De când au început temperaturile de afară să treacă constant de 15 grade cu plus, am constatat un fenomen care nu exista cât a fost frig. Imediat vă zic despre ce e vorba.
Știți, în timpul plimbării mele zilnice, trec pe lângă parcul Herăstrău, pe partea cu Bulevardul Kiseleff. Ei bine, sâmbăta și duminica, pe toată lungimea parcului, trotuarul e plin de mașinile parcate ale iubitorilor de natură care vin să se plimbe prin Herăstrău.
Și nu exagerez deloc când zic „pe toată lungimea”. Pentru că din rondul de la Casa Presei, până în giratoriul de la Arcul de Triumf, nu mai există niciun metru de trotuar pe care să nu fie parcată vreo mașină. Practic, în weekend acolo avem cea mai lungă parcare gratuită din București: 1,5 kilometri de trotuar înțesat cu mașini (da, am măsurat distanța).
Și asta nu e tot, pe lângă cele deja parcate mai există destule care merg pe trotuar în căutarea vreunui loc liber. Sau multe care staționează, tot pe trotuar, așteptând să se elibereze vreun loc. Există momente în care pietonii sau bicicliștii (e pistă pe același trotuar) efectiv nu mai au pe unde să treacă. Și nu glumesc, dacă ați fost prin zonă, știți exact despre ce vorbesc.
Iar asta se întâmplă, weekend de weekend, încă dinainte de prânz și durează până seara, după ce apune soarele. Ochiometric, aș zice că la fiecare sfârșit de săptămână pe trotuarul ăla parchează liniștit câteva mii de mașini.
Pentru că e moca, desigur. Că dacă te duci pe partea cealaltă a parcului, aia cu Bulevardul Aviatorilor, nu mai e moca, și-o să observi că situația este un pic mai relaxată. Cu excepția orelor de vârf, găsești locuri de parcare mai tot timpul, în weekend. Probabil că ai găsi și în timpul orelor de vârf, dar le ocupă cei care n-au găsit locuri moca pe partea cu Kiseleff-ul, adică aia despre care vorbesc eu.
Iar acum vine ideea pentru doamna primar Clotilde Armand, dacă de primăria Sectorului 1 ține Bulevardul Kiseleff. Dacă nu, ideea e pentru primăria de care aparține.
Doamna primar, nicăieri pe unde am umblat eu prin Europa asta n-am mai văzut așa ceva. Toate primăriile scot bani de pe urma celor care vor să parcheze, dar mai ales de pe urma celor care vor să parcheze pe lângă parcuri sau alte obiective cu potențial mare de vizitare. C-așa e normal, dacă ți-e lene să mergi în parc cu mijloacele de transport în comun, plătești. Peste tot în lumea asta comoditatea se plătește.
Ca să nu mai spun că ăla e trotuar, în mod normal miile alea de mașini n-ar avea ce să caute acolo. Dar cum nici nu au unde altundeva să se ducă să parcheze, rezultă situația despre care vorbim azi.
Situație din care cred că ați putea produce, destul de lejer, niște mulți bani pentru bugetul primăriei, cu o investiție extrem de mică.
Deși matematica n-a fost niciodată punctul meu forte, o socoteală simplă îmi spune că dacă s-ar introduce sistem de taxarea parcării, în toată zona aia, ar intra frumușel în bugetul primăriei niște mii de euro la fiecare sfârșit de săptămână. O fi mult, o fi puțin, habar nu am.
Știu doar că banii ăștia s-ar putea încasa fără vreo mare investiție. În plus, nu trebuie să angajați oameni, nu trebuie plătite salarii, nu trebuie să nimic care produce costuri ulterioare. Trebuie doar montate vreo 11 bariere electronice cu deschidere și închidere automată. N-am scos din burtă numărul 11, exact atâtea sunt locurile prin care se poate intra și ieși cu mașina, le-am numărat eu.
Și asta a fost tot, infrastructura rutieră deja există, în sensul că astea 11 sunt singurele locuri prin care se poate intra sau ieși de pe respectivul trotuar.
După care mai trebuie introduse câteva device-uri pentru plată (cash și card) și aia a fost tot. Cum au ăia de la aeroport: intri pe la bariera care îți eliberează tichet și mai ieși după ce ai achitat parcarea. Simplu, curat, ieftin.
După investiția inițială, singurele costuri ar mai fi cu mentenanța sistemului. Dar la niște contracte făcute PE BUNE, nu cu dedicație, nu cu tot felul de șmenari, sunt convins că banii pe mentenanță vor fi sume de neglijat în comparație cu ce se încasează.
Iar dacă, după introducerea sistemului de taxare, or să dispară ca prin farmec mașinile care parcau în zonă (că, na, nu mai e gratis și nouă doar moca ne place), măcar o să se mai degreveze zona aia de miile de mașini care o poluau suplimentar, pe lângă cele din trafic, și n-o să mai simți miros de gaze de eșapament pe toată latura aia a parcului. Cum s-ar zice, ar avea toată lumea de câștigat.
Cu plăcere.
P.S. Aștept cu nerăbdare înjurăturile dacilor liberi care îmi vor explica doct cum este dreptul lor inalienabil să-și poată parca mașinile moca oriunde. N-aveți idee cu câtă nerăbdare le aștept.
P.P.S. Aveți mai jos niște poze de la fața locului ca să înțelegeți despre ce vorbesc. Sunt făcute weekendul trecut. Din pacate n-am avut cum să fac și un video că să vedeți că TOT bulevardul, toți cei 1,5 kilometri se prezintă exact la fel: mașină lângă mașină.
Băi, dacu’ liber parchează unde vrea el, că i-o luat tac-su stradă și mă-sa parcare, da? 🤪
Comentariu beton!74
Sunt absolut convins că măcar jumătate dintre ăia parcați acolo, pe trotuar, vor o țară ca afară. Să fie, să ni se dea, să ni se facă…
Da, binențeles. Cum altfel? 🤭
Se dezbate încă. Ce zici?16
Dacii liberi nu parchează, dacii liberi se plimbă cu ele pe aleile din parc. Nu ei sunt problema:))
Comentariu beton!34
Sectorul 1 e o GHENA. Herastraul e o GHENA aglomerata.
De-aia, cand vreau civilizatie/ordine/locuri de parcare/pomi & iarba tunse si fara buruieni/gunoaie adunate/piste bicicleta/locuri de joaca pentru copii cu leaganele reparate si conforme d.p.d.v. tehnic, eu merg in IOR.
Off-topic dar cumva legat: @MV, acum 2-3 ani, cand s-au finalizat lucrarile la metrou, pe bd. Bucurestii Noi, in locul liniilor de tramvai au facut un „munte” de pamant cu 3 boscheti si 5 copaci in varf. In loc sa faca LOCURI DE PARCARE (cu plata, moca, whatever) cu niste copaci din 10-in-10 metri ca sa fie si putina vegetatie. Urmare: toata lumea parcheaza pe banda I (ca unde plm sa parcheze?) si avem Bucurestii Noi cu una bucata banda pe sens si blocajele aferente pe la Piata/Parc Pazilescu. Dar avem musuroi pe mijloc … Clotilde, sa mergi sa o ajuti pe Ramona!
Se dezbate încă. Ce zici?35
Corect, in fiecare zi escaladez dumburile alea ca sa ajung in statia de autobuz de langa Lidl… FMM!
acum 2-3 ani..Clotilde
ce?
@animaloo – Clotilde a „chibitzat” pe margine 1-2 mandate de primar, facand-o pe „implicata” si „priceputa”. Si dand lectii despre „cum se face”. Si prima campanie (aia pierduta) si a doua (aia castigata „discutabil”) s-au bazat doar pe „jos cu ala de sus”, fara planuri concrete, fara initiative, fara idei, fara surse, fara … NIMIC!.
Deci am presupus ca odata instalata la primarie e o chestie de maxim 6-12 luni pana sa curga lapte/miere pe strazile sectorului care are (cred) cam cele mai mari venituri la buget. Fix asa, doar ca NU – prima REALIZARE din mandat a fost ca sectorul 1 a devenit o ghena (la propriu) timp de niste zile bune. Ca asa se face – te razboiesti cu nu-stiu-ce firma si victimele colaterale se pot duce dracu’ in timpul asta.
A, ca primarul dinainte isi merita si ala mwia lui fara nicio indoiala, perfect de acord, dar asta e cu totul alta poveste.
Dar intotdeauna e mai simplu sa fim whatabout-isti in loc de recunoastem ca ne-am luat tzeapa si ca madam Clotilde e doar o lepra cu gura mare.
Deci, te plangi ca nu s-au rezolvat chestii in 6 luni si ca nu a cedat la santaj.
Intre timp plangandu-te de chestii facute de nea diamant
misto
Să înțeleg că ești copil necăjit și ai un ”divaiz” care nu poate să filmeze? 🙁
Sau n-ai filmat fiindcă ai fost … comod? 🙂
Am mai scris pe-aici dar – cu scuzele de rigoare – o să repet (Repetiția este mama învățăturii): mulți dintre cei aleși de noi nu au viziune mai departe de propriul buzunar. Poate unul a vrut să facă dar i-or fi sărit alți zece în cap fiindcă lor nu le ieșea nimic.
Comentariu beton!27
@Victore, e complicat să filmezi cu telefonul cale de peste un kilometru. N-am un stativ special pe care să-l țin, nu am stabilizator, trebuie să fac filmarea din mână, deci ar ieși un video de neprivit. 🙁
Nici la munte problema nu e simplă: n-o să discut despre transportul în comun (deși ar putea face parte din discuție dar momentan ar lungi-o inutil). Am să povestesc doar despre parcări: teoretic angajații firmei care se ocupă de parcările publice de la noi monitorizează activitatea asta. Dacă e vreunul care a parcat și nu a plătit (tarifele sunt diferențiate pe zonele orașului) îi lasă omului o hârtie între ștergător și parbrizul mașinii în culpă. Practic nu e o amendă fiindcă legislația e șchioapă. Adică – deocamdată – mult zgomot pentru nimic. Bani aruncați aiurea pe salariile oamenilor ăia, pe hârtia consumată, pe aia, pe ailaltă… Până când aleșii ăia de care pomeneam în primul comentariu nu reușesc să se pună de acord și să emită o chestie cu cap și coadă nu se va întâmpla nimic. Noi vom continua fie să ne hăhăim fie să bocim.
Hai, week-end fain tuturor, sănătate și PACE!
Problema nu sunt mașinile, ci parcul. Trebuie desființat parcul și vor dispărea mașinile ! Tăiaț’ răul de la rădăcină!
Urmăriți-mă pentru alte sfaturi edilitare!
Lăsând pelinul la o parte, autoritățile din întreaga țară ar trebui să se concentreze pe dezvoltarea traficului în comun, descurajarea mersului cu mașina personală prin parcări scumpe și descurajarea cumpărării de mașină personală, în general. DAR doar cu o infrastructură foarte bine pusă la punct a traficului în comun. Nu poți transforma un oraș în mega parcare, cum tot aud ! Nu parcările sunt o problemă, ci mașinile !
La noi în urbe sunt multe mașini (wow!), stăzi înguste și concitadinii urlă că nu sunt locuri de parcare…asta în timp ce stau in trafic. Cu alte cuvinte, parcarea s-a mutat direct pe stradă! Am devenit prea comozi, din păcate…și grași !
Comentariu beton!81
Băi, adevărul e că soluția cu desființatul parcului nu-mi venise. Dar pare cea mai aproape de punere în practică, dacă e.
Daca imi permiteti sa va corectez, plecati de la o idee gresita cum ca scopul omului e de a ajunge din punctul A in punctul B in cel mai eficient mod. Oamenii nu vor sa foloseasca transportul in comun (vorbesc cel putin de Burcuresti) din 2 mari motive: transportul public nu este excelent (desi mi se pare mult mai bun decat i se da credit, comparativ cu alte capitale ieuropene, in tramvaiele/autobuzele noastre nu iei hepatita q, in comparatie cu altele, faci sifilis) si asta impinge omul spre masina personala (de ce sa stau 1h:30 intr-o sauna cand pot sa stau in masina mea cu aer necoditionat (desi ei in masini cauzeaza traficul care cauzeaza intarzierile care cauzeaza necesitatea masinii personale care cauzeaza…stai? ne invartim in cerc) Al doilea motiv, aproape imposibil de rezolvat e: de la: băăăă, io am dat 3200 de ieuro pe bemveul asta cu volan pe dreapta din uniunea britanica, vrei sa merg ca saraci pe rată? la valoarea mea, etc,etc,etc. – pana la: e dreptul meu alienat sa ma deplasez cum doresc eu ca roman liber, suzeran, traiasca romania mare, medicamente!
O solutie ar fi transformarea multor strazi in zone pietonale. In tarile cu apa calda (not a joke anymore) cam asta e miscarea. Si in mod uimitor, functioneaza. Eu propun sa transformam cel putin inelul 1 al Burcurestiuliu in zona pietonala. Or sa fie scandaluri, nebunii, dat injudecata la Haga, ca le-a luat dreptul la mers cu masina, dar in 2 ani se linistete toata lumea, se face si piciorul frumos de la mersul pe jos. Nu stiu cum or sa se duca la guvern pe jos dar facem ca pe vremuri, in cutioare carate de ~~sclavi~~
Pentru alte solutii inovatoare, like and subscribe.
Comentariu beton!33
Îmi amintesc vreo două parcări cu plată pe acolo: una spre pavilionul H și una puțin mai în față pe lângă un fel de mini-parc de distracție și ceva cârciumă noaptea, niciodată nu le-am găsit pline indiferent de oră sau eveniment, este fix cum spui, dacă e moca e perfect. Pe ulița mea aflată între celebrele poduri Grand și Basarab sunt parcări (600ron/ an) vis-a-vis de blocuri, maxim 80% sunt ocupate/ plătite, restul sunt ocupate de șmecherii care nu dau un leuț pe locul de parcare și se cred niște cichiceani de sectorul 1 care parchează unde vrea mușchiu’ lor, ceilalți n% parchează fix unde doresc. Minunații de la Locală întâi te trag pe tine la răspundere că nu ai contractul în original sau alte tâmpenii și apoi dau din umeri și îți recomandă să cauți alt loc de parcare. Îți amintești de poveștile alea horror despre Bulgaria?! Ne-au furat mașina 😂 multe erau ridicate pentru parcare în zone nepermise, ori au renunțat la Bulgaria ori s-au conformat.
Cu „minunatii de la Locala” confirm ca la fel este si in alte sectore, mai pe scurt 3 in cazul meu.
Vrem o țară ca afară. Dar să nu plătim locuri de parcare, boss, să fie moca, am venit dăcât să ne relaxăm puțin, bem și noi o cafea la o terasă.
Comentariu beton!29
„Să aduc și copilu’ ăsta un pic la soare”…
Eu aș umple Bucureștiul de pomi, nu de parcări, să poți sări din creangă în creangă spre destinația dorită.
Comentariu beton!74
True dat.
Da ar fi ceva la un calcul asa simplu cu 3lei/ ora si 1.5 km de masini deci vreo 250 de masini parcate ar fi vreo 200000 euro pe an dintr-o singura locatie.Pe mine ma costa iesirea in Parc daca iau masina,vorba ta daca ne e lene sa luam autobuzul ,12 zloti.Ca stam cam 3-4 h si daca stau mai putin nu vreau sa am stres ca ma amendeaza si e 100zloti la fiecare 20 min depasite.Am si aplicatia care normal ma anunta ca se apropie timpul dar fiind in parc nu-s atenta mereu.Oricum la mine in localitate nu exista parcare moca nicaieri decat supermarket, mall si rezidentiale.Nici la malluri nu e moca la cel din centru deasupra garii centrale este cu plata dupa prima ora stata in parcare dar ma rog jumate e a primariei jumate a mallului.Pe strada sunt peste tot amenajate parcari( nu pe trotuar) ale primariei cu automate de plata si nu merge ca nu platesti ca amenda doare spun din experienta primelor saptamani cand m-am mutat aici si nu stiam cum functioneaza si m-am crezut pe tarla la mama cu masina companiei.
Acum fă calculele din nou la prețul de 10 lei ora. Că ăsta e tarfiul primăriei pentru zonele mega-aglomerate. Și ăsta e normal să fie când îi taxezi pe cei veniți la distracție.
Știi, când am ajuns prima oară cu mașina în Franța, am avut supriza să constat că taxa de autostradă e mai mare spre destinațiile de vacanță.
Sau la metroul din Londra, care e mai scump când e rush hour decât în rest.
Da cu 10 lei/h sunt ceva bani numai pt cei 1.5 km dar nu ma apuc sa ii fac treaba Clotildei sau lui Nicuşor cred ca au un om in echipa sa faca niste calcule de ROI ca nu m-or aştepta pe mine zic.Dar daca in mai toata Europa e asa cred ca modelul da pe plus inseamna ca tre doar copy paste.
Din nefericire edililor noștri le lipsește cu desăvârșire viziunea. Și cheful de a face ceva, fiind produsul acelorași probleme pe care le avem cu toții. Momentan văd că doar Ciucu de la 6 mai face ceva, în rest este nenorocire, pastă, tămâie, mititei, cum vrei tu să zici.
O să zic acum o chestie în premieră. La Primăria Capitalei o să votez cu ORICINE candidează împotriva lui Nicușor. Nu mă interesează cine e, poate să fie și Firea.
@BogDan: să lăsăm sfinții mititei în pace, numa’ zic. Că io-s sătul de cevapcici. 🙃
@Mihai Vasilescu stiu ce zici si este singura metoda sa penalizezi ineficienta unu manager din asta de oras, ca practic asta e job description.Chiar ma gandeam zilele astea bai nene daca si marii ceoii de companii din astea de bilioane de dolari pe luna au un sef, recte consiliul de adm si shareholderii astia gen primari nu au frate nimic decat riscul sa nu mai fie alesi peste 4 ani.Iaca paguba in ciuperci ca daca e intrat in rotița politica gaseste job peste 4 ani tot prin sistem si uite asa timpul trece leafa merge.Bai astora cine maica mă-sii le masoara eficienta in afara de 1 data la 4 ani o stampila pe buletinul de vot cand in toate joburile esti masurat de 2 ori pe an si platit in functie de performanta?!!! Plm job de vis faci nu faci tot aia este…
vorba aia, in 2 ani (care au trecut intrun ani si vreo 3 luni) nu a reusit sa rezolve ce a futut Firea in 4 ani si restu in multiplu de ani.
„edililor noștri le lipsește cu desăvârșire viziunea”, dar recuperam cu civilii care au viziune pe termen lung, fix 1m
Asta asa. Fara pic de patos, ca Firea/ND in stocolm semintele tot gustu ala il are
Eu fac comparatia cu orasul in care locuiesc, adica Sofia. Zicem noi romanii ca bulgarii sunt praf si varza, ca nu suntem capabili sa ne scoatem capetele din anii ’90. Ei bine, in Sofia ai 2 versiuni: platesti parcarea (absolut peste tot in centrul orasului, langa parcuri etc) sau platesti amenda. Iar asta in interval de o ora. Vrei sa parchezi langa parc? Sigur, poftiti in parcarea platita (exact cum descrii tu: cu bariera etc). Nu exista nicio masina parcata pe trotuar, nicaieri, iar asta pt ca pur si simplu ti-o ridica baietii. Si nu ca e plin de parcari peste tot. Au facut tot ce au putut sa optimizeze traficul si sa faca locuri de parcare (astea platite), dar au lasat si pietonii sa traiasca in acelasi oras. Dupa ce treci granita mai spre Vest n-are sens sa mai discutam, ca stim toti: nu exista parcare fara plata, se uita la tine ca la OZN-uri daca intrebi un neamt/austriac/francez/spaniol/italian unde se gasesc parcari gratuite in centrul oraselor.
Comentariu beton!30
Am ajus la Sofia în toamna lui 2020. Ce rețin, pe partea cu parcatul, este că mi-a luat o veșnicie până m-am lămurit ce am de făcut dacă vreau să las mașina mai multe ore (vreo 5-6) în parcarea de la biserica sau catedrala aia mare din centru. Nimic în engleză, nimic să pot plăti cu cardul, nicio aplicație pentru parking. Până la urmă cu chiu cu vai (parcă am apelat și la un cetățean de pe acolo care mai rupea engleză) am cumpărat de la femeia care se ocupa de parcare niște chestii care arătau ca locurile alea răzuibile. Femeia parcă avea POS, că leva n-aș fi avut de unde să-i dau. Dar a trebuit să cumpăr mai mmulte „lozuri” din alea, câte unul pentru fiecare oră pe care urma s-o petreacă mașina in parcare. Știu că m-am chinuit oleacă să le găuresc sau să fac semne cu pixul pe ele (câ nici pix n-aveam).
Altfel, da, nu prea am văzut mașini parcate aiurea, ca la noi.
Sofia…. Am intarziat 15 minute fata de ora platita (nu stiu daca au modificat dar nu puteai plati mai mult de 1 ora parcarea in 2019). Am ajuns la masina, avea deja caracatita pusa… amenda a fost de 20 de leva in conditiile in care ora de parcare era 1.5 leva.. Am primit chitanta de la baietii care au venit sa deblocheze roata si asta a fost. Singura chestie nasoala era ca trebuia sa revi din ora in ora sa platesti locul de parcare… Asta se intampla undeva in centru pe langa sediul presedentiei bulgare.
@Adib, aha, deci nu sunt nebun, chiar nu puteai plăti mai mult de o oră. De-aia am cumpărat șase „lozuri” din alea. 😀
Pentru ca oamenii zic ca nu lasi masina 10 ore, ci maxim 2-3. Riveranii au abonamente. Da, e in bulgara aproape tot, ai dreptate, Mihai. Intre timp se poate plati prin SMS. Evident se poate mai bine. Dar pieton fiind (ca despre ei vorbim), e vis.
@Andreea, se putea plăti prin sms și când am fost eu, dar doar dacă aveai număr de telefon băștinaș. 😉 A fost primul lucru pe care l-am încercat și mi-ar fi fost cel mai simplu chiar dacă acceptau să plătesc doar o oră. Că le-aș fi dta sms-uri din oră in oră. Dar nu, cu număr de România nu se putea.
off topic: mi se pare mie sau astia cu manutele rosii s-au inmultit si-s ocupati maxim, de sus pana jos, no matter the topic?
@Andreea: azi, mânuțele roșii-s date de parcanjii din București de teama că vor rămâne fără obiectul muncii. 🤪
@JT: la asta nu ma gandisem, recunosc. Dar zici tu ca raman oamenii fara un leu de-un covrig, cu ai nostri ca brazii care se sufoca daca nu parceaza in usa restaurantului?
e pă voturi, boss? nu mă crezi? hai că ai răspunsul chiar aici, la tine pe blog;
ieri, la mocangeală (îmi părea și rău că m-am înscris da’ am zis că-s client Tezyo…), ai avut mult peste 500 de comentarii; vezi cîte strîngi astăzi… (poți să ne lași și pe ăștia nebucureșteni…😂)
Șerif, ieri era normal să fie multe comentarii, că până la urmă premiile sunt foarte mișto. Și nu, să nu-ți pară rău că te-ai înscris. Că doar pentru voi mă zbat să fac concursuri de genul ăsta. Pentru că cele două vouchere au fost ideea mea!
Altfel, o să fac într-o zi un experiment și-o să dau ca premiu niște căni sau ceva la fel de insignifiant. Dacă și acolo se strâng sute de comentarii, abia atunci teoria ta se confirmă cu adevarat.
@MV: io vreau cană blogăresciană vasilesciană! Că-s înnebunit după ele, dracu’ știe de ce. 🤔
@JT, nu mă face, că dau comandă de 10 bucăți și fac concurs pe blog. 😛
@MV: TE PROVOC!!! Io vreau 2 bucăți!!!
Canaaaaaaaa!!! 💪😎👍
@MV, cană ? Gratis ? Navete de bere ? Ciorăpei tricotați ? Ciorchini de cireșe ? Jocuri pe cd ? Orice! Să fie! Mulțumesc !
Fac colecție de căni, deci aștept cu nerăbdare momentul.
Vrem căni, cu Vasilesco, cu pisicile, cu orice, vrem căni. Vezi că facem miting.
Cum, cum, concurs pentru o cană meșterită olărește la lumina celebrei lustre vasilesciene și inscripționată personalizat? Partikip! Eu o să vreau imnul României (tot), cu litere din foiță de aur, pe un cozonac! „Insignifiant” auzi, pfff.
Aaaa… neste sneicshi..??….brand…??.. gen..
Romanul ar fi in stare sa mearga cu masina si la WC , sau sa doarma cu masina in pat.
Daca la arabi capra este mai importanta decat femeia aici la noi la dacii ortodoxi este mai importanta masina.
sincer, dacă ar fi după mine, aș pune niște tarife de parcare atât de mari prin centrul marilor orașe, gen 100 de lei ora, pentru mașinile neutilitare, încât s-ar goli de mașini. și fiecare din primele 10 orașe din românia își permite să achiziționeze și autobuze care să acopere noua cerere, și să și construiască parcări în marginea orașelor, în maximum un an. voință și viziune să fie!
Se dezbate încă. Ce zici?21
Aprob și susțin sută la sută ce-ai zis aici.
Știi cum se transformă toate bemveurile, merțurile, forzii, toioții, etc, in utilitare? Nici io, dar pun pariu că am afla in maxim o zi de la introducerea unei astfel de măsuri 🙂
nu vom afla niciodată, că nimeni nu va implementa așa ceva nicăieri!
In primul rand ca nu trebuie sa pui bariere nicăieri. E suficient sa vopsești pe jos zigzagurile alea in diverse culori si sa instalezi camere video. Plătești parcarea sau plătești amenda care vine direct la posta. Daca tot vorbim de o tara ca afara… Si asta ar trebui făcut in toata tara. Asa scapi si de mașinile parcate aiurea pe banda 1. In al doilea rand, TOT ce tine de bulevarde tine de Primaria Capitalei nu de cea de sector. Asa ca nu Clotilde poate face ceva ci Nicușor. Si cum Nicușor nu face nimic ca-i da cu rest ecuația…. mai așteptam. A, si da, politia romana care e varza.
M-am gândit si eu că ar ține de Primăria Generală, dar denumirea oficială este Șoseaua Kiseleff. Nfine, nici acum nu știu sigur de cine aparține, dar nici nu are importanță. Ideea se aplică in același fel indiferent de cine ține trotuarul ăla.
Cât despre treaba cu camerele în loc de bariere, da, ar fi mult mai simplu. Dar riști sa nu plătească nimeni nici parcare, nici amendă. Ca să nu mai spun că e posibil să nu ai cadrul legal pentru încasat amenzile așa. Că altfel ar fi extrem de simlu de pus camere peste tot.
Nfine, ce voiam să supun e că pe soluția cu bariere aplici „ce-i în mână nu-i minciună”, adică știi sigur că le iei banii atunci, pe loc.
@MV nu conteaza de cine tine ca daca pe Clotilde ar interesa-o ar face ea proiectul,ca nah cetatenii sectorului ei sunt afectati , si s-ar duce cu o propunere buna la managerul de oras si i-ar spune boss la mine pe tarla am problema x cu solutia y hai sa facem.Ca la sportul aruncat cu mâța moarta peste gard sunt campioni toti vad.Eu din business asa stiu daca echipa mea,functiunea etc este afectata de ineficienta altei functiuni ma uit la problema propun solutii si ma duc la seful facatoarei de problema ii arat si propun solutia ca doar nu stau cu mâinile in sân si astept intervenția divină sa o rezolve.
De ce sa platim ceva care pana acum a fost gratis dintotdeauna? Nu.i destul ca motorina e 8.75, rca e cat platesti de parca ai vapor,etc…??? Da, asa gandesc eu si 80% din romani…cand e vorba sa repare o strada sau sa aduca gurile de canal la nivelul asfaltului nu mai e treaba lor, tot noi sa platim…fmm de treaba!!!
Se dezbate încă. Ce zici?10
Faptul că așa gândiți și tu și 80% dintre români este mai mult decât evident. E suficient să arunci o privire în jur ca să constați asta. Problema e cum facem să vă mai împuținăm? Adică să mai scădem procentul ăla.
Da’ cine să plătească dacă nu noi, deținătorii de autoturisme? Sor’mea, care merge cu autobuzul si trotineta? Intr-un oras mare, masina e un lux. Prefer o masina ieftina si mica, sa am bani de parcare si de benzina, decat sa ma caciulesc ca voi . Mi-ar fi si jena sa ma plang ca n-am bani de parcare si de RCA, la Valoarea voastră :)))))
N-ai bani de parcare? Transportul in comun e oricând disponibil. Dar să nu care cumva să v-aud ca faceți blatu’ că e scump biletu’
Comentariu beton!18
Nu vrei, boss, să vii tu puțin prin Occident? Să îți înmatriculezi mașină pe care să plătești un salariu asigurarea, să plătești de la 2 euro în sus litrul de combustibil, între 5 și 10 euro ora de parcare in centrul orașului și 100 de euro ora de manoperă la service-ul din cartier?
Și să te întorci dup-aia în România să ne spui și nouă cum e scump să întreții o mașină acolo.
Comentariu beton!24
și o să se facă lege de murături! adicătelea nimeni să nu mai aibă voie să-și plătească datoriile!
tot Nenea Iancu, sireacu’…
Să fie, să ni se dea, să avem, dar să nu înceapă cu noi. Sau cum fac ăia opriți în trafic de Poliție care zic: “da’ tocmai pe mine te-ai găsit să mă oprești boss? P-ăla dinaintea mea nu l-ai văzut că avea peste 100?”
Se dezbate încă. Ce zici?15
Nu o sa vezi niciodata aici, asa ceva. In primul rand ca nu este permis, si in al doilea rand, iti este frica de „baietii de la parcari”. Au masini multe si patruleaza in tot orasul (zona centrala) in dusmanie. Nu e foarte mare amenda, dar de ce sa ii dai consiliului local $75. In zona unde lucreaza jumatatea, este parcare de 2 ore, dupa care trebuie sa iti muti masina in alt loc de parcare, dar nu in aceasi parcare (pe aceeasi parte). Asa ca cei din clinica cu masinile in zona de 2 ore ies „la plimbare” sa isi mute masina. Este aproape imposibil ca sa nu „o iei” niciodata, caci nu tot timpul poti sa iesi sa o muti la timp.
In Sydney, intr-o parcare „destul de aproape” (la vreo 7-8 minute de mers pe jos) de Opera si Harbour am platit pe 6 ore de parcare $36.
Ce înseamnă „parcare destul de aproape”? Adică să mergi câteva minute pe jos? Doamne ferește și apără! Nu există așa ceva, boss. Dacii liberi lasă mașina EXACT în fața locului unde au treabă, indiferent că au loc de pacare sau nu. Pentru ce mai e dotata mașina cu lumini de avarii, dacă nu pentru asta?
Am platit în Oslo 90 EUR amenda pentru o jumătate de metru cât îmi mai trebuia să fiu parcat regulamentar față de indicatorul aferent. Amenda pusă la ștergător, precizat pe ea modalități de plată. Serviciu externalizat către o firmă care patrulează încât nici nu știi când a picat pedeapsa.
Cumva în ton cu taxele: la intrarea in capitală sunt montate camere video, administrate tot de firme externalizate, care taxează mașinile în funcție de cât de adânc penetrează spre Km”0″, factura vine, negreșit, lunar, la proprietarul mașinii.
Există și zone de supermarketuri unde camerele te înregistrează la intrare și pentru a ieși te duci la un automat de parcare și îți spune suma de plată. Dacă e sub 2 ore ai scăpat. Dacă uiți aceste minore detalii, este o cameră video și la ieșire, iar amenda vine acasă, la fel de sigur precum taxele de autostrăzi/tuneluri/viaducte.
PS: nu ai nicio șansă de contestație pentru că simplul fapt că o amendă a fost generată înseamnă că există dovezi indubitabile în sprijinul ei. Te-ar costa mult mai mult parcarea la tribunal 😉
@Old John, și eu 35 de euro (parcă, dacă nu cumva mai mult) pentru cei cinci centimetri cu care depășea mașina inscripționarea de pe asfalt, la Salerno. Am fost sigur c-o să iau amendă, dar era singurul loc de parcare disponibil din zonă, la ora aia, și-am zis că poate scap, că sunt totuși 5 centimetri. N-am scăpat.
Corect! Iar unele locuri de parcare de afară sunt usturător de costisitoare! Se fac bani frumoși din asta, administrația colectează și investește banii cu folos, tot pentru comunitate. E greu la noi! Administrațiile sunt pentru a-și umple unii buzunarele!
Acu’ vreo 10-12 ani eram într-o delegație la firma-mamă de peste Atlantic. Aveam treabă prin Chicago și împrejurimi, locuiam într-o suburbie a orașului, în ceva orășel tipic american. Ca să ajung în City puteam merge cu trenul sau cu mașina.
Varianta tren: mers la gara din orășel, lăsat mașina în parcarea gării, plătit parcarea pentru o zi, ceva gen 5 dolari, oricum o sumă mică, luat bilet, urcat în tren, coborât la Union Station.
Varianta mașină: urcat pe autostradă, mers câteva mile, plătit taxa (de la 25 de cenți în sus), coborât de pe autostradă, mers alte câteva mile, căutat parcare după ce te bagă și te scoate GPS-ul din ambuteiaje, că deh, se fac lucrări la infrastructură, lăsat mașina în parcarea găsită cu chiu, cu vai, revenit după două ore la mașină, de plată 14 dolari. Și asta bănuiesc că era o parcare relativ ieftină, fiind cât de cât aproape de gară.
In Romania pietonul e cu o treapta mai jos sub mașini. Nu avem trotuare libere, zebrele sunt și ele ocupate de vreun Gigel pe avarii cu treabă, borduri înalte de parcă sari de la etaj , practic cursa cu obstacole.
Cei care parchează așa nesimțit le-aș ridica mașinile, 2000 lei taxa de recuperare și reținere permis 30 de zile. Numai așa vom putea educa șoferii prin amenzi dure și aplicate la fiecare abatere.
Comentariu beton!17
Hai că mi-ai adus aminte, că în fiecare zi îmi propun să fac o chestie și mereu uit. Am de gând să pozez toate „zberele” de pe Bulevardul Jiului pe care le întqlnesc zilnic. Absolut toate sunt ocupate de mașini parcate pe ele, deși 50 de metri mai încolo sunt locuri de parcare căcălău. 50 de metri, da? Nu jumătate de kilometru mai încolo.
fara masuri nepopulare si dure, problema traficului&parcarilor din Bucuresti (si, de vreo cativa ani si din orasele mari ale tarii) se va maligniza (in Bucuresti, relatia cetateni-masini fiind deja anapoda, zic eu – la 2 mil. de cetateni sunt inmatriculate cam 1.5 mil. masini!). ideea dvs., d-le Vasilescu, imi pare una laudabila, de bun-simt si relativ usor de aplicat, cu amendamentul ca banii obtinuti din taxa de parcare ar putea fi folositi ca in Barcelona, de exemplu, pentru operarea si intretinerea unui sistem de inchiriere de biciclete. altfel, apropo de intentia dvs de vot.. fara gluma, eu v-as vota primar, desi ne tot fluturati pe blog procrastinarea ca modus vivendi :)) aveti caracter, integritate, respect de sine, gandire critica, curajul sa va aparati convingerile, sunteti creativ, uman, iubiti orasul si, mai ales, sunteti apt sa formati o echipa de oameni gospodari si profesionisti, din afara geopoliticii (asta am dedus citind comentariile de pe blog!)
Comentariu beton!21
Ține minte de la mine: leneșii sunt cei mai eficienți oameni. Lenea este însăși cheia progresului. Trei sferturi dintre marile invenții ale lumii au plecat de la faptul că inventatorilor le era lene să facă un anumit lucru, așa c-au fost nevoiți să inventeze ceva să nu-l mai facă deloc sau să-l simplifice. 😀
Tocmai din cauza acelor calități, nu ar fi votat decât de o mână de oameni. Intră pe forumuri și pe grupurile specifice de Facebook să vezi ce orientări au majoritatea șoferilor români de oraș.
@Lucian M, nu dati cu piatra, mea culpa, n-am! 🙂 nici FB, nici Insta, nici.. 🙂 d’accord in privinta mentalitatii multor concitadini, soferi sau nu, da’ ma gandesc ca, daca-n Ucraina – o tara mult mai corupta ca Romania (vezi indicele de coruptie al Transparency International) – au reusit sa-l aleaga presedinte pe Zelenski, reusim si noi sa-l alegem macar primar pe Mihai Vasilescu 🙂 mai ales daca mai face vreo 2-3-4 concursuri ca ieri si, de data asta pune si conditie de participare – ca sutele de doritori de castig gratis s-aduca macar cate-o mana de votanti :)) radem, glumim, da’ pana nu incercam, nu reusim!
Asa e si in jurul parcului IOR, sunt masini parcate inclusiv in mijlocul strazii.
Daca ar putea, s-ar plimba direct cu masinile prin parc 🤪
Eu aș fi un pic mai radicală și aș interzice cu totul parcarea pe acel trotuar. Cu niște stâlpișori frumoși amplasați strategic. Aș combate însăși comoditatea în detrimentul suplimentarii bugetului primăriei, cum ar veni. Și eu sunt de multe ori comodă și prefer să folosesc mașina în loc să merg pe jos, cu taxiul sau cu transportul în comun. O taxă de parcare nu m-ar opri să contribui la invadarea acelui spațiu destinat pietonilor.
@Anduța, extrapolând puțin, cred că tu ai fi atât de radicală, încât nu le-ai permite utilizarea parcurilor decât celor care au reședința pe sectorul respectiv 😁.
Aș sustine ideea ta (m-am găndit și eu la asta) dacă oamenii ăia ar avea alternativă, adică unde să parcheze. Dar oricât am stat să mă gândesc, n-am identificat nicio parcare prin zonă. Și e nasol să n-ai unde să parchezi când mergi cu copilul mic in parc, că nu poți sa lași masina la mama dracului și să-l cari după tine.
Pfoai, Aline, ce răuță a fost asta! :-))
Mihai, adevărat și asta. Ar fi nasol tare să am copil mic și să nu am alternativă de parcare foarte aproape de zona parcului în care vreau să-l duc. Bine, nu că n-aș putea să-l car, ci pentru că mi-ar fi mult mai comod să nu o fac. Oricum, infinită admirație pentru părinții cu copii mici și fără mașină care-și duc și-și vor duce în continuare copiii în Herăstrău, cu toată marea problemă a locurilor de parcare din zonă.
@Anduța, era o glumă, sper că ți-ai dat seama… Îmi ești dragă, la fel cum îmi sunt toți cei care comentează pe aici… și mai mult de glumă nu aș urca cu răutatea… cu nici un user de la bloc.
Stalpisori!
Da, am venit aici sa caut comentariul asta.
Stalpisori in tot orasul pe marginea trotuarelor, exact ca in Londra.
Nici sa vrea Giani nu mai urca pe trotuar. Nu mai ai cu cine sa te certi. Problem solved.
Ah, si ridicat tot ce e parcat pe banda 1 si pe „avarii vin imediat”.
Un prieten avea treaba la ambasada in Bxl sa inmatriculeze copilul nou nascut. Ploua de rupea, asa ca a oprit exact 30 de secunde cat a dat sotia lui caruciorul jos din portbagaj si a pus copilul. Apoi a plecat el sa caute un loc de parcare. Problema a fost ca oprise pe un loc rezevat pt CD si a fost filmat.
Venit amenda acasa, 25 de euro. El, scrisoare inapoi, contestatie, gen, am stat doar 30 de secunde, ploua, copil mic, etc.
Aia au tacut, apoi dupa cca 3 luni primeste direct instiintare ca e invitat la judecator, etc, si daca vrea mai poate inca sa o dea la pace contra 550 de eur (costuri administrative, avocati, etc).
A platit si a zis ca nu mai contesta amenzi de parcare.
Aline, dada, mi-am dat seama. Am folosit diminutiv, am pus râs, zic și verbal: a fost o glumă bună. Se zice că glumele bune trebe plătite. Acum să văd cum fac să nu rămân datoare. 😁
Bună Mihai, sunt Clotilde, je ne suis pas interrresata de oferrrta ta, darrr dacă o faci tu să-mi dai și mie un milion de frrranci, pardon eurrro. Te ai uitat dacă borrrdurrrile sunt ok?!! Dacă nu mai montam o turrra de borrrdurrri.
Au revoir mon amie.
Se dezbate încă. Ce zici?3
Am fost săptămânile trecute la Amsterdam, cu niște prieteni. Și pentru că nimănui nu i-a trecut prin cap sa folosească park&ride, am plătit de mașină câte 20 de euro pentru două ore de parcare. Și i-a plătit toată lumea fără să crâcnească – eram în buricul Amsterdamului. Bănuiesc că se poate face ceva asemănător și la București, dacă ar exista voință.
Noi suntem săraki, n-avem Audi sau Volvo, asa ca parcăm in partea cealaltă, la „cu plată”
Io sunt și mai sărac. Merg pe jos ca să fiu sigur…
Saracă la fel ca tine sunt când merg în Centru, în Herăstrău mergem cu maşina sau metroul 🙂
Am fost in Maastricht la plimbare cu masina, pe principiul „mergem in centru si sigur au aia parcari, gasim noi ceva”.
Evident, am gasit. O parcare mare si frumoasa fix sub piata centrala.
Am zis ca e vis, nu se poate asa ceva! Cum sa ai parcare fix in centru?!? Ce inseamna sa te gandesti in primul rand la soferi…
In fine, am lasat masina in parcare si am iesit la plimbare. Nu m-am uitat cat era ora, insa am zis ca n-are cum sa fie mai mult de 3 euro pe ora. Pentru cele 2-3 ore cat stau am zis ca e decent.
Nu mica mi-a fost mirarea cand am ajuns sa platesc cele 3-3,5 ore: 18,5 euro :))))
Cea mai scumpa parcare pe care am platit-o pana acum si nici macar n-a fost amenda :))
A fost prima data cand i-am zis jumatatii: „draga, nu vrei sa impartim parcarea?” de ne-a bufnit rasul ala amar pe amandoi.
Mno, acuma stiu.
Cartierul Aviației (în care intră Bd. Pavel Kiseleff și Bd. Aviatorilor) aparține de sectorul 1. Deci, o parcare bine gestionată ar aduce destul de mulți bani primăriei respective.
Pe de altă parte, mașinile n-au ce căuta pe trotuar pe niciunde, că de asta e trotuar. O amendă de un număr de 3 zerouri în coadă ca să-și recupereze mașina cred că i-ar liniști pe conaționalii comozi și nesimțiți.
În ceea ce privește mersul în zone aglomerate cu automobilul, este ceva ce nu o să pot înțelege niciodată. În cazul de față, de ce ai prefera să mergi cu mașina și să te enervezi în trafic în loc să mergi cu metroul până la Aviatorilor/ Victoriei și apoi puțin pe jos?
Săptămâna aceasta la Râmnicu Vâlcea (un oraș pe care îl găsesc tare cochet) parchez aproape de centru, lângă un parc. Fix în fața unui parcometru. N-ai fise? Bagă bancnote. Nu ai? Dă cu cardul. Nu mai știu cât era pe oră, am luat pe o zi, 12 lei. Și în tot orașul nu am văzut mașini parcate aiurea.
Cât am bântuit pe acolo am realizat că se poate și la noi, dacă există voință, bun simț, iar cetățeanului îi place când este bine, curat și ordonat (un muc de țigară nu am văzut dar, ce-i drept, coșuri de gunoi din 30 în 30 metri – aproximativ). Iar asta nu numai în centru, am bănănăit și prin zone mai remote.
Nu că nu ar exista exemple de bune practici, dar pe mulți edili îi doare în sabie de ele, pentru că nu mai pot să dea mii de lei pe un coș de gunoi, să încapă parandărătul. Amestec de ignoranță, prostie, durere-n kür, hoție, și mai poate fi adăugat.
Vreau o țară ca în Râmnicu Vâlcea
Mergem des in zona respectiva. Exista o parcare care e de multe ori libera in weekend, dar trebuie sa mergi un pic pe jos: https://goo.gl/maps/YBEQzEscNPkbmnJP8
Exista parcare si la Beraria H in zona.
Daca vrei in Herastrau cu masina nu cred ca obosesti sa mai mergi 3 minute in plus la parcarile din partea opusa (Str. Nordului sau Bd. Aviatorilor). Parcarea de pe Bd Aviatorilor, partea cu Bordei e de multe ori mai libera fiind toti se ingramadesc lase masina la buza parcului.
Solutia pentru mine este un cost mai mare al parcarilor.
Daca parcarea costa cat un taxi, cred ca o sa se mai elibereze din masini.
Daca se dau amenzi pentru parcari pe trotuar.
Interzisa parcarea pe trotuar. Ai metrou care te lasa la intrarea in parc(aviatorilor). Sau plateste 20-30 lei la un uber/bolt etc. Doar asa se rezolva problema.
Breaking news.
Cine nu bagă un comentariu la articolul de astăzi, pertinent, este descalificat automat din concursul organizat ieri.
Trebuie să pună comentariul cu nick-ul și cu adresa de mail cu care a comentat articolul de ieri.
@Mișule, că tot era vorba de mocăciuni… nu poți scoate spiritul de mocăciune din români!
🤣🤣🤣
Caana! Caana! Caana!
Să fie roșie în treimea inferioară și verde în treimile superioare. Pe bază de mânuțe. 🤭
Spiritul de competiție, Aline.:)) Ce, loteria este și ea o competiție, la urma urmei. Eu am deja speech-ul pregătit: mulțumesc planetei mele norocoase, care s-a aliniat corespunzător…
Şi cum bag io comentariu pertinent dacă nu stau în Bucureşti? Bă, tu vrei să-l faci pe Vasilescu să mă lase fără mergători în prag de vacanţa de vară.
Gretos de a dreptul, asa e in toate orasele din pacate, mergem cu masina sa vizitam parcul, sa alergam sa ne dam cu bicla etc
Splendoarea este acea Femeie Frumoasa pe care vazand-o ni se taie respiratia, si despre care credem ca nu mai putem trai in lipsa Ei. In multi e un vis care se povesteste in putinele cuvinte care definesc desertul. Ca tot vorbeam de parcari.
Tu vrei să te pui rău cu dacii liberi. Ia nu mai veni tu cu idei din astea revoluționare că o să te trezești la tot pasul cu „sneicși” că aleargă după tine. Asta dacă nu-ți vor interzice să mai ieși la alergat/plimbat.
In pocnitoarea asta de oras am avut pana acum vreo 5 ani in centru si in jur, parcari cu plata. Era relativ lejer, daca aveai treaba gaseai loc si era si vreo 50 bani ora daca nu ma insel. S-au certat ca peste tot, s-a scos parcarea cu plata, acum te invarti juma de km in fiecare parte si nu gasesti loc. Toti aia care vand in piata, toti … isi lasa masinile parcate de seara pana dimineata. Voturi.
La noi la piață este parcare cu plată teoretică unde jumate din locuri sunt ocupate de dubele comercianților care vând direct din ele și nu este vorba de voturi ci de ”sfântul drept” care merge direct în buzunarul unuia de la Primărie.
Hai ca iti fac poza la mine in localitate cu cea mai mare piata deschisa unde vând țăranii aia care chiar sunt țărani.Avem carucioare similare cu alea de la supermarket parcare pt cam 130 masini dubele comerciantilor au parcarea lor…in zilele premergatoare sarbatorilor crestine astepti cam 7-9 min in coloana sa parchezi ca nu poti in alta parte.
Daca vine Vasilescu in trecere il duc acolo sa vada cum e sa platesti la țăran cu cardul si sa ai loc de parcare apoi la Central Park si un pic prin centru😉.Chiar daca ma voi reloca de aici spun #ILOVEKRAKOW
A merge pe jos e un privilegiu. Sa il pastram.
Eu nu inteleg de ce trebuie sa vii in parc cu masina. Locuri de parcare sunt putine si in week-end e supra aglomerat, pierzi mult timp si iti faci multi nervi cautand un loc sa parchezi. Eu ii vad cand ma plimb sau cand ies cu bicicleta: mai au putin si fac apoplexie ca nu e loc sa parchezi, e cald, copilul urla ca vrea inghetata, etc. Nu vii in parc sa te relaxezi? De ce trebuie sa te umpli de nervi? Ok, stai departe de Herastrau, trebuie sa vii din comuna Militari care nu are parcuri, pana in zona „civilizata” a orasului; bai dar ia si tu un Uber, un taxi, tramvaiul 41, ceva. Ca daca ai dat 20000 euro pe o masina nu saracesti de la 15 lei o cursa cu taxiul. De 1 mai am fost invitati la o bodega pe langa Parcul Tineretului si am crezut ca unii isi dau si duhul pe acolo. O nebunie de nedescris. Noi am mers cu metroul si apoi pe jos ca nu-mi pica stelele daca talpile mele ating pamantul.
La mine in cartier mai nou nu mai ai loc pe trotuare de masini parcate, in drumul meu spre si dinspre serviciu am ajuns sa fiu nevoita sa ies pe carosabil ca sa pot trece. In intersectia Mihalache cu Banu Manu ai mai multe sanse sa fii lovit de masini pe trotuar decat pe carosabil. In curand va trebui sa gasesc o modalitate sa zbor pana la Piata Victoriei.
Oricum, parerea mea este ca oricat de costisitor ar deveni sa mergi cu masina prin Bucuresti, bucurestenii nu vor renunta niciodata la mers cu masina. Vad asta la cei din Drumul Taberei care ar putea ajunge in centru in 30 minute cu metroul dar prefera sa stea 1 ora in trafic in masina. Sau persoane care stau langa statia de metrou Bazilescu si prefera sa stea la podul Constanta sau pe Poligrafiei decat sa ia metroul pana la Romana unde lucreaza. Eu cunosc persoane care mai bine stau in masina in trafic decat sa stea acasa cu familia. Si nu, nu vrem o tara ca afara, nimeni din Romania nu vrea asta.
Comentariu beton!15
adriana punand punctu pe i, virgula sub t si ce mortii ei e sub s
jos palaria de pe a
Noi mergem foarte des in Herăstrău seara târziu, mai ales vara. Prefer să plătesc locul de parcare decât Uberul.
Daca mergem în timpul zilei, luăm metroul, dar pentru noi este mult mai rapid si simplu să ajungem cu masina. Trebuie să mergem 10 minute pe jos până la stația de metrou, şi să schimbăm la Piața Victoriei. Pe mine nu mă deranjează lucrul ăsta, dar înțeleg impulsul de a te urca în maşină şi gata, ce atâta complicăciune.
@MDM Articolul era despre cei care parcheaza pe trotuarul de pe latura Herastraului de la Casa Scanteii pana la Arcul de Triumf, nu cred ca se supara cineva pe cei care vin cu masina si o lasa intr-o parcare amenajata, fie cu plata sau la liber. Ce ma uimeste pe mine la comentariul tau este ca dupa o lunga plimbare in parc ti se pare un chin sa mergi inca 10 minute pana la metrou. Sigur daca vii in Herastrau doar ca sa fii vazut la terasele de fitze ar fi si de porc sa pleci cu metroul.
Mihai are dreptate: ar trebui sa faca parcare cu bariera de jur imprejurul parcului, sa ia si doua benzi din bulevard si sa taxeze ora de parcare cat o sampanie la Biutiful. Si asa si tot ar fi pline parcarile.
@Adriana Nu ai citit ce am scris. Sau nu ai inteles. Am zis clar ca merg cu metroul daca nu e seara tarziu. Metroul nu circula non stop. Asa ca am de ales Uber sau masina personala. Pe jos e cam mult.
Eu merg cele 10 min relaxata , nu stiu cum ai inteles ca ar fi un chin. Merg pe jos si cate 10 km, am precizat doar ca ii inteleg pe cei ce nu vor sa faca asta. Si nu, nu merg la terase in parc. Merg sa ma plimb si sa joc ping pong.
Ce nu inteleg eu la comentariul tau e de unde atata ciufuteala. Am expus doar un punct de vedere.
@Adriana raspunsesem ceva, dar a fost papat comentariul. Zic sa mai citesti o data ce am scris 🙂
problema e ca o parcare de genul ala e mare. Si in centru „spatiu mare”= da nu mai bine facem noi o cladire?
in plus, din miile alea de masini sunt curios cati „copii cu carucior” sunt. As paria ca nu prea mult
Ochiometric așa, cam una din cinșpe. Dar nu musai cu copii în cărucior, dar cu copii până-n 5 ani.
si la 1/3, daca lasi alea 2 acasa si vii cu metroul…
Bine, am fost in tineretului. Vorbim de ditamai parcarea. Tot era full tot. Zici ca sunt scumpi papucii nene, de nu risti sa mergi cu ei sa ii strici
niciodată nu am înțeles de ce nu a prins ideea cu parcările verticale, prinse de blocurile de locuințe, mai ales în orașele aglomerate https://www.parkingvertical.com.. încă ma mai întreb pt ca mi se pare relativ simplu de implementat. s-ar elibera orașele extrem de mult.
@florin: Chicago a avut parcări d-alea pe la 1932.
Ăia chiar au crezut că prin 2000 vor face turism pe Marte. Amatori. 🤭
Să nu cumva să te pună dracu să vii să te plimbi pe la noi că cine ştie ce idei nastrujnice îţi vin. De genu:
– Hmm, garaje construite pe lângă blocuri unde îşi ţin cetăţenii murăturile şi maşina pe banda 1 pe bulevard, gratis. Ce ar fi să dărâmăm garajele şi în locul lor să facem parcări?
Am râs cu grohăituri. :)))))))))))))))))
@Shoric doamne mai sunt din astea????Ca in Bucuresti parca le-au dărâmat acum.ceva ani stiu ca fosta doamna scorpie…scuze soacră plangea dupa garajul lor si al vecinului unde s-a facut parcare pt cel putin 20 de masini.Ca acele garaje erau in mijlocul unui teren cam cat 2 ap de 2 camere ca deh facusera si un mic „atelier” de fapt o magazie si loc de stat la bautura.
Dacă e să fac o estimare cred că sunt sute doar în „centrul” oraşului. În spatele blocului am 16 garaje care dacă fi demolate şi făcută parcare ar intra lejer cam 50 de maşini.
Şi da, exact cum zici tu, sunt folosite în orice alt scop decât cel de a ţine maşina în ele. Ghici de unde îmi vin ritmuri de manele la ora asta?
De la murături?
Gizăs ce mizerie…pot intreba in ce oras este minunea asta? Legal sunt construite pe spatiul public fara autorizatie ca deh sunt de peste 40 ani construite deci de ce mai stau in picioare?????
Au fost construite prin anii 90-91 în plină sălbăticie ca în Vestul Sălbatic din SUA. Adică cine a vrut și-a înfipt steagu și a construit acolo. A fost ca la nebuni atunci, unu își ridica zidu și venea altul care-l dărâma pentru că vroia și el acolo garaj și s-a lăsat cu sânge vărsat. Legal, nu știu prea bine dar am impresia că au concesionate terenurile alea pe o perioadă de timp parcă de 50 de ani.
În continuare ascult maneleeee din garaj… 🙂
Nu exista concesiune in 90-95 deci sunt ilegal fac pariu.Plus ca sunt convinsa ca sunt niste ” bombe” pt security,si sanatate.Nu ai un consilier local cu ceva minte in cap?Cere la domn sef de blog contactul este sigur o cale legală si simpla pt consiliul local.
Ai sunat la 112?
Să miște poliția niște ascundaci?
Să ce? E poliție la Arcul de Triumf în permanență. Uneori e și în partea cealaltă, la Piața Presei. 🤷
Cât timp au sesizare prin 112 trebuie să o onoreze
@Danezul 112 e ceva „nice to have” in capitala Ro pt ca te trateaza de parca tu esti agresoru sunând sa nu aibe ei sau agresorul vorbe la „proces:.E kinda bad joke or prank.Altă intrebare?
Mihai, eu doar mi.am exprimat o parere. Da, 80% e cam pe acolo.nu am intrat sa va stric fengsuiul voua care stiti voi mai bine cum sta treaba si nici sa va conving ca asa e mai bine sau mai rau…repet, daca pe voi va face sa dati bani aiurea pe nimic, si cand spun nimic vorbesc de niste conditii de trafic decente, nu ca a tras ala niste dungi pe asfalt si gata a facut primaria parcare, de parca era terenul ma,sii!!!
Păi și eu ce mi-am exprimat? Nu tot o părere?
Am sunat la politia locala in fiecare sambata. Acum 2 saptamani am avut si o altercatie cu un “sofer” din asta care conducea pe trotuar, moment in care am sunat la 112. Au venit cei de la politia nationala care au spus ca nu e treaba lor sa amendeze pe cei parcati acolo, ci a politiei locale. Mai mult, au incercat sa ne faca sa ne “impacam”, ca sa nu mai stea ei sa scrie amenzi. La un moment dat un miltian a spus “a iesit si el cu copiii in parc, n avea unde sa parcheze, sa fim mai intelegatori”… dar copiii aia n au picioare? Trebuie dusi cu masina eventual pana pe insula trandafirilor. Politia locala s1 ori nu vine, ori iti spune din prima ca nu au echipaje disponibile. O mai voteaza moartea pe clotilde. La mesaje/mailuri nu raspunde. Am sesizare facuta la ADP la PMB pt pus stalpisori… astept un raspuns fantasmagoric si de la ei.
Poate face madam Clocotilda ceva cu masinile alea parcate fara bani. Eu m-am razboit cu ea pe vremea cand inchisesera cele 2 toalete publice din parcul Kiseleff (cica trebuia facuta licitatie pentru aia care or sa serviseze toaletele…si chestia asta a durat vreo 4-5 luni, timp in care, multi se urinau sau se cacau langa toalete, evident, incepuse sa puta a latrina parcul). Cat despre locuri de parcare…pai la jumatatea parcului Kiseleff, spre ex. sunt pe laterale, 2 zone late, unde se poate parca – moca, bineinteles, cum sa pui plata pe niste locuri de parcare in Bucuresti?! Cum?! Iar acolo unde sunt locuri de parcare platite si exista chiar si aplicatia amparcat.ro implementata, degeaba, smecherii nu platesc ca doar nu’s fraieri?! Pai ce?! A facut primarul parcarea aia?! Pai da, asfaltu’ ala bun, rau, cu dungile alea trasate pe el sunt ale primariei, facute din banii de taxe. Si terenu’ de dedesubt e al primariei, nu e al tau, asa ca nu ai de ce parca pe el. Spre ex: eu merg periodic, pe calea Floreasca – ma duc dupa amiaza, cand plec de la serviciu, apoi merg spre casa. In mod invariabil merg cu masina pentru ca sunt intre serviciu si casa pe-acolo. Parchez pe loc platit chiar daca a disparut persoana care incaseaza banii, pentru ca exista aplicatia amparcat.ro. Constat ca sunt multi parcati pe-acolo, de, vine omu’ la Vaca muu sau pe la localurile alea prin zona, sunt curioasa daca toti platesc pentru parcare. Inclin sa cred ca nu, pe principiul, nu mai e taxatorul ala de la parcare, da-i in ma’sa nu mai platesc, si-asa nu vine nimeni sa verifice. Si cred ca nimeni nu verifica daca cei parcati acolo au platit pentru perioada in care masina se afla acolo. Dar, poate la un moment dat o sa apuc sa vad si eu niste broaste puse pe roti – semn ca cineva chiar verifica cine plateste parcarea si cine nu. Cat despre zonele libere de masini, prin centru…tocmai ce am fost intr-un scurt concediu in Sicilia, acolo, ce sa vezi?! Exista ZTL, adica zona cu trafic limitat, care se modifica dupa cum considera autoritatea locala ca are sens sau nu. Asadar, fie faci pietonale prin centru – for ever sau faci intre anumite ore sau zile, de ce nu?! Sunt solutii, important e sa vrei sa le gasesti nu doar sa te lamentezi.
Sa fi vazut ce era sambata 14 mai cand a fost festival pe Kiseleff. Am sunat la politia locala, dar nu aveau echipaje. O bataie de joc, iar Primaria Sector 1 se face ca nu stie nimic.