Vă povesteam acum vreo două săptămâni cum am ajuns eu la concluzia că anvelopele de iarnă nu sunt doar așa o poveste de adormit șoferii. Dar ce nu știți încă este continuarea acelei povești. Credeți-mă, merită.
Pentru cei cărora le e lene să dea click pe link-ul de mai sus, o să fac un foarte scurt rezumat. Vă spuneam cum o frână de urgență, în condiții de iarnă și temperatură de minus 16 grade Celsius, m-a convins brusc și pentru totdeauna că anvelopele de iarnă nu sunt doar așa o poveste de marketing.
Prin urmare, după ce am mulțumit Marelui Manitou c-am scăpat întreg, în aceeași zi m-am dus și mi-am cumpărat anvelope de iarnă. Singura problemă care s-a ivit ar fi că în seara aia a început să ningă. Prin urmare, a doua zi, când am plecat spre vulcanizare cu anvelopele cele noi în portbagaj, am trăit un șoc. La absolut toate vulcanizările erau cozi din alea kilometrice, nici gând să te apropii de vreuna.
După ce am trecut pe la toate vulcanizările pe care le știam eu și-am constatat că n-am nicio șansă să schimb în ziua aia anvelopele, debusolat, am tras pe dreapta și mă gândeam cum naiba să fac. Eram dispus chiar să încerc un drum la Vâlcea, mă încurajam spunându-mi că poate acolo n-o fi aceeași nebunie.
Până la urmă, mi-am adus aminte de o vulcanizare din Pipera, adică undeva la marginea Bucureștiului. Vulcanizare unde în zilele normale nu era aproape nimeni, că cine naiba să se ducă până acolo. Hai să încerc mi-am zis.
Am ajuns și socoteala mea s-a dovedit cât de cât corectă. În sensul că erau ceva mașini, dar nu se formaseră cozile kilometrice din oraș. Încă.
Cum am intrat în curtea vulcanizării, cum a apărut lângă mine un angajat, paznic sau ceva, care mi-a dat un bon de ordine. Aveam numărul 45. Tot el m-a băgat într-o parcare laterală și mi-a zis să aștept acolo până-mi vine rândul sau până albesc. Care o fi să se întâmple prima. Ceea ce am și executat.
Faza ce mai tare e că din locul în care așteptam, vedeam perfect intrarea în vulcanizare, adică fix locul unde se opreau prima dată toți cei care voiau să schimbe anvelopele. Și uite așa am asistat în următoarele șase ore (da, atât a durat până mi-a venit rândul) cum se putea îmbogăți nenea ăla, angajatul care-ți dădea bonurile de ordine. Zic „se putea” pentru că de îmbogățit nu s-a îmbogățit.
Nu știu dacă existau camere de luat vederi sau o făcea el din proprie inițiativă, cert este că-i refuza pe toți cei care voiau să-i dea șpagă ca să-i bage mai în față. Era extrem de revigorant să observi cum măcar unul din cinci șoferi voia să-i dea șpagă, paznicul îi refuza, iar ăia întorceau mașinile și plecau nervoși. Iar partea cea mai mișto este că peste ceva vreme mulți dintre ei se întorceau spășiți și-și luau bonul de ordine ca toți ceilalți. Pentru că unde naiba să se și ducă?
Vă spun, paznicul ăla putea să facă o mică avere în ziua aia. Păi eu am primit numărul 45, iar când am plecat de acolo se ajunsese la 239 și măcar jumătate dintre ăștia ar fi dat bucuroși o șpagă egală cu contravaloarea manoperei pentru schimb.
Ăla a fost momentul în care am învățat cealaltă lecție valoroasă: să nu aștept niciodată să vină iarna cu adevărat ca să fac schimbul de anvelope. Pentru că povestea asta se repetă în fiecare an. Habar nu am de ce, probabil din cauză de memorie de pește de acvariu, toată lumea așteaptă până să se îndure să meargă la vulcanizare să-și pună nenorocitele alea de anvelope de iarnă. Nu și eu. În prima săptămână a lui octombrie, indiferent de temperaturile de afară, poate să fie și vreme de plajă, mă duc să le schimb. De ce aș aștepta să mă înghesui, când pot să nu?
Sfatul meu prietenesc pentru voi este să faceți fix același lucru. De venit iarna oricum vine, dar de ce să vă ia și pe voi pe nepregătite?
Iar dacă nu v-ați cumpărat încă anvelopele de iarnă, vi-i recomand cu căldură pe cei de la anvelope.ro. Oamenii au una dintre cele mai variate game de anvelope, găsiți la ei ce-și dorește suflețelul vostru, de la low-budget la super-premium. Evident, toate pe binecunoscutele categorii: anvelope de iarnă, anvelope all-seasons și anvelope de vară. Plus transport gratuit pentru orice comandă de la două anvelope în sus, desigur, cu condiția ca livrarea să aibă loc în zona de acoperire a curierului.
Tot cei de la anvelope.ro sunt unici importatori și distribuitori, în România, ai anvelopelor Davanti. Am vrut să văd care e treaba cu brandul ăsta și-am citit un pic despre el. Iar ce-am citit sună foarte bine: anvelopele astea Davanti sunt testate în condiții meteo extreme. De exemplu, gama de anvelope Davanti Wintoura a fost testată pe autodromul Airport Proving Grounds din Ivalo, Finlanda, acolo unde există cel mai lung sezon funcțional în condiții arctice, în aer liber. Adică din octombrie până la sfârșitul lunii aprilie.
Testele au constat în diverse probe foarte dificile pe zăpadă și gheață, cum ar fi: rotire în cerc pe gheață, performanță în viraje, frâne pe gheață, diferite manevre pe gheață și zăpadă, urcarea unui deal acoperit de zăpadă. Cam astea sunt lucrurile pe care vrei să le afli despre viitoarele tale anvelope de iarnă, nu?
Dacă v-am stârnit curiozitatea, găsiți pe site toată gama de anvelope de iarnă Davanti.
Încă ceva foarte important, indiferent ce model de Davanti v-ați cumpăra, vi se oferă garanție nelimitată. Probbail o să vă întrebați pe ce se bazează ca să poată oferi o astfel de garanție. Iar răspunsul vine de la sine, pe asta pe bazează:
➡️ Pe inovație. Formula de siliciu îmbunătățită și designul inovator al benzii de rulare. Tehnologiile avansate oferă o manevrabilitate optimă, eficientă și confort.
➡️ Pe performanța. Performanța este în „inima” fiecărei anvelope Davanți. De la aderența ridicată pe drum umed la valori scăzute de zgomot la rulare.
➡️ Pe calitate. Performanță și calitate superioare la un preț imbatabil. Materiale de calitate superioară și desen avansat pentru banda de rulare, care oferă încredere.
➡️ Pe siguranță. Aderență pentru toate anotimpurile și un design dinamic pentru o rulare lină. Fiecare model al anvelopelor Davanți este testat pe baza unor criterii de performanță dure pentru a asigura siguranța.
Acestea fiind zise, să știți că eu n-am glumit, exact pe 7 octombrie mă voi prezenta la vulcanizarea de la mine de la colț și voi încălța Furia Albastră cu Michelin-urile mele Alpin 5, că mai am niște drumuri lungi de făcut toamna asta și nu vreau să mă ia iarna pe nepregătite.
sursa foto: freepik.com
Pe Opel folosesc tot anul anvelope de iarnă, pentru că-l plimb doar de la moară pân’ la gară și mai mult de 40-50 km/h nu pupă.
Pe BMW folosesc Continental PremiumContact 6 pentru vară și Goodyear UltraGrip Performance + pentru iarnă.
Io nu mă complic cu cumpăratul lor, căci se ocupă băieții de la Forstinger. Cu montaj cu tot.
Încă-s încălțat cu cele de vară pe BMW. 😎
Normal că ești cu cele de vară, doar e cald în Australia aia a ta. 🤭
13°C. Nu pot pune cele de iarnă. M-ar râde lumea. 🤣🤣🤣🤣🤣
Plus că-i uscat pe jos. 😎
13 grade??? Sper că ești pe plajă. 🤭🤭🤭
Exact la plajă-s! 🤣😎🤣
Mi-aduc aminte cum în urmă cu vreo 20-25 de ani dădeam șpagă ca să se păstreze rândul. Nu la vulcanizare, asta se întâmpla când mergeam la moară pentru măcinat grâu Erau alte timpuri…
Așa că, sâ nu ajungem să dăm șpagă ca să fie coada corectă
Înțeleg, acum 30 de ani și io lăsam plasa cu sticle la coadă la lapte. 😁
Asta nu-i nimic, dar ca să se mențină rândul trebuia să dai șpagă, altfel erai retrogradat
Uff, ma ia cu groaza numa cand ma gandesc la agitatia ce va incepe cu vulcanizarile.. n-am niciun chef. Cozi, nervi, carat cauciucuri, murdarit, angajati sictiriti..
Ah, dar stai.. mi-am amintit Micheline ca nu am de ce Cross sa trec prin toate astea Climate.
😋
🤭
Al meu soț a găsit o vulcanizare în Independența, jud. Galați care face o treabă foarte buna, unde poți să suni și să te programezi când începe nebunia, așa că preferă să conducă vreo 25 km și să își păstreze zen-ul fără să stea la coadă.
Nu pot să bag mâna în foc, dar există șanse extrem de mari ca vulcanizarea aia să fie exact în casa bunicii mele. Și nu, nu fac mișto, asta era acolo când am trecut ultima oară s-o văd. Câte vulcanizări să și fie într-un sat ca Independența?
Să știi că mai mult de una! Cred că mai e una și în celălalt capăt al satului!
Parcă vezi că încep toți acum să se programeze pentru 7 octombrie, la tine la vulcanizare! (ca să fie bine) 🙂
De acord cu tine și mulțumec că mi-ai reamintit, căci am un drum muntos pe 12. Să fim prevăzători!
Auzi? Da’ voi acolo nu mergeți cu bărcile?
Hahaha! Doar când vizităm rudele de la București. Le mai ducem o brânză, o rânză, un sparanghel…de ăstea! O luăm cătinel pe Dunăre, apoi pe Argeș, apoi printre cauciucurile din Dâmbovița.
fuck! n-ai putut avea threadu’ ista joi-vineri, că tocmai mi-am comandat niște klebere la dubiță…
la tucson am pe iarna asta nește bf goodrich-uri da’ la primăvară mi-ar trebui niște 235/60 R16 de care nu găsesc la ei; anul ăsta am topit niște Continental da-s scumpe rău… iar cele mai mișto (cu o aderență de superglue) pe care le-am avut au fost niște toyo proxes… mamăăă…; doar că s-au topit ca un pachet de unt în august; pe plajă…
cît despre ce înseamnă o anvelopă de iarnă (mai ales pe 4×4!), am constatat într-un martie, cu ocazia unei ninsori „a mieilor”, cînd, echipat cu gumele de vară fiind, a executat tucsonelu’ o testacoda de toată frumusețea cu toate esepeurile, patruoripatrurile și ce sisteme o mai fi avînd moșneagu’…
După cum spuneam și mai odinioară, nu ai de ce să fii luat prin surprindere dacă nu ai dat cauciucurile de iarna jos de iarna trecută! După ce vreo 3 ierni aveam ba doar de vară pe toate, apoi doar pe față apoi luat iarna trecută set nouț și cu alea a rămas încălțată. 😂
Niciodată să nu te mai duci la vulcanizările aparent fără vad, factual cu contracte cu corporațiile din Pipera, chiar dacă unii încă muncesc de acasă, mașinile din pachetul de salariat au rămas. Ei sunt constrânși să își schimbe anvelopele doar la acele vulcanizări.
am michelin crossclimate, all season, mă doare-n bască de cozile de toamnă și de primăvară (și da, luate de pe site-ul ăsta la care se face reclamă). cum iarna înseamnă, în ultima vreme, doar apă și noroi, iar vara nu depășesc 120/h nici să mă tai (da, știu, sunt moșneag, dar sunt șofer de fix 29 de ani și cu zero incidente. ăștia de la asigurări ar trebui să mă plătească ei pe mine), all season sunt perfecte pentru mine!
eu cand eram mic credeam ca mascota Michelin era mumie
Comentariu beton!16
Am o curiozitate în vara viitoare când te duci la Capu’ Nord pui anvelopele de iarnă când pleci de acasă? Ca nu se știe ce găsești pe-acolo prin Norvegia, chiar și în iulie.
Evident. Păi și anul ăsta tot cu anvelope de iarnă am plecat.
Ei bine, anul acesta am bătut toate recordurile (personale): schimbat anvelopele pe 20 septembrie! Nu, nu pentru ca am citit articolul anterior( deși l-am citit) ci pentru ca noile anvelope taman atunci au sosit și nu aveam nici pic de chef sa le depozitez pe cine știe unde pana la sfârșit de octombrie. Asa ca le-a dus curierul direct la vulcanizare, unde s-a comis schimbul.
Perfecțiune. 💪
Eu de asta le schimb acasă, 2 seturi de jante, o cheie de roti zdravănă, un cric și vreo 30-45min de munca primăvara și toamna.
Comentariu beton!18
unde mai pui că berea tot ție ți-o dai! 💪
Șoșonii pentru tinichelele mele stau la hotel. Care are și vulcanizare.
Și pentru că se huzuresc de +10 ani, programarea e aproape instant.
am 2 seturi de roti complete. hotelul de anvelope s-a desfintata sa ca le tin acasa. Daca e coada la vulcnizare si ma grabesc le schimb singuri. Mai e o vulcanizare non stop in bucale, la 11 noaptea e gol dar aia de lucreaza acolo cred ca sunt in sevraj ca mi-au futucit toate jantele odata. pana baga cheia pe prezon da de 4-5 ori pe langa 😀
In ultimii ani am mers la autosoft , ala de la periferie fiind mai scump, la periferie unde e viata mai grea are mai putini clienti. Chit ca am unu langa casa 😀
Programari accepta doar la ceice au gazduire la ei, ceea ce nu e simplu fiind undeva la 40 ron/luna 😀
P-aici pe unde învârt de volan (și de roți) nu există iarnă adevărată și chiar dacă există există regula „O bis O” (octombrie – Paști) pentru folosirea cauciucurilor de iarnă, anul trecut, după ce am cumpărat Civicul, l-am încălțat cu niște Nokian-uri all season.
Sunt destul de mulțumit de ele, în contextul în care cealaltă Honda are tot cauciucuri all-season dar care pe asfalt uscat scârțâie din toți porii. Probabil la anul am să-i pun niște Michelin-uri de vară, ca să știu o treabă
Dincolo de asta, mai voiam să vă spun că, din ce am documentat procesul, nu e recomandat să mergi cu gumele de iarnă la temperaturi mari, din mai multe motive, unul dintre ele fiind chiar performanța scăzută. Poate vin băieții de la anvelope.ro să ne explice mai în detaliu.
Pentru Germania, stie cineva vreun site, la fel de complex, cu modele de anvelope, ca, cel prezentat de Mihai? Multumesc anticipat.
https://www.reifen.com/ ?
http://www.reifendirekt.de – livrează-n toată EU.
Nici nu mă mai complic să merg la vulcanizare. Dau telefon, programare și vin băieții acasă. Pentru diferența de preț, merită “efortul”. Dar nu le-aș schimba nici prea devreme. Nu e la fel de nasol ca iarna cu cauciucuri de vară, dar nu e chiar bine nici cu alea de iarnă când e prea cald.
Anul acesta am castigat la loz in plic…in sensul in care am primit mail de la domnii la care am schimbat anvelopele anul trecut ca daca ne prezentam pana pe 15 oct avem 20% reducere.
Exact ca in reclama ” fara bataie de cap” :)))))
A picat la marele fix acest articol.
Multumesc
Asta da vulcanizare. Speram ca ți.au strâns toate roțile și nu ai pățit ca mine, de era sa ma dau peste cap, tiribom-tiribom, pt ca roata din stânga față se ținea din inerție pe poziție, iar când faceam dreapta ziceai ca merg cu tab-ul.
Au ridicat masina pe cric la ..alta vulcanizare si mi.a căzut roata, poc…sa moara ala de spaima.
De 2 ani nu le mai schimb, sunt tot cele de iarnă. Acasă-şcoală-acasă şi încă o dată la şcoală şi o dată la 2-3 săptămâni 50km+50km, până la sat şi înapoi. M-am săturat de condus. Mă bucur când vine vacanţa.
Deci, nu am probleme cu anvelopele. Probabil le voi mai schimba o dată până îmi expiră definitiv permisul.
Era cu mult, da mult de tot înainte de a deveni obligatorii .
Un drum la Iași cu prima doamna, nu, ați înțeles bine, nu sunt președintele, ci era prima soție, cu Bestia Roșie. ( Renault Simbol, aka Clio 2 – Fidji).
Ianuarie .Pe vremea aceea ianuarie era ianuarie . Frig . Chiar ger aș îndrăzni .
Seara ne întoarcem . Într- un moment de neuitat, cum mergeam noi pe un județean spre Piatra Neamț care se spune că scurtează prin Nisiporesti drumul, și părăsim europeanul de București ( bad, bad, very bad idea), fix cum navigam prin cele singure doua urme înghețate făcute de autotrenuri, brusc, dar brusc, efectiv în mai puțin de o secundă zic, se aude un troznet grozav și bam, întoarcere fix la 180 de grade.
Efectiv fata acum ne era spate și viceversa.
Practic Bestia Roșie se hotărâse singura că ea vrea înapoi la Iași 😃.
Desigur că din surpriza aia motorul singur a luat pauza și nici nu țin minte altceva decât că exact ca la bancul cu vecinul care așteaptă toată noaptea căderea celui de al doilea sabot de lemn de deasupra al vecinei, și eu așteptam instinctiv bubuiala specifica unei alte mașini care va intra în plin în noi .
A fost un veac parca până am realizat că nu vine totuși nimeni deocamdată, până când doamna a repornit, și da înapoi, bine acum era iarăși înainte, spre E 85 .
A doua zi era duminică . Direct la Dedeman, restului magazinelor erau parca prea departe, și prin nămeți și ger pac la prima vulcanizare care lucra în weekend.
Peste vo câțiva ani a apărut și legea .
A fost un noroc faptul că localnicii știau că drumul e cum e și nu a venit nimic atunci nici din fata nici din spate Dar cum o șansă unică nu se mai repeta, nu am mai amânat .