Cu toată explozia comerțului online, cu toate cifrele entuziasmante comunicate de către marile magazine online, eu, în România anului 2023, dacă îmi cumpăr ceva online, voi alege mereu opțiunea de „plată la livrare”. Indiferent că se poate și cu cardul sau trebuie musai cash, dacă am posibilitatea, o aleg mereu.
Ba chiar, dacă găsesc produsul de care am nevoie pe două site-uri, îl voi alege întotdeauna de pe site-ul care oferă și opțiunea de plată la livrare. Îl voi alege chiar dacă produsul respectiv este mai scump decât pe site-ul care nu are această opțiune.
De ce? Păi vă spun eu imediat de ce. Aproape de fiecare dată când plătesc produsul în momentul achiziției, am probleme cu livrarea. Cum le dau banii înainte, cum nu se mai strofoacă nimeni să mi-l aducă.
Vă dau cuvântul meu că în șapte-opt cazuri din zece, ajung să mă interesez unde mi-e produsul și de ce nu mi-a fost livrat în ziua comunicată în momentul achiziției. Și nu exagerez absolut deloc cu procentul ăsta.
Pe când, dacă le dai banii doar la livrare, dintr-o dată se termină cu „v-am sunat și nu mi-a răspuns nimeni”, sau „am venit, dar nu erați acasă” și toate celelalte scuze inventate ale curierilor, scuze pe care le știm cu toții atât de bine. Și nu doar ale curierilor, că uneori nu e vina lor, ci a vânzătorilor, care mint și ei de îngheață apele.
Acum, când vorbim, am o comandă plătită în avans care trebuia să ajungă la mine pe 19 iunie. Da, n-am avut de ales, am găsit într-un singur loc produsul pe care-l căutam, l-am comandat și l-am achitat, pentru că nu aveau opțiune de plată la livrare. Să vă mai spun că n-a venit pe 19, iar a doua zi, pe 20, data de livrare s-a modificat brusc în „data de livrare va fi furnizata in cel mai scurt timp posibil”? Nu vă mai spun. De fiecare dată, prieteni, de fiecare dată când le dau banii înainte se întâmplă același lucru.
Well, să vedeți ce prompți sunt când știu că au de încasat. Dacă ți s-a comunicat o dată de livrare, apăi data aia va fi. Cum au de luat ei de la mine, cum nu mai ajung niciodată în situația în care să trebuiască să verific eu pe unde mi-e produsul sau să dau email-uri și telefoane la care mi se răspunde doar cu ridicări din umeri și: „verificăm și vă contactăm noi”.
Ca să înțelegeți cât e de gravă situația, gândiți-vă că dacă nu se poate plăti cu cardul, prefer să mă duc să scot cash (nu am niciodată în casă mai mult de câțiva zeci de lei), în condițiile în care procrastinarea mea oftează din toți bojocii când simte că voi fi nevoit să fac asta. Dar îmi calc peste lene și mă duc, prefer de o mie de ori să mă târăsc până la cel mai apropiat bancomat, în loc să mă enervez pe banii mei.
Păcat, n-aș fi vrut să scriu acest articol, mai ales că eu sunt unul dintre promotorii comerțului online. Mai bine de 90% din tot ce se cumpără în casa asta, se cumpără online. Dar dacă așa stau lucrurile, nu pot să mă prefac că nu stau așa.
Plata la livrare pentru mine este echivalentul stării de zen. Aproape că-mi simt ceakrele cum oftează de plăcere când știu că dacă vor să-mi ia banii, trebuie să dea ei de mine, nu eu de ei.
sursa foto: freepik.com
Same here.
Comentariu beton!12
1. ce plm cumperi și de unde?
2. am zeci de comenzi pe an și niciodată probleme. sunt eu norocosul suprem?
Vali este Mag la Emag !
Comentariu beton!28
@Vali, tu ești slab, poți alerga după livratori…
Comentariu beton!76
@Vali, de oriunde cumpăr, dacă le plătesc înainte ceva se va întâmpla. Acum, de exemplu, comanda care trebuia să vină pe data de 19, dar n-a venit și nu am niciun update când ar trebui să vină, e făcută la Garmin.
Sa ma inscriu si eu la norocos? Am n comenzi la diverse la emag, mobila.. diverse cu plata in avans si au venit ok, nu am comentarii negative.
Intradevar, cu ceva ani in urma nu se miscau asa repede dar in prezent pare foarte ok.
Comentariu beton!21
Și eu tot în clubul celor fără probleme la livrări. Și comand online aproape orice, de f mulți ani
Comentariu beton!17
Se pare ca da, aveti mai mult noroc. Si eu am patit la 80% din comenzile platite in avans sa le primesc la sf asteapta
Trebuie sa fie o exagerare ceva. Vorba lui Vali: ce ** cumperi si de unde?
P.S. comentariu neaprobat
Hai că s-a întâmplat minunea. Tocmai am primit produsul de la Garmin. Am aflat și de unde întârzierea: din cauza celor de la UPS. Ei ar fi trebuit să-mi livreze, dar au externalizat livrarea asta către Fan Curier. Practic, produsul s-a mai plimbat între niște depozite înainte să ajungă la mine.
@Mihai pot cofirma din experienta proprie, cei de la Fân Curier sunt niste jeguri. Dupa cateva colete care au ajuns zdrobite si altele care au ajuns cu 3-4 zile intarziere, am decis sa nu mai comand de pe site-uri care livreaza cu ei. Initial am crezut si eu ca e vorba de plata in avans, dar de fapt era nesimtirea celor de la firma de curierat.
Recordul negativ e de 2 produse care au ajuns zdrobite, livrate cu ei. Produse pe care scria fragil si au costat peste 2000 lei 🙁
Ciudat procentul la tine. Mie mi se întâmplă rar sa nu vina la timp, chiar uneori mai repede decât s-a estimat in general. Si ma enervez cumplit dacă am numai opțiunea de plată la livrare pentru ca nu am niciodată cash si pentru ca, colac peste pupăză, nu prea stam pe-acasa si de regulă primim prin intermediari coletele, deci greu cu plată la livrare. Insa nu ma pot plânge de probleme. In general, eu am observat o singură companie de curierat cu textul „nu a răspuns nimeni la telefon „
Comentariu beton!22
Si eu exact la fel fac, aleg plata la livrare. Asa stau linistit.
Ultimul exemplu, aveam data de livrare 20.06, avand AWB-ul.
Caut si iata ce gasesc „Datele despre colet au fost introduse în sistemul electronic GLS; coletul nu a fost înca predat companiei GLS.”
Si asta astazi, 22.06
Asta se intampla, in general, cand site-ul de pe care comanzi lucreaza cu mai multi vanzatori. Site-ul estimeaza o data de livrare (1-2 zile lucratoare) si o afiseaza dar, chiar si pe eMAG, diversii vanzatori, in functie de cat de mari sunt presupun, au termene diferite de finalizare a comenzilor. Asadar site-ul calculeaza un termen mediu, dar pentru ca produsele sunt vandute de societatea X care are sediu in Polonia, livrarea dureaza mai mult. Mai sunt niste indici care se calculeaza in functie de cat de repede finalizeaza comanda si atunci vanzatorul genereaza AWB-ul, dar cheama curierul, sau preda efectiv coletul in 3-4 zile.
GLS sunt maeștrii nesimțirii…în special proasta aia impertinenta pusa sa „rezolve” situațiile create de incompetenta lor…nu mai comand din magazine care-i aleg ca transportatori…
Astazi 27.06.2023 „Datele despre colet au fost introduse în sistemul electronic GLS; coletul nu a fost înca predat companiei GLS.”, acelasi mesaj ca si acum 1 saptamana.
Eu nu am avut probleme, dar, da, când comand de pe site-uri noi, aleg plata la livrare.
Poate avem în comunitate oameni care fac comerț online și ne arată și cealaltă față a monedei.
Buna! Lucrez la un magazin online si am observat acest trend: clientii noi aleg plata ramburs la prima comanda, apoi capata incredere in magazin si urmatoarele comenzi le fac cu plata cu cardul … mai ales barbatii sunt mai putin increzatori si procedeaza astfel.
Am mai observat cum clientii au impresia ca daca platesti cu cardul ai prioritate la expediere, ceea ce este complet neadevarat in cazul nostru si nu vad de ce ar fi altfel in alte magazine. Comenzile le expediezi in sistem FIFO si asa te asiguri ca nu scapi vreuna neprocesata.
Apoi, consider ca este foarte important sa urmaresti expedierile pentru ca livrarea sa fie in termenul pe care l-ai promis clientului, in cazul nostru in 1-2 zile lucratoare. Daca pana a doua zi la pranz expeditia plecata de la noi nu apare ”in livrare”, e necesar sa sesizezi firma de curierat asupra intarzierii. De obicei se livreaza in termen, dar mai sunt si situatii in care oricate interventii fac, ajunge sa se livreze in a treia zi lucratoare. In paralel iau legatura cu clientul si il tin la curent cu statusul livrarii si aici dau de oameni intelegatori sau de persoane suparate ca in anul 2023 ei fac o achizitie necesara in ultimul moment posibil si nu li se materializeaza la usa in cateva ore.
Cealalta fata a monedei este ca exista o gramada de lume care cumpara cu ramburs si refuza primirea coletului, probabil acesta fiind motivul pt care unele magazine online au renuntat sa mai ofere aceasta metoda de plata.
Sfatul meu pentru clientii care au comenzi cu livrare urgenta este sa mentioneze acest lucru in comentariu la comanda si astfel sa anunte comerciantul ca doresc ca livrarea sa fie o prioritate, apoi sa isi urmareasca statusul expedierii pe site-ul curierului pentru a putea interveni acolo unde exista intarzieri. Si in ziua anuntata a livrarii sa stea cu telefonul lipit de ei 🙂
Comentariu beton!14
@Ruxandra, deci tu ai luat un exemplu punctual, locul tău de muncă, și l-ai extins la o întreagă piață de vânzări online doar pe considerentul că: „si nu vad de ce ar fi altfel in alte magazine”. Absolut superb.
Nu, n-am extins experiența personală la întreaga piață. Am comentat strict la comentariul si solicitarea Berthei, nu la postarea principală. Vezi partea cu ”cealaltă parte a monedei” 😉
Comentariu beton!11
@Ruxandra, ah, ok. Mea culpa.
@Ruxandra, probabil ca nu sunt foarte multe comenzi la voi. 🙂
Si nu, nu o zic cu rautate. Dar daca sunt doi oameni la departamentul facturare / expediere / urmarire colet, crede-ma, nu poti urmari toate coletele asa cum descri tu. Ar fi super – minunat daca s-ar putea face acest lucru, dar ncfs :D.
Din pacate, exista multe firme care au sute de comenzi pe zi, si cei doi oameni fac (robotic) ce au de facut. Daca pleaca coletul azi, bine, daca nu, nu. Nu ii intereseaza de ce se intampla dupa.
La tine e un caz fericit!
@Anyta, nu e cu supărare, am înțeles la ce te referi.
Îți răspund acum din perspectiva clientului pentru că asta mi-a fost reacția la citirea comentariului.
Nu e treaba clientului câți oameni are comerciantul alocați pt activitatea sa. Atunci când îți iei un angajament și alegi să declari un termen de livrare scurt pentru ați atrage clienții și poate astfel să fii cu un pas în fața concurenței, atunci te asiguri că ai personalul necesar pentru a oferi tot ceea ce promiți. Nu te obligă nimeni să declari un termen de livrare sau altul, nu?
Comentariu beton!16
Lucrez la un magazin care are și parte de magazin on-line.
Sunt produse care trebuiesc debitate la dimensiunea dorita de client și apoi festonate (traverse și covoare), deci se aloca timp pentru aceste operații.
Am câștigat mulți clienți care revin tocmai datorita relationarii cu clienții noștri, răspunsului onest despre produsul ales- dacă clienții au întrebări, oferirea de alternative, deseori cu costuri mai mici, deci câștig mai mic pentru companie /per vânzare, dar câștigarea unui client mulțumit care ne recomandă.
De multe ori orizontul de așteptare a unei comenzi 2-3 zile lucrătoare, este scurtat la 1-2 zile lucratoare, încercăm să fim cât mai eficienți.
Am observat ca în tara anumite firme de curierat merg foarte prost, indiferent de metoda de plată – de fapt pe ei nu ii interesează, ca tu, firma care trimiți coletul plătești plimbarea unui colet tur-retur, iar în alta zona din tara aceiași firma livrează super bine.
Am ajuns la concluzia ca omul sfințește locul, așadar întreb clienții dacă doresc livrarea cu o anume firma de curierat, și ei îmi indică firma cu care doresc livrarea- din cele 3 cu care avem contract.
Probabil ca volumul comenzilor nu e extrem de mare și ne permite alocarea timpului necesar pentru discuția cu clientul legat de produse, livrare..etc, dar cea mai mare satisfacție e feedback – ul pozitiv al unui client mulțumit.
Și pentru mine, sincer, asta contează extrem de mult…iar astăzi două telefoane de mulțumire de la doi dintre clientii care au primit coletele, au șters oboseala unei zile cu un program prelungit..
Comentariu beton!17
Plătesc doar la livrare. Am tot citit despre problema expusă în articol.
Sunt atentă și la chilipiruri.
O reducere foarte mare = păcăleala.
Plata la livrare doar daca este un site de pe care nu am comandat niciodata.
Comentariu beton!17
Parcă-l și aud pe directorul de zonă;
– Ia coletele cu încasări, lasă-i la urmă pe ăia care au achitat, dă-i îplm.:)))
Comentariu beton!47
bicoz meibi bacșiș?
Știi care e faza? Eu am lucrat 14 ani într-o firmă de vânzări. Băieții de la livrări făceau exact cum spui tu: prioritizau clienții de unde urmau să încaseze. Doar că asta se întâmpla cu niște mulți ani în urmă.
@MV – eu am o cunoștință care lucrează în vânzări în prezent. Fix la fel se întâmplă. Coletele cu încasări first, în timp ce, pentru cei care au achitat deja, adesea curierul „nu mai are timp” să ajungă în zonă, „am sunat dar n-ați răspuns” (plua, n-a sunat nimeni) etc.
Comentariu beton!18
@Alexia, iată.
Dar toate lucrurile astea se-ntâmplă în orice domeniu de activitate de pe piața autohtonă. De exemplu, în construcții se-ncepe lucrarea, se încasează ceva bani, după care…
Sunt multe cazuri in care comerciantii asteapta sa se confirme plata inainte sa trimita produsele. Daca se intampla „ceva” si banii nu mai ajung, alearga ei dupa tine ca sa-si recupereze banii. In realitate, multe magazine online nu au stocuri proprii, ci lucreaza cu stocurile furnizorilor. Asta complica treaba si mai mult. Prin urmare, prefera sa se asigure ca nu-si iau teapa, in detrimentul satisfactiei clientului. Cu plata la livrare lucrurile sunt simple, produsul este predat doar daca este platit. Eu am patit asta la eMag acum cativa ani. Acelasi produs, aceeasi adresa de livrare, eu am plasat comanda cu 2 ore inainte. Eu am platit online si am primit produsul dupa cateva zile, cealalta persoana a ales plata la livrare si a primit ziua urmatoare.
Comentariu beton!14
+ ce a scris @Anel mai sus.
Te pot contrazice la partea cu eMag. Indiferent ca produsele comandate sunt vandute de ei sau de o alta firma, produsele trebuiesc expediate in aceeasi zi lucratoare cel tarziu a doua zi, exceptie facand, presupun, vanzatorii foarte mari care au timpi mai mari de procesare. Nu sta nimeni sa astepte incasarile de la platile facute cu cardul, din mai multe motive:
1. incasarile sunt centralizate de emag
2. ei platesc vanzatorului de 2 ori pe luna dupa ce isi trag comisioanele
3. platforma te penalizeaza daca nu faci coletele la timp si-ti baga produsele la coada cozilor
Exceptie la cele de mai sus o fac platile cu OP. Acolo ei te avertizeaza sa nu trimiti produsele pana nu ai incasat.
Doar că pe site-urile serioase e specificat ”stoc disponibil” sau ”stoc furnizor”. Un client informat nu devine frustrat. Trebe doar să citească.
Eu plătesc numai online. Rar, foarte rar am avut incidente la livrare.
Ba chiar sunt livratori care mă sună și dacă nu sunt acasă știu la cine sau unde în curte sa lase pachetele.
Belelele mi-au venit numai din partea companiei vânzătoare, daca am avut unele. De la companiile de livrări sunt atât de rare scăpările că nici nu (prea) mi le aduc aminte.
Cre’ că ești tu cu ghinionul sau ceva 🙂
Comentariu beton!21
Companiile de livrari au zone unde nu au personal si acolo scartaie rau. Poti avea noroc de un baiat serios pe zona ta, care isi face treaba cum trebuie de ani buni sau poti avea ghinion sa fii pe o zona unde curierul se schimba la cateva saptamani si unde ai mereu parte de incepatori tineri care dau de greu si isi fac treaba de mantuiala, indiferent daca au colete cu ramburs sau fara plata.
Dacă se întâmplă să achizționez ceva de pe vreun site cu care nu am interacționat până atunci, aleg plata la livrare.
Mi s-a întâmplat să caut curierul cu tot cu plată cash (nu știu cum e în alte părți, dar în Iași curierii nu au POS și e enervant ca naiba).
Plătesc doar online, nu sunt blogger celebru 😀 și n-am avut decât foarte rar probleme cu livrarea, iar asta niciodată din partea magazinului online, doar celebrul „nu v-am găsit acasă”. Chiar săptămâna asta am primit după 10 zile un obiect care avea termen de livrare 15-30 de zile. Era prima comandă pe acel site. Îmi pare rău că ești ghinionist :hug:
Probleme de genul celor expuse mai sus am doar daca livrarea este facuta de Cargus sau Porumbelul Calator si de aceea evit acesti 2 curieri cand cumpar ceva. Daca magazinul online de la care fac achizitia are contract doar cu unul dintre cei enumerati sau doar cu ambii, caut in alta parte. Prefer palta la livrare de fiecare data cand comand pentru ca nu prea sunt pe acasa si in general nu am cash.
Plata la livrare & reclamatie curierului & firmei de curierat & vanzatorului pentru ca a ales o firma execrabila de livrare si tuturor la OPC pe motiv de intarziere sau am sunat acum 2 minute si n-ati raspuns asa ca acum sunt la 50 km distanta. Numai FAN-ul imi prezinta scuze de genul. Cand am auzit-o p’aia cu in 2 minute am parasit zona si am ajuns la Cucuiata din Deal am zis ca-mi pocneste vena aia groasa de la cap. Era un produs pentru care platisem in avans o gramada de bani (pentru ca nu aveau optiune de plata ramburs) si astepta sa ne jucam leapsa cu predarea.
Comentariu beton!13
Reclamatii, reclamatii peste tot si protest in Piata Victoriei, de ce nu?! Ca o sa va dea ANPC, guvernul si presedintele banii inapoi plus daune morale! 😂
@Viorica: un comentariu rautacios si inutil.
și eu preferam varianta plății la livrare, daca exista. că s-a întâmplat să plătesc și produsul să nu mai ajungă deloc!
dar acum, dacă există opțiunea de plată la livrare, comand. altfel, nu mai comand. și-am trecut chiar la nivelul la care nu mai plătesc nimic cu cardul! merg la un bancomat – neapărat din interiorul băncii! – și ridic banii. asta de câteva luni, de când mi s-a evaporat o sumă considerabilă. e un coșmar, nu vreți să știți cum e!
Comentariu beton!17
are Godină o postare cu șmenarii de meșteri români (își reface casa), da’ comentariul lui Julius… priceless; citez din memorie: „tu crezi că de nebun i-a luat Negru Vodă scara Meșterului Manole?”
altfel spus (cu vorbele lui Dinică, adică), „ăștia e oamenii, cu ăștia defilăm!”
Comentariu beton!25
Presupun ca articolul e despre site-urile românești.
De ani de zile comand pe Amazon si ăștia nu au opțiune de plata la livrare dar banii sunt luați din cont numai după ce coletul este livrat. Deci, tot un fel de plata la livrare.
O singură data a întârziat coletul, din cauza producătorului. In general, comenzile ajung mai devreme decât scrie in comanda.
asta-i atitudinea de urmat mai ales in de BF, mai ales la eM….
Clar ai ghinion. Mi se întâmplă rar să fie probleme de livrare și în ultima vreme plătesc doar online. Și chiar când sunt probleme, rareori e ceva atât de urgent să mă duc după ei să aflu ce s-a întâmplat. Ți se întâmplă și cu emag livrate de emag? Sau la easybox? Că la astea chiar nu am avut probleme.
Cu toate că în proporție de 90% aleg plata online din același motiv ca și tine (nu am aproape deloc bani cash în casă) când aleg plata la livrare fie că e easybox și pot cu cardul sau cash la curier (mai nou și la o parte din firmele de livrări se poate plati cu cardul la curier) pare că treaba se mișcă mai bine când aleg plata la livrare. Dar cu toate astea probleme cu comenzile am avut în ambele situații.
Mie sa-mi spui daca doamna rosie din poza are optiunea de plata dupa sau… inainte?!
„Verificăm și vă contactăm noi”. :)))))))))))
În timpul…😁☺️
Poți sa faci și un unboxing dacă te duci sa verifici, sa nu faci 2 drumuri
Buna dimineața! Eu am descoperit ca unele site-uri oferă posibilitatea plății, prin transfer bancar, in cel mult paisprezece zile de la primirea coletului! Și p-astea le caut, când nu “stau in loc” pentru vreun obiect! Bineînțeles ca prefer plata la livrare, contra celei cu cardul, înaintea expedierii! Am avut vreo doua experiențe cu o geanta plătită și neprimita in veci și cu niște cizme al căror site i s-a părut dubios băncii și mi-a ANULAT cardul! Norocul meu ca mi-au pus banii înapoi, in cont!
Aici nu poți face plata la livrare niciodată. In momentul când faci comanda, trebuie sa plătești. Nu îți este comunicată data livrării, ci perioada (poate fi și o săptămână). Dacă nu ești acasă (cel mai probabil), îți lasă pachetul la ușă sau la oficiul poștal de care aparții (la cinci minute de condus in cazul meu).
Emil, acum cativa ani, la prima noastra vizita la copiii proaspat mutati in UK, ne-am intors acasa de la plimbare pe la 3-4 dupa-amiaza. Pe pragul usii de la casa trona cine stie de cand ditamai sacul de 10Kg cu mancare pentru catel. Poarta de la curte era deschisa dar nu a tentat pe nimeni. Am ramas cu gura cascata, de, primul contact cu o tara civilizata nu ca turist. Cred ca in Romania disparea in secunda 2. 😀
@MirelaV, am avut o gramada de pachete in fata casei, dar niciodata nu ne-a disparut nici un pachet. Sa nu iti mai spun ca am uitat peste noapte/zi usa la garaj deschisa si nu ne-a disparut absolut nimic. Din garaj se intra direct in casa deci puteau sa intre peste noi noaptea, dar totul a fost ok. Avem vecini care au mici fantani in fata casei, flori ornamentale in ghivece, foarte frumoase, dar nimeni nu atenteaza la ele. Cu ani in urma cand am ajuns pe meleagurile Australiei imi povesteau vecinii australieni cum in anii ’70-’80-’90 mergeau la super market si nu isi inchideau masinile, sau daca plecau de acasa pentru o perioada scurta, nici macar casele. Cand am ajuns in Queensland, am locuit intr-un oras mic, cu circa 12000 de locuitori. Mergeai pe strada si vedeai multe case cu garajele deschise, garaje in care erau jucarii, scule, chestii pentru plaja, dar nu atenta nimeni la ele. Se putea intra direct in casa. in Australia remote nu exista notiunea „sa furi”. Unii colegii m-au intrebat „cum adica sa furi, pentru ce?” Cand ai un nivel de trai care iti asigura tot ce iti trebuie pentru viata de zi cu zi, si chiar mai mult, este normal sa nu existe furturi.
Mie nu îmi place să aştept după curier, tot ce se poate iau cu livrare la easy box. Nu am văzut diferență între comenzile achitate şi cele cu plata la livrare. S-a mai întâmplat în schimb să nu funcționeze pos-ul de la easy box.
La myprotein am pățit sa plătesc și sa primesc după aproape o luna coletul, și asta ca m am dus la firma de curierat sa îl iau. Ma sunase într un final curierul ca nu știa la ce adresa sa ajungă ca amețiții aia nu trecuseră strada pe colet. Era începutul pandemiei și am trecut cu vederea. După aceea s a mai reglementat situația, au ajuns coletele cam într o săptămână (cred ca vin din Germania). În restul situațiilor, am noroc de curieri amabili (la o firma de curierat e o domnișoară care îmi spune sărumana când ma suna 🫣)
Sincer după câteva chestii de astea cu nu a răspuns nimeni, cireașa a fost când am comandat ceva pentru fete in noiembrie pentru Crăciun și au ajuns coletele pe la boboteaza. De atunci indiferent de site bag bifa pe plata la livrare și obligatoriu și verificare colet( am avut surpriza unui sistem audio pentru mașina cu urma de bocanci pe cutie și înăuntru zornăia o cutie de șuruburi). N-am opțiunile astea… Adio tata, mă duc la altu’ care le are.
Problema e posibil sa fie mai mult de la firma de curierat, sau sa fie vina comuna, vanzator si firma de curierat, vanzatorul sa prioritizeze comenzile de unde trebuie sa isi ia bani, iar curierul e posibil sa o faca el insusi mizand ca daca este prompt va ciupi si el un bacsis, la cele deja platite clientul e posibil sa vina la usa cu mana in buzunar.
Am început să o observăm și noi mai des în ultima vreme. Vindem produse mai voluminoase și cu 2,3 colete pe expediție și mulți curieri livrează doar parțial comenzile achitate cu cardul (1 colet din 3, 2 din 3), comanda este închisă cu status livrat și trebuie să stai cu mailuri, telefoane etc să rezolvi. Cred că este o problemă de lipsă de personal, altă explicație nu găsesc. Referitor la vânzători, nu văd niciun motiv să nu tratezi comenzile la fel, cash / card.
Cumpăr maxim cu livrarea la easybox,și am descoperit că așa se mișcă cel mai repede orice comerciant, că nu numai eMag le trimite acolo….am un colet la eMag din 12.06 nesosit,am vrut să anulez comanda și nu se mai poate,marfa vine din Polonia.
Am pățit de câteva ori să primesc mesaj de la curier că m-a cautat și nu eram acasă, deși eram acasă și îl așteptam, tocmai la produse achitate în avans. Cred că m-a căutat telepatic, s-a gândit la mine, sau nici măcar.
Pe de altă parte, am comandat cu plata în avans un produs pe care l-am mai găsit disponibil pe un singur site. Aveam certitudinea că îl primesc a doua zi pentru că am mai cumpărat de la ei, și știam că depozitul lor este la 45 de km de mine. L-am primit cu ceva întârziere, cu scuze din partea vânzătorului pentru că produsul era pe stoc doar într-un magazin fizic la 5 județe distanță.
Te inteleg…
De 3 ori am platit online… Prima data au venit tarziu, a doua data nu au venit deloc, afirmand ca au venit al adresa, dar nu au gasit pe nimeni (curier Cargus pe care nu il recomand – au mai patit-o fix la fel si altii), a treia oara au venit cu produse lipsa si a trebuit sa alerg sa recuperez bani.
De atunci incoace, intotdeauna platesc la livrare. Orice.
Eu am o problemă cu statul după curieri pentru că nu pot garanta niciodată că o să fiu la o adresă anume sau că va fi cineva la adresă să preia și să plătească. Așa că dacă e un colet cu predare de către curier prefer să fie plătit și când sună că vine îi spun unde să-l lase dacă nu sunt acolo, variantele fiind în birou dacă e altcineva sau pe undeva la loc „ferit” în clădire sau să-l arunce peste gard acasă sau să-l lase la un magazin lângă casă, orice numai să nu-mi facă curierul program.
Mi-a venit o chestie cu 2 zile înainte de Crăciun, cu livrare la birou, nu mai era mai nimeni în clădire, am stat cu curierul la telefon până a sunat la toate firmele să-i deschidă cineva poarta și apoi l-am instruit unde să-l lase și m-am dus seara după el. Când am făcut comanda nu știam dacă o să lucrez de acasă sau de la birou.
Dar dacă am posibilitatea, prefer livrarea la un easybox, din nou, ca să trec eu după el când am timp și când îmi convine.
Am ales plata la livrare doar când am comandat de pe site-uri obscure, posibil dubioase, ceea ce se întâmplă foarte rar.
Se pare e epidemie de asa ceva la nivel de Europa. Eu am ajuns ca tine, platesc la livrare, livrare ce se intampla la numitul “pașcomat” adica cutie care se deschide dupa ce achit.Am ajuns asa pentru ca alergam sau asteptam ca prostul zile intregi, daca toate ar fi fost pentru mine era ok dar cand e vorba de copii astia nu au rabdare si eram exasperata de intrebarea “ verifica pe app cand se livreaza” si sa vad ca se schimba cu ziua urmatoare si tot asa. De fiecare data cand le platesc la livrare vin fix la timp.
De ani de zile fac cumparaturi 80-90% online, aleg de cate ori se poate plata online si nu s-a intamplat sa nu imi vina comanda sau sa nu imi trimita informatii despre livrare si/sau tracking la colet pe site-ul livratorului. Un baiat din zona mea de la un livrator a facut o singura data miscarea cu „amanat livrarea la cererea beneficiarului”, l-am reclamat imediat si nu s-a mai intamplat. Cand vreau ceva de pe un site nou, il verific inainte pe ScamAdviser.com (daca are sub 90% renunt), apoi daca are cod fiscal, daca are date de contact valide (adresa, email, telefon), cu ce operator se face plata online, cam asa ceva. Plata numerar mi se pare ca incurajeaza evaziunea fiscala, cand banul circula prin banca mi se pare mai sigur. A, si nu tin sume mari in cardul folosit curent la cumparaturi. Transfer bani la nevoie dintr-un cont de economii.
Sa va spun doua situatii intalnite de mine:
1. Sotul mi-a trimis un link sa cumpar ceva ce il interesa de pe un site. Eu faceam altceva atunci si nu am mai verificat site-ul suma nefiind mare si am platit cu cardul. Dupa ce am terminat ce aveam de facut am verifcat siteul care era fake, cu adresa in USA, cont bancar in UK, un telefon in numaistiu ce tara. Imediat am sunat la banca, am refuzat tranzactia (suma era blocata in banca) si la sfatul operatorului bancar am anulat cardul curent si am cerut altul nou. Dupa ceva timp (mi se spusese ca o sa dureze ceva) am primit banii de la tranzactie inapoi in cont. Poate nu era necesara schimbarea cardului dar nu am vrut sa risc. De atunci nu mai cumpar nimic de pe un site nou fara sa verific.
2. La inceputul lunii am facut o comanda online la Dedeman pentru ca am vrut sa mi livreze produsele acasa. Am platit cu cardul. La scurt timp m-a sunat un agent sa imi spuna ca unul din produse nu poate fi livrat pentru ca este doar unul si acela expus in magazin (galma in softul lor dar asta e). Mi-a zis ca urmatorul stoc vine in jur de 22 iunie si daca sunt de acord sa astept sau daca nu, un model superior sau banii inapoi. Pentru ca nu ma grabeam am ales sa astept. Pe site comanda a fost pusa pe achizitie de marfa. Vineri pe 16 am primit email ca luni se livreaza cu flota lor si luni dupa pranz a venit masina. Mi s-a parut ok tot procesul.
Comentariu beton!11
Am vreo 10 ani de comert si vreo 8 ani de comert online – site propriu, cu stoc propriu. Se vinde doar ce este dispo in stoc, in cantitatile dispo in stoc.
Am disponibile 3 modalitati de plata pe site: ramburs, OP, card prin Stripe.
Pe ultimul an am urmatoarele statistici:
– ramburs 85,64%
– op 5,02%
– card 9,34%
Vand catre PF si PJ – majoritar la OP sunt firmele.
Banii la ramburs nu imi vin cash, in plic. Vin in contul firmei, livrati de cargus la 2-3 zile de la livrare. Fan Courier mai are posibilitatea de a livra cash in plic.
Nu prea mai merge sa faci evaziune pentru ca firmele de curierat sunt obligate sa raporteze lunar ce colete au expediat si ce bani au incasat pentru tine. Si este usor sa puncteze cu ce declari tu.
Singura modalitate de plata care implica o intarziere a expedierii este OP la care trebuie sa primim o confirmare a platii – deci nu sa vedem banii in cont.
Sunt cateva firme de curier care comisioneaza angajatii (eu stiu de cargus – cu care livrez eu – si de gls). Cargus acum a subcontractat toata partea de ultima parte a livrarii si plateste doar pentru colet livrat. Asa ca, nu livreaza, nu factureaza, nu primeste bani.
Din pacate, in piata de comert online sunt o gramada de tepari si neseriosi care vand ce nu au. Plus s-a umplut de firme de prin polonia, cehia, etc cu preturi de dumping – trebuie sa ai nervi tari sa poti returna o comanda.
@Daniel, mie mi se pa neserioase firmele care iti ofera doar plata la livrare si incerc sa ma feresc de ele. Si ai dreptate, in ultima vreme am tot nimerit firme din Polonia, Cehia, Slovenia dar nu mi s-au parut preturi de dumping iar intreg procesul a decurs ok.
Sunt de acord ca plata inainte e o bataie de cap. Eu am platit acum un an, 4 iunie 2022 filmul video si albumele cu fotografii de la nunta baiatului meu si nici acum nu le-am primit. Dimineata dupa petrecere nici nu imi revenisem bine si fotograful nu a plecat de la nunta pana nu a primit toti banii.d
Degeaba am comentat eu ca doar intr-un singur loc se plateste inainte de livrarea serviciului ca nu am avut cu cine si nici ce sa mai fac la acel moment.
Nu ati stabilit de la inceput, cand l-ati angajat, cat si cum trebuie sa ii platiti?
Folosesc in general doar magazinele mari, iar la emag am abonament. Incerc pe cat posibil sa folosesc livrarea la pachetomate si cu plata online. In general nu am surprize, insa periodic se intampla „minuni”. De obicei sunt legate de disponibilitatea marfii si/sau mai ales de pozitia ei in spatiu (daca am noroc sa comand si obiectul este ultimul din inventar si nu se afla in sediul central ci la o filiala dintr-un oras mai mic atunci de multe ori se adauga cel putin o zi la livrare, cazul este foarte probabil daca urmarim promotiile cand se incearca terminarea stocurilor).
Momentan sunt intr-o disputa cu un produs primit, la timp, insa difera culoarea, iar produsul nu pare nou, fie a fost expus, fie probat anterior, e plin de praf si cu urme de muste plus o mica buba de la un impact. N-as fi avut de comentat daca-l luam ca atare, daca avea nota de resigilat sau probat, insa eu l-am cumparat doar cu pret redus, dar aparent nou, ne-folosit.
Sa vedem cum se rezolva situatia.
Probleme mari nu am avut până acum, dar cred că e adevărat că vine comanda mai repede dacă e cu plata ramburs.
Daca nu e disponibil easybox ( sau orice tip de locker), pun la curier. Inca am o adresa unde e cineva acasa non-stop. Deci am pot considera norocoasa in cazul aceasta.
Iar cu plata…sunt o comoda…platesc inainte 🙂 … plata la livrare doar când am comandat de pe site-uri obscure, posibil dubioase, ceea ce se întâmplă foarte rar
Am mai patit-o si eu cu „nu v-am gasit acasa”…” n-am rest”… „coborati dvs sa le luati ( 2 colete de 20 de kile fiecare… serios? … am platit livrare la usa! va deschid interfonul!)”
Sa traiasaca nenea livratorul care imi aduce coletele pentru matza (>20kg/ pachet). N-au comentat niciodata. Super baieti!
Va rog mult să nu râdeți!!!
Am citit articolul și m-am gândit la situația mea, de azi.
Trebuie sa fac un retur. Al doilea de ” n” ani comenzi online.
Și… aștept de 3 ore, termen maxim dat de firma sa vina courier-ul
A spus „drăguțul” că revine cu un telefon
Este ora 18.31.
Ce spuneți, revine???
🤭
Eu cred ca e o generalizare nejustificata. Fac multe comenzi online, foarte rar cu plata la livrare (doar cand chiar e un site mai obscur) si nu am avut niciodata probleme. La IziBox ajung inainte de termenul comunicat (comanda facuta ieri si estimata livrarea pe 26 deja a ajuns azi dimineata) iar curierii din zona ajung si ei OK (vreo 4-5 Cargus in ultimele 2 saptamani ajunse a doua zi). Fan si DPD la fel, ajung la timp.
Eu am stat 5 zile după o comandă la eMAG. Tantilicile de la call-center îmi ziceau să aștept cuminte, abia vineri seara am aflat că de fapt a mea comandă nici nu fusese procesată. Drăguț, n-am ce zice.
Când au aparut easybox-urile de la emag, am preferat și cu livrare acolo, mai ales că în timpul zilelor din timpul săptămânii mai mult plecat eram. Și asta îi tot un fel de plată la livrare…
Fix așa consider și eu, easybox-ul este plată la livrare. Pentru că optez întotdeauna pentru plată la easybox.
Nici eu nu mai plătesc înainte când comand cărți. Nu am avut probleme cu livrarea produselor dar, dacă lipsea vreun titlu din cele comandate, îmi trimiteau ce aveau și nu mă întreba nimeni de diferența de bani.
Ciudat proces Taj. Nu cred ca poate fi adevărat dacă te uiți și la furnizor nu doar la produs. E drept, n-am mii decomenzi sa fie o statistica relevanta dar din câteva sute( 2-3) n-am nici o mână de probleme și de regula plătesc înainte. Ciudat, adevărul e ca unii atrag problemele și încurcăturile. ( MAI APRINDE O LUMÂNARE 😉)