E posibil să fi făcut o prostie și cred că am nevoie de ajutorul vostru să-mi dau seama dacă am făcut sau nu. Ia fiți atenți aici.
Săptămâna trecută, a trebuit să îi cumpăr anvelope de iarnă Marei. Sincer, nu prea aveam de gând să fac această investiție, nu prea îmi venea să scot bani din buzunar, mai ales că mașina ei venise cu niște all-season-uri care păreau că sunt în stare să treacă iarna asta. Doar că, la o privire mai atentă, mi-am dat seama că nu prea sunt, mai aveau „carne” cam la limită.
Desigur, aș fi putut să risc, dar mi-am imaginat cum o să mă sune de prin oraș c-a făcut pană sau, mai rău, că a intrat în vreo altă mașină pe motiv că nu i-a ținut frâna. Așa c-am oftat adânc și i-am cumpărat anvelope noi de iarnă.
Și aici vine partea în care vreau să-mi spuneți dacă am făcut o tâmpenie sau nu. Am intrat pe site-ul cu anvelope hotărât să-i comand niște anvelope de iarnă Michelin, identice cu ce mi-am luat pentru mașina mea.
Paranteză. Am să vă rog să nu începeți să mă întrebați de ce îmi comand de pe anvelope.ro, că nu despre asta vorbim azi. Nu mă interesează că știți voi site-uri mai ieftine sau că aveți un băiat care vă aduce la un sfert de preț.
Eu sunt genul ăla care-și comandă din același loc, dacă n-are nimic de obiectat. Trebuie sa se întâmple ceva foarte nasol să-mi iau anvelope din altă parte, având în vedere că de le ei mi le-am luat în ultimii ani și totul a mers ca uns. Deci, fără recomandări de furnizori, da? Că nu despre asta vorbim azi. Am închis paranteza.
Ziceam că eram hotărât să-i comand Michelin-uri, mai urma să văd dacă-i iau pentru iarnă sau all-season. Așa că intru pe site, bag dimensiunile și încep să caut Michelin-urile care îmi trebuie, moment în care lovește puternic neprevăzutul.
Observ că pe pagina principală, pe home page-ul site-ului, erau promovate niște anvelope de care nu auzisem niciodată: Davanti. Bă, zic, ce-or fi astea? Nu doar că nu auzisem de ele, dar numele suna așa romantic a hotel de pe coastele Mediteranei.
Ei, faza e că în loc să mă opresc la mirarea cu numele, mi-am zis să văd cât costă unele de dimensiunile care-mi trebuiau. Și ce să vezi, erau la mai puțin de jumătate de preț față de Michelin-uri.
Prieteni, eu mă sucesc extrem de greu atunci când am decis deja ceva. Sunt încăpățânat ca un catâr, trebuie multă muncă să mă poată face cineva să mă răzgândesc.
De-aia când am văzut diferența de preț, în capul meu a început lupta dintre mine cu mine. Pe de o parte, îmi ziceam: „ia-i, bă, Michelin-uri, că doar știi că sunt bune.”
Pe de cealaltă parte, tot eu: „stai, bă, că mașina Marei n-o să iasă din București niciodată. De ce nu i-aș lua niște Davanti? Până la urmă, dacă nu sunt bune, i le dau jos de pe mașină și le dau foc cu mâna mea.”
A durat ceva până să mă hotărăsc, dar până la urmă am înfrânt. A trebuit să-mi recunosc mie că Davanti sunt la jumătate de preț și chiar nu înțelegeam de ce aș plăti mai mult de atât pentru niște anvelope pentru o mașină care nu va ieși în veci din București și care nu va trece de 6-7000 de kilometri pe an?
Jur, propriul meu creier nu a reușit să-mi servească argumentele care să mă facă să trec de acest fapt.
Iar aici vine partea în care am nevoie de voi. În sensul în care să-mi spuneți dacă am făcut o tâmpenie sau nu?
Bine, oricum e cam târziu, ar fi trebuit să vă întreb înainte, dar dacă tot am făcut-o, măcar știu la ce să mă aștept.
Voi ați auzit de brandul ăsta, mai folosește cineva Davanti? Sunt ok, nu sunt ok? Și, în general, voi ce anvelope de iarnă folosiți? Doar branduri de top sau ați găsit ceva de buget care să fie și bune?
Și-acum, că v-am povestit partea cu tâmpenia, meritați să vă povestesc și cât de inteligent am fost.
Când am băgat datele pentru plată, am observat c-aș fi putut să optez pentru ridicare de la sediul anvelope.ro și, mai ales, pentru montaj tot acolo. Cum ar veni, trei în unu, scăpam de orice complicație.
Doar că fratele vostru, în inteligența lui zdrobitoare, și-a zis că: „pentru ce să mă deplasez atâta amar de drum, când am vulcanizare la colțul străzii?”. Că chiar am, e vulcanizarea la nici 100 de metri de casa mea.
Așa c-am optat să-mi livreze anvelopele acasă, ceea ce s-a și întâmplat în ziua următoare. De-acum mai aveam doar să le pun pe mașină la mine la colț.
Ar fi trebuit sa fie un semnal de alarmă că la mine la colț nu se pot face programări, se lucrează pe sistemul „primul venit, primul servit”, dar nu, n-a fost. Mi-am văzut nestingherit de planul meu care nu includea programări și liniște la cap.
M-am dus să văd programul și-am văzut că deschid 9:00. Prin urmare, mi-am pus alarma pentru a doua zi dimineață la 7:00, iar la 7:30 eram la vulcanizare-n poartă.
Socoteala era mai mult decât simplă: n-aveam cum să nu fiu primul, în condițiile în care ajungeam cu o oră și jumătate înainte să deschidă.
Da, da, preferam să aștept o oră și jumătate la mine în cartier decât să conduc până la oamenii ăia de unde cumpărasem anvelopele. Vă zic, pe mine lenea o să mă omoare, nu altceva.
Super încântat de deșteptăciunea mea, după cum vă ziceam, la 7:30 parcam mașina Marei în fața vulcanizării. N-apucasem să termin cu manevrele, c-am auzit un strigăt disperat:
– Domnu’, domnu’, vedeți că suntem și noi aici!!!
Ce credeți, prieteni? Nu doar că nu eram prima mașină, nici a doua, nici a treia, eram a șasea. Și toate astea cu mai mult de o oră până se deschidea vulcanizarea.
Știți cât a durat până m-am văzut anvelopele montate? Două ore și jumătate. Două fucking ore și jumătate. Da, au deschis la 9:00, dar prima oră s-a lucrat doar pe o rampă, din două, că a întârziat unul dintre băieți.
Este că sunt incredibil de deștept și planul meu senzațional a mers ca uns? 😀
Gata, atât pentru azi, să știți că chiar mă roade să știu ce vă rugasem mai sus. Care e faza cu Davanti astea și voi ce gume de iarnă v-ați luat?
sursa foto: freepik.com
In loc sa pleci la mos craciun cu avionul, sa vezi si tu cererea de logodna…
La anveloe nu ma pricep
Comentariu beton!16
Ca și multe alte mărci sunt Made in China. Fabricate la cea mai modernă fabrică de profil din lume pentru firma englezească Oak Tyres. Calitatea și performanțele corespund prețului. Cam asta zic nemții de la ADAC.
Ce-o fi însemnând asta? Că sunt bune sau nu? 🤷♂️
Dacă zic ei că performantele și calitatea corespund prețului, iar prețul a fost la jumătate, logica îmi spune că ți-ai cam luat-o. Da bine, eu n-am mașină, așa că nu te poți baza pe părerea mea 😁
Comentariu beton!13
„Auf winterlicher Fahrbahn wird der Davanti gerade so noch als befriedigend bewertet. Sowohl bei den Brems- als auch Traktionsversuchen auf Schnee kommt er nicht über eine befriedigende Bewertung hinaus. Im Handling wird seine Leistung als ausreichend bewertet.”
Befriedigend, adică satisfăcător pentru condus iarna din punctul de vedere al frânârii și tracțiunii. În rest performanțe adecvate: zgomot, ținută de drum, consum etc.
Am și eu actualmente cauciucuri chinezești de iarnă și țin de 4 ani. Dar acum au schimbat nemții clasificarea și oricum DOT e depășit așa ca următoarea iarnă iau altele.
Acum rămâne de văzut dacă o sa fie Mara mulțumită de calificativul „satisfacator” 😁 asta suna așa, a nota de trecere (5, cu indulgență 🤣🤣🤣🤣)
Cred că nimic în lumea asta nu se mai face fără acordul chinezilor.:)))
@Mihai, înseamă că tu, in loc sa iei gume de iarna, ți-ai luat „glume” de iarna. 🙂
Recomand sa cumperi niște mingii gonflabile (cele care se pun la bărci sa nu se ciocnească de malul dock-ului). Le agăți la portiere. Așa rezolvi problema. Și arată și mașina ca si cum ar fi împodobită de Crăciun. 🙂
Glumesc! Nu sunt grozave, dar merg. Fii doar atent să nu se macine cauciucul pe asfalt mai mult decât trebuie.
@Claudiu, *mingi, mă. Nu mingii. Bagă un ochi aici:
https://mihaivasilescublog.ro/2024/10/15/oamenii-care-pronunta-mingie-oare-scriu/
@Mihai, știu, dar am vrut să verific dacă vezi greșeala! 🙂
Am fost unul dintre cei care te-au îndemnat să începi rubrica asta. Nu pierd nici un episod. 🙂
Comentariu beton!14
😁😁😁
@Claudiu: fendere, man! Nu există mingi pentru bărci. Nici mingii 😁
De ce nu ați căutat un bebeluș pe la vecini? Intrați în față. Acu’ serios, eu am Hankook. Am vrut cândva să-mi iau ceva mai bun, dar mi-au zis cei de la vulcanizare că dacă nu am încărcătură pe mașină sunt foarte bune și astea. Și sunt foarte multumit. Cele de iarnă sunt la al doilea sezon, iar cele de vară cred că va fi al 5-lea sezon. N-auzisem de Davanti.
Hankook=Korea
@cucurigu, da, io-s multumit. Cele de iarnă pe care le-am schimbat anul trecut, au ținut 7 șezoane. Bine, mai contează și nr. de km, da’ totuși…
Doamne, cat m-am chinuit sa-nteleg ce-ai vrut sa zici cu bebelusul!!
Comentariu beton!14
@Irinoush, ce nu știați? Io mai văd uneori copii chinuiți doar ca să nu stea la coadă. Bine, sunt și copii care nu pot fi lăsați acasă, că n-ai cu cine, dar am întâlnit o mamă care a venit să-și facă analizele și nu avea programare. Bineînțeles, cu copilul după ea. Analizele erau pentru ea. Bine, nu am nimic de reproșat, dar se vede când o faci intentionat. Dar mi-a spus și medicul după ce am intrat
Comentariu beton!12
Sunt foarte bune Hankook, am avut de vara pe masina din fabrica, au dus 7 ani. Am pe spate acum de iarna, tot de 7 ani. La primavara voi pune all season Hankook pe spate si le voi lasa tot anul. Pe fata am Giti de vara si Kumho de iarna, mi se par absolut ok, nici o emotie cu ele. Dar tot Hankook sunt mai bune, au un raport calitate/ pret excelent.
Nu mă pricep la anvelope, da’ faza cu serviceul ai gândit-o genial, e ceva ce mi-ar ieși și mie cu ușurință (de-aia te și laud…dacă nici noi între noi…😄)
Comentariu beton!24
Dașinormal 💪💪💪
Sunt bune Davanti, dar doar pe roțile din față. Pe spate trebuie să iei alt model, Didietro.
;0)
Comentariu beton!119
😁
Al doilea cel mai tare comentariu de pe blogul ăsta ever! 💪💪💪Scuzaţi romgleza.
Sunt marcate și stânga-dreapta?
… Davanti Sinistra? Nu sună bine deloc, ia-ţi două Destra!
Comentariu beton!23
Asta e pe modelul „există anvelope premium Pirelli și anvelope low cost Pibuni”
Comentariu beton!30
Eu am avut pe mașina veche Michelin și am pus pe cea nouă tot Michelin.
Nu știu nimic de Davanti, dar nu mi-as pune (cel puțin nu, până nu văd un test sau un review).
Dă și tu un ‘Test bericht Davanti’ pe Google și prinzi tabelele să compari. Tot Google îți și traduce.
Sunt ceva mai mult de 18 ani de cand sunt posesor de masina personala. In toti acesti ani, am folosit si inca folosesc Nokian ca si anvelope de iarna. La anul insa voi achizitiona unele noi, inca nu sunt decis ce marca voi cumpara.
Despre Davanti ai avut tu un articol, acum ceva timp, cred ca doi ani.
Băi, mă faci să caut pe blog, pentru că mi-ai dat blank. Nu-mi aduc aminte sub nicio formă.
https://mihaivasilescublog.ro/2022/09/26/iarna-pe-neasteptate/
Iată! Cu plăcere!🤣🤣🤣🤣 Nu te blama, cu toții avem blank-uri din astea.
@Maricik, da, da, între timp găsisem și eu. Blank total, nu mi-aș fi amintit nici sub jurământ.
Da, știu exact când mi-am luat Michelin-urile alea, c-am fost extrem de mulțumit pe ele (sunt și acum pe mașină la noul proprietar, dar uitasem complet că am scris și despre Davanti.
@Cristi, da, este pe 26-09-2022, dar eu am luat acest articol ca pe o publicitate, pentru că aici este și despre asta. Doar a spus de foarte multe ori. Și pe cel de ieri cu Tchibo tot la fel. Doar că le (articolele) povestește foarte mișto. Bine, aici părea că este despre anvelope.ro
Nu vreau sa fiu inteles gresit, Mihai, nu era un repros la adresa ta. Am citit de multe ori acel articol, chiar am salvat link-ul catre cei de la anvelope.ro astfel incat, atunci cand o sa iau o decizie, sa fiu informat.
@Cristi, nici nu l-am luat ca pe un reproș, chill.
Nu le am cu mașinile, dar da, parcă îmi zicea ceva numele, și parcă tot de la tine.
Foarte tare să te documentezi acum din propriul articol 😀 Bătrânețile… 😄
Ronnie fucking pickering
Nu am auzit. Dacă mergi încet, probabil că vor fi ok.
Eu schimb cauciucurile rar de tot (5-6 ani) de aceea îmi iau cauciucuri mai scumpe. (am avut Michelin pentru vară şi Goodyear şi Nokian de iarnă). Pentru că pentru mine e mai important să fiu în siguranţă decât să îmi pun folii pe geamuri, spre exemplu (campanie electrorală).
Eu mi-am pus Hankook all-season pe Pajero acum 4 ani, nu le-am mai dat jos și sunt extrem de mulțumit.
Cu precizarea că fac cam 10 mii de kile pe an.
N.B. În general, mă feresc ca de naiba de noname-uri. Vorba englezului, sunt prea sărac ca să-mi permit lucruri proaste.
Am eu, puse de 3 ani, noi. Având în vedere că în București nu prea vezi zăpadă sau polei și că eu circul cu ea o dată pe săptămână, maximum două ori, sunt așa de mulțumită că le las și vara. 😁 Sunt cam zgomotoase, dar de frânat frânează bine, testat pe traficul cu melteni din București. La drum lung, tb să dai drumul la muzică că te înnebunește zgomotul. 😁
Mașina Marei nu va face niciodată drum lung, deci e ok.
Am auzit de brand, sunt de buget si cred ca ai ales bine, avand in vedere ca se circula doar in oras si putini kilometri. Au aparut foarte multe branduri de buget in ultimii ani si important (cred eu) e sa nu fie fabricate in china, n-am incredere in controlul calitatii la ei.
Eu sunt fan brandurilor de mijloc, nu mi-as cumpara premium pentru ca am un stil de condus normal.
Anvelope de iarna de cand am masina folosesc BF Goodrich, iar de vara Hankook.
Ținând cont de iernile grele din București și de cat ies in afara lui, combinat cu lipsa spațiului de stocare, eu am trecut pe all-season de astă vară. Michelin. Până acum sunt ok.
Despre Davanti : dacă te iei după tyrereviews.com/Tyre/ sunt anvelope economy (adică modeste)
@Dan, băi, eu încă nu am curaj să fac asta. Nu știu de ce.
Anvelopele mele de iarnă se cheamă cizme. Dar ce nu înțeleg este cum e politicos să spunem „Da, ești incredibil de deștept” sau „Nu, nu ești?”.
Copiii mei schumba amvelopele la un service care face programare, pentru a-si economisi nervii.
Tot pentru că nu mi-am permis Michelin, mi-am luat Nokian. E drept că eu am căutat informații despre marca asta înainte să le comand. Mi s-au părut până acum foarte bune.
Și spun asta după ce 20 ani am condus Mitsubishi Pajero încălțat cu Dunlop.
Am avut eu Davanti acum cativa ani. Le-am cumparat presat fiind ca trebuia sa plec la munte si fiind in vizia la cineva, un alt cineva a hotarat ca ar fi bine si frumos sa imi intepe anvelopele cu o sula pe lateral. Am fost la munte cu ele, am mers pe zapada/gheata/noroi si nu am ramas in drum. Le-am dat la schimb pe niste jante dupa vreo 3 ani, inca aveau carne pe ele si aratau super bine.
La faza cu „neprogramarea” se cheama ca lenesul mai mult (pierde timpul)…alearga !
Daca anvelopele nu-s bune,ai sa vezi o …nuielusa !
Folosita mașina doar in oras nu cred ca te-ai ars, pe o mașină care circula mult afară si la alte viteze decât cele de oraș nu m-aș încumeta sa le pun, am pus odată aici unde muncesc ceva no name taiwan made(pretul foarte acceptabil) si dupa 3 luni cred le-am zvârlit si am ales ceea ce am folosit înainte, nexen, nici scumpe dar nici chiar ieftine, oricum la fac vânt dupa un an jumate maxim 2 ani, in tara sunt fan continental sau dunlop, de continental sunt foarte mulțumit, tracțiune spate si nu am avut probleme cu aderența.
Nu sunt mare cunoscător. De fiecare dată când schimb anvelopele (o dată la 5-6 ani), mă uit pe teste ADAC și la fișele tehnice. Testele sunt, de obicei, mai relevante. Depinde mult de viteza, de timpul de reacție… Conform unui articol din septembrie de pe Capital, pot fi și 7 m diferență între distanțele de frânare. Nu specifică viteza și condițiile, dar poate fi un indiciu. În acel articol, Davanti Wintoura + era ultimul într-un tabel. Deci e posibil ca acea diferență să fi fost între Davanti și Goodyear Ultragrip Performance 3. Mai multe detalii sigur găsiți în articol sau, și mai bine, în testele ADAC. Succes!
Acum un an am cumpărat prima dată all season, ca să scap de coșmarul asta cu montat/demontat de două ori pe an, cu montaj la ei și trebuie doar programare la un fel de revizie anuală, au ei un reminder și te anunță că ar fi timpul să faci o verificare, chestie super mișto pentru blondele ca mine. Este adevărat că în timp am trecut de la Dunlop la Michelin sau Continental, mai am noroc oarecum și cu băieții de la divizia auto de la firmă că își mai dau și ei cu părerea. Norocul cu all season este și că scapi de veșnica întrebare: da’ domnu’ unde ie?! Ca să vorbim cu dânsu’ ce și cum. 🤬 Eu zic că dacă sunt pe site-ul lor să mergi cu încredere. Drumuri bune, buburuzei și vouă!
Eu mereu cand aleg anvelope ma uit la specificatii. In principal, ma intereseaza gradul de aderenta. Incerc sa aleg mereu cu aderenta A sau minim B. Mai jos nu cobor. Daca astea cumparate au macar A sau B, cred ca vei fi okay in oras. Daca au C, as incerca sa pastrez distante mai mari mai ales pe mazga sau polei. Ce e sigur e ca sunt cu siguranta sunt mai bune decat unele Michelin dar cu 3-4 ierni la activ. Nu le-as tine insa foarte multi ani.
Am ajuns și eu la anvelope.ro anul trecut. Am comandat ceva, ne le aveau pe stoc și am vrut sa renunt. Dar cred ca au un băiat acolo care se ocupa doar de cei care se răzgândesc. M-a sunat, mi-a oferit alte anvelope care erau în stoc, dar când am ajuns la prețul de montaj, iar am fugit. Era aproape dublu decât la alții. Și iar nu m-a lăsat. Mi-a făcut o oferta puțin mai buna și m-a convins. De fapt am zis sa le dau o șansă pentru ca a fost foarte amabil băiatul. Și ce bine am făcut. Pet ca acolo nu e vulcanizare. E un spital în care se schimba roti. Eu asa curățenie nu am vazut in nici un service auto, nicăieri. Oameni amabili, profesioniști, cu zâmbetul pe buze. Nu am regretat nici un leu și am zis ca de acum incolo numai la ei voi face schimbul, indiferent de pret. Anul asta a scris Mihai despre locul unde si-a schimbat el anvelopele și am întrat pe site la ei sa caut ce ma interesa. Și asa am observat ca aveau un punct de lucru mult mai aproape de mine decât șos Pipera. Și cum , la fel ca Mihai, sunt foarte bun prieten cu doamna Lenea, am ales varianta mai comodă care a fost si foarte ok.
Dar recomand și eu anvelope.ro. pentru o experienta unică.
Despre Davanti nu știu nimic, dar asa am aflat ca Mihai este foarte curajos. Adică mă gandesc ca se mai uita și Mara pe blog și când o vedea că el și-a luat Michelin si pentru ea a luat Davanti… Măcar dacă i-ar fi zis că Davanti fac parte din ultima colecție Prada.
Comentariu beton!11
Mi-am luat Continental WinterContact ts870xl, 245/45/r19. Masina asta o sa mearga mult prin Bucuresti, e 4×4 cu toate sistemele posibile, dar in traficul asta uneori si 1m poate face diferenta intre un accident si evitarea lui. Pe partea de siguranta a familiei nu merita sa faci economie. P.S. eu le-am schimbat la autosoft, aveau program de la 9 dar in perioada asta deschid mai devreme. Nu poti face programare daca nu ai cauciucurile la ei, dar au un sistem misto, te trec pe o lista de asteptare online si primesti sms-uri cand mai sunt 6, respectiv 3 masini ca sa vii la vulcanizare, sa nu astepti acolo ore.
In primul rand, aveam impresia ca masina e luata de maxim 2 luni. In mod normal, anvelopele alea all seazon ar fi trebuit sa fie OK pentru o prima iarna. Ciudat cum de s-au uzat asa de mult, ca banuiesc ca n-ati facut mai mult de 5000km.
Punctual, la intrebarea ta, ca anvelope de iarna, pun Bridgestone Blizzak de cativa ani, sunt foarte multumit. De obicei, folosesc un site (https://www.tyrereviews.com), de unde imi culeg datele ce ma intereseaza la o anvelopa (comportament pe apa, zapada, manevrabilitate, distanta franare, etc).
Prefer anvelope premium, cu analiza de rigoare a parametrilor dati de site-ul de mai sus, pentru ca le consider extrem de importante in ecuatia sigurantei.
Nu am auzit de Davanti pana acum, recunosc. Eu nu am decat o masina, asa ca nu fac experimente cu marci chinezesti. Am avut cam toate marcile de buget, pentru ca marcile premium mi se par scumpe pentru dimensiunile pe care le impune marca mea de masina, insa la 20.000 de km pe an (multi in oras) au fost toate ok. Am avut de iarna Sava Eskimo (tin mult, insa pe zapada mi se par destul de slabute), acum am Kleber (nu am avut niciodata, insa par ok deocamdata), am mai avut de iarna si de vara BF Goodrich (cele de vara inca le am) si am fost foarte multumit de ele, Matador, Debica, etc… Acum, intre noi fie vorba, pentru o masina care circula in oras cred ca sunt ok cam toate marcile de buget. Chiar si alea chinezesti :)). Doar ca trebuie putin testate pe umed si vazut cam care este distanta de franare, pentru ca asta e situatia cu anvelopele mai ieftine, pe langa faptul ca de multe ori sunt zgomotoase.
Vasilescule, eu sunt motorist de felul meu, iar la noi e o vorbă: mai bine dai bani pe gume, decât șpagă la ortoped.
Pe de altă parte, nici nu e buburuza doamnei tale ceva tanc să aibă nevoie de top performance.
Uite, îți zic și ție ce i-am zis lui @Andrei C.
Mi-a scris un prieten, care se mai dă și pe la raliuri (un om pe care îl cunoașteți mulți de pe aici), că toate mașinile lui (are vreo cinci) sunt încălțate cu Davanti, inclusiv a soției. Știu absolut sigur că nu mă minte, că n-ar avea de ce.
So…
Din cate știu, sunt petarde aceste Davanti. Dar prin București, condus preventiv, probabil vor fi ok. Doar sa nu ii apară ceva în fata și sa aiba nevoie sa franceze brusc. Atunci poate sa fie deranj. Insa mulți au Sailun, Linglong etc samd și nu au murit, încă 😆 Eu am testat Westlake de iarna, pe spate și am fost șocat, când erau afara 15-20 de grade, întra ESP des în curbe. Când erau 5-10 grade sau mai jos, erau ok, cu excepția ca la viteza mare spatele mașinii se simțea instabil 😥🤦 Eu recomand Hankook, sunt foarte bune și preturile sunt mult mai decente ca Michelin sau similare. În teste sunt mai mereu printre primele. Pe mașină soției am pus Hankook all season, tot în oraș își va face veacul în mare parte din timp. Pe mașină mea am seturi dedicate, însă de la primăvară voi pune Hankook all season pe spate și las asa tot anul, schimb doar pe fata cu vara/ iarna. Mulți km fara incidente!
Băi, nu știu ce să zic, mi-a scris un prieten, care se mai dă și pe la raliuri (un om pe care îl cunoașteți mulți de pe aici), că toate mașinile lui (are vreo cinci) sunt încălțate cu Davanti, inclusiv a soției. Știu absolut sigur că nu mă minte, că n-ar avea de ce.
So…
Te poti uita aici: https://www.tyrereviews.com/Article/2024-ADAC-17-inch-Winter-Tyre-Test.htm Nu arata incurajator. Insa daca se merge normal, nu se simt diferentele prea mult. Doar cand fortezi masina vezi exact ce si cum. Acum o saptamana, intr-o dimineata, pe la 9 AM, am venit de pe podul de la Goranu si am facut stanga in giratoriu catre barajul din Nord; am zis sa testez aderenta si am accelerat in timp ce ma duceam spre stanga. Mi-a fugit spatele ca naiba, semn ca era polei pe jos, era sa nu mai ies in stanga, ci sa ma duc inapoi spre pod :))) Si am pe spate acum Hankook de iarna din 2017. Initial am zis ca s-a stricat masina, insa apoi am mai testat, atat pe uscat, cat si pe umed, nu am mai avut probleme.
Eu zic ca ai riscat. Principiul ca in oras nu are ce sa se intample e si nu e adevarat. Si la 50km/h la o frana mai tare, 2m in plus poate insemna ca te-ai lipit de cel din fata. Si reparatia poate fi mai scumpa. Daca ai casco, oricum creste rata, ca si la rca, deci banii oricum se duc. Si daca-s bune in primul an si apoi scade calitatea accelerat, tot nu e bine.
Eu merg doar pe brandurile mari, chiar nu-s degeaba scumpe. Iaca unul dintre cele mai de incredere teste. Vezi cu ochii tai diferentele in metri pe ud sau zapada la franare intre primul si ala ieftin.
Eu calculez asa. Diferenta de pret raportata la 600 de zile de folosinta. Iese sub 2 lei pe zi pentru linistea mea.
https://www.tyrereviews.com/Article/2023-Tyre-Reviews-Winter-Tyre-Test.htm
Vand piese auto de 20 de ani si clientii vechi merg mereu pe recomandarile mele si sunt extrem de multumiti, ma suna mereu sa-mi ceara sfatul inainte sa-si ia gume, ca eu nu am pret bun la ele niciodata, dar le spun ce si de unde sa-si ia.
Nu trebuie neaparat Michelin, sunt si Hankook, Vredestein sau similare de incredere la pret ok.
Si mai e o smecherie cu testele. O guma poate iesi prima pe R19 si a saptea pe R16.
Auzi, dacă nu se întâmplă nimic și merge Mara liniștită cu Davanti astea, fără să facă accident din cauza lor, mi le plătești tu pe cele de vară?
Că mie îmi plac oamenii care cred în ce zic, iar banii sunt o dovadă clară că tu crezi ce zici.
Dacă i se întâmplă ceva, din cauza anvelopelor, îți plătesc eu ție ce gume vrei de la anvelope.ro de pe site.
Te bagi?
Vinzi piese auto de 20 de ani și ai preț prost la anvelope? Tare asta 😂
@Mihai Da, ma bag. Imi zici peste 4-5 ani cand ai terminat cu ele, daca au tinut ok ti le fac eu cadou pe urmatoarele. Prima iarna nu e relevanta, dar la final de viata, da, chiar daca un singur consumator nu e relevant, evident. Salveaza, ca nu glumesc. Dar n-ar fi rau ca prietenul de la raliuri sa se bage sa achite vreo eventuala dauna, doamne fereste.
Eu tot niste all season bune as fi luat pt. masina de oras, personal am ales asa.
@Papi Da, e simplu, eu am furnizori toti importatorii de piese, care aduc anvelope tangential si nu au preturi la fel de bune ca cei care importa exclusiv anvelope. E vorba de specializare, fiecare acopera un domeniu si acolo are avantaj in piata. Eu imi cumpar gumele de la importatorii de anvelope, au stocuri mari, diversificate, proaspete etc.
@Ade, gata, e bătut în cuie.
@Mihai Sper ca acesta este inceputul unei frumoase prietenii 😁
Nus’ ce sa zic de brandul respectiv. Am invatat sa nu mai fac experimente cu anvelopele de pe vremea cand ma dadeam pe moto multisor. Acolo anvelopele sunt limita aia intre viata si schingiuiala sau moarte. Eu personal, pentru o masina mica de oras as fi ales varianta all-season by a good brand (dar nici aici nu e intotdeauna valabil, pentru ca Miniul Roxanei asta se vrea a fi – o masinuta mica de oras, dar era sa o tavalesc eu de 2 ori exact din cauza pierderii aderentei). Deci naiba stie :))
nu vreau sa te speriu sau ceva, dar in topul ADAC sunt considerate cele mai slabe. Eu am luat iarna asta UltraGrip Performance 3 de la Goodyear. Le-am prins cu 430 de lei de BF. Am avut deja ocazia sa le testez si sunt foarte multumit. Erau zone unde lumea nu putea urca fara lanturi, iar eu nu am avut treaba.
Salut.
Am o pereche de cauciucuri Davanti, all season ce e drept, de 2 ani și jumatate pe mașină. Le-am luat că aveau un preț bun și un coleg de serviciu mi-a spus că le-a incercat și sunt ok. Am făcut cu ele 35-40.000 km in acest timp. Eu sunt mulțumit de ele, dar na, nici nu sunt genul de șofer care să meargă extrem de „sportiv” sau „tare” cu mașina.
Am avut Davanti pe o Honda Civic 1.8iVtec de 140CP, masina doamnei mele. Circula zilnic pe faimosul DN13 spre si de la job, plus fredonat prin oras, cam 11-12000km/an. Nu am avut ce sa le reprosez, s-au comportat admirabil, desi masina era modelul sport, iar doamna mea cam face raliu (desi n-o recunoaste nici picata cu ceara). Aderenta buna, stabilitate in curbe, frinare OK, durabilitate multumitoare. In Brasov, deci meteo vrajmasa si pante/rampe din belsug.
Consider ca ai procedat bine, ramine de vazut in timp daca sau cit de multumit vei fi.
Pentru conditii de oras, parerea mea e ca orice cauciuc e bun cand e nou (a se citi: probabil e mai ok sa mergi cu linglong nou M+S decat un michelin uzat bine). Cum se comporta in timp e alta problema.
Am avut o masina usoara cu tractiune spate si i-am luat niste cauciucuri de iarna produse de o firma care face piese auto ca primary business, dar nu specializata pe cauciucuri – nu mai tin minte brandul, dar nu se astepta nimeni sa vanda si cauciucuri. M-am inteles bine cu ele, fara probleme, in ciuda scepticismului tuturor vizavi de alegerea mea si riscurile la care considerau ca ma expun.
Michelin, cred (am luat ce a fost mai ieftin oricum). All-season mereu. Nu am inteles niciodata prostia asta cu „de iarna” si „de vara”, decat ca probabil cineva trebuie sa faca bani de pe altii. Conduc 2000 de km pe luna (barbata-miu tot atat pe masina lui). Multe drumuri pe serpentine (stam la munte), o parte pe autostrada, o parte in „oras”. Nu am simtit niciodata nevoia de cauciucuri „speciale”.
Traim I societate de consum si mai totul se fabrica in china si mai totul are garantie (2 ani) te tine 2 ani si 2 luni. Nu tot ce este ieftin este prost. Eu am niste cauciucuri speciale( f mari) si cumpar nu stiu ce marca (china) si sint f mtumita. Am platit 420 euro pe 4 cauciucuri cu montah, echilibrat+ directie si sint ok. In 4 – 5 o sa le schimb. Eu zic ca ai facut f bine mai ales ca si trebuie ptr iarna.