Cel mai tare pe lumea asta urăsc proștii, analfabeții și ipocriții. Desigur, orice combinație de genul „proștii ipocriți” devine și mai detestabilă pentru mine.

De la ce m-am luat. Păi, uite, de la acest text:

Mi l-a trimis un prieten care mă întreba dacă: „ăsta nu e prostul ăla care comentează și la tine pe blog?”. Găsise comentariul de mai sus în timp ce pierdea vremea prin tot felul de locuri bizare de pe internet, locuri unde eu cu siguranță n-am cum să ajung.

I-am răspuns că da, este fix prostul ăla care comentează și la mine pe blog. N-o să vă spun numele sub care comentează, n-o să vă spun nici de unde e luat comentariul de mai sus, pentru că pur și simplu nu vreau să promovez proști.

În schimb, o să fac un pic de analiză pe text, poate o să înțeleagă prostul care l-a scris de ce e prost. Da, știu că e pierdere de vreme să le explici proștilor de ce sunt proști, dar așa sunt eu, bun la suflet și masochist.

O să încep cu acest fragment din comentariu:

Cât de imbecil să fii să crezi că fashion înseamnă doar fast-fashion? Pentru că da, cei la care se referă el sunt cei care produc pentru industria de fast-fashion, adică haine și încălțăminte la prețuri cât mai mici, ca să se vândă cât mai mult. Evident, ca să poată ieși la prețuri cât mai mici, industria de fast-fashion are nevoie de costuri cât mai mici, prin urmare se produce în locurile din lume unde mâna de lucru este cea mai ieftină.

Dar industria de fashion adevărată înseamnă mult mai mult decât cea de fast-fashion. Fashion-ul adevărat este cel pe care-l știm cu toții, cel care în niciun caz nu produce în locuri cu mână de lucru ieftină. Uite, iau patru exemple la întâmplare, primele care mi-au venit în minte, patru dintre cele mai mari companii din industria de fashion: Luis Vuitton, Prada, Gucci și Chanel.

Am dat search pe google după: where are Luis Vuitton / Prada / Gucci / Chanel factories located.

Iată ce răspunsuri mi-a returnat Google pentru fiecare dintre căutări:

➡️ The Louis Vuitton leather goods collections are exclusively produced in our workshops located in France, Spain, Italy and the United States. Manufacturing our footwear and Ready-to-Wear collections takes place in France and Italy. Our watches are exclusively made in timepiece workshops in Switzerland.

➡️ The Prada Group’s products are manufactured in 21 company-owned sites, 18 of which are located in Italy, 1 in United Kingdom, 1 in France, and 1 in Romania and by a network of long-standing and highly experienced contractors.

➡️ Gucci says it produces 100% of its goods in Italy, where it says rights are upheld.

➡️ When it comes to ready-to-wear and fine jewelry Chanel manufactures their items in Italy, Spain and Paris, similar to most other high-end designers. The Haute-Couture and High Jewelry pieces are exclusively made in Paris.

Are rost să vă traduc sau vă e clar în ce țări produc? Sunt doar patru dintre cele mai mari companii din industrie, da? Vă imaginați cam ce înseamnă TOATĂ industria de fashion, cam câte locuri de muncă și ce venituri generează în Europa?

După care vine un imbecil de pe internet și-ți explică doct că fashion înseamnă doar amărâții ăia care muncesc plătiți cu trei dolari pe săptămână. Și că dacă mâine dispare industria de fashion, omenirea nu are nimic de pierdut.

În afară, desigur, de niște zeci de mii de locuri de muncă (dacă nu și mai multe) și niște miliarde la PIB-urile țărilor respective. Pentru că de ce plm te-ai informa înainte să scrii tâmpenii? Iar alți imbecili din jurul lui îl cred.

Dar ce mă depășește pe mine cu adevărat este cât de ferm este omul în convingerea lui că:

Suntem în anul 2024, planeta s-a umplut de job-uri și meserii care nu existau acum 100 de ani, acum 50 de ani, acum 20 de ani sau chiar acum 5 ani. Dar vine un imbecil de pe internet și-ți explică doct că meserie are doar cel care mulge vaca sau face pâine.

Iar cea mai tare fază este că îți explică asta pe internet și pe o platformă din social media, adică două locuri care există strict datorită unor oameni care nu mulg vacile și nu fac nici pâine. Păi nu ești tu la fel de imbecil ca ăia care urăsc globalizarea, dar folosesc smartphone-uri produse în țări globaliste și pleacă în excursii prin alte țări, acolo unde folosesc roaming-ul la tariful de acasă? Ba ești.

Mă rog, ați înțeles ideea, trebuie să fii special în imbecilitatea ta să afirmi așa ceva, când tu însuți folosești produse sau servicii care n-ar fi existat dacă meserie era doar făcutul de pâine.

Nu vreau să mă apuc sa vorbesc despre marketing și publicitate, adică două domenii conexe ale aceleiași industrii, domenii care se bazează exclusiv pe conținut, că oricum n-ar înțelege nimic. Ce job e ăla să lucrezi în marketing sau publicitate? Vezi-ți, bă, de treabă, mergi la muls vacile, aia e meserie.

Cât despre:

E foarte confortabil (și în același timp complet lipsit de creier) să alegi doar exemplele negative dintr-un domeniu, respectiv social media. Este și imbecil, dar și ipocrit, să spui că influencerii sunt doar paraziții care merg moca pe la festivaluri și ăia care promovează produse în care nu cred.

Le știți pe cele două femei de la „Dăruiește Viață”, cele care au construit un spital?

Îi știți pe oamenii care se implică în tot felul de campanii și cauze sociale care ajută alți oameni?

Îi știți pe oamenii care promovează produse în care cred și pe care le-au testat?

Îi știți pe cei ale căror sfaturi de travel le căutați înainte să plecați undeva?

Îi știți pe cei care au canalele de gătit unde aruncați un ochi după vreo rețetă mai deosebită?

Îi știți pe cei care explică fizică, matematică sau chimie pe înțelesul tuturor?

Îi știți pe cei care scriu texte care vă amuză sau, dimpotrivă, va întristează?

Și pot să continui cu exemple la fel de concludente până mâine.

Ei bine, TOȚI cei de mai sus n-ar fi existat sau n-ar fi izbutit mare brânză fără social media. TOȚI, fără excepție.

După care vine un imbecil de pe internet să-ți spună că social media e un căcat, job are doar ăla care mulge vaca.

’Te-n dinți, viață!

N-aveți idee cât de silă mi-e de oamenii ăștia.