[drumul spre Cercul Polar – ziua 7]
La Oslo nu am stat chiar în Oslo. Mara are o prietenă foarte bună care s-a mutat în Norvegia acum mulți ani și-am mers să stăm la ea, că și-așa voiau să se vadă. Prin urmare, am stat pe o insulă aflată la fix 25 de minute de mers cu mașina de centrul Osloului.
Insulă care e un fel de mic paradis, fraților. M-am trezit dimineața fix cu peisajul ăsta în fața ochilor și-n păsărit de ciripele. Moment în care mi a părut rău c-am stat doar două nopți. Aia e, data viitoare.
Ieri ne-am plimbat un pic prin oraș, cam vreo șase ore am bătut tot centrul ăla. Mi-a plăcut ce-am văzut, atât cât am reușit, plus că mi s-a părut că și Oslo ăsta miroase a civilizație nordică. V-am lăsat mai jos niște poze, dar îmi pare rău că nu se simte din ele cât de impresionantă este clădirea Operei din Oslo, cu esplanada aia absolut superbă. Este de departe una dintre cele mai impresionante construcții pe care le-am văzut în această viață.
Dar să lăsăm Oslo, pentru că altceva vreau să vă zic azi. După cum am stabilit deja, sunt un soi de imbecil. Iar dacă mai aveam vreun dubiu în privința asta, acum nu mai am. Imediat ce vă spun, n-o să mai aveți nici voi.
Când mi-am făcut traseul către Nordkapp, mi-am stabilit ca una dintre bucățile de drum să fie de la Oslo la Bodø. Cam lung traseul, într-adevăr, aproape 1200 de kilometri, dar nu mi-a părut ceva chiar atât de dificil. M-am zis c-am mers eu pe distanțe mai lungi de atât, prin urmare n-am ezitat nicio secundă să rezerv cazarea în Bodø pentru azi.
Ce nu luasem eu în calcul, vizavi de lungimea traseului, era faptul că pe mai bine de jumătate de drum n-o să am autostradă. Treabă care vine la pachet și cu limite de viteză de până-n 80km/h. Pe scurt, și waze și maps mi-au estimat c-o să fac pe drum peste 16 ore.
Treabă care ușor de tot m-a cam făcut să ridic o sprânceană, pentru că nu-mi aduc aminte să mai fi condus vreodată atât de mult. Acum, când citiți asta eu sunt pe drum deja de niște ore, c-am plecat din Oslo la 6:00 dimineața (a fost extrem de interesant să constat că la ora 4:00 era lumină de zi în Oslo). Să-mi țineți pumnii, că nu pare chiar floare la ureche drumul ăsta.
De altfel, Mara a refuzat categoric să vină cu mine, cu mașina. Când ne plimbam prin Oslo și i-am povestit despre cele 16 ore de drum, mi-a zis că n-a greșit cu nimic ca să se chinuie atâta timp în mașină. Prin urmare, a scos telefonul, a intrat pe Vola și-a găsit zbor Oslo-Bodø în secunda doi. A mai fost și mega-ieftin. Sincer, o înțeleg perfect, între stat în dreapta 16 ore și un zbor de o oră și-un pic, și eu aș fi ales fără să clipesc a doua variantă.
Atât pentru moment. Cum ziceam, să-mi țineți pumnii.
Vă las cu pozele din Oslo.
Călătoria la Cercul Polar este motorizată de Autonom, liderul pieței de mobilitate din România.
Companie sută la sută românească, Autonom funcționează printr-o rețea națională unică în 36 de orașe din România, precum și în două orașe din Ungaria. În total, operează o flotă auto de peste 13.ooo de mașini și oferă soluții integrate de mobilitate și finanțare:
➡️ Rent-a-car
➡️ Leasing Operațional Echipamente
➡️ AutoRulate
➡️ Închiriere vehicule comerciale
Traseul e într-adevăr lung. Cei 1200 km ar fi „digerabili” dacă ar fi exclusiv pe autostrăzi și dacă n-ar fi după alte câteva mii parcurși în zilele anterioare!
Îți țin pumnii să-ți meargă toate ca unse și să ajungi cu bine la Bodø!
Comentariu beton!28
Foarte, foarte frumos!
Drum bun!
Măi, dar o poză cu mâncare n-ai fi pus și tu…
Comentariu beton!22
N-a găsit bufniță polară… Da’ sunt sigur că iși ia el revanșa.
Comentariu beton!13
Macar un sandvis submarin. :))
16 ore trec fluierând cu toate minunățiile pe care le vei vedea! Și să nu uităm: Enjoying the ride is at leat as important as reaching the destination! 🥳
Comentariu beton!22
Io așteptam ca după „sunt un soi de imbecil” să apară un „dar”.
Adică chestia aia cu „dar fiindcă sunt sclipitor și bărbosul suprem…”
N-a apărut.
Comentariu beton!17
Lung drumul. Sper doar sa treaca usor.
P.S. Mi-a placut statuia cu renul😁.
Elan ai vrut să zici, așa cred.
Cum zici tu, tot statuie ramane😁. Mie mi-a placut cum suna „renul”😀
@Seladon, elanul este ăla pe care îl iei când vrei să sari o groapă.
@Shoric. Hai să lăsăm gropile. Renul și elanul nu-s aceeași specie, sorry. E ditamai diferența, foarte vizibilă la gabarit, forma capului și a coarnelor. Elanul nu trage nici o sanie, never ever 😂 🤣 NB. Pot să bag și niște linkuri pentru cei cu nevoi speciale. Pentru puțin.
Eu atât zic : ai grijă de tine. Nu forța.
Drum bun!
Comentariu beton!15
Drum bun!
Drum bun! 😃
Drum bun și ai grijă.
Ride safe !!!
Lasă că și ziua e lungă acolo. Tot ziua vei ajunge! Un drum lung merită opriri dese! Pentru 3p : poze, pipi, prăjituri !
Comentariu beton!14
Nu prea sunt poze cu mâncare. Cred că e o dieta ascunsă la mijloc.
Comentariu beton!14
Frumoasă rău de tot opera aia și se integrează perfect in restul peisajului. 👌
Ca de obicei ai poze de meseriaș! 👋
Drum bun in continuare!
@Florina B. Bănuiesc că a luat niște tocăniță de ren la pachet și mai balotează din când în când fără să ne spună….🫢🫢
@Seladon, o să ne spună la articolul de final. Si-a dat seama că invidia și energia negativă afectează dieta.😃
Sa ai un drum usor, ca frumos este sigur.
Distractie maxima la volan. Eu plec cu Mara 🙂
Comentariu beton!14
Mda! Bad planning. Se mai întâmplă, ce să-i faci?
Spor la condus și ai grija! Vrem sa vedem poze faine de la tine și în zilele ce urmează! 😇
știi cum fac domnii ăia de la țară, cîn’ îs pe drum drept, cunoscut calului? se culcă în coșul căruței și n-au grijă, îi oprește animalu’ în fața porții;
da’ tu ai mîncat renu’…
Comentariu beton!40
16 ore de condus? Singur-singurel?
Băh, aia-i noroc pur!!!
🥳🥳🥳🎉🎉🎉🥳🥳🥳
Enjoy the AMAZING ride! 🤟😎👍
Comentariu beton!18
boss,
ai un mail de la mine; măcar un „pup-mă-n cwr…?”
Ținem pumnii!👍👍👊🤛!
Mara super deșteaptă ❤
Am mai aflat ceva, mulțam! ( vola.ro) Foarte util.
Imi pare rau ca nu am intrat in mai multe detalii despre limitele de viteza in comentariul meu de acum o saptamina. Nu numai ca nu exista decit 100 km de autostrada cu o limita de 110km/ h, iar apoi este doar o banda (sint rare portiuni cu 2 benzi unde se poate merge cu 90km/h si depasi), dar si ideea ca poti merge intins cu 80 km/ h e o iluzie. Ai limite de 60/ 50/ 40/ 30 km/ h, e plin de campere, masini, motociclete (uneori si biciclete sau pietoni).
Ziua de azi pare sa fie o introducere brutala (tortura chiar) in sofatul in Norvegia.
Sper sa ajungi cu bine, ca miine (poimiine, raspoimiine?) va fi zi de pauza, si ca restul drumului va fi planificat altfel.
Dupa cele 3 saptamini pe aici, concluzia mea e ca Norvegia se viziteaza zburind intre diversele puncte de interes si inchiriind masina punctual, in fiecare dintre zonele vizitate.
Drum bun si multa rabdare!
Comentariu beton!18
Amu, îmi veni o idee dar nu ştiu dacā şi aplicabilā. Am revenit recent de pe insula Sylt şi acolo accesul practic se face de pe uscat doar pe calea feratā. Inclusiv maşinile se urcă pe vagoanele pentru aşa ceva, şi uite cā ajungi tot la volan. Sistemul e şi în Elveția. Poate e aşa ceva şi pe acolo, în drumul spre Nordkapp.
Foarte fain Oslo, mi-a plăcut și mie. Am avut și aventuri, umblând noaptea de una singură (aveam foarte multă minte la 20 de ani).
Să ai drum bun, 1200 km nu-s de colea!
Noi facem destul de des traseul, drept ca nu de la Bodø 😁 puțin mai jos, de la poarta Nordului ( nordul Trøndelag ului) pana la Oslo, aprx 800 km. Primul drum este mai greu, apoi este doar rutina 😉
Oricum, peisajul merita orice efort. Însă atenție la oboseala și la radare, sunt destul de multe.
În rest, enjoy the ride!
Superb! M-ai starnit cu treaba asta si am inceput sa analizez variante pentru o vacanta in directia asta, spre Nord/Scandinavia.
Un amic tocmai se pregateste de mers la o tura de Scandinavia acum in aug/sep si mi-a cazut fata cand am auzit ca un bilet de avion Buc-Oslo si retur a ajuns zilele astea la >1000 E. Ce-i drept, rezervarea cam cu 1-1.5 luni inainte de plecare. Dar cu o companie low-cost, nu am retinut care, dar 100% era vorba de low-cost!!!
Asta in timp ce alti prieteni au gasit zbor Buc – SUA (coasta de Vest, deci 2 escale/3 avioane) in zona 2000-2500 E/persoana, tot asa cu 1-2 luni inainte de data plecarii. Daca faceau rezervarea mai din vreme (au avut emotii cu viza, csf/ncsf) probabil ca era si mai ieftin. Si cu companii de linie, nu mizerii low-cost.
Scuzele mele dar, la banii astia, poa’ sa mai astepte. Oricum nu as da niciodata suma asta pentru un zbor in Europa, indiferent de destinatie, iau serios in calcul sa reconfigurez traseul si sa optez pentru masina. Stiu ca va trebui sa lungesc vacanta sau sa scurtez traseul dar asta e. La un buget (doar pentru zbor) de1000E x 3 persoane …. orice comentariu e de prisos.
Ma rog, pe zona de turism parca au innebunit cu totii cu preturile. Incep sa am serioase dubii ca doar cei din HoReCa (si conexe) Romania sunt niste ticalosi ordinari, se pare ca e o boala universal valabila.
Antidotul pare sa fie unul singur: un boicot generalizat (1-2 sezoane) turistice care sa duca la niste falimente spectaculoase in lant ca sa le vina mintea la cap. Deci sa dam o sansa HoReCa – sa o lasam sa moara si ce-o veni dupa, poate, o sa fie ceva mai apropiat de normalitate.
Drum bun!
Comentariu beton!13
Sigur că nu doar cei din Horeca noastră sunt niște nesimțiți, doar că la noi primești, pe lângă nesimțirea cu prețurile, mizerie, proastă creștere și foarte mari șanse la o enterocolită. În avion nu mai urc nici eu până nu revin la prețuri pământene, că mai faci încă o vacanță cu cât dai pe bilet de avion.
Comentariu beton!12
@Ligia – parca a fost un facut.
Dupa articolul asta tocmai ce am vorbit cu cu un amic care se intoarce dintr-o excursie monstru – >3 saptamani Singapore-Indonezia-Vietnam. Bine, omul traieste pentru genul asta de plimbari, asa ca si le planifica cu 8-10 luni in avans si ia biletele de avion cu minim 6 luni in avans. Pretul pentru 3 bilete de avion pe ruta asta a fost undeva la 3500 E (in total!!). Cu Turkish (parca), oricum ceva companie smechera, nu o mizerie de low-cost.
Cazarile rezervate maxim 1-2 nopti de aici, cat sa ai unde sa dormi cand te dai jos din avion, restul cautat la fata locului. Rezultat: niste cazari de vis, daca vezi pozele zici ca e decor de film, la preturi de te umfla rasul gen 30-60 USD/noapte (total, adica camera pentru 3 persoane). Pentru referinta, la Mamaia NORD e >150 E camera/noapte, pe lux si opulenta in blocuri, stai ca in Militari … no comment.
Mancare/bautura: la fata locului, acolo unde merg localnicii. Rezultat: mananci/bei ieftin-spre-gratis.
Deci cam asta e, turismul in Europa e o specula mizerabila si a luat-o pe o panta descendenta. Si doar din cauza de LACOMIE. Bine, nici cu bizonul consumator nu imi e rusine, ca si aici vorbim de prostie combinata cu fudulie, grupa mare.
Personal, ma bucur ca am apucat sa vad o bucata buna din Europa si putin din SUA cand inca era abordabil subiectul. Dar sunt si putin trist pentru copilul meu, nu stiu daca/cand/cum va reusi sa vada si el lumea, macar cat am vazut-o eu.
pentru că, doamnelor și domnilor (scuzați că vorbesc de funie), a apărut mizeria asta de motoare de căutare bilete de avion, în loc să se fi lăsat profesioniștilor domeniul;
am vîndut bilete de avion pe vremea cînd nu erau așa multe zboruri, existau niște condiții și șmecherii tarifare (pe care cei profi le știau), se lucra inclusiv cu liste și tabele pe hîrtie;
ca să vedeți despre ce vorbesc, am să dau 2 exemple:
căutat în week-end bilete 2 adulți și un copil de la iasi la los angeles; un site de bilete de avion n-ar fi avut nici o problemă să-mi dea o legătură în viena cu 35 de minute între zboruri…?!
luni, 31.07, la orele 12, am cumpărat prin AGENȚIE, bilete de avion pentru iasi los angeles, 2 adulți și un copil sub 11 ani, la 4312€; cu zbor vineri! ok, biletul de dus e puțin mai complicat (prin viena și londra), dar în banii ăia este și o noapte de hotel; întorsul este, la iași, cu o singură escală; cu 2 ore înainte de emiterea biletelor am primit și pentru dus aceeași ofertă, o escală, pentru un supliment de preț de 70€!? nevastă-mea a refuzat, cred că și-a făcut niște planuri de shopping 🫢
așa că, în ce mă privește, las lucrurile pe mîna specialiștilor;
iti trimit o ascutitoare cu dehashelu’ :)))
Enjoy the trip 🙂
Eu aș fi ales cele 16 ore de stat în dreapta. Îmi place on the road, mai ales dacă nu conduc eu și am încredere în cel care conduce. Îmi place să văd pe unde trec, să văd orașe, sate, dealuri, munți, chestii de-astea. Am fost cu autocarul până-n Grecia, saptămâna viitoare mă duc în Germania, tot cu autocarul. Pentru București, în septembrie, mi-am luat bilet de avion, că mă duc la concurs și nu-i indicat să mă duc obosită de pe drum, dar dacă mă duceam la plimbare, tot cu autocarul mă duceam.
Cât despre cum arată țările nordice, m-aș muta mâine într-una. În oricare.
Comentariu beton!17
si mie imi place sa stau in dreapta daca am incredere in cel ce conduce 🙂 pot fi si copilot bun 🙂 :)) anul trecut, cand am terminat sezonul de vara, in octombrie, ne-am intors in tara. Ce culori de toamna am vazut pe tot traseul, mai ales in Slovenia…mama mia 🙂 ma miram ca vitzica la orice :)))
este ora 13.00, Mara doarme (probabil). Mihai conduce (sigur). O zi norvegiana!
0
Greu de condus 16 ore pe drumurile alea.Poate chiar mai mult de 16 pentru că o să treci prin locuri cu peisaje superbe. Și nu știu dacă reziști să nu te oprești să admiri și să faci poze.
Drum bun!
Aș plăti bani grei să stau în dreapta la așa road trip și printr-un loc nou pe unde n-am mai fost, și prin locuri unde nu se poate conduce tare că nu-mi place. Să stau comod și să mă uit la peisaj și să ronțăi ceva, de vis. Desigur, doar dacă se poate mânca și bea cafea în mașină :))
Comentariu beton!15
[Dacă Marei îi e rău sau nu are atata răbdare, e de înțeles că a luat-o pe calea aerului (nu voiam să fiu insensibilă, știu de la alții că e foarte neplăcut să ai rău de mașină)]
@R: băut da, dar cu atenție. Ronțăit? Nici vorbă!!! 😎
Și eu fix la fel. Îmi place să beau cafeaua în mașină și să admir din mers peisajele 🙂
Dacă am și posibilitatea de a ronțăi ceva e și mai și 🤭
Cred ca cel mai bine ar fi fost sa opresti in Trondheim peste noapte. Sa vizitezi orasul (care e un oras superb) si a doua zi sa mergi mai departe spre Bodø.
Esplanada aia e mișto. Da să nu ai tu acolo nește grătare cu mese umbrite de umbrele ca să nu te bată gradele alea ca de țuică oltenească în cap când halești un mic de elan, ren, cangur sau ce animale comestibile au pe acolo… pfff.
În legătură cu ăia 1200 de km în 16 ore trebuie să te gândești că vikingii parcurgeau aceași distanță, pe mare, poate în 3 luni și nu aveau benzinării sau restaurante pe traseu cu hamburgări. Așa că fii bărbat și acceptă-ți soarta.
P.s. Crecă de sus din avion e și mai mișto peisaju 🙂
Dacă o ții tot așa Mara ajunge la Alta.
Cum ziceam, ai plecat cu ceacrele alea bune și a venit torențiala😬
@Oldjohn, da la voi când vine torențiala vine peste toată Norvegia sau doar la cei care nu au dus ofrande zeului ploii în templu?
@Shoric, ce ofrande, frate? Am trimis nevasta in România să aducă niște tropicală d-aia. Doar ceacrele Vaslescului au funcționat. Dar el e temporar prin urbe😢
Pacat ca nu ai fost in Vigeland Park in Oslo! Sau in gradina botanica! Sau in Songsvan?
Ai ajuns cu bine sau încă ești pe drum?
Ajuns. Mulțumesc. ❤️
Bravo, ai trecut botezul focului „soferistic“. Data viitoare incearca sa nu faci mai mult de 5-600 km intr-o zi – asa o sa ai timp si sa te bucuri de peisaj. Acum 7 ani cand am fost eu, media era de 60-65 km/h. Pe masura ce urci spre nord drumurile devin mai stramte si nu vei putea sa mergi repede pentru simplul motiv ca este plin de curbe si nu vezi dupa colt. Somn usor si bafta multa zilele urmatoare !
Odihnă plăcută, macar vei avea apus de soare, pe la 22,30
Eu m as bucura la sfarsit cand ajungi acasa sa ne spui cat a costat benzina dus intors.nu hoteluri si alte avioane…ca nu stiu eu preturile din toate tarile si e cam complicat calculul…
Iti trebuie macar 4000 de euro pentru 2 persoane. Nu e doar benzina, mai sint si taxele de drum, trecerile cu bac-ul (ca sa faci doar 40 de minute in loc sa ocolesti fiordul in 4 ore ca sa mergi pe drum normal). Iti trebuie macar 15-20 de zile sa conduci din sud pana la nordkapp si inapoi deci calculul e simplu: 18 nopti x 100 euro = 1800 , 7000 de km la un consum de 7l/100 km sint inca 490 litri de combustibil adica inca 1000 de euro, 200 de euro treceri cu bac-ul si ai anuns deja la 3000. Mai pune mancare si niste bilete de intrare la muzee si sari lejer de 4000 de euro. Iar asta este doar Norvegia nu si cele inca 2-3 zile petrecute in restul Europei. Dar nu e totul doar despre bani ci despre experientele de acolo si de pe drum. Si nu este o excursie pe care sa o faci in fiecare vara.