Din secunda în care mi-a intrat e-mailul și-am văzut că livrarea va fi făcută cu DPD, am avut o strângere de inimă și mi-am zis: „o să fie greu!”. Așa a și fost.
Nu de alta, dar nu-mi amintesc să fi avut vreo experiență fericită la vreo livrare făcută prin DPD România, întotdeauna a trebuit să se întâmple câte ceva.
Și acum să vă povestesc.
Cu vreo trei săptămâni în urmă am făcut o comandă de pe un site franțuzesc și așteptam să mi se livreze. Din când în când mai intram pe site să verific statusul comenzii. Am văzut când a plecat de la francezi, toate bune și frumoase până în secunda în care am primit e-mail că în România comanda a fost preluată și va fi livrată cu DPD România.
Ei, în momentul în care am văzut emailul ăsta, mi-am zis că sunt șanse imense să nu văd vreodată comanda aia la față. Din păcate, s-a adeverit, dar a trebuit să o aflu pe pielea mea, în varianta hard-way.
Pe site apărea ca dată de livrare 30.06, adică alaltăieri. Ieri, când am văzut că nu mi s-a livrat coletul, am pus mâna pe telefon și-am sunat la DPD. Într-un târziu mi-a răspuns cineva, o femeie. Am dat numărul de AWB, mi l-a verificat și mi-a spus că, da, într-adevăr, livrarea n-a fost făcută pe 30, dintr-un motiv pe care nu-l mai rețin.
– Bun, înțeleg, și când o să-mi vină coletul?, am întrebat eu naiv.
– Poate azi?
– Aș vrea să elimin acel „poate”, n-ar fi mai ușor să mă duc eu să-l ridic de la depozit? Ca să fiu sigur că-l iau azi?
– Da, se poate, cum să nu? O să comunic la depozit să vă rămână coletul pe loc pentru ridicare personală.
– Perfect, așa facem.
Am închis și-n jumătate de oră mă urcam în mașină să mă duc să-mi ridic personal coletul.
Am ajuns, i-am dat fetei de la recepție AWB-ul și s-a dus să mi-l aducă din depozit. Doar că în loc de colet, s-a întors cu replica:
– Să știți că nu-l găsim, colegii mei cred că a fost furat.
– Păi și cum facem?
– Nu știu, o să dureze, trebuie să vorbim să se verifice camerele de luat vederi de pe tot traseul coletului.
Doar că nici eu nu-s venit cu pluta și nici nu sunt născut ieri. Prin urmare, am pus problema în singurul mod logic în care se putea pune:
– Cum adică s-a furat, dacă figurează ca intrat la voi în depozit? Dacă intru la voi pe site, la secțiunea de urmărire colete, și introduc AWB-ul, îmi apare că acest colet este la voi în depozit. Deci cineva l-a recepționat, că altfel nu avea cum să apară ca fiind la voi. În plus, îmi apar și toate punctele anterioare prin care acest colet a trecut și-a fost verificat, deci el există. Cum adică s-a furat?
Paranteză. Iată ce-mi apărea pe site-ul DPD după ce băgam AWB-ul:
Am închis paranteza.
La auzul argumentelor mele logice, fata de la recepție a ridicat din umeri:
– Așa mi-au zis colegii mei, eu n-am ce să fac.
– Nu știu, zic, să mai verificați pe unde ar putea să fie?
Bombănind în gând, a plecat să mai verifice. Când s-a întors avea altă variantă de lucru. Cică există și posibilitatea să-l fi luat curierul în mașină, dar fără să-l scaneze. Prin urmare ei n-au cum să verifice dacă l-a luat sau nu.
Băi, voi înțelegeți ce vorbesc eu aici? Astea erau răspunsuri și variante care mi se dădeau de către firma de curierat, profesioniștii livrărilor, nu-și dădea cu părerea vecina Sanda, coafeză de renume mondial.
Oameni buni, eu pot să înțeleg multe. Pot să înțeleg că angajatorii români sunt scârțari și au organigrame subdimensionate, prin urmare, având foarte puțini oameni, vizavi de volumul de muncă, se lucrează greu.
Pot să înțeleg și că un colet se poate pierde, aia e, se poate întâmpla, nu e nicio tragedie. Toți greșim.
Ce nu pot eu să înțeleg sunt bătaia de joc și nesimțirea, pentru că fix astea două mi s-au întâmplat mie în cele două ore petrecute în depozitul DPD din Mogoșoaia, așteptând ca cineva să-mi spună ceva despre colet: și-au bătut joc de mine, cu nesimțire, mințindu-mă pe față.
Doar că, din nefericire, mă duce cât de cât capul și n-am cum să înghit orice mi se servește. Poate nu înțeleg eu exact cum funcționează un serviciu de curierat, dar știu sigur-sigur că un curier poate să verifice dacă are un colet, fizic, în mașină chiar dacă nu-l are în sistemul electronic.
Gen, se duce și se uită la colete, le verifică el personal și află daca are în dubă un colet pentru adresa X, pe numele Mihai Vasilescu. Ceea ce i-am comunicat și fetei de la recepție.
Ați fi crezut că în fata unor asemenea argumente a cedat, dar ați fi crezut prost. Mi-a servit această replică absolut uluitoare:
– Nu putem să facem asta, că n-avem de unde să știm care curier l-a luat.
Bă, voi vă dați seama cam la ce nivel se discuta acolo?! Și cam cât de prost mă credea fata aia?
– Cum adică n-aveți de unde să știți ce curier l-a luat? Dar câți curieri aveți voi alocați pentru o zonă? Aveți un singur curier de care trageți cât se poate. Cât e de greu să verificați care e curierul alocat pe zona mea, să-l sunați și să-i spuneți să verifice dacă are coletul în mașină?
Abia în acest moment a cedat în fața argumentelor mele.
Nu știu cu cine a vorbit și ce-a făcut, dar vreun sfert de oră mai târziu mi-a comunicat sec:
– Să știți că nu e la curier în mașină.
– De unde știți?
– L-a sunat șeful lui și l-a întrebat.
Probabil mulți ar fi renunțat ajunși la acest moment al discuției halucinante. Nu și eu.
Știți ce am făcut? Am cerut numărul de telefon al curierului de pe zona mea, să-l sun și eu, să mă conving. Probabil a considerat că nu e bine să te pui cu nebunii, așa că mi l-a dat.
L-am sunat. Nu mi-a răspuns. Am mai sunat o dată. Nu mi-a răspuns. Încă o dată. Tot nu. Cam pe la șaptea încercare mi-a răspuns.
M-am prezentat frumos și i-am explicat că vreau să aflu dacă are un anumit colet în mașină. La care omul mi-a cerut direct satul și strada, de-am crezut că nu aud bine. Zic, nu e sat, deși poate așa pare, vorbim despre Sectorul 1.
Aproape că s-a răstit la mine când mi-a explicat că el e pe zona Bolintin Vale și Joița, n-are nicio treabă cu Sectorul 1.
Noaptea minții, prieteni, noaptea minții. Voi înțelegeți că fata aia de la DPD mi-a dat un număr de telefon al unui curier care n-avea nicio legătură cu zona mea? Nu zic că ea a vrut să mi-l dea, i l-au dat colegii ei când l-a cerut. Efectiv au făcut pipi pe mine.
Ăla a fost momentul în care am rugat-o să-l cheme pe șeful ei sau pe cineva cu care să pot vorbi și să-mi poată spune ce se întâmplă cu adevărat.
L-a chemat, n-a vrut să vină. Da, știu cum sună, dar este purul adevăr, omul efectiv n-a vrut să vină să stea de vorbă cu un client care nu solicita decât să știe ce se întâmplă.
Alexandru Dragomir îl cheamă pe nesimțitul, cu funcția de șef de hub la DPD, care n-are nicio treabă cu respectul pentru clienți. Pentru că dacă nici asta nu e nesimțite, nu știu care mai e. Abia aștept ziua când o să mă roage să scot fraza asta de pe blog.
Știți, până una alta când o fi să-și schimbe locul de muncă, potențialii angajatori nu-l vor căuta pe Tik Tok, tot pe Google vor da search după numele lui. Sper să se indexeze cât mai bine că Alexandru Dragomir e un nesimțit care n-are nicio treabă cu deontologia și respectul pentru clienți.
Îmi pare rău, cred că e prima oară când fac asta în atâția ani, dar nici nu m-am mai întâlnit cu așa ceva.
Pur și simplu nu-mi venea să cred ce mi se întâmplă. Nu-mi venea să cred că sunt în depozitul unui curier și nimeni de-acolo nu vrea să stea de vorbă cu mine.
Nu sunt absurd, n-aveam pretenția să-mi scoată coletul din pământ dacă n-aveau cum, dar măcar să vină cineva și să-mi explice cinstit în față ce se întâmplă. N-am avut parte de așa ceva.
Am stat două ore acolo și-am plecat fără să am nici cea mai vagă idee ce se întâmplă cu coletul meu. Care, apropo, era plătit, banii mi s-au luat. Că și de-aia prefer, dacă am posibilitatea, să optez pentru plată la livrare. E atât de satisfăcător să trebuiască să te caute ei să le dai banii, nu să trebuiască să-i cauți tu pe ei…
Apropo, dacă se întreabă cineva despre ce bani vorbim, adică ce valoare a avut comanda, să știți că vorbim de o comandă în valoare de 148 de euro. Deși asta n-ar trebui să aibă nici cea mai mică importanță, puteau să fie și 23 de lei, nu asta conta.
Și-acum vine lovitura de teatru.
Aseară, aproape de ora 18:00, mă sună un număr necunoscut. Apropo de isteții care susțin că ei nu răspund niciodată la numere de telefon necunoscute, eu răspund.
Era cineva din conducerea DPD care mi-a spus că mi-a găsit coletul și trece să mi-l aducă. N-am să-i las numele omului, că m-a ajutat și nu merită asta. Pe scurt, mi-a spus că-și cere scuze pentru cele întâmplate și c-a aflat de mine pentru că i-au trimis mai mulți prieteni postarea mea de pe Facebook.
S-a ținut de cuvânt, a venit și mi-a adus coletul, am mai stat un pic de vorbă pe subiect, iar la despărțire i-am spus că voi scrie despre ce s-a întâmplat. A ridicat din umeri:
– E decizia dumneavoastră, eu sunt nou în firmă, am venit aici tocmai pentru că vreau să schimb acest gen de atitudine.
Ne-am urat de bine și asta a fost.
După ce m-am văzut cu coletul în casă, am stat mult să mă gândesc dacă să mai scriu acest articol sau nu. Puteam să-mi văd de treabă, îmi rezolvasem ce aveam de rezolvat, pentru ce să-mi mai bat cuie în talpă?
Dar, până la urmă, am ajuns la concluzia că este obligatoriu să-l scriu. Mi-ar fi fost rușine de mine însumi dacă mă prefăceam că nu s-a întâmplat nimic.
Pentru că n-am rezolvat datorită profesionalismului celor de la DPD, ci datorită faptului că eu am o oarecare influență în online. Dacă nu scriam ce mi s-a întâmplat și, mai ales, dacă postarea nu ajungea sub ochii omului care m-a ajutat, nu s-ar fi întâmplat absolut nimic.
L-am întrebat de ce-a fost nevoie să intervină el, de ce colegii lui n-au fost în stare să-l găsească. Dar mai ales de ce n-au fost în stare să vină să-mi explice ce se întâmplă, dacă tot mă deplasasem până acolo?
Nu mi-a zis, și-l înțeleg, probabil sunt chestii de bucătărie internă sau, și mai probabil, n-a vrut să pronunțe cuvântul „incompetenți”. E ok, l-am spus eu. Îmi pare rău, dar dacă asta cred, asta am scris.
Ca să închei într-o notă mai puțin dramatică, trebuie să vă zic asta. Vă spuneam mai sus c-am postat pe Facebook, când eram acolo, sperând că cineva îmi va da vreun număr de telefon al vreunei persoane care să poată să mă ajute.
Nu s-a putut, în schimb printre zecile de comentarii l-am primit și pe ăsta:
Prieteni, am râs cu sunet, deși eram în pragul unei crize de nervi. Pe sistemul it’s funny because it’s true, am râs pentru că era extrem de adevărat.
La ce haos era în acel depozit al DPD-ului, chiar aș fi putut să fac treaba asta fără să se prindă absolut nimeni. Puneam vesta reflectorizantă pe mine și intram în depozit liniștit, fără să mă întrebe nimeni nimic.
Doar că intram de pomană, dacă nu mi-au găsit ei coletul, ce șanse aș fi avut să-l găsesc eu?
Ai cuvântul meu că, în timp ce citeam, anticipam răspunsurile mițurii de la recepție și am avut dreptate la fiecare. Kafka, frate!
Partea bună (în afară de faptul că există un om precum cel care a rezolvat) este că, foarte probabil, DPD-ul nu va mai rătăci în viitor niciun colet pe numele Mihai Vasilescu. Dacă ai vreun tiz în București, îți datorează o bere 😀
Comentariu beton!44
Mie îmi pare rău de omul care mi-a adus coletul, probabil nu-l va bucura absolut deloc articolul, dar cred că doar așa poate afla exact cam cum arată o interacțiune REALĂ dintre DPD și clienți.
Stai linistita, coletele se pierd pe banda rulanta la DPD, indiferent cine esti 🙂 . Poate doar daca esti seful sefilor de la DPD….
DPD Mogoșoaia mi-a livrat comanda de la Douglas cu un pachet desfăcut lucru evident pentru că nu s-au mai deranjat să pună ceva ca să pară coletul OK. Trebuia să primesc un parfum scump și câteva eșantioane tot de parfum și am primit doar parfumul desfăcut de care nu sunt sigură că este originalul . Am făcut reclamații și la sediul DPD și la Douglas dar totul a fost în zadar. Nu am primit nici un răspuns și m-am jurat că dacă mai văd vreodată livrare cu DPD zic pas indiferent de faptul că nu mai pot comanda produsul.
Eu am un colet trimis din România în Germania pierdut din februarie 2025, am deschis tichet la ei, încă nu e rezolvat, au trecut cele 90 de zile. Aveam și asigurare pe el, era un colet de vreo 900€ pe care l-am asigurat la 600€ (eu fraier, că nu-mi imaginam că se poate întâmpla asta cu un colet de vreo 15 kg). :)) Până la urmă m-am gândit (târziu) să contactez platforma de unde am comandat curierul, cică fac ei reclamație la curier, dar trebuie să mai treacă 90 de zile.
În martie am completat cererea de restituire a banilor (asta la indicațiile de la DPD primite pe rmail), am trimis IBAN, tot ce trebuie, iar în aprilie mi-au zis la telefon că s-a aprobat, o să primesc banii. Nu am primit nimic până acum, 16 iulie 2025. :))
DPD = nesimțiți și incompetenți. În dex cred că e poză cu DPD la cuvintele astea.
dpd-ul are „noroc” de unii curieri, cel din zona mea ne cauta și ne dă soluții până suntem amândoi mulțumiți(el că a livrat, eu că mi-am primit coletul). in trecut am avut și eu experiențe neplăcute cu dpd-ul, iar pentru asta o sa distribui articolul sa afle cât mai multă lume de nesimțirea lor iar cei din conducerea firmei sa nu se mai creadă semizei.
Da, dar nu e normal să te bazezi pe norocul că o să nimerești un om bun pe zona ta. 🤷♂️
Așa este, DPD chiar are noroc cu unii curieri. Cel din zona mea e un băiat super-profesionist. Știe ca are de făcut o livrare, nu se lasă până nu o face, chiar dacă umblă după mine toată ziua( se mai întâmplă să nu pot prelua coletul când mă sună el și stabilim altă oră de livrare, nu ne încadrăm etc, dar omul nu renunță până nu am coletul în mâna).
Cred ca nebunia asta cu firmele de curierat este mai ales în orașele mari. În orașele mici lucrurile decurg mult mai fluent.
Comentariu beton!11
Cel care a zis că-i nou în firmă și vrea să schimbe ceva, are timp suficient să intre în mediul de-acolo. E ca-n politică, intri în partid, iar daca vrei să schimbi ceva ești dat afara
Comentariu beton!23
Depinde fix de cât de hotărât e.
Da’ ce mă uimește pe mine este că propietarul firmei este indiferent. Aducă să nu-mi spună mie că nu știe. Poate în urma articolului se sesizează.
P.S. Fix la asta mă gândeam când citeam: ce aș fi făcut eu, care n-am o anumită influență în online.
Cred că ridicam alternativ din umeri cu recepționera
Comentariu beton!16
DPD e multinațională. 🤷♂️
Nu știam. Bine, nici nu am avut de a face cu ei. Mai mult cu Fan și GLS
Mă gândesc că totuși coletul tău plecase cu un curier și de aceea nu l-au putut găsi în depozit. În același timp e posibil ca să-l fi luat din greșeala curierul de pe altă zonă și ei chiar să nu fi știut la care dintre ei să fie. Asta nu le scuza greșeala și nici faptul că n-a putut/vrut să vină un reprezentant sa-ți explice că este o greșeală a lor și ca se va rezolva seara la întoarcerea curierilor când probabil coletul va fi adus din nou in hub și redistribuit curierului de pe zona ta. Pare să fie un amestec de rea voință, incompetență care turnat peste mediul solicitant și probabil subdimensionat din punct de vedere al resurselor umane duce la experiența povestită de tine.
Tocmai dau o comandă pe amazon… oare cu cine mi-o vor trimite?
Comentariu beton!15
Coletul meu nu a părăsit depozitul.
Amazon mi-a returnat bani pentru Prime care din cine știe ce motiv au fost luați de două ori, în câteva ore i-au returna, dacă dimineață îmi trimite mail cu “out for delivery” până seara am coletul, niciodată nu am avut probleme cu ei de nici un fel.
Bună dimineața!
Zici că e scenariu de film prost.
Eu cu DPD am interacționat doar la Pitești, nu am avut probleme. Dar nu e normal să speri că nimerești un curier ok.
În altă ordine de idei, foarte bine ai făcut că ai scris acest articol. Name them and shame them!
Comentariu beton!19
Mai multe decât ei.Ma îndoiesc serios ca au cautat fizic coletul.
Am lucrat o vreme intr-un astfel de depozit și în ciuda haosului aparent exista o anumita ordine.
Se poate ca un colet sa ajungă la raftul greșit su sa fie luat de alt curier.Dar la ora închideri când ultimul curier si-a livrat ultimul colet tit se vede greșeală.Ca rămâne coletul fără sa fie livrat și se verifica motivul.Ca în depozit la centrul de comanda se specifica statusul comenzi.Livrat data și ora sau nelivrat- motivul.Su se încearcă livrarea de 3 ori în 3 zile înainte de a se returna ca nelucrătoare la expeditor.Si asra costa bani firma de curierat.
Comentariu beton!13
Am avut meciuri cu DPD, Cargus, Shitday si Fan. Asta desi ca individ care a lucrat cu oamenii stiu cit de nasol este si nu vreau sa le fac curierilor viata si mai grea decit este deja.
Ultimii 3 din enumerarea de mai sus s-au lipit cu succes de Protectia Consumatorului, cu felicitare scrisa, in lei. In Brasov era sef la OPC Sorin Susanu, care pe linga ca profesional era beton, a mai si patit la prima mina diverse bucurii cu firmele de curierat.
Ultima minune patita personal a fost acum vreo luna si jumatate, cind mi-au depus la locker un colet. Ca sa ne intelegem: eu sint din Brasov, lockerul unde l-au livrat era in Halchiu. Asta desi era trecuta expres livrarea la domiciliu si refuzul meu de a folosi sistemul cu lockere. Iar cel mai apropiat locker este la 5min de plimbare pedestru.
Cargus a ales un locker dintr-un sat la vreo 25km distanta. Probabil alegerea adreselor de livrare este digitalizata, adica Dorel/Dorica din depozit face cu degetul pe harta an-tan-tiki-tan.
Comentariu beton!39
Nivelul de educatie si profesionalism din firmele astea este sub nivelul marii. Salarii proaste, multa munca primesti fix o gama de Dorei. Nu poti sa astepti inteligenta emotionala si profesionalism de la un curier sau receptionista ca daca le aveau faceau altceva pe bani mai multi.
Am un prieten bun care n-a facut scoala dar are o inteligenta si bun simt nativ. A incercat omu’ sa lucreze la hypermarketuri, la firme de curierat, depozite de materiale. Sef de echipa, gestionar, etc…ca-l duce capu’. N-a rezistat! Era cu nervii praf de la prostie si incompetenta. S-a chinuit apoi cu niste scoala la 40 de ani si acu are un job calificat intr-un spital. Lucreaza cu oamenii mai dezghetati si pare multumit.
Comentariu beton!16
@MV: DPD e exact la fel și-n Austria. Da’ exact la fel. Probabil curierii învață aceleași „scenarii”. 🤷♂️
Norocul meu e că pachetele comandate pe site-ul amazon.de sunt livrate 99,5% cu Poșta Austriacă.
Comentariu beton!14
Da, bravo! Pentru că Poșta Austriacă nu e fraieră, e chiar o forță. Oare de aia că e Austriacă? :)) Ar putea și Poșta Română să investească in logistică și să facă bani frumoși din așa contracte, dar asta ar însemna că ar trebui să muncească acei „hipopotami pre-potenți” care sunt angajați acolo să facă, pe banii românilor, viața grea românilor.
E buna și Poșta Română, numai ca are putini angajați pe serviciul de predare la domiciliu. De exemplu, pt tot orașul Galati sunt 3 (trei) bucăți. În condițiile în care celelalte firme de curierat au câte unul sau doi pe cartier. Eu as elimina 90% din șefi, șefutzi și șefuleți. Sau i-as „promova” pe post de curieri, sau funcționari în agenție.
Comentariu beton!20
Pățit. Când aud de livrare cu DPD mi se ridică părul în cap.
Am bântuit și eu pe la ușa unui depozit, țara nimănui, într-adevăr cred că puteam să intru brambura prin incintă și să-mi caut coletul singură că la recepție eram tratată doar cu sictir. Ca să fiu mai exactă: când, după nenumărate tratative și tergiversări, a ajuns coletul format din 2 cutii în recepție, am semnat pentru ele și am luat unul sa-l duc la mașină, urmând să revin în 30sec după al doilea. Mda, între timp, recepționera plecase în pauza de masă și închisese ușa! Am stat și am zgâriat la geam ca o fraiera minute bune până a revenit…
Cu alt colet care conținea niște sticle de gin am pățit altă minune, ni s-a comunicat că a avut loc un accident și conținutul s-a deteriorat. Fuga la depozit să vedem ce și cum, mi se arată un colet desfăcut din care lipseau sticlele iar restul era bine-merci. Proces-verbal, alea-alea, vorbim cu producătorul care zice, eee, așa fac ei, le mai fură, hai că vă mai trimit o tură, poate le primiți totuși…
Altădată am plâns de nervi lângă drăcia lor de easybox care trebuie împerecheată cu o aplicație tâmpită…ceva de noaptea minții.
Uh, ce năduf aveam!
Comentariu beton!19
N-am experiență cu DPD, dar am încarunțit cu Someday (ei își zic Sameday). Am comandat o tabletă de la eMag pentru nepot. Era vineri. Am bifat conștiincios „livrare in weekend”. Bănuiesc că livrarea gratuită este mai bine plătita de eMag la sfârșit de săptămâna. Sâmbata la ora 8 AM văd pe site-ul AnyDay că s-a încercat livrarea dar n-am fost acasă. Really? Caut un contact la livrator, intru pe un chat „solicitarea dumneavoastra se analizează, veti primi raspunsul în maxim 5 zile lucrătoare”. Adică eu vreau livrare ASAP și ei se scarpina 5 zile!. Dar avea trecut numărul de telefon al curierului care nu m-a găsit acasă. Sun „a nu, nu mai aveam loc in mașină, vine luni”. Nepotul venea duminică. Reclam la eMag, ăia mă sună „știți ei spun ca nu v-au gasit”. Am dat un răspuns scurt „Mint ca niste măgari ce sunt”. La ora 17 aveam coletul, iar curierul mi-a reproșat ca l-am pârât. Am economisit 20 de lei, bacșișul.
Comentariu beton!30
Nu cred că e necesar să le dăm bacșiș, că nu e vorba de mâncare. E vorba de oameni angajați direct de firmele de curierat și nu sunt plătiți puțin. Iși fac treaba pentru care sunt plătiți, bine sau rău, e treaba angajatorului să-i recompenseze dacă e cazul. Bacșiș ar trebui doar dacă ceri ceva excepțional și el se dă peste cap să facă ce i-ai cerut. Deși, am și eu situații din astea la muncă la multinațională și nu i-ar trece nimănui prin cap să-mi dea mie personal ceva 😅
Era totuși sâmbătă după amiază. M-am gandit ca omul o fi intarziat peste prgram pentru coletul meu, poate nu era vina lui… Dar când a protestat că l-am pârât mi-am dat seama că era, totuși, vinovat.
Bine ca a ajuns pachetul la tine. Eu am inca un colet, platit, care nu a ajuns la mine, desi figureaza ca fiind livrat. Am scris firmei care l-a trimis, au zis ca vor investiga sa vada cu cine s-a facut livrarea in Romania.
Astept cu interes.
Am avut aceeasi experienta cu Cargus. Doar ca n-a durat 2 ore; dupa ce am facut scandal vreo juma’de ora si de la receptie nu au vrut sa cheme niciun un manager, m-am dus pe o alta intrare si pe primul intalnit acolo l-am intrebat de un sef care sa-mi gaseasca un colet in depozit. A venit o doamna in 2 minute care a mers cu mine la depozit si l-a gasit tot in 2 minute!!!
Comentariu beton!17
Io mi-l imaginez pe șeful ăla nou ducându-se la ăia să le zică „nu știu cum faceți, dar scoateți coletul ăsta din pământ, din iarbă verde” 🤣 Sau, poate că și-a pus vesta și s-a dus singur să-l caute 🫣
Comentariu beton!23
Ceva similar am pățit și eu in Iași, cu DPD.Au trimis coletul intr-un sat din apropierea Iașului, unde era o stradă cu acelasi nume.De fapt, acolo era strada, la mine este Aleea…Nu era scris nicaieri numele acelei localități…noaptea minții.Este singura dată când mi s-a întâmplat așa ceva și bineînteles, a fost cu DPD.
Când am citit despre colet furat, mi-am adus aminte de o comanda de la Emag din 2018 care trebuia livrata cu Sameday și tot întârzia. Sun la ei și îmi spun că cei de la Sameday spun că nu au primit coletul, cei din depozit că l-au predat! Le-am zis că eu nu pot aștepta să se lămurească ei cu verificat camere etc și vreau ce am comandat și plătit. Livrat a doua zi cu Fan Courier.
Faza tare este că în contul meu Emag acea comandă încă apare cu „Produse predate curierului”!
O experiență similară am avut și eu cu cei de la UPS, care din momentul în care a ajuns coletul în țară, au devenit imposibil de contactat. Telefonul de pe site apare ca neexistent când suni, la mail nu răspunde nimeni, iar la tracking ți se spune că livratorul are nevoie de ceva aviz de securitate ca să aibă acces la adresa unde trebuie să livreze…
Noroc cu „știu pe cineva care știe pe altcineva…”
Citeam ieri ce postai pe Facebook si ma gandeam ca urmeaza un articol in care sa ne spui ca totusi dracul nu a fost asa negru… M-am inselat, foarte frustranta experienta.
Cea mai recenta interactiune pe care am avut-o cu DPD a fost cu un colet mic venit din Amazon, o cutie cu pantofi. M-am dus sa il intampin pe curier dupa ce m-a sunat, l-am salutat, s-a uitat la mine de parca l-am injurat, a ocolit duba si a deschis usa mare din spate. A sarit o anvelopa si a prins-o din zbor. A deschis si a doua usa si a atuncat anvelopa inapoi… La propriu aruncat, jur, cu bolta, peste ce colete mai erau pe acolo. Am tras cu privirea in interior si am vrut sa fac o gluma intrebandu-l daca a avut un accident inainte sau daca a incurcat-o cu a unui hoarder la iesire din sediu, asa haos era. M-am abtinut… A scotocit putin printre alte cutii, mi-a gasit-o pe a mea si aia a fost, am scapat. Din partea lui nicio vorba, dar nimic.
Incerc sa comand din locuri in care se poate face alegerea curierului, din pacate majoritatea din afara au parteneriate cu firmele de curierat locale si le predau cand ajung in tara. Ca asa am povesti si cu DHL si Cargus care sunt in parteneriat cu nabadai.
cu depede am scris pe febeu, da’ am și io una cu Fan; probleme cu AC-ul la vechitura de Tucson; îl sun pe omul meu din București:
– șerif, nu cheltui bani, știu eu ce are! îmi trimiți compresorul și eu îi dau o cafea curierului să aștepte 5′ și ți-l trimit înapoi…
– săr’na! pun pe curier azi și îl rog pe cel care vine să aștepte; e un partener de-al meu, din București;
trimit, dau AWB-ul, aștept telefon; ioc; sun, sună și omul meu la curierul lui, coletul nu-i! adică este, da’ nu se știe unde!
sun și eu la București; la fel, e în București! păi zi în care depozit, să vină cineva să-l ridice…; nu știm, căutăm…
telefoanele de pe drum, că plecam în Bulgaria; ajung la depozitul din București Nord, pe centură;
bună seara- bună seara, ăsta-i AWB-ul, nu știm unde-i coletul…
trecuseră deja 24 de ore, am văzut negru în fața ochilor:
– un șef?
– pentru ce?
– să vorbim…?
– nu se poate! avem, dar sunt în ședință…
bre, nu știu cum îmi vin astea, da’ jur că-i real 100%
– da’ dacă arunc eu un scaun d’ăsta în geamul ăla de 6 metri pătrați!? vine vreun director?
– chem paza!
care agent chiar se apropie;
– nu vreau să vă sperii, da’ dacă pune mîna pe mine, vedeți duba de afară?, mă urc la volan și intru cu ea în geam! o să vină poliția, ok, poate plătesc geamul, poate nu, că mă scot nebun cu nervii pe moment; da’ cînd sunați voi la poliție sun și eu la Realitatea, că-i aici, la pod Otopeni… fac un circ…
în 3′ a venit, din ședință, o doamnă director pe care am beștelit-o (mă rog, firma) timp de cinci minute; fără să mă repet și fără obscenități!
așa că sfatul cu veste reflectorizantă e chiar cuminte, respect!
Comentariu beton!36
Daca e de povestiti, sa povestesc si eu:
Comanda Aliexpress, unde nu stii cu ce intra in tara, vad ca vine cu DPD.
Bun, primesc mesaj ca a ajuns la sediu, redirectionez in platforma lor in box. Cu toate astea, primesc mai tarziu notificare ca e la un anumit punct de ridicare (deci nu box). Ma iau dupa pin ul pus in platforma lor si ma duc acolo. Acolo…nema punct de ridicare, nimic. Ma mai uit pe maps si mai vad o recenzie a altui nefericit care a ajuns acolo si nu a gasit nimic.
Caut manual adresa si vad ca e in cealalt capat al orasului. Ajung acolo a doua zi, il gasesc, dau sa deschid usa, care usa e inchisa, desi mai aveau program 2 ore. Sun la ei, nu raspunde nimeni, fac poza la loc sa le dau mail, le dau mail si le spun ce si cum. Mai stau cateva minute in zona, dupa care, inainte sa plec, zic sa mai incerc o data usa. Surpriza: era deschisa: punctul de ridicare era la un magazin de tigari electronice, unde fatuca de acolo a plecat vreo 10 min si a inchis fara sa lase vreun bilet, ceva.
Am inceput cu povestea mai lunga, inainte de asta am mai avut un colet unde mi-au zis ca l-au pierdut, mi-au cerut foto si apoi l-au gasit.
Deci din 2 experiente cu ei, 2 negative.
Asta cu punctele de colectare o are și Cargus, și tot pe câmpii sunt, cu diferențe mari între adresa fizică și cea scrisă. În cazul meu, punctul ăla de colectare Cargus s-a dovedit a fi un birt. Nu restaurant, ci birt. Din ăla de cartier, unde nu prea vrei să intri decât dacă vrei o vodcă mică la 10 dimineața
O să zic întâi că DPD e multinațională franceză (ca să îi răspund lui Anel), rebranded in 2023 ca Geopost. Lui Mihai i-am povestit în privat, dar o să mai zic și aici, că nu e ca și cum incompetența lor are granițe geografice. Acum câțiva ani, compania la care eu lucrez voia să schimbe curierul în Germania (de la UPS la altceva). Printre oferte – DPD. Norocul e că ăștia ai mei au neuronii funcționali și, înainte de orice, fac teste. De sistem și, ulterior, de traseu cap-coadă, cu tracking cu tot. Așa-numitul Golden transaction l-a avut ca destinatar pe managerul de țară. A doua zi dupa test, omul ne anunță că are două vești: una bună și una proastă. Cea buna – se livrase laptopul. Cea proastă – fusese aruncat peste gardul casei, pe gazon, iar în ziua aia ploua. Dincolo de amuzament, nu a mai existat niciun contract cu DPD, că nu eram chiar nebuni să semnăm așa ceva, decât dacă voiam să ne dea foc clienții. Personal, la singura livrare DPD din ultimii doi ani am făcut reclamație scrisă și am amenințat cu Protecția Consumatorului și cu avocatul. Am lucrat în curierat mulți ani, am făcut logistică alți câțiva ani – nu știu firma care să lucrez în haos mai mare și cu procese operaționale mai scăpate de sub control. Îi doresc succes și nervi tari omului care și-a propus să schimbe lucrurile. Cu siguranță va avea nevoie.
Comentariu beton!20
Te inteleg perfect. Aceeasi problema am avut-o si eu, insa cu UPS. Numai ca eu nu mi-am mai recuperat coletul. A trebuit sa comand din nou. Si vorbesc de 700 de euro, plus ca a trebuit sa sun la firma sa spun eu ca mi s-a reintors pachetul la ei si apoi sa cer din nou reducerea pe care am avut-o initial. Care e problema aici? UPS nu are destule caractere in sistemul lor sa scrie o adresa completa. Drept urmare coletul meu ajunge la numarul 3 in loc de 35. Si curierul ar putea sa livreze. Sunt doar 70 de metri intre case. Una peste alta am purtat si eu aceeasi discutie pe care ai purtat-o tu, numai ca la mine fost un individ incompetent la telefon. Si ca sa faci o plangere la UPS, mai bine stai in banca ta.
Cat despre DPD Belgia, nici aici nu am cuvinte prea bune. Curierul nici nu trece pe la usa (am camera, deci stiu daca suna sau nu) si primesc mesaj ca nu m-a gasit acasa si pachetul e livrat in nu stiu de punct comun de colectare.
Comentariu beton!12
Am pățit și eu, la Cargus Tg-Mureș, anul trecut. După ce am așteptat 2 ore, într-un hol mizerabil, să îmi aducă coletul din depozit am aflat că respectivul angajat nici măcar nu căutase, avea altă treabă. Așa că, după multe insistențe (ziceau că nu îl găsesc, deci nu e la ei) m-au lăsat să intru să-mi caut coletul. L-am găsit cumva, în haosul acela, coletele erau puse de-a valma, fără niciun criteriu. Acum s-au mutat într-un sediu nou, modern, sper că au și un sistem mai bun de gestionare. Cu Fan Courier imi place cel mai mult să lucrez, nu am așteptat niciodată mai mult de 5 minute să-mi aducă coletul din depozit.
Am avut și eu o pățanie cu DPD. Am trimis un colet la o unitate militară în Mali. Mai trimisesem de vreo 7-8 ori, tot cu DPD. N-am găsit alt curier care să livreze la acea unitate militară pe motivul că adresa de livrare nu apărea.
Ultimul colet trimis a fost returnat pe motiv că adresa nu este validă. Mi-au cerut să plătesc returul și am refuzat. Ca urmare au luat coletul înapoi. Am dus muncă de lămurire cu cei de la suport și au admis că după vreo 7 colete livrate la aceeași adresă, adresa era bună și nu era vina mea. Am cerut să-mi dea înapoi coletul.
Am așteptat câteva zile după care mi-au zis că nu-l găsesc. Le-am trimis poze ca să știe cum arată și ce să caute. Le-am zis care a fost situația și că probabil l-au aruncat crezând că nu-l vreau înapoi. Le-am cerut ori să-mi dea coletul înapoi, ori să-mi plătească serviciul de livrare neonorat și valoarea produselor din colet.
Cu ajutorul curierului de pe zona mea care s-a dus la depozit și l-a căutat, am primit coletul înapoi. Mi-au returnat și banii de livrare.
N-am mai apelat la DPD de atunci șă dacă am opțiunea să-mi aleg curierul cu care să mi se livreze coletele, în mod sigur nu aleg DPD.
Am pățit cu DPD. La mine coletul nu a mai ajuns. Nu era o sumă mare, era un rest dintr-o comandă, de aceea am zis că asta e. Am încercat atunci diverse chestii pentru că răspunsurile primite erau de noaptea mintii doar că am renunțat. Am intrat inclusiv pe pagina de fb a managerului lor, degeaba. Nu le găsesc nici o scuză, managerul lor are pe fb recenzii negative, nu și-a pus niciodată întrebarea ce se întâmplă? Că eu aș vrea, ca manager, să știu exact cum merge firma și pe ce mă pot baza. Hai că e unul nebun dar când numărul reclamațiilor crește ce faci?
Faza cu vesta reflectorizanta vine probabil din experienta proprie a celui care a scris.. sotul s-a dus frumos la depozitul FanCourier, si-a cautat cele 4 anvelope in mormanul de toate-cele, s-a dus si a semnat (sau ce o fi facut) de primire si mi-a zis ca la ce harmalaie si dezorganizare era acolo putea lejer, daca dorea, sa ia cate altele voia, sa le incarce in masina si sa plece.. si nu s-ar fi sesizat nimeni 🙁
Ai avut noroc mare, eu am trimis colet din Spania în Anglia fetei mele, toate bune până a intrat pe mâna dpd-ului in Anglia, a durat o lună și o săptămână să îl recupereze și nu de la dpd ci pur și simplu printr-un mare noroc.
In acest timp dpd i-a adus acasă două colete la interval de două săptămâni cu mare scandal doar că nu erau ale ei și bineînțeles că le-a returnat iar finalul e apoteotic :într-o bună zi ne trezim la ușă cu o pereche în vârstă care ne spune că locuiesc în Murcia și au o fată la Londra care fata a primit un pachet cu adresa noastră pentru că numele destinatarului nu se vedea aproape deloc fata i-a sunat și cum locuiau la câțiva zeci de km au venit să ne intrebe dacă și noi avem o fată la Londra și să le dăm un nr de telefon pentru a se pune în legătură cu fiica lor pentru a recupera pachetul, halucinant după cinci săptămâni prin marea bunăvoință a karmei a reușit, de aceea dpd niciodată pentru mine!!!!
Comentariu beton!26
Strainezia, prima pe stanga. Comanda: ceva etajere, mobila așadar. Livrare la domiciliu sensibil mai scumpă decât în hangar de-ăla de-al lor. Mail: e pe vine, stai acasă să semnezi, comunici codul următor. Stau acasă, îmi văd de ale mele. Alt mail: n-ai fost acasă, nu pupi! Marș la depozit, l-am dus acolo. Bine, termenii umpique diferiți, dar mobila la vreo 20 km distanță.
Am sunat la vânzător și am cerut banii înapoi, dar acum! Nu peste 48 de ore, nu peste 10 zile. Aha, scuzoaiele noastre!
A doua zi vine gigi mușchi cu cele 4 cutii înalte de 1,80. Țâfnos și grăbit: mie să-mi dați codul, repede! Îi spun fix ce spusesem la telefon: ieri am fost acasă, v-am așteptat. El: ba nu!
Firma de curierat: DPD 🤬
O experiență ciudată pentru România am avut cu Sameday, comandasem 4 anvelope Continental care au venit cu ei, din întâmplare am avut treabă pe lângă depozitul lor de la mine din oraș, zic să întreb dacă nu au ajuns cumva mai repede, de la recepție mi se spune ca tocmai au fost luate de curier pe care îl și sună doamna de acolo, curierul nici una nici alta basculează cauciucurile în mașină chiar dacă i-am spus ca nu am cash să le plătesc iar ei nu aveau pos, a spus să îmi fac rost de cash și când am bani să îl sun, menționez ca nu îl cunosc și nu mă cunoaște, am rămas surprins de gestul lui pentru ca 4 anvelope Continental totuși costă ceva, am mers și am montat anvelopele în zona apoi la primul bancomat pt cash și l-am sunat, într-o oră m-am întâlnit cu el si i-am dat bani, nu am idee de ce nu a luat în considerare ca pot fi rau platnic, nu am gasit raspuns pentru gestul lui.
Comentariu beton!21
Sa nu-l cautati pe ALEXANDRU DRAGOMIR, sef HUB DPD pe facebook. O sa intelegeti de ce nu sta de vorba cu oricine. Pare interlop sau membru AUR ceva…
hai ca-i cumpara sameday… sunt tare curios cum se vor imbunatati serviciile… ca si astia cateodata sunt someday…
de unde e asta că îi cumpără Sameday? nu de alta, dar Sameday tocmai e achizitionată de emag, m-ar surprinde să poata face vreo achiziție
Sameday tocmai a cumpărat Cargus, nu dipidi. În altă ordine de idei, Sameday aparține de Emag de vreo 8-10 ani, cand s-au transformat dintr-o firmă de livrat plicuri intr-una de curierat adevarat. Știu sigur asta, că fix in perioada aia, vreo luna am stat degeaba la ei, la un birou improvizat pe un hol, că n-avea nimeni timp să-mi facă un training. Apoi am plecat 😁
Papi, ai dreptate, sunt la Emag din 2017. My bad!
I-am taguit ieri când am distribuit postatea ta, nu știu dacă au avut curiozitatea să citească, eu am pățit cu Sameday: pus în alt punct easy box, în alt cartier 🤬 cu poșta română: au avut ghinionul să fac scandal și mi-a apărut coletul la cu totul alt OP decât cel la care a fost trimis și lipsă un obiect din el, scandal, scuze dar obiectul nu s-a recuperat. La poșta română figura ca retur deși mie la ghișeu și pe site arăta că este în oficiu, probabil pentru că se știa că fusese vămuit de careva din personal. Îmi pare rău pentru toți nervii pe care ți i-au cauzat.
Se mai întâmplă să nu fie sertare goale în punctul dorit.
Contraexemplu: am trimis o duzină de colete, în total fo 50 de kile, cu Fan în Germania. Am primit poză cu ele ajunse la Berlin, după câteva zile. În afară de o mică îndoitură la un colț, arătau ca în ziua trimiterii.
Jos pălăria!
Inca o dovada ca orice sistem poate fi dat peste cap de angajat: in sens rau, sau bun, depinde de caz.
Eu vad asta zilnic, la un magazin Lidl, din apropiere. Chiar ma bucurasem ca nu mai fac 10-15 km pana la cel mai apropiat. Dar, la 2 luni de la deschidere constat zi de zi ca este o calamitate: produse deteriorate, legume pe care nu le-ar manca nici porcii, etichete de pret puse aiurea. Este vorba pur si simplu de echipa locala, nu i-au putut invata ce au de facut sau n-au gasit oamenii potriviti.
Ehehei, eu primind des colete, am destule intamplari frumoase care m-au facut sa-mi smulg parul in cap, care si asa nu mai e mult.
Am avut si curieri cu experiente cu adevarat cretine (si de multe ori incompetenta unui om da peste cap tot procesul din ce am vazut), dar cel mai frumos a fost cu Posta Romana. O sa incerc sa descriu aceasta aventura.
Cumpar eu ceva din San Marino, de la o firma de la care mai cumparasem, aia trimiteau cu DHL Express, care e un serviciu foarte bun (48-72 ore face pana la mine). Ca sa clarific, e vorba de o casa de licitatii, deci nu puteam lua de la eMag. Achit si cand primesc tracking, vad ca s-au gandit ei sa trimita cu Posta. La acelasi tarif de transport. Cand am vazut caciuleala, deja m-am prins ca nu e bine, am avut asa un presentiment, dar ce a urmat a fost frumos:
1. Dupa vreo 10 zile (nu 2-3 ca la DHL Express evident) vad ca dimineata pachetul e inregistrat in oficiul postal zonal din orasul meu. Asta insemna, in mod normal, ca in ziua respectiva sau a doua zi, e la mine.
2. Trece ziua, apoi a doua zi, trece pranzul, ciuciu colet si m-am prins ca treaba nu e OK asa ca hai sa vad. Hai sa incerc la posta mea – niste babute care vaneaza literele pe tastatura si se mira si aplauda cand eu vin cu AWB-ul de acasa cand trimit, altfel as sta o ora dupa ele. „Nu stim, asta nu vine la noi, vine cu Prioripost”. Pai cum dau de Prioripost? „Sunati la ei, gasiti pe internet”.
3. Am dat undeva la 10-12 telefoane la numere gasite „pe internet”. Numar nealocat, numar nealocat. Pana la urma raspunde o cucoana foarte ofuscata si deranjata, „sunati la numarul cu 0 la urma nu cu 1”. Eu sunasem la un numar cu 8 la urma. Deduc matematic ca vrea sa inlocuiesc 8 cu 0. Numar nealocat.
4. Sun la call centerul Postei Române. Imi raspunde o fatuca de peste Prut (nota – nu am nimic cu acest aspect, dar a contribuit la comicul situatiei, ca era depasita, ca orice serviciu externalizat prost, aparent call centerul PR e la Chisinau). Cu un accent puternic basarabean, imi explica urmatorul fapt – „iexpediatorul” – cum spunea dumneaei – a pus totul ghini – numele meu, strada, bloc, cod postal – dar nu a pus ghini localitatea – a pus alta cu nume asemanator din judet. Asa ca ei nu pot livra. In momentul ala ma bucur enorm si ii zic „domnisoara, e numele meu, adresa mea, codul postal, e clar ca adresa e in localitatea X si nu Y, eu va sun sa intreb de colet si va confirm, nu puteti redirectiona?” Nu, noi facem retur si dumneavoastra vorbiti cu iexpediatorul cand ajunge la el si va trimite iar. Intreb – „domnisoara, coletul e ajuns, la o aruncatura de bat de mine, e clar ca e pentru mine, trebuie trimis iar in San Marino si apoi in Romania?”. Candid – DA.
5. Cedez psihic, inchid telefonul in nas, injur.
6. Vad ca de nervi inversasem pasii 2 si 3 din punctul anterior. Domnisoara ma auzise. Ma trezesc sunat si incepe cu „va rog sa nu…”. Ii zic sa ma lase in pace si inchid iar. Ma asigur ca e inchis. Injur.
7. Gasesc o adresa de mail de la oficiul postal zonal. Scriu, explic. Surprinzator dupa vreo 2 ore primesc un raspuns. Lung si destul de agramat, dar mi se spunea sa ma duc eu la depozitul zonal (unde era blocat coletul), sa vorbesc cu seful de tura si sa ridic personal coletul. Raspund iar – chiar nu se poate redirectiona, daca s-a stabilit ca eu sunt destinatarul? Raspuns de la ei – nimic, pauza, era deja ora 2 si probabil incheiasera programul.
8. Ma duc la depozitul respectiv. Foarte departe, intr-o zona parasita, eu neavand masina, ca fapt divers. Initial vor sa ma dea afara ca aici nu e program cu publicul si sa nu mai indraznesc sa ii deranjez. Ii pun doamnei (tot ofuscata si cu ochii peste cap) in nas telefonul cu mailul de la angajatul postei (nesemnat) care ma trimitea acolo, nu eram eu in plimbare.
Dupa parlamentari, apare de dupa colt o burta, si dupa 10 minute si proprietarul burtii, seful de tura. Ma asculta parinteste si pleaca in hala. Dupa un sfert de ora vine fericit cu coletul fluturand, dar ca nu poa’ sa mi-l dea, ca aici nu e program cu publicu’, ca il trimite la posta mea si il iau de acolo. „Si sa le zic celor cu mailul sa nu ma mai trimita”. M-am abtinut cu greu sa nu il pocnesc.
9. A treia zi ma suna babele de la posta, ca am un colet. Toate ranjeau fasolea fericite – uite ca v-a ajuns!
10. Raspund anomimului cu mailul si intreb de ce si-a batut joc, de ce ma pune pe drumuri aiurea si fara macar sa primesc coletul, raspunde foarte suparat(a), ca e greseala de la BSI, ca ei au vrut sa ma ajute, nu e vina lor, sigur se gandea ce treaba buna a facut, in loc sa dea foc la colet eventual.
Nu gresise „expediatorul”. El scrisese corect toate detaliile adresei, dar la BSI un cascat s-a gandit sa treaca alta localitate in sistem.
Cum am zis, de obicei chestiile astea sunt din cauza unui incompetent. Dar sistemele sunt de asa natura incat noi muncim, nu gandim, si daca e sa reparam ceva, chiar banal, „nu stiu, io nu-s de aici”.
Comentariu beton!22
Ha, si mie mi-a trimis Temu doua colete cu Posta Romana (nu Prioripost). Astia nu au livrare la domiciliu, a trebuit sa ma duc la un oficiu postal din alt cartier sa ridic coletul (cel de la mine s-a desfiintat de bine ce le merge). Acolo, vorba ta, trei cucoane la ghisee care se bateau de musca. A durat un sfert de ora sa iau coletul pana a bajbait in calculator si pana l-a gasit in spate. Asa ca vorbesc cu AI-ul Temu (care este extrem de bun) si cer sa nu mai trimita cu Posta Romana pentru ca nu livreaza la domiciliu si eu nu pot (!!) sa ma deplasez la oficiul lor (pot dar nu vreau). Si-a cerut scuze si na si 20% discount la urmatoarea comanda pentru deranj 😀 Stiu chinezii sa faca comert! Si de atunci nu au mai trimis cu Posta Romana.
Aici nu am ales eu transportul, a facut casa de licitatii un ciubuc. In 4 instante anterioare au trimis cu DHL Express (transport separat, platit de mine). Acum s-au gandit sa ciupeasca si sa trimita cu Posta, la acelasi pret. In principiu nu a fost vina lor dpdv tehnic, dar pentru ciubucul pe spatele meu am renuntat sa le mai fiu client.
Cat despre angajatii Postei, as putea scrie un roman. Uneori mai trimit si eu colete si daca nu fac de acasa AWB-ul, sigur stau o ora pentru ca doamnele habar n-au de trimiteri externe.
Doar doua intamplari din multele
1. ma duc eu voios cu coletul bine ambalat, cantarit, masurat, AWB-ul in mana. Se uita duios la mine „dar de la noi nu se poate extern”. Doamna, am mai trimis de multe ori. „Nu se poate!”. Bagati, va rog, AWB-ul in sistem. Aaaaa se poate, bine ca ati facut ca noi nu stiam ca se poate!
2. cu alta ocazie, aceleasi date ale problemei, lacat mare pe usa metalica, comunista, cu gratii. Ma uit la ceas, ora 13. Nu era sarbatoare. Bat timid. Iese un mos, si nu paznic, ci angajat, habar n-am ce, taietor de frunza la caini. „Vreau sa trimit un colet.” Raspuns – nu se poate. E doamna la doctor si nu stie nimeni sa lucreze la calculator.
Tara in UE, 2025. Eu zic sa le dea ceva sporuri in plus, ca prea mult muncesc si prea dificil.
Comentariu beton!12
Eu comand foarte puțin online dar din puțina mea experiență DpD ul e de groază și în Germania. Când văd ca vor sa îmi livreze cu Dpd nu stau deloc liniștită.
A, povesti cu si despre curieri? Am destule. Cele mai recente meciuri le-am avut cu Fan Courier care mi-a livrat un colet dupa 3 saptamani! Mi-au redirectionat coletul la fanbox desi nu am cerut nici eu nici furnizorul, nu a incaput in locker din cauza dimensiunilor si dupa aia a disparut in gaura neagra a coletelor. Faza e ca la Fan aplicatia de pe mobil nu se pupa cu cea de pe Web PC. In una scria livrare la fanbox si in alta la adresa ca nu mai stiai unde este coletul. Bietul Stefan AI are putine raspunsuri prestabilite, iti spune ce scrie la AWB (asta vedeam si eu), nu te poate redirectiona la un om daca vrei alte lamuriri, nu exista niciun numar de contact pe site. Doar ca eu aveam un numar de la dispeceratul din Cta, mi-a raspuns o duduie insolenta care nici nu s-a prezentat si care mi-a zis nici mai mult nici mai putin ca daca ma grabesc sa vin la depozit sa il iau ca ei au colete care stau si de mai mult timp decat o saptamana cat trecuse de cand ma agitam dupa el. Mi s-a pus pata, am zis ca nu vin pentru ca voi aveti transportul platit (de mine sau de furnizori nu conteaza) si sunteti obligati sa prestati acest serviciu. M-am ambitionat si inca vreo 10 zile am sunat in fiecare zi la ei, am trimis zilnic reclamatii online in care le-am pus inclusiv printscreen-uri cu informatiile diferite dintre aplicatii si as fi continuat sa o fac daca nu imi aduceau coletul. Cred ca au zis hai sa il livram sa scapam de nebuna!
Si mie mi s-a intamplat sa nu livreze un colet si in aplicatie sa apara livrare amanata la cererea clientului. Atunci direct reclamatie si explicat curierului ca daca avea bunul simt sa sune si sa spuna ca nu mai ajunge azi nu ar fi fost nicio problema dar sa nu dea vina pe client. Acum daca coletele au dimensiunile potrivite cer livrare la locker pentru ca le am in apropiere si nu mai stau dupa curieri.
Ieri am avut si o surpriza placuta cu baiatul de la Cargus (care e de ceva vreme pe zona). Ma suna ca am un plic de la ING (reinnoisem un card asa ca trebuia dat personal). I-am zis ca sunt la piata din apropiere pentru ca nu am primit mesaj ca livrati azi (asta nu era vina lui ca nu el trimite mesajele), sa mai faca alte livrari si sa revina. Dupa 5 min ma suna iar: Mai sunteti la piata? Vin acolo sa va aduc plicul. Asa ca am iesit din magazin, am luat plicul si i-am multumit pentru bunavointa. Dar da, depinde de om, nu de firma.
Comentariu beton!15
Cu DPD-ul am avut o interactiune urata acum ceva ani… rezolvata prin tag-uri pe linkedin la toti sefii si sefutii de acolo in care le faceam firma de kkt. Dupa aia nu am mai avut „placerea” de a folosi serviciile lor.
Eu am avut zilele acestea o problema cu UPS, care pare ca au schimbat niste politici interne, ceva, de vreme ce acum 6 luni cand mi-au livrat un alt colet, totul a decurs normal. Trebuia sa-mi vina un colet din Germania, imi aparea ca se livreaza in ziua X in tracking, dar ca se facuse ora 16 si nu ma sunase nimeni. Sun la UPS, operatorul imi spune ca da, se livreaza azi. Bineinteles, nu a aparut niciun colet. A doua zi, imi apare in tracking ca data livrarii se va stabili ulterior (???). Sun din nou la UPS, operatoarea imi spune ca a venit curierul ieri la adresa si nu m-a gasit, eu ii spun ca nu m-a sunat nimeni, iar ea imi zice „conform politicilor interne, curierul nu este obligat sa va sune”. Mi-a luat cateva secunde sa-mi revin dupa aceasta veste, cert este ca deja ma vedeam fara colet si cu banii luati. I-am cerut operatoarei numarul de telefon al curierului, mi-a zis ca ei nu au acces la aceasta informatie, deoarece coletele se aloca prin alt sistem catre curieri. Am insistat ca am nevoie sa ma contacteze curierul cand ajunge (interfonul e stricat si, de obicei, ies eu din bloc sa iau coletele), ea mi-a zis ca maxim ce poate sa faca ea e sa lase o nota curierului ca doresc sa fiu sunata. O intreb cand se va livra coletul, imi zice ca azi pana la ora 18 (desi anterior imi spusese ca incercarea de livrare din ziua anterioara se intamplase la ora 19:12). O intreb ce se va intampla daca iar ajunge curierul si nu ma gaseste (si nici nu ma suna), imi zice stati linistita, ca o sa va contacteze (desi nu e obligat conform politicii). Insist cu intrebarea, imi inchide telefonul. Din fericire, chiar m-a sunat curierul si am reusit sa intru in posesia coletului, dar am jurat ca nu mai comand nimic livrat de UPS vreodata.
îți pot confirma că UPS nu are ca obligativitate pentru curier să sune clientul la momentul livrării. Trimit notificări și atât. Dacă nu se poate face livrarea revine a doua zi, însă de sunat nu te sună 🙂
DPD vine de la Double Penetration Disaster, niciodată nu știi la ce să te aștepți, indiferent cât de bine ești poziționat.
Comentariu beton!20
Pariam că-i comentariul lui JT 😂 Sry…
Of, eu aștept azi un colet care va fi livrat cu DPD. Bine că e cu ramburs, că la ce povești de groază am citit aici, cred că nu-l mai văd!
… nu cumva a ajuns deja la localul de pe Petru Maior ?!
Am avut si eu o situatie similara cu Fan-ul, am sunat dupa o saptamana si au spus ca e la ei la sediu, le-am spus ca ma duc a doua zi dimineata (urma sa plec din localitate) si au zis ok, iar dimineata au zis ca a preluat un coleg coletul, a trebuit sa sun curierul care preluase coletul sa ma intalnesc pe traseu cu el. Dezastru ce am vazut la sediul lor si in depozit, dar banuiesc ca asa e la toti… Cand pot, evit sa comand ceva care e livrat de ei.
In alta ordine de idei, vorbeam cu un curier vechi de la sameday si spunea ca au probleme cu angajatii noi tineri, vin 2-3 zile si apoi nu mai raspund la telefon, efectiv dau bir cu fugitii. Asta e o mare problema la noi, din ce am mai vorbit cu diverse persoane.
Firma asta fură! Mi-au trimis un tricou purtat in locul unor covorașe! Am corespondat pe email zile întregi și nu au făcut nimic! Nu eram acasă când au venit și l-a luat soțul și așa nu am știut ! Când au mai venit altădată am deschis pachetul înainte de plată și mi-au făcut scandal!
Stai să-ți povestesc eu despre o livrare Fancurier de acum câțiva ani. I-am cumpărat mamei mele care locuia în Brașov o canapea colțar extensibilă de la Ikea. Canapeaua mare, 3 colete care încăpeau pe 3 cărucioare. Plătit transport pentru Brașov la Ikea, plecat liniștit acasă.
Aștept și eu o veste despre livrare, paremi-se trebuia să ajungă în maxim 3 zile. Și aștept vreo săptămână și nimic.
Sun la Ikea, mi se dă un AWB de la Fancurier. Sun la Brașov la Fancurier și mi se spune că nu se găsește un colet dintre cele 3…
Băi, nu era un plic sau vreun pachețel, era ditamai coletul de un metru cub!
Am insistat vreo două zile cu telefoane, ‘fine s-a găsit și s-a livrat până la urmă.
Cum dracu să rătăcești într-un depozit un colet de dimensiuni olimpice?
A doua zi m-am dus la Ikea să cer înapoi banii pentru livrare. Am fost întâmpinat cu textul că nu livrează ei și că e vina curierului, moment în care mi s-a urcat sângele la cap și am solicitat prezența unui superviser. Care nici ăla nu era prea convins că nu sunt ei în culpă cu livrarea până nu i-am arătat scris în contractul de livrare că au un termen limită de livrare.
Mi-au returnat banii într-un final.
Dar și în ziua de azi mă întreb cum e posibil să rătăcești un colet de un metru cub…
Firme de curierat…
Imi pare rau pentru experienta execrabila, am avut (constrânsă de inprejurari) acelasi tip de experiență si in Germania, pana m-am prins ca nu e intamplare ci metodă.
Refuz să mai comand când e livrare cu DPD, care e mereu pre-plătită (nu pot alege sa plătesc la livrare) si sună, deschizi usa la bloc si iti ARUNCA PACHETUL PE JOS in casa scării. Nu exagerez. Am strigat la nene ca il plateste daca s-a stricat, mda, ii doare la bască.
De 3 ori s-a întâmplat asta, de 3 ori le-am scris reviews pe Google, si cine era acolo s-a scuzat si a zis sa scriu la ceva gen info-at-dpd.de dupa care s-a intamplat fix NIMIC!
Sunt efectiv nesimțiți si eu asta nu susțin ori tolerez 🤷🏻♀️
Eu cred ca ar trebui sa pui si numele angajatului care ti-a adus pachetul, cu acordul lui, bineinteles. Ca si el, poate, intr-o zi va cauta de lucru si viitorul angajator va gasi pe net aprecieri pozitive la adresa lui, care il recomanda.
Espressor-ul meu a stat asta iarna aproape 2 luni in hubul local Fan Courier. Platit, evident.
Dezavantajul meu, ca nu sunt blogger de succes 🙂
Am văzut și postarea de ieri, am citit și articolul de azi. Am știut de la început că o să fie ceva de râsu-plânsu.
Anul trecut am avut 2 livrări cu DPD, în Câmpina. N-am mai avut până atunci vreo livrare de la ei, dar auzisem cât de “profi” sunt.
Primul colet.
Primesc mailul cu awb-ul, verific, colet la depozit în Câmpina. Aici începe distracția. Încep să caut depozitul, știam bine zona, dar nu-l aflam neam. Cred că o oră am căutat. Hai că l-am găsit… într-un fund de grădină. Bineînțeles că programul nu era actualizat pe online așa că am mai găsit acolo doar 2 câini și o vrabie. “Aia e” mi-am spus. L-am ridicat a doua zi.
A doua livrare
Eh, aici a fost spectacol. Era o perioadă în care în orele de livrare nu era nimeni acasă, așa că am dat un search rapid și am văzut că au lockere. PERFECT! Dau redirecționare pe locker în comuna unde stau și aștept mesajul… și am așteptat.. și am așteptat…. A treia zi deja am intrat la bănuieli și am intrat să verific statusul. “În depozit”. Sun la ei și nema-cucu. Sun cunoștințe, curieri de pe la alte firme, poate poate au ei un număr. Nimic. Sun direct la București unde, într-un final, mi-a răspuns o doamnă. Îi dau awb-ul, verifică, mimează o mirare că nu e la locker (se va înțelege mai târziu de ce mima) și-mi spune să mai încerc să sun, POATE răspunde cineva.
Bineînțeles că n-a răspuns nimeni, dar ziua următoare eram liber și plănuiam să mă duc direct să răstorn depozitul să-mi iau și eu comanda după care așteptam. Daaaar îmi încolțește în mine ideea de a păzi lockerul dimineața ca să dau de curier, să fac puțină anchetă direct la firul ierbii.
Ies seara în oraș, distracție, veselie, în drum spre casă îmi aduc aminte de pachet și zic să mă duc la locker, să nu fie și ăla prin vreo grădină. M-am înșelat amarnic, nu era într-o grădină. Nu era deloc. M-am sucit juma’ de oră în zona aia, nimic. Mai mai să sar gardul la unu’ în curte, mă gândeam că e acolo.
Îmi zic “nu se poate, n-are cum”. Mă uit pe maps, văd celelalte lockere din zonă și plec în cercetări… Acum înțelegeam mirarea aia falsă a operatoarei, nu exista nici un locker în niciuna din cele 3 localități. NICIUNUL. Pe hartă erau, aveau pin, apăreau funcționale. Dar pe teren nici măcar soclul de beton nu era.
A doua zi am zis la depozit de treaba asta și doamna mi-a spus, cu ceva urme de rușine sinceră, că ei au spus de mult că nu au lockere, dar de la centru e problema.
De atunci, când văd dpd, prefer să anulez.
Man, eu am patit o chestie asemanatoare, tot cu DPD, de 2 ori intr-o tara din vestul europei. Tot pe comanda din Franta.
Lucram de acasa, nu a sunat nimeni la interfon, primesc mesaj ca nu am fost gasit si ca mi-au lasat coletul la un punct de ridicare din incinta unui supermarket. Stat la coada din supermarket, 1-2 ore, ajuns la doamna de la ghiseu…. ne pare rau, nu-l gasim. O fi pe masina, reveniti maine. Revenim maine, stam 1-2 ore la coada, acelasi raspuns. A treia oara a fost insa cu folos, l-au gasit.
Asta s-a intamplat nu o data ci de 2 ori.
Si o mai am si pe a treia, unde tot DPD, in loc sa sune la interfon, mi-au lasat coletul pe strada, in fata blocului. Noroc ca l-am mai gasit. Desi nu se fura in zona, oamenii obisnuiau sa lase pe strada in fata blocului obiecte pe care nu si le mai doreau si pe care in acest fel, le donau trecatorilor. Prin urmare, era cat se poate de probabil sa ia cineva coletul si sa-l duca acasa conform cutumei locului.
Da… pățită recent. Comandă dublă de lustră living și lustră pt zona dinning. Prima, în colet 1×1 m ajunge. A doua…. nu. Mă interesez. Nu se mai găsește coletul. Sună furnizorul și-mi cere să refuz coletul, chiar dacă va fi găsit. După 2 săpt sună curierul. A, n-am găsit coletul… dar îlmai vreți??? Nu cred că ați vrea să-mi vedeți fața făcută la așa întrebare.
Acum am un colet de ridicat de la Paketa. Punctul de livrare are un program imposibil: 9-12 și 13-16.30. Nu, nu în Spania, unde e cu siestă… În București!
Aşa sunt şi în alte țări. Eu locuiesc în Olanda și evit orice comandă care vine cu DPD. S-a întâmplat să-mi caut singură coletul în depozit, l-am scanat, am bifat în calculator că e livrat. Am presupus că sunt camere, că altfel la cât de plină de nervi eram, plecam cu el fără nici un scan.
Curierii nu sunǎ la ușă, eu am grijă să fac comenzi în aşa fel încât să fiu acasă în ziua livrării și mă enervează că mereu, dar mereu trebuie să merg la mama naibii la depozitul lor.
Zici ca ” Alexandru Dragomir e un nesimțit care n-are nicio treabă cu deontologia și respectul pentru clienți. „? Asa, ” Alexandru Dragomir e un nesimțit care n-are nicio treabă cu deontologia și respectul pentru clienți. „, o fi! Te cred cand spui ca ” Alexandru Dragomir e un nesimțit care n-are nicio treabă cu deontologia și respectul pentru clienți. „!
In alta ordine de idei, si eu am patit ceva asemanator cu cei de la DPD din Oradea dar, macar nu l-am intalnit pe Alexandru Dragomir.
Nu l-ai întâlnit pe Alexandru Dragomir, ,,un nesimțit care n-are nicio treabă cu deontologia și respectul pentru clienți”? 😛
DPD e canceru transporturilor si in Germania.
Daca vad DPD pe undeva prin site refuz sa cumpar. Cateodata se nimereste totusi sa nu scrie si cand vad cu cine e livrat pregatesc returul si cumpar de altundeva daca se poate.
Același lucru si cu cargus
Am trimis copilului un colet in Germania la camin, trebuia sa vina sa il ridice joi, s-a facut luni pana au venit. Am stat cu inima in gat pana a ajuns coletul in Germania si l-au preluat cei de acolo. Interesant e ca l-au livrat sambata si nu bifasem optiunea.
Am avut si o comanda primita din Germania, un pachet mic, mic dar tot a fost vreo 65 de euro. Aceeasi situatie, asteptare, stres pana a venit pentru ca auzisem deja despre cat de profi sunt cei de le DPD.
Eu m am jurat ca nu mai lucrez cu ei, nu mi au pierdut nimic niciodată dar nu vin când zic ca vin și nu au număr de curier, ci trebuie sa suni în centrala, iar eu nu pot sa stau o zi întreaga sa aștept curierul. Prefer Fan curier sau Sameday. Dar ce a pățit domnul de sus e horror. Pe banii lui sa se roage de ei sa I livreze coletul, nu am mai auzit.
Toti analfabetii functional de acum 10-15 ani lucreaza in sistem…ne lovim de ei peste tot. Am un retur pentru douglas…trecand peste faptul ca Douglas mi-a dat awb fara sa-mi spuna la firma de curierat este..am presupus eu ca este dpd..awb era din 2 iulie…ieri dupa vreo 3 mailuri am primit raspuns de la dpd ca o sa trimita oe cineva sa ridice pachetul. Azi suntem in 9 iulie. Nici ne scuzati …nimic. Acum stau sa ma gandesc daca nu mai bine trimit eu pachetul cu alta firma de curierat. Eu samday sau fan nu am avut niciodata probleme.
Ar trebui toti sa lucram cate o saptamana in locul fiecarei persoane de care am fost nemultumiti. Ce schimbare de perspectiva ar fi. Era o replica dintr-un film recent vazut: familia noastra nu strange gunoiul, avem oameni sa o faca. Cam aici suntem noi ca societate si exprimare.
Am fost anunțată de DPD ca voi primi coletul(300g) pe 3.07.Pe data de 3.07 am fost anunțată ca îl primesc pe 4.07.Nimic pana pe 7.07 când primesc mesaj ca-l pot ridica între orele 8-17 .Am cautat locul de ridicare și am întrebat pe cineva din apropiere.Locul este o mica cafenea care nu avea niciun indicator.
DPD chiar este cel mai slab serviciu de curierat, până și Cargus a rezolvat problemele mai rapid și eficient.
Povestea mea e simplă: colet de 550 euro, stat pe la ei prin depozit 3 săptămâni, timp în care nimeni nu știa nimic, expeditorul a retrimis coletul și a mai stat și celălalt vreo 2 săptămâni în minunatul depozit din Mogoșoaia.
Am povestit cât am putut de drăguț aici, dar nu m-a ajutat cu nimic :))
Postare 1: https://www.linkedin.com/posts/alinaxanghel_faezraezbaeztaidecap-viaaktaesteuakroaraez-activity-7287877433549082627-s_Rm
Postare 2: https://www.linkedin.com/posts/alinaxanghel_dpd-a-c%C3%A2%C8%99tigat-titlul-de-cel-mai-slab-activity-7293169079006199810-IoVC