Știți vorba aia „cooperativa munca în zadar”? Dacă nici aici nu se potrivește, chiar nu-mi dau seama unde altundeva.

Ia fiți atenți:

În fiecare an bucureștenii și vizitatorii din alte localități nu plătesc „amenzi” de 50 de milioane de euro. Dacă asumăm că „amenda” este de 500 de lei, vorbim de 500.000 de „contravenienți”.

Așadar bucureștenii sunt văduviți de 50 de milioane de euro. An de an. Concurs de nesimțire din partea unui număr de 25-50 mii nesimțiți care știu că nu ai ce să le faci așa că parchează fără să plătească, în mod repetat, combinat cu delăsarea autorităților, atât cele din administrația PMB, cât și de la MAI, care nu găsesc o soluție. (sursa)

Dacă nu e foarte clar, este vorba despre locurile de parcare cu plată, marcate cu albastru. Practic, dacă e să ne luăm după această informație, în București se poate parca gratis oriunde, că doar fraierii și proștii plătesc Și parcarea și amenzile.

Citiți toată postarea dacă vreți să înțelegeți și mai clar.

Iar dacă vreți spectacol, intrați și-n comentarii să vedeți cum explică românii că mașina e un drept care li se cuvine.

Și nu doar mașinile, dăăă, și locurile de parcare li se cuvin, deci trebuie să fie multe și gratis. Dacă nu se poate chiar gratis, atunci să fie multe și foarte ieftine.

Și că amenzile oricum sunt prea mari, deci foarte bine că nu se plătesc.

Serios, intrați în comentarii să vedeți spectacolul produs de vajnicii urmași ai dacilor liberi care nu vor înțelege în vecii vecilor că mașina nu este un drept și că nu e obligat nimeni să-ți asigure loc de parcare gratis. Sau ieftin.

Doar aici, în această țară mirobolantă, în grădina Maicii Domnului, oricine își poate cumpăra o mașină (sau mai multe) fără să se întrebe dacă ulterior va avea și banii necesari s-o întrețină. Sau să le întrețină.

Iar banii necesari nu se referă la doar la revizii și schimb de piese, ci și la parcări. Că mașina aia nu levitează, va trebui s-o parchezi în diverse locuri, multe dintre ele fiind cu plată.

Iar parcările în București trebuie să fie scumpe, pentru că e un oraș mare sufocat de mașini, unde există foarte mulți bani. Prin urmare, aici mașini ar trebui să aibă doar cei care și le permit.

Stai într-o zonă în care există doar locuri cu plată și ți se pare scump, n-a bani să plătești parcarea? Păi e simplu: NU-ȚI CUMPĂRA MAȘINĂ! Da, da, atât de simplu.

Sau cumpără-ți, dar ține-o parcată în altă parte, undeva unde e gratis sau mai ieftin, dacă lângă casă nu-ți permiți.

În toată Europa civilizată oamenii își cumpără mașini doar dacă sunt convinși că și le permit cu toate costurile care vor surveni după.

Eu sunt extrem de curios ce-ar face ăștia care cer locuri de parcare gratis sau ieftine, pentru că li se cuvin, într-un oraș ca Oslo, de exemplu.

Apropo, hai că sunteți foarte mulți care nu mai trăiți în țară, nu ne ziceți și nouă cum e treaba cu parcatul pe domeniul public acolo pe unde trăiți voi?

Nu de alta, dar eu am extrem de clar în minte un oraș ca Brno, de exemplu, unde nu exista loc de parcare gratis, indiferent în ce zonă urbană ajungeai. Poate ori fi fost pe la periferie sau în zonele extra-urbane, dar în oraș nu găseai așa ceva.

Și nu mă refer la centrul orașului, că eu am fost cazat la mare distanța de centru într-un cartier oarecare, unde toate locurile de parcare erau cu plată. Toate! Despre Praga nici nu mai are rost să vorbesc.

Idem în Slovacia, sau Ungaria, sau Slovenia. Vorbim despre foste țari comuniste, da? La ei s-a putut.

Dar sunteți mulți care trăiți în țări și orașe cu multă apă caldă, care n-au trecut prin comunism. La voi cum e cu parcarea pe domeniul public? La voi își cumpără cineva mașină și se gândește abia după dacă-și permite s-o parcheze?

E cineva de pe aici din Paris, sau Londra, sau Madrid, sau altă capitală europeană?

Nu e obligatoriu să fiți din capitale, dar m-ar interesa să fie cât de cât mari orașele ca să fie cât mai valabilă comparația cu Bucureștiul. Sunt extrem de curios, să știți.

Ah, încă ceva, că mi-am adus aminte acum, când scriam.

Știți câte mașini abandonate sunt de la mine de acasă până metrou? Adică pe o distanță de 500 de metri, 6 minute de mers pe jos. Știți? Unsprezece sunt, că le-am numărat.

Unsprezece cotețe abandonate pe stradă, pe domeniul public, unsprezece potențiale locuri de parcare ocupate, pentru că nimeni nu le face nimic celor care le dețin. Pentru că, nu-i așa, e dreptul lor să le țină acolo dacă n-au unde. Li se cuvine!

Vă dau cuvântul meu de onoare că dacă aș fi primarul acestui oraș, primele două lucruri pe care le-aș schimba ar fi astea:

Unu. Locuri de parcare cu plată în TOT orașul, indiferent de zonă. Mai scump în centru și din ce în ce mai ieftin pe măsură ce te îndepărtezi, dar toate ar fi cu plată. Nu-ți permiți? E ok, înseamnă că nu-ți permiți mașină.

Doi. Impozite mari și foarte mari pentru mașini. Asta doar pentru prima mașină, dar dacă ai mai multe, de la a doua încolo impozitul ar fi cât valoarea mașinii la prețul ei de listă. Nu-ți permiți? E ok, înseamnă că nu-ți permiți mașină. Sau mașini.

Și nu glumesc.

sursa foto: freepik.com