Am ajuns la Grenoble, totul ok, dar trebuie să vă povestesc asta.
Mai aveam vreo 120 de kilometri până să ajung, rulam frumos pe autostradă cu trei benzi pe sens, toate bune și frumoase. La un moment dat am văzut un pic mai în față un nor care arăta cam ciudățel. Gen, era foarte negru și extrem de jos. Dar de la distanța de la care-l admiram eu, părea doar foarte cool, mai ales că era spart într-un loc și se vedea soarele prin spărtura aia. Dacă aveam unde să opresc, îi făceam și-o poză.
Bănene, câteva minute au trecut de când văzusem norul ăla, că extrem de rapid s-au petrecut următoarele lucruri:
👉 s-a întunecat rău de tot (aș zice că s-a făcut dintr-o dată noapte, doar că era mult mai nasol de atât)
👉 temperatura de afară a scăzut de la 31 de grade la 13.
👉 din cer a început să cadă ceva ce ar fi trebuit să fie ploaie, dar aducea mai mult cu un zid de apă
👉 waze-ul afișa disperat o notificare pe care n-o mai văzusem în viața mea: avertizare de inundații
Nu știu dacă înțelegeți la justa valoare ce vă povestesc eu aici, dar toate astea s-au petrecut aproape simultan, într-un interval de câteva zeci de secunde, până în jumătate de minut.
Rezultatul a fost că toate mașinile alea care rulau liniștite la 130-140 km/h au oprit brusc, toate cu avariile pornite, iar în tot întunericul ăla apărut pe neașteptate, totul arăta ca un peisaj suprarealist, jur.
Dar marea problemă era că nu mai vedeai nimic. Mașina din față n-o vedeai, îi deslușeai doar avariile. Nu mai vedeai marcajele care delimitau benzile, NU MAI VEDEAI NIMIC. Stăteam toți pe loc și nu știam ce să facem.
Apoi, în tot haosul ăla, a început să ruleze încet un tir, unul dintre multele care erau pe banda unu înainte să înceapă nebunia. A luat-o în față cătinel prin ploaia aia, iar noi, toți ceilalți, ne-am băgat în spatele lui, în formație stol de cocori. Tirul era vârful și noi în evantai în spatele lui, în timp ce peisajul era în continuare aceleași: în jur beznă, din cer cădea apă cu nemiluita.
Băi, am mai prins și eu furtuni sau ploi din alea nasoale, dar ca asta de ieri, eu n-am mai trăit. Ștergătoarele mele erau la cea mai mare viteză posibilă și nici gând să facă față. Fără tirul ăla, nu știu cum ne-am fi mișcat de pe loc.
Și acum țineți-vă bine, că vine cireașa de pe tort. În tot haosul ăla ca de iad, cu toată tensiunea aia care practic se simțea din toate mașinile care rulau cât puteau de precaut, undeva în spate, pe banda de viteză, au început să ghicească niște faruri care dădeau flash-uri și se apropiau destul de repede.
Era o mașină care ne-a ajuns, după care a și depășit cârdul care se deplasa în spatele tirului. Când a trecut pe lângă noi, m-am uitat cu ciudă cum se depărtează șmecherul cu abilități de pilot, pentru care ploaia aia nebunească și întunericul erau joacă de copii. Unde mai pui că mașina pe care o conducea era ceva de mic litraj și foarte veche. Părea un Peugeot de pe vremea când în Franța încă-ți mai făceai cumpărăturile în franci. D-ăia vechi, dinainte de denominare. Condiții în care, ăla de la volan, dacă nu era Carlos Sainz, era măcar un nepot de-ai lui.
Tot haosul a durat în jur de cinci minute. Apoi, deși nu s-a făcut dintr-o dată soare, măcar totul a luat o turnură normală, iadul negru s-a ridicat, iar căderea aia de apă s-a transformat într-o ploaie torențială normală. Tirul s-a tras pe banda lui, iar mașinile au început să ruleze din nou în regim de autostradă cu trei benzi.
Daaar, câțiva kilometri mai încolo, l-am prins din urmă pe nepotul lui Carlos Sainz cu Peugeot-ul lui fermecat. În momentul în care l-am depășit, am avut șocul vieții mele: la volan era o tanti pe la 50 de ani, genul funcționara la CEC în anii ’90 (la freză mă refer), cu ochelari din ăia cu ramă groasă și dioptrii fund de sifon. Stătea foarte dreaptă, țeapănă în scaun, și ținea de volan cum ținea Anton Lupan de cârma Speranței. Mi-a picat fața, băbăieți. La orice m-aș fi așteptat, dar nu la asta.
Am vrut să-i fac poză, dar efectiv nu aveam cum. Singur în mașină, la 130 km/h, pe autostradă, cu trafic la greu în jur, nu prea ai cum să stai să calculezi unghiuri din care să le poți face fotografii celor pe lângă care treci.
Tot ce-am putut să fac, a fost să aștept să mă mai depășească o dată și să-i pozez Peugeot-ul fermecat. Pe care vi l-am și lăsat mai jos.
Atât pentru azi.
Gata și cu ziua 12.
Peugeot 106. L-a condus bătrânica doar până la piață.
Comentariu beton!44
În cazul ăsta cred că întârzia la programarea de la coafor 🤪🤭
Comentariu beton!17
Am crezut ca o sa zici ca avea nr de RO 🙂 Drumuri bune sa ai!
Comentariu beton!70
Cică n-ar exista blestemul prognozelor … cică 🤭
Ps. Nu e frumos să te iei de freza oamenilor, mai ales a doamnelor. Las că vezi tu 🤪
Comentariu beton!36
Niciodată să nu subestimezi o femeie peste 50 de ani. 😛
Comentariu beton!45
Sa mai indraznesti sa faci o gluma despre femeile la volan….Tipa o fi fost obisnuita si cu drumul si cu astfel de manifestari meteorologice.Dar faina faza cu tirul si cum ai descris o cu voi rasfirati in evantai dupa el .Si eu am fost salvata de tiruri cand ma prindea vreo ninsoare nepregatita.
Comentariu beton!22
și zici că nu emigrezi, te-ntorci acasă? dacă nici ăsta nu e semn…treaba ta…
Comentariu beton!29
@costică, am stabilit deja că nu-l primim, nu știu de ce mai insistați. Ne putem demola și singuri benzinăriile la o adică, chiar n-avem nevoie de ajutor. 🤭
Comentariu beton!33
Pun pariu că n-a vazut că plouă, a zis ce autostradă liberă, să-i dau pedală!
Comentariu beton!56
OMG! Am citit de doua ori, asa mult m-a impresionat! Iti doresc drum fara peripetii si sa te intorci sanatos!
” … și ținea de volan cum ținea Anton Lupan de cârma Speranței. ”🤣🤣
Cateodata, baietii astia cu TIR-urile sunt chiar buni de tot.
Asta, cand nu ii paleste depasitul altor TIR-uri facand trenulet de masini in spate.
Am prins vreo cativa zglobii din astia de-mi venea sa trag pe dreapta si sa-i astept sa-si faca damblaua.
Pai, au toti limitator de viteza la 90. Iti dai seama cam cate sute de metri ii trebuie unuia sa depaseasca, cu 90 km/h pe alti 2-3 care merg cu 89? Si ii apuca NUMAI pe portiuni de autostrada cu doua benzi pe sens.
Cat despre tipa cu Peugeot, care zburda vesela prin furtuna…stai sa vezi mosnegutii/babutele din Germania! Conduc astia pana dau in primire, eventual, la volan. Vezi cate un tanc de masina condus de o chestie, asa, care pare vie da’ arata de parca ar fi scapat de la Madame Tussaud.
Comentariu beton!42
Si n UK e la fel,Ruxandra .Se urca in masina folosind antemergatorul .La inceput stateam si ma uitam la ei frecandu ma la ochi ,nu mi venea sa cred ,la naiba ,intelegi nevoia de independenta dar uneori mi se par adevarate pericole ,din fericire marea majoritate conduc doar prin orasele ,merg la piata ,la doctor ,la pub.
@Claudia: LA PUB!!! Asta e cuvantul-cheie: PUB. Am avut si eu ocazia sa vad cam cum ies englezii de la pub. Mai mult se varsa decat ies.
Comentariu beton!25
Ioi, cum le zici…. Am prins și eu tir care depășea orice alt tir… Și se fa ea o coada de mașinuțe în spate…. Parca erau jucăriile băiatului meu. Talentul ii chinuie pe ăia…. SF.
Una peste alta, sau unul, cum vreți, chiar a fost cea mai plăcută fază aia cu tirul și rândul. Mbine… Și cu tanti Aglaia. Maximus zic
@Ruxandra aia cu TIR-urile ce depășesc s-a intensificat. Anul trecut, în Italia, am aflat și de ce, povesteau șoferii profesioniști de ‘Girteka Kurva’. Adica TIR-urile poloneze, latviene, lituaniene etc. Musai sa meargă cu 10 km sub limita legală. Mai înainte ei erau campionii la depășiri și așa a fost impactul amenzilor și suspendărilor de permise (adică erau geană politiștii anume pe ei) că acum conduc dolce farniente. Indiferent că-și jenează confrații.
Am ras bine :))) dar nu e de ras. Am prins si noi mai multe fenomene meteo extreme pe autostrada si chiar nu e funny. Eram gravida in 8 luni si am prins o furtuna de zapada pe autostrada de la Sibiu….nu are rost sa va spun ce contractii mi-a provocat sperietura :))) dar am trecut cu bine.
Drumuri line Mihai!
tu ai sunat numa’ să te lauzi că-i autostradă la Sibii…
acu se explica abia alunecările de teren și distrugerile la autostrada Sibiu, erau de la contractii 😀
Noroc ca nu avea tanti stație, ca întreba de radar
Comentariu beton!19
Mihai îmi amintești prin descrierea ta de „frumoasa” tornadă de la Drajna din 2019. Am oprit la Slobozia pt o pauză de țigară și dintr-o dată s-a întunecat de ziceai ca-i 9 seara. Eu senină plec din Slobozia către Buc și nu a durat 10 min că s-a dezlănțuit iadul. Întâi cu întuneric beznă, apoi o ploaie de nu aveam ce să fac cu ștergătoarele, piatră app cât oul de găină de am crezut că rămân și fără geamuri și fără vopsea, plus tot pământul din câmp era pe partea dreapta a mașinii din direcția tornadei. Intuiam unde e mașina din față după lumina stopurilor. Aveam vreo 3500-4000 de turații pe motor în vit 2 și cu greu țineam mașina pe șosea. Nici nu auzeam motorul din cauza urgiei de afară. Am mers așa până la calea ferată de la Drajna. Autocarul care a fost răsturnat era la câteva mașini în spatele meu. Norocul a fost că nu am staționat, că ne zbura cu mașini cu tot. Nu am trăit niciodată așa senzații în 13 ani de condus cât aveam atunci și destui km parcurși. Sincer am crezut că nu mai ies de acolo.
Comentariu beton!23
De curiozitate … ce mașină șofai în momentul acela și câte kilograme erau pe locul din stânga pasagerului din față?
@HM un Opel Corsa C care are 1010kg plus cele 55kg ale mele, că eram singură-n mașină, și ceva bagaj total nesemnificativ ca și kilograme.. 🙄
E klar, uitasei geanta acasă 🤪
Cam așa ceva 😅
Am patit fix aceeasi chestie acum 12 zile pe A1 intre Pitesti si Bucuresti. Zid de apa de era sa-mi rupa stergatoarele. Cu doua mici diferente: in rolul tirului era o Skoda Octavia iar in rolul strabunicii cu pejo era un tir 😐
Pe vremuri batrani ii spuneau acelui fenomen meteorologic rupere de nori, cred ca si in prezent tot asa se numeste
rupere de nori e o ploaie torentiala pe steroizi. monstrul ala negru era ca din Geostorm :)))))
Mbine, faina faza cu TIR-ul , noroc ca in loc de mamaie cu pejo’ nu a venit cu aceasi intensitate din spate, un alt TIR sa imprastie cardul de cocori.
Cine a calatorit noaptea pe ruta Hunedoara spre Alba Iulia, stie ca, ceata ca aia nu găsești nici în UK, ca sa nu mergi in sant tre sa te urci călare pe linia continua ca e tot ce vezi. Si curbele le iei dupa GPS. True story.
Orice altceva e mic copil.
Furtuna cum zici am prins in ungaria, in 15 secunde a scăzut temperatura aerului de la 30+ la 14 grade și totul de la o rafala de vant, urmată de o ploaie puternica. Daca ai noroc sa nu fie si cu grindina, scapi cu masina intreaga.
Că tot te-ai dat cu electrică, știai că există Peugeot 106 electric? Din 2000? Adică de când eu aveam Ericsson 1018 cu autonomie de 30 minute.
https://m.olx.ro/auto-masini-moto-ambarcatiuni/autoturisme/peugeot/q-peugeot-106-electric/?search%5Border%5D=filter_float_price:asc
Un coleg a cumpărat unul și i-a pus baterii Li-Ion de e-Golf.
Ai greșit franțuzoaica băiatu’ meu 🤪 Blogăru’ e con Reno, no con Pejo 🤣 Doamne feri de Citro… no!
Fix la fel am pățit Sâmbătă, pe A2, in drum spre mare. Cu avertizări de inundații, cu tot. In doua zone, aproape de Drajna și a doua oară, aproape de Fetesti.
Nu mai stiu de care ori am citit 😅 . Foarte bun scenaristul. Imi pare tare rău ca nu avem si poza cu freza de funcționară cec…😅
Genial! 🙂
Alpe d’Huez, Februarie 2020, 2 săptămâni înainte sa ne închidă in casa nea Macron. Copchii fericiți la zăpadă de peste 80 cm (născuți și crescuți en passant par la Lorraine unde la 3 cm de zăpadă e deja “iadul alb”). Ieșim dimineața să luăm baguette și croissants ca tot turistul care se respectă. Cătinel, cătinel că nu dăduse încă direcția departamentală cu sare pe drum.
Și ne depășește un Twingo, cu număr încă treicifre-literalitera-38 (adică înainte de 2009) care zburda fericit pe zăpadă. Și la volan, nu bunica lui Ocon! Nici mama lui Loeb!!! Poate a lui Alain Prost! Fără batic in cap, ca mămăițele de aici poartă căciula iarna! Și, tot ca doamna cu Peujeot-ul, se ducea ca vântul și ca gândul (presupun ca tot la piață – o fi avut și coșulețul de papura in portbagaj, dar n-am oprit-o sa întrebăm). In jurul ei, mașini de turiști (cu numere de alte departamente franțuzești si de Belgia) 4×4, cu pneus neige, cu lanțuri și alte alea se chinuiau sa iasă din parcări sau să conducă cu 5km/h pe drum!!! Și bunicuța – nici o treabă! La limita de viteza (50km/h), cu pneuri cumparate când ieșise la pensie, conducea regulamentar că oricum ea ajungea prima la piață!
Din aceeași serie, vecina mea de 94 de ani, care a cunoscut ocupația germană (și care a râs de noi la couvre-feu – habar n-aveți ce-i aia! Pe vremea mea, nu era amenda de 135€, îți trăgeau nemții un glonț in cap dacă ieșeai după ora 19:00 afara!), nu mai conduce Citroën-ul C1 “decât pana la alimentara din satul vecin ca “am îmbătrânit si nu mai am reflexele de alta data” (alta data = acum vreo 3 ani când continua sa învârtă covrigul ca pe vremea când era șofer de autobuz școlar!!!)
Vivent les mamies françaises au volant! 😂😂😂