Astăzi o să vă povestesc cum am aflat că astfel de oameni există cu adevărat, că nu sunt doar din cărți și din filme. Mă refer la hienele cu chip de oameni care încep jafurile atunci când cei din jurul lor devin vulnerabili.
Să purcedem, zic.
În anul 1996 am avut primul și singurul meu accident nasol de mașină. Accidente minore am mai avut eu, dar atunci am reușit să mă dau peste cap cu mașina, pe autostrada Pitești – București
O să vă dau puțin context, ca să înțelegeți despre ce e vorba.
Decembrie 1996. Imediat după Crăciun cade și prima zăpadă din anul ăla. Eram la Vâlcea, dar trebuia să ajung musai la București pentru că mai aveam două zile lucrătoare până la Revelion.
Seara a început să ningă ușurel, după care s-a intensificat, până dimineață deja era depus un strat de peste 20-30 de centimetri. Dar marea problemă era că mai și viscolea. Sper că vă dați seama că, dacă în zilele noastre autoritățile sunt luate total prin surprindere de faptul că ninge iarna, la nivel de anul 1996 practic nu se obosea nimeni să scoată vreun utilaj pe străzi.
Mașina mea de la acea vreme era o Dacia 1100. O bijuterie de mașină pe care mi-ar fi plăcut enorm s-o mai am și azi. A nu se confunda cu Dacia 1300 care era cu totul altă mâncare de pește. Mașineta mea era mai mică, avea motorul pe spate și tracțiunea tot acolo. Prin urmare, era extrem de ușoară în partea din față, dar și capricioasă pe suprafețe cu aderență scăzută, tocmai din cauza tracțiunii pe puntea spate.
Ce nu știam eu la ora aia era că șoferii experimentați de dacii 1100 puneau iarna o contragreutate în portbagaj, adică în față, tocmai pentru a echilibra în felul ăsta mașina. Serios, oamenii mergeau cu un mare sac de nisip în portbagaj și știau ei de ce. Lucru pe care aveam să-l aflu și eu experimentând în mod direct, din păcate, în acea dimineață de decembrie.
Pentru că, da, în ciuda zăpezii, pe la 5.00 dimineață am plecat de la Vâlcea spre București. Trebuia să onorez cu prezența cele două zile lucrătoare despre care ziceam mai sus.
Pe Dealul Negru a mai fost cum a mai fost, se mergea încet și parcă nu viscolea atât de tare, că mai proteja pădurea de pe margine. Țin minte doar că la un moment dat mi s-a terminat lichidul de stropit parbrizul. Și cum pe atunci nu era belșugul de azi, cu benzinării non-stop la fiecare colț, mă uitam disperat după vreun chioșc sau vreun magazin care să aibă luminile aprinse, semn că era deschis. Și ce să vezi, chiar am găsit un chioșc deschis.
Să nu vă imaginați că avea la vânzare lichid pentru parbriz. Am cumpărat o sticlă de vodcă si una de apă minerală, le-am amestecat în proporție de 50-50 și am turnat amestecul ăsta, cu degetele tremurând de frig, în borcănașul mașinii pentru lichid de parbriz.
Și uite așa am reușit să trec de Pitești. După care, la intrarea pe autostradă a început distracția. N-avem nici în ziua de azi protecții pentru viscol pentru autostrăzi (panourile alea laterale pe care le mai vedeți când mergeți cu mașina în țari cu apă caldă). Sper că vă dați seama că în anno domini 1996 singurul lucru care deosebea autostrada de câmpul din jur erau urmele mașinilor care trecuseră înainte pe acolo. Știți voi, alea care până la urmă se transformau în șleauri, că de curățat zăpada se întâmpla mai spre primăvară așa. Ei, pe urmele alea mergeam și eu cătinel spre București.
Toate bune și frumoase, în mașină era cald și bine, deja mă mai liniștisem. Ah, aici trebuie să fac o paranteză, ca să înțelegeți de ce mașina aia era o bijuterie pe care mi-aș fi dorit s-o mai am și azi. Pentru că era „preparată” și modificată de mine, cu mânuțele mele. De altfel, pe ea am reușit să învăț bruma de mecanică auto pe care o știu și în zilele noastre.
Când te lasă pompa de frână în centrul Bucureștiului sau când ți se rupe cablul de ambreiaj pe autostradă, iar bani de dus la service nu există (eram student), cam ești nevoit să pui mâna să ți le repari singur. A existat o perioadă în care, din cauza șocului automat, mi se îneca carburatorul în fiecare fucking dimineață friguroasă. Ceea ce însemna că tot în fiecare dimineață, trebuia să-l dau jos și să-l desfac în bucăți pe care le ștergeam cu cârpa uscată. Pe frig, da? Cu mânuțele mele gingașe.
Dar, pe lângă aceste mici neplăceri, transformasem mașina aia în ceva ce nu era când ieșise de pe linia de producție de la Pitești. Făcusem cu mâna mea niște adaptări care în zilele noastre s-ar numi tuning auto.
Spre exemplu, în daciile 1100 se cam murea de frig iarna. Nu că în alea 1300 ar fi fost mult mai cald, dar în 1100 puteai liniștit sa îngheți. Nu erau bine izolate din fabrică, din modul cum erau concepute. Ușile aveau niște chedere subțiri vai mama lor pe lângă care intra vântul vâjâind în interior. Poate când erau noi făceau față, dar la peste 20 de ani de când ieșise mașina mea pe poarta fabricii, nu prea mai făceau. Le-am înlocuit cu unele noi de dacie 1300, le-am tăiat și le-am adaptat până au intrat la fix. Am astupat cu mastic tot ce nu era izolat în habitaclu, toate spațiile pe unde intra vijelios aer de afară. După toate aceste operațiuni de etanșare, dacă aveam chef, în mașina mea se putea face iarna saună, conduceam în tricou cu mânecă scurtă. Dacă ați prins vremurile alea, știți exact despre ce vorbesc.
Dar am modificat-o și pe partea mecanică. Am înlocuit tot angrenajul „volantă-placă de presiune-disc de ambreiaj”. Am pus unele de dacie 1300, unde discul de ambreiaj era mai mare in diametru cu doi centimetri. I-am pus și roți mai mari pe spate. Pe spate, unde era puntea cu tracțiunea, da? Rezultatul? Schimbam a patra după ce atingeam 70km/h. Lu’ taică-meu i-a picat fața când a văzut asta pentru prima oară.
I-am pus volan din ăla mic, de mașină de raliu. Doamne, cât am bătut târgul ăla de la Vitan pentru el. Am auzit îngerii cântând în ziua în care l-am găsit. I-am scurtat schimbătorul de viteze. Pentru cei care nu știu despre ce vorbesc, volanul de dacie 1100 arăta exact ca un volan de troilebuz, ca o cârmă de corabie arăta. De schimbător nu mai vorbim, un băț lung și strâmb care ieșea din podea.
Pe scurt, mașina mea, în zilele în care binevoia să meargă uns, chiar era o bijuterie. Și când zic „era”, trebuie să închid paranteza și să revin la poveste, ca să înțelegeți de ce nu mai este și azi. Pentru că de vândut n-aș fi vândut-o nici mort.
Ziceam că intrasem pe autostradă, mergeam pe urmele lăsate de cei din față, în mașină era cald și bine, tocmai îmi băgasem o casetă cu Demis Roussos. Și uite așa, cu atenție și răbdare, am ajuns până la kilometrul 72. Ar putea fi o coincidență că sunt născut exact în același an, ar putea fi.
La kilometrul 72 și-a făcut simțită prezența neprevăzutul. O pală de vânt extrem de puternică a lovit mașina din lateral stânga. Moment in care am înțeles pe loc de ce șoferii de 1100 puneau sac de nisip în portbagajul din față. Pentru că spatele, care era greu, a rămas la locul lui, dar fața a fost deviată. Practic, pala aia de vânt mi-a scos botul mașinii de pe șanțurile lăsate de urmele mașinilor din față.
Instinctual, am vrut să calc frâna. Dar mi-am dat seama pe loc ca dacă fac asta, mașina mea va deveni doar un obiect foarte greu care alunecă pe zăpada înghețată fără să-l mai pot controla în vreun fel. Așa că n-am mai calcat-o, am încercat să controlez derapajul doar din volan. Poate aș fi reușit, habar nu am, dar nu în condițiile alea, în care efectiv simțeam vântul în volan cum mă împinge de pe drum. Până la urmă mașina s-a îndreptat cu botul spre arătură, a ieșit de pe carosabil și mă îndreptam glorios spre câmp.
Doar că la margine, sub zăpadă, era un șanț. Iar la întâlnirea dintre roțile mele din față și șanț, mașina a dat să se oprească brusc din înaintat. Partea din spate, aia unde era motorul, n-a fost de acord cu această opțiune și și-a continuat înaintarea. Dar cum acest lucru nu mai era posibil la nivelul solului, unde șanțul opunea o rezistență dârză, și-a continuat-o prin aer. Adică m-am dat peste cap. Spre norocul meu, pentru că botul intrase pe câmp un pic oblic, rostogolirea s-a produs pe laterală. Mai precis, pe partea mea, a șoferului.
Mașina s-a rostogolit cu roțile în sus, am auzit plafoniera când a bufnit de pământ, am și acum în fața ochilor momentul, după care, datorită inerției, a continuat procesul de rostogolire până a venit din nou pe roți. Ăla a fost momentul în care s-a oprit, dar și cel în care ușa mea, ușa de la șofer, s-a deschis singură și-am fost aruncat afară în zăpadă, în poziția stând pe ciuci, mersul piticului. Nu, nu aveam centură de siguranță, daciile 1100 nu fuseseră prevăzute din construcție cu așa ceva. Aș fi putut să-i pun eu, dar cum la ora aia nu era obligatorie, vă dați seama că nu m-am obosit cu detalii din astea minore. Na, cât creier să ai la douăzeci și un pic de ani.
M-am ridicat în picioare fără să am nici pe dracu’. Tocmai mă dădusem peste cap cu mașina, iar eu nu aveam nici măcar urme de zăpadă pe haine, n-aveam absolut nimic, în afară de o puternică stare de șoc. Știu doar că stăteam așa și mă uitam la ceea ce fusese mașina mea până cu câteva minute in urmă (era turtită toată, dacă aș fi avut pe cineva pe bancheta din spate, n-ar fi scăpat cu viață), iar în liniștea aia din câmp se auzea tare casetofonul care încă mergea:
„Goodbye my love, goodbye
Goodbye and au revoir…”
Ironic, este?
În spatele meu mergea o dubă roșie. Oamenii au oprit când au văzut ce s-a întâmplat, a venit unul dintre ei la mine, m-a întrebat dacă sunt ok, dacă am nevoie de ceva. Le-am zis că vreau să ajung în București, de acolo mă descurc. M-au dus, am ajuns la birou, am sunat acasă să le spun ce s-a întâmplat și că sunt bine, n-am nimic. Dar în stare de șoc tot eram, că nu mă puteam gândi la nimic altceva. Nu prea mai țin minte mare lucru, dar știu că din când în când îmi întindeam palmele în fată și strângeam degetele pumn, ca să mă conving că n-am nimic, că-mi răspunde corpul normal la comenzi.
În aceste condiții, cei de la firma unde lucram m-au făcut pachet și m-au trimis înapoi la Vâlcea cu una dintre mașinile companiei. Un Nissan Patrol 4×4 cu șofer cu tot, ca să fie siguri ca ajung întreg.
Iar acum ajungem la partea despre care vă povesteam la început, partea în care m-a izbit realitatea din plin peste față mai rău decât pala de vânt care-mi scosese mașina de pe autostradă. Pe drumul spre Vâlcea, i-am zis șoferului s-o lase mai ușor, să-mi găsesc mașina, că poate mai iau niște lucruri din ea. Nu exagerez când spun „s-o găsesc”, că până să ajung la a mea am trecut pe lângă cel puțin cinci mașini care erau în aceeași situație: abandonate pe câmp. Doar că ninsese peste ele și trebuia să mă duc aproape ca s-o pot identifica pe a mea. Până la urmă, am găsit-o. Atunci am și observat că totul se întâmplase exact în dreptul bornei de la km 72. M-a înfiorat coincidența cu anul nașterii mele.
Eram hotărât să recuperez, atunci pe loc, măcar casetofonul și casetele. Am dat zăpada jos de pe ușa șoferului și-am intrat în mașină. Evident, casetofonul deja dispăruse, dar la asta mă așteptam, eram pregătit s-o încasez. Lucrul care mi-a dat lovitura fatală a fost altul. Aveam o cutie specială în care țineam casetele, undeva sub bord. Cutia era la locul ei, nu pățise nimic. Surpriza mare a fost când am deschis-o și-am văzut că nu mai sunt decât jumătate dintre casete.
Atunci m-am cutremurat tot, încercând să-mi dau seama cam ce om trebuie să fii ca sa te duci ziua în amiaza mare la o mașină făcută praf, să începi să cotrobăi prin ea, să descoperi casetele și să începi să faci selecție printre ele. Vă jur că dacă le lua pe toate, șocul era mult mai mic. Dar așa, când mi-am imaginat cum le scoate pe rând și citește pe ele:
„Abba. Hmm, nu-mi plac suedejii ăștia, nu mi-au plăcut niciodată”.
„Ace of base. Da, tată așa mai vii de acasă. Se reține”.
„Celine Dion. Cine plm mai e și asta? Next”.
„Eros Ramazzotti. Aute la ăsta, dacă și asta mai e muzică…”.
„Yaki-Da. Așa, bosule mânca-ț-aș pulicica lu’ matale, forță sunt gagicile astea. De când căutam albumu’ ăsta”.
Iar procesul de selecție a continuat pe același sistem, până a luat doar ce-i plăcea. Cam jumătate dintre casete. Iar eu mă întreb până în ziua de azi cum poate să arate un om care are puterea să facă asta. Repet, dacă le lua pe toate, la grămadă, și mai vedea el acasă ce-i place și ce nu, aș fi înțeles. Dar așa? Gizăs fucking craist!
O să vă mai spun doar că între timp taică-meu făcuse rost de o platformă cu macara, hotărât să meargă să recupereze mașina. De altfel, când am ajuns acasă, nu l-am găsit, plecase deja. A reușit să ajungă la mașina mea a doua zi, pe la șase dimineața.
Să vă mai spun că peste noapte se furase de pe ea absolut tot ce se putea fura? Lasă roțile și piese de pe la motor, că astea se puteau demonta relativ ușor. Furaseră inclusiv scaunele și bancheta din spate, furaseră volanul, furaseră portiera șoferului, singura care rămăsese cât de cât întreagă. Furaseră carburatorul, furaseră farurile și stopurile, furaseră absolut tot ce se putea desprinde de pe tablă sau de pe motor.
Voi înțelegeți ce vă spun eu aici? Să furi scaunele dintr-o mașină făcută bardaf? Mie mi-ar fi luat câteva ore, pe lumină și fără ger, cu mașina neturtită să reușesc să scot scaunele alea.
Cum trebuie să fii construit ca om să poți face așa ceva? Cum?
A luat-o taică-meu așa cum era și-a dus-o în curte la țară. Unde a rămas ani de zile, pentru că nu mai aveai cum să faci vreodată mașină din epava aia cheală și turtită. Până la urmă a dat-o cuiva care a vândut-o la fiare vechi.
Dar întâmplarea asta m-a marcat și n-o să-mi mai plece niciodată de pe cortex. Pentru că eu nu-mi pot imagina cum arată un om care se oprește lângă o mașină distrusă într-un accident și începe să cotrobăie printre casetele audio pe care le găsește acolo ca să le ia doar pe cele care-i plac. Pur și simplu, NU POT.
…
P.S. Dacă ți-a plăcut acest articol, am să te rog să intri pe pagina mea de Facebook (adică AICI) și să-i dai un like sau, de ce nu, un share. Pentru că cei de la Facebook încurajează fake news și propaganda rusă, odată cu suspendarea contului, mi-a fost redus reach-ul postărilor. Pot contracara asta într-un singur mod: dacă oamenii interacționează cu postările mele. O să vedeți acest Post Scriptum timp de încă 53 de zile, când îmi expiră toate restricțiile pe cont. Până atunci, doar de voi ține să le faceți mai vizibile.
sursa foto
Ha. Articolul cu casetele 🙂
Cum sa fie. Exact ca un granicer burtos ce ia spaga ca bombardierul sa treaca cu pitzi prin vama si tine femei cu copii la rand pana fac rost de taxa. Fix asa. Iar granicer burtos se refera la toti astea din spatiul de kkt ocupat de rusi in 45.
Comentariu beton!42
Cum arată un astfel de om? Sunt destui d-ăia și-n ziua de azi, doar că acum au ceva mai mulți bani ca atunci. Acum, oamenii de teapa aia conduc România.
Comentariu beton!29
am văzut ce spui tu, în iarna lui 2003, pe DE583, la ieșire din Podu Iloaiei, în decurs de 36 de ore; fusese un viscol grozav, circulație oprită; efectiv s-a „topit” mașina aia, doar caroseria a mai rămas, fără portiere!
ce am văzut în schimb ieri…; mi-am dus fetele la mall, să se tundă aia mică iar eu am rămas în parcarea din fața Palatului Culturii, să-mi rulez niște țigări; și-mi bate un cetățean în geam; era însoțit de o doamnă cu un copil (5-6 ani) în brațe; dau geamul jos, omul îmi flutură un pașaport ucrainean și-mi povestește cu un accent dă Ciurea, mîncaț-aș, cum îs ei refugiați din Odesa…
cred că m-am schimbat grav la față, că pînă să mă gîndesc să deschid portiera ei au dispărut printre mașini…
iaca, astfel de oameni fac și alea de mai sus, dacă tot întrebi; coloritul tenului nu este un criteriu…
Comentariu beton!53
Nici n-am zis c-ar fi. Am văzut în viața asta o grămadă de omeni mizerabili care nu aveau pigment de culoare incertă.
@Mihai Vasilescu,viața mi-a arătat că nesimțirea și prostia nu au nici o culoare a pielii.
Comentariu beton!21
Când eram copil cu vaca și calu la țară cei mai buni prieteni ai fost vecinii de peste drum. Mulți, sărăci dar curați și aproape integrați. La ei mergeam să mă joc, cu ei mâncăm (uneori la ei alteori la cantina CAP deoarece aveam bonuri în perioada campaniilor agricole ambii părinții fiind ingineri agronomi eram mai de capu meu și masa o aveam la cantină). Cu ei am fost prima dată la pescuit în Balta Mică A Brăilei. Cu ei am băut prima data rom (sweet irony). Chiar nu contează culoarea. Oamenii și javre sunt în toate rasele,etniile, popoarele
Comentariu beton!44
Primul a fost ticălosul suprem. Restul … http://youngnation.ro/sindromul-ferestrei-sparte-514/
Bine că ai scăpat.
Comentariu beton!14
Fratele meu s-a rasturnat cu o Dacia 1300. Au oprit alte masini, a venit salvarea, s-a stabilizat, ne-a sunat politia. Pana aici ok, dar fratelui mei i-au disparut ceasul, banii si geaca de piele!
Comentariu beton!31
Încă gândești poetic,și eu la fel,la faze din-astea .Să-ți povestească fata una idem și la fel,doar că era în spital și era un om:nu cană ,nu farfurie,e furculița mea doamnă…mai aveau cei din salon să-mi spună că n-a fost omul meu,că mortul e al altuia. Toate astea la decesul primului soț ,în momentul când mi-a spus infirmiera să strâng bagajul,că pe el îl duce la morga…bine,mă chemase medicul în cabinet să-și prezinte condoleanțe,totul ca la carte.Asta se întâmpla în 2010,deci de atunci omenirea tot merge intr-o direcție apucătoare ,deși mai sunt și ghiocei care demonstrează contrariul.
Comentariu beton!31
Așa când ai timp și n-ai suflet. Faci selecție și când furi! Și, cum zice JT mai sus, unii dintre ăștia joacă prin cercuri înalte.
Comentariu beton!13
Niște prieteni au avut un accident de mașină. Lui i s-a făcut rău la volan, a pierdut controlul mașinii și a intrat într-un autobuz. Soția era în dreapta și a murit pe loc. Era ziua ei de naștere. Fiica lor o suna pe mama sa o felicite. Răspunde polițistul care ii da vestea. Ideea e ca părinții aveau cam 2000 de ron în portofel. Când a ajuns fata la locul cu pricina, evident ca banii dispăruseră.
Comentariu beton!17
Cum arată astfel de om? Ca un căcat cu ochi… doar așa poate arăta!
Nu pot înțelege cum poți face asta? Cât de gunoi uman să fii? Adică să te bucuri de suferința altuia și să ii faci paguba maximă…
Comentariu beton!16
Am vazut eu cum arata, la ucrainieni. Erau legati de stalpi cu folie alimentara, dezbracati la cucu gol ca sa le degere castraveciorul
Comentariu beton!18
Da, păi de la imaginile alea, mi-am adus aminte și-am scris.
A venit fiu-miu de curând, oripilat tot „măi, mama, tu știi prin ce trec fetele de la mine de la liceu? De câți demenți au parte în mijloacele de transport în fiecare zi, ba chiar și pe stradă ziua-n amiaza mare sau în parc???!!!” Nu-s demenți copile (mă rog, nu toți), aceștia sunt una dintre categoriile de „oameni-prădători”.
Prădătorii de lucruri sunt printre cei mai „buni” dintre oamenii-prădători. Bine că nu erai și tu pe lângă mașină, vulnerabil și în incapacitate de apărare. Doar știm atâtea cazuri în care victime chiar și inconștiente ale unor accidente rutiere au fost buzunărite.
Comentariu beton!18
Îmi cer iertare dacă sunt deplasată, mai ales că nu-s pe subiectul principal, dar mă bucur că ai reușit să-ți educi fiul să-și creadă colegele.
Sunt prea mulți băieți/bărbați/tați/frați/iubiți/soți care, când aud așa ceva întreabă „da’ tu ce-ai făcut înainte/cum erai îmbrăcată/de ce ai mers pe acolo”.
Comentariu beton!17
Ady, sincer, nu cred că l-am educat în mod special să-și creadă colegele. Mai degrabă l-am educat să fie cu ochii în patru în jur, în primul rând pentru propria siguranță. Vorbele tatei -„atenție la neatenție” și „ochii cât sarmaua”, care mi-au fost călăuză toată adolescența. Faza e că, mai ales de când a intrat la liceu și a căpătat un plus substanțial de „libertate de mișcare” pe cont propriu, m-aș fi așteptat să fi observat deja singur că sunt pericole care vizează ambele sexe fără discriminare (șoferi neatenți, hoți de buzunare, gen), dar că sunt și pericole mai…specializate. În fine, mai în glumă, mai în serios, să-mi fi văzut fața când m-a întrebat: „Așa era și pe vremea ta”???!!!
Si eu care credeam ca asta e un videoclip:
https://www.youtube.com/watch?v=3NaQDR_JnQo&ab_channel=B.U.G.Mafia
Asta spune multe despre , era sa zic noi ca popor, dar sper ca nu suntem toti asa, oare e desarta speranta ?
Si eu am intalnit astfel de oameni, unii si printre cunostinte, dar ce sa ne mai miram, si unii dintre cei ce au ajuns la putere, daca nu fura asa la drumul mare, fura sub alte forme…cred ca e in gena … deprimant.
Deci si daca nu ai vorbit de razboi, in afara de nostalgia anilor 90 cand eram tineri , in rest…hotia sub toate formele a fost si este la mare cinste in tara asta…
Nu știu cum poate să arate un astfel de om, dar parcă mi-l și închipui că s-a dus să se laude la prietenii lui cu ce casete mișto a găsit el… Atâta IQ cred că are, că empatie oha! În altă ordine de idei, prima mea mașină a fost un Oltcit cu vreo 5 ani mai tânăr decât mine. L-am achiziționat prin 2005, permisul îl aveam din 2003. Taică-meu și cu frate-meu, mari fani de Citroen și Oltcit, și-au suflecat mânecile și i-au curățat tot motorul, i-au pus filtre etc. Un prieten de-ai lui taică-meu i-a dat și o mână de vopsea. Și pentru că minunatul casetofon din dotare prindea banda de la casete și nu avea antenă radio, a făcut taică-meu un giumbușluc și a adaptat o casetă audio cu un fir de căști și subit am avut intrare auxiliară pe Oltcit, da? Și uite cum în AD 2005-2006 îmi puneam pe casetofonul de la mașină muzica de pe telefon 😁. Apoi frate-meu s-a gândit că nu se face să nu protejeze bijuteria, așa că i-a montat închidere centralizată cu alarmă și telecomandă. Și a căutat să-mi pună și o husă de scaun cu încălzire, dar nu a avut succes. Când am luat Peugeot-ul ❤️, nu m-a lăsat inima să o dau la rabla pe Bubu. I-am pasat-o cumnatei mele. Abia acum 5 ani a ajuns la rabla, când am schimbat și ❤️. Dar ce amintiri!
P. S. Dacă am mai povestit, mă iertați. Am uitat să-mi iau lecitina…
Comentariu beton!14
Sunt tot aia care la o nenorocire stau si filmeaza in loc sa puna mana sa ajute. La fel le functioneza chestia aia care ar trebui sa le tina loc de creier.
Firma la care lucrez are operatiuni pe langa autostrada pana spre km 80 incolo si, cu regret trebuie sa te informez, aia de fac treburi din astea pe marginea autostrazii Bucuresti-Pitesti sunt majoritar … „minoritari”. Si ce fac ei acolo e „meserie” transmisa din tata-n-fiu. Bataia, aia e singura „limba” pe care o inteleg animalele astea. Cat despre „reabilitare” sau „integrare” in comunitate, am ras muuuult!
Dar precis se va gasi un hipster PC care sa-mi dea manutza rosie si sa zica „… mvai, trebuie sa-i integram” sau „… dar cum sa ne comportam asa, ca atunci nu mai e nicio diferenta intre noi si ei”.
Comentariu beton!33
Acelasi lucru de întâmplă și dacă îți “moare mașina” in Port Moresby, capitala Papua Noua Guinee. Dimineața mai găsești probabil “ceva resturi” din mașina ta. Șocant! Dar totusi, să poți să pui pe aceeași treapta RO și PNG, e nașpa. Aia acolo sunt chiar “lumea a treia” (sau a patra). ☹️
În ”Căutătorii de aur din Australia” am văzut cum un căutător, care era singur, a rămas fără bateria de la autorulotă dar era cumva bucuros că nu i-au găsit generatorul care era ascuns prin tufișuri. Sau cum alții, care au plătit o căruță de bani pentru concesionarea unui teren, au trebuit să se oprească din ce aveau de făcut și să plece la vânătoare de hoți. Australia în ce ”lume” este?
@Shoric, Australia, în afara marilor aglomerări urbane, nu diferă cu nimic de Africa. 😎
Dacia 1100 a fost prima noastră mașină. Preparată de socrul meu și pe care am moștenit-o cu huse din blană de oaie pentru iarnă, iar pentru vară aveam unele din bumbac cu motive tradiționale. Aveam și un sac cu nisip pe care l-am înlocuit ulterior cu unul cu pietriș pentru că se rupsese ăla nu nisip și a trebuit să aspirăm portbagajul. A fost mașina cu care am făcut exerciții în poligon înainte să-mi iau carnetul. Și a fost mașina cu care am plecat la mare în prima noastră vacanță în trei. La Venus. Și de unde ne-am întors patru😁.
Comentariu beton!15
Ați luat cu voi o turistă suedeză care căuta cazare? 😛
😆
Sunt din acelasi aluat cu „voluntarii” aparuti gramada la vama de la Stanca – Costesti (BT) si care se cearta intre ei care sa preia refugiati.
Caci ei stiau de acu 3 zile ca se vor da bani de la Guvern celor care cazeaza refugiati (toti „voluntarii” astia au spate politic, evident). Iar transportul catre aeroportul Iasi e aproape gratuit – decat 50 de euro de caciula, pentru motorina, boss.
20 de ani după pățania ta. Pe un drum european în județul despre care oamini invidioși susțin că nu există (a.k.a. Sălaj). Era vară, asfaltul era un pic stropit de ploaie. Drum drept, din față liber, eu, șoferița extra zen depășesc câteva mașini, în timp ce ascultam Queen cu părul ciufulit de aerul ce intra pe geamurile deschise. Numai că un cauciuc pe spate face bum, iar șoferița noastră se trezește brusc într-un vals/tango dintr-un parapet în altul. Mașina, un Opel Astra, daună totală. Subsemnata, două vânătăi, de la centură și volan. Reacția imediată a celorlalți șoferi a fost fantastică. Impecabili și polițiștii veniți la fața locului.
Peste noapte, pentru că nu am găsit platformă decât pe a doua zi, au reușit totuși să fure doar bateria, care n-avea decât câteva luni, și doua borsete cu CD-uri. Toată colecția mea de folk și alte fantezii de ascultat la drum. Mereu m-am întrebat din ce material sunt plămădite astfel de ființe. Mă bucur și nu prea să constat că nu doar eu.
Comentariu beton!14
Absolut incredibil. Cata jegozenie ca sa te duci pe viscol sa furi?! Si sa mai si faci selectii la casete?! Wow! Cred ca nivelul de abjectie al unui asemenea individ este egal cu totalitatea kg pe care le poseda hominidul respectiv.
Acum câteva luni, cativa turiști au venit cu mașinile la Izvorul Muntelui. Au parcat la baza muntelui, în stațiunea formata din câteva cabane și s-au suit pe Ceahlău. Când au coborât, nu au mai găsit catalizatoarele. De regulă lumea coboară în aceeași zi, mai rar dorm pe munte, deci au avut dexteritate omuleții, cred că-s rude cu pasionații tai de muzica
Am fost o saptamana voluntar la granita in Isaccea. Pentru ca era foarte frig mi-au furat caciula groasa din prima zi. 🙂 Am vazut astfel de oameni acolo: hoti mici si mari, varani politici etc.
Salut adaugarea P.S-ului la mesaje 🙂
Anii 90. Unui coleg i-au fost furate doua roti.
A mers in Vitan sa-si cumpere altele. Cand a ajuns cu ele acasa a constatat ca una dintre jante fusese a lui si ii disparuse cu un an inainte…
Pe de alta parte, tot in acea perioada, am uitat masina cu geamul lasat si descuiata, nu doar odata. Nu mi-a disparut nimic niciodata. Cred ca este chestie de noroc.
Cat despre dat peste cap, am avut-o si pe asta. 3 ianuarie 1990 cu un Renault Gordini. Cam aceleasi conditii. Ne-am oprit cu rotile in sus. Aveam si un copil de 6 saptamani cu noi.
Am pus-o pe roti, completat uleiul si la drum… Asta da noroc.
Mulțumesc pentru articol. Nu am știut că Dacia 1100 avea soc automat ceea ce Dacia 1300 nu avea.
Am avut și eu un accident cu o supernova, lăsata epava într-o curte la tara, cei care au mers să o vadă au plecat cu casetofonul. Eu eram internat cu 3-4 fracturi.
Ce sa mai zici? Așa sunt romanii. Cu 2 zile inainte de accidentul meu murise Teo Peter in accident similar.
Mă bucur că am scăpat doar cu o dauna materială, câteva fracturi fara deplasare și am pierdut o mașină și am învățat să mă uit de 3 ori când mă asigur în intersecție.
Dacia 1300 era din 80 și am condus pe ea primii 7 ani de carnet fara accident.
Când ieșeau pe poarta fabricii aveau carburator Solex, cu șoc automat. Doar că de la un moment dar încolo, carburoatoarele solex își cam trăiau traiul, ieșeau din parametri, și, tocmai din cauza șocului automat, începeau să consume enorm. Pentru că nu prea găseai să le înlocuiești cu altele noi, poseseorii de 1100 le schimbau cu carburatoare normale, de 1300. Ceea ce făcusem si eu la a mea, chiar în iarna în care s-a întâmplat povestea asta.