunat să văd ce se poate face, iar domnișoara de la customer service mi-a spus să mă liniștesc, toți facem “honest mistakes” si va rezolva problema! Încă sunt high! Nu ca ar fi fost sfârșitul lumii, dar mi-e ciudă când sunt proasta!
Băi om bun, nici că se putea mai la subiect.
Prin natura serviciului dorm în pensiuni/ hoteluri minim 3 nopți pe săptămână. Bineînțeles, plătește firma până la 250 lei/noapte.
Să-ți zic de Pensiunea Ana din Girov, Neamț care, dacă a văzut că mă cazez săptămânal la ei, mi-a dat aceeași cameră de la 180 la 200/ noapte?
Să-ți zic de Sticleții Bucovinei unde recepționera s-a supărat fiindcă am cerut să-mi spună prețul sticlei de apă ce am luat-o din vitrina frigorifică? Citez:,,Ca să vă spun prețul trebuia să mă uit pe computer.” Am renunțat la ei și 30 km. mai încolo m-am cazat la Hotel Eden, Câmpulung Moldovenesc.
Să–ți spun de hotel Adriano Brăila, unde sun și fac rezervare pentru cameră cu balcon spre spate și primesc cameră cu balcon la stradă? În condițiile în care la parter este pizzerie deschisă până la 01.00. La 01.08 a fost ultimul claxon prin care se salutau clienții care plecau cu cei care mai stăteau la o țigara pe capota mașinii. Bonus, livratorii care uitau ceva și strigau din stradă… :,,Alex, ai pus sos xyl?”
Tot respectul pentru hotel Bliss, Roman, unde nu vă recomand să dormiți dacă nu aveți dopuri de urechi. Pe o parte șoseaua, unde numărați camioane toată noaptea, pe cealaltă parte e calea ferată. Nu trec trenuri multe noaptea dar și când trec … Ei, așa cum au ei condițiile, m-au surprins când dimineață au zis:,, Cafeaua e din partea casei.”
Comentariu beton!12
Din cele 38 comentarii (pana acum) se poate observa un trend. Nu aștepta niciodată să fii ajută în Ro (dpdv horeca). Horeca din România nu am mai folosit de minim 15 ani, includ aici hoteluri-restaurante…. Și nu pot decât să mă felicit.
Întâmplător am citit azi un articol (pe adevărul parcă) în care nu știu ce președinte al Asociației Horeca Plm se plângea ca nu știu ce măsură va duce la falimentul acestei industrii.
Bai, voi nu știți cat de bucuros și fericit sunt când citesc articole de genul. Îmi doresc moartea Horeca din Ro de minim 20 ani.
Masura cu renuntarea la tichete de vacanta.
Am venit sa va spun ca pe mine sa nu va bazati la povesti d-astea 😆 si sa remarc, tulburat, faptul ca nenea ala din poza din capu’ la articol seamana ceva de speriat cu boul ala de la AUR, Lulea, „eminentul cenusiu”, ala cu fata de vidanjor mereu ciupit.
Atat!
Imi cer scuze pentru offtopic, dar simteam nevoie de un Muie Daniel Pancu, cel mai jegos, incompetent si analfabet selectioner de U21 de la Sandoi incoace
Italia, Roma. Hotelul Villa San Lorenzo. Rezervare prin booking, plătit avans 2 camere duble cu mic dejun inclus. Înainte de plecare mers la recepție să plătim diferența și să îi rugăm să ne cheme taxi dimineața la 5 (aveam avionul devreme). Ne-au scăzut micul dejun din total, pentru că „plecați așa devreme, nu aveți de ce să îl plătiți”